Hans Tausen Centret

Vedtægter for Langeskov Bridgeklub:
$ 1
Langeskov Bridgeklub er stiftet den 27. april 1993 og har hjemsted i Langeskov
$ 2
Klubbens formål: At samle medlemmerne til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.
§ 3
Klubben er tilsluttet Danmarks Bridgeforbund samt fra 1. september 2010 ordningen med mesterpoint.
Medlemmerne modtager forbundets medlemsblad "Dansk Bridge" dog kun 1 pr. husstand.
§ 4
Nye medlemmer optages kun med bestyrelsens godkendelse. Medlemstallet bestemmes til enhver tid af generalforsamlingen. Alle med interesse og forståelse for kortspil kan optages som medlemmer, såfremt lokalerne tillader forøgelse af medlemstallet, og ansøgerne er indstillet på at følge klubbens vedtægter og klubregler.
Aktive medlemmer kan efter eget ønske overgå til status som passive medemmer efter bestyrelsesbeslutning. Disse passive medlemmer har samme rettigheder i henhold til lovene som aktive medlemmer, men er afskåret fra at melde sig til klubbens ordinære turneringer.
Udmeldelse af klubben skal ske skriftligt til formanden senest ved sæsonens slutning for at være gyldig den følgende sæson.
Et medlem kan kun ekskluderes ved en generalforsamling.
Et medlem, som udmeldes eller ekskluderes, har intet krav på klubbens midler.
§ 5
Klubbens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december.
Kontingent og indskud fastsættes af generalforsamlingen.
Kontingent kan betales i 2 rater, senest med udgangen af september og januar måned som betingelse for medlemsrettighederne.
Passive medlemmers kontingent skal udgøre udgiften til medlemsskab af Danmarks Bridgeforbund plus 50 kr. årligt.
§ 6
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Den ledes af en af generalforsamlingen valgt dirigent.
Over forhandlingerne føres en protokol, som godkendes og underskrives af dirigenten.
For at stemme på generalforsamlingen kræves personligt fremmøde. Passive medlemmer har møderet og taleret, men ikke stemmeret, og er ikke valgbare.
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer ved simpelt flertal, bortset fra § 13.
§ 7
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i januar måned - efter følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse
4. Bestemmelse af medlemstal
- Fastsættelse af indskud og kontingent
- Fremlæggelse af budget.
5. Indkomne forslag
6. Eventuelle vedtægtsændringer
7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer i lige år og 3 i ulige år
8. Valg af 2 suppleanter hvert år
9. Valg af 1 revisor samt 1 revisorsuppleant.
10. Eventuelt
Dagsorden og regnskab udsendes til medlemmerne senest 16 dage før generalforsamlingen.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes til formanden senest 14 dag før afholdelse.
Der skal afholdes skriftlig afstemning blot ét medlem forlanger dette.
§ 8
Bestyrelsen kan - med 8 dages varsel - indkalde til ekstraordinær generalforsamling.
En sådan skal ligeledes afholdes, når mindst 1/4 af klubbens stemmeberettigede medlemmer begærer dette skriftligt og senest én måned efter begæringens modtagelse.
§ 9
Bestyrelsen består af 1 formand og 4 medlemmer. Formanden vælges på 1. bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen.
Hvert år år vælges 2 bestyrelsessuppleanter, revisor og 1 reviorsuppleant.
Bestyrelsen konstituerer sig selv. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen af denne er fremmødt.
Bestyrelsen administrerer klubbens anliggender og træffer bestemmelser i alle forhold, som ikke utrykkeligt efter lovene er henlagt under generalforsamlingens afgørelse.
Bestyrelsens beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed. Ved stemmelighed er formandens stemme dog afgørende.
Over alle bestyrelsesmøder føres protokol, og enhver beslutning er først gyldig, når protokollen er underskrevet af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer..
§ 10
Bestyrelsen nedsætter permanent eller lejlighedsvis udvalg efter behov til bestridelse af særlige opgaver.
Bestyrelsen skal være repræsenteret i turneringsudvalget, men ikke nødvendigvis i andre udvalg, hvis øvrige medlemmer kan udpeges blandt medlemskredsen.
§ 11
Regler for afvikling af turneringer, brug af substitutter m.v. fastlægges i klubreglerne, der udformes af bestyrelsen i fællesskab.
§ 12
Såfremt et medlem ekskluderes eller idømmes karantæne, skal der ske indberetning af forholdet gennem kredsbestyrelsen til Damarks Bridgeforbund.
§ 13
Beslutning om klubbens ophævelse eller sammenslutning med anden klub kan kun ske på en generalforsamling, der skal indkaldes med mindst 14 dages varsel.
For at træffe en sådan beslutning kræves, at mindst ½ af medlemmerne er tilstede og at mindst 2/3 af disse stemmer for forslaget.
I modsat fald indkaldes til ny generalforsamling, hvor forslaget kan vedtages, hvis blot 2/3 af de tilstedeværende stemmer herfor.
Såfremt der efter vedtægternes bestemmelse er indkaldt til en lovligt varslet generalforsamling, der omhandler ophævelse af klubben, skal overskydende midler tilfalde Hans Tausen Centret.
§ 14
Foreningen tegnes af formanden og kassereren, dog således at kassereren selvstændigt kan disponere over beløb indtil 500 kr. mod dokumenteret bilag.
Disse love er vedtaget på den stiftende generalforsamling der blev afholdt den 27. april 1993.
Ændringer i § 5 1. afsnit og § 7 1. afsnit godkendt på generalforsamlingen den 25. april 1995.
Ændringer i § 4, 5, 6, 7 og 9 godkendt på generalforsamlingen d. 6. januar 1998.
Ændringer i § 13 samt tilføjelse af § 14 godkendt på generalforsamlingen den 29. januar 2002.
Ændringer i § 4 og § 7 godkendt på generalforsamlingen den 29. januar 2009.
Ændringer i § 3 godkendt på generalforsamlingen den 26. januar 2010.

Egon Varming Rasmus Pedersen Jonna Bakkebo Erik Ottosen Elisabeth Secher
Formand Næstformand Kasserer Indkøbchef Sekretær, edb-ansvarlig
|