Nyheder fra klubben

Generalforsamling, 30.april 2025

Søren-Peter bød velkommen til 40 deltagere,Benedikte blev valgt til ordstyrer og Ida til referent.

Formanden fremlagde beretningen,det har været et godt og roligt år, vi er nu 62 medlemmer mod 51 sidste år.Undervisningen går fint med adskillige nye spillere.

Efterårsturneringen blev aflyst( for få tilmeldte),til juleafslutning var der 44 deltagere, der blev spillet i 3 rk. med kun 7 point forskel fra øverst til nederst!

Klubsølv blev vundet af Ida og Kaj, Søren-Peter og Asta, plus Benedikte som vandt i Rødding.

Annys nytårsturnering blev spillet af 8 par med Jørgen som turneringsleder. 3 par lå på 1.pladsen,det kostede nogle ekstra fl. vin.

Formanden rettede en tak til substitutterne plus bordopstillerne og omtalte de gode lokaliteter, klubben har begge steder. - Desværre er vi nu et bord mindre om onsdagen.

P.gr.a. DBF forhøjer betaling af bronzepoint m.m.,er vi nødt til at øge kontingentet fra næste år.

Bestyrelsen har afholdt 3 møder i årets løb. - Der var genvalg til Asta, Rosa, mens Ida havde valgt at stoppe efter 17 år. Hun fik overrakt en buket og tak for sit arbejde.

Vi har fået 11000 kr. fra Nordea Fonden til indkøb af nye spilleborde til Kulturtorvet. Bordene er bestilt og vil være klar til sæsonstart.


Rosa fremlagde regnskabet, som blev godtaget uden kommentarer.Vi har bankindestående på 41675 kr. og altså en solid økonomi. Der er hensat 25.ooo kr. til en ny blandemaskine.


Et forslag fra Jens om sæson afslutning ca. 1. april gav lidt diskussion-Da Påsken ligger omkring den dato, vil det nok være med til at afgøre, hvornår vi skal slutte.

Det er generalforsamlingen,,der afslutter sæsonen, og 24 medlemmer stemte for at stoppe omkring 1. april. Næste år bliver det sandsynligvis d.8. april.


Under evt. blev der spurgt til bordafgift og sølvpoint,som var steget noget. Søren-Peter forklarede,det var med til at hjælpe finansieringen af DBF.

Lidt snak om antal spilledage i forhold til kontingent størrelse,blev forklaret med forskellige priser:  mandag 650 kr.,tirsdag 650 kr. og onsdag 850 kr.


Efter hyggelig spisning betalt af klubben spillede vi kort med "trukket" makker.


Tak for endnu en god sæson i vores velfungerende bridgeklub.


Bestyrelsen består nu af

Asta Tandrup                                 Næstformand

Birgit Falkenberg                                 Sekretær

Jørgen Lindekilde                        Turneringsansvarlig tirsdag

Rosa Schmidt                                 Kasserer

Søren-Peter Andersen                   Formand - Turneringsansvarlig onsdag- Kontaktperson


Linda Thirup                                         Substitut


Kontingentsatserne er:

Spiller man ikke fast er beløbet 500 kr

Spiller man kun mandag er beløbet 650 kr.

Spiller man kun tirsdag er beløbet 650 kr.

Spiller man kun onsdag er beløbet 850 kr.


Spiller man mandag og tirsdag er beløbet 750 kr

Spiller man mandag og onsdag er beløbet 950 kr.

Spiller man tirsdag og onsdag er beløbet 950 kr.


Spiller man alle tre dage er beløbet 1000 kr.


Generalforsamling, 20. marts 2024

Formanden Søren-Peter (SP) bød velkommen til de 41 fremmødte, Mogens blev valgt til dirigent og Ida til referent.


Klubben har p.t.58 medlemmer med 3 spilledage. Mandag 36 spillere som Bonde styrer, onsdag er der 32 spillere, tirsdag tager Jørgen sig af.Jørgens sommerbridge giver et pænt beløb til klubben, faktisk 12% af indtægterne.

Klub Sølv blev i år en 3. plads ud af 175 par til Lis og Børge.

Efterårsturneringen havde deltagelse af 18 par - heraf 5 fra bestyrelsen!

