Bestyretsereferater









Tidligere referater




Odder Bridgeklub



Møde:                Bestyrelsesmøde

Deltagere:     Michael, Katrine, Hans og Alex

Fraværende: Tage

Dato:             11.08.2021


Dagsorden


1. Godkendelse af sidste referat.

2. Planlægning af generalforsamling 1. september 2021.

3. RealBridge næste sæson

6. Evt



Referat

Ad. 1  Referatet godkendes

Ad.2  Indkaldelsen er på hjemmesiden. Alle tilmeldte på medlemslisten forventes at    komme til generalforsamlingen, med mindre man melder fra. Passive medlemmer skal tilmelde sig.

Opgaveliste blev udarbejdet.

Forslag til nye bestyrelsesmedlemmer blev drøftet.

Ad.3  Bestyrelsen arbejder med at oprette RealBridgeturneringer, foreløbigt i resten af 2021. Alle medlemmer i Odder Bridgeklub, Mårslet Bridgeklub, Beder-Malling Bridgeklub og andre lokale Odder klubber. Man skal være medlem af Dansk Bridgeforbund for at deltage.

Ad.4.  Vi har brug for ekstra hjælp til opsætning og afvikling af turneringer i de perioder, hvor Mikael evt. er forhindret. Mikael forsøger at finde hjælpere.

Hans gør opmærksom på, at medlemmer, der ønsker at ændre primært medlemskab af DBf til en anden klub, skal meldes ud af nuværende klub, før man kan blive medlem i den nye klub.

Næste mødedato aftales ved konstitueringen.


Odder Bridgeklub



Møde:                   Bestyrelsesmøde

Deltagere:     Tage, Michael, Katrine, Hans og Alex

Fraværende: 

Dato:             23.06.2021


Dagsorden


1. Godkendelse af sidste referat.

2. RealBridge status, herunder alle må spille

3. DBF:

On line bridgeundervisning

Mangler vi materialer til kommende turnering?

4. Planlægning af generalforsamling 1. september 2021.

5. Avisartikel om Klubben og kommende sæson, herunder tilmelding,( også på d. 2

6. Evt

7. Næste møde


Referat 24.juni 2021


Ad. 1  Referatet godkendes

Ad. 2  Redigerede regler for RealBridge kan ses på hjemmesiden.                                                                                    

          Forslag til overvejelse: Fra september 2021 kan vi evt. sammen med Beder-Malling     og Mårslet lave en ugentlig RealBridgeturnering på tirsdag aftener. Omkostninger fordeles evt. mellem klubberne i forhold til medlemstal.

Ad. 3  Vi meddeler DBF, at vi gerne vil være en del af projektet. Vi ønsker gerne hjælp fra    Louise med hensyn til udarbejdelse af en annonce.

Medlemmer, der har lånt meldekasser, bedes medbringe disse til generalforsamlingen. Vi sætter ikke skærme op fremover, da der efter 1. september ikke er coronakrav.

DBF har oprettet et innovationsforum bestående af ca. 10 medlemmer fra forskellige klubber, som skal komme med nye tanker og ideer på DBF`s hjemmeside. Bestyrelsen opfordrer Alex til at deltage i dette forum. Samtidig opfordres der til at deltage i DBF Østjyske Kreds generalforsamlinger og bestyrelse.

Læs om Bridgefestivalen på hjemmesiden, specielt med henblik på en online turnering 9.-18. juli. 2021

Ad. 4 Generalforsamling 1. september 2021 kl.18.00. Hans udarbejder dagsorden, der omfatter 2019/2020 og 2020/2021. Valg: Mikael og Katrine modtager ikke genvalg.

Man medbringer selv service og drikkevarer. Er man forhindret, skal der meldes afbud.

Ad. 5  Alex henvender sig til avisen om en omtale af klubben.

Ang. næste sæson: Husk at melde fra snarest, hvis du (mod forventning) ikke ønsker at spille næste sæson. Framelding på odder.bridgeklub@gmail.com

Alex laver en tilmeldingsliste til turneringerne på hjemmesiden, tilmelding senest 20. aug.

Ad. 6  Bestyrelsen foreslår, at vi mødes med bestyrelsesmedlemmer fra B-M og M i løbet af næste sæson for at diskutere nyt samarbejde om de faste turneringer og RealBridge, evt. sammenlægning af klubberne.

