Spillested
Støvring Bridgeklub
spiller Mastruplund Ældrecenter.
Hvor der naturligvis er røgfrit
|
.
Spilleaftener
te/kaffe/ brød kan medbringes
øl/ vand og te/kaffe/ brød kan købes
Vi spiller i styrkeopdelte rækker og som alm. parturneringer.
Der er op- og nedrykning efter hver parturnering
Vi hører derfor til de små klubber, men til gengæld er det muligt at lære alle at kende.
Mange af vore medlemmer deltager jævnligt i distriktets turneringer, og det hænder, at der vindes hæder til klubben.
Sæsonen starter den første uge i september og slutter med generalforsamling sidst i April
Der betales kontingent 1 gange årligt, kr. 500 i september.
Støvring Bridgeklub er medlem af Dansk Bridgeforbund.
|
Vedtægter
|
Se nye vedtægter under fanebladet vedtægter.
|
Sæsonen 1974-75
Støvring Bridgeklub blev stiftet d. 30-9-74 på initiativ af Ernst Pedersen, regnskabsfører på Støvring Kro, og frisørmester Fritz Rohde. 34 interesserede indfandt sig første aften. Spilleaftener er fast til mandage, og foregår på Støvring Kro (Borgerstuen).
Kontingent blev fastsat til 25 kr. fra starten og til d. 31-12-74, og 10 kr. fra 1-1-75 til 1-4-75
Det vedtoges at Ernst Pedersen og Fritz Rohde skulle stå for klubbens drift i samråd med samtlige medlemmer.
|
Sæsonen 1975-76
Klubben oplevede en medlemstilbagegang på 11 medlemmer , så der nu kun er 23 medlemmer. Til gengæld udvides udvalget for klubbens drift til 5 personer, så det nu foruden stifterne består af Carsten Buus, Juul Andersen og Anna Marie Tarp.
Carsten Buus bliver turneringsleder og underviser nye medlemmer.
6-4-76 spilles den første kamp mod en fremmed klub, nemlig Ålestrup, som løb med alle præmierne.
|
Sæsonen 1976-77
Udvalget fra sidste sæson fortsætter. Der spilles nu i Støvring-Hallen. Der er nu 28 medlemmer og klubben tabte igen til Ålestrup.
|
Sæsonen 1977-78
Den ene af initiativtagerne, Ernst Pedersen, afgik ved døden.
|
Sæsonen 1978-79
Der spilles nu på Støvring Ny Kro og der er 35 medlemmer. D. 11-3 spillede vi mod Hobro Bridgeklub og tabte stort. Vi indbød Terndrup Bridgeklub, dem måtte vi da kunne slå. Men ak, vi tabte. Derefter havde vi en kamp mod den lille Svenstrup Bridgeklub. Og vi vandt den første sejr.
|
Sæsonen 1979-80
Der er 37 medlemmer . 22-1 spillede vi mod Klarup og vandt. 24-3 spillede vi mod Års og tabte.
Det første rigtige nybegynderhold med 14 deltagere undervises af Carsten Buus. De fleste fortsætter i klubben.
|
Sæsonen 1980-81
Der er nu 41 medlemmer. Til gengæld består udvalget til klubbens drift nu kun af 3 personer: Jens Tarp, Fritz Rohde og Flemming Franck. Sidstnævnte er både turneringsleder og instruktør.
Der spilles nu i Fritidshuset og bestyrelsens damer står for kaffelavningen. Den første juleafslutning afholdes d. 15-12.
|
Sæsonen 1981-82
Dette år er en milepæl. For første gang afholdes en egentlig generalforsamling, hvor der fremsættes forslag til vedtægter. Disse vedtages. Formanden, Jens Tarp, aflægger beretning og kassereren, Fritz Rohde, fremlagde regnskabet.
Kontingentet er fortsat 25 kr. pr. halvår.
Bestyrelsen vil sørge for anskaffelse af meldebokse til 4 borde. Endvidere skal der anskaffes kort og mapper.
Bestyrelsen afholder nu regelmæssige møder, hvor man planlægger turneringsform, juleafslutning, turneringer med andre klubber og generalforsamling.
Generalforsamlingen afholdes d. 19?4-82. Regnskabet balancerer med 9.245,39 kr. Kassebeholdningen er 2.357,96 kr.
Bestyrelsen genvælges.
|
Sæsonen 1982-83
Flemming Franck holder nybegynderkursus med 10 deltagere.
Klubben har ved sæsonstart 46 medlemmer, så der må indkøbes flere meldebokse og 20 nye spil kort.
På generalforsamlingen i april er der genvalg over hele linien . Kassebeholdningen er steget til 3.239,17 kr.
|
Sæsonen 1983-84
1-11-83 kamp mod Klarup, som vi vinder. Det hele kører i den vante gænge. Den mest skelsættende begivenhed er at der vedtages vederlag til bestyrelsens medlemmer til dækning af telefon, porto o.lign. Kassereren får 210 kr, turneringsleder og formand hver 100 kr.
I andet halvår indføres topscorerpræmier. Og kontingentet forhøjes derfor til 50 kr..
Der er igen genvalg på generalforsamlingen og kassebeholdningen er igen steget, nu er den på 5.250 kr. I næste sæson skal 10 års jubilæet fejres.
|
Sæsonen 1984-85
10 års jubilæet afholdes på Støvring Ny Kro. Man startede om eftermiddagen med en turnering for 40 spillere i 2 rækker. Topscorerpræmien (2 flasker god whisky) blev vundet af Vagn Schacht og Gandhi. Desuden var der præmier til Fritz Rohde og Peter Holland, Erik Damm og Karl Otto Holland samt Gerd Gylling og Henning Spliid.
I festen om aftenen deltog 38. Under middagen fortalte Jens Tarp om klubbens start, og Merete Høgsbro fortalte klubbens historie på vers. Per Iversen spillede under middagen og til den efterfølgende dans. Hele arrangementet kostede 110 kr.?pr.person
På årets generalforsamling oplyses det at jubilæet har tæret på kassebeholdningen, som derfor nu er faldet til 4.372,51 kr. Endnu en gang består bestyrelsen af Jens Tarp, Fritz Rohde og Flemming Franck. Bestyrelsen og kaffedamerne belønnes fremover med gratis kaffe på klubaftenerne.
|
Sæsonen 1985-86
I efteråret bliver der rigtig gået til den. Flemming underviser 16 begyndere og “Mandagsholdet spiller nu så godt som hver aften med 10 borde”. Desuden deltager klubbens medlemmer nu flittigt i åbne turneringer rundt omkring. Og hvad mere er, der opnås nu fine placeringer der udløser både præmier og vandrepokal. Traditionen med at besøge og modtage besøg af naboklubberne holdes i hævd og det er ikke længere os der er taberne.
Fritidshuset er blevet for lille, så sæsonens sidste aften spilles på prøve i Støvring Hallen.
På generalforsamlingen vælges Marinus Brunsborg til bestyrelsen i stedet for Flemming Franck, som dog fortsætter som turneringsleder. Kassebeholdning: 6.995 kr.
|
Sæsonen 1986-87
Der spilles nu i Støvring Hallen, og der melder sig 61 spillere ved sæsonens start.
