
Tidligere referater

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Michael, Katrine, Hans og Alex
Fraværende: Tage
Dato: 11.08.2021
Dagsorden
1. Godkendelse af sidste referat.
2. Planlægning af generalforsamling 1. september 2021.
3. RealBridge næste sæson
6. Evt
Referat
Ad. 1 Referatet godkendes
Ad.2 Indkaldelsen er på hjemmesiden. Alle tilmeldte på medlemslisten forventes at komme til generalforsamlingen, med mindre man melder fra. Passive medlemmer skal tilmelde sig.
Opgaveliste blev udarbejdet.
Forslag til nye bestyrelsesmedlemmer blev drøftet.
Ad.3 Bestyrelsen arbejder med at oprette RealBridgeturneringer, foreløbigt i resten af 2021. Alle medlemmer i Odder Bridgeklub, Mårslet Bridgeklub, Beder-Malling Bridgeklub og andre lokale Odder klubber. Man skal være medlem af Dansk Bridgeforbund for at deltage.
Ad.4. Vi har brug for ekstra hjælp til opsætning og afvikling af turneringer i de perioder, hvor Mikael evt. er forhindret. Mikael forsøger at finde hjælpere.
Hans gør opmærksom på, at medlemmer, der ønsker at ændre primært medlemskab af DBf til en anden klub, skal meldes ud af nuværende klub, før man kan blive medlem i den nye klub.
Næste mødedato aftales ved konstitueringen.

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Katrine, Hans og Alex
Fraværende:
Dato: 23.06.2021
Dagsorden
1. Godkendelse af sidste referat.
2. RealBridge status, herunder alle må spille
3. DBF:
On line bridgeundervisning
Mangler vi materialer til kommende turnering?
4. Planlægning af generalforsamling 1. september 2021.
5. Avisartikel om Klubben og kommende sæson, herunder tilmelding,( også på d. 2
6. Evt
7. Næste møde
Referat 24.juni 2021
Ad. 1 Referatet godkendes
Ad. 2 Redigerede regler for RealBridge kan ses på hjemmesiden.
Forslag til overvejelse: Fra september 2021 kan vi evt. sammen med Beder-Malling og Mårslet lave en ugentlig RealBridgeturnering på tirsdag aftener. Omkostninger fordeles evt. mellem klubberne i forhold til medlemstal.
Ad. 3 Vi meddeler DBF, at vi gerne vil være en del af projektet. Vi ønsker gerne hjælp fra Louise med hensyn til udarbejdelse af en annonce.
Medlemmer, der har lånt meldekasser, bedes medbringe disse til generalforsamlingen. Vi sætter ikke skærme op fremover, da der efter 1. september ikke er coronakrav.
DBF har oprettet et innovationsforum bestående af ca. 10 medlemmer fra forskellige klubber, som skal komme med nye tanker og ideer på DBF`s hjemmeside. Bestyrelsen opfordrer Alex til at deltage i dette forum. Samtidig opfordres der til at deltage i DBF Østjyske Kreds – generalforsamlinger og bestyrelse.
Læs om Bridgefestivalen på hjemmesiden, specielt med henblik på en online turnering 9.-18. juli. 2021
Ad. 4 Generalforsamling 1. september 2021 kl.18.00. Hans udarbejder dagsorden, der omfatter 2019/2020 og 2020/2021. Valg: Mikael og Katrine modtager ikke genvalg.
Man medbringer selv service og drikkevarer. Er man forhindret, skal der meldes afbud.
Ad. 5 Alex henvender sig til avisen om en omtale af klubben.
Ang. næste sæson: Husk at melde fra snarest, hvis du (mod forventning) ikke ønsker at spille næste sæson. Framelding på odder.bridgeklub@gmail.com
Alex laver en tilmeldingsliste til turneringerne på hjemmesiden, tilmelding senest 20. aug.
Ad. 6 Bestyrelsen foreslår, at vi mødes med bestyrelsesmedlemmer fra B-M og M i løbet af næste sæson for at diskutere nyt samarbejde om de faste turneringer og RealBridge, evt. sammenlægning af klubberne.
Ad. 7 Næste møde onsdag den 11. august kl. 11.00 på zoom