Ad. 7  Næste møde onsdag den 11. august kl. 11.00 på zoom


Odder Bridgeklub


Møde:                   Bestyrelsesmøde

Deltagere:     Tage, Michael, Katrine og Alex

Fraværende: Hans

Dato:             21.04.2021

Dagsorden

1. Godkendelse af sidste referat.

2. RealBridge status

3. Godkendelse af Regnskab

4. Nyhedsbrev fra DBF

5. Fastlæggelse af generalforsamling

6. Evt

7. Næste møde:

Referat

Ad. 1 Referatet godkendes

Ad.2 Det går fint. Mikael kommer jævnligt med gode forbedringer. Der er i gennemsnit 60 spillere pr. gang.

Aktivitetscentret genåbner tidligst 1.september. Vi fortsætter den sædvanlige turnering på RealBridge i maj. I juni og august bortset fra 23.juni - holder vi gratis ”Åbent hus” på RealBridge. Alle er velkomne

Mikael taler med Gunnar og Anne Mette om assistance i juni og august.

Ad.3   Bestyrelsen godkender regnskabet og indstiller det til godkendelse på generalforsamlingen.

Ad.4   Ang. indendørs bridge- umuligt med nuværende restriktioner

           Ang. dokumenthåndteringssystem vi mener ikke, vi har brug for dette system

Ad. 5   Vi afholder 1 generalforsamling og gør opmærksom på, at 2 års generalforsamlinger holdes samles til denne ene. Dirigenten skal forespørge, om nogen ønsker at gøre indsigelse. Generalforsamlingen forventes afholdt onsdag den 1. september 2021. Indkaldelse 3 uger før.

Ad.6    intet

Ad.7    onsdag den 23. juni 2021 kl.11.00


Odder Bridgeklub


Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           17.03.2021

Dagsorden

1. Godkendelse af sidste referat.

2. RealBridge status

3. Turnering RealBridge resten af året

4. Medlemssituationen

5. Aftale med Bridgeklubben af 1972

6. Evt

7. Næste møde

Referat

Ad. 1 Referatet godkendes. Turneringsledere: Gunnar Nordestgaard for B-rækken og Anne-Mette Kokholm for C-rækken.

Ad.2 Det er en stadig en bedre og bedre oplevelse, vi starter til tiden, der deltager ca. 32 par pr gang. Fordeling af antal borde i de 3 rækker er desværre ret ujævn, Mikael vil forsøge at rette op på det. Tilmelding til RealBridge sker mellem kl. 18.15 18.50

Ad.3 Vi fortsætter som hidtil, foreløbigt til 31. maj 2021. Generalforsamling afholdes, når det er forsvarligt. Det bekendtgøres i god tid på hjemmesiden. Nye medlemmer betaler først kontingent fra 1. september 2021.

Ad.4 Alex sender en e-mail til alle medlemmerne aktive og passive for at opfordre dem til at prøve at spille RealBridge. Vi vil meget gerne se nogle flere.

Ad.5 Se bilag. Fin aftale.

Ad. 6 Intet

Ad. 7 Onsdag den 21. april 2021 kl. 14.00

Bilag Lejeaftale:

                                                            

                                                                                                             Odder Bridgeklub

Lejeaftale


Hermed indgås aftale mellem Bridgeklubben af 1972 og Odder Bridgeklub 

om leje og anvendelse af følgende udstyr, der er Odder Bridgeklubs ejendom:

Bridgeborde, Plexiglasskærme og Håndsprit.

Al vedligehold af udstyret foretages af udlejer.

Aftalen løber indtil en af parterne opsiger denne med minimum ½ års varsel og er gældende fra sæson 2021/2022.

Lejen udgør kr.: 4.000,- om året. Lejen kan betales hel eller halvårligt, hvilket lejer afgør.

Den fastsatte leje kan tidligst justeres fra sæsonen 2024/2025.


Odder den 1. november 2020



For Bridgeklubben af 1972                      For Odder Bridgeklub


……………………………………………….             ……………………………………………………

Gert Traeger (Formand)                                    Alex Salling (Formand)



Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           18.02.2021

Dagsorden

1. Godkendelse af sidste referat.

2. RealBridge status

3. Turnering RealBridge resten af året

4. Evt

5. Næste møde

Referat

Ad. 1. Godkendt med følgende tilføjelse: Pokaloversigt sættes på hjemmesiden.

