Klubben

Se nedenfor vedr.:

  • Klubbens fysiske forhold
  • Klubbens vedtægter
  • Referat fra seneste generalforsamling
  • Tilskud til turneringer
  • Klubregler
  • Klubbens historie
  • Håndtering af personlige data (privatlivspolitik)


Håndværkervej 12

8800 Viborg.


Formand Inger Mikkelsen

ingermikkelsen0@gmail.com

tlf. 30359056




Huset    

Spillelokalet



               


Vedtægter

§1 Navn og hjemsted

Klubbens navn er Viborg ny Bridgeklub

Klubben er stiftet den 9. oktober 1947

Dens hjemsted er Viborg  kommune

§2 Formål

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige  spilleafte-   ner for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne  og fremme kendskabet til og interessen for bridge.

§3   Tilhørsforhold

Klubben er medlem at Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Vest - Jylland. Herigennem er forbundets og distriktets vedtægter gældende for klubben og dens medlemmer. Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter de om denne gældende regler.

§4 Bestyrelse

Klubben ledes af en bestyrelse på 7 medlemmer. Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således er 4 på valg i lige år og 3 på valg i ulige år.

Hvor der vælges bestyrelsesmedlemmer for 1 år, fastsættes det af generalforsamlingen, hvem der er valgt for 1 år.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Den er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen at bestyrelsesmedlemmerne er til stede. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Generalforsamlingen vælger hvert år for 2 år ad gangen 1 suppleant til bestyrelsen, således at der altid er 2 suppleanter.

I tilfælde af vakance indtræder i bestyrelsen - før den anden suppleant - den suppleant, der er valgt på samme generalforsamling som det bestyrelsesmedlem, hvis plads bliver ledig.


Foreningen tegnes af 2 bestyrelsesmedlemmer. Ved låneoptagelse og handel med fast ejendom tegnes foreningen af hele bestyrelsen.

Generalforsamlingen vælger hvert år 1 revisor og 1 revisorsuppleant, begge for 2 år, således at der altid er 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter.

§5 Spilleudvalg og turneringskomité

Bestyrelsen nedsætter spilleudvalg pr. spilletid at tilrettelægge og lede turneringerne.

Bestyrelsen nedsætter en turneringskomité på 3 medlemmer, hvoraf mindst ét skal være medlem at bestyrelsen.

Komiteen er klubbens lov- og regelfortolkende udvalg.

§6   Aflønning

Generalforsamlingen skal godkende retningslinier for fast engagement at personer (herunder turneringsleder), der efter bestyrelsens indstilling skal aflønnes for deres arbejde for klubben.

Bestyrelsen har fuldmagt til at disponere et beløb til dækning af udgifter og honorarer til personer, der har arbejdet for klubbens drift og virke.

§7   Regnskabsår

Klubben regnskabsår er 1. april - 31. marts. Klubbens regnskab revideres af de 2 valgte revisorer

§8   Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år på klubbens sidste spilleaften i april måned.

Dagsordenen skal indeholde følgende:

Valg af dirigent.

Formandens beretning.

Aflæggelse af årsregnskab.

Indkomne forslag.

Valg af bestyrelsesmedlemmer og 1 suppleant.

Valg at 1 revisor og 1 revisorsuppleant.

Valg at delegerede til distriktets generalforsamling

Eventuelt.

Generalforsamlingen skal indvarsles senest 3 uger før afholdelsen ved opslag på klubbens opslagstavle.

Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet at fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed. Undtaget herfra er forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, samt forslag om klubbens opløsning, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af samtlige klubbens medlemmer.

Såfremt et forslag om klubbens opløsning vel opnår tilslutning fra 2/3 af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, men ikke tilslutning fra 2/3 at samtlige klubbens medlemmer, indkaldes med mindst 7 dages varsel til en ny generalforsamling, hvor forslaget da uanset antallet al mødte medlemmer kan vedtages med 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, såfremt bestyrelsen finder det påkrævet, eller inden 3 uger efter, at mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt har fremsat ønske herom. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med mindst 14 dages varsel med angivelse al dagsorden og eventuelle forslag.

