Ordinær generalforsamling Lejre bridgeklub for sæsonen 2024/2025
fredag den 25. april 2025 kl. 18:00.
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne senest en uge før generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer der ikke er i kontingentrestance.
Der kan stemmes ved fuldmagt, så hvert enkelt medlem, kun kan møde med en fuldmagt
1. Valg af dirigent og referent.
Bestyrelsen foreslår Ole Stampe som dirigent og Allan Sørensen som referent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab og fremlæggelse af budget.
4. Fastlæggelse af kontingent.
Bestyrelsen foreslår en kontingentstigning på ca. 10%, som nogenlunde svarer til den varslede bordafgifts forhøjelse fra DBF. Forslaget vil naturligvis blive motiveret på generalforsamlingen
5. Indkomne forslag.
6. Valg af formand. Ikke på valg
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.
På valg er: Mette Holm Madsen (modtager ikke genvalg), Allan Sørensen (modtager genvalg), Pia Lind (modtager genvalg). Bestyrelsen foreslår som nyvalg til bestyrelsen: Peter Larsen
8. Valg af suppleanter.
På valg er Poul Richard Madsen (modtager ikke genvalg), bestyrelsen foreslår som ny suppleant Torben Nielsen
9. Valg af revisor og revisorsuppleant.
Bent Hansen modtager genvalg som revisor. Ole Stampe modtager genvalg som revisorsuppleant.
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling.
11. Eventuelt.
REFERAT
Ordinær generalforsamling i Lejre bridgeklub for sæsonen 2022/2023 tirsdag den 25. april 2023 kl. 18:00.
Formanden Tommy Schmidt Elholm bød velkommen, og under henvisning til den udsendte dagsorden blev følgende besluttet/fremført:
1. Valg af dirigent og referent.
Ole Stampe blev godkendt som dirigent og Lisbet Bollerup som referent. Dirigenten indledte med at konstatere at generalforsamlingens lovlighed, idet den var varslet og indkaldt i.h.t. foreningens vedtægter. 49 personer deltog.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
Formanden aflagde mundtlig beretning. Endelig en normaliseret sæson efter Corona pandemien – blot kom et folketingsvalg i vejen. Sæsonen blev gennemført med 10 borde både tirsdag og onsdag. Venskabsturnering mod bridgelogen blev gennemført med 10 par fra Lejre og 11 par fra Logen. Turneringen mod Bridge 1945 Roskilde gennemførtes med 14 par fra hver klub.
Sommerbridge samlede 686 spillere i alt fordelt på 15 mandage. I den kommende sæson kan man tilmelde sig på spilledagen senest kl. 18. Bestyrelsen organiserer vagtplan, så der ikke bliver et oversidderbord. Vi spiller i styrkeopdelte rækker med gode præmier.
Klubben, etik og klubregler. Stor tak til årets substitutter – uden går det ikke. Som vanligt opfordres alle til selv at skaffe substitutter. For substitutter betales 20 kr pr spiller som dækker drikkevarer. Overførsel til Kassereren via mobile pay. De fleste synes nu at stille med systemkort. Endelig opfordres alle til at kalde på turneringslederen i tilfælde af fejl ved bordet. Det er ikke en straf, men blot en mulighed for en retfærdig afgørelse.
Præmieuddeling til klubmestrene i parturnering. Holdmestrene var allerede fundet.
28. Lejreturnering blev gennemførtes med 40 par, hvilket er fuldt hus. Der var stor tilfredshed at spore hos deltagerne (HCP gennemsnit på kun 13,94 i den stærkeste række) – og der var også tak til alle, som deltog i afviklingen. Den 29. Lejreturnering afholdes den 4. februar 2024.
Den kommende sæsonstart er 5. og 6. september. Endeligt antal er ikke helt på plads. Sæsonplanlægningen er i gang, og vi kan love en varieret turneringsplan.
Der opfordres til at man deltager i distriktets turneringer på alle niveauer. Der er ledige pladser for deltagelse i DM for hold – klubben betaler!
Den kommende sæson bliver uden bridge på nettet.
Der bliver igen venskabsturneringer mod Bridgelogen (november) og Roskilde 1945 (februar), og der arbejdes med planer om afholdelse af en klubdag for medlemmer.
Stor tak til bestyrelse, til alle, som har bidraget med deres hjælp på spilleaftener og eftermiddage og til leverandører og samarbejdspartnere.
Beretningen godkendt.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab og fremlæggelse af budget.
Kasserer Henning Simonsen fremlagde det udsendte regnskab, som blev godkendt. Budgettet blev fremlagt og taget til efterretning. Som det vil fremgå af næste punkt på dagsordenen forventes et underskud næste år på grund af en nedsættelse af kontingentet og samtidig en opregulering af præmier.
Lisa spurgte, om der er et loft for, hvor meget, der må stå på bankkontoen. Svaret er nej.
4. Fastlæggelse af kontingent.
Bestyrelsen foreslår nedsættelse af kontingentet på 200,- kr for det kommende år for alle typer, undtaget for passive. Godkendt.
