Spilledage

Punkt 1: Spilledage

Punkt 2: Bestyrelsen

Punkt 3: Bestyrelsens opgavefordeling

Punkt 4: Vedtægter

Punkt 5: Klubregler

Punkt 6: Appeludvalg

       

MANDAG EFTERMIDDAG

MANDAG AFTEN

ONSDAG AFTEN

TORSDAG AFTEN

Start 12:30

Ulla Nielsen - Tlf. 3070 2274

ulla.nydam@gmail.com

Annette Meibom - 4019 3309

almeibom@gmail.com

Start 18:30

Preben Bøgh Sørensen

tlf. 6133 5918

preben.bogh1950@gmail.com

Start 18:30

Mariann Rasmussen

22321543

mariann_rasmussen@hotmail.dk

Der spilles sammen med BK36 i Bridgehuset på Bogensevej

Bogensevej

Connie Krone - tlf. 2013 6960

cbpkrone@gmail.com



Bestyrelsen


FORMAND

Kurt Keilberg (spiller mandag eftermiddag og torsdag aften)

Tlf. 6594 1827 Mob.4060 6900

kurtkeilberg@outlook.dk



NÆSTFORMAND

Carsten Bo Petersen (spiller mandag og onsdag aften)

Tlf. 4019 2232

cbp@novabusiness.dk



KASSERER

Anne-Lise Skjoldemose (spiller onsdag og torsdag aften)

Tlf. 2446 3641

skjoldemose7@gmail.com


Klubbens  konto nr. i Sydbank Reg. 6845-1579962  (Til kontingent indbetaling)


ØVRIGE MEDLEMMER

Preben Bøgh Sørensen (spiller mandag og onsdag aften)

Tlf. 6133 5918

preben.bogh1950@gmail.com



Anne S. Hansen (spiller mandag eftermiddag og onsdag aften)

Tlf. 6616 4155 Mob. 4042 0751

anneoghenning@gmail.com


Jørgen Kjær Jensen (spiller torsdag aften)

tlf. 4035 0020

jkj-privat@mail.dk




Udmeldelse (skriftligt), indmeldelse, substitutliste, optagelse på venteliste:

Jørgen Kjær Jensen

tlf. 4035 0020

jkj-privat@mail.dk



SUPPLEANT

Henning Hansen (spiller onsdag aften)

tlf. 2968 4155

anneoghenning@gmail.com




REVISOR

Irene Sørensen (spiller mandag eftermiddag)

tlf.2624 6409

ireneogpalle@privat.dk


REVISOR SUPLEANT

Niels Pedersen (spiller onsdag og torsdag aften)

tlf. 2382 2496

mr.niels.pedersen@gmail.com


Bestyrelsens opgavefordeling


                       LÆSEFORENINGENS BRIDGEKLUB

                                       Oktober 2021

Bestyrelsens opgavefordeling


Kurt Keilberg: 

Formand

Koordinering, Økonomi, ejendommen/nyt lejemål , samarbejde andre klubber, fremtid


Carsten Bo Petersen: 

Næstformand

Stedfortræder for formand, medlem af appeludvalget samt diverse forefaldende opgaver


Anne Lise Skjoldemose:

Kasserer

Budgetudarbejdelse, budgetopfølgning/kontrol, kvartals- og årsregnskab, kontingentopkrævning.

Kontaktled til bank og revisor.


Anne Svenstrup Hansen:

Diverse sekretæropgaver samt indkøb af bridgematerialer og kontorartikler.

Varetager spillelokalerne  er i acceptabel stand og fremkommer med ideer til eventuelle forbedringer.


Jørgen Kjær Jensen:

Medlemsliste, herunder registrering af ind-og udmeldelser


Preben Bøgh Sørensen:

Turneringsleder og formand for turneringsledergruppen

Ansvar for anvendelse af klubbens computer herunder ajourføring og fornyelse af hjemmesiden.



               

Henning Hansen:

Tilforordnet som suppleant til bestyrelsen

Diverse forefaldende opgaver og deltager fast i bestyrelsesmøderne




Opgavef-19.



Vedtægter



Klubregler


Klubregler for:                Læseforeningens Bridgeklub, Odense


§ 1. Formål

Formålet med disse klubregler er:

  • at sikre en god tone og orden under afvikling af klubbens turneringer
  • at hjælpe de turneringsansvarlige med at disponere rigtigt og ensartet ved afvikling af turneringer
  • at hjælpe spillerne til at forstå de turneringsansvarliges dispositioner.


§2. Spillested

Klubbens spillested er i lejede lokaler på Christmas Møllersvej 17, 5200 Odense V.

