Spillested

Svendborg Bridgeklub

Abildvej 1A, 1.tv

5700 Svendborg


Spilletidspunkter

Mandage  kl. 18.30

Tirsdage  kl. 18.30

Onsdage  kl. 13.00


Torsdage er der undervisning for begybdere og fortsættere kl. 19.00


Vedtægter


30.aug. 2020

Vedtægter for

Svendborg Bridgeklub

51. Navn og Hjemsted

Klubbens navn er Svendborg Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Svendborg Kommune. Klubben er stiftet den 18. november 1949.

52. Formål

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge, samt ved temaaktiviteter med tilknytning til bridge at inddrage medlemmerne i et forpligtende fællesskab til styrkelse af klublivet.

53. Tilhørsforhold

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed Distrikt Fyn og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.

Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter de gældende regler.


54. Medlemskab

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.

Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.

Bestyrelsens afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.

Bestyrelsen kan optage passive medlemmer.

Passive medlemmer kan ikke tilmelde sig de løbende turneringer, men kan deltage som substitutter.

Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.

Indmeldelse skal ske til bestyrelsen og er bindende for hele sæsonen, dog kan bestyrelsen tillade udmeldelse efter 1/2 sæson, når omstændighederne taler for det.

Medlemskab overføres automatisk fra en sæson til næste sæson.

Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel til udgangen af en sæson.

I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.

55. Spilletid

Klubbens ordinære spilledage er mandag, tirsdag og onsdag og kan udvides med flere uden vedtægtsændring. Klubben afholder endvidere undervisning på flere niveauer.

Den ordinære spillesæson starter 1. september og slutter 30. april.

Ved sæsonstart og på første spilleaften efter jul fremlægges plan for den kommende halvsæson med angivelse af, hvilke dage der spilles.

56. Kontingent

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.

Udover kontingentet betales et af bestyrelsen fastsat spillegebyr, som tillige omfatter betaling for fortæring.

Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance pr. den 15. oktober kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen.

57. Udelukkelse og eksklusion

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubbens omdømme eller klublivet, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.


I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

I sager om eksklusion kan medlemmet stille krav om, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.

En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver 2/3 flertal af afgivne stemmer.

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter 55 13 & 14.

58. Ordinær generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed.

Ordinær generalforsamling afholdes i lige årstal sidste mandag i april og i ulige årstal sidste tirsdag i april.

Indkaldelse med angivelse af dagsorden, herunder indkomne forslag, skal finde sted ved opslag i klubben og på klubbens hjemmeside med tre ugers varsel forud for generalforsamlingen.

Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest fire uger inden generalforsamlingens afholdelse.

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance.

Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog 55 17 og 18.

59. Dagsorden

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Forelæggelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag
  7. Valg af formand
  8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
  9. Valg af 1 suppleant
  10. Valg af revisor og revisorsuppleant
  11. Eventuelt

510. Generalforsamlingens ledelse

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.


Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. 55 17 og 18.

Afstemninger skal foretages skriftligt efter dirigentens beslutning, eller såfremt fem medlemmer forlanger det og altid ved personvalg.

Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.

511. Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. Indkaldelse sker ved opslag med angivelse af det emne, der skal behandles på generalforsamlingen. For så vidt angår mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.

512. Bestyrelsen

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.

Klubbens ledes af en bestyrelse på 7 medlemmer. Formanden vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen. De øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således at halvdelen er på valg hvert år.

Bestyrelsen konstituerer sig på første møde efter generalforsamlingen, hvor der ud over den generalforsamlingsvalgte formand vælges en næstformand, en sekretær og en kasserer.

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg og turneringskomite) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres en protokol over bestyrelsens forhandlinger.

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne.

Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer.

513. Tilskud til turneringsdeltagelse

For at fremme medlemmernes lyst til at deltage i distriktsturneringer og forbundsturneringer, yder klubben halvt tilskud til dækning af indskud i forbindelse med deltagelse i indledende runde i distriktsturneringer, laveste række i distriktets serieturneringer og 1. runde i Pokalturneringen.

514. Regnskab

Klubbens regnskabsår er 1. april til 31. marts. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.

515. Revision


På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant. Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.

