Generalforsamling (indkaldelser og referater)


Dagsorden for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub

Tirsdag den 22. april 2025 kl. 18.00

1. Valg af dirigent

2. Valg af referent

3. Formandens beretning

4. Godkendelse af det reviderede regnskab

5. Godkendelse af budget

6. Fastsættelse af kontingent

7. Valg til bestyrelsen

På valg : Kasserer Anne Wulff Petersen - modtager genvalg

Sekretær Merete Bjerg Antonsen - modtager genvalg

Næstformand Hans Kjær Christensen – modtager genvalg

8. Valg af suppleanter

9. Valg af revisor og revisorsuppleant

10. Indkomne forslag : - Forslag om afholdelse af bridgeweekend med 2 overnatninger og masser af bridge.

Yderligere forslag, der ønskes behandlet, skal være formanden Michael Etzerodt i hænde senest en uge før generalforsamlingen

11.Evt.


Generalforsamlingen forventes afsluttet senest kl 18.30


Referat fra generalforsamlingen i Hinnerup Bridgeklub.

Tirsdag den 16. april 2024 kl. 18:00.


  1. Valg af dirigent.

Hans Handrup valgt.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig varslet.

  1. Valg af referent.

Hans Kjær Christensen valgt.

  1. Formandens beretning.

Formandens beretning 2024.

  1. Det har været et begivenhedsrigt år, hvor vi har været 40 spillere faktisk hver spilleaften godt hjulpet af suppleanter, så vi har spillet i 2 rækker hele sæsonen.
  2. Vi fortsatte undervisning med 2 aftener i foråret, hvor Anton kom og underviste. Det var lærerigt og begge aftener var der stor opbakning til.
  3. Vi fik igen omtale i Bridgebladet i foråret, hvor Anton og Bent scorede 74,5 % på en enkelt spilleaften og dermed var med i kåringen blandt kongerigets højeste score. De vandt desværre ikke, men godt gået og god omtale med foto og tekst.
  4. Vi er begyndt at spille med tids-ur. Det har jeg og flere andre været imod, men det fungerer rigtig godt, så det er jeg sikker på, at vi fortsætter med. Det er ikke så stressende at spille på tid, og man når måske at snakke lidt mere med andre spillere, selvom der skal være ro, indtil klokken ringer.
  5. Grunden til at vi begyndte at spille med ur var jo optakt til vores 50 års jubilæumsspil.
  6. Vi havde 50 års jubilæum i februar, som vi startede med at fejre på spilleaften den 27. februar, hvor klubben gav lækker hindbærlagkage til kaffen.
  7. Vi havde inviteret os selv, Hammel og Hadsten bridgeklubber til 50 års jubilæumsturnering i Vitten Forsamlingshus søndag den 3. marts, hvilket forløb fantastisk godt. Vi havde sat et max på 72 spillere og det blev vi.
  8. Hans Kjær og Hans Handrup styrede turneringen til ug med kryds og slange. Udover selve turneringen blev der spillet om Favrskov-pokalen, hvor alle deltagere kunne vinde den. Pokalen blev vundet af vore egne spillere Bodil Dalgaard Jensen og Jørgen Gislum, og det kan vi være ret stolte over. Vi har fået rigtig mange og kun positive tilbagemeldinger på et godt arrangement.
  9. Jeg vil også her sige tusind tak til alle Jer der hjalp med, at stille borde osv. op i Vitten Forsamlingshus og hjalp med, at rydde op igen også stor tak til alle Jer der hjælper til de ugentlige spilleaftener.
  10. Dette blev så min sidste beretning som formand for Hinnerup Bridgeklub, vemodigt alligevel, for vi har en velfungerende klub, men efter 8 år, er det tid at give formandsposten videre. Jeg bliver selvfølgelig og spiller videre og vil også fremover give en hjælpende hånd.

Lisbeth Pilgaard

Beretningen blev enstemmigt godkendt.

  1. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Se regnskabet andet sted.

Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

  1. Godkendelse af budget.

Se budgetforslaget andet sted.

Budgettet ensstemmigt godkendt.

  1. Fastsættelse af kontingent.

Kontingentetfor 2024-2025 er 500 kr, for primærmedlemmer og 240 kr. for klubmedlemmer.

  1. Valg til bestyrelsen.
  1. Valg af formand.

LisbethPilgaard ønsker ikke genvalg.

Stor applaus til Lisbeth forveludførtarbejde som formand i 9 år.

Michael Etzerodt valgt som ny formand.

  1. Valg af bestyrelsesmedlem.

Jørgen Gislum ønsker ikke genvalg.

Eva Buchhave valgt.