Julefrokosten forløb hyggeligt, og Annys juleturnering gik også fint.


Asta,Karen m. hjælp fra Gitte har stået for undervisning og bød de nye kursister velkommen. De nye takkede Asta for hendes undervisning, der blev givet med tålmodighed og lune.

SP takkede bordopstillerne, bestyrelsen plus en tak til Rita og Gerda, der nu forlader klubben.

Der er afholdt 4 best.møder, og Bonde stopper i bestyrelsen efter 14 år, hvor han er blevet æresmedlem. Asta overrakte ham en buket med tak og stor klapsalve.

Herefter består bestyrelsen kun af 5 medl., har vi bestemt,og det blev vedtaget uden bemærkninger. Linda bliver substitut sammen med Mogens. Samtidig bliver de begge resourcehjælp til praktisk arbejde .

Bestyrelsen består nu af

Asta Tandrup                                 Næstformand

Ida Carstensen                                 Sekretær

Jørgen Lindekilde                        Turneringsansvarlig tirsdag

Rosa Schmidt                                 Kasserer

Søren-Peter Andersen                   Formand - Turneringsansvarlig onsdag- Kontaktperson


Linda Thirup                                         Substitut

Mogens Lund                                  Substitut


Et forslag om at fortsætte klubspil til 1. maj fremover blev vedtaget ved håndsoprækning. GF bliver herefter sidste onsdag i april.

Kontingentet forbliver uændret, men fordeling af pengene bliver lidt anderledes. Vi henlægger hvert år et beløb til ny kortblandemaskine.

Beretningen blev godkendt uden kommentarer.


Kassereren fremlagde et fint regnskab. Enkelte spørgsmål til det kunne Rosa nemt forklare. - Til budgettet blev der spurgt til bordafgift plus sølvpoint i st.f. bronzepoint.

Budgettet med kontingentsatserne blev også godkendt. - Genvalg af revisor og revisorsuppleant.


Kontingentsatserne er:

Spiller man ikke er beløbet 400 kr

Spiller man kun mandag er beløbet 550 kr.

Spiller man kun tirsdag er beløbet 550 kr.

Spiller man kun onsdag er beløbet 750 kr.


Spiller man mandag og tirsdag er beløbet 650 kr

Spiller man mandag og onsdag er beløbet 850 kr.

Spiller man tirsdag og onsdag er beløbet 850 kr.


Spiller man alle tre dage er beløbet 900 kr.


Klubmedlemmer


er medlemmer som er primærmedlem i en anden klub,

men som også spiller hos os, de skal betale 230 kr mindre.


SLUT, klubben var vært for noget lækkert brød, hvorefter vi spillede bridge med trukket makker for de flestes vedkommende.




Nyt fra distriktet

Se på distriktets hjemmeside http://bridge.dk/4400 vedr turneringer, åbne huse mv.




Generalforsamlingsreferater



Generalforsamling , 12. april 2023


I formandens fravær bød Asta velkommen til de 36 fremmødte medlemmer. Else blev valgt til ordstyrer og Ida til referent.


Asta fremlagde beretningen og fortalte om et roligt år,hvor vi desværre har haft en tilbagegang på 10 medlemmer. I dag er vi 51medlemmer. Heldigvis er der gang i begynderundervisning, som sikkert vil give nye spillere udover de 4, der allerede er i gang.


I årets løb er der afholdt efterårsturnering med deltagere fra 7 klubber,


Annys Nytårsturnering havde deltagelse fra 8 klubber, og efterfølgende fik klubben megen ros for god forplejning og turneringsafvikling.


Vi har haft sommerbridge plus spilledage mandag og onsdag.


Klubsølv blev spillet 9.nov. med Gitte på en førsteplads.


Desværre er vores økonomi udfordret p.gr.a. faldende medlemstal, så bestyrelsen foreslår kontingentforhøjelse på 100 kr. pr.medlem.


Vores undervisning fortsætter med Asta og Gitte som spilstyrere, vi ønsker kursisterne en god tid i klubben.


Bestyrelsen har afholdt 3 møder, og med undtagelse af suppleanten genopstiller alle. Beretningen blev godkendt.