Turneringslederen deltager på bestyrelsesmøderne uden stemmeret. Det højner bestyrelsesarbejdet betydeligt, da man nu kan fortsætte med et spil kort når arbejdet er gjort. Rygter vil vide at møderne til tider varer til meget sent.
I det hele taget er der ved at komme mere seriøsitet i klubben. Bestyrelsen tager initiativ til at starte Himmerlandsturneringen.
10 klubber i Himmerlandsområdet inviteres til møde d. 8?1-87. Foruden Støvring deltager Terndrup, Klarup, Gistrup, Nibe og Hobro. Man enes om at spille en holdturnering over 3 aftener med start 28?1. Der blev desuden nedsat et udvalg på 3 medlemmer: Jens Tarp, Støvring, Benny Højbjerg, Terndrup og Inger Schrøder, Klarup.
Man drøfter indmeldelse i Dansk Bridgeforbund.
Årets generalforsamling er mere spændende end sædvanligt. Klubbens formand gennem næsten alle årene ønsker ikke genvalg. I stedet vælges Erik Damm uden den store dramatik. Det der sætter sindene i oprør er forslaget om optagelse i Dansk Bridgeforbund. Medlemsskabet vil betyde en væsentlig kontingentforhøjelse og mange medlemmer har svært ved at se det interessante ved at spille om broncepoint i stedet for vin ? når det oven i købet er dyrere. Der diskuteres heftigt for og imod. Det ender med en vejledende afstemning hvor 20 stemmer for, 7 stemmer imod og 17 stemmer ikke.
Bestyrelsen konstituerer sig med Erik Damm som ny formand, mens Fritz Rohde fortsætter som kasserer, Marinus Brunsborg fortsætter som næstformand og Flemming Franck som turneringsleder. Det bliver bestyrelsesmøderne ikke kortere af!
|
Sæsonen 1987-88
Den nye bestyrelses første handling er at forhøje kontingentet til 75 kr. halvårligt.
Himmerlandturneringen fortsætter, nu med 8 klubber idet også Hadsund og Års deltager.
På årets generalforsamling genvælges bestyrelsen og kassebeholdningen er på 3.414,35 kr.
Bestyrelsen havde fremsat forslag om medlemskab af Danmarks Bridgeforbund. Men på trods af skriftlig orientering til medlemmerne og kraftig opfordring fra bestyrelsens side blev afstemningsresultatet: 10 for, 22 imod og 3 blanke stemmer. Det gik altså heller ikke denne gang.
|
Sæsonen 1988-89
Kontingentet stiger igen, nu til 100 kr. halvårligt.
I efteråret gennemføres begynderundervisning igen. Ved årets slutning har klubben 53 medlemmer.
Generalforsamlingen gennemføres uden de store sværslag ? genvalg over hele linien og der bliver IKKE fremsat forslag om optagelse i Danmarks Bridgeforbund.
I juni afholdes møde med jubilæumsfestudvalget (Hanne Dall, Gerd Gylling og D. Manner Jacobsen) og bestyrelsen. Datoen fastsættes til 28?10-89 og prisen til 250 kr.
Klubbens historiker er desværre ikke nået længere endnu, men glad jer til fortsættelsen ……….
|
Sæsonen 2001-2002
Der er afholdt en meget vellykket jubilæumsfest, som også er omtalt andet sted på hjemmesiden.
|
Sæsonen 2002-2003
Nyvalgt til bestyrelsen Arne Nielsen, som skal bistå vor udmærkede turneringsleder, samt opdatere vor hjemmeside.
Bestyrelsen har holdt møde og fastlagt turneringsform og afvikling.
Ligeledes er kontingent fastsat til 175 kr.pr.halvår.
Marinus har igen indvilget i, at søge at etablere nyt begynderhold,i 2003
Støvring d. 10. april 2003
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag d. 8. maj 2003
Sted: StøvringHallen
Tid: Vi mødes som sædvanlig kl. 19:15 og spiller en miniturnering indtil kl. ca. 21:30.
Generalforsamlingen starter kl. 22:00.
Traktement: Klubben er vært med et par snitter kl. ca. 21:30.
Dagsorden :
Valg af dirigent ? protokolfører ? stemmetællere
Formandens beretning
Kassereren aflægger regnskab
Valg til bestyrelsen.
På valg er Erik Damm, som er villig til genvalg. Valg af suppleant.
På valg er Lars Brynildsen. Valg af revisorer.
På valg er Kaj Jørgensen og Sigfred Jacobsen. Indkomne forslag
Eventuelt
Bestyrelsen har igen i år indkøbt en mindre vinpræmie til vinderne af aftemens turnering.
Du skal ikke skaffe substitut denne aften.
Af hensyn til traktementet og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din
bindende tilmelding senest torsdag d. 1. maj.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
|
Referat af generalforsamlingen
Generalforsamlingen den 8 maj 2003.
Valg af dirigent ;-Bj.Nielsen
Formandens beretning; der nævnes spillested i Hallen,
som er til medl. tilfredshed og man gør forhåbentlig noget ved lys i lokalerne ovenpå.
Hjemmesiden fungerer godt;
juleafslutningen forløb godt som sædvanlig.
Hold fra Støvring klarer sig pænt ved diverse turneringer.
Der har været undervisningshold på 14 personer.
Som vanlig kåres der klubmester som igen blev Marinus Brunsborg og Anker Nielsen.
Beretningen godkendes:
Kassereren aflægger beretning, der sluttede med et mindre underskud på 771,-kr.
Man sluttede med en kassebeholdning på 15642,-.
Valg af bestyrelse;- genvalg af Erik Damm
Valg af Suppleant;-genvalg af Lars Brynildsen
Valg af revisor;-Genvalg af Kaj Jørgensen og Sigfred Jacobsen
Under eventuelt; Spørgsmål ved kontingent til Dansk Bridgeforbund:
Der udspandt sig en mindre diskussion.
referant Kaj Jørgensen.
Som dirigent
Bjarne Nielsen.
Støvring d 5 april 2004
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag d.6 maj 2004
Sted: Støvringhallen.
Vi mødes som sædvanlig kl.19.15 og spiller en miniturnering indtil kl.ca. 21.30
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement.
Generalforsamlingen starter kl.22.00 med følgende dagsorden.
Valg af dirigent?protokolfører?stemmetællere.
Formandens beretning
Kasserer aflægger regnskab
Valg af bestyrelse.
På valg
Gerda Pinstrup
Arne Nielsen
Begge har tilkendegivet, at de er villig til genvalg.
Valg af suppleanter På valg Lars Brynildsen
Valg af revisor På valg Kaj Jørgensen og Sigfred Jacobsen
Indkomne forslag Eventuelt Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 29 april 2004.
Der skal ikke skaffes substitut denne aften.
Der vil være beskedne vinpræmier til aftenens vindere.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
|
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 28 april 2005
Sted: Støvringhallen
Vi mødes som sædvanlig kl.19.15 og spiller en miniturnering indtil kl.ca. 21.30
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement ? 2 snitter og kaffe?the.