  1. Valg af suppleanter.

På valg er: Aksel Rasmussen og Kirsten Boye Nielsen.

Begge er genvalgt.

  1. Valg af revisor og revisorsuppleant.

På valg er: Aksel Rasmussen og Jonna Horup.

Begge er genvalgt.

  1. Eventuelt.

Generalforsamlingen takkede bestyrelsen for det gode arbejde gennem året.

Dato 18.04.2024


_____________________________     _______________________________

Referent Hans Kjær Christensen            Dirigent Hans Handrup


Dagsorden for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub                   

Tirsdag den 16. april 2024 kl. 18.00


  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Formandens beretning
  4. Godkendelse af det reviderede regnskab
  5. Godkendelse af budget
  6. Fastsættelse af kontingent
  7. Valg til bestyrelsen

På valg : Formand Lisbeth Pilgaard  -  ønsker ikke genvalg

    Bestyrelsesmedlem Jørgen Gislum  -ønsker ikke genvalg

  1. Valg af suppleanter

På valg : Aksel Rasmussen

                Kirsten Boye Nielsen

  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Edith Bjørn Møller

                Aksel Rasmussen

  1. Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen



Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl. 18.30 fortsætter vi aftenen som vanligt med, at spille bridge i vores turnering.



Referat fra generalforsamling tirsdag den 11. april 2023 kl. 18.30

 

1. Valg af dirigent - Aksel Rasmussen 

2. Valg af referent - Anne Wulff Petersen

3. Formandens beretning ved Lisbeth Pilgaard 


Det har været et rigtig godt år for Hinnerup Bridgeklub, og jeg vil gerne starte med at takke Jer alle sammen.

tak for tålmodighed.

tak til alle vore nye spillere - for Jer som stadig hænger ved.  I udviser stor interesse og spillerglæde og begynder nu, at opleve op- og nedture i spillets mange kombinationer. I er med til at skabe en god stemning i turneringen. Det er ikke slut med gratis undervisningstilbud til Jer. Anton havde tilbudt, at undervise lidt mere her i forårssæsonen, men det har ikke rigtig været muligt at finde tid - så det venter vi med til efterårssæsonen.

-tak til alle undervisere.

-tak til alle hjælpere som mødte op til hver undervisningslektion hele efteråret og her først på året - for uden Jer var det ikke gået så godt.

- og tak til alle som hjælper med at stille borde frem og tilbage.

Det har været en god sæson og takket være vores samarbejde med Ældresagen Hinnerup, gav det os boostet til at få gang i undervisning her i klubben ved sæsonstart september 2023. Vi er blevet kendt viden om via diverse pressemeddelelser, artikler, forsider og forespørgsler fra andre klubber - især for den måde vi har undervist på nemlig via skolebridge, som har betydet, at man i Dansk Bridgeforbund vil videreudvikle skolebridge til klubniveau.

I efteråret søgte vi Veluxfonden om penge til indkøb af materialer bl.a. flere bridgemate, kort, kortmapper osv., fordi vi kom til at mangle materialer med alle de nye spillere.  Veluxfonden gav os 10.000 kr., som vi købte ind for, og lidt mere til - som klubben betalte.

Nu er vi så i den situation, at vi ikke kan presse flere spillere ind her på Stationen og derfor ikke tilbyder undervisning af nye spillere i den kommende sæson. Tænk, hvis der kom 12 eller 16 mere. Det har ikke været muligt at finde egnede lokaler her i Hinnerup endnu. Det er heller ikke muligt at finde lokaler til et eventuelt eftermiddagshold, fordi det skal være samme sted som aftenholdet, hvor der skal være tilgængelig wifi, et par hylder til vores materialer, passende størrelse borde og gratis lån af lokale men vi har ikke opgivet.

I efteråret var Hans Handrup og Hans Kjær Christensen på turneringslederkursus, hvor de brugte flere weekender på, at læse tykke bøger om love og regler og køre til Horsens flere gange på kursus.

Den 26. februar 2024 har Hinnerup Bridgeklub eksisteret i 50 år, og det skal naturligvis fejres. Vi modtager gerne forslag til hvordan, hvor og hvornår.

Dette var i korte træk lidt om fortiden og lidt om fremtiden.

Sidst men ikke mindst: Husk, vi spiller for sjov - nå, nej vi spiller om æren.

Beretningen godkendt


4. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Underskud på årsafslutning og juleafslutning var budgetteret som kompensation for aflysning pga. corona.

11.581 kr. er kapitalen 

Hans og Hans har brugt bridgeforbundet rigtig meget til bl.a turneringer, så vi har fået noget for pengene.

Regnskab godkendt.


5. Godkendelse af budget.

Årsoverskud er 2.910 kr. (2.920 kr. er en trykfejl).