Skriftlig afstemning om et forslag kan forlanges af blot ét medlem. Skriftlig afstemning er obligatorisk ved valg mellem flere kandidater.

§9 Kontingent

Bestyrelsen fastsætter det årlige kontingent. Såfremt kontingentet indbetales efter 30.september betales der et ekstra gebyr. Ved indmeldelse i klubben betales der et af bestyrelsen fastsat indskud. Juniorer under uddannelse betaler halvt klubkontingent.

§10 Tilskud til turneringsdeltagelse

Bestyrelsen kan bevilge kontant tilskud til hel eller delvis dækning af omkostninger i forbindelse med medlemmers deltagelse i turneringer, som arrangeres indenfor Danmarks Bridgeforbund.

§11 Medlemskab

Bestyrelsen godkender optagelse i klubben. lndmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen - dog kan bestyrelsen tillade udmeldelse efter ½ sæson, når omstændighederne taler for det.

Medlemskab af klubben overføres automatisk fra en sæson til næste sæson, medmindre bestyrelsen har modtaget udmeldelse senest den 1. juli.

Et medlem, der ikke ønsker at deltage aktivt i klubbens turneringer, kan blive passivt medlem af klubben. Der betales et nedsat kontingent for passivt medlemskab.

§12 Medlemmernes pligter og rettigheder

Særlige bestemmelser for medlemmernes pligter og rettigheder saml ordensregler er angivet i "Klubregler for Viborg ny Bridgeklub".

Passivt medlemskab giver ret til deltagelse i klubbens generalforsamling og festlige arrangementer.

§13 Karantæne/Eksklusion

Hvis bestyrelsen idømmer et medlem karantæne eller ekskluderer medlemmet, skal medlemmet underrettes skriftlig om karantænen ? eksklusionen. Der henvises til bestemmelserne i § 13-14 i forbundets vedtægter. I henhold til disse paragraffer indberettes der skriftligt til forbund og distrikt, når der er tale om anden begrundelse end kontingentrestance.

§14 Kortspil i klubben

Andet kortspil end bridge er ikke tilladt. Der må ikke spilles om penge i klubben.

§15 Opløsning af klubben

I tilfælde af klubbens opløsning, hvilket kun kan vedtages af en generalforsamling (jvf. § 8), overgår en eventuel formue og aktiver til Danmarks Bridgeforbund eller til velgørende formål.


Disse vedtægter er vedtaget på  den ordinære generalforsamlingen den 29/4 2008

John Hansen

BESTYRELSEN (Formand)



Appelkomité

Niels Andreasen, Peter Lilholt, Flemming Deleuran og Carl Holger Nielsen (substitut).


Referat af ordinær generalforsamling

Link til referat fra seneste generalforsamling


Tilskud til turneringer

Tilskud til turneringer



TILSKUD TIL TURNERINGER

Parturneringer

Godtgørelse pr. spilledag:

DM-finaler                                  kr. 200,-

Kredsfinaler                                kr. 150,-

Distriktsfinaler                            kr. 100,-                


Beløbene udbetales som tilskud pr. person til dækning af rejse, ophold og fortæringsudgifter.

Der betales kun tilskud når begge spillere er aktive medlemmer af Viborg Ny Bridgeklub.

Udbetaling af godtgørelse finder sted efter afslutning af finalerne.


Holdturneringer

Ved holdturneringer i distriktet betaler VNB turneringsindskud såfremt alle spillerne er aktive medlemmer af Viborg Ny Bridgeklub.

Ved holdturneringer i kreds eller DBFs regi betaler VNB 50% af indskuddet såfremt alle spillere er aktive medlemmer af Viborg Ny Bridgeklub

og stiller op med holdnavnet Viborg Ny Bridgeklub.

Udbetaling af tilskud sker efter afslutning af turneringen


Vedtaget på bestyrelsesmøde den 21. november 2024


Klubregler


KLUBREGLER

for

Viborg ny Bridgeklub

                               

§ 1        Formål


Formålet med disse klubregler er:

a.        at sikre god tone og orden mellem spillerne under afvikling af turneringer arrangeret af klubben.

b.        at hjælpe spillerne til at forstå de turneringsansvarliges dispositioner.

c.        at hjælpe de turneringsansvarlige med at disponere rigtigt og ensartet ved afviklingen af   turneringer.