Generalforsamlingen starter kl.22.00 med følgende dagsorden.
Valg af dirigent?protokolfører?stemmetællere.
Formandens beretning
Kasserer aflægger regnskab
Valg af bestyrelse.
På valg Erik Damm
Erik har tilkendegivet, at han er villig til genvalg.
Valg af suppleanter
På valg
Lars Brynildsen
Valg af revisor
På valg
Kaj Jørgensen og Gerda Severinsen
Indkomne forslag
Eventuelt
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 21 april 2005.
Der skal ikke skaffes substitut denne aften.
Der vil være beskedne vinpræmier til aftenens vindere.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Jeg? vi deltager i turnering den 28 april 2005 traktement den 28 april 2005 Navn:______________________________________________________________ Navn:______________________________________________________________
Beretning generalforsamling den 28. april 2005 Formandens beretning: Spillested: Det er så vort fjerde klubår i Støvring Hallens lokaler.Vi kan konstatere, at det stadig er et rigtig godt sted at være. Vi har fået forbedret lysforholdene og så troede vi alle problemer var løst.Men der dukkede alligevel et mindre op under vejs. Det var, at når kaffesedlerne skulle udfyldes blev der sat kryds ved te, og betalt for te, men det var kage man ønskede. Det bevirkede, at der ikke altid var kage til alle.Det er blevet afhjulpet med kage-kuponer, men til næste år vil vi forsøge at ændre bestillingssedlerne, for at mindske misforståelser og vi sparer det ekstra arbejde med kuponerne.Når vi sidder 10 borde i et lokaler er det knap med pladsen, men den gode vilje har vist, at det går alligevel. Vi i bestyrelsen mener at denne gene opvejes af forholdene i hallen i øvrigt. Turneringer: Vi har i år hovedsageligt spillet parturneringer, men der har også været spillet en enkelt holdturnering.1 første halvår i 2 rækker, i andet halvår 3 rækker.Vi har i år deltaget i den landsdækkende turnering(spil med på landsholdet)Fritze og Ivan opnåede en flot placering som nr.7 på landsplan.Den 2. april havde vi besøg af en bridgeklub fra Stavanger ? 18 nordmænd og 30 fra klubben deltog i en meget hyggelig turnering.Vi er inviteret på genvisit.Vi vil også til næste år søge at tilrettelægge vort program således, at vi tilgodeser de som gerne vil spille holdturnering , men samtidig tilgodeser de som kun ønsker at spille parturnering.Såfremt nogle skulle ønske, at spille holdturnering, men føler sig ikke helt sikker i holdturneringsideen og regnskabsopgørelse, vil Marinus gerne stille sig til rådighed for rådgivning og vejledning 1 time eller 2 inden turneringen starter som også var tilfældet i 2004, hvor der var et pænt fremmøde til denne ”undervisning”.Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, oven i købet med så gode resultater, at vi har i nogle tilfælde været øverst på sejrsskamlen.Der findes en bestyrelsesbeslutning fra 1995 om, at klubben betaler deltagerindskud ved distrikt og forbundsturneringer, dog ikke fortæring.Undervisning: Der har været flere henvendelser om nyt undervisningshold, men ikketilstrækkeligt til opstart af nyt hold.Skulle nogen af jer kende nogen som ønsker at komme i gang, så bed dem rette henvendelse til bestyrelsen eller turneringslederen.Er der nogen, der ønsker at udvikle sit spil kan der i DBF købes Cd'er ,som meget lærerige (bridgevejen 1-2 og bridgevejen 3) Medlemmer: Der er i øjeblikket 68 medlemmer i klubben, hvilket jeg også håber vi kan starte op med til efteråret. Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 2 bestyrelsesmøder, begge møder har været afholdt privat hos bestyrelsen . På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet. Der startes med noget godt mad og afsluttes med et spil kort.Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art. Hjemmeside: Dbf har udviklet et helt nyt EDB program som vi har taget i brug ,der har været og er stadig visse opstartsvanskeligheder, men disse skulle blive afhjulpet.Det er jo sådan med EDB.man skal ikke undre sig over det kan gå i udu men over det overhovedet kan fungere.Jeg vil lægge denne beretning samt referat på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.Vindere af de enkelte turneringer samtKlubmestre Vindere af forårets turneringer:2. parturnering A-rækken:Gerda Pinstrup & Marinus Brunsborg2. parturnering B-rækken:Inga Trads & Peter Trads2. parturnering C-rækken:D. Manner-Jacobsen & Hanne Dall3. parturnering A-rækken: Gerda Pinstrup & Marinus Brunsborg3. parturnering B-rækken: Kirsten og Ejner Sørensen3. parturnering C-rækken: Inga og Peter TradsHoldturneringen A-rækken:Lars Brynildsen, Monica Olesen, Jytte Franck og Knud Bisgård OlesenHoldturneringen B-rækken:D. Manner-Jacobsen, Hanne Dall, Annet Kiilerich og Kirsten FormentiHoldturneringen C-rækken:Bent Andersen, Inger Lise Hoffmann, Mona Uhrenholdt og Birtha Andersen Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse. Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Bilag til generalforsamlingen 2004.
Formandens beretning:
Spillested: Det er i år vort tredje klubår i Støvring hallens klublokaler.
Vi kan konstatere, at det er et rigtig godt sted at være, vi har som ønsket fået bedre lys ovenpå og håber det nu kan vare flere år inden vi igen har behov for mere lys.
Der kan i visse situationer virke som om vi har lige lidt nok plads, men med lidt god vilje så går det nok. Vi i bestyrelsen syntes også, at denne gene vejes op af forholdene i hallen i øvrigt.
Turneringer: Vi har i år hovedsageligt spillet parturneringer, men der har også været spillet en enkelt holdturnering.
Der har ved opgørelse af regnskaberne til holdturneringer opstået nogle utilsigtede episoder, som har været generende for såvel spillere som lederen.
Vi vil til næste år søge at tilrettelægge vort program således, at vi tilgodeser de som gerne vil spilleholdturnering , også samtidig tilgodeser de som kun ønsker at spille parturnering.
Såfremt nogle skulle ønske, at spille holdturnering, men føler sig ikke helt sikker i holdturneringsideen og regnskabsopgørelse, vil Marinus gerne stille sig til rådighed for rådgivning og vejledning 1 time eller 2 inden turneringen starter.
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, oven i købet med så gode resultater, at vi har i nogle tilfælde været øverst på sejrsskamlen.
Undervisning: Marinus har afsluttet seneste undervisningshold og faktisk alle har meldt sig ind i klubben.
Der er ikke p.t. planlagt ny undervisningsperiode.
Men er der nogle, som ønsker at udvikle sit spil kan der i DBF købes Cd'er ,som meget lærerige (bridgevejen 1-2 og bridgevejen 3)
Medlemmer: Efter afslutning af undervisningen har klubben haft tilgang 14 nye medlemmer så vi ved afslutningen af denne sæson har i alt 37 par, hvilket jeg også håber vi kan starte op med til efteråret.
Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 4 bestyrelsesmøder, alle møder afholdes privat på skift hos bestyrelsen og turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
Hjemmeside: Hjemmesiden kører nu faktisk uden problemer, Marinus skal have tak for at man kan se resultaterne så hurtigt ,selvom det nogle gange kunne være det samme.
Jeg vil lægge denne beretning som referat på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.
Klubmestre Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev også som tidligere Ancher og Marinus.
Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
Ancher har i øvrigt meddelt, han vil flytte til anden klub, ikke på grund af vor klub, men fordi Ancher er flyttet til Hadsund.
Det er så spændende at se, om det næste år skal være Marinus og ny makker, der skal være klubmester.
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer til Marinus som turneringsleder til øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
Og med ønske om en god sommer.
Håber vi kan mødes igen torsdag den 2 september 2004 til ny sæson.
Arne Nielsen.
Vindere blev i år
Arne Krogshave og Bent Frederiksen. Tillykke med det - vil I godt komme herop og modtage jeres præmie.
Der er ligeledes vinpræmier til vinderne i puljerne?holdturneringen i årets løb og dem er der også præmier til, nemlig til
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer - til Marinus som turneringsleder - til øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
Med ønske om en god sommer, håber jeg vi ses igen torsdag den 1. september 2005.
Arne Nielsen.
|
Generalforsamling 2006
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 4 maj 2006
Sted: Støvringhallens cafeteria.
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.15 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.30.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement ? 2 snitter og kaffe?the.
Generalforsamlingen starter kl. 22.00 med følgende dagsorden.
Valg af dirigent?protokolfører?stemmetællere.
Formandens beretning
Kasserer aflægger regnskab
Valg af bestyrelse
På valg Gerda Pinstrup
På valg Arne Nielsen
Begge har tilkendegivet, at de er villige til genvalg.
Valg af suppleanter
På valg Lars Brynildsen
Valg af revisor
På valg Kaj Jørgensen
På valg Gerda Severinsen
Indkomne forslag
Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 27 april 2006.
Der skal ikke skaffes substitut denne aften.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg?vi deltager i Turnering den 4 maj 2006 Traktement den 4 maj 2006
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
Bilag til generalforsamlingen 2006
Formandens beretning:
Spillested: Det er i år vort femte klubår i Støvring hallens klublokaler.
Vi kan konstatere, at det er stadigvæk et rigtig godt sted at være, vi bliver godt modtaget hver gang vil skal spille kort.
Der kan i visse situationer virke som om vi har lige lidt nok plads, men med lidt god vilje så går det nok. Vi i bestyrelsen syntes, at denne gene vejes op af forholdene i hallen i øvrigt.
Turneringer: Vi har i år hovedsageligt spillet parturneringer, men der har også været spillet en enkelt holdturnering.
Vi vil til næste år søge at tilrettelægge vort program således, at vi tilgodeser de som gerne vil spilleholdturnering , og så samtidig tilgodeser de som kun ønsker at spille parturnering.
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, oven i købet med så gode resultater, at vi har i nogle tilfælde har været på sejrsskamlen.
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
Undervisning: Marinus har i år, et undervisningshold på 18 personer, som vi naturligvis håber vil fortsætte i klubben når undervisningen slutter.
Medlemmer: Der har 1 år været 77 klubmedlemmer.
Heraf 11 kursistmedlemmer
Vi har i år haft 12 substitutter
Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 3 bestyrelsesmøder, alle møder afholdes privat på skift hos bestyrelsen og turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
Hjemmeside: Hjemmesiden kører nu faktisk uden problemer, Marinus skal have tak for at man kan se resultaterne så hurtigt ,selvom det nogle gange kunne være det samme.
Jeg vil lægge denne beretning som referat på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.
Klubmestre Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev J. Nagamany & Poul Staun
Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke danske bank for Deres støtte i form af spillekort ,porto og kopier ved vore forsendelser
Jeg vil også takke anette og benny for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen torsdag den 7 september 2006 til ny sæson.
Arne Nielsen.
Generalforsamling 4-5-2006
1.Valg af dirigent: Arne Krogshave
2. Formandens Beretning: v? Arne Nielsen
Det blev nævnt at forholdene i hallen er det bedst mulige i øjeblikket, selvom forholdene i kælderen kunne være bedre.
Substitutter er ind imellem en mangelvare, men vi må takke de substitutter der villig stiller sig til rådighed. Tak for det.
Der er holdt 4 bestyrelsesmøder, uden de store diskussioner- så året er forløbet stille og roligt,
Klubmester- Gandi og Staun- blev hædret og belønnet med præmie.
Tak fra formanden til den øvrige bestyrelse og til medlemmer.
Tak til værtsparret i hallen.
For mandens beretning godkendt uden kommentarer.
3 Regnskab v? kasserer Gerda Pinstrup:
Kassebeholdning ved årets slutning : 17.471,45 kr.
Regnskabet godkendt.
4. Genvalg af Arne Nielsen og Gerda Pinstrup
5. Substitut: Genvalg af Lars Brynildsen
6. Valg af revisor: Genvalg af Kaj Jørgensen og Gerda Severinsen
7. Eventuelt: udlevering Præmier.
Støvring 4?5 2006
Underskrevet af dirigent Arne Krogshave og Kaj Jørgensen.
(?Note: i formandens beretning blev sagt 4 bestyrelsesmøder, men der blev kun afholdt 3 møder.-)
BridgeCentral, 1. maj 2007
|
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 3 maj 2007
Sted: Støvringhallens cafeteria.
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.15 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.30.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 2 snitter og kaffe/the.
Generalforsamlingen starter kl. 22.00 med følgende dagsorden.
- Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.
- Formandens beretning
- Kasserer aflægger regnskab
- Valg af bestyrelse
- På valg Erik Damm
Erik har tilkendegivet, at han er villige til genvalg.
- Valg af suppleant
- Valg af revisor
- På valg Kaj Jørgensen
- På valg Gerda Severinsen
- Indkomne forslag
- Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 26 april 2007
Der skal ikke skaffes substitut denne aften.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 3 maj 2007 Traktement den 3 maj 2007
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
med venlig hilsen
Arne Nielsen
|
Støvring Bridgeklub
Bilag til generalforsamlingen den 8 maj 2008
Formandens beretning:
Spillested: Det er i år vort 7 klubår i Støvring hallens klublokaler.
Og kan konstatere, at det er stadigvæk et rigtig godt sted at være, vi bliver godt modtaget hver gang vil skal spille kort.
Der kan i visse situationer virke, som om vi har lige lidt nok plads, men med lidt god vilje så går det.
Vi i bestyrelsen syntes, at denne gene vejes op af forholdene i hallen i øvrigt.
Medlemmer: Vi har 1 år været 66 betalende klubmedlemmer.
Vi har i år haft rådighed til 18 substitutter
Turneringer: Vi har i år hovedsageligt spillet parturneringer, men der har også været spillet en enkelt holdturnering.
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, oven i købet med så gode resultater, at vi har i nogle tilfælde har været på sejrsskamlen.
