Valg af dirigent:
Per Fredriksen blev valgt.
Bestyrelsens beretning:
Bestyrelsens beretning blev fremlagt af Thomas Schack. Bestyrelsens beretning er vedlagt.
Birthe Laursen, ville vide om bestyrelsen mente at det kun var bestyrelsen, der skulle have ros for at sammenlægningen blev gennemført. Thomas gjorde opmærksom på at det ikke kun var bestyrelsen, men hele klubben der kunne være stolte af sammenlægningen.
Der var ingen yderligere bemærkninger til beretningen.
Aflæggelse af årsregnskabet: (bilag 4)
Ditte Jeppesen fremlagde regnskabet, der viste et beskedent overskud på DKK 18, hvilket hun betegnede som værende tilfredsstillende, idet der i året har været købt en del nye materiel i forbindelse med udvidelsen.
Der blev spurgt en del til, om man kunne lave opdelt regnskab pr spilledag, så man kunne se om vinen blev fordelt ligeligt mellem disse. Der var flere der frygtede at deres spilledag blev snydt. Der blev aftalt at fremføre ønsket for den næste bestyrelse, der så vil skulle fortage denne opdeling.
Regnskabet blev godkendt uden yderligere bemærkninger.
Indkomne forslag:
1: Bestyrelsen indstiller forslag til vedtægtsændringer. (bilag 0)
På vegne af bestyrelsen gennemgik Keld Jensen forslaget.
Keld gjorde opmærksom på at vedtægtsændringerne fra bestyrelsen skulle ses under et. Og hvis der var ændringer til de nye vedtægter, ville de skulle behandles efter en eventuel vedtagelse. Undervejs i gennemgangen blev de enkelte ændringer lagt op til debat.
Bestyrelsens foreslag til vedtægtsændringer blev vedtaget.
Undervejs var Birthe Laursen fremkommet med ændring til §7 i de nye vedtægter, om at fastholde teksten fra de gamle vedtægter ” Det bør tilstræbes at bestyrelsen udgør et repræsentativt udvalg af medlemmerne.” Denne tekst blev vedtaget medtaget i de nye vedtægter under §7.
2: Niels Vissing forslag om afskaffelse af holdturneringer (bilag 1)
3: Keld Jensen forslag om prøve-holdturnering for alle til brug for beslutning om
hold-turneringens fremtid i klubben. (bilag 2)
Niels Vissing fremlagde forslaget om afskaffelse af holdturnering ved at pointere at alt for få ønskede at spille holdturnering, og at den dermed burde afskaffes. I forlængelse heraf fremlagde Keld Jensen sit forslag om en prøveturnering. Keld ønskede at klubben ventede med at tage beslutning om afskaffelse af holdturnering indtil alle havde prøvet en holdturnering, så de viste, hvad der blev talt om, for så at indstille til næste generalforsamling at skulle stemme om holdturneringens fremtid i klubben.
Der blev afholdt afstemning om Niels Vissings forslag om at afskaffe holdturnering.
23 stemte for at afskaffe hold turnering, 14 stemte imod. Resten ad de fremmødte undlod at stemme. Dermed blev holdturnering afskaffet, og der var derfor ingen mening i at stemme om en prøveturnering med efterfølgende afstemning. Keld Jensens forslag blev dermed automatisk afvist.
4: Ditte Jeppesen forslag om medlemskort (bilag 3)
Ditte fremlagde forslaget, som fik generalforsamlingens tilkendegivelse af at være en god ide.
- Orientering om valg af bestyrelsesmedlemmer for underklubber
Karsten Jeppesen gjorde opmærksom på at da vedtægtsændringerne blev vedtaget, var valgene i underklubberne gyldige og Karsten fremlagde resultatet derfra.
Mandags bestyrelsesmedlem: Flemming Pedersen
Suppleant: Anny Vedel
Onsdags bestyrelsesmedlem: Birthe Laursen
Suppleant: Inge Lund Christiansen
Torsdags bestyrelsesmedlem: Erik Schack
Suppleant: Grethe Sørensen
- Valg af bestyrelsesmedlemmer for hovedklubben og suppleanter herfor.
Da der var vedtægtsændringer, og klubben skulle tegnes af en bestyrelse bestående af 4 bestyrelsesmedlemmer for klubben, samt et medlem for hver spille dag, var alle poster på valg.
Der var 7 opstillede til valg af de 4 poster fra hovedklubben.
Resultat:
Valgt til hovedbestyrelsen
Keld Jensen 67 stemmer
Inge Lund Christiansen 54 stemmer
Hanne Markdal 54 stemmer
Bodil Kristensen 48 stemmer
Suppleant til hovedbestyrelsen
Jens Christian Jensen 39 stemmer
Karsten Jeppesen 37 stemmer
Ditte Jeppesen 33 stemmer
Da Inge er valgt ind i hovedbestyrelsen, behøver onsdagsklubben en suppleant, som de skal have valgt.
- Valg af revisor og suppleant
Svend Åge Pedersen blev valgt som revisor
Per Frederiksen blev valgt som revisor suppleant.
- Eventuelt
Keld Jensen takkede den afgående bestyrelse, og anmodede klubbens medlemmer om løbende håndsrækning til opgaver.
Referent Dirigent
Thomas Schack Per Frederiksen
Bilag 0 er ikke bragt hér, men kan rekvireres
Bilag 1: Forslag til vedtagelse på ordinær generalforsamling i Hobro Bridgeklub d. 26. marts 2012: Fra og med spillesæsonen 2012/2013 spilles der ikke holdturnering. I stedet spilles den sædvanlige par-turnering.
Niels Vissing-Jørgensen
Bilag 2: Følgende ønskes optaget på dagsordenen på Generalforsamlingen d. 26 marts 2012:
I sæsonen 2012-13 spilles holdturnering hvor alle deltager - såfremt antallet af tilmeldte par muliggør dette. Turneringen skal være formen hvor der spilles én kamp (28 spil) per aften.
Derefter pålægges det bestyrelsen, at tage emnet op til debat på en spilleaften i sidste halvdel af sæsonen hvor det afklares, hvorvidt der spilles holdturnering det kommende år.
På denne måde har alle mere lige forudsætninger for at deltage i beslutningen. På nuværende tidspunkt er det ikke alle, der har prøvet at spille holdturnering, og mange har aldrig spillet holdturnering med kun én kamp per spilledag.
Keld Jensen
Bilag 3: Jeg vil gerne foreslå at vi klubben får lavet et medlemskort til det enkelte medlem af klubben hvor der er oplyst: Medlemmets navn – DBF-medlemsnr. – faste spilledage og kontingentbetaling (evt. opdelt i DBF og HBK andele)
Dette vil gøre det nemmere for efterfølgende kasserere at inddrive medlemsskabsbetaling, og sikre det enkelte medlem i en evt. tvivl i forhold til klubbetaling, DBF-betaling i forhold til evt. anden klub.
Ditte Jeppesen
Bilag 4: Regnskabet kan rekvireres af medlemmer.
|