§ 2        Regler for turneringsbridge i Viborg ny Bridgeklub


For turneringsbridge i Viborg ny Bridgeklub gælder, med de undtagelser og tilføjelser, der står i

§ 3 - § 12, følgende:


       1.1.        DBfs LOVE FOR TURNERINGSBRIDGE (https://www.bridge.dk/lov/love17/) suppleret af


       1.2.        DBfs TURNERINGSBESTEMMELSER (www.bridge.dk/lov/love17/n95.htm), der består af


                       DBf's spillerhåndbog        (www.bridge.dk/lov/love17/n15.htm)

                       DBf's turneringslederhåndbog        (www.bridge.dk/lov/love17/n22.htm) og                        

                       DBf's turneringsbestemmelser og propositioner (www.bridge.dk/lov/love17/n29.htm).

Turneringslederne kender og efterlever i deres hverv disse regler.


§ 3        Spilletid


3.1        Spilledage

Klubbens spilledage fastsættes af bestyrelsen for den følgende sæson.

Der spilles, medmindre andet er aftalt,

om aftenen fra kl. 19:00 til kl. 22:30 og

om eftermiddagen fra kl. 13:00 til kl.16:30.


3.2        Sæson

Sæsonen starter første spilledag i september og slutter sidste spilledag i april.


Tilmelding til sæsonens turneringer foregår på mbridge.dk/4396. Her gives også information om tilmeldingsfrist, pris m.v.  Indtil 1. april er tilmelding kun åben for medlemmer, der spiller de enkelte dage, og som ønsker at spille på samme hold næste sæson - alle har således fortrinsret til at komme på samme hold næste sæson. Efter 1. april er tilmelding åben for alle. 

Det er muligt at tilmelde sig uden makker, men man vil rykke på venteliste, såfremt der tilmeldes par.


Ved turneringens start fremlægger bestyrelsen/de turneringsansvarlige en plan over sæsonens turneringer.


På tirsdage i skolernes efterårs-, vinter- og påskeferie, samt om sommeren (maj, juni og august), spilles der Åbent Hus tur­nering om aftenen.


Tilmelding til Åbnet Hus turnering foregår elektronisk på mbridge.dk/4396 senest kl. 12.00 på spilledagen. Ved manglende tilmelding gives der besked til de allerede tilmeldte via e-mail.


Tilmelding til klubbens arrangementer og til sæsonens turneringer foregår ligeledes på mbridge.dk/4396. Her gives også information om tilmeldingsfrist, pris mv.

I tilfælde af venteliste vil partilmeldinger prioriteres over enkelttilmelding.


§ 4       Systemkort


Systemkort er obligatorisk ved alle turneringer. Systemkortet skal ved rundens start uopfordret fremlægges på bordet.


§ 5        Turneringsafvikling


5.1        Turneringsledelse

Bestyrelsen udpeger turneringsansvarlige og turneringsle­der(e) for hver enkelt spilleaften.

Disse skal i samarbejde tilrettelægge turneringer og gøre klar til spilleaften.

Bestyrelsen skal repræsenteres ved hver spilleaften til bl.a. optælling af kassen.


5.2       Uregelmæssigheder

Turneringsleder skal tilkaldes, så snart opmærksomheden er henledt på en uregelmæssighed.

Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv.

Tilkaldelse af turneringsleder er en naturlig del af en turnerings korrekte afvikling.

Tilkaldelsen af turneringsleder skal ske stilfærdigt.

Der må ikke meldes eller spilles videre, før turneringslederen har truffet sin afgørelse.


5.3        Tidsoverskridelse

I klubbens parturneringer er der afsat 7 minutter pr. spil samt 1 minut til rundeskift. Der gives signal

5 minutter før rundeskift og ved rundeskift.

Er kortene ikke taget ud af kortmapperne, når der er mindre end 5 minutter tilbage (1. signal fra uret),

må spillet ikke spilles, og der trykkes ”0” - ”Ikke spillet” - på Bridge Mate. Begge par får middel.