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Katrine og Alex
Fraværende: Hans
Dato: 21.04.2021
Dagsorden
1. Godkendelse af sidste referat.
2. RealBridge status
3. Godkendelse af Regnskab
4. Nyhedsbrev fra DBF
5. Fastlæggelse af generalforsamling
6. Evt
7. Næste møde:
Referat
Ad. 1 Referatet godkendes
Ad.2 Det går fint. Mikael kommer jævnligt med gode forbedringer. Der er i gennemsnit 60 spillere pr. gang.
Aktivitetscentret genåbner tidligst 1.september. Vi fortsætter den sædvanlige turnering på RealBridge i maj. I juni og august – bortset fra 23.juni - holder vi gratis ”Åbent hus” på RealBridge. Alle er velkomne
Mikael taler med Gunnar og Anne Mette om assistance i juni og august.
Ad.3 Bestyrelsen godkender regnskabet og indstiller det til godkendelse på generalforsamlingen.
Ad.4 Ang. indendørs bridge- umuligt med nuværende restriktioner
Ang. dokumenthåndteringssystem – vi mener ikke, vi har brug for dette system
Ad. 5 Vi afholder 1 generalforsamling og gør opmærksom på, at 2 års generalforsamlinger holdes samles til denne ene. Dirigenten skal forespørge, om nogen ønsker at gøre indsigelse. Generalforsamlingen forventes afholdt onsdag den 1. september 2021. Indkaldelse 3 uger før.
Ad.6 intet
Ad.7 onsdag den 23. juni 2021 kl.11.00

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 17.03.2021
Dagsorden
1. Godkendelse af sidste referat.
2. RealBridge status
3. Turnering RealBridge resten af året
4. Medlemssituationen
5. Aftale med Bridgeklubben af 1972
6. Evt
7. Næste møde
Referat
Ad. 1 Referatet godkendes. Turneringsledere: Gunnar Nordestgaard for B-rækken og Anne-Mette Kokholm for C-rækken.
Ad.2 Det er en stadig en bedre og bedre oplevelse, vi starter til tiden, der deltager ca. 32 par pr gang. Fordeling af antal borde i de 3 rækker er desværre ret ujævn, Mikael vil forsøge at rette op på det. Tilmelding til RealBridge sker mellem kl. 18.15 – 18.50
Ad.3 Vi fortsætter som hidtil, foreløbigt til 31. maj 2021. Generalforsamling afholdes, når det er forsvarligt. Det bekendtgøres i god tid på hjemmesiden. Nye medlemmer betaler først kontingent fra 1. september 2021.
Ad.4 Alex sender en e-mail til alle medlemmerne – aktive og passive – for at opfordre dem til at prøve at spille RealBridge. Vi vil meget gerne se nogle flere.
Ad.5 Se bilag. Fin aftale.
Ad. 6 Intet
Ad. 7 Onsdag den 21. april 2021 kl. 14.00
Bilag Lejeaftale:

Odder Bridgeklub
Lejeaftale
Hermed indgås aftale mellem Bridgeklubben af 1972 og Odder Bridgeklub
om leje og anvendelse af følgende udstyr, der er Odder Bridgeklubs ejendom:
Bridgeborde, Plexiglasskærme og Håndsprit.
Al vedligehold af udstyret foretages af udlejer.
Aftalen løber indtil en af parterne opsiger denne med minimum ½ års varsel og er gældende fra sæson 2021/2022.
Lejen udgør kr.: 4.000,- om året. Lejen kan betales hel – eller halvårligt, hvilket lejer afgør.
Den fastsatte leje kan tidligst justeres fra sæsonen 2024/2025.
Odder den 1. november 2020
For Bridgeklubben af 1972 For Odder Bridgeklub
………………………………………………. ……………………………………………………
Gert Traeger (Formand) Alex Salling (Formand)

