Referat af
Ordinær generalforsamling i Ringsted Bridgeklub 2025
Mandag, den 28. april 2025 kl. 18.00
på Café Dagmar. Bøllingsvej 47, 4100 Ringsted
Dagsordenen/referat:
- Valg af dirigent og referent.
Per Bach valgtes til dirigent, Jørn som referent
- Formandens beretning.
Taget til efterretning med akklamation (se beretning nedenfor)
- Godkendelse af det reviderede regnskab.
Godkendt med akklamation
- Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.
Bekymring omkring nedgang i egenkapital blev fremført
Den af DBf varslede forøgelse af Bordafgiften var også en bekymring
Forslag om at øge egenbetaling i forbindelse med Jubilæumsfesten med 100 kr.
Det fremlagte Budget inklusiv kontingentsatser blev vedtaget
- Indkomne forslag
Der var indkommet forslag om at bordplancher ikke måtte flyttes under spillet
Der var ikke flertalt for dette forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
Johannes og Jørn ønskede ikke genvalg.
I stedet indtræder Trine Jakobsen og Karina Mellerup som nyvalgte
Lis Baark blev genvalgt og således består bestyrelsen fortsat af 6 medlemmer
- Valg af revisor og revisorsuppleant.
Genvalg af Helle som revisor og Gurli som ny revisor suppleant
- Eventuelt.
Efter en drøftelse tilkendegav deltagerne i generalforsamlingen, at de havde mulighed for spilstart kl 18:30 om mandagen. Det var dog ikke alle, der ønskede tidligere starttid..
Skal der udpeges Breddeambassadører i Ringsted Bridgeklub?
UNDERSKRIFTER
Dirigent Referent
Per Bach Jensen Jørn Agersted
_______________
Formandens beretning - Sæson 2024/25
Ved sæsonstart var vi 83 aktive medlemmer.
Samarbejde
Vi har i sæsonens løb haft flere fællesarrangementer med Sorø Bridgeklub. Vi har haft kursus med Jacob Rønn og to tilbud om snakkebridge med Svend og Ib. Rygterne fra forrige år om hvor meget Svend snakkede var desværre løbet i forkøbet, så de måtte desværre aflyses pga. manglende tilslutning.
Endvidere har vi haft stor gavn af den fælles substitut med Soreø Bridgeklub.
Spilleaftener
Vi har som i sidste sæson haft indlagt forskellige alternative spilledage, hvor der har været mulighed for hygge bagefter og sæsonens har været en blanding af holdspil og almindelige parturneringer. Tilmeldingen har været stor til holdturneringerne men alligevel er det bestyrelsens opfattelse, at der måske har været lidt for stor overvægt af holdspilsaftener. Det vil vi se på.
Så havde vi jo oprindeligt en frirække, som spillede om tirsdagen – derfor kaldes den nu tirsdagsklubben. Oprindeligt var det jo ment som en slags indslusningsrække for nye spillere hvor også mere erfarne spillere kunne deltage for at udøse deres visdom over de nye. Tirsdagsklubben er dog blevet så populær, at den er svær at skelne fra de andre, så i realiteten har vi nu 2 klubber. Mandags-, tirsdags- og torsdagsklubben.
Undervisning
Der har ikke i år været noget begynderkursus men til gengæld har der været afholdt opfriskningskurser i bag 3 + 4 med op til 15 deltagere pr. gang.
Der vil også blive tilbudt bridgeundervisning i den kommende sæson.
Klubmestre
Sæsonens klubmestre blev Gurli og Per og de ønskes hjertelig tillykke med titlen.
Og så lidt om fremtiden
Der kommer jo af og til ideer fra medlemmerne og som man ofte siger i den anledning, ”så hører vi hvad I siger.” Det man ofte ikke hører er tilføjelsen inde in hovedet på den ”som hører hvad I siger” er – og det er vi ret ligeglade med, men sådan er det ikke her i Ringsted Bridgeklub.
Lokaler
Siden vi blev smidt ud af Knud Lavart centeret og vandrehjemmet har der været gjort flere forsøg på at finde lokaler, som kommunen kunne stille gratis til rådighed. Vi får også stadig henvendelser fra medlemmer med forslag om andre muligheder end cafe Dagmar. Den søgning er nu stoppet, da vi har vurderet, at der ikke er andre steder, der giver så gode muligheder som her på Dagmar, hvor vi kan råde over lokalerne op til 4 gange om ugen.
Sommerbridge
Enkelte har efterlyst sommerbridge, men her må vi melde pas. Det kar vi ikke overskud til i bestyrelsen, men man kan jo stadig spille bridge f.eks. på Skema og på Hyldegården om sommeren.
Mandagsstart
Ideen om at starte kl. 18.30 om mandagen har været fremme men umiddelbart vurderer vi, at det vil forhindre nogle (det arbejdende folk) i at deltage, men vi tænker at undersøge det i den kommende sæson.
Sæsonstart
I starten af sæsonen er der stadig mange, der ikke er helt færdige med at slappe af i sommerhuset eller stadig er på ferie hvilket har betydet mange afbud og meget stort tryk på vores substitutter, derfor vil vi i den kommende sæson starte ned, at september bliver friturneringer, dvs. at man skal melde afbud, men ikke skaffe substitut. Det er så op til turneringsudvalget at få det til at hænge sammen, men mere herom i klubinfo.
Jubilæum
Endelig er der så vores jubilæum, som afholdes d. 19/9 så sæt kryds i kalenderen der. Indbydelse og information vil I få i starten af august.
Takker
Stor tak til de mange hjælpere der er med til at få klubben til at fungere:
Der er heldigvis så mange, der hjælper til så hvis jeg skulle nævne alle ved navn, ville det blive værre end opremsningen ved en Oscaruddeling, så jeg vil nøjes med at sige tak til alle.
Og ikke mindst tak til alle medlemmerne for deres støtte som har bidraget til den positive stemning som er kendetegnende for Ringsted Bridgeklub.
Lad os fortsætte den udvikling i den kommende sæson 2025/26.
Tak alle sammen!
Karsten
|
|
Referat fra bestyrelsesmøde, 10.03.2025 på Cafe Dagmar.
