Spilleaftener

Spillested og tid


Hobro Bridgeklub

Markedshallen

Horsøvej

9500 Hobro


Mandag kl. 19.00

Onsdag kl. 13.30

Torsdag kl. 13.00





Regler


    Substitutregler


  I A- og B-rækken er der fri brug af enkelt-substitutter. I C-rækken kan der maximalt scores middel + 10 % på aftenen ved brug af substitut der spiller i A-rækken i egen klub eller har en tilsvarende styrke.

Ved brug af dobbelt-substitutter kan der scores middel +/- 10 % på aftenen. Tilbageførsel af point til modstanderpar afhænger af den enkelte turnering.


      Tidsregler


   Ved væsentlig overskridelse af tiden i en runde vil der af turneringslederen blive uddelt en advarsel. Som hovedregel vil advarslen blive tildelt begge par ved bordet, med mindre det er helt klart for turneringslederen at overskridelsen kun skyldes det ene par, eller hvis ét par selv påtager sig skylden.

Modtager det samme par 2 advarsler på én aften fratrækkes der 10 point fra aftenens score.





Vedtægter




Vedtægter


for

Hobro Bridgeklub





§ 1


Klubbens navn er Hobro Bridgeklub.

Klubben er stiftet d. 29. september 1969.

Klubben er hjemmehørende i Mariagerfjord Kommune.


Klubben består af alle medlemmer (herefter kaldet hovedklubben) samt et antal afdelinger omfattende medlemmer tilmeldt en given spilledag (herefter kaldet underklubber).




§ 2


Klubbens formål er at samle bridgespillere på regelmæssige spilledage til par og holdturneringer, evt. enkeltmandsturneringer og kampe mod andre klubber.


Klubben skal endvidere ved undervisning dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.




§ 3


Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund.


Klubben og enkeltmedlemmer er forpligtet til at overholde love og regler vedtaget af Danmarks Bridgeforbund.




§ 4


Enhver kan optages som medlem i klubben. Medlemskab er ikke afhængig af aktiv deltagelse i klubbens løbende turneringer.


Medlemsrettigheder kan fratages af bestyrelsen. Ved andre forhold end kontingentrestance skal bestyrelsen følge gældende regler i Danmarks Bridgeforbund.




§ 5


Kontingentet består af kontingent til Danmarks Bridgeforbund og klubkontingent.

Klubkontingentet fastsættes af bestyrelsen og er ens for alle og er altid gældende for en hel sæson (1. september 31. august), dog med følgende undtagelser:


- Der betales kun fuldt klubkontingent for den første spilledag.

- Medlemmer der indmeldes efter 1. januar betaler ½ klubkontingent.

- Passive medlemmer (personer der ikke deltager i klubbens løbende turneringer) betaler nedsat klubkontingent.

- Juniormedlemmer (under 26 år) betaler nedsat klubkontingent.

- Bestyrelsesmedlemmer og turneringsleder betaler ikke klubkontingent.

- Bestyrelsen kan bevilge frihed for klubkontingent til hjælpere.

- Bestyrelsen kan bevilge fuld kontingentfrihed til personer der yder en særlig indsats.




§ 6


Bestyrelsen kan bevilge tilskud til medlemmers deltagelse i turneringer arrangeret indenfor Danmarks Bridgeforbund.




§ 7


Klubben ledes af en bestyrelse på 4 medlemmer fra hovedklubben samt 1 medlem fra hver underklub.


Medlemmerne fra hovedklubben vælges direkte på generalforsamlingen og vælges for 2 år ad gangen således at 2 medlemmer er på valg hvert år. Herudover vælges hvert år 2 suppleanter for 1 år ad gangen. Såfremt en suppleant indtræder i bestyrelsen bliver denne sidende i det oprindelige medlems fulde valgperiode.


På generalforsamlingen 2012 vælges 4 medlemmer fra hovedklubben. Ved konstitueringen beslutter bestyrelsen hvilke 2 af disse der er på valg på generalforsamlingen 2013.


