Klubben

Se nedenfor vedr.:

  • Klubbens fysiske forhold
  • Klubbens vedtægter
  • Referat fra seneste generalforsamling
  • Tilskud til turneringer
  • Klubregler
  • Klubbens historie
  • Håndtering af personlige data (privatlivspolitik)


Håndværkervej 12

8800 Viborg.


Formand Inger Mikkelsen

ingermikkelsen0@gmail.com

tlf. 30359056




Huset    

Spillelokalet



               


Vedtægter

§1 Navn og hjemsted

Klubbens navn er Viborg ny Bridgeklub

Klubben er stiftet den 9. oktober 1947

Dens hjemsted er Viborg  kommune

§2 Formål

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige  spilleafte-   ner for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne  og fremme kendskabet til og interessen for bridge.

§3   Tilhørsforhold

Klubben er medlem at Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Vest - Jylland. Herigennem er forbundets og distriktets vedtægter gældende for klubben og dens medlemmer. Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter de om denne gældende regler.

§4 Bestyrelse

Klubben ledes af en bestyrelse på 7 medlemmer. Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således er 4 på valg i lige år og 3 på valg i ulige år.

Hvor der vælges bestyrelsesmedlemmer for 1 år, fastsættes det af generalforsamlingen, hvem der er valgt for 1 år.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Den er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen at bestyrelsesmedlemmerne er til stede. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Generalforsamlingen vælger hvert år for 2 år ad gangen 1 suppleant til bestyrelsen, således at der altid er 2 suppleanter.

I tilfælde af vakance indtræder i bestyrelsen - før den anden suppleant - den suppleant, der er valgt på samme generalforsamling som det bestyrelsesmedlem, hvis plads bliver ledig.


Foreningen tegnes af 2 bestyrelsesmedlemmer. Ved låneoptagelse og handel med fast ejendom tegnes foreningen af hele bestyrelsen.

Generalforsamlingen vælger hvert år 1 revisor og 1 revisorsuppleant, begge for 2 år, således at der altid er 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter.

§5 Spilleudvalg og turneringskomité

Bestyrelsen nedsætter spilleudvalg pr. spilletid at tilrettelægge og lede turneringerne.

Bestyrelsen nedsætter en turneringskomité på 3 medlemmer, hvoraf mindst ét skal være medlem at bestyrelsen.

Komiteen er klubbens lov- og regelfortolkende udvalg.

§6   Aflønning

Generalforsamlingen skal godkende retningslinier for fast engagement at personer (herunder turneringsleder), der efter bestyrelsens indstilling skal aflønnes for deres arbejde for klubben.

Bestyrelsen har fuldmagt til at disponere et beløb til dækning af udgifter og honorarer til personer, der har arbejdet for klubbens drift og virke.

§7   Regnskabsår

Klubben regnskabsår er 1. april - 31. marts. Klubbens regnskab revideres af de 2 valgte revisorer

§8   Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år på klubbens sidste spilleaften i april måned.

Dagsordenen skal indeholde følgende:

Valg af dirigent.

Formandens beretning.

Aflæggelse af årsregnskab.

Indkomne forslag.

Valg af bestyrelsesmedlemmer og 1 suppleant.

Valg at 1 revisor og 1 revisorsuppleant.

Valg at delegerede til distriktets generalforsamling

Eventuelt.

Generalforsamlingen skal indvarsles senest 3 uger før afholdelsen ved opslag på klubbens opslagstavle.

Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet at fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed. Undtaget herfra er forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, samt forslag om klubbens opløsning, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af samtlige klubbens medlemmer.

Såfremt et forslag om klubbens opløsning vel opnår tilslutning fra 2/3 af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, men ikke tilslutning fra 2/3 at samtlige klubbens medlemmer, indkaldes med mindst 7 dages varsel til en ny generalforsamling, hvor forslaget da uanset antallet al mødte medlemmer kan vedtages med 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, såfremt bestyrelsen finder det påkrævet, eller inden 3 uger efter, at mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt har fremsat ønske herom. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med mindst 14 dages varsel med angivelse al dagsorden og eventuelle forslag.