Deltagere: Elsebeth, Lis, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Kommentarer og udeståender opgaver fra sidste møde
Sæsonplan og Turneringsprogram for kommende sæson
- Par-/Friturnering ved sæsonstart udvides til 4-5 uger
- Holdturnering afkortes så der kun spilles 3-5 runder
- Genvalg af Spillerudvalg undersøges (Karsten)
- Der etableres ikke Frirække i sommerferieperiode. Der henvises til bridge på Skema og Hyldegården
- Start på bridge kl. 18:30 i Mandagsklubben afklares ifm Generalforsamlingen
- Nuværende præmieregulativ bibeholdes i den kommende sæson 2025/26
Jubilæum 2025
- 80 års jubilæum fredag den 19.09
- Der arbejdes ud fra følgende program:
- Kl 17:00 gæsterne ankommer
- Velkomstdrink
- Middag
- Alle medlemmer og Substitutter inviteres
- Alle tidligere formænd inviteres
- Festen afholdes på Knud Lavard centret
- Borgmesteren inviteres (Johannes)
- Menu 2 er valgt
- Bridgeklubben står selv for bordopdækning og indkøb af vin
- Kuvertpris på 500 kr./person (budget)
- Egen betaling ca. 200 kr./person
- Underholdning (Lis/Elsebeth)
- Skrivelse til fonde udarbejdes og udsendes (Elsebeth og Jørn)
- Endelig vedtagelse af deltagerliste på næste bestyrelsesmøde
Kommende Generalforsamling
- Afholdes Mandag den 28. april 2025 fra kl 18
- Indkaldelse udsendes senest primo april (Karsten)
- Dirigent. Forslag Per (Karsten afklarer)
- Årsberetning udarbejdes (Karsten)
- Spisning – 2 stykker smørrebrød og en ostemad bestilles (Jørn)
- Afmeldeblanket il Generalforsamlingen opsættes (Elsebeth)
- Johannes og Jørn ønsker ikke genvalg. Lis modtager genvalg
- Det blev besluttet at reducere bestyrelsen til 5 personer.
- Kandidater til den ledige bestyrelses post undersøges (Svend)
- Kontingentsatserne til den kommende sæson bliver uændrede
- Det reviderede regnskab og budget udsendes senest den 15. april til bestyrelsen (Johannes)
Økonomi
- Saldo pr. 10. marts: 66.019 kr.
Undervisning
- Der etableres et nyt hold i den kommende sæson
- Foreløbig er 5 kandidater skrevet op og 4 ”boblere”
Næste bestyrelsesmøde
- Mandag den 12. maj kl. 14 hos Lis
Andet
- Blanding af kort til Torsdagsklubben er afklaret (Lis og Svend)
|
Referat fra bestyrelsesmøde, 18.11.2024 på Cafe Dagmar
Deltagere: Elsebeth, Lis, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Kommentarer og udeståender opgaver fra sidste møde
- Gennemgang af arbejdsgange ifm skrivelser (referater, etc) blev gennemgået og vedtaget
Juleafslutning og turnering i Mandagsklubben
- Afholdes 16. december fra kl. 18.
- Menu blev fastlagt
- Der indhentes tilbud fra Cafe Dagmar (Jørn)
- Deltagere i Friturneringen om tirsdagen inviteres (Svend)
- Julegave til Cafe Dagmar blev vedtaget (Johannes)
- Opslag for dette arrangement udarbejdes og opsættes senest 29.11 (Elsebeth)
Juleafslutning og turnering i Torsdagsklubben
- Afholdes 12.12 fra kl. 14:30
- Særskilt program udarbejdes (Lis)
- Afklaring med Cafe Dagmar (Lis)
- Invitation etableres (Lis)
Jubilæum 2025
- 80 års jubilæum fredag den 19.09
- Følgende hovedlinier for program blev vedtaget
- Middag med 3-retters menu for medlemmerne
- Evt. underholdning hvis økonomien tillader
- Følgende aktiviteter iværksættes:
- Reservation af selskabslokale (Johannes og Svend)
- Skrivelse til Ringsted kommune og diverse fonde udsendes (Elsebeth og Jørn)
- Eksempler på skrivelser undersøges (Lis)
- Potentielt kan 90 personer deltage
- Egenbetaling vil blive overvejet
Status på opgavefordeling
- Sæsonplan og turneringsprogram
- Ifm kommende Holdturneringen blev det vedtaget at bestyrelse/turneringsudvalg foretager dannelse af hold
- Samarbejde med Sorø Bridgeklub og fællesarrangementer:
- RB er vært for venskabsturnering efterår 2025 og RB’s jubilæum bør inkluderes når det endelige program fastlægges
- 50/50 fordeling imellem de 2 klubber ifm med fælles undervisningsdage skal præciseres (Elsebeth/Johannes)-
- Fællesundervisning (Snakkebridge) er blevet udskudt til den 8.3.2025
- Diverse fraværslister:
- Præmieregulativet:
- Nyt fra Spilleudvalget:
- Årshjul:
- Andet:
- Ringsted kommune har introduceret Conventus som den nye platform for foreningerne.
- RB registreres (Johannes)
Økonomi.
- Saldo den 13.11: 108.163 kr.
Næste bestyrelsesmøde
- Mandag den 10.3.2025 kl. 16 på Cafe Dagmar
Eventuelt
- Ifm. RB’s 80 års jubilæum skal pressen informeres?
~ ~ ~
Referat fra bestyrelsesmøde, 12.08.2024 hos Jørn
Deltagere: Elsebeth, Lis, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Kommentarer og udeståender opgaver fra sidste møde
- Eftersyn af Bridgemates, ure og højtalere foretages 13.08 (Johannes)
- Kortblander har været til eftersyn
- Nye kort og mapper er indkøbt
- Underskrevne dokumenter indsættes i mappe (Elsebeth)
Drøftelse og godkendelse af forslag til Sæsonplan/turneringsprogram for 2024/25, ”to-do” liste
- Kommenteret og godkendt. Dokumenter opdateres (Elsebeth)
- I den kommende sæson vil Gurli og Per komme med korte indledninger omkring Etik ved Bridgebordet.
- Opdatering af prisliste (Elsebeth)
Drøftelse af makkerpar
- Pt er der tilmeldt 54 personer til mandagsturneringen og 48 personer til torsdagsturneringen. Der mangler derfor 2 personer om mandagen for at få ”et helt bord”.
- Elsebeth fik bemyndigelse til at sondere mulighederne og foretage de nødvendige hold placeringer
Drøftelse og vedtagelse af rammer for præmier i den kommende sæson
- Vedtaget og præmieoversigten opdateres (Elsebeth)
Drøftelse vedr. forslag til redigering af Turneringsregler
- Vedtaget og turneringsregler opdateres (Elsebeth)
Diverse fraværsliste
- Ansvar og princip blev vedtaget
Klubinfo
- Der udsendes klubinfo til medlemmerne (Jørn)
Økonomi.
- Saldo den 12.8: 93.752 kr.
Årshjulet
- Gennemgået og vedtaget og Årshjulet opdateres (Elsebeth)
Samarbejde med Sorø Bridgeklub og fællesarrangementer
- Snakkebridge for nye- og letøvede medlemmer vil blive afholdt den 23.11.2024 i Sorø
- Venskabsturnering vil blive afholdt den 27.10.2024 i Sorø
- Emneundervisning med Jacob Rønn er fastsat til den 8.2.2025 i Sorø
Udadvendte aktiviteter
Undervisning
- Pt er der ikke nok tilmeldte til at starte Begyndervisning
- Der vil blive tilbudt emneundervisning for let øvede om onsdagen (Svend)
Nyt fra DBF og Kredsen
- Følger op på Sorø Bridgeklub’s erfaringer med hvervekampagne
Møde med Kirkens Korshær
- Berammet til den 19.08.2024. Johannes og Jørn deltager
- Ekstra nøgler (gerne 4 stk)
- Bordplan diskuteres
- Gennemgang af lokaleaftale
Næste bestyrelsesmøde
- 18.11.2024 kl. 10(!) hos Karsten
Eventuelt
- Rundsendte dokumenter skal være i PDF format
- På kommende bestyrelsesmøde vil vi diskutere om Ringsted Bridgeklub 80 års jubilæum den 19.10. 2025 skal fejres og evt. indhold/rammer
|
|
Referat
Bestyrelsesmøde, onsdag den 8. maj 2024 kl. 16.30 hos Svend – Amtsstue alle 17.
