Generalforsamling


STRANDHUSE BRIDGEKLUB


INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING


Tirsdag den 1. april 2025 kl. 18:30 i Hvid Aula Lyshøjskolen .


DAGSORDEN:


 1.   Valg af dirigent og referent.

 2.   Formandens beretning                                                                                

 3.   Godkendelse af revideret regnskab.                                                                                

 4.   Godkendelse af budget.

 5.   Fastsættelse af kontingent.        

 6.   Indkomne forslag.          

 7.   Valg af formand   (på valg i lige år)                                                                                

 8.   Valg af kasserer  (på valg i ulige år)                                                                                

 9.   Valg af sekretær  (på valg i ulige år)                                                                              

10.   Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.                                                                              

11.   Valg af suppleanter                                                                              

12.   Valg af revisor og revisorsupleant.                                                          

13.   Eventuelt.

 



Generalforsamling 11. april 2024: Referat


Referat af Generalforsamling den 11. april 2024 på Hotel Koldingfjord.


Ad.  1: Som dirigent foreslog bestyrelsen Søren Nesbit, og som referent Lars Didrichsen

           Begge blev valgt


Ad.  2: Formandsberetningen blev aflagt af Solveig Bille Didrichsen.


Ad.  3: Regnskab blev fremlagt og godkendt


Ad.  4: Budget blev fremlagt og godkendt


Ad.  5: Bestyrelsen foreslog, at vi næste år er kontingentfrie, dette blev godkendt


Ad.  6: Der er fremsendt forslag om at bridge sæson flyttes til at starte ved jævndøgn og

           slutte ved jævndøgn (20/21 september til 20/21 marts) forslaget blev fremlagt af

           Forslagsstiller Hans Karl Nicolaisen. Der var enighed om at flytte sæson fra jævndøgn til

           jævndøgn – de præcise datoer har bestyrelsen beslutningsret over.

           Der blev vendt om vi skal spille flere spil pr. aften. Her blev det besluttet, at det alene er op

    .      til turneringslederne.


Ad.  7: Solveig Didrichsen ønsker ikke genvalg.

           Bestyrelsen foreslog Connie Falch som ny formand. Dette blev godkendt


Ad.  8: Jens Falch, kasserer. Er ikke på valg.


Ad.  9: Connie Falch, sekretær. Er ikke på valg.

           Da Connie Falch opstiller til posten som formand, foreslår bestyrelsen Jon Larsen som ny

           sekretær. Dette blev godkendt


Ad. 10: Erling Kalhøj bestyrelsesmedlem, IT ansvarlig. Modtager genvalg. Godkendt

            Elin Bentsen, kontaktperson til skolen. Modtager genvalg. Godkendt


Ad. 11: Suppleant til bestyrelsen Jens Peder Pedersen. Modtager genvalg. Godkendt


Ad. 12: Revisor Ella Enggaard Jensen. Modtager genvalg. Godkendt

            Revisorsuppleant Søren Nesbit. Modtager genvalg. Godkendt


Turneringsledere:

           Tirsdag: Jon Larsen

           Torsdag: Erling Kalhøj


Generalforsamling 11. april 2024: Formandens beretning


Generalforsamlingen på Kolding Fjord den 11. April 2024.


Formandens beretning


Der har i det forgangne år kun været afholdt 2 bestyrelsesmøder

Derudover har vi et par enkelte gange været samlet før eller efter en bridgeaften, og

drøftet nogle enkelte punkter.

Når vi kan køre igennem en sæson, med så få bestyrelsesmøder, så vidner det i høj grad

af selvkørende bestyrelsesmedlemmer der har været med i mange år, og ved hvad der

skal ske og gøres. Og ikke mindst 2 rigtig dygtige turneringsledere, der er meget

engagerede.


Begivenheder i strandhuse bridgeklub det seneste år.

Vi afsluttede sæson 2022-2023 med generalforsamling, mindeturnering, spisning og hygge

på Kolding Fjord den 30.03.23. Det blev en rigtig hyggelig og festlig eftermiddag og aften.

Dejligt at stort set alle kom og deltog

På generalforsamlingen blev det besluttet at 23/24 skulle være kontingentfrit. Dette i håb

om at arven efter Hans Valdemar Jokumsen giver størst mulig glæde for de forholdsvis få

medlemmer der er tilbage, som kendte Hans Valdemar. Samme begrundelse ligger til

grund for at vi igen i går afholder dette arrangement på Kolding Fjord. Ære være Hans

Valdemars minde.

Inden opstart var bestyrelsen samlet på skolen til opstartsmøde – her blev der udskiftet

kort og meldekort så alt var nyt fra starten. Vi var rundt på skolen for at se efter mere

egnede lokaler, da der er en del udfordringer hen over vinteren med kulde og træk. Elin

har gjort et stort arbejde for at få os flyttet, men det har dog indtil videre ikke rigtig båret

frugt. Elin har dog ikke helt opgivet endnu.

Ny sæson 23/24 startede op den 12.09.23. med 6 borde på tirsdagsholdet og 6,5 borde på

torsdagsholdet. Knud og Alice Kaas, stillede hurtigt op til at fylde det sidste bord op, indtil

vi fandt et par nye medlemmer Keld og Ole. Tak til Alice og Knud for at udfylde hullet en

periode.

Sidste spilleaften inden jul, blev der afholdt juleafslutning, denne gang med smørrebrød fra

Super Brugsen i Bramdrupdam. Med stor hjælp fra frivillige blev der begge spilleaftener

hyggeligt dækket op, pyntet og hentet mad, så vi alle kunne nyde en dejlig aften. Tak for

det.

Sidste spilleaften blev afholdt uge 12, henholdsvis den 12.03 og 14.03.23. Denne gang

med mad fra Mad og vin, igen sponsoreret fra arven fra Hans Valdemar. Igen en hyggelig

aften og punktum for sæson 23/24.


Bestyrelsens Igangværende opgaver:

Der arbejdes fortsat på at finde en bedre løsning på lokale og kulde udfordringer. Gode

forslag fra medlemmer modtages gerne

Der har været arbejdet lidt inden denne sæson, på at få nye medlemmer til klubben.

Gennemsnitsalderen er høj, og uden tilgang af nye medlemmer ser det skidt ud for

fremtiden.

Der har været forsøgt at reklamere for klubben på forskellige facebooksider, men der har

kun været ganske få tilbagemeldinger på dette. Forslag til hvordan vi får noget

medlemstilgang modtages gerne.


Til sidst vil jeg gerne takke bestyrelsen for et rigtig godt samarbejde. I gør alle et fantastisk

godt stykke arbejde.

Det er helt sikkert ikke bestyrelsen eller medlemmernes skyld, at Lars og jeg vælger at

stoppe med at spille bridge i klubben. Vi har hele tiden følt os godt tilpas i strandhuse

bridgeklub. Men vores nye arbejdsliv giver os mulighed for i perioder at bo og arbejde fra

f.eks. Spanien, hvor vi arbejder om formiddagen og spiller golf om eftermiddagen. Dette vil

vi gøre endnu mere de næste år. Med 22 spilleaftener – i år fraværende 4 aftener og det

kun i kraft af at vi har lagt vores rejser op af efterårsferie og vinterferie. Næste år vil dette

blive 8-10 uger hvor vi ikke kan deltage, bliver det et alt for stort træk på substitutter og vi

spiller ikke rigtig nogle turneringer selv. Derfor har vi valgt at stoppe.


Ønsker bestyrelsen og klubben alt mulig held og lykke med fremtiden.


Solveig Bille Didrichsen.

BridgeCentral, 22. juli 2025