Her vil jeg nævne Peter og Klaus som har deltaget i den landsdækkende turnering for begyndere, i nordjylland blev de nummer et på landsplan nummer 6.tillykke med det
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
Undervisning: I år har der ikke været undervisningshold
Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 4 bestyrelsesmøder, alle møder afholdes stadigvæg privat på skift hos bestyrelsen og turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
Hjemmeside: Hjemmesiden kører faktisk uden problemer, Marinus skal have tak for at man kan se resultaterne så hurtigt ,selvom det nogle gange kunne være det samme.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.
Klubmestre Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev Arne Krogshave og Bent Frederiksen
Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke danske bank for Deres støtte i form af spillekort , porto og kopier ved vore forsendelser
Jeg vil også takke anette og benny for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen torsdag den 4 september 2008 til ny sæson.
God bridge i godt samvær – er væsentlig for vores klub. Og jeg synes det også er lykkedes helt godt i det forgangne år.
Balancen mellem spilkvalitet og hygge er dog en svær øvelse.
Vi skal være mere stille for ikke at ødelægge spillet, så vi bør bestræbe os på, at dæmpe samtale til hvisken, når andre spiller.
Jeg vil lægge denne beretning på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.
Tak for sæson 2007-2008
Arne Nielsen.
|
Støvring bridgeklub 2008/2009
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 30 april 2009
Sted: Støvringhallens cafeteria.
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.15 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.30.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 2 snitter og kaffe/the.
Generalforsamlingen starter kl. 22.00 med følgende dagsorden.
- Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.
- Formandens beretning
- Fremlæggelse af regnskab
- Valg af bestyrelse
- På valg Erik Damm
Modtager ikke genvalg
- Valg af suppleanter
- På valg Bjarne Johnsen
- Valg af revisor
- På valg Kaj Jørgensen
- På valg Gerda Severinsen
- Indkomne forslag (Skal være formanden i hænde senest den 23 april 2009)
- Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 23 april 2009.
Der skal ikke skaffes substitut denne aften.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 30 april 2009 Traktement den 30 april 2009
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
beretning 2008/2009
Bilag til generalforsamlingen 2009
Formandens beretning:
Spillested: Det er i år vort7 klubår i Støvring hallens klublokaler.
Vi kan konstatere, at det er stadigvæk et rigtig godt sted at være, vi bliver godt modtaget hver gang vil skal spille kort.
Der kan i visse situationer virke som om vi har lige lidt nok plads,
Vi har i den forbindelse undersøgt forskellige muligheder i det forgangne år og fundet et lokale som bestyrelsen er enige om at være et godt sted
Stedet er Mastruplund Ældrecenter. (Festsalen).
Vi kan være der fra næste års start.
Turneringer: Vi har i år hovedsageligt spillet parturneringer med en enkelt aften som holdturnering det var den aften vi spillede med på landsholdet.
Årsagen til de relative lange turneringer har været , at fordele spillerne bedst i begge lokaler
Vi har fået det indtryk af nogle spillere har tilkendegivet, at den nu afviklede turnering har flere tabere end vindere og det kan jo godt være rigtigt. vi har talt om at såfremt vi kan et stort lokale vil turneringsformen kunne tilrettelægges mere flexibel..
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, oven i købet med så gode resultater, at vi har i nogle tilfælde har været på sejrsskamlen.
Vi ligefrem fået et danmarksmesterpar for begyndere Claus Kruse og Lars Bundgaard.
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
Undervisning: Vi havde ved sæsonstart annonceret om nyt begynderhold det blev desværre ikke tilstrækkelig tilslutning.
Medlemmer: Der har 1 år været 78 klubmedlemmer.
Vi har i år haft 18 substitutter
Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 5 bestyrelsesmøder, alle møder afholdes privat på skift hos bestyrelsen og turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden væsentlige problemer .
Hjemmeside: Hjemmesiden kører faktisk uden problemer, Marinus skal have tak for at man kan se resultaterne så hurtigt ,selvom det nogle gange kunne være det samme.
Jeg vil lægge denne beretning som referat på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.
Er der i øvrigt nogle som ønsker mere indsigt i vort EdB programmer er i vel kommen.
Bridgemate: Der er kommet et nyt fænomen i bridgespillet der hedder bridgemate der består af nogle små computere som står een af på hvert bord
Når der er meldt tastet meldingen og hver der har meldingen ind på computeren,når spillet er færdig tastet resultatet ind.Det går herefter direkte ind på hovedcomputeren og til nettet. således at når man er færdig er det samlede resultat klar.
Det er en stor udgift til klubben hvis det bliver vedtaget, at anskaffe sådan et udstyr.
Derfor har vi ansøgt diverse fonde om midler til indkøb i lighed alle klubber.
Vi har ikke modtaget besked fra alle endnu derfor kan jeg ikke oplyse yderlig herom.
Klubmestre Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev Grete og Arne Nielsen
Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til øvrige bestyrelsesmedlemmer for samarbejde.
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke danske bank for Deres støtte i form af spillekort ,porto og kopier ved vore forsendelser
Jeg vil også takke anette og benny for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen den første torsdag i sebtemberr til ny sæson på Mastruplund ældrtecenter..
Arne Nielsen.
Referat af generalforsamlinger 30-april 2009:
afskrift af protokallen:
Arne Krogshave blev valgt til dirigent og efter at havde konstateret den lovlige indkaldelse af generalforsamling,gav han ordet til formanden for aflæggelse af beretning.
Formanden Arne Nielsen oplæste beretningen og omtalte de afholdte turneringer og endvidere de opnåede resultater.
Man har spillet i Støvringhallens i 7 sæsoner, og været meget tilfreds, men der kan værem pladsproblemer og derfor har bestyrelsen undersøgt andre muligheder,
og vi må spille på Mastruplund ældrecenter,hvilket vi vil gøre fra den kommende sæson.
Der med nye vedtægter og nye former for turneringsopgørelse.
Beretningen blev godkendt med klapsalver fra medlemmerne.
Klubmester blev Arne og Grethe Nielsen,der fik overrakt en vase.
Regnskabet blev oplæst af Marinus Brunsborg, idet kasseren var bortrejst. Regnskabet blev godkendt.
Valg af bestyrelsen: der blev fremsat skriftlig forslag og følgende blev valgt Lars Bundgaard Nielsen
Suppleant blev Claus Kruuse Petersen.
Revisor genvalg af Gerda Severinsen og Kaj Jørgensen.
Indkomne forslag ændring af turneringsform og bestyrelsen drøfter det videre forløb, og hvordan man skal afvikle turneringen næste år.
Under eventuelt blev det omtalt at vi skal have nye vedtægter i Støvring Bridgeklub og vil udarbejde disse i overensstemmelse med bridgeforbundet.'''
¨
referent dirigent
Kaj Jørgensen Arne Krogshave.
-
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 6 maj 2010
Sted: Mastruplund Cafeen
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.00 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.15.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 1 rullepølsemad og kaffe/the og småkager.
Generalforsamlingen starter kl. 21.45 med følgende dagsorden.
- Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.