Rosa aflagde regnskabsberetningen,der blev godtaget straks.Spørgsmål ang. bordafgift blev forklaret som nyt i stedet for sølv-og bronzepoint.


Asta nævnte mulighed for at søge Norlys om evt. sponsorat.


Der var ingen indkomne forslag, og kontingentforhøjelsen blev vedtaget uden indvendinger.


I stedet for Hans Henrik blev Mogens Lund valgt som suppleant, den øvrige bestyrelse blev genvalgt. Som revisor blev Birgith Falkenberg og Keld blev suppleant.


Referat

         Generalforsamling, 6. april 2022 


Søren-Peter bød velkommen

Til ordstyrer blev Else valgt og Ida til referent.


Bestyrelsens beretning:

 

Formandens beretning.

SP konstaterede med stor  tilfredshed, at 46 medlemmer var mødt op. - Klubben har 61 medlemmer og i årets løb har vi fejret 30 års fødselsdag med en turnering, hvor 17 klubber var repræsenteret.Den blev afviklet med 10 par i 3 rækker.

Jørgen var turneringsleder, som altid meget kompetent,og blev den dag udnævnt til æresmedlem af klubben.Jørgen gør et stort arbejde hele året med tirsdagsklubben og sommerbridge,der altid er en succes.

Vi fejrede også klubben internt med en hyggelig aften, hvor vi spiste og spillede kort.


Annys nytårsturnering blev desværre aflyst p.g.a. Corona.


I klubsølv med 18 deltagende klubber blev Connie Marquardsen og Linda Thirup nr.5, Birgith Sørensen og Gitte Popp nr. 8 ud af 158 i NS rækken.Else  Stryhn og Leif Sørensen blev nr. 7 i ØV.

Da der har været mange aflýsninger er kun 1 klubturnering blevet afviklet som planlagt.

Holdturneringen onsdag blev vundet af Astas hold med 42,92 point foran Annelises hold med 41,09.

Der uddeles ikke vinpræmier i aften, da klubben har givet mad 3 gange i løbet af sæsonen.


Bestyrelsen har holdt 3 møder, der er genopstilling af bestyrelsen.


SP takkede for indstillingen til distriktet , som bevirkede overrækkelse af nål og diplom til formanden ved sidste generalforsamling.


Regnskab, budget og kontingent

Rosa oplæste et regnskab, der så godt ud på trods af årets udfordringer.


Der hensættes 10.000 kr. til kommende køb af kortblandemaskine, ligesom vi har sat af til en ny computer.

Et mindre underskud på 2000 kr. ændrer ikke ved størrelsen på klubbens kontingent. - Bonde mente, at der måske kom en ekstra regning på lokaleleje.

Både formanden og kassererens beretninger blev godkendt uden kommentarer.


Valg af formand

SP blev genvalgt


Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter:

Jørgen, Bonde og Linda modtog genvalg, som suppleant blev Hans H. Hansen genvalgt.


Revisor

Niels Andersen bliver genvalgt til revisor.

Som suppleant valgtes Keld Kristensen.


Tak for godt samarbejde i bestyrelsen.


Ingen punkter under eventuelt,hvorefter vi spiste smørrebrød betalt af klubben og sluttede med Bridgespil med trukket makker.



Referat

         Generalforsamling, 25. august 2021 


Søren-Peter bød velkommen, og Andreas A. blev valgt til dirigent.


Bestyrelsens beretning:

  Efter generalforsamlingen i aug. 2000 startede Bridgen i september, men blev allerede lukket ned p.gr.a. Corona i oktober.Derfor blev der ikke kåret nogen  mestre i det forløbne år. De par, der havde opnået flest point henholdsvis mandag, tirsdag og onsdag blev læst op og klappet for!

  SP oplyste, at vi ikke blev afkrævet husleje i "æ træfpunkt" for de aflyste aftener i foråret. Tak til "Æ´træfpunkt" for det.

  Klubben har planlagt en guld-turnering d. 2. oktober i anledning af vores 30 års jubilæum. -

For klubbens egne medlemmer vil vi arrangere en "hyggedag"  13. november , hvor vi mødes om eftermiddagen til kortspil og spiser mad til aften, som klubben betaler. Der er afsat 10.000 kr. til den dag.