Medlemmer for underklubber vælges således:


- Hver underklub vælger 1 medlem til bestyrelsen samt en suppleant herfor for 1 år ad gangen. Medlemmet skal til enhver tid være tilmeldt den underklub vedkommende repræsenterer.

- Valget skal finde sted på en almindelig spilledag senest 10 dage før generalforsamlingen og skal umiddelbart herefter meddeles bestyrelsen.

- Valgdatoen skal varsles på de 2 nærmest før liggende spilledage.

- Valget følger samme procedure som er gældende for generalforsamlingen.

- Såfremt en underklub ikke ønsker at vælge et medlem til bestyrelsen står pladsen vakant til næste generalforsamling.

- Intet medlem kan vælges for både en underklub og hovedklubben

- Nye underklubber kan først vælge medlem til bestyrelsen i forbindelse med førstkommende ordinære generalforsamling.


Alle medlemmer er forpligtet til at modtage valg til bestyrelsen. Dog kan fratrådte medlemmer frasige sig valg de første 2 år efter deres fratræden.

Bestyrelsesmedlemmer der har fungeret i 8 år kan først genvælges 1 år efter deres fratræden.


Det bør tilstræbes at bestyrelsen udgør et repræsentativt udvalg af medlemmerne.


Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer.

Bestyrelsen bestemmer selv sin forretningsorden.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mere end halvdelen af medlemmerne er til stede.

Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Klubben tegnes af formand og kasserer.




§ 8


Klubbens regnskabsår er 1. marts 28. februar.


På generalforsamlingen vælges hvert år en revisor samt en suppleant for denne.




§ 9


Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.


Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i perioden 15. marts 15. april, og er åben for alle klubbens medlemmer samt evt. gæster indbudt af bestyrelsen. Sidstnævnte har ikke stemmeret, men kan tildeles taleret af forsamlingen.


Hvert medlem har én stemme. Fraværende medlemmer kan stemme via skriftlig fuldmagt, der skal udstedes til navngivet medlem og medbringes på generalforsamlingen. Hvert tilstedeværende medlem kan kun benytte én fuldmagt.


Dagsordenen skal indeholde følgende:


- Valg af dirigent

- Bestyrelsens beretning

- Aflæggelse af årsregnskab

- Indkomne forslag

- Orientering om valg af bestyrelsesmedlemmer for underklubber

- Valg af bestyrelsesmedlemmer for hovedklubben og suppleanter herfor

- Valg af revisor og suppleant

- Eventuelt


Generalforsamlingen afholdes en ordinær spilledag for en underklub med spilletidspunkt efter kl. 18.

Generalforsamlingen skal indvarsles i alle underklubber på de 2 nærmest førliggende spilledage.

Forslag der ønskes behandlet skal indleveres til bestyrelsen senest 7 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer.


Alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpelt flertal blandt de fremmødte medlemmer med følgende undtagelser:


- Vedtægtsændringer vedtages med 2/3s flertal blandt de fremmødte

- Opløsning af klubben kræver tilslutning af over halvdelen af klubbens medlemmer. Såfremt et forslag om opløsning opnår tilslutning fra mindst halvdelen af de fremmødte medlemmer, men ikke halvdelen af alle medlemmer, indkaldes til ny generalforsamling med min. 7 dages varsel, hvor forslaget da kan vedtages ved simpelt flertal blandt de fremmødte.


Afstemning foretages ved håndsoprækning med mindre minimum ét medlem fremsætter ønske om skriftlig afstemning.

Skriftlig afstemning er dog obligatorisk ved valg mellem flere kandidater. Ved sådanne valg skal der på stemmesedlen angives lige så mange navne, som der skal vælges kandidater.

Suppleanter tages i rækkefølge blandt de kandidater der ikke opnåede valg til den pågældende post.

Ved stemmelighed foretages ny afstemning blandt de 2 kandidater. Var der oprindeligt kun 2 kandidater eller resulterer en ny afstemning i stemmelighed foretages der lodtrækning.

Er der mere end 2 kandidater til valg til kun én post holdes først afstemning blandt alle kandidater og dernæst afstemning bland de 2 kandidater der opnåede flest stemmer, med mindre én kandidat opnåede over halvdelen af stemmerne.