- Bestyrelsens beretning for det forløbne år.(v. Formanden)
- Godkendelse af udsendte klubregler (Formanden)
- Godkendelse af det reviderede regnskab (v. Kassereren)
- Godkendelse af budget (v. Kassereren)
- Fastsættelse af kontingent.
- Indkomne forslag.(Skal være formanden i hænde senest den 24-4-2010)
- Valg af formand
- Arne Nielsen er på valg
- Valg af Kasserer (Gerda Pinstrup ønsker at udtræde af bestyrelsen.)
- Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer
- Valg af suppleanter
- Valg af revisor og revisorsuppleanter.
- Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 24 april 2010
Tilmelding skal ske til Marinus Brunsborg (manb@mail.dk)
Der skal ikke skaffes substitut denne aften, men er man først tilmeldt, og senere bliver forhindret, skal man naturligvis melde afbud eller skaffe substitut.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 6 maj 2010 T Traktement den 6 maj 2010
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
Støvring Bridgeklub
Årsberetning:2010
Spillested/tid: Jeg har læst i protokollerne der er næsten ikke et år, hvor man ikke har diskuteret spillested.
Det er 7 år siden vi startede i Støvring hallens klublokaler.
Det var den periode der var længst og det gik jo også rigtig godt.
Så kom der ønsker om at alle kunne spille i et lokale.
Vi gik på jagt efter et nyt spillested hvor det kunne tilgodese.
Vi fandt det her lokale, kontaktede kommunen og fik lov at være her
Og må konstatere, at lokalet er udmærket til vores spil det kan virke lidt træls når der er pause, men det går.
Nu håber vi så vi kan være her nogle år.
Jeg har fået oplyst fra Gerda Christensen at vi kan være her som sidste sæson måtte der opstå problemer må tage det derfra.
Spilledagen har været drøftet i bestyrelse og vi har afholdt en orienterende afstemning, der kom ikke nogen krystal klar udmelding, men alligevel således, at torsdag er den foretrukne ugedag, så det vil vi fortsætte med så vidt muligt.
I forbindelse med vedtagelse af de nye Vedtægter har jeg kontaktet Rebild Kommune for at få vor klub godkendt i henhold til Folkeoplysende virksomhed, jeg har modtaget godkendelse fra Kommunen
Turneringer: Vi har i år spillet 5 parturneringer, juleturnering og i aften afslutningsturnering.
2 rækker med 5 og borde 1 række med 4 borde, med op-og nedrykning egter 6 spilleaftener
Det var et ønske om noget oftere op- og nedrykninger,
Det kunne vi samtidig med flytning herud tilgodese.
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private som turneringer arrangeret af distriktet, men jeg har ikke i år fået tilsendt nogle checks som jeg skulle videregive, men det har nok været fordi man har fået præmierne udleveret på spillestedet.
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
Undervisning: Der har ikke været nogle undervisningshold i år
Medlemmer: Der har i år været 58 klubmedlemmer.
Vi har i år haft 22 substitutter
Bestyrelsesmøder: Der har i årets løb været afholdt 5 bestyrelsesmøder, alle møder afholdes privat på skift hos bestyrelsen og turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
Vi har afholdt en ekstraordinær generalforsamling ( vedr.nye vedtægter.)
Hjemmeside: Hjemmesiden kører nu faktisk uden problemer,
Jeg vil lægge denne beretning som referat på nettet, så de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse af hvad der er sket.
Vi er i år gået fra lokal server til at være koblet op på DBF,`s server
Som betyder når vi inde på bridgecentralen altid er online, og det er vi alle som har adgang til bridgecentral, det betyder også lidt større datadiciplin
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget velkommen.
Bridgemate Sponsorer
Vi har i år investeret i noget EDB. Og i disse bordcomputere.
Til det har søgt støtte og fået følgende.
Støvring Autoophug 2400,-
Bisgaard vin 1200,-
El-installatør Wulff 1200,-
Ejendomsmægler Knud Jensen 1200,-
Rebild Kommune 5000,-
Spar Nord fonden 5000,-
Jeg har ikke været ved alle i byen så der er mange muligheder endnu, når der bliver ”rigtig forår.”
Monica og Knud vil sponseret klubben 3 bridgebord, derudover er
klubben er blevet foræret 4 bridgeborde de øvrige låner vi af ældresagen.
Klubmestre Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev Arne og Bent
Tillykke med det og vil i godt komme herop til præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
Afslutning Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke danske bank for Deres støtte i form af spillekort , porto og kopier ved vore forsendelser
Jeg vil ved given lejlighed takke huset her for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen torsdag den 2 september 2010 til ny sæson.
Arne Nielsen.
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 6 maj 2010
Sted: Mastruplund Cafeen
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.00 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.15.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 1 rullepølsemad og kaffe/the og småkager.
Generalforsamlingen starter kl. 21.45 med følgende dagsorden.
1. Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.(v. Formanden)
3. Godkendelse af udsendte klubregler (Formanden)
4. Godkendelse af det reviderede regnskab (v. Kassereren)
5. Godkendelse af budget (v. Kassereren)
6. Fastsættelse af kontingent.
7. Indkomne forslag.(Skal være formanden i hænde senest den 24-4-2010)
8. Valg af formand
a. Arne Nielsen er på valg
9. Valg af Kasserer (Gerda Pinstrup ønsker at udtræde af bestyrelsen.)
10. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer
11. Valg af suppleanter
12. Valg af revisor og revisorsuppleanter.
13. Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 24 april 2010
Tilmelding skal ske til Marinus Brunsborg (manb@mail.dk)
Der skal ikke skaffes substitut denne aften, men er man først tilmeldt, og senere bliver forhindret, skal man naturligvis melde afbud eller skaffe substitut.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 6 maj 2010 T Traktement den 6 maj 2010
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
Referat af generalforsamlingen:
Arne Krogshave blev valgt til dirigent/ Kaj Jørgensen blev valgt til protokolfører
Arne Krogshave gav ordet til Arne Nielsen for aflæggelse af formandens beretning.
Beretning er vedlagt til orientering.
Men der er vedtaget i bestyrelsen,at der fortsat spilles torsdag aften og på Mastruplund indtil videre.
Formanden nævnte,at der var spillet diverse turneringer og efter resultaterne skete der op og nedrygning efter hver turnering.
Der har været holdt ekstraordinær generalforsamling og her blev der vedtaget nye vedtægter.
Forskellige firmaer har sponseret beløb til anvendelse ved indkøb af bordcomputere.
Formandens beretning blev godkendt.
Der er samtidig med indkaldelse til generalforsamlingen udsendt klubregler,disse er vedlagt som bilag.
Kasserer Gerda pinstrup oplæste regnskabet. Året sluttede med et underskud på 4223,26.. Beholdningen er pr 31 marts 2010 kr 18099,22
Der blev stillet spørgsmål om udgifter til broncepoint.
Regnskabet blev godkendt.
Der blev fremlagt et budget for 2010/2011 budgettet blev godkendt.
Kontingentet blev vedtaget, at fortsætte uændret til 500,00 pr år.