516. Tegning og hæftelse

516.1 Foreningen tegnes at bestyrelsesformanden i forening med kassereren.

516.2 Bestyrelsen tilser, at der etableres 2 bankkonti til brug for håndtering af foreningens midler.

På den ene konto, kaldet formuekontoen, indsættes foreningens likvide reserver.

På den anden konto, driftskontoen, indsættes de beløb som efter bestyrelsens bestemmelse er passende til den daglige drift af foreningen.

Kassereren meddeles kontoførende bank fuldmagt til at kunne disponere driftskontoen alene.

Bestyrelsen tilser, at håndteringen af likvide midler sker i henhold til bestemmelserne i dette afsnit.

516.3. Køb, pantsætning eller salg af fast ejendom samt optagelse af lån eller kredit i pengeinstitutter kræver dog samtykke og underskrift af den samlede bestyrelse.

516.4. Foreningens medlemmer hæfter ikke personligt for de forpligtelser, der påhviler foreningen

517. Vedtægtsændringer

Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.

518. Opløsning

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at beslutning om opløsning endeligt kan ske på denne generalforsamling kræves, at mindst 2/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.

For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst 3/4 af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling, hvor kravet i henhold i henhold til stk. 1 ikke er opfyldt, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.


Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Dansk Bridgeforbund eller en anden tilsvarende organisation med almennyttigt formål efter bestyrelsens beslutning.

Vedtaget på generalforsamlingen den 31. august 2020.


f-20zö

Formand Inge lind Sørensen        Dirigent Uffe Jeppesen

Sign.         sign.



Privatlivspolitik




Privatlivspolitik for Svendborg Bridgeklub.

Senest ændret 8. juni  godkendt på Bestyrelsesmøde 18. juni 2018


Bridgeklubbens dataansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun indsamler og behandler personoplysninger, der er relevante for klubbens drift.

Vi sletter dine oplysninger på anmodning, når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Svendborg Bridgeklub er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Inge Lind Sørensen
Adresse: Avernakøvej 53, Svendborg
Telefon: 4043 3367
Mail: Svendborgbridgeklub@hotmail.dk
Website: www.bridge.dk/4578

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

  1. Medlemsoplysninger:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato, indmeldelsesdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷
  2. Oplysninger om medlemmer med særlige opgaver eller tillidshverv, samme som Medlemsoplysninger, samt:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Andre oplysninger: Oplysninger om hvervet, bankkontonummer mv.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for medlemmer med særlige opgaver, der skal arbejde med børn og unge.
  3. Oplysninger om ansatte:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, ansættelsesdato mv.
      2. Oplysninger til brug for lønudbetaling, fx bankkontonummer.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. Oplysninger til brug for kildeskatteangivelse, forsikring mv.: CPR-nummer.
      2. Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for ansatte, der skal arbejde med børn og unge.
  4. Oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    2. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
      1. ÷

Her indsamler vi oplysninger fra

Normalt får vi oplysningerne fra dig selv og fra Danmarks Bridgeforbund. Oplysninger vi modtager fra Danmarks Bridgeforbund er foruden almindelige registrerings- og kontaktoplysninger sportslige oplysninger om fx spillestyrke samt eventuelle udelukkelser.

Vores formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til at behandle personoplysninger er særligt:

  • Bridgeklubbens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen).
  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig.
  • At der sker som følge af et lovkrav.
  • At der sker med dit samtykke.


Formålene:

  1. Vi behandler medlemsoplysninger:
    1. For at kunne gennemføre almindelig medlemshåndtering, kommunikation, kontingentopkrævning mv.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteter i en korrekt sportslig kontekst.
    3. For at kunne udstrække værdien af medlemskabet overfor Danmarks Bridgeforbund og overfor forbundets øvrige medlemsklubber.
  2. Vi behandler oplysninger om medlemmer med særlige opgaver:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til din særlige opgave.
  3. Vi behandler oplysninger om ansatte:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til dit ansættelsesforhold.
    2. For at opfylde myndigheders krav.
  4. Vi behandler oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. For at kunne identificere og kommunikere med deltagerne i relation til aktiviteten.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteten i en korrekt sportslig kontekst.