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend, Lis og Jørn
Kopi sendes til: Helle
- Konstituering/Valg af formand
Karsten Degn fortsætter som formand og Jørn Agersted bliver næstformand. Lis Baark er nu menig medlem i bestyrelsen og vil tage sig af vedligeholdelsen af vores hjemmeside.
- Mål for Ringsted Bridgeklub (se vedhæftede)
Svends forslag jf. vedhæftede blev godkendt i sin helhed.
- Opgavefordeling i den kommende sæson
- Turneringsplaner/første spilleaften
Første spilleaften bliver mandag den 2.9.2024 for mandagsklubben med 2 frituneringer, dvs. den 2.9 og den 9.9.2024 – Torsdagsklubben starter torsdag den 12.9.2024
Det nye spilleudvalg består af Elsebeth som tovholder og Gurli, Helle og Lis Baark.
Der blev aftalt, at gennemføre et minuts pause imellem spillene, til brug for flytning mellem bordene, som har vist sig at være en god idet, taget fra Sorø Bridgeklub.
Bjørn Mikkelsen og Johannes Stoltenborg tager sig af indstilling af urene, samt indstilling af højtaleranlægget incl. Test af brug af mikrofonen m.v.
Samtidig gennemgår vi klubbens computere og bridgemates for evt. fejl og mangler.
- Klubinfo (nu og før turneringsstart) – dette tager Jørn Agersted sig af jf. aftale.
- Medlemsregistrering/mailinglister
Makkersammensætninger mandag/torsdag
(se vedhæftede oversigt) – som i gerne må svare på, såfremt der er fejl i angivelserne.
Sidste frist for meddelelse om makkerændringer(og til hvem) – til Karsten Degn, snarest mulig, dog senest den 1.7.2024.
Makkerløse – hvad gør vi? – er der nogen som gerne vil spille og ikke har en makker, så sig til, så forsøger vi at hjælpe med sammensætningen, evt. til Svend Ravn.
NB: Alle medlemmer der ønsker at udtræde af klubben, skal rette henvendelse til Karsten Degn inden den 1.7.2024 og alle nuværende og nye medlemmer skal betale kontingent senest den 31.8.2024 – nærmere omkring dette følger senere i en klubinfo
Som noget nyt er aftalt, at der er gratis kaffe til spilledage, både mandag og torsdag.
Samtidig er aftalt, at præmierne i den nye sæson bliver vinpræmier ( Rød, Hvid og Rose ) – dvs. øl-præmier hermed udgår. Der vil ligeledes blive uddelt vinpræmie til bedste handikap månedsvis,- dvs. uddelingen vil ske første mandag måneden efter.
Lis Baark vil fremover stå for indkøb af vinpræmierne generelt.
Kan vel først fastlægges når spilleudvalget har lavet turneringsplan – og hvornår er det?
Der er aftalt spilleudvalgsmøde onsdag den 29. maj 2024 kl. 14,30 hos Lis Baark.
- Årshjul – alle i bestyrelsen ser på det og kommer med kommentarer og indsigelsr, så årshjulet er klar til næste bestyrelsesmøde.
- Substitutliste med Sorø – ingen kommentarer, kører som sædvanlig.
- Indkøb – Lis Baark køber 2 x 3 kortmapper incl. Kort til Torsdagsklubben og vil samtidig spørge Iben og Henning om de kunne hjælpe med at blande kort til torsdagsklubben.
Svend Ravn vil sende kortblandemaskinen ind til test, justering, eftersyn og evt. reparation, hvis nødvendigt.
- Økonomi – Indestående saldo i Nordea Bank kr. 79.121,00 den 06.05.2024
- Undervisning – nyt hold starter op når der er tilfreds tilslutning, så tal gerne med venner og bekendte for eventuelle nye, der ønsker at lære dette vidunderlige bridgespil.
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund – vi har drøftet forskellige henvendelser fra DBF.
- Næste bestyrelsesmøde – bliver mandag den 12. august 2024 kl. 13,00 hos Jørn Agersted.
- Eventuelt – kun almindelig hyggesnak.
Referent – Johannes Stoltenborg
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den 30. april 2024
Referat af
Ordinær generalforsamling i Ringsted Bridgeklub 2024
Mandag, den 29. april 2024 kl. 18.30
på Café Dagmar. Bøllingsvej 47, 4100 Ringsted
Dagsordenen/referat:
- Valg af dirigent og referent.
Niels Bertelsen valgtes til dirigent, Jørn Agersted som referent
- Formandens beretning.
Taget til efterretning med akklamation
- Godkendelse af det reviderede regnskab.
Godkendt med akklamation
- Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.
Godkendt med akklamation
- Indkomne forslag.
Ingen indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg var Elsebeth, Svend og Karsten blev genvalgt og Lis nyvalgt således at bestyrelsen bliver på 6 personer den kommende sæson
- Valg af revisor og revisorsuppleant.
Genvalg af Helle som revisor og Kell som revisor suppleant
- Eventuelt.
Forslag til at få vores højtaler og mikrofon til at virke
Formandens beretning 2024
Ved sæsonstart var vi 73 aktive medlemmer hvoraf 56 spiller om mandagen og et lidt vekslende antal har spillet om tirsdagen
Samarbejde
Vi har i sæsonens løb haft flere fællesarrangementer med Sorø Bridgeklub. Vi har haft venskabsturnering, snakkebridge, hvor Svend kunne få afløb for sit overskud samt fælles kursus med Ib Røn.
Desuden har vi fået etableret en fælles substitutliste med Soreø Bridgeklub.
Spileaftener
Som omtalt i sidste formandsberetning har vi i denne sæson indlagt et par ekstra turneringer, hvor de normale A-B-C grupperinger bliver splittet op og man spiller sammen på ’kryds og tværs’ og hvor antallet af spil er reduceret således at man har mulighed for at snakke sammen inden aftenens præmier bliver uddelt.
Det er vores opfattelse, at disse aftener er blevet taget godt imod, så det tænker vi at fastholde også i den ny sæson.
Undervisning
Også i denne sæson har Svend afviklet undervisning for ’uprøvede’ bridgespillere. Der har været 8 deltagere men der har også været et ønske fra nogle af sidste års kursister om at tage den en gang til for prins Knud, så der har været mellem 8 og 14 deltagere pr. kursusgang.
Der vil også blive tilbudt bridgeundervisning i den kommende sæson.
