|
|
Appel 12-MAK-15Danmarks Bridgeforbunds Appelkomite |
Appellen er fra 1. division, 2013-01-13.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Resultat | |
|---|---|
| 9 stik | NS: 100 |
Nord forklarer doblingen til Øst som T/O. Syd forklarer doblingen til Vest som 3
eller stærk.
Udspil:
9 (usystematisk for NS's 1.-3.-5.-udspil).
1. stik:
til E.
2. stik:
B til E.
3. stik:
til stor hos Nord.
4. stik: stor
til
D.
Nu kan Øst ikke undgå to
-tabere, en
-taber samt
E.
Ved at spille
fra hånden beskytter Øst sig mod
-længde i Syd,
men ikke mod at NS kommer ing spiller to gange
. To gange
er ikke
bare forventeligt - det er nærmest automatisk. Men benægter en
T/O-dobling på ringe styrke ikke nærmest længde i
?
Resultatet står ved magt.
Ved at spille
fra hånden beskytter Øst sig mod
-længde i Syd, men
ikke mod at NS kommer ind og spiller to gange
. To gange
er ikke bare
forventeligt - det er nærmest automatisk. Men benægter en T/O-dobling
på ringe styrke ikke nærmest længde i
?
Nords forklaring til Øst er upræcis og derved mangelfuld. Østs valg
af en ikke-vindende spilleplan finder ikke afsæt i Nords forklaring.
Ingen skade som følge af uregelmæssighed. (Ej § 40B4).
Turneringslederens afgørelse er appelleret af ØV.
Forskellen mellem forklaringerne er så lille at MAK ikke tillægger den
betydning. Sandsynligheden for at Syd har ETx i
efter dette
meldeforløb, er meget ringe. MAK finder ikke at udspillet af
9 med
nogen sandsynlighed er beskyttet af en skjult makkeraftale. Tværtimod er
det fint bridgemæssigt begrundet.
Intet lovbrud. Scoren står ved magt. Depositum retur.
| Den mundtlige appelkomites afgørelse er endelig. |