Ad.2. RealBridge går hovedsageligt fint til manges fornøjelse. Da nogle medlemmer har haft problem med at ”logge” på, kan man fremover benytte linket fra kl. 18.30, så man kan nå at finde hjælp til sit problem. Det vil være fint, hvis man er på plads kl.18.50.Hvis et medlem har tekniske problemer over længere tid, afgør Mikael suverænt, om der skal dømmes udeblivelse. Ang. betaling for RealBridge se brev fra DBF DBF tilbyder at stå for betalingen til RB. Det tilslutter vi os. Hans kontakter DBF.

Ad. 3. Hans forslag drøftes. Fordel: god oplevelse at spille med medlemmer fra Mårslet, Beder-Malling og andre makkere. Ulempe: der kan ikke spilles turneringer for Odder Bridgeklubs medlemmer. Beslutning: Vi fortsætter med at invitere naboklubberne til vores turneringer. Vi uddeler ikke præmier til disse turneringer.

Ad. 4. Mikael ønsker hjælp som turneringsleder. Mikael får mandat til at finde hjælpen.

Ad. 5. Næste møde bliver 12. marts 2021

                                                                               

Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           04.02.2021


Dagsorden


1. RealBridge status,

2. Principbeslutning vedr. henvendelse fra Gunnar Nordestgaard

3. Evt

4. Næste møde


Referat


Ad. 0.  Ang. pokaler, Alex skriver på hjemmesiden, at pokalvindere fra 2019/20 bedes aflevere                               pokalerne ved første fysiske fremmøde

Der afregnes månedligt med Mårslet og Beder-Malling for RealBridge. Mikael afklarer med BMB om Odder Bridgeklub er velkomne til at deltage i deres RealBridge turnering om mandagen.

Ang. 2020 præmier, alle vindere får deres præmie ved næste generalforsamling.         1


Ad. 1. Det giver desværre en del uro i afviklingen, at enkelte falder ud og har svært ved at locke ind igen. Mikael tilføjer gode råd og erfaring til sin manual. Vi fastholder 7min. pr. spil, rækkerne skifter samtidigt. Mikael, som turneringsleder styrer evt. behov for ekstra tid. Der overvejes at øge antallet af spil pr. aften.

Uge 6 & 7 spilles testturneringer

Uge 8 og fremefter Klubturnering med tilmelding til 3 rækker.


Ad.3. Forespørgsel, om man må spille fast med et klubmedlem fra en anden klub, besvares med, at vi principielt arrangerer turneringer for Odder Bridgeklubs medlemmer i godt samarbejde med Mårslet og BederMalling. Man må gerne melde sig ind formedelst 285 kr.


Ad. 4. Intet


Ad. 5. Torsdag den 18. februar 2021 kl. 14.00

Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           21.01.2021


Dagsorden


1. RealBridge status,

2. Evt

3. Næste møde

Referat

Ad. 1. Erfaringsudveksling: Alle er meget positive, det var en fantastisk oplevelse, nemt at    finde ud af. Dejligt coronasikret. Man skal tænke på at bruge tiden fornuftigt, man kan evt. bruge pauseknappen, men pas på der er stadig kun 7 min. pr. spil.

Det kan være lidt stressende at være turneringsleder på grund af de mange nye meddelelser. Forhåbentligt er det begyndervanskeligheder.

Øjet på skærmen fjerner billedet af de andre spillere ved bordet.

Link til test af computerens lyd og billede kan findes på hjemmesiden.

Hans har sendt en e-mail til alle medlemmerne om RealBridge har fået fine tilbagemeldinger. Alex opfordres til at give en god introduktion. Det besluttes, at de første aftener 27. januar og 3. februar er testaftener med 24 spil. Beder-Malling og Mårslet Bridgeklubber inviteres til vores 2 testaftener.

Beder-Malling vil gerne spille RealBridge i vores regi, gerne mandag aften (med vores medlemmer som gæster). De tilbydes en periode på 3 måneder, derefter tager BMB initiativ til at drøfte en evt. fremtidig ordning.

Økonomi: Man skal have en klubkonto. Det koster ca. 0,4 Eng. Pund pr. spiller pr. aften.