5. Indkomne forslag. Ingen forslag.
6. Valg af formand. Ikke på valg.
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. På valg er Mette Holm Madsen og Allan Sørensen. Begge blev genvalgt. Bestyrelse foreslog nyvalg af Pia Lind. Godkendt.
8. Valg af suppleanter. På valg er Poul Richard Madsen. Poul modtog genvalg.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant. Bent Hansen blev genvalgt som revisor. Ole Stampe blev genvalgt som revisorsuppleant.
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling. Overlades til bestyrelsen.
11. Eventuelt.
Vagn Gustafsson efterlyste mere justits i forbindelse med kald på turneringsleder. Samme indvending i forbindelse med skift mellem runderne. Begge dele blev taget til efterretning af bestyrelsen.
Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet
REFERAT
Ordinær generalforsamling i Lejre bridgeklub for sæsonen 2021/2022 tirsdag den 26. april 2022 kl. 18:00.
Formanden Tommy Schmidt Elholm bød velkommen, og under henvisning til den udsendte dagsorden blev følgende besluttet/fremført:
1. Valg af dirigent og referent.
Ole Stampe blev godkendt som dirigent og Lisbet Bollerup som referent. Dirigenten indledte med at konstatere at generalforsamlingens lovlighed, idet den var varslet og indkaldt i.h.t. foreningens vedtægter. 44 personer deltog.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
Formanden aflagde mundtlig beretning. Også i den forløbne sæson var vi berørt af covid-19. Og årets sommerbridge måtte opgives. Sæsonen blev gennemført med 18 par om tirsdagen og 22 par om onsdagen. Den traditionelle, hyggelige venskabsturnering mod bridgelogen blev gennemført, hvorimod det ikke lykkedes at finde mulighed for at få afviklet turneringen mod Bridge 1945 Roskilde.
Sommerbridge for denne sæson er tilrettelagt, således at man kan tilmelde sig frem til kl. 18:30 på selve spilledagen. Check hjemmesiden.
At skaffe substitutter er en udfordring. Alle bør forsøge at finde substitutter selv, husk at betale 10,- kr for en drink til substitutterne, når man er fraværende. Alle opfordres også til at gennemse klubreglerne ang. etik (systemkort, overholdelse af tider, mm).
Præmieuddeling til klubmestrene i parturnering. Klubmestrene i hold deltager i holdturnering i distriktet.
27. Lejreturnering blev gennemførtes med 30 par, hvilket var tilfredsstillende. Den 28. Lejreturnering afholdes den 5. februar 2023.
Den kommende sæsonstart er 6. og 7. september. Desuden vil vi fra næste sæson genoptage Realbridge på nettet hver søndag kl. 16:00.
En varieret spilleplan med både par- og holdturneringer planlægges igen for den kommende sæson, hvor der forventes nogenlunde samme antal spillere som sidste år. Program kan ses på nettet, når sæsonen nærmer sig. De 2 turneringer med vore 2 venskabsklubber i Roskilde forventes afholdt.
Der ligger undervisningsfilm til fri afbenyttelse på hjemmesiden. I øvrigt opfordrede formanden alle til at komme med gode idéer.
Beretningen godkendt.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab og fremlæggelse af budget.
Kasserer Henning Simonsen fremlagde det udsendte regnskab, som blev godkendt. Budgettet blev fremlagt og taget til efterretning.
4. Fastlæggelse af kontingent.
Bestyrelsen foreslår uændret kontingent for det kommende år. Godkendt.
5. Indkomne forslag. Ingen forslag.
6. Valg af formand. Tommy Schmidt Elholm genvalgt.
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. På valg er Henning Simonsen og Lisbet Bollerup-Jensen. Begge blev genvalgt. Der blev gjort opmærksom på, at bestyrelsen kan suppleres med 2 personer, men ingen meldte sit kandidatur.
8. Valg af suppleanter. På valg er Lars Kruse. Lars modtog genvalg.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant. Bent Hansen blev genvalgt som revisor. Ole Stampe blev genvalgt som revisorsuppleant.
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling. Tommy er indvalgt i distriktets bestyrelse.
11. Eventuelt.
Der var enkelte kommentarer. Birgit Schmidt ville gerne vide hvordan man håndhæver at alle medbringer systemkort. Lisa Pedersen luftede sin utilfredshed med, at der bedømmes efter imp-point systemet for dem der spiller parturnering parallelt med holdturneringen. Tommy oplyste, at man naturligvis tilstræber, at alle kan spille holdturnering, men ved ulige antal borde mener man, at det anvendte princip er det mest retfærdige, men der arbejdes hele tiden på at tilgodese flest muligt medlemmer. Til slut var der ros fra Lise Madsen, som synes at Lejre Bridgeklub er en god klub.
Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet.
REFERAT
Ordinær (udsat) generalforsamling i Lejre bridgeklub tirsdag den 24. august 2021 kl. 19:00.