I tilfælde af, at spillet ved et bord ikke er afsluttet ved signalet for rundeskift, er der - som udgangs-

punkt - tidsoverskridelse for begge par ved bordet. Ved første tidsover­skridelse tildeles en advarsel.

Ved efterfølgende tidsoverskridelser i samme turnering tildeles parret strafpoint.


I klubbens holdturneringer er der på tilsvarende vis afsat 7 minutter pr. spil.


5.4        Turneringskomite

Bestyrelsen nedsætter en turneringskomite, der fungerer som klubbens lov- og regelfortolkende

udvalg og som klubbens appeludvalg. Komiteen består af 3 medlemmer med godt kendskab til

turneringslovene.


5.5        Appel

Appel af en turneringsleders afgørelse indgives gennem turneringslederen. Denne skal orienteres 

om, at der indgives appel, inden de implicerede forlader spillelokalet og senest œ time efter spillets

afslutning.


Turneringskomiteen træffer afgørelse i de tilfælde, hvor en turneringsleders afgørelse appelleres.

Turneringskomiteen skal indhente udtalelser fra begge parter (om nødvendigt skriftligt), inden

den træffer sin afgørelse.


Turneringskomiteens afgørelse kan appelleres til distriktets lov- og regelgodkendende udvalg.


  Appel skal skrives på DBf's appelformular. Der skal betales depositum.



§ 6        Substitutter


Det påhviler ethvert aktivt medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, selv at skaffe

en substitut. I de tilfælde, hvor det viser sig umuligt, vil klubben/den turneringsansvarlige

være behjælpelig.



§ 7        Score ved substituering


7.1        Parturnering

Uanset om der er substitut for en eller begge spillere, fastholdes den opnåede score (TL-Håndbogen

§ 242). Resultatet giver Mesterpoint og Handicapregulering til substitutter.

Udebliver et par, der har meldt afbud, fordi der ikke har kunnet fremskaffes substitutter, udregnes 

regnskabet ud fra det normale antal par i rækken. I runden mod det udeblevne par tildeles   

modstanderen 60 % score.


Hvis et par udebliver uden afbud, tilkendes parret minimum score. Dette gælder også, hvis et par

ikke kan stille op på grund af den ene spillers udeblivelse.


7.2        Holdturnering

Hvis et helt par eller begge par på et hold er substitueret, bibeholdes resultatet. Resultatet giver MP 

og HCP for substitutter.


I en holdturnering tildeles et hold 0 kp, hvis holdet ikke kan stille op på grund af en eller flere  

spilleres udebli­velse. Det spillende hold tildeles 12 KP.


§ 8        Mesterpoint og handicap


Fordelingen af mesterpoint og handicapregulering sker efter forbundets regler, udregnet af

Bridgecentralen.



§ 9        Opløsning af ligestilling


Hvis 2 eller flere par står lige i en parturnering, er beregningen fra Bridgecentralen gældende. Her

beregnes indbyrdes kamp.

Hvis 2 eller flere spillere står lige i en enkeltmandsturnering er den indbyrdes placering udregnet

Bridgecentralen gældende.


Hvis 2 eller flere hold står lige i en holdturnering, ophæves ligestillingen efter forbundets

turneringsregler, beregnet af Bridgecentralen.


§ 10         Præmier


Der uddeles vinpræmier til ca. 25 % af deltagerne. Der afsættes ca. 3 flasker pr. spiller i den 

pågældende underklub.

En spiller er kun berettiget til præmie, hvis vedkommende har spillet over halvdelen af turneringens

runder.

Vinderne får præmier efter højeste antal point eller bedste handicapforbedring. Ved særlige

turneringer kan dette fraviges.


Hvis en spiller ikke er til stede ved præmieoverrækkelse, modtager spilleren præmien på en

efterfølgende spilledag. Ved en-dags turneringer, f.eks. åbent hus, modtager parret kun præmier,

hvis begge spillere er til stede ved præmieoverrækkelsen. Ikke-uddelte præmier tilfalder næste par i rækken



§ 11        Almindelige ordensregler


11.1        Generelt

Det påhviler medlemmerne at behandle klubbens materiel skånsomt.