Frirækken
Ved sæsonstart etableret en Frirække, ledet af Svend, som havde til hensigt at få bridgespillere som netop havde været igennem et undervisningsforløb og andre interesserede til at fortsætte i klubregi, men måske havde lidt ’berøringsangst’ med at starte eller forhindret i at spille om mandagen.
Svend kunne så give råd og vejledning.
Det har vist sig, at flere faste medlemmer godt kunne lide denne form for spil og har deltaget med jævne mellemrum. Denne række fortsættes også til næste sæson under navnet tirsdagsklubben.
Sammenlægning
Endelig er det næppe gået nogens næse forbi, at det er besluttet at lægge eftermiddagsklubben sammen med Ringsted Bridgeklub, så der fremover kun er en bridgeklub i Ringsted.
Det betyder, at der fremover vil være 3 spilmuligheder i Ringsted Bridgeklub.
Mandagsklubben som spiller mandag aften
Tirsdagsklubben som gerne skulle virke som et indslusningstiltag og som spiller tirsdag eftermiddag
Samt
Torsdagsklubben som spiller torsdag eftermiddag.
Denne opdeling giver så medlemmerne flere muligheder for at vælge hvor og hvornår og hvor mange gange, de ønsker at spille bridge.
Klubmestre
Årets klubmestre blev endnu engang Gorm og Ib og de ønskes hjertelig tillykke med titlen.
Takker
Stor tak til de mange hjælpere der er med til at få klubben til at fungere:
- Morten og Morten med hjælp til opsætning og resultathåndtering
- Gurli og Per med hjælp til kortblanding
- Helle for ihærdigt arbejde med sæsonplanen og opsætning til hver klubaften
Stor tak til resten af bestyrelsen for et rigtig godt samarbejde internt og i de mange praktiske opgaver som der varetages i forbindelse med afvikling af turneringerne.
Og ikke mindst tak til alle medlemmerne for deres støtte som har bidraget til den positive stemning som er kendetegnende for Ringsted Bridgeklub.
Lad os fortsætte den udvikling i den kommende sæson 2024/25
Tak alle sammen!
Karsten
Referat af Ekstraordinær generalforsamling i Ringsted Bridgeklub - mandag den 18. marts 2024, kl. 18:30
- på Café Dagmar, Bøllingsvej 74, 4100 Ringsted
Vedr. Sammenlægning af Ringsted Bridgeklub og torsdag Eftermiddags Bridgeklubben
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent
Per Bach valgtes til dirigent og Jørn Agersted som referent
- Valg af stemmetællere
Johannes Stoltenborg og Svend Ravn
- Bestyrelsens indstilling
Bestyrelsens indstilling om en sammenlægning af Ringsted Bridgeklub og Eftermiddags Bridgeklubben, med Ringsted Bridgeklub som den fortsættende klub, blev vedtaget med akklamation.
Se bilag
Noteret af
Jørn
19.03.2024
Bilag
Den 22.02.2024
Bestyrelserne for de to bridgeklubber i Ringsted,
Eftermiddagsklubben og Ringsted Bridgeklub, indstiller:
1) at sammenlægge klubberne pr. 1. maj 2024, med Ringsted Bridgeklub som
den fortsættende klub og Eftermiddagsklubben som en underklub herunder, idet
der forventes oprettet tre underklubber i Ringsted Bridgeklub i sæson 2024/25:
Mandagsklubben,
Tirsdagsklubben og
Torsdagsklubben,
som får hver deres klubledelse med ansvar for den praktiske afvikling af
turneringer m.v.,
2) at Eftermiddagsklubbens aktiver og passiver pr. 30. april 2024 overdrages til
Ringsted Bridgeklub,
3) at der i Ringsted Bridgeklub budget for 2024/25 afsættes et beløb på kr.
15.000,- til dækning af de udgifter, som Ringsted Bridgeklub forventes at få ved
sammenlægningen, herunder udgifter til indkøb af ekstra kort og kortmapper
samt for Eftermiddagsklubbens adgang til benyttelse af kortblandemaskinen,
bridgemates og andet udstyr,
4) at der i Ringsted Bridgeklubs budget 2024/25 afsættes et beløb svarende til
forskellen mellem Eftermiddagsklubbens formue pr. 30. april 2024 (anslået Kr.
25.000,-.) og det i punkt 3 nævnte beløb på kr. 15.000,- 0g
5) at klubledelsen for Torsdagsklubben får ret til at disponere over det i punkt 4
nævnte forskelsbeløb på anslået kr. 10.000,- til gavn for medlemmerne af
Eftermiddagsklubben i sæsonen 2024/25.
~ ~ ~
Ringsted Bridgeklub’s begrundelse: Det er bestyrelsens vurdering, at
- det er et naturligt skridt at forene kræfterne, så vi kan løfte mere og stå stærke, og det vil skabe et stærkt fundament.
- vi kan bruge hinandens styrker til at udvikle klubben, så vi kan blive en endnu mere attraktiv bridgeklub. Både i relation
til at fastholde og gøre det endnu bedre for vores medlemmer og i relation til at tiltrække nye medlemmer.
Det giver bl.a. fleksible turneringsformer og medlemskaber, forskellige spilletidspunkter - så vi henvender os både til dem på arbejdsmarkedet og til pensionister - grobund for.
- én klub vil kunne være med til at give Ringsted Bridgeklub et løft.
- det giver en god synergi ved at vi bliver flere til at hjælpe med de mange praktiske gøremål bl.a. ved turneringsafvikling,
afløsning under fx ferie og sygdom – dermed vil vi ikke være så sårbare. Og måske vil det medføre, at det bliver nemmere at skaffe frivillige til at hjælpe.
- det på sigt eventuelt kan medføre kontingent nedsættelse.
Referat fra bestyrelsesmøde, onsdag den 20. november 2023 hos Johannes.
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Status på opgavefordeling
- Sæsonplan og turneringsprogram
Netop opdateret
Holdturnering spilles ved 4 borde, 6 gange.
Mest optimale meldinger i BC3 slås fra for at gøre opdatering hurtigere (Elsebeth)
- Juleturnerings arrangement
Program udsendes til medlemmerne – se særskilt notat (Karsten udsender info)
Spil med ’unoder’ bestemmes af Gurli og Per
- Venskabsturnering med Sorø
Afholdes søndag den 26.11.2023 kl på Cafe Dagmar
48 tilmeldte
Der spilles i to rækker (Mitchell). 24 spil.
Præmieliste koordineres (Elsebeth)
Ingen bemærkninger
Er ajourført
Under evaluering af regulativet bør præmier ifm kval. turnering overvejes
Ingen bemærkninger
Ingen bemærkninger
Turneringen afvikles ved 4-6 spilleborde
Status på nyt mødelokale
- Der har været afholdt møde med Dagplejecenter Solbakken, men desværre med negativ resultat
- Tilbagemelding til Anders/Fællesskabsby Ringsted (Jørn)
Udadvendte aktiviteter
- Der afholdes opfølgningsmøde omkring samarbejdsrelationer med Sorø Bridgeklub. Input til mødet: Flere undervisningsdage
Økonomi
.
