GENERALFORSAMLING 2025 Referat og indkaldelse

Referat af generalforsamling i Ringe Bridgeklub 28-4 2025.

Formanden bød velkommen til Ringe Bridgeklubs 73. generalforsamling, hvor der var fremmødt 76 medlemmer. Generalforsamlingen forløb i.h.t. udsendt dagsorden - se nedenfor:

Ad dagsorden pkt. 1
Som dirigent valgtes Allan Hansen. Som referent valgtes Anette Andersen.
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen er rettidigt indkaldt i overensstemmelse med vedtægten.

Ad dagsorden pkt. 2
Formanden - Carl Ove Rasmussen aflagde Bestyrelsens beretning, som findes nedenfor. Beretningen blev godkendt.

Ad dagsorden pkt. 3 
Driftsregnskab blev omdelt. Kassereren Hanne Nielsen gennemgik regnskabet, og konstaterer en egenkapital på 101.124kr.
På et spørgsmål om rimeligheden med så stor kassebeholdning svarede Formanden, at det er rart at have en buffer til uventede udgifter.
Der blev spurgt om der kunne bruges penge på at skifte alle kort ved begyndelsen af en sæson. Der var stemning for, at Kortblanderen fortsat udskifter løbende.
Der var ikke yderligere til regnskabet, som herefter godkendtes.

Ad dagsorden pkt. 4
Forslaget om uændret kontingent godkendtes.

Ad dagsorden pkt. 5
Der var ingen indkomne forslag,

Ad dagsorden pkt. 6
Asmund Nielsen genvalgtes idet han ønskede at fortsætte.
Annette Andersen ønskede ikke genvalg. I stedet valgtes nyt medlem: Michael Wengel
Den øvrige bestyrelse består af: Hanne Nielsen, Carl Ove og Jonna Rasmussen.

Ad dagsorden pkt. 7
Martin Brøndum genvalgtes som suppleant. Som ny suppleant i stedet for Michael Wengelvalgtes Lise Wengel.

Ad dagsorden pkt. 8
Der var genvalg til både Revisor: Inge Jensen, og revisorsuppleant: Jørgen Hansen.

Ad dagsorden pkt. 9
Allan Hansen takkede Martin Brøndum for den gode undervisning og gav en gave på kursisternes vegne.
Carl Ove Rasmussen efterlyste forslag til et nyt logo. Det valgte logo vil blive præmieret med 3 fl. vin.
Hanne Nielsen overrækker gaver til Carl Ove, Jonna, og Jens, alle som tak for en fin indsats i året løb. Endvidere til Annette Andersen som tak for 10 års indsats i bestyrelsen som sekretær.

Generalforsamlingen blev afsluttet med overrækkelse af præmier efter forårssæsonens spil.


Bilag til dagsordens pkt, 2 - Formandens beretning

Vi startede 2. september sidste år med 76 forventningsfulde bridgespillere på mandagsholdet og 40 på tirsdagsholdet, hvor vi spiller begge aftener på Tingager, Med en aldersbrede på 96 år til 58 år. Det maksimale deltagerantal pr. bridgeaften er 80- altså 20 borde, som vi syntes kan være i lokalerne. Yderligere ønsker om at spille tilbyder vi om tirsdagen, hvor der er masser af plads på holdet. Der har også været lidt udfordringer undervejs, nogle er midlertidigt holdt op grundet sygdom og alvorligt færdselsuheld, vi glæder os og forventer at se dem igen i ny sæson. Andre er holdt op af andre årsager, men vi har fundet afløsere og nye medlemmer er kommet til: Lars Sommer, Kirsten Sørensen, John Friis og Inge Agnete Jensen, og et nyt par Merete Rasmussen og Grete Briant Petersen som trådte til og er er inviteret med i aften til generalforsamling, dog uden stemmeret.

Vi har sammen med turneringsleder mandagsholdet Jonna Rasmussen, og tirsdagsholdet Jens Hansen, spillet varierende turneringer, parturneringer, handicapturneringer. Desuden Holdturnering, efterår og vinterturneringer, landsdækkende sølvturnering, juleturnering, klubmesterskabsturnering og generalforsamlingsturnering.
Som noget nyt afholdt vi en Weekendturnering på Bogense Hotel med 5 forskellige turneringer, 24 deltog med stor succes og man mødte og kom til at kende hinanden på ny og sjov måde.
Vi har afholdt sommer turnering med tilslutning over forventning, tror det skyldes alle medlemmer, der har spillet med, har været gæstfri og givet reklame til udenbys spillere som har nydt at spille i Ringe Bridgeklub, også fordi vi kan spille i 4 rækker, så alle gode bridgespillere på forskelligt niveauer, har større chance for præmier og føler sig godt tilpas. Med rekordtilslutning 744 i alt på 10 aftener og 7 gange med maksimalt 80 spillere, det giver godt spil og gode penge i klubkassen som er med til at betale præmier.