Afholdes der ikke afstemning om en post, afholdes der efterfølgende særskilt valg af suppleant efter samme regler.


Stemmeoptælling foretages af dirigenten og et medlem valgt af forsamlingen.



§ 10


Ekstraordinær generalforsamling afholdes hvis bestyrelsen finder det påkrævet eller senest 3 uger efter mindst 10 medlemmer skriftligt har fremsat ønske herom.

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med 14 dages varsel med angivelse af dagsorden og eventuelle forslag.




§ 11


Bestyrelsen træffer afgørelse i alle spørgsmål angående planlægning og afvikling af turneringsprogrammet.

Bestyrelsen udpeger en hovedturneringsleder der er ansvarlig der er ansvarlig for alle klubturneringer i henhold til gældende regler og love i Danmarks Bridgeforbund, samt en turneringsleder for hver spilledag.

Forhold der ikke er dækket af nævnte regler afgøres af bestyrelsen.




§ 12


Andre former for kortspil end bridge er ikke tilladt i klubben, og det er ikke tilladt at spille om kontante beløb, undtagen i særlige tilfælde.




§ 13


I tilfælde af klubbens opløsning overgår en evt. formue og aktiver til Danmarks Bridgeforbund, en anden bridgeklub eller til velgørende formål






Nærværende vedtægter er vedtaget på den stiftende generalforsamling d. 29. september 1969.

Revideret d. 12. maj 1980; 14. marts 1988; 21. marts 1988; 10. april 1955; 27. marts 2000.

Gennemgående revideret på generalforsamlingen d. 7. april 2008.


Revideret på generalforsamlingen d. 26. marts 2012.






Thomas Schack                     Karsten Jeppesen                     Ditte Jeppesen






Erik Schack                           Jens Chr. Jensen



Årsberetninger


Bestyrelsens beretning for Hobro Bridgeklub


2012-13



2012-13 var det første år med en officiel fælles bestyrelse for hele klubben, Mandagsklubben, Seniorbridge Onsdag og Torsdagsklubben.


Det har selvfølgelig betydet lidt nye arbejdsområder og metoder og dermed også nye udfordringer. Der skulle findes fælles fodslag, og det kræver oftest lidt tilpasning, men vi kom igennem året.


Der har været 2 udskiftninger i bestyrelsen i løbet af året. Begge af personlige årsager.


Vi har haft medlemmer sendt på kursus i Bridgecentral og Bridgemate, og dette - kombineret med intern uddannelse - gør at vi efterhånden har fået flere personer, der kan betjene elektronikken.


Ved sæsonstart var der til det sidste spænding om antallet af borde både mandag og onsdag. Det endte med de vanlige 20 borde onsdag og 16 ½ bord mandag. Heldigvis var der en af vore egne og en udefra, der dækkede den sidste plads om mandagen i det meste af efteråret, og i foråret fik vi aktiveret 2 af vore passive medlemmer. Der har således været 17 borde mandag, 20 borde onsdag og 5 borde torsdag. Alt i alt 1-2 borde mindre end sidste år.


Vi havde håbet på at kunne blive lidt flere i foråret, når begynderundervisningen ved Hanne var ovre, men det blev kun til 2 nye medlemmer herfra. Da der samtidig var et par stykker, der ønskede at stoppe, forblev spillerantallet uændret.


Der har også været undervisning for de ”let øvede” medlemmer onsdag før spillestart ved Hanne og onsdag aften ved Keld. Begge steder har der været trofast fremmøde, men der er plads til flere.


Turneringsmæssigt har alt været ved det gamle onsdag og torsdag med henholdsvis 2 og 4 parturneringer i løbet af året. Mandag har der, i henhold til Generalforsamlingens beslutning sidste år, ikke været spillet holdturnering, men udelukkende parturnering 4 stk. + en kvalifikationsturnering ved sæsonstart.


