Om klubben
Vi er en bridgeklub med en god stemning. Vi tilbyder turneringsspil, undervisning af både begyndere og af øvede og vi har som noget nyt spilledage med hyggebridge.
Bridgeklubben Ruder ES er stiftet d. 19. september 1949.
Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund, og er tilmeldt mesterpointordningen.
Sæsonen omfatter 1. september - 31. maj.
Vi spiller hver mandag og torsdag aften kl. 19, mandag, tirsdag og torsdag eftermiddag kl. 13.
Hyggebridge spilles på fredage, lørdage og søndage. Ca 10 gange på en sæson.
Hvis en af de 5 spilleklubber er fuldt booket, bliver der oprettet en venteliste.
Ventelisten er både til nye medlemmer, som vil meldes ind i Ruder Es og til eksisterende
medlemmer, som ønsker at skifte spilleklub.
Rækkefølgen på ventelisten er først-til-mølle, uanset om man er et nyt medlem eller et
eksisterende medlem.
Såfremt en spiller ikke længere ønsker at spille med sin makker, og der ikke er flere ledige
pladser i klubben, må spilleren overlade pladsen til sin makker.
Begynderundervisning hver tirsdag aften kl. 18 - 21.
Åbent hus i sommerperioden (juni-august) hver torsdag kl. 19.
Hele huset er røgfrit.
Spillested: Byvej 78 2650 Hvidovre
Busforbindelser: Bus 11 holder lige udenfor døren
|
|
Kontingent
Kontingentet, der skal betales til Ruder Es, består dels af kontingent til DBf og dels af kontingent til Ruder Es.
Opkræves årligt af Danmarks Bridgeforbund: Grundkontingent samt kontingent til kreds og distrikt.
I alt for primære medlemmer: Kr. 339,00.
For medlemmer der ikke har Ruder Es som hjemmeklub: kr. 79,00.
For juniorer (ikke fyldt 25 år den 1. januar 2013) opkræves halvt kontingent til både DBf og Ruder Es.
Helårligt kontingent for passive medlemmer opkræves i efteråret med kr. 400,00.
Passive med primært medlemsskab i anden klub kr. 200.
DBf opkræver kontingent i oktober måned. Det opkræves hos medlemmerne sammen med det helårlige kontingent til Ruder Es.
Kontingent bedes indbetalt til Danske Bank konto 1551 1908782 inden udgangen af juli måned.
Kontingentet er vedtaget af klubbens generalforsamling.
Kontingent 2024 / 2025
Kontingent
|
Primærmedlem (Medlem i Ruder Es)
|
Klubmedlem (primærmedlem i en anden klub under DBf end Ruder Es)
|
|
|
|
Én spillegang pr. uge
|
DKK 1.000
|
DKK 800
|
To spillegange pr. uge
|
DKK 1.400
|
DKK 1.200
|
Tre spillegange pr. uge
|
DKK 1.800
|
DKK 1.600
|
Fire spillegange pr. uge
|
DKK 2.200
|
DKK 2.000
|
Der opkræves ikke længere separat betaling for kaffe, så kontingentsatserne er gældende for alle.
Kontingentet bedes betalt til klubbens bankkonto 1551 1908782 med angivelse af DBf-medlemsnummer og navn.
Ønsker du at betale via MobilePay, så anvend "box70060" som betalingsmodtager og oplys ligeledes DBf-medlemsnummer og navn. Husk dog venligst, at det er billigere for klubben at modtage betalingen direkte til bankkontoen.
Det vil være en hjælp, hvis du indbetaler med det samme og senest den 31. juli.
Vedtægter for Bridgeklubben Ruder Es, Hvidovre
§ 1. Navn og hjemsted
Klubbens navn er Bridgeklubben Ruder Es og klubben er hjemmehørende i Hvidovre kommune.
Klubben er stiftet den 19. september 1949.
§ 2. Formål
Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne samt fremme kendskabet til og interessen for bridge.
Klubben vil regelmæssigt flere gange i løbet af sæsonen, der varer fra den 1. september til den 31. maj, afholde spilledage og/eller møder med bridge som hovedemne forbeholdt klubbens medlemmer. Klubben kan afholde spilledage/arrangementer uden for sæsonen.
§ 3. Tilhørsforhold
Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Østsjælland og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.
Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter de gældende regler.
§ 4. Medlemskab
Som medlem kan optages enhver, der er interesseret i bridgespil i klubben.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt leve op til klubbens formålsbestemmelse.
Medlemmernes pligter og rettigheder er beskrevet i Klubregler for Bridgeklubben Ruder Es.
Bestyrelsen kan optage passive medlemmer. Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet. Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.
Indmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen og er bindende for hele sæsonen, dog kan bestyrelsen tillade udmeldelse efter 1/2 sæson, når omstændighederne taler for det.
For medlemmer under 18 år skal indmeldelsen underskrives af forældre eller værge.