- Saldo den 15.11: 87.366 kr
- Salgsboden har vigende indtægter. Medlemmerne informeres (Karsten)
- Klubben er vært i forbindelse med spisning til Generalforsamlingen
- Julegave til Kirkens Korshær aftalt (Johannes)
Undervisning
- 8 nye kursister samt 7 gengangere deltager
Næste bestyrelsesmøde
Eventuelt
Referat fra bestyrelsesmøde, onsdag den 02. august 2023 kl. 15 hos Karsten.
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
- Kommentarer og udestående opgaver fra sidste bestyrelsesmøde
Højtaler indkøbt og vil blive benyttet ifm første spilleaften
- Opgavefordeling i den kommende sæson
- Sæsonplan og turneringsprogtam
Sæsonplan blev vedtaget
Frirække også første tirsdag i måneden
- Kontakt til Sorø Bridgeklub
Der vil blive afholdt møde med Sorø Bridgeklub den 7. august.
Deltagere fra RB: Elseebeth og Johannes
Følgende forslag fra RB:
- Fælles substitutliste
- Fælles undervisning for begyndere
- Fælles emneundervisning for øvede
- Venskabsturnering i weekend?
- Fælles Facebook side?
- Diverse fraværs- og tilmedingsliste
I princippet skal kun fravalgslister være til rådighed
FRI Parturnering (4. og 11. septmber) skal man melde afbud til Elsebeth, men ikke selv finde afløser.
28 par spiller i den kommende sæson
Klubinfo omkring turneringsstart etableres (Jørn)
Gennemgået og kommenteret. Opdateres (Elsebeth)
Ved start af spilleaften fastholdes bon til kaffe/øl/vand/vin for bedste handicapforbedring og som noget nyt nævnes vindere i de 3 rækker
Præmier fordeles som 1-3-5. Præmieoversigt opdateres (Elsebeth)
Statusmøde med Cafe Dagmar afholdes (Jørn)
- Udadvendte aktiviteter
Sættes i bero
- Undervisning
Foreløbig er 5 gengangere og 5-8 nye tilmeldt
- Nyt fra DBf og Kredsen
Ingen kommentarer
- Næste bestyrelsesmøde
Mandag den 20. november kl 14:30 hos Johannes
- Eventuelt
Ingen bemærkninger
Referat fra bestyrelsesmøde, onsdag den 10. maj 2023 kl. 18 på Skema.
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
- Konstituering/Valg af formand
Bestyrelsen konstituerede sig som følger:
Formand Karsten Degn
Næstformand Elsebeth Gade
Sekretær: Jørn Agersted
Kasserer Johannes Stoltenborg
Bridgelærer Svend Ravn
- Eventuelle opgaver ifm formandsvalget
DBf informeres om formandsskiftet (Jørn)
Opdatering af hjemmesiden (Karsten)
Følgende dokumenter indsættes i klubmappen (Elsebeth):
- Indkaldelse til Generalforsamling
- Det underskrevne referat fra Generalforsamlingen
- Det underskrevne Regnskab/Budget
- Formandens beretning
- Opgavefordeling i den kommende sæson
- Turneringsprogram/første spilleaften
Bridgesæsonen starter den 4. september med en Friturnering
Medlemmer af spilleudvalg:
Helle Ravn
Elsebeth Gade
Johannes Stoltenborg
Gurli D. Christensen
Spilleudvalget fremkommer med turneringsforslag for den kommende sæson og gennemgås på næste bestyrelsesmøde.
- Klubinfo (nu og før turneringsstart)
Senest 1. juli skal medlemmerne give tilbagemelding til Kasserer om ønsker til ændringer til medlems status.
Bestyrelsen er pt bekendt med følgende medlemmer ikke fortsætter:
Jette Stryg
Gerda Szuvalski
Leif Szuvalski
Birgit Thorsted
Kontingent indbetales inden den 1. september på Mobilepay (3070 7885) eller klubbens bankkonto 2520 0306611119.
Til den kommende sæson er der pt registreret 27 par og 2 medlemmer uden makker
Ændringer hertil skal meddeles Kasserer inden 1. august
Opdateres når den endelig turneringsplan foreligger
Opdateres på næste bestyrelsesmøde
- Økonomi
Følger budget
Højtaler indkøbes (Johannes)
- Blandemaskine/fonde
Fondsmuligheder er undersøgt og sættes i bero
- Undervisning
Starter 6. september. Det forventes at 7-10 personer vil deltage
- Opstarts-/friturnering inden sæsonstart
Det blev besluttet at fastholde sæsonstart den 4. september.
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund
Deadline for ændring af medlems status er den 1. oktober
- Næste bestyrelsesmøde
Planlagt til den 2. august, klokken 15. Karsten indkalder.
- Eventuelt
Ingen bemærkninger

Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den 23. marts 2023
REFERAT AF
Ordinær generalforsamling i Ringsted Bridgeklub 2023
Mandag, den 24. april 2023 kl. 18.30
på Café Dagmar. Bøllingsvej 47, 4100 Ringsted
Dagsordenen/referat
- Valg af dirigent og referent.
Per Bach valgtes til dirigent, Karsten Degn som referent
- Formandens beretning.
Taget til efterretning med akklamation.
- Godkendelse af det reviderede regnskab.
Godkendt med akklamation.
- Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.*
Godkendt med akklamation.
- Indkomne forslag.
Der var ingen indkomne forslag.
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg var Johannes Stoltenborg og Jørn Agersted. Begge blev genvalgt.
- Valg af revisor og revisorsuppleant.
Som revisor genvalgtes Helle Ravn og som revisorsuppleant genvalgtes Kell Bøg.
- Eventuelt.
Under eventuelt fremkom flere ideer til bestyrelsen. F.eks. anskaffelse af lydanlæg, ideer til fonde, der kunne søges hvis det blev nødvendigt med f.eks. ny blandemaskine. Bjørn Mikkelsen meldte sig, hvis det skulle blive nødvendigt med udskiftning at taster ol. På Bridgemate.
* Kontingentsatser for sæson 2023-2024.
Primærmedlemmer: Aktive : 950,- , Passive: 450,-
Klubmedlemmer: Aktive: 650,- , Passive: 250,-
Frirækken: 550,-

Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den 7. november 2022
Ringsted Bridgeklub
Mødeindkaldelse og referat
Bestyrelsesmøde, 20.3.2023 kl. 16:00 på Cafe Dagmar
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Dagsorden
- Kommentarer og udestående opgaver fra sidste møde - Intet
- Status på opgavefordeling
- Sæsonplan og Turneringsprogram – Ide: Oftere op og nedrykning. Videregives til spilleudvalget. 2 ekstra hyggebridgeaftener indføres
- Klubinfo via WEB siden? – OK som nu.
- Præmieregulativ? – Gennem ses og revideres evt. før næste sæson.
- Spilleudvalg? – Opfordres til at fortsætte. Evt. ændringer kan ske før næste sæson.