Alex kontakter Morten Bilde med flg. spørgsmål: DBF nummer, pausens længde mellem spillene, kan systemkortet lægges ind, kan man lægge resultater på hjemmesiden og kan man have turneringer over flere aftener?


Ad. 2. Evt.  Ang. plexiglas Tage har fået en forespørgsel

Klubbens printer er hos Mikael.

Der bliver ingen klubmestre i 19/20 og 20/21 grundet Corona. Der gives ikke gave til aktivitetscentret i 2020/2021.

Ad.3. Næste møde 4. februar 2021 kl.14

Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           29.06.2020


Dagsorden


1. Opfølgning på sidste referat.

2. Covid-19 situationen, Hvad må vi - Hvad kan vi - Hvad vil vi

3. Generalforsamling 2019/2020 den 2. september 2020 planlægges

4. Opstart af bridgeturnering næste sæson, evt åbent hus i august?

5. Evt.

6. Næste møde


Referat fra bestyrelsesmøde 26.06.2020.  Alle var mødt.

Ad 1.        Referatet godkendes.  Alex har kontaktet Mårslet og Malling, der er ingen tilbagemelding. Vi dropper arrangementet i 2020. Sommerbridge i august aflyses, da vi ikke kan komme i Ålykkecentret foreløbigt.

Ad 2.        Retningslinjer fra 7. juni siger, at tankesport må finde sted, dog k un med 50 personer og de generelle Covid-19 forhåndsregler.                                                              

       Vi vil gerne starte bridgeturneringen den 2. september, hvis vi kan finde egnede lokaler. Hans og Alex undersøger mulighederne. Hvis vi finder lokaler, købes plexiglasskærme, kaffe medbringer vi selv, alle spritter hænder ved hvert bordskift m.m.

Ad 3.        På grund af Corona situationen er vi nødt til at udsætte generalforsamlingen til næste år. Årets regnskaber udsendes. Turneringerne forsætter som i 19/20.

Ad 4.        Nye informationer om lokaler, bridgestart og tilmelding udsendes i begyndelsen af august 2020

Ad 5.        

Ad 6.        Næste møde i slutningen af juli


P.S.        For en gangs skyld vil jeg gerne informere om vores møde ud over dagsordenen. Vi havde et meget spændende og godt møde, hvor vi fik klarlagt vores holdninger til muligheder, bekymringer og risici og dermed også konsekvenser af vores valg. Ingen skal være i tvivl om, at vi meget gerne vil spille bridge, men ikke for enhver pris.

       



Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           26.04.2020


Referat



DBFs nyhedsbrev:


  1. Bemærk, at man kan bruge ”Lær bridge på nettet”


  1. Bridgens dag, søndag den 30. august

Vi vil gerne deltage, evt. sammen med Malling og Mårslet Bridgeklubber.

Forslag om, at vi spiller med borde og parasoller foran Jyske Bank (sponsor?)


  1. Opdatering af klubbens stamdata.

Alex retter eventuelle småfejl.


  1. Sommerbridge

Alex kontakter DBf om annoncen. Vi vil forsøge ekstra tilmelding kl. 18.45 Hvis

turneringslederne er indforstået hermed.


  1. Oprydning.

Der er frustration i bestyrelsen over manglende opbakning til oprydningen, vi synes,

Det hænger for meget på de samme hver gang. Men mange tak til dem


  1. Evt.

Katrine er på valg til generalforsamlingen og ønsker ikke at genopstille


Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           04.04.2020


Referat

Dagsorden


1.Godkendelse af regnskab 2019/20.

På basis af tilbagemeldinger fra alle bestyrelsesmedlemmer godkendes det af Hans fremsendte regnskab for året 2019/20.

Regnskabet kan således forelægges revisionen.

Det er ligeledes aftalt, at regnskabet underskrives af bestyrelsen, når vi har mulighed for at samles igen efter ophævelse af regeringens forsamlingsforbud.


På bestyrelsens vegne

Alex salling

Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Tage, Hans, Katrine og Alex

Dato:           11.03.2020


Referat



Corona.


  1. Ålykkecentret er lukket indtil videre. Vi aflyser derfor den planlagte turnering. Når/hvis vi kommer i gang igen i april, tager vi stilling til  hvordan vi afslutter bridgesæsonen 2019/2020.