De åbne turneringer har været lidt op og lidt ned. Som et forsøg prøvede vi at arrangere Sommerbridge i regi af både Mandagsklubben og Seniorbridge Onsdag (skiftevis). Sidstnævnte måtte dog hurtigt opgives igen, da der kun kunne samles 2 borde. Hobro Open i efteråret havde en lille fremgang på 2 par til i alt 30 par, mens Seniorturneringen i foråret havde en tilbagegang på 12 par til i alt 24 par. Derudover blev der afholdt en kvalifikationspulje i Distriktets Mix Par turnering for klubberne i Himmerland med 10 par.


Medlemstallet er gået lidt tilbage i det forløbne år, men det skyldes hovedsageligt fraflytninger og udmeldelser af mere eller mindre passive medlemmer. På landsplan er medlemstallet i stilstand i øjeblikket, dog med en tendens til en lille nedgang. Det er derfor vigtigt for alle klubber, at tilgangen vedligeholdes. Den samlede medlemsskare bliver i øjeblikket ikke yngre de negative vil sige at gennemsnitsalderen stiger med 1 år for hvert år der går. Helt så slemt er det nok ikke, men vi må erkende, at der hvert år vil være en vis ”naturlig afgang”. Det er derfor vigtigt, at vi alle fortæller enhver, der gider lytte, om bridgens lyksaligheder og opfordrer dem til at komme til undervisning og dermed få adgang til en af verdens bedste fritidsbeskæftigelser, der er med til at holde os yngre, end vi ser ud til.


Til slut vil vi bede jer være opmærksomme på, at det ikke kun er de titelindehavende medlemmer af bestyrelsen, der står for arbejdet der er også alle de ”praktiske grise”, som et tidligere bestyrelsesmedlem døbte dem; dvs. dem der stiller op og rydder på plads igen og vore kortlæggere.

Endelig skal der lyde en tak til dem der ikke er til stede (endnu), nemlig substitutterne uden dem gik det slet ikke. Vi har været oppe på over 25 % substitutter på en spilledag i år ! Husk at være gode ved dem.



Bestyrelsen i Hobro Bridgeklub


v/ Keld Jensen



Årsberetning for Hobro Bridgeklub


2011 12


Endnu et spændende år i Hobro Bridgeklub er gået.


Efter den vanlige Sommerbridge. Startede vi sæsonen den 1. september. Vi kom hurtigt i gang i bestyrelsen. Vi var ved at være færdig med planlægning og distribution af plakater til begynderundervisning, da årets store projekt rullede ind op til sæsonstart.


En sammenlægning af Hobro Bridgeklub og ældresagens bridgeklub var inden for mulighederne rækkevidde.


For at være klar til sæsonstart, fik vi fremrykket et planlagt bestyrelsesmøde så beslutning planlægning kunne være på plads.


Efter vedtagelse af sammenlægning, fik vi aftaler på plads med Dansk Bridge Forbund om en overgangsordning for alle de nye medlemmer i forbundet.


Ud over den nye spilledag om onsdagen, kom den længe planlagte torsdags-spilledag også på plads. Denne har vi har store forhåbninger om at kunne gøre endnu bedre med en række mere.


Det der ligger bestyrelses meget på sinde er, at vi nu har en klub med 3 spilledage. Det er medlemmerne fra alle disse 3 dage der nu udgør klubben, hvorfor der på ingen måde er forskel mellem prioriteten og ressourcerne til disse. I den forbindelse har vi i bestyrelsen, blandt andet gennemgået vedtægterne, for at tilpasse disse.


Denne nye situation, og de muligheder vi nu har fået, er noget vi kan være meget stolte af.


I efteråret havde vi begynderundervisning. Vi havde 9 nye kursister, der fik undervisning i det nye system ”Nordisk Standard” af Keld.


Igen i år er hvert par tildelt et antal placeringspoint for resultatet på hver enkelt aften, således at aftenens vinder af A-rækken fik flest, mens sidstepladsen i D-rækken gav mindst. På den måde bliver alle placeret på listen og man kan have sine egne interne konkurrencer selv om man ikke er med i kampen om 1. pladsen.