Forventet ca. 40 spillere næste år.


Bordpenge 1,25 kr. pr. spiller pr. gang betales til bridgeforbundet.

Der udbetales nu 250 kr. pr. afholdt bestyrelsesmøde.

Godkendt.


6. Fastsættelse af kontingent.

Uændret.

Primærmedlemmer 500 kr.

Klubmedlemmer (medlem af anden klub) 240 kr.

Godkendt.


7. Valg til bestyrelsen.

På valg : Kasserer Frits Dahl  -  ønsker ikke genvalg.

Anne Wulff Petersen valgt.

Sekretær Anne Wulff Petersen - ønsker ikke genvalg

Merete Bjerg Antonsen valgt.

Bestyrelsesmedlem Hans Kjær Christensen villig til genvalg. Hans Kjær Christensen valgt.

8. Valg af suppleanter.

På valg: Aksel Rasmussen.

Kirsten Boye Nielsen.

Begge valgt.

9. Valg af revisor og revisorsuppleant.

På valg: Edith Bjørn Møller.

Aksel Rasmussen.

Begge valgt.

10. Indkomne forslag:

a. Spilletidspunkt kl. 18.30 fra september 2023 i stedet for som nu kl. 19.

Vedtaget med stort flertal, så vi spiller 18.30 i næste sæson.

11. evt.

Vin overrækkes til Frits som tak for 25 års arbejde som kasserer.



Dagsorden for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub    

Tirsdag den 11. april 2023 kl. 18.30

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Formandens beretning
  4. Godkendelse af det reviderede regnskab
  5. Godkendelse af budget
  6. Fastsættelse af kontingent
  7. Valg til bestyrelsen

På valg :

Kasserer Frits Dahl  -  ønsker ikke genvalg

Sekretær Anne Wulff Petersen  -  ønsker ikke genvalg

Bestyrelsesmedlem Hans Kjær Christensen villig til genvalg

  1. Valg af suppleanter

På valg :

Aksel Rasmussen

Kirsten Boye Nielsen

  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg :

Edith Bjørn Møller

Aksel Rasmussen

  1. Indkomne forslag :
  1. Spilletidspunkt kl. 18.30 fra september i stedet for som nu kl. 19.00
  1. Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.


Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl. 19 fortsætter vi aftenen som vanligt, med at spille bridge i vores turnering.





Referat for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub tirsdag den 19. April 2022 kl. 18.30

  1. Valg af dirigent - Hans Handrup

Selvom regnskabet ikke havde været på hjemmesiden/fremlagt en uge før generalforsamlingen var der ingen indvendinger, så generalforsamlingen kan gennemføres

  1. Valg af referent - Anne Wulff Petersen
  2. Formandens beretning ved Lisbeth Pilgaard

Corona er fortid de fleste af os har været smittet og vi har fået normale hverdage igen. Vi spritter/vasker stadig borde af og har håndsprit fremme.

Vores kortsorteringsmaskine fungerer bare rigtig godt. Vores turneringsleder Hans Handrup giver Hans Kjær et USB stik som sættes i maskinen og i løbet af ganske kort tid er kortene sorteret i de nye kortmapper. Der sorteres de samme kort til 2 rækker.

Siden efterårssæsonen har vi været 32 spillere med god hjælp fra substitutter og har kunnet spille i to rækker. Det er knap så socialt, at spille i to rækker, men jeg håber alligevel, at mange får snakket på tværs før og efter spil og ved op og nedrykning. Der er jo også en gulerod ved, at spille i to rækker.

Jeg håber virkelig, at vi fortsat bliver 32 faste spillere, når vi starter efterårssæsonen, selvom jeg også har hørt , at der er enkelte som måske stopper.

Vi har arbejdet intenst på, at kunne tilbyde et eftermiddagshold udover tirsdag aften til efteråret. Det skulle så være mandag eftermiddage, men lige nu tror jeg ikke, at det vil ske, fordi vi kan ikke finde et egnet lokale her i Hinnerup. Vi har været langt omkring i vores søgen, men fået afslag på afslag. Vi har endnu ikke nået, at undersøge muligheden i Simonsens Have i Søften eller det gamle plejehjem i Foldby. Stationen her kan vi heller ikke låne, men står først i køen, hvis der ændres i pensionisternes aktiviteter hernede.

Vi arbejder også på, at få gang i undervisning igen og det kan jeg godt love, at vi kommer i gang med. Det bliver her på Stationen hver tirsdag fra kl 16.30 til kl 18 eller til kl 18.30 til september sammen med opstart af efterårssæsonen. Hvis der er nogle af Jer som har lyst til, at hjælpe med undervisning, så tager vi imod med kyshånd.