Vi behandler som hovedregel kun personoplysninger ud fra legitime interesser:

  • For at kunne gennemføre turneringsaktiviteter  herunder offentliggøre start- og resultatlister samt MP- og handicapposteringer.
  • For at kunne håndtere dine medlemsrettigheder korrekt, fx i forhold til generalforsamlingen.
  • For at kunne håndhæve dine medlemsforpligtelser korrekt, fx i forhold til kontingentbetaling.
  • For at kunne afholde sociale arrangementer, fester mv.  herunder invitere hertil på mail, sms eller telefon.
  • For at kunne vise indholdet og ånden i vores klubliv til udenforstående  herunder offentliggøre billeder, der illustrerer aktiviteten desuagtet at enkeltpersoner vil kunne genkendes herpå.
  • Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund for at sikre en korrekt håndtering af vores medlemskab heraf - samt for at sikre opfyldelsen af dine rettigheder overfor DBf og DBfs øvrige medlemsklubber i kraft af dit medlemskab hos os.
  • For at kunne dokumentere vores foreningsstatus overfor legitime interessenter, fx for opnåelse af kommunal lokalestøtte eller private fondes tilskud.
  • For at kunne dokumentere vores aktiviteter i statistisk eller historisk kontekst.
  • For medlemmer under 18 år behandler vi endvidere forældres persondata for at kunne kommunikere med medlemmets forældre.

Vi behandler undtagelsesvist persondata under samtykke:

  • Vi forlanger børneattest fra alle medlemmer, der har til opgave at lede eller undervise for en af klubben arrangeret aktivitet, der hovedsageligt er henvendt mod unge under 18.
  • Du sættes kun på substitutlisten efter dit eget ønske og godkendelse af, at være på substitutlisten på hjemmesiden.

Videregivelse af dine personoplysninger

  • Vi videregiver dine personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund.
  • Via medlemsbladet videregives dit navn, din adresse og telefonnummer til de øvrige medlemmer.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til andre samarbejdspartnere i det omfang det har naturlig relevans for en særlig opgave eller et tillidshverv, du har påtaget dig  fx oplyser vi dine kontaktoplysninger på vores hjemmeside, hvis du er klubbens formand.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til myndigheder efter deres lovlige krav herom.

Vi videregiver altså ikke dine personoplysninger til tredjemands marketingsformål.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

  1. Medlemmer:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger til du anmoder om at få dem slettet og dertil i op til 3 år efter det kalenderår, hvor du har meldt dig ud af klubben.
  2. Medlemmer med særlige opgaver: som medlemmer.
  3. Ansatte:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger i op til 5 år efter det kalenderår, hvor din ansættelse er ophørt.
  4. Deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger indtil aktiviteten er endeligt afsluttet og du anmoder om at få dem slettet.

Vi opbevarer dog oplysninger, der skal anvendes i en historisk eller statistisk kontekst, så længe de har værdi i denne kontekst  fx opbevarer og offentliggør vi navnene på årets klubmestre eller vinderne af vores åbne turneringer gennem hele klubbens levetid.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data (retten til indsigt i nærværende politik).
  • Retten til indsigt i dine egne personoplysninger (se hvad vi har registreret om dig).
  • Retten til berigtigelse.
  • Retten til sletning.
  • Retten til begrænsning af behandling.
  • Retten til dataportabilitet (retten til at få udleveret de oplysninger, vi har registreret om dig i et læseligt format).
  • Retten til indsigelse.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til klubbens formand. Du kan finde kontaktoplysninger først i dette dokument.

Vær opmærksom på, at dine rettigheder ikke er ubetingede. Fx vil vi typisk have mere ret til at registrere dig end du har ret til at blive slettet så længe dit medlemskab af klubben består eller så længe du deltager i vores aktiviteter. Og selv efter at dit medlemskab er ophørt kan vi have en legitim ret til at afvise at slette dig, fx for at kunne opstille lovlig krævet dokumentation for et opnået kommunalt tilskud.

Hvis du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, vil vi hurtigst muligt tage stilling til, om vi finder der er et væsentligt og legalt hensyn i vores klubdrift der vejer tungere end din rettighed til rettelse eller sletning  og finder vi ikke sådan et hensyn vil vi gennemføre ændring eller sletning hurtigst muligt derefter.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsesmyndighed, fx til Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik. Du kan se øverst i dokumentet hvornår denne udgave senest er ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside og vil kunne fås i udskrift ved henvendelse til formanden.



BridgeCentral, 22. april 2025