Skriftlig afstemning om et forslag kan forlanges af blot ét medlem. Skriftlig afstemning er obligatorisk ved valg mellem flere kandidater.

§9 Kontingent

Bestyrelsen fastsætter det årlige kontingent. Såfremt kontingentet indbetales efter 30.september betales der et ekstra gebyr. Ved indmeldelse i klubben betales der et af bestyrelsen fastsat indskud. Juniorer under uddannelse betaler halvt klubkontingent.

§10 Tilskud til turneringsdeltagelse

Bestyrelsen kan bevilge kontant tilskud til hel eller delvis dækning af omkostninger i forbindelse med medlemmers deltagelse i turneringer, som arrangeres indenfor Danmarks Bridgeforbund.

§11 Medlemskab

Bestyrelsen godkender optagelse i klubben. lndmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen - dog kan bestyrelsen tillade udmeldelse efter ½ sæson, når omstændighederne taler for det.

Medlemskab af klubben overføres automatisk fra en sæson til næste sæson, medmindre bestyrelsen har modtaget udmeldelse senest den 1. juli.

Et medlem, der ikke ønsker at deltage aktivt i klubbens turneringer, kan blive passivt medlem af klubben. Der betales et nedsat kontingent for passivt medlemskab.

§12 Medlemmernes pligter og rettigheder

Særlige bestemmelser for medlemmernes pligter og rettigheder saml ordensregler er angivet i "Klubregler for Viborg ny Bridgeklub".

Passivt medlemskab giver ret til deltagelse i klubbens generalforsamling og festlige arrangementer.

§13 Karantæne/Eksklusion

Hvis bestyrelsen idømmer et medlem karantæne eller ekskluderer medlemmet, skal medlemmet underrettes skriftlig om karantænen ? eksklusionen. Der henvises til bestemmelserne i § 13-14 i forbundets vedtægter. I henhold til disse paragraffer indberettes der skriftligt til forbund og distrikt, når der er tale om anden begrundelse end kontingentrestance.

§14 Kortspil i klubben

Andet kortspil end bridge er ikke tilladt. Der må ikke spilles om penge i klubben.

§15 Opløsning af klubben

I tilfælde af klubbens opløsning, hvilket kun kan vedtages af en generalforsamling (jvf. § 8), overgår en eventuel formue og aktiver til Danmarks Bridgeforbund eller til velgørende formål.


Disse vedtægter er vedtaget på  den ordinære generalforsamlingen den 29/4 2008

John Hansen

BESTYRELSEN (Formand)



Appelkomité

Niels Andreasen, Peter Lilholt, Flemming Deleuran og Gerda Breiner (substitut).


Referat af ordinær generalforsamling

Link til referat fra seneste generalforsamling


Tilskud til turneringer under Bridgeforbundet

Tilskud til turneringer under Bridgeforbundet:


Parturneringer


DM finaler:

Der ydes kun tilskud til DM-turneringer hvor der først spilles en kvalifikation eller tilmeldingskrav.

Der betales indskud til Elite - 1. division - 2. division

DM med fri tilmelding kan støttes med max 50 % tilskud til turneringsindskud. ("Svendborg")

Der afsættes 2000 kr til dette formål, som fordeles lige mellem ansøgerne


DM finaler:                                        

                                               1 dags arrangement        kr. 300,-

                                               2 dags arrangement        kr. 600,-

                                             

Kredsfinaler (Jylland-Fyn)                

                                               1 dags arrangement        kr. 250,-

                                               2 dags arrangement        kr. 500,-


Distriktsfinaler (Vestjylland)                                           Viborg ny betaler indskud


Beløbene udbetales som tilskud pr. person til dækning af rejse, ophold og fortæringsudgifter samt evt. turneringsindskud.

Ved alle parturneringer er det et krav, at begge spillere er medlem af Viborg ny Bridgeklub.


Holdturneringer:

Såfremt der stilles op for Viborg ny Bridgeklub i holdkampe i distriktet, kredsen eller Bridgeforbundets regi, betaler Viborg ny Bridgeklub turneringsindskud, når alle spillerne er medlem af Viborg ny Bridgeklub.