Da vi jo kraftigt har udvidet antallet er spillede spil i klubben, og nu har 3 dage, hvor vi spiller med forblandede kort, har vi i året materielt blevet udvidet i løbet af året. Der ud over har vi i året fået en del flere hjælpere, kortblandere og turneringsansvarlige. Uden dem ville det ikke kunne lade sig gøre, så tak for hjælpen.


Uden at gå kassereren i bedene, forventede vi sidste år at resultatet i år skulle balancere, da vi ikke stod over for at skulle foretage væsentlige indkøb. Resultatforventningen har holdt stik med et noget nær 0-resultat for sæsonen 2011-12. Bestyrelsen forventer ligeledes for det kommende år ikke at skulle sætte penge af til væsentlige nyindkøb, så der forventes heller ikke kontingentstigninger til klubkassen, snarere har vi formodninger om, at kunne sætte kontingentet lidt ned, grundet klubbens nuværende størrelse.




Årsberetning for Hobro Bridgeklub


2009 2010





Bestyrelsen ændrede sammensætning i løbet af perioden, idet Grethe Pedersen desværre afgik ved døden d. 24. dec. 2009. Bestyrelsen og klubben mistede et arbejdsomt og stabilt medlem.

Suppleanten Erik Schack indtog herefter pladsen i resten af Grethe valgperioden, der udløber på generalforsamlingen 2011.


Kort efter generalforsamlingen kunne bestyrelsen som vanligt tage fat på sin første opgave sommerbridge med Åbent Hus for Par og Sommerhold i Hobro. Holdturneringen gik deltagermæssigt tilbage, mens Åbent Hus til gengæld gik frem. Alt i alt en tilfredsstillende sommersæson.


Efterårssæsonen har forløbet stort set som de sidste år kvalifikation over 3 aftener i 2 puljer efterfulgt af 2 kortere parturneringer og julepause. Det nye år startede med holdturnering for nogle og parturnering for andre, hvorefter der igen blev spillet 2 parturneringer, hvoraf den sidste endnu ikke er afsluttet. Tidligere har der været spillet én lang parturnering om foråret. Bestyrelsen håber på reaktion fra medlemmerne, hvorvidt man ønsker én eller to turneringer.


Eksternt har klubbens medlemmer som vanligt deltaget i en række forskellige turneringer og mange resultater kunne nævnes. Her skal fremhæves at det blev til 2 Himmerlandsmesterskaber Veteran Par (Esther Jakobsen og Knud Jakobsen) og Dame Par (Hanne Markdal og Inger Vissing-Jørgensen). Vi har haft repræsentanter på hold i 3. div. Og Kval Nord. Alle forblev i deres rækker.

(toppen er nemmest at fremhæve de er ikke så mange)


I efteråret blev der gennemført begynderundervisning på Søndre Skole ved Flemming Nielsen, Aars. 10 personer deltog og alle gennemførte. Alle 10 kom også i gang med at spille bridge i januar 9 hér i klubben og en enkelt i Aars. Vi håber så efterfølgende at kunne holde på så mange som muligt.


Efter 1-2 års pause er undervisningen mandag aften kl. 18.00 18.45 (med mellemrum) blevet genoptaget. Der har været pæn tilslutning med 10-15 deltagere per gang, bortset fra en enklet mandag hvor der kom 0 personer !


Klubben har i sæsonen oplevet en lille fremgang i medlemstallet, således at vi nu kan spille ved 21 borde et upraktisk antal, men det var 19 også. I betragtning af at medlemstallet i DBF kun viser en fremgang på 27 personer på landsplan må vi siges at være med i den gode ende. Klubben vil gerne være en bred klub, dvs. en klub hvor der ikke kun er plads til breddespillere, men også til de gode og uerfarne spillere. Med det store rykind af begyndere og med et par divisionsspillere i klubben må målet siges at være nået i indeværende sæson.