Vi vil også bede om Jeres hjælp til, at få kursister. Det er dyrt med annoncer i FavrskovPosten, men hvis vi får lavet et godt opslag på Facebook og evt via Ældresagens hjemmeside, ville I måske være med til, at dele opslaget eller bare fortælle om, hvor spændende det er, at spille bridge nogle timer om ugen. Vi vil sende mail til Jer, når vi har fået sat noget sammen.

Vi har også tilmeldt klubben til, at holde ”åbent hus” på Bridgens Dag søndag den 28. august.      Det er et Åbent hus-arrangement, hvor bridgeklubber i hele landet åbner klubben op og inviterer alle interesserede ind for, at få en forsmag på bridgen og forhåbentlig blive medlem.  Det bliver formentlig et par timer om eftermiddagen.                                                                                    Danmarks Bridgeforbund tilbyder bl.a. hjælp til hjælpetekster til Facebookannoncer i den anledning og de vil køre fælles landsdækkende markedsføringskampagne på vegne af de deltagende klubber i perioden frem til Bridgens Dag.                                                                             Sæt derfor kryds i kalenderen til denne søndag, så vi er mange til, at byde interesserede indenfor her på Stationen. Der skal spilles bridge, helst ved flere borde også med dem, som kommer og kigger ind. Vi skal tilbyde kaffe og måske en hjemmebagt småkage. Det er der også nogle som skal stå for.

Til slut vil jeg gerne takke Jer alle, for, at I støtter op om Hinnerup Bridgeklub. Vi er stadig en lille klub, men vi vil vokse med Jeres hjælp.

Husk vi spiller for sjov ………..nå, nej vi spiller om æren.

Godkendt uden spørgsmål


  1. Godkendelse af det reviderede regnskab

Overskud på godt 1000kr

Godkendt


  1. Godkendelse af budget

Godkendt


  1. Fastsættelse af kontingent

Primærmedlemmer: 500 kr

Klubmedlemmer: 240 kr


  1. Valg til bestyrelsen

På valg : Lisbeth Pilgaard - villig til genvalg

Rene Goldberg- ikke villig til genvalg

Lisbeth Pilgaard og Jørgen Gislum er valgt


  1. Valg af suppleanter

På valg : Aksel Rasmussen - genvalg 

Jørgen Gislum kan ikke vælges

Aksel Rasmussen og Kirsten Boye Nielsen vælges


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Edith Bjørn Møller - genvalgt

Aksel Rasmussen genvalgt


  1. Indkomne forslag

Ingen forslag


  1. Evt

Ros til hele bestyrelsen og formanden

Tak til Rene for mange års arbejde i bestyrelsen

Agiter for et aftenhold i stedet for 2 hold. Svært at fordele få mennesker på 2 hold

Tag evt til Hammel og spil

Vi skal annoncere lokal for bridgens dag, folk kommer ikke af sig selvGår bedre med ro og mindre snak


Dirigenten takkede for god ro og orden 



Dagsorden for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub                                                    

Tirsdag den 19. april 2022 kl. 18.30


Valg af dirigent

Valg af referent

Formandens beretning

Godkendelse af det reviderede regnskab

Godkendelse af budget

Fastsættelse af kontingent

Valg til bestyrelsen

På valg : Formand Lisbeth Pilgaard  -  villig til genvalg

                Bestyrelsesmedlem Rene Goldberg  -  ønsker ikke genvalg

Valg af suppleanter

På valg : Aksel Rasmussen

                Jørgen Gislum

Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Edith Bjørn Møller

                Aksel Rasmussen

Indkomne forslag

Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen



Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl. 19 – fortsætter vi aftenen som vanligt med, at spille bridge i vores turnering.




Referat generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub tirsdag den 14. september 2021 kl. 18.30

  1. Valg af dirigent - Hans Handrup
  2. Valg af referent - Anne Wulff Petersen
  3. Formandens beretning ved Lisbeth Pilgaard

Jeg vil gerne starte med, at byde velkommen til vores generalforsamling.

Det bliver en kort beretning denne gang fordi vi har været lukket ned meget længe på grund af corona - men nu er vi endelig i gang.

Der var tilmeldt 32 faste spillere da vi startede efterårsturneringen sidste tirsdag men siden har 1 spiller meldt fra - så vi mangler 1 fast spiller og jeg håber inderligt, at vi fremover kan være 32 faste spillere eller flere. Så kender I en eller flere som gerne vil komme og spille her i klubben, tager vi imod med kyshånd.