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 18.02.2021
Dagsorden
1. Godkendelse af sidste referat.
2. RealBridge status
3. Turnering RealBridge resten af året
4. Evt
5. Næste møde
Referat
Ad. 1. Godkendt med følgende tilføjelse: Pokaloversigt sættes på hjemmesiden.
Ad.2. RealBridge går hovedsageligt fint til manges fornøjelse. Da nogle medlemmer har haft problem med at ”logge” på, kan man fremover benytte linket fra kl. 18.30, så man kan nå at finde hjælp til sit problem. Det vil være fint, hvis man er på plads kl.18.50.Hvis et medlem har tekniske problemer over længere tid, afgør Mikael suverænt, om der skal dømmes udeblivelse. Ang. betaling for RealBridge – se brev fra DBF – DBF tilbyder at stå for betalingen til RB. Det tilslutter vi os. Hans kontakter DBF.
Ad. 3. Hans’ forslag drøftes. Fordel: god oplevelse at spille med medlemmer fra Mårslet, Beder-Malling og andre makkere. Ulempe: der kan ikke spilles turneringer for Odder Bridgeklubs medlemmer. Beslutning: Vi fortsætter med at invitere naboklubberne til vores turneringer. Vi uddeler ikke præmier til disse turneringer.
Ad. 4. Mikael ønsker hjælp som turneringsleder. Mikael får mandat til at finde hjælpen.
Ad. 5. Næste møde bliver 12. marts 2021

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 04.02.2021
Dagsorden
1. RealBridge status,
2. Principbeslutning vedr. henvendelse fra Gunnar Nordestgaard
3. Evt
4. Næste møde
Referat
Ad. 0. Ang. pokaler, Alex skriver på hjemmesiden, at pokalvindere fra 2019/20 bedes aflevere pokalerne ved første fysiske fremmøde
Der afregnes månedligt med Mårslet og Beder-Malling for RealBridge. Mikael afklarer med BMB om Odder Bridgeklub er velkomne til at deltage i deres RealBridge turnering om mandagen.
Ang. 2020 præmier, alle vindere får deres præmie ved næste generalforsamling. 1
Ad. 1. Det giver desværre en del uro i afviklingen, at enkelte falder ud og har svært ved at locke ind igen. Mikael tilføjer gode råd og erfaring til sin manual. Vi fastholder 7min. pr. spil, rækkerne skifter samtidigt. Mikael, som turneringsleder styrer evt. behov for ekstra tid. Der overvejes at øge antallet af spil pr. aften.
Uge 6 & 7 spilles testturneringer
Uge 8 og fremefter Klubturnering med tilmelding til 3 rækker.
Ad.3. Forespørgsel, om man må spille fast med et klubmedlem fra en anden klub, besvares med, at vi principielt arrangerer turneringer for Odder Bridgeklubs medlemmer i godt samarbejde med Mårslet og BederMalling. Man må gerne melde sig ind formedelst 285 kr.
Ad. 4. Intet
Ad. 5. Torsdag den 18. februar 2021 kl. 14.00

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 21.01.2021
Dagsorden
1. RealBridge status,
2. Evt
3. Næste møde
Referat
Ad. 1. Erfaringsudveksling: Alle er meget positive, det var en fantastisk oplevelse, nemt at finde ud af. Dejligt coronasikret. Man skal tænke på at bruge tiden fornuftigt, man kan evt. bruge pauseknappen, men pas på der er stadig kun 7 min. pr. spil.
Det kan være lidt stressende at være turneringsleder på grund af de mange nye meddelelser. Forhåbentligt er det begyndervanskeligheder.
Øjet på skærmen fjerner billedet af de andre spillere ved bordet.
Link til test af computerens lyd og billede kan findes på hjemmesiden.
Hans har sendt en e-mail til alle medlemmerne om RealBridge – har fået fine tilbagemeldinger. Alex opfordres til at give en god introduktion. Det besluttes, at de første aftener 27. januar og 3. februar er testaftener med 24 spil. Beder-Malling og Mårslet Bridgeklubber inviteres til vores 2 testaftener.
Beder-Malling vil gerne spille RealBridge i vores regi, gerne mandag aften (med vores medlemmer som gæster). De tilbydes en periode på 3 måneder, derefter tager BMB initiativ til at drøfte en evt. fremtidig ordning.
Økonomi: Man skal have en klubkonto. Det koster ca. 0,4 Eng. Pund pr. spiller pr. aften.
Alex kontakter Morten Bilde med flg. spørgsmål: DBF nummer, pausens længde mellem spillene, kan systemkortet lægges ind, kan man lægge resultater på hjemmesiden og kan man have turneringer over flere aftener?
Ad. 2. Evt. Ang. plexiglas – Tage har fået en forespørgsel
Klubbens printer er hos Mikael.
Der bliver ingen klubmestre i 19/20 og 20/21 grundet Corona. Der gives ikke gave til aktivitetscentret i 2020/2021.
Ad.3. Næste møde 4. februar 2021 kl.14