Tilskud udbetales kun, såfremt holdene eller parrene stille op for Viborg ny Bridgeklub.


(Vedtaget på bestyrelsesmødet den 10.2. 2023)



Udbetaling af tilskuddet sker efter turneringen og via et blåt udgiftsbilag, som indleveres til formanden.

Der ligger en blok med bilag på kontoret. Der udfyldes med navn, stævnedato og bankkontonummer.



Klubregler


KLUBREGLER

for

Viborg ny Bridgeklub


§1        Formål

Formålet med dette reglement er:

  1. at sikre god tone og orden mellem spillerne under afvikling af turneringer arrangeret af klubben.
  2. at hjælpe spillerne til at forstå de turneringsansvarliges dispositioner.
  3. at hjælpe de turneringsansvarlige med at disponere rigtigt og ensartet ved afviklingen af turneringer.


§2        Spilletid

2.1        Spilledag

Klubbens spilledage fastsættes af bestyrelsen for den efterfølgende sæson.


Der spilles om aftenen fra  kl. 19:00/19:30 og sluttes kl. 22:00/23:30 og om eftermiddagen fra kl. 13:00/13:30 og sluttes kl. 17:00/17:30 med mindre andet er meddelt.


2.2        Sæson

Sæsonen starter første spilledag i 9. måned og slutter sidste spilledag i 4. måned.


Ved start fremlægger klubben en plan over sæsonens turneringer.


På spilledage, i skolernes efterårs- og vinterferie samt om sommeren, spilles der åbent-hus tur­nering.


§3        Turneringsafvikling

I klubbens turneringer gælder følgende regler og love i den angivne prioritetsrækkefølge: Nærværende klubregler, forbundets turneringsbestemmelser og "De internationale love for turnerings­bridge".


§4        Systemer

4.1        Systemkort

Systemkort er obligatorisk ved alle turneringer, og det skal uopfordret fremlægges på bordet til brug for modspillerne ved starten af en runde eller en kamp.


§5        Turneringsafvikling

5.1        Turneringsledelse

Bestyrelsen udpeger turneringsle­der(e).


5.2        Turneringskomite

Den af bestyrelsen nedsatte turneringskomite fungerer som klubbens lov- og regelfortolkende udvalg.


Turneringskomiteen træffer afgørelse i de tilfælde hvor en turneringsleders afgørelse appelleres af spillere.


En appel indgives gennem turneringslederen. Denne skal orienteres om, at der indgives appel inden de implicerede forlader spillelokalet og senest œ time efter spillets afslutning. Turneringskomiteen skal orienteres af begge parter (om fornødent skriftligt), inden den træffer sin afgørelse.


Turneringskomiteens afgørelse kan appelleres videre til distriktets lov- og regelgodkendende udvalg. Her betales der depositum og kendsgerningerne fastlægges på DBF's appelformular.


5.3        Uregelmæssigheder

Turneringsleder skal tilkaldes, så snart opmærksomheden er henledt på en uregelmæssighed. Tilkaldelsen af turneringsledere skal ske stilfærdigt, idet det er en naturlig del af turneringens korrekte afvikling. Der må ikke meldes efter spilles videre før turneringslederen har truffet en afgørelse.


Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv. Turneringslederen skal altid tilkaldes, så uregelmæssigheden kan blive rettet ensartet og i overensstemmelse med regler og love.


5.4        Tidsoverskridelse

I klubbens parturneringer er der afsat 7 minutter pr. spil samt 2 minutter til rundeskift. Der gives signal 5 minutter før rundeskift og ved rundeskift. I tilfælde af at spillet ved et bord ikke er afsluttet ved signalet for rundeskift, er der tidsoverskridelse for begge par ved bordet. Ved et pars første tidsover­skridelse gives parret en advarsel, ved efterfølgende tidsoverskridelser i samme turnering tildeles parret strafpoint.


I klubbens holdturneringer er der afsat 7 minutter pr. spil.


Når turneringslederen tilkaldes ved en uregelmæssighed, kan der gives ekstra tid  til dette bord, ligesom turneringslederen selv skal have lejlighed til at afslutte runden/halvlegen på normale vilkår.