Hinnerup Bridgeklub har nu fået eget CVR nr., bankkonto og mailadresse. Det var nødvendigt for, at vi kunne søge fondsmidler. Som tidligere nævnt i klubben betød det, at Veluxfonden donerede 33.000 kr til indkøb af en kortsorteringsmaskine med tilhørende 3 sæt specielle kortmapper og nye kort.

Der kommer en pressemeddelelse om donationen i Favrskovposten snarest.

Næste spilleaften skal det nye grej stå sin prøve og Hans Handrup og Hans Kjær har været udenbys for, at lære, at betjene maskinen. Maskinen er købt i Holland. Vi har besluttet, at klubben selv indkøber endnu et sæt kortmapper og nye kort dertil, så vi har 4 sæt og det koster ca 1100 kr.
Vi kan dermed blande kort til 2 aftener i 2 rækker ad gangen.

Det er mit indtryk, at mange af Jer er blevet glade for, at gå ind på vores hjemmeside for, at se turneringsresultater og følge med i de nyheder som vi lægger ind der.

Det var lidt om fortiden og nutiden og hvilke planer har vi så for fremtiden.

Vi vil rigtig gerne i gang med undervisningshold igen. Vi kan jo se, at flere af de medlemmer vi har nu fortsatte med, at spille her i klubben efter undervisningen sluttede

Vi kunne lave åbent hus arrangement samt være åbne for, at deltage i lokale messer og her har I medlemmer været rigtig gode til, at bakke op. 

Ideerne er der de skal bare føres ud i livet.

Corona florerer stadig, og vi skal passe på hinanden. Vi rengør stadig bordene før hver spilleaften og opfordrer til, at man spritter hænder henne ved indgangen når man kommer og at man tager sin meldekasse med sig ved bordskift. Der vil ikke være sprit på bordene mere, fordi kortene og den nye kortsorteringsmaskine bliver ødelagt af for meget sprit men har nogen behov for, at spritte hænder oftere er det selvfølgelig tilladt blot man sørger for, at vifte hænderne godt tørre.

Så vil jeg slutte af med, at takke Jer for, at Hinnerup Bridgeklub stadig består - uden Jer ingen bridge uden Jer færre bekymringer uden Jer vil jeg savne det hyggelige samvær med alle I skønne mennesker.

Husk vi spiller for sjov ………nå nej vi spiller om æren.

Beretning godkendt

Ros til Lisbeth som formand og initiativtager

  1. Godkendelse af det reviderede regnskab

Ingen bemærkninger, godkendt


  1. Godkendelse af budget

Godkendt


  1. Fastsættelse af kontingent

Buffer til køb af bridgemate til ca 1400 kr pr stk

Skal der anskaffes pga nedbrud kan der søges fonde

Øges kontingent med 50 kr er der en buffer. 8 for øgning 17 imod øgning

Kontingent bliver som anført i budget: Primærklub 450kr og klubmedlemmer 189kr

Slip med navn og kontingentsats vil blive udleveret. Der kan fremover overføres til bankkonto.


  1. Valg til bestyrelsen

På valg :        

Kasserer Frits Dahl villig til genvalg - valgt

Sekretær Anne Wulff Petersen villig til genvalg - valgt

Bestyrelsesmedlem Hans Kjær Christensen villig til genvalg - valgt


  1. Valg af suppleanter

Aksel Rasmussen - valgt

Jørgen Gislum - valgt


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

Edith Bjørn Møller valgt som revisor

Aksel Rasmussen valgt som revisorsuppleant


  1. Indkomne forslag

Ingen forslag


  1. Evt

Der bør vælges 5 personer til bestyrelsen som konstituerer sig selv

Eller

Valg af formand på generalforsamlingen og 4 andre på skift for 2 år ad gangen.

Der opfordres til ændringsforslag og at bestyrelsen ser på vedtægterne

Check tlf nr og mailadresse på fremlagt liste.


Dirigenten takker for god ro og orden efter 25 min generalforsamling.



Dagsorden for generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub tirsdag den 14. september 2021 kl. 18.30

  • Valg af dirigent
  • Valg af referent
  • Formandens beretning
  • Godkendelse af det reviderede regnskab
  • Godkendelse af budget
  • Fastsættelse af kontingent
  • Valg til bestyrelsen

På valg : Kasserer Frits Dahl villig til genvalg

                Sekretær Anne Wulff Petersen villig til genvalg

                Bestyrelsesmedlem Hans Kjær Christensen villig til genvalg

  • Valg af suppleanter

På valg : Aksel Rasmussen

                Jørgen Gislum

  • Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Edith Bjørn Møller

                Aksel Rasmussen

  • Indkomne forslag
  • Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen



Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl. 19 fortsætter vi aftenen som vanligt med, at spille bridge i vores turnering.