- Friturnering. Evaluering – Erfaringerne gode. Evt. kombineret med lidt undervisning til næste sæson (Svend beslutter hvordan). Elsebeth er substitut for Svend.
- Tiltag i kommende sæson – Vi håber på tilgang til mandagsklubben. Lokalet sætter begrænsning til max. 64 deltagere.
Undervisningen fortsætter hvis der er nok tilmeldinger.
.
- Kommende generalforsamling
- Indkaldelse til generalforsamling – Jørn udsender
- Forslag til dirigent – Bestyrelsen har spurgt Per, som har indvilget.
- Årsberetning – Jørn udsender sammen med det reviderede regnskab
- Arrangement spisning og spil – Same procedure as last year.
- Kontingentfastsættelse – Bestyrelsen foreslår følgende kontingentsatser:
Primær aktiv kr. 950,00
Primær passiv kr. 450,00
Klub aktiv kr. 650,00
Klub passiv kr. 250,00
Fri-rækken kr. 550,00
Kursister kr. 600,00
- Regnskab afsluttes og revideres - Done
- Antal bestyrelsesmedlemmer – Enighed om at nuværende antal er adækvat (=passende)
- På valg: Johannes og Jørn – Modtager genvalg
- Valg af formand – Bestyrelsen konstituerer sig efter generalforsamlingen
- Nyt mødelokale
- Måske skal dette punkt midlertidig udgå? - Udgår
- Udadvendte aktiviteter
- Planlægning aktiviteter - Elsebeth og Johannes sørger for info i Oplev om introduktionsaften på Skema d. 10/5-2023
- Økonomi
- Undervisning
- Status – Svend håber, at nogle af de nuværende kursister vil spille i mandagsklubben til næste sæson.
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund/Kredsen – Intet nyt herfra eller fra vestfronten
- Næste bestyrelsesmøde – Afholdes kl. 21 efter introaftenen på Skema.
- Eventuelt

Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den 7. november 2022
Ringsted Bridgeklub
Bestyrelsesmøde, 7. november 2022 kl. 16:30 på Cafe Dagmar
Deltagere: Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
Dagsorden - Referat
- Kommentarer og udestående opgaver fra sidste møde – Intet udestående
- Status på opgavefordeling
- Sæsonplan og Turneringsprogram – Intet i forhold til det allerede vedtagede
- Juleturnerings arrangement (Middag og spil) – Jørn aftaler nærmere vedr. traktement med Mikkel (2,5 stk. smørrebrød pr. prs. Og ris a la mande.
Alle indbydes inkl. passive, kursister og frirække. Tilmeldingsseddel samt informationsmail udsendes, når pris og indhold er nærmere fastlagt. Svend ordner tilmeldinger fra kursister og frirække. Passive kan tilmelde sig via mail til sekretæren og indbetale til kassereren.
- Evt. venskabsturnering med Sorø – evt. fastsættelse af dato – Punktet udgår
- Diverse fraværslister – Elsebeth har styr på det
- Klubinfo – Svend udvider udsendelsen af bridgeopgaver, så alle modtager dem.
Klubben refunderer abonnementet på den anvendte opgaveside, som anvendes.
- Præmieregulativ – Ingen ændring af det allerede vedtagne
- Spilleudvalg – Ingen ændring
- Årshjul – Elsebeth fremlagde fremragende plan. Bestyrelsen melder tilbage, hvis vi finder evt. fejl eller mangler.
- Friturnering. – Kører fint med 2-3 borde hver tirsdag
- Nyt mødelokale
- Knud Lavard Centret – status og næste skridt
- Cafe Dagmar – De løbende sonderinger har ikke resulteret i noget positivt vedr. KLC, så indtil videre (og muligvis permanent) forbliver spillestedet Cafe Dagmar
- Udadvendte aktiviteter
- Planlægning aktiviteter – Intet ud over juleafslutning på tapetet.
- Økonomi
- Status – aktuel beholdning 89.034,-
- Nogen kontingentrestancer - Ingen
- Undervisning- Status – 2 kursister har meldt fra så der er nu 7 på holdet
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund/Kredsen - Intet
- Næste bestyrelsesmøde – Afholdes 20/3 – 2023 kl. 16.30
- Eventuelt – Intet
Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den 3. maj 2022
Ringsted Bridgeklub
Mødeindkaldelse/Referat
Bestyrelsesmøde, mandag den 1. august 2022 kl. 15 på Cafe Dagmar
Deltagere: Lise, Elsebeth, Johannes, Karsten, Svend og Jørn
- Kommentarer og udestående opgaver fra sidste møde
- Overdragelsesforretninger (CVR registrering, Nordea, etc.)
- Er blevet ordnet
- Opgavefordeling i den kommende sæson
- Sæsonplan og turneringsprogram
- Turneringsudvalget laver plan med udgangspunkt i tidligere års planer
- Evt. venskabsturnering med Sorø
- Samarbejdet med Sorø Bridgeklub fortsætter
- Diverse fraværslister
- Turneringsudvalget kigger på substitutlisterne
- Klubinfo (turneringsstart)
- Karsten laver udkast og rundsender til bestyrelsen mhp kommentarer inden udsendelse til medlemmerne
- Præmieregulativ
- Udfærdiges efter turneringsplanen ligger klar
- Spilleudvalg – efterfølgende planlægningmøde
- -
- Årshjul
- Elsebeth udfærdiger udkast
- Diverse fraværslister
- -
- Friturnering. Forslag fra Svend
- S
- Karsten indarbejder Svends forslag i første klubinfo
- Konstituering af bestyrelsen
- Da Lise udtræder indsættes Elsebeth som næstformand
- Nyt mødelokale
- Knud Lavard Centret -status
- Cafe Dagmar
- Spillestedet næste sæson bliver Cafe Dagmar
- Udadvendte aktiviteter
- Ringsted Natten
- Andre?
- Flere medlemmer har lovet at medvirke i aktiviteterne på Cafe Skema
- Økonomi
- Adgang til foreningskonto
- Kun Johannes har adgang pt. Saldo på klubbens konto pr. 31/7 er 69.329,70
- Undervisning
Svend håbede på/regnede med 6-10 nye kursister
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund/Kredsen
Jørn sender til Karsten, som videresender relevant materiale til medlemmerne og sætter de på hjemmesiden under opslagstavlen.
- Næste bestyrelsesmøde
Næste bestyrelsesmøde er d. 26/8 kl. 14.00 hvis der er behov – ellers aflyses det
Næste ordinære bestyrelsesmøde er d. 7/11 kl. 15.00
- Eventuelt
Intet
Bestyrelsesmødereferat, mandag den 2. maj 2022 kl. 16.
Deltagere: Lise Madsen, Johannes Stoltenborg, Karsten Degn, Svend Ravn og Jørn Agersted
Fraværende Elsebeth Gade
- Kommentarer og udestående opgaver fra sidste møde
- Overdragelsesforretninger (CVR registrering, Nordea, etc.)