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 29.06.2020
Dagsorden
1. Opfølgning på sidste referat.
2. Covid-19 situationen, Hvad må vi - Hvad kan vi - Hvad vil vi
3. Generalforsamling 2019/2020 den 2. september 2020 planlægges
4. Opstart af bridgeturnering næste sæson, evt åbent hus i august?
5. Evt.
6. Næste møde
Referat fra bestyrelsesmøde 26.06.2020. Alle var mødt.
Ad 1. Referatet godkendes. Alex har kontaktet Mårslet og Malling, der er ingen tilbagemelding. Vi dropper arrangementet i 2020. Sommerbridge i august aflyses, da vi ikke kan komme i Ålykkecentret foreløbigt.
Ad 2. Retningslinjer fra 7. juni siger, at tankesport må finde sted, dog k un med 50 personer og de generelle Covid-19 forhåndsregler.
Vi vil gerne starte bridgeturneringen den 2. september, hvis vi kan finde egnede lokaler. Hans og Alex undersøger mulighederne. Hvis vi finder lokaler, købes plexiglasskærme, kaffe medbringer vi selv, alle spritter hænder ved hvert bordskift m.m.
Ad 3. På grund af Corona situationen er vi nødt til at udsætte generalforsamlingen til næste år. Årets regnskaber udsendes. Turneringerne forsætter som i 19/20.
Ad 4. Nye informationer om lokaler, bridgestart og tilmelding udsendes i begyndelsen af august 2020
Ad 5.
Ad 6. Næste møde i slutningen af juli
P.S. For en gangs skyld vil jeg gerne informere om vores møde ud over dagsordenen. Vi havde et meget spændende og godt møde, hvor vi fik klarlagt vores holdninger til muligheder, bekymringer og risici og dermed også konsekvenser af vores valg. Ingen skal være i tvivl om, at vi meget gerne vil spille bridge, men ikke for enhver pris.

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 26.04.2020
Referat
DBF’s nyhedsbrev:
- Bemærk, at man kan bruge ”Lær bridge på nettet”’
- Bridgens dag, søndag den 30. august
Vi vil gerne deltage, evt. sammen med Malling og Mårslet Bridgeklubber.
Forslag om, at vi spiller med borde og parasoller foran Jyske Bank (sponsor?)
- Opdatering af klubbens stamdata.
Alex retter eventuelle småfejl.
- Sommerbridge
Alex kontakter DBf om annoncen. Vi vil forsøge ekstra tilmelding kl. 18.45 – Hvis
turneringslederne er indforstået hermed.
- Oprydning.
Der er frustration i bestyrelsen over manglende opbakning til oprydningen, vi synes,
Det hænger for meget på de samme hver gang. Men mange tak til dem
- Evt.
Katrine er på valg til generalforsamlingen og ønsker ikke at genopstille

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 04.04.2020
Referat
Dagsorden
1.Godkendelse af regnskab 2019/20.
På basis af tilbagemeldinger fra alle bestyrelsesmedlemmer godkendes det af Hans fremsendte regnskab for året 2019/20.
Regnskabet kan således forelægges revisionen.
Det er ligeledes aftalt, at regnskabet underskrives af bestyrelsen, når vi har mulighed for at samles igen efter ophævelse af regeringens forsamlingsforbud.
På bestyrelsens vegne
Alex salling

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Hans, Katrine og Alex
Dato: 11.03.2020
Referat
Corona.
- Ålykkecentret er lukket indtil videre. Vi aflyser derfor den planlagte turnering. Når/hvis vi kommer i gang igen i april, tager vi stilling til hvordan vi afslutter bridgesæsonen 2019/2020.
- Nye bestyrelsesmedlemmer
Birthe Garde har sagt ja til at opstille til bestyrelsen. Mikael vil gerne udtræde af bestyrelsen, men vil godt stå for turneringsplanlægning og – afvikling. Vi ser gerne, at Mikael fortsætter i bestyrelsen med ansvar for turneringerne. For at aflaste Mikael og samtidig skabe kontinuitet foreslår vi, at der
vælges et ekstra medlem med interesse for at styre PC’en.
Alex spørger evt. Gunnar Nordestgaard.
- Turneringsledere
Alex og Hans har gennemført 2/3 af kurset
Tak til Tage for med kort varsel at lægge hus og udsøgt forplejning til.