Flere bestyrelser har i efterhånden en del år talt om at indføre en spilledag mere en eftermiddagsafdeling. Den siddende bestyrelse har gjort tanken til handling. Det er besluttet at tilbyde medlemmerne (og andre) mulighed for at spille torsdag eftermiddag fra starten af sæsonen 2010-11. Forhåbentlig kommer vi godt fra start, men al begyndelse er jo svær så derfor håber vi at alle vil hjælpe med til at udbrede viden om den nye klub.




KJ






Generalforsamling




Generalforsamling i Hobro Bridgeklub

Mandag d. 8. april 2013 kl. 18.30


Dagsorden



               - Valg af dirigent


- Bestyrelsens beretning


- Aflæggelse af årsregnskab


- Indkomne forslag

- Forslag om ændring af tidspunkt for afholdelse af Generalforsamling, vedtægtsændring (bilag)

       (Anny Vedel (Hanne Markdal, Aase Samuelsen

       Inge L. Christiansen, Bodil Kristensen))


- Orientering om valg af bestyrelsesmedlemmer for underklubber


- Valg af bestyrelsesmedlemmer for hovedklubben og suppleanter herfor


- På valg er Bodil Kristensen (modtager ikke genvalg) og Hanne Markdal (modtager genvalg)


- Valg af revisor og suppleant

               

                       På valg er Sv. Åge Pedersen og Per Frederiksen (suppl)


- Eventuelt






Bilaget kan ses på bagsiden




Thor Jensen blev valgt som dirigent og kunne konstatere, at generalforsamlingen var lovlig varslet.


Årsberetningen blev fremlagt af Keld Jensen, og den blev godkendt uden bemærkninger.


Regnskabet blev fremlagt af Hanne Markdal, da kasserer Inge Lund Christiansen var hospitalsindlagt. Der var et spørgsmål fra Inger Vissing vedr. posten: kaffe ved arrangementer. Det blev udredt, og derefter blev også regnskabet godkendt.


Det indkomne forslag om ændring af tidspunkt for afholdelse af generalforsamling faldt, da blot 16 stemte for forslaget.


Valget af bestyrelsesmedlemmer for underklubberne er således:

Mandag              Anny Vedel                  suppl. Dora Ovesen

Onsdag                Aase Samuelsen             ”      Inge Kirkegaard

Torsdag               Erik Schack                      ”       Grethe Sørensen

Der var lidt diskussion om antal af bestyrelsesmedlemmer pr. underklub. Da det ikke var et indkommet forslag, kunne der i stemmes om det, og det ville også kræve en vedtægtsændring.


Der skulle vælges 2 bestyrelsesmedlemmer til hovedklubben samt 2 suppleanter. På valg var Hanne Markdal, villig til genvalg og Bodil Kristensen, der ikke ønskede genvalg. 3 kandidater blev opstillet og valgt blev

Flemming Pedersen 29

Hanne Markdal 80 stemmer

Per Frederiksen 70 stemmer

Hanne og Per blev valgt, Flemming blev 1. suppleant og Karsten Jeppesen 2. suppleant.

Inden valget bad Martin K.J. om ordet, bad forsamlingen grundigt at overveje hvem den stemte på, hvem der ville klubben det godt og ikke havde en personlig sag, da han mente Hanne førte en hetz mod mandagsklubben.

Genvalg af revisor, Svend Åge Pedersen og suppleant for denne blev Thomas Schack.


Gerda Olesen kom med en kommentar: Tidligere var turneringslederen ikke medlem af bestyrelsen, hvilket hun mente var en god ide.

Keld takkede for hjælp/håndsrækning i den snart afsluttede sæson.


Referent Bodil Kristensen

Dirigent Thor Jensen





Hobro Bridgeklub

Referat generalforsamling d. 26. marts 2012


Valg af dirigent:

Per Fredriksen blev valgt.

Bestyrelsens beretning:

Bestyrelsens beretning blev fremlagt af Thomas Schack. Bestyrelsens beretning er vedlagt.

Birthe Laursen, ville vide om bestyrelsen mente at det kun var bestyrelsen, der skulle have ros for at sammenlægningen blev gennemført. Thomas gjorde opmærksom på at det ikke kun var bestyrelsen, men hele klubben der kunne være stolte af sammenlægningen.