Referat fra generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub

Tirsdag den 1. september 2020 kl 18.30


1 Valg af dirigent - Hans Handrup blev valgt

2 Valg af referent - Anne Wulff Petersen blev valgt

3 Formandens beretning:


Formandens beretning den 1. september 2020

 Jeg vil gerne starte med, at byde velkommen til vores udskudte generalforsamling.

Der er intet der er som det var engang grundet Corona.

Vi måtte lukke klubben ned i marts måned og  holde os hjemme som alle andre

så hverken festlig afslutning eller generalforsamling blev til noget.

Vi er glade for, at så mange nu har tilmeldt sig i klubben igen og hjertelig velkommen til nye medlemmer også.

Med god hjælp fra Hammelspillerne lykkedes det os, at spille ved 10 borde i foråret dvs. 40 spillere det bliver vi næppe her i efterårssæsonen - idet nogle har meldt fra af forskellige årsager. Der er nu tilmeldt 32 spillere.

 

Sidste sæson fik vi en aften i november og i januar underviser Anton til, at komme og undervise i tips og tricks i bridgeverdenen. Disse aftener var der stor interesse for og deltagerne meldte positivt tilbage.

 

Vi arbejder stadig på, at Hinnerup Bridgeklub får en kortblandemaskine via fondsmidler. Den koster ca. 32.000 kr.

Måske endnu mere aktuelt nu, at det kun er vores egne kort vi så bruger.

Lige nu køber vi de maskingivne kort til hver spilleaften ude i Risskov.

Vi mener stadig, at maskingivne kort er kommet for, at blive. Det er vores indtryk, at det lige giver en ekstra dimension i bridgespillene, at man efter aftenens spil kan gå ind på vores hjemmeside og se de forskellige meldinger og udspil og glæde sig eller ærgre sig over egen indsats.

 

For, at søge fondsmidler, skal klubben have CVR nr, Nem Id og Nem konto.

Det har vist sig, at være et langt sejt træk.

Vi har fået CVR nr og Nem Id - men, at få oprettet en Nem konto i banken er ikke sådan ligetil.

Bankerne har fået en masse nye regler og gebyrer pga. hvidvask.

F.eks. skal mindst et bestyrelsesmedlem være fast kunde i banken og det koster ca. 500 kr. at udskifte navne i bestyrelsen. Det koster, at oprette konto og årligt gebyr.

Jeg håber, at vi arbejder videre med det her efter generalforsamlingen.

 

Vi står nu overfor den nye sæson og Corona florerer stadig og vi skal passe ekstra meget på hinanden - så vi stadig kan hygge os sammen og spille bridge.

Vi har fulgt med i Dansk Bridgeforbunds retningslinier og sammenfattet med vores sunde fornuft.

Her i Hinnerup vasker/spritter vi borde og stole af før hver spilleaften. Når I sætter jer ved bordene bedes I rykke jeres stol lidt tilbage, så I ikke sidder ind over bordet og helst undgår, at sidde med hænderne på bordet.

Vi spiller Mitchell turnering, hvilket vil sige, at Nord og Syd bliver siddende og Øst/Vest flytter den ene vej og kortene sendes den anden vej.

Det betyder også, at kun Nord betjener bridgemate og holder og viser til Øst som nikker eller svarer på indtastningen uden, at røre bridgemate.

Alle tager en meldekasse inden vi starter spil og beholder den hele aftenen dvs. at Øst/Vest tager den med ved bordskift.

Der er sprit på alle borde og ved bordskift spritter alle hænder. Vi mener ikke, at det er nødvendigt ved hvert spil kort - men det er op til hver enkelt.

Der er også sprit i vindfanget og på toiletterne.

 

Vi håber på lidt ekstra hjælp fra Jer til måske på skift, at komme i god tid før hver spilleaften og flytte og rengøre borde og stole.

Når spilleaften er slut vil det fortsat være det bord som er sidst færdig der rydder op og stiller borde på plads. Her er der ikke noget som skal vaskes/sprittes af.

 

Lars har efter mange mange års frivilligt arbejde for Hinnerup Bridgeklub

de seneste mange år som turneringsleder valgt, at træde ud af bestyrelsen.

Jeg vil her benytte lejligheden til, at sige dig Lars tusind tusind tak for de mange timers frivilligt arbejde du har ydet for klubben og du vil heldigvis stadig komme her.

Du mangler lige en kompetent makker - men ellers vil du være substitut.

 

Så vil jeg slutte af med, at sige tusind tak for den store opbakning i sidste sæson.

 

Husk vi spiller for sjov…… nå nej vi spiller om æren.