§6        Substitutter

6.1        Fremskaffelse af substitut(ter)

Det påhviler ethvert aktivt medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, selv at skaffe substitut. I de tilfælde, hvor det viser sig umuligt, vil klubben være behjælpelig.


§7        Justering af score ved substituering

7.1        Parturnering

Såfremt der kun er substitut for en spiller i et par foretages der ingen justering. Såfremt begge spillere i et par er substitutter, justeres scoren i første omgang til middelscore. Når den pågældende turnering er afsluttet ændres scoren til gennemsnittet af det substituerede pars score, hvis det har betydning for evt. præmie til parret eller for parrets op- eller nedrykning til anden række, men kun såfremt det substituerede par selv har spillet over halvdelen af runderne i turneringen.


7.2        Holdturnering

Der justeres ikke i resultatet, hvis der kun er én substitut eller hvis der er én substitut i hvert af holdets par.


Hvis et helt par eller begge par på et hold er substitueret, tildeles holdet i første omgang middel (normalt 15 kp). Når den pågældende turnering er afsluttet, ændres scoren til gennemsnittet af det substituerede holds score, hvis det har betydning for evt. præmie til holdet eller for dets op- eller nedrykning­ til anden række men kun såfremt det substituerede hold har spillet over halvdelen af runderne i turneringen uden justering af scoren, hvis det har betydning for evt. præmie til holdet eller for holdets op- eller nedrykning til anden række, men kun såfremt det substituerede hold har spillet over halvdelen af runderne i turneringen uden justering af scoren.


Resultatet af kampen(e) er normalt gældende for modstanderholdet. Men hvis det efter turneringen viser sig, at modstanderholdet med gennemsnittet af dets øvrige kampresultater vil modtage præmie eller rykke op, justeres til dette gennemsnit.


7.3        Enkeltmandsturnering

I første omgang justeres scoren til middel. Efter turneringen justeres til den ordinære spillers gennemsnitsscore af de øvrige runder, såfremt det har betydning for præmiering, forudsat at den ordinære spiller selv har spillet over halvdelen af turneringens runder. Der justeres ikke i scoren for de øvrige spillere.


7.4        Udeblivelse

Såfremt et par udebliver uden afbud, tilkendes parret i en parturnering 0 point (minimum score). Dette gælder også, hvis et par ikke kan stille op på grund af den ene spillers udeblivelse. I en holdturnering tildeles et hold 0 kp, hvis holdet ikke kan stille op på grund af en eller flere spilleres udebli­velse.


I en parturnering udregnes regnskabet ud fra det normale antal par i rækken i  runden mod det udeblevne par tildeles et par 60% score (decimaler afrundes opad) eller gennemsnittet af parrets score spilledagens øvrige runder, hvis dette gennemsnit er over 60%.


I en holdturnering vinder modstanderholdet uden kamp, antallet af kp fastsættes efter turneringen ud fra det højeste af nedenstående alternativer

       a  17 kp,

       b  Gennemsnittet af, hvad der i turneringen er scoret mod det udeblevne hold,

       c  Gennemsnittet af, hvad holdet selv scorer i turneringens øvrige kampe


§8        Mesterpoint

Fordeling af en aftens mesterpoint sker på grundlag af den opnåede score inden justering. Der forudsættes - som tidligere anført - skriftlig besked, når der benyttes substitut(ter) med navn på den/disse.


§9        Opløsning af ligestilling

Hvis 2 eller flere par står lige i en parturnering er stillingen for sidste spille- omgangs begyndelse afgørende. Hvis der også er ligestilling her, ophæves ligestillingen ved lodtrækning. Når reglerne i stk. 7.2 anvendes ved justering at scoren for de implicerede par, benyttes disse regler inden afgørelsen af ligestillingen.


Hvis 2 eller flere spillere står lige i en enkeltmandsturnering er stillingen før sidste spilleomgang tilsvarende afgørende.


Hvis 2 eller flere hold står lige i en holdturnering ophæves ligestillingen efter forbundets turneringsregler.