Valg ag formand: Arne Nielsen blev genvalgt.
Valg af Kasserer: Jens Liltorp blev valgt.
Valg af bestyrelsesmedlemmer: Bjarne Johnsen og Marinus Brunsborg blev valgt.
Valg af suppleanter Klaus Cruuse Petersen.
Valg af Revisor Gerda Pinstrup og Kaj Jørgensen som suppleanter
Gerda Severinsen sagde tak til Gerda Pinstrup for god forplejningm.m.til revisionsmøderne.
Mødet sluttede med underskrift af protokolfører og dirigent.
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 28 april 2011
Sted: Mastruplund Cafeen
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.00 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.15.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 1 rullepølsemad og kaffe/the og småkager.
Generalforsamlingen starter kl. 21.45 med følgende dagsorden.
1. Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.(v. Formanden)
3. Godkendelse af det reviderede regnskab (v. Kassereren)
4. Godkendelse af budget (v. Kassereren)
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Indkomne forslag.(Skal være formanden i hænde senest den 14-4-2011
7. Valg af Kasserer (Jens Liltorp modtager genvalg)
8. Valg af Sekretær (lars Bundgaard Nielsen modtager genvalg)
9. Valg af suppleanter (Claus Kruuse Petersen modtager genvalg
10. Valg af revisor og revisorsuppleant.
11. Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 14-april 2011
Tilmelding skal ske til Marinus Brunsborg (manb@mail.dk)
Der skal ikke skaffes substitut denne aften, men er man først tilmeldt, og senere bliver forhindret, skal man naturligvis melde afbud eller skaffe substitut.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 28 april 2011 Traktement den 28 april 2011
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
|
Årsberetning: 2011
|
|
1
|
Indledning:
|
Det er i år vort 37 sæsonår,da klubben blev stiftet i 1974.
Det er da ganske flot.
Jeg har skrevet protokollerne ind på computer, så hvis nogen er interesseret i historien kan den lægges på en CD-rom
|
2
|
Medlemmer:
|
Der har i år været 55 klubmedlemmer.
Vi har i år haft 28 substitutter,så der tilknyttet klubben 83
personer.
|
3
|
Spillested/tid:
|
Vi har nu spillet i dette lokale i 2 år,og har fået tilsagn om at måtte spille her igen næste år.
Og må konstatere, at lokalet er udmærket til vores spil det kan være lidt uro når vi skifter, men det går.
Nu håber vi så vi kan være her nogle år.
Jeg har fået oplyst fra Gerda Christensen at vi kan være her som sidste sæson, måtte der opstå problemer må tage det derfra.
Spilledag og tid vil være uændret næste år.
|
4
|
Turneringer:
|
Vi har i år spillet 6 parturneringer, juleturnering og i aften afslutningsturnering.1 række med 5 og borde 2 række med 4 borde, med op-og nedrykning efter 4/5 spilleaftener
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private, som turneringer arrangeret af distriktet.
Jeg har konstateret at flere har opnået fine resultater tillykke med det.
Men jeg har ikke i år fået tilsendt nogle checks, som jeg skulle videregive, men det har nok været fordi man har fået præmierne udleveret på spillestedet.
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
|
5
|
Undervisning:
|
Der har ikke været nogle undervisningshold i år
vi arbejder på muligheden for at etablere undervisning
næste år.
Håber det vil lykkes på en eller anden måde.
Marinus har meddelt bestyrelsen, at han ikke kan påtage sig
opgaven.
Marinus har også meddelt, at han vil stoppe som turnerings
leder efter næste generalforsamling,
Begrundelsen har ikke v Begrundelsen har ikke været fordi der har været uoverenstemmelse hverken i bestyrelsen eller klubben, men udelukkende for at kunne disponere anderledes med sin tid..
Bestyrelsen har i den forbindelse tilmeldt Lars og Peter til turneringslederkursus.
|
6
|
Bestyrelsesmøder:
|
Der har i årets løb været afholdt 3 bestyrelsesmøder, alle
møder afholdes privat på skift hos bestyrelsen og
turneringslederen.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser
fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
|
7
|
Hjemmeside:
|
Hjemmesiden kører nu faktisk uden problemer, dog kan
opdateringen på nogle punkter hinke lidt.
Jeg vil lægge denne beretning samt referat på nettet, så
de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse
af hvad der er sket.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget
velkommen.
|
8
|
Bridgemate
|
Der har været problemer med vore bridgemate i 2 tilfælde ,som
begge er løst.
Jeg har ikke i år søgt sponsorstøtte
|
9
|
Klubmestre
|
Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev Monica Olesen og Knud Bisgaard Olesen
Tillykke med det og vil i godt komme herop til
præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
|
10
|
Afslutning
|
Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til
øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
En stor tak til dem, som ved køb af vand og øl har
støttet klubben.
Jeg vil ved given lejlighed takke huset her for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen torsdag den 1 september
2011 til ny sæson.
|
Arne Nielsen.
Referat af generalforsamlingen den 28. april 2011.
Valg af dirigent: Arne Krogshave blev valgt
Derefter blev der valgt protokolfører og stemmetællere.
Formanden aflagde beretning, som er vedlagt som bilag.
Formand Arne Nielsen’s beretning blev godkendt.
Der blev blandt andet nævnt, at spilleaften fortsat vil være torsdag aften og på ”Mastruplund” – i hvert fald til nytår-.
Der vil fra næste generalforsamling være behov for en ny turneringsleder og derfor sendes 2 mand på kursus med henblik på at overtage ”turneringslederjobbet”
Der blev uddelt præmier og udnævnt klubmestre.
Formanden rettede en tak for året der er gået.
Kasserer Jens Liltorp aflagde regnskabet som på forhånd var omdelt eller udsendt til medlemmerne.
Regnskabet sluttede med en overførsel til egenkapitalen kr. 4.559,85, så kassebeholdning/egenkapitalen var kr. 22.659,07
Regnskabet blev godkendt.
Budgettet blev forelagt og godkendt.
Der er ikke indkommet forslag under punkt 6.
Jens Liltorp blev genvalgt til kasserer.
Lars Bundgård Nielsen blev genvalgt til bestyrelsen.
Claus Kruuse Pedersen blev valgt som suppleant.
Gerda Pinstrup blev valgt som revisor og Kaj Jørgensen som suppleant.
Der blev stillet enkelte spørgsmål under eventuelt.
Referent Dirigent
Kaj Jørgensen (sign.) Arne Krogshave (sign.)
|
|
-
Støvring Bridgeklub
Generalforsamling torsdag den 26 april 2012
Sted: Mastruplund Cafeen
Vi mødes som sædvanlig kl. 19.00 spiller en miniturnering indtil kl.ca 21.15.
Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – 1 rullepølsemad og kaffe/the og småkager.
Generalforsamlingen starter kl. 21.45 med følgende dagsorden.