Vi har holdt opfølgende kursus for alle. Det gør Martin Brøndum på en dygtig måde, 30 minutter med fuld fart, det virker, jeg har mange positive tilkendegivelser, man bliver mere sikker på spil og meldinger, det giver ro og resultater, og lyst til mere. I har også været så gode at Martin fortsætter i næste sæson så tænk allerede nu på om i vil med på holdet.
Klubben tilbyder endvidere undervisning til nye på DBFs online undervisning, eller henviser til Svendborg Bridgeklub ligesom sidste år.

Alle de her tiltag kræver indsat af frivillige som er helt uundværlige og dem vil jeg gerne nævne her: Jonna og Jens laver turneringer og er turneringsledere, Hanne kasserer og opkræver sørger for servering kaffe og kager og et ryddet køkken, Annete, er med i køkkenet, bordopstiller og vagt, Michael og Lise Wengel og Inge og Tage sørger for gode kortblandinger, Martin underviser og er turneringleder sammen med Michael Pedersen, Jonna og Inge er turneringsledere under spillet. Willy laver kaffe tirsdag Jonna om mandagen, Jens, Flemming, Kirsten, Michael og Asmund knokler med at slæbe borde og stille op, undertegnede køber drikkevare og præmier og går lidt til hånde hvor der er brug for det.
Flere har tilbudt hjælp og træder til hvis der de ser et behov, det er dejligt at alle hjælper ved nedtagning og sætter stolene på plads. Det er frivilligt arbejde for bridgeklubben som er helt uundværligt, som fortjener et bifald.

Nu står ny sommerbridge og sæson for døren, vi glæder os til en spændende sæson og fra bestyrelsens side benyttes de 3 UUUer.
Udrette: Afholde turneringer mandag og tirsdag og ikke mindst sommerbridge, deltag gerne i andre klubbers sommerturneringer og inviter alle bridgespillere i møder til sommerbridge og spil i Ringe Bridgeklub)
Udvikle: (lave gode turneringer, deltage i åbne turneringer , undervise og tiltrække nye medlemmer)
Ud skeje: (lave arrangementer, juleafslutning, generalforsamling m.m. kom bare med ideer og forslag)

Klubbens økonomi er heldigvis sund for ovennævnte, ifølge vores kassere Hanne Nielsen.


Bilag Indkaldelse til generaralforsamling


RB

Ringe Bridgeklub


Indkaldelse til ordinær generalforsamling

Mandag den 28. april 2025, kl.18.00. Tingager Plejecenter, Østre Ringvej 7, Ringe. 

Dagsorden

1) Valg af dirigent

2) Bestyrelsens  beretning for det forløbne år ved formanden, Carl Ove Rasmussen

3) Godkendelse af det reviderede og fremlagte regnskab ved kasserer Hanne Nielsen

4) Fastlæggelse af kontingent.

5) Indkomne forslag: senest 8 dage før bedes sendt til formanden: cog@post.tele.dk

6)  Valg af bestyrelsesmedlemmer , på valg  er:  Annette Andersen , modtager IKKE genvalg og Asmund Nielsen , modtager genvalg.

7) Valg af Suppleanter: Michael WengeL og Martin Brøndum, (begge modtager genvalg)

8) Valg af revisor og revisorsuppleant: Inge Jensen, revisor og Jørgen Hansen, revisorsuppleant.

(begge modtager genvalg.)

9) Eventuelt

10) Lækker smørrebrødsanretning

11) Præmieoverrækning og bridgespil

12) Pris for mad og kortspil,  kr. 100,00 inklusive alle drikkevarer,  smørrebrød , kafffe  og præmier. Mobile Pay: 21059 Ringe Bridgeklub. Skriv venligst : Generalforsamling i beskeder

Venlig hilsen

Bestyrelsen Ringe Bridgeklub: bridge.dk/4572






BridgeCentral, 5. maj 2025