.





.



.

Kolding Bridge Center

Niels Bohrs vej 3, 6000 Kolding

Velkommen til Kolding Bridge Center

Kolding Bridge Center er Koldings største bridgeklub med knap 200 medlemmer og 6 forskellige spilleafdelinger.       

Kolding Bridge Center tilbyder medlemmerne :

                                                                                Undervisning for begyndere (gratis) og for fortsættere.

                                                                                Bridge på mange niveauer.

                                                                                Socialt samvær.

                                                                                Mange spilledage.

                                                                                6 spilleafdelinger.

                                                                                Medlemskab af Dansk Bridgeforbund.

                                                                                Gode lokaler.

                                                                                Computerblandede kort.

Du finder en oversigt over de 6 spilleafdelinger og spilletidspunkter i fanerne ovenover.


Vi har oprettet en Facebook gruppe hvor alle medlemmer kan komme med input: Tryk her






Champagneturnering 2025


Max. 40 par – så tilmeld dig nu!


Søndag den 28. december kl. 19.00

på adressen Niels Bohrs Vej 3, 6000 Kolding.


Pris kr. 90,- inkl. kaffe/te, champagne mm.


Tilmelding senest d. 21. dec. via hjemmesiden

TRYK HER


Deltagergebyr bedes betalt ved tilmelding til Sydbank, konto nr. 7040-0002039013

Eller på mobilpay   48 97 78

Husk navn på overførsel

Vinpræmier – ekstrapræmier







Aktivitetsoversigt foråret 2026

Niels Bohrs Vej 3

6000 Kolding


Aktivitetsoversigt forår 2026

Korte kurser (se flere oplysninger i afsnittet nedenfor):

22. februar 2026 kl. 10.00 – 16.00 – HC Nielsen underviser i det svære i grundsystemet

22. marts 2026 kl. 10.00 – 16.00 – HC Nielsen underviser i defensive meldinger


Åbne turneringer:

Forårsturnering: Lørdag d. 14. marts kl. 9.30 – Sølvturnering


Begynderpar – distriktsturnering: Lørdag d. 18. april – tilmelding på Distrikt Syd


Drop-in turneringer:

Uge 7 drop in:     Tirsdag d. 10. februar kl. 13.00 – med tilmelding

Onsdag d. 11. februar kl. 19.00 – med tilmelding


Se mere om de forskellige aktiviteter på opslag i klubben eller på hjemmesiden hvor der også er tilmelding.


Øvrige aktiviteter:

Generalforsamling lørdag d. 28. februar kl. 10.00 (kaffe og rundstykker fra kl. 9.30)


Bridgerejse maj 2026, se særskilt opslag længere nede på siden her.


Spørgsmål til klubben:

Formand: Karin Korup Jungdal. Tlf. 5193 0063. Næstformand: Bengt Burkal. Tlf 6019 4100.

Hjemmeside: www.bridge.dk/4470

Kontaktmail: kontakt@koldingbridgecenter.dk



2 søndagskurser med HC Nielsen foråret 2026


2 søndagskurser med HC. Nielsen forår 2026

Det er muligvis ikke mange i Kolding Bridge Center, der ved, at vi har en af landes bedste bridgespillere i vores klub, nemlig Hans Christian Nielsen (HC).

Portræt af HC:

HC har næsten spillet bridge i 50 år, HC´s talent for bridge ligger i ”generne”, idet begge hans forældre var habile bridgespillere. HC optræder som en sprudlende personlighed såvel ved som udenfor bridgebordet. Mange anser ham som en gambler, men ved bridgebordet bærer hans dispositioner præg af en stor forståelse for nuancerne i spillet. Dette krydret med en utrolig god kortvurdering og ”table-feeling” gør ham til en meget stærk spiller og frygtet modstander ved bridgebordet. HC har spillet mange år landsholdet. I september 2019, vandt HC VM i Wuhan Kina.

Iflg. ranking listen er HC pt nr. 9 i landet og har et handicap -5,61, men han har været nede -13,31.


Søndag d. 22. februar kl. 10.00 – 16.00


  1. Hvilke ”fejl” laver vi typisk ved bridgebordet samt afhjælpning af disse.

  1. Temaet for dagen er grundsystemet:
    • Åbners 2. melding
    • Svares 2. melding
    • Åbners 3. melding
  2. Frokost
  3. Spil


Søndag d. 22. marts kl. 10.00 – 16.00

  1. Temaet for dagen er defensive meldinger:
    • Oplysnings dobling
    • Negativ dobling
    • Genåbning dobling
    • Svar på indmelding
  2. Frokost
  3. Spil


Prisen pr. kursus - inkl. frokost, 1 øl/vand, kaffe/te, kage - er 250 kr.

Beløbet bedes indsat på reg. nr. 7040 konto nr. 182 6790 eller betales via mobilpay nr. 489778. Husk at angive navn både ved bank og mobilpay betaling.