Der udpeges til hver spilleaften kaffebryggere og køkkenopryddere.

Medlemmerne tager del i den almindelige oprydning efter spillets afslutning.


11.2        Rygeregler

Tobaksrygning og damp er forbudt i spillelokalet.


§ 12        Medlemsorientering


Medlemmerne underrettes ved opslag på klubbens hjemmeside om ændringer i spilletider,

kampe mod andre klubber m.m. Der vil ligeledes løbende blive orienteret om relevante emner i  nyhedsbreve, som også kan findes på hjemmesiden.

Der vil tilsvarende blive orienteret om øvrige turneringer og arrangementer i distrikts- og

forbundsregi og om tilmelding til disse. Det forventes, at medlemmerne ad denne vej selv holder sig

orienteret.

På hjemmesiden findes en opdateret kontaktliste.

 


Disse klubregler er vedtaget på bestyrelsesmøde d. 29. oktober 2024



Bestyrelsen

 





Klubbens historie


Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Viborg Ny Bridgeklub.

Senest ændret 27.06.2023


Bridgeklubbens dataansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun indsamler og behandler personoplysninger der er relevante for klubbens drift.

Vi sletter dine oplysninger på anmodning når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Viborg Ny Bridgeklub er dataansvarlig, og vi sikrer at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Inger Mikkelsen
Adresse: Boghvedevej 7, 8800  Viborg
Telefon: 3035 9056
Mail: Ingermikkelsen0@gmail.com
Website: www.bridge.dk/4396

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

  1. Medlemsoplysninger:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato, indmeldelsesdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷
  2. Oplysninger om medlemmer med særlige opgaver eller tillidshverv, samme som Medlemsoplysninger, samt:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Andre oplysninger: Oplysninger om hvervet, bankkontonummer mv.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for medlemmer med særlige opgaver, der skal arbejde med børn og unge.
  3. Oplysninger om ansatte:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, ansættelsesdato mv.
      2. Oplysninger til brug for lønudbetaling, fx bankkontonummer.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger til brug for kildeskatteangivelse, forsikring mv.: CPR-nummer.
      2. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for ansatte, der skal arbejde med børn og unge.
  4. Oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷
  5. Oplysninger om substitutter
  1. Almindelige personoplysninger:
  1. Kontaktoplysninger som navn, adresse, mail og telefonnummer.


Her indsamler vi oplysninger fra

Normalt får vi oplysningerne fra dig selv og fra Danmarks Bridgeforbund. Oplysninger vi modtager fra Danmarks Bridgeforbund er foruden almindelige registrerings- og kontaktoplysninger sportslige oplysninger om fx spillestyrke samt eventuelle udelukkelser.

Vores formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til at behandle personoplysninger er særligt:

  • Bridgeklubbens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen).
  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig.
  • At der sker som følge af et lovkrav.
  • At der sker med dit samtykke.


Formålene:

  1. Vi behandler medlemsoplysninger:
    1. For at kunne gennemføre almindelig medlemshåndtering, kommunikation, kontingentopkrævning mv.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteter i en korrekt sportslig kontekst.
    3. For at kunne udstrække værdien af medlemskabet overfor Danmarks Bridgeforbund og overfor forbundets øvrige medlemsklubber.
  2. Vi behandler oplysninger om medlemmer med særlige opgaver:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til din særlige opgave.
  3. Vi behandler oplysninger om ansatte:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til dit ansættelsesforhold.
    2. For at opfylde myndigheders krav.
  4. Vi behandler oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. For at kunne identificere og kommunikere med deltagerne i relation til aktiviteten.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteten i en korrekt sportslig kontekst.
  5. Vi behandler oplysninger om substitutter:
    1. For at kunne tilbyde vores medlemmer muligheden for at kunne kontakte mulige substitutter.