  SP takkede Kaj Jacobsen for hans veludførte arbejde i bestyrelsen og overbragte et par fl. vin, da Kaj stopper i klubben nu.


Regnskab, budget og kontingent

Kassereren  aflagde det reviderede regnskab. der blev godtaget uden bemærkninger. Vi ender med et underskud på 4000 kr.,da der ingen turneringer med deraf gode indkomster har været i årets løb.

Trods det oplyste formanden, at kontingentet forblev det samme


Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter:

   Asta og Ida modtog genvalg, som ny suppleant blev Hans H. Hansen  valgt.

Revisor

Niels Andersen bliver ny revisor i stedet for Birgitte, der stopper som medlem.

Som suppleant valgtes Keld Kristensen.


   Ingen punkter under eventuelt,hvorefter vi spiste smørrebrød og sluttede med Bridgespil med trukket makker.


Generalforsamling 26. august 2020

Rosa blev valgt til dirigent, Ida til referent.

Søren-Peter startede med at mindes 2 medlemmer, der var døde, siden vi sluttede i marts. -

Derefter rettede han en stor tak til Lone for hendes altid perfekte arbejde som kasserer og for

velvillig praktisk hjælp fra Claus mange gange.

Alle tiltag vedrørende Covid-19 blev omtalt og kan også ses på hjemmesiden.

Turneringsformerne bliver justeret lidt for at undgå for mange bordskift.

SP oplyste, at vi i år er 77 medl.,det er 4 færre end sidste år, vi er stadig blandt den største

trediedel af klubber.

Tak til Bonde og Kaj J for ledelse af mandagsklubben, til Jørgen for ledelse plus undervisning af

tirsdagsklubben. Onsdagsklubben har plads til flere, selv om rummet bør udnyttes bedre p.gr.a.

corona.

I årets løb er der spillet par- og holdturnering, alle mod alle, klubsølv, handicapturnering, venskabsturnering med Øster Højst, efterårsturnering med 48 deltagere og juleturnering med 60 deltagere.

SP og Jørgen har været på TL kursus, som gentages i år sammen med Ribe, Tønder og Øster

Højst.

Bestyrelsen og diverse hjælpere fik også en tak af formanden.

Forsamlingen blev spurgt om interesse for at fejre klubbens 30 års fødselsdag næste år, ligesom

evt.drop in hele sæsonen blev lagt frem.Ingen umiddelbare kommentarer.


Derefter blev regnskabet læst op, både det og formandens beretning blev godkendt uden

bemærkninger.Klubbens gode økonomi bevirker uændret kontingent.


SP, Bonde, Jørgen og Linda blev genvalgt, ligeledes Asta som suppleant. Rosa blev valgt som kasserer for 1 år, da formand og kasserer ikke må være på valg samme år.


Birgitte genvalgt som revisor, Niels A. som ny revisor suppl.


Under evt. foreslog Henning, at resultaterne igen blev sat i avisen, selv om det koster nu. -

Annelise efterspurgte et skab her på spillestedet til vore pokaler, i stedet for at de skulle stå rundt

omkring privat.-Linda foreslog evt. annonce om åbent hus tirsdag. Jørgen mener dog ikke, der

kommer nogen alligevel!


SP fik overrakt en bridgenål af distriktets formand med tak for mere end 10 år som formand af en

moderne og meget aktiv klub og fik fortjent stort bifald oveni.


Til sidst blev årets præmier og pokaler uddelt. Aftenen sluttede med spisning betalt af klubben

og kortspil med trukket makker.



Generalforsamling 10. april 2019


Der deltog 44 medlemmer, og Rosa blev valgt til dirigent, Ida til referent.


Søren-Peter aflagde beretning om årets gang i klubben, som p.t. har 83 medlemmer  - 5 færre end sidste år.Alligevel er vores klub blandt den største trediedel i distriktet. Der har været brugt 77 substitutter, godt folk er parate til at hjælpe.

Mandagsklubben er som sædvanlig blevet dygtig kørt af Bonde, Bent og Kaj J. Sidstnævnte er nu selv i stand til at "styre" en turnering. Altid rart med en mulig afløser. - Der er stadig venteliste til mandag.