Tilmelding via hjemmesiden : Tryk her  Max. deltager antal: 32

Yderligere oplysninger:

Karin Korup Jungdal tlf. 5193 0063 eller mail kk@koldingbridgecenter.dk









Bridgerejse maj 2026

                                  

                                                                         

      


KBC vil i samarbejde med Primo Tours prøve at arrangere en Bridgerejse til Mallorca.


Afrejse Billund d. 17. maj 2026 kl. O7.40 ankomst Malloca kl.10.35


Afrejse Mallorca d. 24. maj 2026 kl.11.35 ankomst Billund kl. 14.30


Vi skal bo på Gavimar la Miranda Club resort – Cala d’Or Mallorca

Pris pr. pers. i delt lejlighed – All Inclusive:


Kr. 5.600,00 pr. person


Tillæg for eneværelse pr. person: 2.500,00 kr.

Miljøskat direkte til hotellet EUR 2,00 til 4,00 plus 10% moms pr. nat


Pris for deltagelse i turneringen kr. 300 pr. person.


Rejsen gennemføres ved min. 20 tilmeldinger


Priserne inkluderer:

       • Fly Billund – t/r incl. mad på flyet tur/retur

       • Ophold på valgt hotel

       • All Inclusive

       • Adgang til bridgelokale med 10 squareborde i 7 dage

       • Dansktalende Rejselederservice

       • 1 stk Bagage 15 kg. + 1 stk 5 kg. håndbagage.

       • Bustransfer til/fra hotel

       • Mulige tilkøb pr. person: • Afbestillingsforsikring: 425 kr.

                               • Rejseforsikring: 344 kr.

                               

Da der er stor efterspørgsel på Malloca, kræver det en hurtig beslutning. I første omgang til KBC´s medlemmer og tidlgere rejsedeltagere indtil d. 01.01.2026, derefter vil det blive tilbudt øvrige bridgespillere indtil 10.2.2026 maks. 40 deltagere.


Turneringsleder: Anne Kok.

Der spilles dagligt mellem kl. 17-20.


Tilmelding på KBCs hjemmeside. Yderligere spørgsmål til:

Kirsten Steenfat

Tlf.: 28 83 13 70

Mail: kirsten.steenfat@yahoo.com

Link til hotellet - Gavimar la Mirada Club Resort m/All Inclusive - Cala d´Or, Spanien


Tilmelding : Klik her

Beliggenhed

Hotellet har en skøn beliggenhed i området Cala Egos, tæt på både sandstrand og by. Den nærmeste strand, Caló d’es Pou ligger kun 200 meter fra hotellet og indenfor de nærmeste 100 meter finder du allerede de første restauranter, caféer og souvenirbutikker. Den flotte marina ligger ca. 10 minutters gang fra hotellet, mens der er omkring 2.000 m. til centrum af Cala d'Or, hvor du finder byens gågade med et stort udvalg af butikker og restauranter.

Faciliteter

Gavimar La Mirada Club har et fint udbud af faciliteter med noget for alle aldersgrupper. Her findes et hyggeligt poolområde med to pools samt liggestole og parasoller til fri afbenyttelse. Den ene pool er hævet over den anden, og denne er beregnet til børn. Det er muligt at leje poolhåndklæder på hotellet (€10 pr. person + depositum) . Udover poolområdet er der også en stor solterrasse, hvor du kan nyde solen på en liggestol eller læse en bog i skyggen mens du nyder en kølig forfriskning fra hotellets poolbar.

Hotellets buffetrestaurant ligger også ved poolområdet og serverer alle dagens måltider fra buffet. Er du til aktiviteter, er der mulighed for at spille volleyball, bordtennis og billard eller få pulsen op i det lille fitnessrum. Det er en god idé at medbringe lidt kontanter til opholdet, da nogle faciliteter og aktiviteter kan være mod gebyr, ligesom der betales depositum for f.eks. fitnessadgang, poolhåndklæder og for udlån af service (glas, tallerkner). Til de mindste findes en lille udendørs legeplads samt miniklub. Ved poolområdet er der også en scene, hvor der er underholdning om aftenen for både børn og voksne. Der er gratis WiFi på hele hotellet. Vi gør opmærksom på at internetforbindelsen i Spanien kan variere, og at udfald kan forekomme.

Hotellet er som udgangspunkt røgfrit - der er dog et område foran receptionen, hvor der må ryges.


Værelser

På Gavimar La Mirada Club indkvarteres du i rummelige 2-værelses lejligheder med plads til 2-4 personer. Lejlighederne er ca. 32 m2 og har dertilhørende balkon/terrasse på ca. 5 m2. Lejlighederne består af et separat soveværelse med to enkeltsenge, samt køkken/opholdsrum med opredning på sovesofa. I opholdsrummet findes desuden spisebord og stole samt tekøkken med køleskab, elkedel, kogeplader og køkkenudstyr. Lejlighederne har aircondition, safety-boks (4€ pr. dag plus 10 € i depositum), TV, gratis WiFi, bad/toilet og hårtørrer. Størstedelen af hotellets badeværelser er indrettet med badekar.