  1. Nye bestyrelsesmedlemmer

Birthe Garde har sagt ja til at opstille til bestyrelsen. Mikael vil gerne udtræde af bestyrelsen, men vil godt stå for turneringsplanlægning og afvikling. Vi ser gerne, at Mikael fortsætter i bestyrelsen med ansvar for turneringerne. For at aflaste Mikael og samtidig skabe kontinuitet foreslår vi, at der

vælges et ekstra medlem med interesse for at styre PCen.

Alex spørger evt. Gunnar Nordestgaard.


  1. Turneringsledere

Alex og Hans har gennemført 2/3 af kurset



Tak til Tage for med kort varsel at lægge hus og udsøgt forplejning til.

Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex

Dato:           16.01.2020


Referat


  1. Opfølgning på sidste referat. Herunder kort evaluering af H.K. Sørensens indlæg om etik 8. januar 2020. v/ alle

De fleste medlemmer incl. Bestyrelsen syntes godt om H. K. Sørensens indlæg. Vi overvejer at noget lignende 1 gang årligt.

BC3 fungerer med småfejl

Ang. borde: Anne Stenbæk vil fremlægge vores ønske i 2021, når caféen skal renoveres.

Alle medlemmer opfordres til ikke at snakke om spillene 0g snakke, når andre spiller.

  1. Medlemsforhold v/ Hans

Vi slår fast, at tilmeldelse af et makkerpar gælder for hele sæsonen

  1. Jubilæumsturnering...hvem står for hvad oplæg v/Alex

Se billag

Vi bruger 2 genbrugssange fra 50 og 70 års jubilæer

Præmier til 1., 2. 0g 3. plads + 1 overraskelsespræmie

Vi satser på 3 rækker kan korrigeres

  1. Evt

Handicapturnering: vi undersøger, om vi kan samarbejde med Mårslet Bridgeklub om at deltage. Svar:Mårslet deltager ikke. Økonomien hænger ikke sammen

  1. Næste møde

Onsdag 15. april 2020 kl.17


Odder Bridgeklub



Møde:           Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Tage, Michael, Hans, Katrine, Alex

Referent:         Alex

Dato:            20.11.2019

Dagsorden

1 Indtryk fra DBF-Klubdagen  ..Hans og Katrine

Hans orienterede om, at der blev arbejdet gruppevis med en række spørgsmål. Der var mulighed for at deltage i en arbejdsgruppe, der fremover skal arbejde med innovative tiltag primært vedr BC3. Ingen i bestyrelsen kunne deltage i denne gruppe. Derudover fik vi tilbudt H.K. Sørensen til at holde et foredrag vedr ”Etik” for os. Det blev besluttet, at det ville vi gerne have den 8. januar 2020. Mikael tilpasser turneringen denne aften, og Hans kontakter H.K om han vil undervise en time i hver række. B og C række slåes sammen i kantinen. Udover ”Etik” vil vi bede H.K behandle korrekt brug af meldekasserne. Programmet M3 er blevet tilsendt Mikael, der vurderer, om det vil være en hjælp for os. Andre klubber er meget glade for programmet. Det koster kr 400,-. Vi skal melde tilbage til DBF, om vi får for mange blade. Alex reducerer nuværende antal med 40 og giver forbundet besked. Der blev også fortalt, at BC3 kan lave egen klubturnering. Mikael undersøger dette. Ligeledes blev der lovet, at systemændringer ville blive varslet via mail, før ændringen lqaves. Ændringerne/opdateringerne vil primært blive lavet om morgenen, hvor der ikke er så meget run på. Det skulle ligeledes være tidsbesparende at sende resultaterne over flere gange en spilleaften. Mikael vurderer.

2. Aaholm lokaler… Alex

Som tidligere nævnt er der ikke tilstrækkelig med plads på Aaholm, ligesom indehaveren ikke pt ønsker at udleje flere lokaler, så vi må se os om efter andre lokaliteter. Det tidligere Bording på Aarhusvej blev foreslået, og det aftaltes, at Tage finder ud af, hvem der har bygningerne, hvorefter vi kan tage ud for at se på lokalerne, høre om priser osv.

Hans vil høre Sonja, hvordan hun stiller sig til, at alle bordene bliver kvadratiske, som vores spilleborde er, før vi evt går til Kommunen for at få ændret bordstørrelsen i Biblioteket, i Kælderen og i Kantinen.