Det forventes, at alle behandler lokalerne med respekt således vi undgår flest mulige ekstraordinære udgifter.

Parkering: 10 (14) pladser foran huset, og desuden på vejen.


§3. Spilledage

Der spilles pt. mandag, onsdag og torsdag aften samt  mandag eftermiddag.


§4. Sæson

Sæsonen starter normalt den første uge i september og slutter sidste uge i april.

Ved sæsonstart fremlægger de enkelte turneringsledere en plan/oversigt for sæsonens turneringer.

Der spilles ikke på helligdage.


§5. Systemer

DBFs regler for brug af systemer og konventioner er gældende.

DBFs regler om brugen af Stop og Alert er ligeledes gældende.

Et systemkort pr. spiller er obligatorisk ved alle turneringer og skal fremlægges på bordet til brug for modspillerne.


§6.Turneringsafvikling

For klubbens turneringer gælder følgende regler:

De nærværende klubregler samt forbundets turneringsreglement som beskrevet i klubhåndbogen og i De internationale Love for Turneringsbridge.

Bestyrelsen har ansvaret for afvikling af klubbens turneringer og udpeger således turneringsledere til hvert enkelt hold.

Turneringslederen fastsætter spilletid pr. runde (I de fleste tilfælde 7 min. (og evt. 1 min. til rundeskift). Tiden skal overholdes. Der anvendes bridgeur og der gives signal 5 min. før rundeskift og ved rundeskift. Rundeskift må ikke ske, før turneringslederen giver besked.

Tidsoverskridelse påtales første gang med venlig henstilling. Ved gentagelse, en advarsel og ved efterfølgende tidsoverskridelse, tildeles strafpoint jævnfør §211B i DBfs Turneringslederhåndbog. Hvis tidsoverskridelsen med stor sandsynlighed vil forstyrre afviklingen af turneringen (< 2 min.), kan TL afbryde spillet og der tildeles justeret score (§12C2. Har man haft TL ved bordet, får man den extra tid der skal til.

Klub/rækkemesterskaber.

Har et medlem spillet med substitut under hele denne turnering og bliver nr 1, uddeles der præmie for 1. pladsen. Den næste i rækken tildeles titlen og får klub/rækkemesterpræmie.

Til Læseforeningens samlede klubmesterskab kan alene det ordinære par deltage. Hvis parret eller den ene  part er forhindret, går pladsen videre til den næste i placeringsrækkefølgen.

Bestyrelsen kan nedsætte en turneringskomite(appelkomite), som kan træffe afgørelse i de tilfælde, hvor en turneringsleder ikke er i stand til at træffe beslutning eller hans afgørelse appelleres af spillere.

Komiteens afgørelse kan appelleres videre til distriktet.


§7. Etik og etikette

Enhver spiller bør ved sin optræden tilstræbe, at alle får den størst mulige glæde ved bridgen og klublivet.

Det kan nævnes, at det er uetisk at irettesætte eller belære såvel makker som modspiller under og efter spillet.

Det samme gælder ytringer eller tegn, der tilkendegiver tilfredshed eller utilfredshed med en melding, udspil eller et spillet kort.

Det påhviler spillerne at overholde gældende spilletider/frister.

Turneringslederen kan og bør afslutte spillet rettidigt med en mindre ekstra tidsmæssig margin og derefter dømme manglende spil som værende ikke spillet og tilkende justeret score.

Man må ikke fjerne sine meldekort før første fordækt udspil er foretaget.

Det er ikke tilladt at tage en anden spillers kort ud af mappen efter spillet uden først at få tilladelse.


§8. Uregelmæssigheder

Turneringslederen skal tilkaldes så snart opmærksomheden er henledt på en uregelmæssighed, som man ikke selv umiddelbart kan løse. Tilkald bør principielt altid finde sted for således at opnå ensartede afgørelser i overensstemmelse med love og regler.

Tilkaldelse bør ske stilfærdigt og suppleret med tålmodighed.


§9. Substitutter

Det påhviler ethvert medlem, der er forhindret i at møde på en spilledag, selv at skaffe substitut.


§10. Almindelige ordensregler

Klubben er røgfri.

Det påhviler medlemmerne efter turneringsafslutning at anbringe diverse service, meldekasser, bridgemate samt kort på deres plads.

Det påhviler ligeledes spillerne ikke at tale højrøstet under og imellem spillene.


§11. Kontingent

Såvel størrelse som betalingstermin fastlægges årligt af generalforsamlingen.

Kontingent skal så vidt muligt indbetales til klubbens bankkonto.