Tirsdagsklubben har Jørgen klaret hele sæsonen - både åbent hus og alle ordinære spilleaftener. Til undervisning før spilletiden er der 12-15 personer plus en helt ny spiller. Ny sæson åbent hus starter 23. april og fortsætter til 27. august. Bestyrelsen har vedtaget at nedsætte prisen fra 35 til 25 kr. pr. aften.

Onsdagsklubben  startede med at spille kvalifikationsturnering og efterfølgende opdeling i 3 rækker. Holdturnering blev spillet over 3 aftener, og der er spillet 2 handicapturneringer. Der er afholdt efterårsturnering med god tilslutning,juleafslutning med mad udefra, hvoraf den halve pris blev betalt af klubben( p.gr.a. god økonomi) og Annys nytårsturnering. I uge 7 var vi budt til Øster Højst, som naturligvis ved samme lejlighed fik invitation til at komme til Toftlund næste år.

Næste sæson foreslås undervisning ½ time før spilletid sidste gang i hver turnering.

Formanden takkede for hjælp til bordopsætning og de øvrige bestyrelsesmedlemmer fik også en tak.

Beretningen blev godkendt uden kommentarer.


I Lones fravær oplæste Kaj J. regnskabet,der slutter med en kassebeholdning på 39970,97kr., en fremgang der især kommer fra de afholdte turneringer. Kontingent forbliver uændret.

Regnskabet blev godkendt med applaus.

På valg til bestyrelsen var Asta, Kaj J., Lone og Ida, der alle modtog genvalg.

Til sidst blev Bonde udnævnt til æresmedlem i klubben for det kæmpearbejde, han i mange år har lagt og stadig lægger i klubben. Det var en udnævnelse, alle deltagere fandt rigtig god. Bonde og Annelise fik overrakt en buket samtidig.

Under eventuelt blev spørgsmålet om medbragt mad eller ej igen, igen lagt frem. Jørgen vidste, at flere ikke kom med til generalforsamlingen p.gr.a. det, Mogens foreslog, at klubben betalte et par stk. smørebrød til hver,Gitte og Bonde sagde, at så var det ikke bestyrelsens opgave at stille det an, Ellen foreslog at gå sammen 4-5 medl. for at lave en ret til alle, Jens stemte for gratis mad til generalforsamling og mad udefra til jul, og til sidst samlede Søren-Peter op på argumenterne for plus og minus ved madordningerne. Videre kom vi ikke.


Det var i hvert fald en overdådig buffet vi derefter gik i gang med for at slutte aftenen med kortspil.





Ny meddelse pr 23. maj 2018

Referat fra generalforsamling samt privatlivspolitik

Generalforsamling , 12. april 2018 i ”æ træfpunkt” 

Valg af dirigent og referent: Asta Tandrup og Ida Carstensen-

Bestyrelsens beretning:

     Søren-Peter startede med at bede os mindes vort æresmedlem Anny, der døde for 2 dage siden.

     Klubben har øget medlemstallet med 2 og er stadig blandt den største 3. del i distriktet. – I årets løb har vi  haft hjælp af 40 substitutter, som vi slet ikke kan undvære.


Mandagsklubben bliver kørt af Bonde, Bent og Kaj J. – der er venteliste,


Tirsdagsklubben har været i gang 24 aftener, Jørgen og Mogens tog over efter Annys sygdom. Undervisningen fortsætter med Gitte og Jørgen.. Åbent hus starter nu på tirsdag og koster 35 kr., det giver et pænt overskud.

Onsdagsklubben har plads til flere og starter med, at alle møder alle, herefter spilles i 3 rækker. Måske skal vi have ur sat til den aften.

   I efterårsferien holdt vi åbent hus, vi har spillet holdturnering over 3 aftener og handicapturnering over 2.

   I klubsølv tog Elke og Jytte 1. pladsen.

   Julefrokosten var som sædvanlig vellykket og hyggelig, i vinterferien havde vi besøg af Øster Højst BK.

   I årets løb har vi taget kortblandemaskinen i brug, og mange mener, det har givet flere udfordringer.