- Valg af dirigent/protokolfører/stemmetællere.(bestyrelsen foreslår Arne Krogshave som dirigent - Kaj Mortensen som protokolfører -Agnes og Gerda som stemmetællere-)
- Bestyrelsens beretning for det forløbne år.(v. Formanden)
- Godkendelse af det reviderede regnskab (v. Kassereren)
- Godkendelse af budget (v. Kassereren)
- Fastsættelse af kontingent. (bestyrelsen foreslår uændret kontingent)
- Indkomne forslag.(Skal være formanden i hænde senest den 12-4-2012
- Valg af Formand (Arne Nielsen modtager ikke genvalg) (Bestyrelsen foreslår Bjarne Johnsen)
- Valg af Bestyrelsesmedlem (Marinus Brunsborg modtager ikke genvalg) Bestyrelsen foreslår Thomas Thomasen)
- Valg af suppleant (Claus Kruuse Pedersen modtager genvalg
- Valg af revisor og revisorsuppleant.(bestyrelsen foreslår Gerda Pinstrup som revisor og Kaj Jørgensen som suppleant)
- Eventuelt.
Af hensyn til traktement og turneringens tilrettelæggelse vil vi gerne have din bindende tilmelding senest torsdag den 19-april 2012
Tilmelding skal ske til Marinus Brunsborg (manb@mail.dk)
Der skal ikke skaffes substitut denne aften, men er man først tilmeldt, og senere bliver forhindret, skal man naturligvis melde afbud eller skaffe substitut.
Der vil være beskedne vinpræmier til denne aften.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
…………………………………………………………………………………………………………
Jeg/vi deltager i Turnering den 26 april 2012 Traktement den 26 april 2012
Navn:………………………………………………………………………………………….
Navn:…………………………………………………………………………………………..
Årsberetning: 2012
|
|
1
|
Indledning:
|
Det er i år vort 38 sæsonår, klubben blev stiftet i 1974.
Det er da ganske flot.
Jeg har skrevet protokollerne ind på computer, så hvis nogen er interesseret i historien kan den hentes og evt. lægges på en CD-rom
|
2
|
Medlemmer:
|
Der har i år været 64 DBF klubmedlemmer.
Vi har i år haft 28 substitutter, så der tilknyttet klubben 92
personer.
|
3
|
Spillested/tid:
|
Vi har nu spillet i dette lokale i 3 år, og har fået tilsagn om at måtte spille her igen næste år.
Og må konstatere, at lokalet er udmærket til vores klub der kan være lidt uro når vi skifter, men det går.
Jeg har fået oplyst, at plejehjemmet står over for en ombygning og mordenisering men har også fået oplyst fra Flemming Hansen,, at vi kan være her som sidste sæson, måtte der opstå problemer må tage det derfra.
Spilledag og tid vil være uændret næste år.
|
4
|
Turneringer:
|
i dette klubår har vi spillet 5 parturneringer, juleturnering og i aften afslutningsturnering.
1.Parturnering med 4 borde i A-rækken 5 borde i B røkken 5 borde i C.rækken
2-3-4-5 parturnering med 5 borde i alle rækker
med op-og nedrykning efter hver parturnering
Klubbens medlemmer har også i år deltaget i fremmede turneringer såvel private, som turneringer arrangeret af distriktet.
Jeg har konstateret at flere har opnået fine resultater tillykke med det.
Men jeg har ikke i år fået tilsendt nogle checks, som jeg skulle videregive, men det har nok været fordi man har fået præmierne udleveret på spillestedet.
Der har også i år været meget brug for vore altid venlige substitutter
En stor tak til Dem.
|
5
|
Undervisning:
|
Der har ikke været undervisningshold i år.
vi arbejder stadigvæk med muligheden for at etablere undervisning under en eller anden form.
Håber det vil lykkes på en eller anden måde.
Begrundelsen har ikke v
Bestyrelsen har i den forbindelse tilmeldt Lars og Peter til turneringslederkursus.
Men de er blevet aflyst, der er nye tilbud men alle har været overtegnet.
|
6
|
Bestyrelsesmøder:
|
Der har i årets løb været afholdt 2 gentlige
bestyrelsesmøder,afholdt privat på skift hos bestyrelsen og
turneringslederen.
det øvrige bestyrelsesarbejde er foretaget på spilleaftener.
På møderne drøftes klubbens daglige drift, meddelelser
fra distriktet.
Der afsluttes med noget godt mad og et spil bridge.
Vi har haft nogle gode møder uden problemer af noget art.
|
|
Hjemmeside:
|
Hjemmesiden kører nu faktisk uden problemer, dog kan
opdateringen på nogle punkter hinke lidt.
Jeg vil lægge denne beretning samt referat på nettet, så
de, som er forhindret i at deltage kan få en fornemmelse
af hvad der er sket.
Er der i øvrigt forslag til hjemmesiden er de meget
velkommen.
|
8
|
Bridgemate
|
Der har været problemer med vore bridgemate i 2 tilfælde ,som
begge er løst.
Jeg har ikke i år søgt sponsorstøtte
|
9
|
Klubmestre
|
Som tidligere så også i år vil vi kåre klubmestre.
Vindere blev Bent Frederiksen og Arne Krogshave?
Tillykke med det og vil i godt komme herop til
præmieoverrækkelse.
Skal vi give dem en hånd.
|
10
|
Afslutning
|
Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer
til Marinus som turneringsleder til
øvrige bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde.
En stor tak til dem, som ved køb af vand og øl har
støttet klubben.
Jeg vil ved given lejlighed takke huset her for Deres måde at være på.
Jeg vil slutte med ønsket om en god sommer.
Og håber vi kan mødes igen torsdag den 6 september
2012 til ny sæson.
|
Arne Nielsen.
Referat af generalforsamlingen den 26 april 2012:
- Valg af dirigent blev Arne Krogshave, Kaj Mortensen protokolfører og Agnes og Gerda stemmetællere.
- Arne gav ordet til formanden, som aflagde bestyrelsens beretning. Klubmestre blev Bent Frederiksen og Arne Krogshave. Formanden rettede en tak til medlemmerne, Marinus som turneringsleder samt til ”ølkassen”. Beretningen blev godkendt.
- Kasserer Jens Liltorp aflagde regnskab. Regnskabet var på forhånd udsendt over nettet. Overskuddet er på 6.170,31 kr. Kassebeholdning er nu på 28.829,38 kr. Spørgsmål om kontingent til DBF. Svar: Et medlem betaler kun for bladet. Regnskabet godkendt.
- Jens Liltorp gennemgik forslag til budget (2012 – 2013). Budgettet godkendt.
- Bestyrelsen foreslår uændret kontingent, der betales på en gang.
- Ingen indkomne forslag.
- Valg af formand (forslag om Bjarne Johnsen, der blev valgt)
- Thomas Thomasen og Lis Pedersen blev valgt til bestyrelsen.
- Claus Kruuse Pedersen fortsætter.
- Gerda Pinstrup revisor og Kaj Jørgensen suppleant.
- Arne og Marinus fik en stor tak for deres store arbejde. Arne takkede for sin tid som formand. Takkede Marinus. Marinus takkede for et godt samarbejde med bestyrelsen og medlemmerne
Referent Dirigent
Kaj J. Mortensen (sign.) Arne Krogshave (sign.)
|
|