§12 Justering af score

        A: ved substituering

Parturnering:

Såfremt der kun er substitut for én spiller i et par, foretages ingen justering

Hvis der er substitutter for begge spillere i et par, justeres scoren i første omgang ikke.

Når den pågældende turnering er afsluttet, ændres scoren til gennemsnittet af det substituerede pars score, hvis substitutparret har scoret højere end dette. Der justeres ligeledes opad, såfremt parret har scoret lavere end gennemsnittet af det substituerede par.

Der justeres ikke i scoren for de par, der møder et par med substitutter.

Ved turneringer i flere rækker med op-og nedrykning kan parret ikke rykke op, hvis der er substitutter for begge spillere i et par.

Holdturnering:

Der justeres ikke i resultatet, hvis der kun er én substitut, eller hvis der er én substitut i hvert af holdets par.

Hvis et helt par er substitueret tildeles holdet den opnåede score.

Hvis begge par på et hold er substitueret, tildeles holdet i første omgang den opnåede score.

Når turneringen er afsluttet ændres scoren til gennemsnittet af det substituerede holds score, hvis substitutterne har opnået højere score end dette i kampen. Der justeres ligeledes opad, såfremt holdet har scoret lavere end gennemsnittet af det substituerede hold..Resultatet af kampen er normalt gældende for modstanderholdet.


        B: ved udeblivelse

Parturnering:

Såfremt et par udebliver uden afbud, tilkendes parret 0 point. Dette gælder også, hvis et par ikke kan stille op på grund af den ene spillers udeblivelse.

I tilfælde af force majeure kan turneringslederen tildele en justeret score.

Regnskabet udregnes fra det normale antal par i rækken. I runden mod det udeblevne par tildeles et par 60% score, eller gennemsnittet af parrets score på spilledagen, hvis dette er over 60%


Holdturnering:

ved strafbar udeblivelse (§244), tildeles der 0 kp for de udgående spil, og hvis muligt, de opnåede kp for de evt. afviklede spil 5 kp.


ved straffri udeblivelse (§244): hvis muligt, de opnåede kp for de spil der rent faktisk er spillet. Hvis ingen spil er afviklet tildeles 10 kp.


For det fremmødte hold tildeles scoren ud fra det højeste resultat af nedenstående muligheder:*)

a. 13 KP eller

b.

gennemsnittet**) af de øvrige holds KP-scorer mod det udeblevne hold, eller

c.

gennemsnittet**) af holdets egen KP-score i samtlige øvrige kampe, eller

d.

hvis et eller flere spil er afviklet inden udeblivelsen: det antal KP, det vindende hold ville have fået på basis af de afviklede spil ved anvendelse af KP-skalaen for det antal spil, der faktisk er afviklet. [2017]

Imp-scoren for kampen fastsættes til 0 for det tabende hold. Det vindende hold får det laveste antal imp, der giver mindst det tildelte antal kamppoint. For et hold udeblevet pga. en straffri forsinkelse fastsættes imp-scoren dog til 0-0.


*) Dette resultat kan først udregnes, når turneringen er færdigspillet; af hensyn til den løbende stilling anbefales det at tildele 13 KP indledningsvis og justere til sidst.

**) Det beregnede gennemsnit afrundes til nærmeste hele enhed (0,01 KP ved anvendelse af skalaen med to decimaler, 1 KP ved anvendelse af heltalsskalaen). Halve enheder afrundes væk fra middel (10 KP).




        C: ved for sent fremmøde

Parturnering:

Kommer en spiller eller et par for sent justeres scoren i de spil, der af tidsmæssige årsager ikke kan spilles. Modstanderparret tildeles 60% og det andet par 40%

Holdturnering:

Såfremt alle spil ikke kan spilles fordi en spiller eller et hold ikke er mødt ved spilletidsstart, afvikles det antal spil, man kan nå i den resterende spilletid. Resultatet opgøres efter det antal spil, der er spillet i kampen.


§13. Opløsning af ligestilling    

Parturnering:

Hvis 2 eller flere par står lige deles evt. præmier

Hvis det har betydning for op- eller nedrykning, placeres det par forrest, som har vundet indbyrdes kamp(e)

Holdturnering:

Hvis 2 eller flere hold står lige placeres det hold forrest, der har opnået flest kp (evt.imp) i indbyrdes kamp.

                                                            

Vedtaget på generalforsamlingen den 23.april 2019.                                  



Formand                                                                Dirigent


Kurt Keilberg                        Henning Hansen




Appeludvalg


Appeludvalg:


Carsten Bo Petersen (spiller mandag aften og onsdag)

Lars Elbrønd (spiller mandag aften)

Mona Sehested- Blad (spiller mandag aften)

BridgeCentral, 17. april 2024