Vi behandler som hovedregel kun personoplysninger ud fra legitime interesser:

  • For at kunne gennemføre turneringsaktiviteter herunder offentliggøre start- og resultatlister samt MP- og handicapposteringer.
  • For at kunne håndtere dine medlemsrettigheder korrekt, fx i forhold til generalforsamlingen.
  • For at kunne håndhæve dine medlemsforpligtelser korrekt, fx i forhold til kontingentbetaling.
  • For at kunne afholde sociale arrangementer, fester mv. herunder invitere hertil på mail, sms eller telefon.
  • For at kunne vise indholdet og ånden i vores klubliv til udenforstående herunder offentliggøre billeder der illustrerer aktiviteten desuagtet at enkeltpersoner vil kunne genkendes herpå.
  • Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund for at sikre en korrekt håndtering af vores medlemskab heraf samt for at sikre opfyldelsen af dine rettigheder overfor DBf og DBfs øvrige medlemsklubber i kraft af dit medlemskab hos os.
  • For at kunne dokumentere vores foreningsstatus overfor legitime interessenter, fx for opnåelse af kommunal lokalestøtte eller private fondes tilskud.
  • For at kunne dokumentere vores aktiviteter i statistisk eller historisk kontekst.
  • For medlemmer under 18 år behandler vi endvidere forældres persondata for at kunne kommunikere med medlemmets forældre.

Vi behandler undtagelsesvist persondata under samtykke:

  • Vi forlanger børneattest fra alle medlemmer, der har til opgave at lede, undervise eller fungere som hjælper for en af klubben arrangeret aktivitet, der hovedsageligt er henvendt mod unge under 15.

Videregivelse af dine personoplysninger

  • Vi videregiver dine personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til andre samarbejdspartnere i det omfang det har naturlig relevans for en særlig opgave eller et tillidshverv, du har påtaget dig fx oplyser vi dine kontaktoplysninger på vores hjemmeside, hvis du er klubbens formand.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til myndigheder efter deres lovlige krav herom.
  • Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemands marketingsformål.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

  1. Medlemmer:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger til du anmoder om at få dem slettet og dertil i op til 3 år efter det kalenderår, hvor du har meldt dig ud af klubben.
  2. Medlemmer med særlige opgaver: som medlemmer.
  3. Ansatte:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger i op til 5 år efter det kalenderår, hvor din ansættelse er ophørt.
  4. Deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger indtil aktiviteten er endeligt afsluttet og du anmoder om at få dem slettet.

Vi opbevarer dog oplysninger der skal anvendes i en historisk eller statistisk kontekst så længe de har værdi i denne kontekst fx opbevarer og offentliggør vi navnene på årets klubmestre eller vinderne af vores åbne turneringer gennem hele klubbens levetid.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data (retten til at indsigt i nærværende politik).
  • Retten til indsigt i dine egne personoplysninger (se hvad vi har registreret om dig).
  • Retten til berigtigelse.
  • Retten til sletning.
  • Retten til begrænsning af behandling.
  • Retten til dataportabilitet (retten til at få udleveret de oplysninger, vi har registreret om dig i et læseligt format).
  • Retten til indsigelse.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Du kan finde kontaktoplysninger først i dette dokument.

Vær opmærksom på, at dine rettigheder ikke er ubetingede. Fx vil vi typisk have mere ret til at registrere dig end du har ret til at blive slettet så længe dit medlemskab af klubben består eller så længe du deltager i vores aktiviteter. Og selv efter at dit medlemskab er ophørt kan vi have en legitim ret til at afvise at slette dig, fx for at kunne opstille lovlig krævet dokumentation for et opnået kommunalt tilskud.

Hvis du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, vil vi hurtigst muligt tage stilling til, om vi finder der er et væsentligt og legalt hensyn i vores klubdrift der vejer tungere end din rettighed til rettelse eller sletning og finder vi ikke sådan et hensyn vil vi gennemføre ændring eller sletning hurtigst muligt derefter.

Substitutter optages kun på substitutlisten ved tilsagn, og du kan til enhver tid tilbagekalde dette tilsagn.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsesmyndighed, fx til Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik. Du kan se øverst i dokumentet hvornår denne udgave senest er ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside og vil kunne fås i udskrift ved henvendelse til kontaktpersonen.


Vedtaget af Viborg Ny Bridgeklubs bestyrelse 27.06.23


BridgeCentral, 12. januar 2025