§10        Præmier

Ingen spiller er berettiget til præmie, medmindre han selv har spillet over halvdelen af turneringens runder.


§11        Almindelige ordensregler

11.1        Generelt

Det påhviler medlemmerne at behandle klubbens materiel skånsomt. Specielt bør det undgås at bøje fanerne på kortene i meldekasserne. Tilsvarende bør det undgås at bøje kortene unødigt.


11.2        Rygeregler

Forbundets regler følges.


§12        Medlemsorientering

Medlemmerne vil ved opslag i klubben blive underrettet om ændringer i spilletider, kampe mod andre klubber m.m. Der vil tilsvarende blive orienteret  om distriktets og forbundets turneringer og om tilmelding til disse. Det forventes til gengæld at medlemmerne ad denne vej selv holder sig orienteret.


Ved sæsonstart udleveres der en oversigt med navne, adresser, telefonnumre og funktion for bestyrelsen og klubbens "tjenestemænd".



Disse klubregler er vedtaget på bestyrelsesmødet den 13. april 2011.




Bestyrelsen



Klubbens historie


Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Viborg Ny Bridgeklub.

Senest ændret 09.01.2020


Bridgeklubbens dataansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun indsamler og behandler personoplysninger der er relevante for klubbens drift.

Vi sletter dine oplysninger på anmodning når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Viborg Ny Bridgeklub er dataansvarlig, og vi sikrer at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Niels Andreasen
Adresse: Gammel Århusvej 64, 8800 Viborg
Telefon: 6128 3262
Mail: nielsa55gmail.com
Website: www.bridge.dk/4396

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

  1. Medlemsoplysninger:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato, indmeldelsesdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷
  2. Oplysninger om medlemmer med særlige opgaver eller tillidshverv, samme som Medlemsoplysninger, samt:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Andre oplysninger: Oplysninger om hvervet, bankkontonummer mv.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for medlemmer med særlige opgaver, der skal arbejde med børn og unge.
  3. Oplysninger om ansatte:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, ansættelsesdato mv.
      2. Oplysninger til brug for lønudbetaling, fx bankkontonummer.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger til brug for kildeskatteangivelse, forsikring mv.: CPR-nummer.
      2. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for ansatte, der skal arbejde med børn og unge.
  4. Oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷
  5. Oplysninger om substitutter
  1. Almindelige personoplysninger:
  1. Kontaktoplysninger som navn, adresse, mail og telefonnummer.


Her indsamler vi oplysninger fra

Normalt får vi oplysningerne fra dig selv og fra Danmarks Bridgeforbund. Oplysninger vi modtager fra Danmarks Bridgeforbund er foruden almindelige registrerings- og kontaktoplysninger sportslige oplysninger om fx spillestyrke samt eventuelle udelukkelser.

Vores formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til at behandle personoplysninger er særligt:

  • Bridgeklubbens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen).
  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig.
  • At der sker som følge af et lovkrav.
  • At der sker med dit samtykke.


Formålene:

  1. Vi behandler medlemsoplysninger:
    1. For at kunne gennemføre almindelig medlemshåndtering, kommunikation, kontingentopkrævning mv.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteter i en korrekt sportslig kontekst.
    3. For at kunne udstrække værdien af medlemskabet overfor Danmarks Bridgeforbund og overfor forbundets øvrige medlemsklubber.
  2. Vi behandler oplysninger om medlemmer med særlige opgaver:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til din særlige opgave.
  3. Vi behandler oplysninger om ansatte:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til dit ansættelsesforhold.
    2. For at opfylde myndigheders krav.
  4. Vi behandler oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. For at kunne identificere og kommunikere med deltagerne i relation til aktiviteten.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteten i en korrekt sportslig kontekst.
  5. Vi behandler oplysninger om substitutter:
    1. For at kunne tilbyde vores medlemmer muligheden for at kunne kontakte mulige substitutter.