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine og Alex
Dato: 16.01.2020
Referat
- Opfølgning på sidste referat. Herunder kort evaluering af H.K. Sørensens indlæg om etik 8. januar 2020. v/ alle
De fleste medlemmer incl. Bestyrelsen syntes godt om H. K. Sørensens indlæg. Vi overvejer at noget lignende 1 gang årligt.
BC3 fungerer – med småfejl
Ang. borde: Anne Stenbæk vil fremlægge vores ønske i 2021, når caféen skal renoveres.
Alle medlemmer opfordres til ikke at snakke om spillene 0g snakke, når andre spiller.
- Medlemsforhold v/ Hans
Vi slår fast, at tilmeldelse af et makkerpar gælder for hele sæsonen
- Jubilæumsturnering...hvem står for hvad oplæg v/Alex
Se billag
Vi bruger 2 genbrugssange fra 50 og 70 års jubilæer
Præmier til 1., 2. 0g 3. plads + 1 overraskelsespræmie
Vi satser på 3 rækker – kan korrigeres
- Evt
Handicapturnering: vi undersøger, om vi kan samarbejde med Mårslet Bridgeklub om at deltage. Svar:Mårslet deltager ikke. Økonomien hænger ikke sammen
- Næste møde
Onsdag 15. april 2020 kl.17

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Katrine, Alex
Referent: Alex
Dato: 20.11.2019
Dagsorden
1 Indtryk fra DBF-Klubdagen ..Hans og Katrine
Hans orienterede om, at der blev arbejdet gruppevis med en række spørgsmål. Der var mulighed for at deltage i en arbejdsgruppe, der fremover skal arbejde med innovative tiltag primært vedr BC3. Ingen i bestyrelsen kunne deltage i denne gruppe. Derudover fik vi tilbudt H.K. Sørensen til at holde et foredrag vedr ”Etik” for os. Det blev besluttet, at det ville vi gerne have den 8. januar 2020. Mikael tilpasser turneringen denne aften, og Hans kontakter H.K om han vil undervise en time i hver række. B og C række slåes sammen i kantinen. Udover ”Etik” vil vi bede H.K behandle korrekt brug af meldekasserne. Programmet M3 er blevet tilsendt Mikael, der vurderer, om det vil være en hjælp for os. Andre klubber er meget glade for programmet. Det koster kr 400,-. Vi skal melde tilbage til DBF, om vi får for mange blade. Alex reducerer nuværende antal med 40 og giver forbundet besked. Der blev også fortalt, at BC3 kan lave egen klubturnering. Mikael undersøger dette. Ligeledes blev der lovet, at systemændringer ville blive varslet via mail, før ændringen lqaves. Ændringerne/opdateringerne vil primært blive lavet om morgenen, hvor der ikke er så meget run på. Det skulle ligeledes være tidsbesparende at sende resultaterne over flere gange en spilleaften. Mikael vurderer.
2. Aaholm lokaler… Alex
Som tidligere nævnt er der ikke tilstrækkelig med plads på Aaholm, ligesom indehaveren ikke pt ønsker at udleje flere lokaler, så vi må se os om efter andre lokaliteter. Det tidligere Bording på Aarhusvej blev foreslået, og det aftaltes, at Tage finder ud af, hvem der har bygningerne, hvorefter vi kan tage ud for at se på lokalerne, høre om priser osv.
Hans vil høre Sonja, hvordan hun stiller sig til, at alle bordene bliver kvadratiske, som vores spilleborde er, før vi evt går til Kommunen for at få ændret bordstørrelsen i Biblioteket, i Kælderen og i Kantinen.
3. Juleafslutning...hvem står for hvad?
Nedenstående skema viser, hvad der er aftalt:
Arrangement
|
Juleafslutning 11. dec 2019
|
Opgave
|
Ansvar
|
|
|
Opslag 2 uger før
|
Katrine
|
Deltagerliste/tilmelding eller framelding senest 4. dec
|
Katrine
|
Byde velkommen
|
Alex
|
Oversigt præmiemodtagere for efteråret
|
Mikael
|
Købe vinpræmier
|
Tage
|
Planlægge aftenens turnering
|
Mikael
|
Opstilling af borde, stole
|
Tage, Katrine
|
Duge til borde
|
Katrine
|
Øvrig service
|
Tage
|
Bestille mad
|
Hans
|
Købe kringle til kaffen
|
Hans
|
Hente mad
|
Hans
|
Dække bord
|
Katrine
|
Overrække efterårets præmier
|
Alex, Katrine,Tage
|
Oprydning
|
Alle
|
Opsætning spilleborde
|
Tage
|
Gennemføre aftenens turnering
|
Mikael
|
|
|
Der bliver 3 rækker alle Nord_Syd/Øst_Vest
|
|
Vi skal have præmier til 1., 2. og 3 . Pladserne.
|
|
12 ænder, 12 rødvin, 12 hvidvin
|
Tage køber.
|
4. 75 års jubilæum 26 jan 2020
Alex afklarer med Erik Frederiksen, om han kan være turneringsleder til dette arrangement.
5. Evt
Der er flere, der har spurgt, om vi laver undervisning for nybegyndere og for fortsættere igen. Fortsætterne kan evt være i forbindelse med en klubaften. Alex drøfter dette med Thomas.
6. Næste møde
afholdes torsdag den 16. januar 2020 kl. 19.00 ved Katrine på adressen:
Ankjær 3, 8300 Odder.