Jørn ordner ændringerne af formand/bestyrelse i CVR registeret
Johannes ordner bestyrelsesændringerne med Nordea
- Opgavefordeling i den kommende sæson
Laves til august, når der er klarhed over medlemsantallet.
- Evt. venskabsturnering med Sorø
Aftales med Sorø bridgeklub til august, når sæsonen starter
Indsættes i årshjulet (listen over tilbagevendende begivenheder).
- Klubinfo (nu og før turneringsstart)
Karsten forfatter klubinfo ud fra de udleverede oplæg og udsender til bestyrelsens godkendelse inden udsendelse til medlemmerne.
Flerdagsturneringer præmieres med vin hhv. 2, 1 og 1 flaske. Endagsturneringer præmieres med øl hhv. 1, 1 og 1. Præmierne ikke nødvendigvis til nr. 1, 2 og 3. Endelig fastlæggelse på mødet i august.
- Udpege nyt medlem i spilleudvalget i stedet for Elsebeth
- Elsebeth forbliver i spilleudvalget og Johannes Stoltenborg indtræder i stedet for Jørn Agersted, så udvalget består af Elsebeth Gade, Helle Ravn, Johannes Stoltenborg og Lise Madsen
- Kravelegård
Navnet ændres til Frirække. Ansvarlig: Svend Ravn.
Svend havde fremsendt en række forslag til praktisk afvikling af frirækketurnering (se nedenfor).Det blev besluttet, at kontingentet for det første år for begyndere vil være 500,-
Endelig form fastlægges på mødet i august.
Udførdiges endeligt på møde i august
- Nyt mødelokale
- Knud Lavard Centret
- Cafe Dagmar
- Andre?
- Forhandlingsmandat i den forbindelse
Kravene til et evt. nyt spillested blev fastlagt (minimum plads til udvidelse af spillende medlemmer, sikkerhed mod aflysninger samt fast opbevaringsplads til klubbens materialer).
Jørn og Johannes fortsætter med arbejdet.
- Udadvendte aktiviteter
Klubben deltager ikke
Klubbens engagement drøftes på mødet i august
Ingen aktuelle
- Økonomi
Regnskabsstatus gennemgået. Indestående pr. 2/5-2022: 68.088,-
Liste over klubbens inventar blev gennemgået og revideret.
- Undervisning
Svend mente, at der på nuværende tidspunkt er 3 kursister til næste sæson
- Nyt fra Dansk Bridgeforbund
-
- Næste bestyrelsesmøde
Næste bestyrelsesmøde afholdes d. 1/8-2022 kl. 15.00 i Cafe Dagnar. Spilleudvalget indkaldes til møde samme dag kl. 17.00
- Eventuelt.
-
Forslag til frirækketurnering:
- Rækken er for begyndere og andre interesserede; gerne medlemmer, der vil fungere som hjælpere/mentorer for begynderne
- Rækken spilles en gang om ugen i sæsonen september - april; eksempelvis torsdag aften eller fredag eftermiddag
- Deltagerne er ikke forpligtede til at finde substitutter ved fravær; men tilmelding foreslås fastsat til fx kl. 12 på spilledagen
- Rækken spilles som parturnering for minimum to borde
- Der spilles 15 spil á 9 minutter; med to borde spilles 3 runder á fem spil - med tre borde spilles 5 runder á 3 spil
- Med færre deltagere kan rækken spilles som enkeltmandsturnering med 15 spil
- Rækken anvender bridgemates, men handicapreguleringen suspenderes; resultaterne mv. offentliggøres på klubbens hjemmeside
- Kontingentet nedsættes for deltagere, der kun ønsker at spille i denne række; fx til samme beløb som for passive medlemmer
- Der udpeges en rækkeansvarlig mht: tilmelding/afbud, kortblanding, turneringsopsætning, turneringsafvikling og resultatopgørelse
- Rækken introduceres i klubinfo - med opfordring til at interesserede melder tilbage til den rækkeansvarlige om deres ønsker/forslag
- Information om rækken sendes også til tidligere medlemmer - med håb om at kunne lokke nogen af dem tilbage som medlemmer
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat konstituerende møde 25/4 2022
Deltagere:
Lise Madsen, Jørn Agersted, Johannes Stoltenborg, Svend Ravn, Elsebeth Gade og Karsten Degn.
Jørn Agersted indvilgede i at blive formand under forudsætning af, at den øvrige bestyrelse komittede sig til at en anden ville overtage posten næste år, hvis han ikke ønskede ar fortsætte.
Lise Madsen accepterede at være næstformand
Johannes Stoltenborg og Karsten Degn fortsætter i deres egenskaber som hhv. kasserer og sekretær.
Jørn vil udsende dagsorden til næste bestyrelsesmøde, som finder sted mandag d. 2/5 kl. 16 på Cafe Dagmar.
Karsten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ordinær generalforsamling i Ringsted Bridgeklub 2022
REFERAT
Mandag, den 25. april 2022 kl. 18.30
på Café Dagmar. Bøllingsvej 47, 4100 Ringsted
Antal fremmødte: 51
Dagsordenen for generalforsamlingen følger vedtægternes § 7:
- Valg af dirigent og referent.
Som dirigent valgtes Per Bak, som referent Karsten Degn.
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
- Formandens beretning.
Lise Madsen fremlagde beretningen som blev godkendt med akklamation.
- Godkendelse af det reviderede regnskab.
Johannes Stoltenborg fremlagde årsregnskabet, som blev godkendt med akklamation.
- Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.
Johannes fremlagde budgettet for næste sæson. Budgettet blev godkendt med en ændting af punktet Den årlige juleafslutning på indtægtssiden. Beløbet rettet til 4.500 så det balancerer med samme punkt under udgifter.
- Indkomne forslag.*
Forsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om at udvide bestyrelsen til 6 medlemmer
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
Elsebeth Gade blev nyvalgt medlen. Svend Ravn og Karsten Degn fik genvalg.
- Valg af revisor og revisorsuppleant.
Helle Ravn og Kell Bøg genvalgtes som hhv. revisor og revisorsuppleant.
- Eventuelt.
Johannes Stoltenborg informerede om bestyrelsens arbejde vedr. lokaler til næste sæson.
*
Vedr. pkt. 5. Bestyrelsen foreslår valg af endnu et bestyrelsesmedlem.
Det er muligt iht. vedtægterne. Dermed 3 på valg hvert år
Vedr. pkt. 6, Valg af bestyrelsesmedlemmer,
Karsten Degn og Svend Ravn er på valg. Begge er villige til genvalg.
Med venlig hilsen
p.b.v
Lise Madsen
Formand
Karsten Degn
Sekretær
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Bestyrelsesmøde, mandag, d. 14. marts. 2022 kl. 15.
Sted: Cafè Dagmar, Bøllingsvej 47, 4100 Ringsted
Deltagere:
Karsten Degn, Svend Ravn, Jørn Agersted, Johannes Stoltenborg og Lise Madsen.
Dagsorden:
- Sidste mødereferat
Efter Svend havde hældt kaffe ud over sine papirer blev referatet fra sidste møde tilrettet.