Pension

Opholdet på Gavimar La Mirada Club er med All Inclusive, som inkluderer morgen-, middag- og aftensmad samt frie lokale drikkevarer. Måltiderne serveres fra buffet i hotellets restaurant, som ligger ved poolområdet.

Morgenmad: kl. 07.45 – 10.15

Frokost: kl. 13.00 – 15.00

Snacks: kl. 12.00 – 17.00

Aftensmad: kl. 18.30 – 21.00

Drikkevarer: kl. 10.30 – 23.00

De frie lokale drikkevarer kan nydes indenfor de angivne åbningstider i hotellets restaurant og barområder. Inkluderer lokale mærker af vin, øl, sodavand, vand, juice, kaffe, the samt cocktails og drinks. Drikkevarer udenfor det angivne tidsrum samt internationale mærker er for egenbetaling. Vi gør opmærksom på, at der betales et depositum på 1€ for krus og service i poolbaren.

Ind – og udtjekning fra hotellet

Indtjekning på værelset kan som regel først ske fra klokken 15.00 grundet klargøring fra forrige gæster. I enkelte tilfælde kan det lade sig gøre at få sit værelse tidligere. Såfremt dette er muligt, oplyses det ved ankomst til hotellet. På hjemrejsedagen skal værelset på de fleste hoteller forlades mellem kl. 11.00 og kl. 12.00. Ønsker man at beholde værelset i længere tid, skal man forhøre sig om muligheden direkte på hotellet. Kan dette lade sig gøre, må der forventes en ekstra betaling, som afregnes direkte med hotellet.


Miljøskat

De lokale myndigheder i Spanien har indført en miljøskat, ECOTAX, på alle hotelovernatninger på De Baleariske Øer fra og med d. 1. juli 2016. Afgiften er Primo Tours uvedkommende, og er ikke inkluderet i rejsens pris. Afgiftspris. pr. nat pr. person over 16 år varierer fra €2,00 - €4,00 plus 10% moms, som betales direkte til hotellet ved check-in. Bemærk at Primo Tours klassificering af hoteller kan adskille sig fra den officielle hotelklassificering på rejsemålet, som ligger til grund for afgiftens størrelse.

Afstand til lufthavn

60 km

Afstand til strand

200 m

Afstand til centrum

2 km



     


Substitutliste

NB NB NB  

     

Man skal selv skrive sig på substitutlisten ved at klikke på linket her nedenfor, eller bruge fanen øverst der hedder " Substitutliste og tilmeldinger"

Det er vigtigt at vi alle gør det, hvis listen skal fungere. Vi ved alle hvor svært det kan være, at finde afløsere, så klik her nedenfor med det samme, og skriv dig på. Telefonnummer er obligatorisk, men det er frivilligt om man skriver sin mailadresse på. Man kan naturligvis selv slette sig igen.

                                                                                                                     

                                                                                           Substitutliste-klik her                



Affaldssortering

Affaldssortering KBC

Spillelokalet:                       Restaffald spand med pose.


Undervisningslokalet:       Restaffald spand med pose.


Køkken:                                Bioaffald spand med grøn pose på bord.

                                               Posen skal lægges i affaldscontainer af hver                                                                                                                

                                               afdeling efter brug.

                                               Restaffald spand med sæk.


Kontor:                                Papir spand.

                                              Batterier spand.

                                              Farligt affald spand.


Foran køkken:                    HELT tomme pant dåser og flasker skraldestativ med sæk.

                                              Plast spand med pose OBS kun hård plast.

                                              Metal spand med pose.


Mellemgang bag køkken: Pap husk at folde pap sammen.

                                              Flasker uden pant kasse.

                                              Porcelæn/glas som er itu lille spand.

                                                         

                                             Generelt

Bioaffald er: Kaffefiltre, madrester, æbleskrog, bananskrælder …..

Papir: Rent tørt papir, bordplancher mm. IKKE servietter.

Plast: Kun hård plast.

Restaffald: Servietter, plastposer, slikpapir, gummibånd, kuglepenne…..


                       




Medhjælpere til afvikling af turneringer søges (kaffebrygning, oprydning mm)

Medhjælpere til afvikling af turneringer søges. Det kan dreje sig om borddækning, kaffebrygning, oprydning mm. Du kan skrive dig på en liste for "Frivillige medhjælpere" via fanen på hjemmesiden der hedder "Substitutliste og tilmeldinger", eller klik på linket nedenfor. Det er uforpligtende at skrive sig på listen, men det vil være en stor hjælp for bestyrelsen, hvis der er så mange som muligt der skriver sig på til evt. at kunne hjælpe.


                                              Klik her for at komme til tilmeldingsliste         


BridgeCentral, 9. december 2025