Vi behandler som hovedregel kun personoplysninger ud fra legitime interesser:

  • For at kunne gennemføre turneringsaktiviteter herunder offentliggøre start- og resultatlister samt MP- og handicapposteringer.
  • For at kunne håndtere dine medlemsrettigheder korrekt, fx i forhold til generalforsamlingen.
  • For at kunne håndhæve dine medlemsforpligtelser korrekt, fx i forhold til kontingentbetaling.
  • For at kunne afholde sociale arrangementer, fester mv. herunder invitere hertil på mail, sms eller telefon.
  • For at kunne vise indholdet og ånden i vores klubliv til udenforstående herunder offentliggøre billeder der illustrerer aktiviteten desuagtet at enkeltpersoner vil kunne genkendes herpå.
  • Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund for at sikre en korrekt håndtering af vores medlemskab heraf samt for at sikre opfyldelsen af dine rettigheder overfor DBf og DBfs øvrige medlemsklubber i kraft af dit medlemskab hos os.
  • For at kunne dokumentere vores foreningsstatus overfor legitime interessenter, fx for opnåelse af kommunal lokalestøtte eller private fondes tilskud.
  • For at kunne dokumentere vores aktiviteter i statistisk eller historisk kontekst.
  • For medlemmer under 18 år behandler vi endvidere forældres persondata for at kunne kommunikere med medlemmets forældre.

Vi behandler undtagelsesvist persondata under samtykke:

  • Vi forlanger børneattest fra alle medlemmer, der har til opgave at lede, undervise eller fungere som hjælper for en af klubben arrangeret aktivitet, der hovedsageligt er henvendt mod unge under 15.

Videregivelse af dine personoplysninger

  • Vi videregiver dine personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til andre samarbejdspartnere i det omfang det har naturlig relevans for en særlig opgave eller et tillidshverv, du har påtaget dig fx oplyser vi dine kontaktoplysninger på vores hjemmeside, hvis du er klubbens formand.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til myndigheder efter deres lovlige krav herom.
  • Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemands marketingsformål.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

  1. Medlemmer:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger til du anmoder om at få dem slettet og dertil i op til 3 år efter det kalenderår, hvor du har meldt dig ud af klubben.
  2. Medlemmer med særlige opgaver: som medlemmer.
  3. Ansatte:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger i op til 5 år efter det kalenderår, hvor din ansættelse er ophørt.
  4. Deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger indtil aktiviteten er endeligt afsluttet og du anmoder om at få dem slettet.

Vi opbevarer dog oplysninger der skal anvendes i en historisk eller statistisk kontekst så længe de har værdi i denne kontekst fx opbevarer og offentliggør vi navnene på årets klubmestre eller vinderne af vores åbne turneringer gennem hele klubbens levetid.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data (retten til at indsigt i nærværende politik).
  • Retten til indsigt i dine egne personoplysninger (se hvad vi har registreret om dig).
  • Retten til berigtigelse.
  • Retten til sletning.
  • Retten til begrænsning af behandling.
  • Retten til dataportabilitet (retten til at få udleveret de oplysninger, vi har registreret om dig i et læseligt format).
  • Retten til indsigelse.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Du kan finde kontaktoplysninger først i dette dokument.

Vær opmærksom på, at dine rettigheder ikke er ubetingede. Fx vil vi typisk have mere ret til at registrere dig end du har ret til at blive slettet så længe dit medlemskab af klubben består eller så længe du deltager i vores aktiviteter. Og selv efter at dit medlemskab er ophørt kan vi have en legitim ret til at afvise at slette dig, fx for at kunne opstille lovlig krævet dokumentation for et opnået kommunalt tilskud.

Hvis du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, vil vi hurtigst muligt tage stilling til, om vi finder der er et væsentligt og legalt hensyn i vores klubdrift der vejer tungere end din rettighed til rettelse eller sletning og finder vi ikke sådan et hensyn vil vi gennemføre ændring eller sletning hurtigst muligt derefter.

Substitutter optages kun på substitutlisten ved tilsagn, og du kan til enhver tid tilbagekalde dette tilsagn.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsesmyndighed, fx til Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik. Du kan se øverst i dokumentet hvornår denne udgave senest er ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside og vil kunne fås i udskrift ved henvendelse til kontaktpersonen.


Vedtaget af Viborg Ny Bridgeklubs bestyrelse 08.08.2018


BridgeCentral, 25. april 2024