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde Referat
Deltagere: Tage, Michael, Hans, Alex ,,,,,,,,Afbud Katrine
Referent: Alex
Dato: 07.08.2019
Dagsorden
1.Konstituering af bestyrelsen
Bestyrelsen konstituerede sig som følger:
Formand: Alex
Sekretær: Katrine
Kasserer: Hans
Turneringsansvarlig: Mikael
Opsætning af borde etc: Tage
2. Turneringsplan 2019/2020
Mikael fremlagde forslag til turneringen 2019/2020. Vi bliver 4 rækker 3x16 par i A,B,C og 18 par i D rækken.
Hvis det er muligt, så vil vi forsøge at placere A rækken i kælderen. Dog skal der tages hensyn til, hvor der er gangbesværede, der ikke skal i kælderen.
Turneringsplan lægges på nettet. Alex
3. Åbent hus arrangementer august...hvem står for hvad
Såfremt Katrine ikke kan komme, så kommer Tage som første mand og låser op. Tage aftaler fra gang til gang med Katrine.
Bestyrelsen sikrer, at der ryddes op. Tage er back up.
Vi bør overveje mobile pay næste år. Hans undersøger.
4. Hjemmeside
Indtil videre sørger Alex for hjemmesiden.
Hans undersøger, om Gert Træger kan overtage dette.
Der skal laves 3 faneblade til referater, generalforsamling og bestyrelsesmøder.
Ret under kontakter, ansvar for det enkeltes bestyrelsesmedlem, incl Knud’s arbejde, der består i at bistå turneringslederen.
5. Makkerportal
Husk at stave medlemmernes navne rigtigt.
6. Evt
Hans rejste debatten, om vi skal have yderligere sponsorer til klubben. Drøftes videre næste gang.
Kortblandemaskinen virker heldigvis helt fint stadigvæk. Når den er ved at være slidt, vil vi formentlig gerne købe 35 – 40 BRIDGE+MORE . Hans undersøger priser.
Hvordan kommer vi videre med vores planer om eget Tankesportscenter. Alex kontakter kommunen for at høre, om de kan hjælpe os yderligere.
Hans følger op på de kursister, vi havde sidste år, om de stadig skal/vil være medlem i klubben.
Mikael kontakter DBF om, hvordan de supporterer BRIDGE+MORE.
Det er ikke lykkedes os at få etableret et turneringslederkursus, da vi er i akut mangel på turneringsledere. Hans kontakter Birgitte igen.
Nuværende turneringsledere er: Erik Frederiksen, der kontaktes for at være turneringsleder for os i A og B igen i år. Alex
Mikael orienterede om, at hjemmesiden ”Bridgeregler” er meget informativ og indeholder facts om de nye regler.
7. Næste møde
Ikke fastsat