   Efterårs- og juleturnering skal fortsætte fremover.


   SP takkede for hjælp til bordopsætning, ligesom bestyrelsesmedlemmerne fik en tak.

   Beretningen blev godkendt uden kommentarer.


Aflæggelse af revideret regnskab :

   Lone fremlagde årets regnskab, hvor resultatet gav et pænt overskud på 7872 kr. Kontingentet forbliver   uændret, og både regnskab og budget blev godkendt med applaus.

Ingen indkomne forslag, hvorefter vi fortsatte til

valg af best.medl. og suppl.

   Både Søren-Peter, Bonde og Jørgen var på valg og modtog alle genvalg, Linda indtræder i bestyrelsen,  Asta blev valgt som ny suppleant. Som ny revisor blev Birgitte indsat, og Rosa blev suppleant.


Annys undervisningsmateriale overtages af klubben iflg. Sønnens udtalelse. Det er vi meget glade for.

Da der ikke var noget under eventuelt ,kunne vi gå over til at nyde en overdådig buffet medbragt af  os selv og slutte med en lille turnering. –.   Igen en god og hyggelig aften i vores bridgeklub.


Bestyrelsen har på deres møde d. 14 maj godkendt persondatapolitikken. Det ligger under Vedtægter.






referat fra ordinær general forsamling

onsdag den 5. april 2017 kl. 18 I Æ.Træfpunkt


       Generalforsamling i Toftlund Bridgeklub, onsdag 5. april 2017


       1.Som dirigent valgtes Helge Gohr og som referent Ida Carstensen


       2. Formanden SP aflagde bestyrelsens beretning.Klubben har i dag 86 medlemmer, 79 primær,4 sekundær og 3 kursister, hvilket er en fremgang på 1 i f.t. sidste år. I årets løb har man haft 38 substitutter, der fik en særlig tak og klapsalve!


       Der er god aktivitet de 3 spillesteder, Arrild med undervisning i det bedste fra Bridgevejen og Nordisk standard, mandag er der venteliste, mens onsdag stadig har plads til flere.


       Bridgens dag blev markeret i Løgumkloster uden den store succes - nok p.gr.a. Tønder Festival samtidig.


       Jubilæumsturnering med 120 deltagere gik godt med et par fejl i planlægningen, som vi har lært af. Tak til sponsor.


       Juleturneringen havde 60 spillere og blev en rigtig hyggelig eftermiddag.


       I Øster Højst deltog 16 par herfra mandag i vinterferien.


       Der er afholdt 4 bestyrelsesmøder i årets løb, hvor vi har besluttet at prøve med tilbud om ½ times undervisning sidste aften i par- og holdturneringerne. Anny vil lede dem.


       M.H.T. kortblandemaskine nævnte Bonde, at vi muligvis kan få 25000 kr. i tilskud fra Velux og SE, og ved afstemning med 42 tilhængere og 2 imod, blev det vedtaget at arbejde for at få maskinen og anskaffe den under forudsætning af at vi mindst kan få tilskud som beskrevet


       Beretningen blev godkendt uden kommentarer.


       3.Lone fremlagde det reviderede regnskab, der sluttede med et overskud på 2205,50.Vi har købt Bridgemate til Arrild i årets løb, og Arrildklubben er også en god indtægtskilde med sommerens ”Åbent Hus”.


       Regnskabet blev godkendt med applaus. –

       

       4.Der var ingen indkomne forslag i øvrigt

5.

       5. Uændret


       6.Da Gitte ikke ønskede genvalg efter mange år, blev Kaj J. som siddende suppleant valgt ind i stedet for. Som ny suppleant blev Linda Thirup valgt, da Anny havde fået hendes tilsagn. – Gitte fik overrakt en buket og pæne ord for sin mangeårige indsats.


       7. De øvrige valg var alle genvalg.


       8.Under eventuelt fortalte Mogens, at Anny havde planer om at flytte sine aktiviteter til Toftlunds Kulturhus, da lokalet i Arrild fremover også bruges af børnehuset i Arrild, og det medfører rod og besvær for Anny.


       Hvis der er ledigt i multisalen, syntes vi, det var en god ide.


       









BridgeCentral, 11. maj 2025