3. Juleafslutning...hvem står for hvad?

Nedenstående skema viser, hvad der er aftalt:

Arrangement

Juleafslutning 11. dec 2019

Opgave

Ansvar

 

 

Opslag 2 uger før

Katrine

Deltagerliste/tilmelding eller framelding senest 4. dec

Katrine

Byde velkommen

Alex

Oversigt præmiemodtagere for efteråret

Mikael

Købe vinpræmier

Tage

Planlægge aftenens turnering

Mikael

Opstilling af borde, stole

Tage, Katrine

Duge til borde

Katrine

Øvrig service

Tage

Bestille mad

Hans

Købe kringle til kaffen

Hans

Hente mad

Hans

Dække bord

Katrine

Overrække efterårets præmier

Alex, Katrine,Tage

Oprydning

Alle

Opsætning spilleborde

Tage

Gennemføre aftenens turnering

Mikael

 

 

Der bliver 3 rækker alle Nord_Syd/Øst_Vest

 

Vi skal have præmier til 1., 2. og 3 . Pladserne.

 

12 ænder, 12 rødvin, 12 hvidvin

 Tage køber.




4. 75 års jubilæum 26 jan 2020

Alex afklarer med Erik Frederiksen, om han kan være turneringsleder til dette arrangement.

5. Evt

Der er flere, der har spurgt, om vi laver undervisning for nybegyndere og for fortsættere igen. Fortsætterne kan evt være i forbindelse med en klubaften. Alex drøfter dette med Thomas.

6. Næste møde

afholdes torsdag den 16. januar 2020 kl. 19.00 ved Katrine på adressen:

Ankjær 3, 8300 Odder.



Odder Bridgeklub


Møde:          Bestyrelsesmøde Referat

Deltagere:   Tage, Michael, Hans, Alex ,,,,,,,,Afbud Katrine

Referent:        Alex

Dato:           07.08.2019

Dagsorden

1.Konstituering af bestyrelsen

Bestyrelsen konstituerede sig som følger:

Formand:                        Alex

Sekretær:                        Katrine

Kasserer:                        Hans

Turneringsansvarlig:       Mikael

Opsætning af borde etc: Tage

2. Turneringsplan 2019/2020

Mikael fremlagde forslag til turneringen 2019/2020. Vi bliver 4 rækker 3x16 par i A,B,C og 18 par i D rækken.

Hvis det er muligt, så vil vi forsøge at placere A rækken i kælderen. Dog skal der tages hensyn til, hvor der er gangbesværede, der ikke skal i kælderen.

Turneringsplan lægges på nettet. Alex

3. Åbent hus arrangementer  august...hvem står for hvad

Såfremt Katrine ikke kan komme, så kommer Tage som første mand og låser op. Tage aftaler fra gang til gang med Katrine.

Bestyrelsen sikrer, at der ryddes op. Tage er back up.

Vi bør overveje mobile pay næste år. Hans undersøger.

4. Hjemmeside

Indtil videre sørger Alex for hjemmesiden.

Hans undersøger, om Gert Træger kan overtage dette.

Der skal laves 3 faneblade til referater, generalforsamling og bestyrelsesmøder.

Ret under kontakter, ansvar for det enkeltes bestyrelsesmedlem, incl Knuds arbejde, der består i at bistå turneringslederen.

5. Makkerportal

Husk at stave medlemmernes navne rigtigt.

6. Evt

Hans rejste debatten, om vi skal have yderligere sponsorer til klubben. Drøftes videre næste gang.

Kortblandemaskinen virker heldigvis helt fint stadigvæk. Når den er ved at være slidt, vil vi formentlig gerne købe 35 40 BRIDGE+MORE . Hans undersøger priser.

Hvordan kommer vi videre med vores planer om eget Tankesportscenter. Alex kontakter kommunen for at høre, om de kan hjælpe os yderligere.

Hans følger op på de kursister, vi havde sidste år, om de stadig skal/vil være medlem i klubben.

Mikael kontakter DBF om, hvordan de supporterer BRIDGE+MORE.

Det er ikke lykkedes os at få etableret et turneringslederkursus, da vi er i akut mangel på turneringsledere. Hans kontakter Birgitte igen.

Nuværende turneringsledere er: Erik Frederiksen, der kontaktes for at være turneringsleder for os i A og B igen i år. Alex

Mikael orienterede om, at hjemmesiden ”Bridgeregler” er meget informativ og indeholder facts om de nye regler.