Formandens beretning godkendt


4 Godkendelse af det reviderede regnskab

Overskud på 1600kr

Regnskabet blev godkendt


5 Fastsættelse af kontingent

321 kr til bridgeforbundet af 450 kr

Der er nu indført bordafgift i stedet for betaling for bronzepoint mm. Forventet udgift 1400kr

Kontingent:

450 kr for medlemmer

190 kr for klubmedlemmer ( medlem andre steder)

Kontingentsatserne blev vedtaget


6 Valg til bestyrelsen

På valg:        Lisbeth Pilgaard villig til genvalg

René Goldberg villig til genvalg

Lars Norengaard ønsker ikke genvalg

Lisbeth og René genvalgt

Hans Kjær valgt


7 Valg af suppleanter:

På valg:        Aksel Rasmussen

Jørgen Gislum

Begge valgt


8 Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg :         Hans Kjær

Leo P. Larsen

Edith Bjørn Møller valgt som revisor

Aksel Rasmussen valgt som revisorsupleant


9 Evt.

Ingen indkomne forslag



Dagsorden for generalforsamling

i Hinnerup Bridgeklub

Tirsdag den 1. september 2020 kl 18.30



  1. Valg af dirigent


  1. Valg af referent


  1. Formandens beretning


  1. Godkendelse af det reviderede regnskab


  1. Fastsættelse af kontingent


  1. Valg til bestyrelsen

På valg: Lisbeth Pilgaard villig til genvalg

             Rene` Goldberg villig til genvalg

                       Lars Norengaard ønsker ikke genvalg


  1. Valg af suppleanter:

På valg: Aksel Rasmussen

             Jørgen Gislum


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Hans Kjær

              Leo P. Larsen

  1. Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.



Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl 19 - fortsætter vi aftenen som vanligt med, at spille bridge i vores turnering.








Dagsorden for generalforsamling

i Hinnerup Bridgeklub

Tirsdag den 9. april 2019 kl 18.30

1. Valg af dirigent


2. Valg af referent


3. Formandens beretning


4. Godkendelse af det reviderede regnskab


5. Fastsættelse af kontingent


6. Valg til bestyrelsen

       På valg : Frits Dahl villig til genvalg

             Anne Wulff Petersen villig til genvalg

                       Lars Norengaard villig til genvalg


7. Valg af suppleanter

       På valg : Aksel Rasmussen

              Jørgen Gislum


8. Valg af revisor og revisorsuppleant

På valg : Hans Kjær

              Leo P. Larsen


9. Evt.


Forslag skal være formanden Lisbeth Pilgaard i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen.



Efter generalforsamlingen, som forventes afsluttet ca. kl 19 - fortsætter vi aftenen som vanligt med, at spille bridge i vores turnering.





Referat generalforsamling i Hinnerup Bridgeklub

Tirsdag den 9. april 2019 kl 18.30




  1. Valg af dirigent: Orla Rasmussen
  2. Valg af referent: Anne Wulff Petersen
  3. Formandens beretning


Hele beretningen findes på hjemmesiden. Her er et lille uddrag:

36 spillere hver aften, hvor der også er gjort brug af substitutter

Åbent hus arrangement i stationsbygningen, hvor der blev spillet i 2 timer

Hinnerupmessen 10-16 med opstillet spillerbord med gang i spil og snak om bridge og klubben i hele perioden.

Maskinblandede kort, ingen negative tibagemeldinger, så bestyrelsen vil gerne fortsætte med dette.

Hammel bridgeklub afholder ikke sommer bridge, og vi har ikke ønsket at overtage.

Muligvis 2-3 undervisnings gange i starten af den nye sæson, hvis interesser er stor nok (mindst 8 personer)

Lars modtager oplysninger om næste sæson

Afslutning 30. april kl 18 med spil og efterfølgende spil.



Spørgsmål:


Kan vi være andre steder?

Stationen er gratis. Vi har ikke umiddelbart mulighed for  andre steder. Der kan opstilles borde i det lille lokale


Formandens beretning er enstemmigt godkendt


4. Regnskab 2018

Underskud for året: 5210,20kr pga PC og bronzepoint og startpakke til de nye spillere.

Afslutningsturnering og Juleturnering gav begge et lille overskud.


Regnskabet er enstemmigt godkendt


5. Fastsættelse af kontingent

Budgetter er udregnet på grundlag af samme medlemsfordeling som i 2018

Provenu, det vi tjener pr medlem, er det samme for alle medlemmer.

Der budgetteres ikke med overskud.

