Trønninge Allé d. 26. marts 2024
Holbæk Bridgeklub af 1949
Referat af generalforsamling lørdag d. 23. marts kl. 13.00 på Stenhusbakken. Referatet er indført med kursiv skrift i den udsendte dagsorden.
Dagsorden er ifølge vedtægterne som følger: 19 medlemmer deltog.
1. Valg af dirigent.
Bestyrelsen foreslår Ruth Friis.
Ruth Friis blev valgt.
2. Formandens beretning. (Indsat med blå skrift nedenfor. Skal godkendes.)
Generalforsamling i Holbæk Bridgeklub af 1949 d. 23. marts 2024.
Formandens beretning for 2023-2024.
Sæsonen 2023-2024 begyndte tirsdag d. 5. september med 10 borde i to rækker og 40 spillere. Onsdag d. 6. september med 13 borde, 5 i A-rækken og 4 borde i B og C-rækken i alt 52 spillere.
Turneringsudvalget havde forinden besluttet at planlægge årets turneringer, som i store træk blev planlagt efter modellen fra året før. Dog med en indledende kvalifikationsturnering, hvor alle mødte alle over 2 spillegange. Både på tirsdagsholdet og på onsdagsholdet. Dog med den krølle på onsdagsholdet at 8 par med det laveste handicap fik deres egen turnering.
Tirsdagsholdet blev planlagt med en parturnering i efteråret med op og nedrykning, klubsølv, en handicapturnering og en miniholdturnering for alle. Da nogle ikke ønskede at spille minihold blev det ændret til en alm. holdturnering med sideløbende parturnering over tre aftener. Foråret blev planlagt med to parturneringer og en holdturnering med sideløbende parturnering. Sæsonen for tirsdagsholdet slutter med sæsonafslutning d. 2.april og Top 16 d. 9. april. Fra d. 21. november blev vi et bord mindre, da et par ønskede at stoppe helt og et par måtte melde fra pga. sygdom.
Onsdagsholdet blev planlagt med to parturneringer i efteråret med op og nedrykning og klubsølv. Foråret indeholder også to parturneringer. Sæsonafslutning d. 3. april og Top 16 d. 10. april. Det er gået fint med at være 13 borde. Det eneste problem er stadig for meget snak efter kortspillet.
Kursusholdet blev ikke oprettet i denne sæson. Hvad der sker i næste sæson er ikke fastlagt. Vi har en føler ude i Bramsnæsvigfolderen, hvor vi søger flere spillere til tirsdagsholdet.
”Drop in bridge” mandag eftermiddag har spillet stort set hele året. Der er en nogenlunde fast gruppe af spillere, 6 – 12 spillere. Her er der tid til at få lidt hjælp til meldinger og tale om spillene bagefter. Det er også dette tilbud vi har til folk på ventelisten.
Turneringlederkursus. Vi har haft 4 medlemmer på kursus juni måned, som også er begyndt at fungere på spilledagene.
I efteråret fik vi fra BK 59 en forespørgsel om de kunne være med i vores klub og så nedlægge deres egen klub. Det var vi i bestyrelsen åben overfor. Her i foråret har de så besluttet, at de fortsætter med at være sig selv som BK 59.
Simultanturneringer. Vi har været vært ved to Simultanturneringer. d. 10. dec. kun for damepar. Det blev til fire borde og 16 damer. Per Granlund var turneringsleder. D. 14. januar var for alle par. Her blev vi 10 borde og 32 spillere. Ivar Petersen var her turneringsleder.
Vi er i gang med at indsamle tilmeldinger til næste sæson. Målet er, at der bliver mindst 36 spillere på tirsdagsholdet og 52 spillere på onsdagsholdet. Der er pt 4 spillere på venteliste til onsdagsholdet, men ingen spillere til tirsdagsholdet. Vi har lykkedes med at få flere af klubbens medlemmer inddraget som hjælpere i de praktiske opgaver omkring turneringsdagene.
Tak til turneringsledere, turneringsudvalg og til bestyrelsen for godt samarbejde. En stor tak til alle de medlemmer, der giver en hjælpende hånd i forbindelse med klargøring og oprydning af kaffedrikning og turnering. Tak til alle jer spillere, som er med til at gøre ”Holbæk Bridgeklub af 1949” til en hyggelig og rar klub at komme i.
I forlængelse af beretningen blev flere emner vedr. turneringsplanen drøftet:
Den indledende kvalifikationsturnering var der ikke opbakning til. Hellere opdele spillerne i rækker efter handicap. Omkring holdturnering på tirsdagsholdet var der delte meninger. Hvis vi skal have turneringer, hvor medlemmerne lærer hinanden mere at kende, kunne det være i forbindelse med afslutningerne.
Der var udbredt ønske om at kunne komme på kursus. Evt. en lørdag eftermiddag. Følgende emner blev nævnt: Dobling og redobling, Kampen om kontrakten. Brug af 14/30 som spørgemelding efter esser. Eddie Nielsen blev nævnt som kursusholder, desuden var der en opfordring til at vi brugte hinandens kompetencer, hvor medlemmer fra klubben forud for en spilleaften fortalte om et meldeemne/konvention.
Formandens beretning blev godkendt.
3. Aflæggelse af årsregnskab. (Skal godkendes.)
Den eneste kommentar til regnskabet var, at bestyrelsesmøderne var meget billige i betragtning af det store arbejde bestyrelsen gjorde.
Regnskaber blev godkendt.
4. Budget for kommende sæson 2024/2025. (Til orientering.)
5. Medlemssituationen.
Klubben har i denne sæson haft 85 medlemmer. Der er til kommende sæson 34 spillere tilmeldt til tirsdagsholdet og 52 til onsdagsholdet. Der er 2 par og en single på venteliste til onsdagsholdet. Vi har sammen med BK59 en reklame for begge klubbers aftenhold i Bramsnæsvigbladet.
6. Forslag/Punkter fra medlemmerne.
Der var ingen forslag fra medlemmerne.
7. Valg af formand.
Henning H. Hansen er på valg. (Modtager genvalg)
Blev valgt.
8. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Jane Michaelsen og Michael Leth-Espensen er ikke på valg.
Bente Hvilsom er på valg. (Modtager genvalg)
Blev valgt.
Erik Svendsen er på valg. (Modtager genvalg)
Blev valgt.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant.
Kristian Nielsen er ikke på valg som revisor.
Willy Lisby er på valg som revisor.
Blev genvalgt.
Henning Hansen er på valg som revisorsuppleant. (Modtager genvalg)
Blev valgt.
Annette Skaarup er ikke på valg som revisorsuppleant.
10. Eventuelt.
Bestyrelsen spurgte til interessen for at fejre klubbens 75 års jubilæum med en turnering og efterfølgende fest. Der var stor tilslutning til, at det blev fejret i oktober eller november måned 2024.
Forslag eller punkter, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til formanden senest 7 dage før generalforsamlingen afholdes. Efter generalforsamlingen serveres der kaffe og brød. Derefter bliver der inviteret til en lille bridgeturnering. Af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer generalforsamling og tilmelding til turnering af hensyn til turneringsopsætning. Senest lørdag d. 16/3 til Henning H. Hansen tlf. 30522267. eller mail. heha1804@gmail.co
|