Medlemskab overføres automatisk fra en sæson til næste sæson.
Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel til udgangen af en sæson.
I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.
§ 5. Kontingent
Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen efter indstilling fra bestyrelsen.
Indbetalingsterminer, opkrævningsform og evt. administrative gebyrer fastsættes af bestyrelsen.
Er et medlem i restance pr. den 31. august, betragtes medlemmet som udmeldt.
§ 6. Udelukkelse og eksklusion
Et medlem kan udelukkes midlertidigt (suspension) eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben eller vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser i relation til DBf og/eller klubben.
I sager om suspension og eksklusion har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.
Hvis medlemmet ønsker det, vil sager om eksklusion - på medlemmets anmodning - kunne blive indbragt for og endeligt afgjort på førstkommende generalforsamling, hvor sagen sættes på dagsordenen som et separat punkt.
En generalforsamlingsbeslutning om eksklusion kræver simpelt flertal.
En eksklusion vil blive indberettet til DBf.
§ 7. Ordinær generalforsamling
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.
Ordinær generalforsamling afholdes inden udgangen af april måned og i øvrigt iht. DBFs vedtægter.
Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted med mindst tre ugers varsel bl.a. på klubbens hjemmeside og ved opslag i klubben.
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse.
Indkomne forslag og det reviderede regnskab kommunikeres
til medlemmerne senest en uge før generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Ethvert myndigt medlem har stemmeret på generalforsamlingen, hvis medlemmet ikke var i kontingentrestance på datoen for indkaldelsen.
Der kan stemmes ved fuldmagt. Hvert medlem kan maksimalt råde over én fuldmagt.
En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal med mindre andet følger af §§ 15 og 16.
§ 8. Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
- Valg af dirigent og referent
- Bestyrelsens beretning for det forløbne år
- Godkendelse af det reviderede regnskab
- Evt. indkomne forslag
- Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent
- Valg af formand og bestyrelsesmedlem(mer) (lige år)
- Valg af bestyrelsesmedlem(mer) (ulige år)
- Hvert år valg af én revisor for to år og en revisorsuppleant for et år
- Eventuelt
§ 9. Generalforsamlingens ledelse
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen. Dirigenten må ikke være medlem af bestyrelsen.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. §§ 15 og 16.
Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det og altid ved personvalg mellem flere kandidater.
Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Inden for tre uger godkendes referatet af dirigenten, underskrives af dirigent og referent hvorefter det kommunikeres til klubbens medlemmer.
§ 10. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen eller når mindst en tiendedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom. Anmodningen skal indeholde det emne, som ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens fremsættelse, dog ikke i juli eller august måned.
For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.
§ 11. Bestyrelsen
Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.
Bestyrelsen består af mindst fem medlemmer; en formand, en kasserer og øvrige bestyrelsesmedlemmer. Valget gælder for to år. Formanden og mindst ét bestyrelsesmedlem vælges i lige år og de øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges i ulige år.
Bortset fra valget af formand er bestyrelsen selvkonstituerende og fastsætter sin egen forretningsorden. Hvis bestyrelsen i en valgperiode reduceres til mindre end fem medlemmer, er bestyrelsen selvsupplerende frem til næste generalforsamling (ordinær eller ekstraordinær).
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer er til stede. Ved evt. stemmelighed er formandens stemme afgørende. Der laves referat af bestyrelsens beslutninger.
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne.
Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, som er fyldt 18 år.
Bestyrelsen udarbejder klubregler, som hvis det ønskes af en tiendedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer, kan fordres forelagt på den førstkommende generalforsamling.
Bestyrelsen fastsætter den måde, hvorpå information kommunikeres til klubbens medlemmer.
Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg, turneringskomité, festudvalg etc.) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
§ 12. Regnskab
Klubbens regnskabsår er kalenderåret.
Regnskabet revideres forud for den ordinære generalforsamling af de to generalforsamlingsvalgte revisorer. Regnskabet skal være revideret senest to uger før årets ordinære generalforsamling og offentliggøres senest én uge før generalforsamlingen.
§ 13. Revision
På den ordinære generalforsamling vælges hvert år én revisor for to år ad gangen og i alt to revisorer, som vælges forskudt for hinanden. Hvert år vælges en revisorsuppleant for ét år.
Revisorerne skal hvert år kritisk gennemgå regnskabet, bestræbe sig på at sikre, at det er retvisende og sikre, at beholdningerne er til stede.
§ 14. Tegning og hæftelse
Klubben tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner dog af formanden og kassereren hver for sig. Ved en evt. optagning af lån kræves underskrift af formand og kasserer i forening.
Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal forud være godkendt af generalforsamlingen.
Klubbens medlemmer hæfter ikke for de forpligtelser, som påhviler klubben.
§ 15. Vedtægtsændringer
Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.
§ 16. Opløsning
Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.
For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.
Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening.
Vedtaget på ekstraordinær generalforsamling den 26. september 2020.
|