7. Næste møde

Ikke fastsat


Odder Bridgeklub

Møde:                 Bestyrelsesmøde

Deltagere:             Knud, Tage, Michael, Hans, Alex

Fraværende:        Kathrine

Referent:                Alex

Dato:                  06.02.2019

Dagsorden/Referat


  1. Det videre arbejde med at finde egnede lokaler til Odder Bridgeklub


Alex orienterede om den dialog, der har været med Bjarne Homann (efterlønner tidligere ingeniør) for at udarbejde budget for et nyt Tankesportcenter, hvor der er udarbejdet et budget incl asfaltering, arkitekt, ingeniørarbejde på godt  Kr 4 mio excl moms. Der var enighed om, at det ville vi formentlig kunne gøre en hel del billigere. Det aftaltes, at Alex forsøger at kontakte et byggefirma for at få en mere reel pris.


Mødet med arkitekt Allan Pedersen, AP arkitekter, Nørregade 55 tlf 28252066, resulterede i, at Allan udarbejder et projekt (tegninger), der bliver en bygning på 365 kvm i forlængelse af Spektrum Odders nuværende bygninger. Allans umiddelbare bud på en pris ville ligge tæt på 4 mio også.

Evt udarbejdes der også tegninger på en ligeså stor tilbygning i 1. sals højde foran Spektrum. Den ide er Allans, da han tidligere har udarbejdet et sådant forslag til udbygning af Spektrum. Til orientering var Allan arkitekt på bygningen af Spektrum i sin tid.


Alex arbejder videre med ovenstående forslag og giver tilbagemelding til bestyrelsen og Louise ved DBF, når der er nyt i sagen.


Det aftaltes endvidere, at Alex giver Louise tilbagemelding på den ansøgning til Odder Kommune, Louise har udarbejdet, så vi kan gå i dialog med Karsten Poulsen om den. Den skal formentlig først i Kultur_Børn og Unge udvalget, dernæst i Økonomiudvalget og sluttelig i Byrådet, hvis disse udvalg indstiller vores ansøgning. Så vi skal nok ikke regne med, at Odder byråd har behandlet vores ansøgning før 31. marts, som er det tidspunkt, vi senest skal have afleveret ansøgningen til Sallingfonden.


Odder Bridgeklub



Møde:          Bestyrelsesmøde

Deltagere:    Kathrine, Knud, Tage, Michael, Hans, Alex

Dato:           02.08.2018


Dagsorden


  1. Møde med Borgmester Uffe Jensen vedr. skolebridge. v/Hans


  1. Undervisning i Odder Bridgeklub. v/Alex


  1. Hjemmeside ?


  1. Planlægning af Bridgens Dag 26. august 2018


  1. Artikel i Odder Avis om vores klub og Bridgens Dag. Alex Anja Wissendorph.


  1. Antal medlemmer- Makkerportal.


  1. Indkøb materialer.


  1. Overgang til Bridgecentral 3 (BC3)


  1. Evt, herunder input til turneringsudvalget og adfærd.


  1. Næste møde


Referat af bestyrelsesmøde den 16. maj 2018


  1. Underskrivning og evaluering

Referatet underskrives. Knud tager sig af vedtægtsændringen.

Tilfredshed med afviklingen af generalforsamlingen bortset fra

én enkelt detalje. Smørrebrødet fra Ålykkecentret var fint. Før generalforsamlingen bør turneringsafslutningslisterne justeres, så det ikke er eventuelle substitutter, der står som vindere. Dette kan også gøre uddelingen af præmier hurtigere.


  1. Planlægning af Åbent hus

Spillerne inddeles efter handicap. Knud planlægger turneringerne og Mikael klarer aftenens afvikling.

Mht. til turneringslederfunktionen klarer Knud dette, hvis der ikke møder andre turneringsledere. Alex og Hans vil gerne deltage i et kursus for turneringsledelse.

Annoncering ved stranden: Turistforeningen vil gerne uddele en ”brochure*, som vi har lavet. I 2019 kan vi få en omtale i deres katalog.

Vi fortsætter med at sælge øl, vand og chokolade.

Præmier tildeles så det svarer til 20% af spillerne.