Herefter blev der orienteret om Jørgen og Johannes møde med kommunen om evt. brug af Knud Lavart Centeret, hvilket viste sig ikke at være en mulighed, bl.a. fordi cafeen er udvidet, så pladsforholdene ikke ville være tilfredsstillende.
Jørgen og Johannes udforsker mulighederne for om muligt at få lokaler i det udvidede sportscenter.
Lise fremlagde igen præmieregulativet som blev justeret.
- Orientering - on-line møder med DBf
Lise orienterede og havde påtaget sig opgaven med at orientere de af vore naboklubber, som ikke havde deltaget ved et indlæg på Distrikt Vestsjælland Generalforsamling den 11. maj.
- Økonomi – herunder kontingent næste år –
Johannes gennemgik regnskabet. Kontingent for næste år fastsættes på samme niveau som i år.
- Turneringer –
Der blev luftet tanke om en speciel turnering for nye i klubben/begyndere.
- Medlemsudvikling
Ovenstående turnering kunne være et af midlerne til at fastholde nye i klubben.
- Intet referat, da punktet ikke fandtes på dagsordenen
- Generalforsamling mandag, den 25. april
Indkaldelse – Udsendes 31/3
Beretning – Lise udfærdiger
Regnskab-budget – Udsendes til alle via mail umiddelbart inden generalforsamlingen
Fortæring – 2stk. smørrebrød + ostemad pr. person. Drikkevarer for egen regning. Budgetramme 60,- pr. person
På valg Svend og Karsten – Man vil forhøre sig om der er andre interesserede og hermed udvide bestyrelsen.
8. Udestående opgaver - Ingen
9. Evt. Jørn foreslog at man 4 gange på en sæson forkortede spilleaftenerne, så der kunne blive tid til socialt samvær efter spillene.
10. Næste møde – Konstituerende møde er efter generalforsamlingen.
Referant
Karsten Degn
2. Bestyrelsesmøde, mandag, d. 8. november 2021 kl. 14.
Deltagere:
Johannes Stoltenborg, Jørn Agersted, Karsten Degn, Svend Ravn og Lise Madsen.
Sted: Café Dagmar, Bøllingsvej 47, Ringsted
Kopi sendes til: Helle Ravn, Elsebeth Gade, Morten Bro og Morten Nyhave
Dagsorden:
- Uafsluttede sager – evt.- fra sidste møde
Jørn og Johannes kontakter kommunen for at fastholde dem på deres løfte fra august 2020 om at vi kan beholde lokalet på Knud Lavart centeret, når coronasituationen stabiliserer sig og vi får behov.
- Orientering
Om formandens problemer med kontokik.
Vi mangler turneringsledere – i første omgang spørges Per og Gurli om de er interesserede.
Øvrige punkter gik hen over hovedet på referanten, da der blev delt kage ud.
- Økonomi – Status (Johannes)
Johannes orienterede, bl.a. om ny opstilling af regnskabet.
- Præmier – salgskasse – Status (Jørn) – Drøfte oplæg til præmieregulativ.
Lise fremlagde præmieregulativet som bestyrelsen bifaldt.
Indkøbt 108 flasker vin. Der er uddelt 32 og en i overskud.
5 Medlemmer – Status (Karsten)
Efter lidt usikkerhed enedes man om, at der er i alt 63 betalende medlemmer – aktive, passive og kursister
6. Undervisning- medlemsudvikling – Status (Svend)
Fra kursist til klubmedlem – oplæg fra DBf drøftes
Der blev drøftet frem og tilbage
7. Planlægning Juleafslutning 13. dec.
Invitation - hvornår
Juleanretning – pris –
Underholdning - Turnering – præmier –
Aktive skal melde sig på liste som ophænges på spilleaftenerne. Passive og kursister melder sig til via mail til Lise .
Pris 120,- Lise aftaler med Mikkel der skal være platte (sild-tatteletter-lun ret) og ris a’lamande.
Invitation udsendes d. 15/11
8. Bestyrelsens mål – udover flere medlemmer - ref. pjece fra DBF – når tid.
Referenten kan ikke lige huske punktet men håber ikke, det er et selvmål.
9. Udestående opgaver – evt. nye
Jvf. Punkt 1 og så venter vi på, at der kommer lys i materialerummet.
10. Evt.
-
11. Næste møde i marts 2022
14/3-2022 kl. 15
Venlig hilsen
Karsten 9/11-2021
Ringsted Bridgeklub
Ringsted, den. 2. august 2021.
Referat fra
Bestyrelsesmøde, mandag, d. 2. august 2021 kl. 14.
Deltagere:
Johannes Stoltenborg, Jørn Agersted, Karsten Degn, Svend Ravn og Lise Madsen.
Sted: Café Dagmar, Bøllingsvej 47, Ringsted
Dagsorden:
1. Sidste møde – konstitueringsmødet den 21. juni.
Ingen kommentarer
2. Orientering
Orientering omkring artikel i Lokalbladet
Orientering omkring adgang til foreningskonto i Nordea
Nøgler er afleveret til Cafe Ingeborg. Hermed ikke flere udeståender med Knud Lavard centret.
Kredsmøde i Slagelse den 18. august 2021. Svend deltager
3. Økonomi – (salgskasse/priser – lån af lokale- udgiftsregler)
Nuværende saldo på foreningskontoen: kr. 90.488
Sodavandssalg i forbindelse med klubaftenen afregnes direkte med Cafe Dagmar.
Ansvar for salg af vin, øl og vand varetages af Jørn
4. Kommende sæson
a. Turneringer – friturneringer – sæson
Orientering omkring kontingent – kr. 440 for aktive, kr. 200 for passive.
Gennemgang af kommende nyhedsbrev. Lise reviderer
b. Præmiepolitik
Saneret præmiepolitik blev vedtaget (udelukkende rødvinsgaver)
c. Venskabsturnering med Sorø
Der vil blive 2 venskabsturneringsdage med Sorø Bridgeklub. Lise aftaler.
d. Juleafslutning
Planlægning af Juleafslutnings vil blive foretaget på møde i løbet af november
e. Spil i ferie
Blev vedtaget – vil fremgå af Sæsonplan
5. Bestyrelsens mål – ref. pjece fra DBF
Første prioritet for bestyrelsen er af vedholde og udbygge antallet af aktive medlemmer i klubben
Yderligere mål vil blive diskuteret i forbindelse med kommende bestyrelsesmøder
6. Opgavefordeling.
Opgavefordelingsskema blev opdateret. Lise reviderer
7. Uddannelse – (Turneringsledelse og BC3)
Enighed om at spørge bredt blandt medlemmerne
8. Medlemsudvikling – (kursister – videre – systemer)
Se ovenstående
9. Udestående opgaver
Ikke behandlet
10. Evt.
Etablering af skab i Cafe Dagmar. Lise undersøger. Herefter besluttes næste skridt
11. Næste møde
Næste bestyrelsesmøde er fastsat til 08.11.2021 kl. 14
|