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Knud, Tage, Michael, Hans, Alex
Fraværende: Kathrine
Referent: Alex
Dato: 06.02.2019
Dagsorden/Referat
- Det videre arbejde med at finde egnede lokaler til Odder Bridgeklub
Alex orienterede om den dialog, der har været med Bjarne Homann (efterlønner tidligere ingeniør) for at udarbejde budget for et nyt Tankesportcenter, hvor der er udarbejdet et budget incl asfaltering, arkitekt, ingeniørarbejde på godt Kr 4 mio excl moms. Der var enighed om, at det ville vi formentlig kunne gøre en hel del billigere. Det aftaltes, at Alex forsøger at kontakte et byggefirma for at få en mere reel pris.
Mødet med arkitekt Allan Pedersen, AP arkitekter, Nørregade 55 tlf 28252066, resulterede i, at Allan udarbejder et projekt (tegninger), der bliver en bygning på 365 kvm i forlængelse af Spektrum Odders nuværende bygninger. Allans umiddelbare bud på en pris ville ligge tæt på 4 mio også.
Evt udarbejdes der også tegninger på en ligeså stor tilbygning i 1. sals højde foran Spektrum. Den ide er Allans, da han tidligere har udarbejdet et sådant forslag til udbygning af Spektrum. Til orientering var Allan arkitekt på bygningen af Spektrum i sin tid.
Alex arbejder videre med ovenstående forslag og giver tilbagemelding til bestyrelsen og Louise ved DBF, når der er nyt i sagen.
Det aftaltes endvidere, at Alex giver Louise tilbagemelding på den ansøgning til Odder Kommune, Louise har udarbejdet, så vi kan gå i dialog med Karsten Poulsen om den. Den skal formentlig først i Kultur_Børn og Unge udvalget, dernæst i Økonomiudvalget og sluttelig i Byrådet, hvis disse udvalg indstiller vores ansøgning. Så vi skal nok ikke regne med, at Odder byråd har behandlet vores ansøgning før 31. marts, som er det tidspunkt, vi senest skal have afleveret ansøgningen til Sallingfonden.

Odder Bridgeklub
Møde: Bestyrelsesmøde
Deltagere: Kathrine, Knud, Tage, Michael, Hans, Alex
Dato: 02.08.2018
Dagsorden
- Møde med Borgmester Uffe Jensen vedr. skolebridge. v/Hans
- Undervisning i Odder Bridgeklub. v/Alex
- Hjemmeside ?
- Planlægning af Bridgens Dag 26. august 2018
- Artikel i Odder Avis om vores klub og Bridgens Dag. Alex – Anja Wissendorph.
- Antal medlemmer- Makkerportal.
- Indkøb materialer.
- Overgang til Bridgecentral 3 (BC3)
- Evt, herunder input til turneringsudvalget og adfærd.
- Næste møde
Referat af bestyrelsesmøde den 16. maj 2018
- Underskrivning og evaluering
Referatet underskrives. Knud tager sig af vedtægtsændringen.
Tilfredshed med afviklingen af generalforsamlingen bortset fra
én enkelt detalje. Smørrebrødet fra Ålykkecentret var fint. Før generalforsamlingen bør turneringsafslutningslisterne justeres, så det ikke er eventuelle substitutter, der står som vindere. Dette kan også gøre uddelingen af præmier hurtigere.
- Planlægning af Åbent hus
Spillerne inddeles efter handicap. Knud planlægger turneringerne og Mikael klarer aftenens afvikling.
Mht. til turneringslederfunktionen klarer Knud dette, hvis der ikke møder andre turneringsledere. Alex og Hans vil gerne deltage i et kursus for turneringsledelse.
Annoncering ved stranden: Turistforeningen vil gerne uddele en ”brochure*, som vi har lavet. I 2019 kan vi få en omtale i deres katalog.
Vi fortsætter med at sælge øl, vand og chokolade.
Præmier tildeles så det svarer til 20% af spillerne.
- Hjemmesiden
Hans er i gang med at udarbejde en liste med medlemmernes e-mail adresser og tlf. nr. med hjælp fra bridgeforbundets lister.
Alex orienterer herom i begyndelsen af næste sæson.
Hjemmesiden skal opdateres med referater fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger.
Samarbejdet med Horsens om undervisning af nye spillere fortsætter
Alex spørger Thomas og Torben, om de vil undervise klubbens spillere, f. eks. onsdag kl. 18-18.45
- evt.
Sølvturnering – evt. en Spil med Landsholdet-turnering. Dette overlader vi trygt til turneringsudvalget. Datoen skal annonceres i god tid.
Bridgens dag.
Vi vil gerne lave en seance i Kvickly den 26. august 2018 kl. 10-14
Hans og Alex kontakter Kvickly. Katrine tilmelder os.
Anoncering
 