  1. Hjemmesiden

Hans er i gang med at udarbejde en liste med medlemmernes e-mail adresser og tlf. nr. med hjælp fra bridgeforbundets lister.

Alex orienterer herom i begyndelsen af næste sæson.

Hjemmesiden skal opdateres med referater fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger.

Samarbejdet med Horsens om undervisning af nye spillere fortsætter

Alex spørger Thomas og Torben, om de vil undervise klubbens spillere, f. eks. onsdag kl. 18-18.45


  1. evt.

Sølvturnering evt. en Spil med Landsholdet-turnering. Dette overlader vi trygt til turneringsudvalget. Datoen skal annonceres i god tid.

Bridgens dag.

Vi vil gerne lave en seance i Kvickly den 26. august 2018 kl. 10-14

Hans og Alex kontakter Kvickly. Katrine tilmelder os.


Anoncering


                                                                


                             Odder Bridgeklub indbyder til sommerbridge 2018

Alle onsdage i juni og august kl.19.00 i Ålykkecentret.

Tilmelding parvis på odder.bridgeklub@gmail.com senest kl.12 på spilledagen.

Pris: 50kr inkl. Kaffe/te. Øl, vand og chokolade kan købes.

Welcome to Summertime Bridge

Wednesdays in June and August at 7p.m. in Ålykkecentret.

Please, sign up with your partner before 12 oclock on

Wednesday on odder.bridgeklub@gmail.com

Fee: 50kr incl. coffee/tea. Beer, soft drinks and chocolate are obtainable.

Willkommen zu Sommerbridge

Alle Mittwoche in Juni und August um 19Uhr in Ålykkecentret.

Bitte, melden Sie sich mit Ihrem Mitspieler vor 12Uhr am Mittwoch an odder.bridgeklub@gmail.com.

Preis: 50kr inkl. Kaffee/Tee. Bier, Wasser und Schokolade können gekäuft werden.


                                                                         


  1. Næste møde

Torsdag den 2. august kl. 16-18, derefter spisepause kl.18-19, turneringsudvalget fortsætter kl. 19

Hans bestiller smørrebrød


Referat fra bestyrelsesmødet 6. marts 2018


!. Turneringsopsætning

Vi vil arbejde på at få mindst 1-2 ekstra personer, der kan sætte turneringer op og passe computeren på spille aftenerne. Opgradering evt. via forbundets kurser.

Turneringsudvalget bestemmer regler for op- og nedrykning.

2. Hjemmesiden

Vores hjemmeside skal opdateres, så vi kan se arrangementer, bestyrelsesreferater etc. Hans undersøger og kontakter personer, som vil være behjælpelige hermed.

3. Arrangementer

Vi trænger til fornyelse af vores arrangementer. Vi undersøger, om Ålykkecentret kan levere maden. Vi vil forsøge at få Thomas til at lave en sjov turnering.

Med hensyn til sølvturneringen vil vi forsøge at åbne for andre klubber og evt. søge andre lokaler, f. eks. gymnasiet med kok (Katrine)

Vi vil gerne deltage i Bridgens Dag

Åbent Hus: Man skal tilmelde sig senest kl.18.00 på spilledagen, men gerne tidligere,

Vi sætter plakater op i sommerhusområdet

4. Skolebridge

       Skovbakkeskolen: Torben arbejder med sagen

Parkvejens Skole: Katrine presser på, for at få skolen til at oprettevalgfag næste skoleår

Bridgecafè: Vi vil forsøge at lave åbent hus for elever (forældre og andre voksne) er velkomne. Sted. Ålykkecentret eller Åholm

5. Generalforsamling

       Forslag til vedtægtsændring: Bestyrelsen består af 5-8 medlemmer

       Under formandens beretning forræller Katrine om skolebridge

På valg er Kai, Hans og Katrine, Kai genopstiller ikke. Bestyrelsen foreslår Alex og Mikael

Kai og Michael stopper med at blande kort Anni Tüchsen overtager

6. ”Sund Mad”

       Katrine fremlægger en tilmeldingsliste til ”Sund Mad” 17/4 2018 kl.19.

       Der sal gerne være 5-7 borde

7. Evt.

Vi mangler stadig turneringsledere. Tænk over, om vi skal have et kursus i bestyrelsesarbejde (DBF)  Husk K. H. Sørensen







BridgeCentral, 2. maj 2025