Kontigentforhøjelse til 450kr er vedtaget


6. Valg til bestyrelsen

Frits Dahl, Anne Wulff Petersen og Lars Norengaard var på valg og alle tre blev genvalgt


7. Valg af suppleanter.

Aksel Rasmussen og Jørgen Gislum blev valgt


8. Valg af revisor og revisorsuppleant

Hans Kjær valgt til revisor

Leo P. Larsen valgt til revisorsuppleant


9. Evt

Intet


Dirigenten takkede for god ro og orden efter 15 min generalforsamling


Formandsberetning den 9. april 2019

3. Formandsberetning den 9. april 2019            

Jeg vil gerne starte med, at byde velkommen til vores generalforsamling i aften, hvor vi giver orientering om, hvad der sker i vores klub.


Kort herefter skal vi spille bridge – et spil vi jo alle nyder.


Når vi ser tilbage på sæsonen som snart er slut, kan vi se tilbage på en del aktivitet i klubben takket være Jer alle.


Vi har været 36 spillere hver aften - også takket være en god liste med villige substitutter. Det har virkelig hjulpet turneringslederne Lars og Hans, at I har været gode til, selv, at finde substitut sådan, at vi har været 9 borde hver gang og ikke haft oversidder-borde.


I september sidste år fik vi en forespørgsel her fra Stationens klubber om vi ville deltage  i et ”åbent hus” arrangement fredag den 14 september her på Stationen. Det var åbent hus for, at vise hvilke aktiviteter som foregår her.  Der var 4 af Jer som meldte sig til, at sidde og spille et par timer. På den måde fik vi vist, at vi er her – gratis reklame.


Søndag den 30. september deltog vi i Hinnerup Messen i Rønbækhallerne. Vi betalte for en stand, hvor vi fra kl 10 til 16 havde opstillet et spillerbord. Mange af jer kom og sad og spillede eller snakkede med interesserede. Der var rigtig mange interesserede ved standen. Vi har dog ikke fået nye medlemmer efter denne indsats som kostede klubben ca. 1000,-kr – men nu ved mange i Hinnerup og Omegn, at vi eksisterer og alle os som ”arbejdede” i standen havde en rigtig hyggelig dag og der blev spillet ved bordet uafbrudt i de timer vi var der.


Et nyt tiltag i klubben har været, at købe maskingivne kort her i forårs-sæsonen. Det er vort indtryk, at det lige giver en ekstra dimension i bridge-spillene, at man efter aftenens spil kan gå ind på hjemmesiden og se de forskellige meldinger og udspil og glæde sig eller ærgre sig over egen indsats. Da vi ikke har fået negative tilbagemeldinger fra Jer har vi i bestyrelsen besluttet, at fortsætte med de maskingivne kort indtil videre.


Det koster ca. 1.200 kr. pr. år, at købe de maskingivne kort. Vi har ikke mange penge tilbage i kassen – dels grundet køb af ny computer og dels varsling af yderligere bidrag til Dansk Bridgeforbund - men vi er også enige om, at kassen ikke skal have stort overskud, men komme medlemmerne til gode.

Kasseren vil komme nærmere ind på økonomien men vi vil foreslå en kontingentforhøjelse på 50 kr pr medlem pr år fra næste sæson.


Hammel Bridgeklub afholder ikke åbent hus her i sommer og de har spurgt os om vi ikke ville overtage denne sommer. Det ville give indtægter i kassen -men vi har ikke den fornødne kapacitet og har derfor meldt fra. For en klub af vores størrelse er det meget, at skulle holde åbent hus 1 gang om ugen i maj, juni og august.


Vi vil ikke tilbyde nyt undervisningshold til næste sæson, men arbejder på, at tilbyde 2-3 undervisningsaftener lige før eller i starten af efterårssæsonen til klubbens medlemmer. Der skal dog være min. 8 deltagere pr. gang og vil koste ca. 100 kr. pr. deltager pr gang. Her vil der blive undervist i f.eks. sans meldinger, åbners 2. melding, udspil eller andre emner efter deltager ønsker. Tænk over det inden sæsonen slutter og giv en melding om interesse.

Tilmelding om, at spille til næste sæson tager Lars  imod og skulle nogen ønske, at skifte makker eller har skaffet en makker udefra er det også Lars I skal henvende Jer til.

Jeg vil gerne takke alle, som hver gang hjælper til med borde og stole og hjælper til med, at få spilleaftener til, at forløbe på bedste vis.


Tusind tak for den store opbakning det seneste år – på et hyggeligt spil i aften og en hyggelig bridgesæsonafslutning  tirsdag den 30. april kl 18, hvor der er spil, spisning og præmier.


Husk, at medbringe tallerkner, bestik, glas, drikkevarer.


: Husk vi spiller for sjov……nå nej vi spiller om æren.


Lisbeth Pilgaard

BridgeCentral, 11. april 2025