Der var ingen yderligere bemærkninger til beretningen.


Aflæggelse af årsregnskabet: (bilag 4)

Ditte Jeppesen fremlagde regnskabet, der viste et beskedent overskud på DKK 18, hvilket hun betegnede som værende tilfredsstillende, idet der i året har været købt en del nye materiel i forbindelse med udvidelsen.

Der blev spurgt en del til, om man kunne lave opdelt regnskab pr spilledag, så man kunne se om vinen blev fordelt ligeligt mellem disse. Der var flere der frygtede at deres spilledag blev snydt. Der blev aftalt at fremføre ønsket for den næste bestyrelse, der så vil skulle fortage denne opdeling.

Regnskabet blev godkendt uden yderligere bemærkninger.


Indkomne forslag:

1: Bestyrelsen indstiller forslag til vedtægtsændringer. (bilag 0)


På vegne af bestyrelsen gennemgik Keld Jensen forslaget.

Keld gjorde opmærksom på at vedtægtsændringerne fra bestyrelsen skulle ses under et. Og hvis der var ændringer til de nye vedtægter, ville de skulle behandles efter en eventuel vedtagelse. Undervejs i gennemgangen blev de enkelte ændringer lagt op til debat.

Bestyrelsens foreslag til vedtægtsændringer blev vedtaget.

Undervejs var Birthe Laursen fremkommet med ændring til §7 i de nye vedtægter, om at fastholde teksten fra de gamle vedtægter ” Det bør tilstræbes at bestyrelsen udgør et repræsentativt udvalg af medlemmerne.” Denne tekst blev vedtaget medtaget i de nye vedtægter under §7.


  2: Niels Vissing forslag om afskaffelse af holdturneringer (bilag 1)

3: Keld Jensen forslag om prøve-holdturnering for alle til brug for beslutning om                         

    hold-turneringens fremtid i klubben. (bilag 2)


Niels Vissing fremlagde forslaget om afskaffelse af holdturnering ved at pointere at alt for få ønskede at spille holdturnering, og at den dermed burde afskaffes. I forlængelse heraf fremlagde Keld Jensen sit forslag om en prøveturnering. Keld ønskede at klubben ventede med at tage beslutning om afskaffelse af holdturnering indtil alle havde prøvet en holdturnering, så de viste, hvad der blev talt om, for så at indstille til næste generalforsamling at skulle stemme om holdturneringens fremtid i klubben.


Der blev afholdt afstemning om Niels Vissings forslag om at afskaffe holdturnering.

23 stemte for at afskaffe hold turnering, 14 stemte imod. Resten ad de fremmødte undlod at stemme. Dermed blev holdturnering afskaffet, og der var derfor ingen mening i at stemme om en prøveturnering med efterfølgende afstemning. Keld Jensens forslag blev dermed automatisk afvist.


  4: Ditte Jeppesen forslag om medlemskort (bilag 3)


Ditte fremlagde forslaget, som fik generalforsamlingens tilkendegivelse af at være en god ide.


- Orientering om valg af bestyrelsesmedlemmer for underklubber

Karsten Jeppesen gjorde opmærksom på at da vedtægtsændringerne blev vedtaget, var valgene i underklubberne gyldige og Karsten fremlagde resultatet derfra.

Mandags bestyrelsesmedlem: Flemming Pedersen

Suppleant: Anny Vedel

Onsdags bestyrelsesmedlem: Birthe Laursen

Suppleant: Inge Lund Christiansen

Torsdags bestyrelsesmedlem: Erik Schack

Suppleant:  Grethe Sørensen


- Valg af bestyrelsesmedlemmer for hovedklubben og suppleanter herfor.

Da der var vedtægtsændringer, og klubben skulle tegnes af en bestyrelse bestående af 4 bestyrelsesmedlemmer for klubben, samt et medlem for hver spille dag, var alle poster på valg.

Der var 7 opstillede til valg af de 4 poster fra hovedklubben.