Odder Bridgeklub indbyder til sommerbridge 2018
Alle onsdage i juni og august kl.19.00 i Ålykkecentret.
Tilmelding parvis på odder.bridgeklub@gmail.com senest kl.12 på spilledagen.
Pris: 50kr inkl. Kaffe/te. Øl, vand og chokolade kan købes.
Welcome to Summertime Bridge
Wednesdays in June and August at 7p.m. in Ålykkecentret.
Please, sign up with your partner before 12 o’clock on
Wednesday on odder.bridgeklub@gmail.com
Fee: 50kr incl. coffee/tea. Beer, soft drinks and chocolate are obtainable.
Willkommen zu Sommerbridge
Alle Mittwoche in Juni und August um 19Uhr in Ålykkecentret.
Bitte, melden Sie sich mit Ihrem Mitspieler vor 12Uhr am Mittwoch an odder.bridgeklub@gmail.com.
Preis: 50kr inkl. Kaffee/Tee. Bier, Wasser und Schokolade können gekäuft werden.
 
- Næste møde
Torsdag den 2. august kl. 16-18, derefter spisepause kl.18-19, turneringsudvalget fortsætter kl. 19
Hans bestiller smørrebrød
Referat fra bestyrelsesmødet 6. marts 2018
!. Turneringsopsætning
Vi vil arbejde på at få mindst 1-2 ekstra personer, der kan sætte turneringer op og passe computeren på spille aftenerne. Opgradering evt. via forbundets kurser.
Turneringsudvalget bestemmer regler for op- og nedrykning.
2. Hjemmesiden
Vores hjemmeside skal opdateres, så vi kan se arrangementer, bestyrelsesreferater etc. Hans undersøger og kontakter personer, som vil være behjælpelige hermed.
3. Arrangementer
Vi trænger til fornyelse af vores arrangementer. Vi undersøger, om Ålykkecentret kan levere maden. Vi vil forsøge at få Thomas til at lave en sjov turnering.
Med hensyn til sølvturneringen vil vi forsøge at åbne for andre klubber og evt. søge andre lokaler, f. eks. gymnasiet – med kok (Katrine)
Vi vil gerne deltage i Bridgens Dag
Åbent Hus: Man skal tilmelde sig senest kl.18.00 på spilledagen, men gerne tidligere,
Vi sætter plakater op i sommerhusområdet
4. Skolebridge
Skovbakkeskolen: Torben arbejder med sagen
Parkvejens Skole: Katrine presser på, for at få skolen til at oprettevalgfag næste skoleår
Bridgecafè: Vi vil forsøge at lave åbent hus for elever (forældre og andre voksne) er velkomne. Sted. Ålykkecentret eller Åholm
5. Generalforsamling
Forslag til vedtægtsændring: Bestyrelsen består af 5-8 medlemmer
Under formandens beretning forræller Katrine om skolebridge
På valg er Kai, Hans og Katrine, Kai genopstiller ikke. Bestyrelsen foreslår Alex og Mikael
Kai og Michael stopper med at blande kort – Anni Tüchsen overtager
6. ”Sund Mad”
Katrine fremlægger en tilmeldingsliste til ”Sund Mad” 17/4 2018 kl.19.
Der sal gerne være 5-7 borde
7. Evt.
Vi mangler stadig turneringsledere. Tænk over, om vi skal have et kursus i bestyrelsesarbejde (DBF)
Husk K. H. Sørensen
|