Resultat:

Valgt til hovedbestyrelsen

Keld Jensen                67 stemmer

Inge Lund Christiansen        54 stemmer

Hanne Markdal        54 stemmer

Bodil Kristensen        48 stemmer


Suppleant til hovedbestyrelsen

Jens Christian Jensen        39 stemmer

Karsten Jeppesen        37 stemmer

Ditte Jeppesen        33 stemmer


Da Inge er valgt ind i hovedbestyrelsen, behøver onsdagsklubben en suppleant, som de skal have valgt.



- Valg af revisor og suppleant

Svend Åge Pedersen blev valgt som revisor

Per Frederiksen blev valgt som revisor suppleant.

               

- Eventuelt

Keld Jensen takkede den afgående bestyrelse, og anmodede klubbens medlemmer om løbende håndsrækning til opgaver.


Referent                        Dirigent


Thomas Schack                Per Frederiksen




Bilag 0 er ikke bragt hér, men kan rekvireres



Bilag 1: Forslag til vedtagelse på ordinær generalforsamling i Hobro Bridgeklub d. 26. marts 2012: Fra og med spillesæsonen 2012/2013 spilles der ikke holdturnering. I stedet spilles den sædvanlige par-turnering.

Niels Vissing-Jørgensen



Bilag 2: Følgende ønskes optaget på dagsordenen på Generalforsamlingen d. 26 marts 2012:


I sæsonen 2012-13 spilles holdturnering hvor alle deltager - såfremt antallet af tilmeldte par muliggør dette. Turneringen skal være formen hvor der spilles én kamp (28 spil) per aften.

Derefter pålægges det bestyrelsen, at tage emnet op til debat på en spilleaften i sidste halvdel af sæsonen hvor det afklares, hvorvidt der spilles holdturnering det kommende år.

På denne måde har alle mere lige forudsætninger for at deltage i beslutningen. På nuværende tidspunkt er det ikke alle, der har prøvet at spille holdturnering, og mange har aldrig spillet holdturnering med kun én kamp per spilledag.


Keld Jensen



Bilag 3: Jeg vil gerne foreslå at vi klubben får lavet et medlemskort til det enkelte medlem af klubben hvor der er oplyst: Medlemmets navn DBF-medlemsnr. faste spilledage og kontingentbetaling (evt. opdelt i DBF og HBK andele)

Dette vil gøre det nemmere for efterfølgende kasserere at inddrive medlemsskabsbetaling, og sikre det enkelte medlem i en evt. tvivl i forhold til klubbetaling, DBF-betaling i forhold til evt. anden klub.

Ditte Jeppesen


Bilag 4: Regnskabet kan rekvireres af medlemmer.





Hobro Bridgeklub

Generalforsamling d. 29. marts 2010

Valg af dirigent:

Knud Jacobsen blev valgt.

Bestyrelsens beretning:

Bestyrelsens beretning er vedlagt.

Der var ingen bemærkninger til beretningen.

Aflæggelse af årsregnskabet:

Kassereren bemærkede at årets resultat på 12.454,31 næsten var identisk med overskuddet fra enkeltarrangementerne, og at resultatet samlet måtte betragtes som tilfredsstillende.

Regnskabet blev godkendt uden bemærkninger.

Indkomne forslag:

Ingen forslag modtaget.

Valg af bestyrelsesmedlemmer:

På valg var Hanne Markdal og Thomas Schack

Hanne ønskede ikke genvalg.

Thomas Schack blev genvalgt

Karsten Jeppesen blev valgt ind

Som suppleant blev Jens Christian Jensen og Knud Jacobsen valgt.

Valg af revisor og suppleant:

Svend Åge Pedersen blev valgt som revisor

Per Frederiksen blev valgt som revisor suppleant.

Eventuelt:

Keld fremlagde den nye kontingentstruktur fra DBF, der ophæver dobbeltmedlemskabet (skal dog først vedtages på Repræsentantskabsmøde i juni)



Referent      Thomas Schack                Dirigent        Knud Jakobsen

BridgeCentral, 31. august 2010


BridgeCentral, 22. august 2013