Formanden Tommy Schmidt Elholm bød velkommen, og under henvisning til den udsendte dagsorden blev følgende besluttet/fremført:
1. Valg af dirigent og referent. Ole Stampe blev godkendt som dirigent og Lisbet Bollerup som referent. Dirigenten indledte med at konstatere generalforsamlingens lovlighed og beslutningsdygtighed. Dog med den kommentar at lovligheden selvfølgelig kunne diskuteres, da klubbens vedtægter for afholdelse af generalforsamling ikke er overholdt, men i lyset af corona-pandemien må den erklæres lovlig.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
Formanden af lagde mundtlig beretning. Der var ikke meget at berette grundet nedlukningen i oktober 2020 som følge af covid19-pandemien. Da al klubaktivitet var aflyst, startede vi op med digitale løsninger. Først på BBO og siden på Realbridge. Den digitale løsning på Realbridge fortsætter om søndagen i den kommende sæson.
18 par spiller tirsdag og 22 par onsdag. Sæsonprogram ses på nettet. Det samme gælder substitutliste. Aftalerne med vore 2 venskabsklubber i Roskilde er på plads.
3. Kasserer Henning Simonsen fremlagde det udsendte regnskab, som blev godkendt. Budgettet blev fremlagt og taget til efterretning.
4. Fastsættelse af kontingent. Bestyrelsens forslag til ændringsmodel for kontingent samt kontingent for sæson 2021/22 blev gennemgået og godkendt – ref. Fremsendt ændringsforslag.
5. Indkomne forslag. Bestyrelsens forslag:
Jvf sidste generalforsamling blev ændringen af vedtægternes §11 vedrørende valg af substitutter godkendt.
Ligeledes tog generalforsamlingen bestyrelsens forslag til nyt punkt i klubreglerne ang. digital løsning ad notam.
6. Valg af formand. Ikke på valg.
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. På valg er Per Bollerup, Kirsten Stampe og Mette Holm Madsen. Hverken Per eller Kirsten ønskede genvalg. Mette blev genvalgt. Nyt bestyrelsesmedlem er Allan Sørensen.
Tommy brugte lejligheden til at takke Kirsten for hendes lange og store engagement i bestyrelsen, først 10 år som formand og de seneste 5 år som medlem af bestyrelsen. Han udnævnte hende til livslangt æresmedlem af Lejre Bridgeklub. Stor tak og applaus fra de fremmødte! Også Flemming Palne ønskede, at forsamlingen udtrykte stor tak til Kirsten.
8. Valg af suppleanter. På valg er Poul Richard Madsen. Poul modtog genvalg.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant. Bent Hansen blev genvalgt som revisor. Ole Stampe blev genvalgt som revisorsuppleant.
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling. Ingen deltager.
11. Eventuelt: Intet.
Generalforsamlingen havde samlet 41 deltagere, hvoraf 39 var stemmeberettiget
Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet.
Dirigent Referent
_________________________ _________________________
Ole Stampe Rasmusen Lisbet Bollerup-Jensen
Indkaldelse til den udsatte Ordinære generalforsamling i Lejre bridgeklub for sæsonen 2020/21 tirsdag den 24.august 2021 kl.19.00
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne senest en uge før generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer der ikke er i kontingentrestance.
Der kan stemmes ved fuldmagt, så hvert enkelt medlem, kun kan møde med en fuldmagt.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
Bestyrelsen foreslår: Ole Stampe Rasmussen og Lisbet Bollerup-Jensen
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab, og fremlæggelse af budget.
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag. Bestyrelsen foreslår jvf. Sidste års generalforsamling at tilføje §11 med: Der vælges desuden 2 suppleanter, som vælges for 2 år ad gangen, dog således vælges 1 suppleant i lige og 1 i ulige år.
6. Valg af formand. (ikke på valg)
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. På valg er: Kirsten Stampe Rasmussen (modtager ikke genvalg), Per Bollerup-Jensen (modtager ikke genvalg), Mette Holm Madsen (modtager genvalg). Til nyvalg foreslås Allan Sørensen
8. Valg af suppleanter. På valg er: Poul Richard Madsen (modtager genvalg)
9. Valg af revisor og revisorsuppleant. Nuværende Bent Hansen og Ole Stampe Rasmussen
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling
11. Eventuelt
Under generalforsamlingen er klubben, vært ved et lettere traktement og diverse drikkevarer. Vi spiller også en lille turnering efter mødet på 12-15 spil. Af hensyn til beværtningen, bedes man senest 1 uge før melde sig til via mail eller telefon til formanden. Hvis du ikke vil deltage i bridgen, bedes dette også meddelt. Vi regner med aftenen slutter ca. 22.00.
Vel mødt!
På bestyrelsens vegne
Formand
Tommy Schmidt Elholm
Indkaldelse til (udsat) ordinær generalforsamling i Lejre bridgeklub tirsdag den 25.august 2020 kl.19.00
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne senest en uge før generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer der ikke er i kontingentrestance.
Der kan stemmes ved fuldmagt, så hvert enkelt medlem, kun kan møde med en fuldmagt.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab, og fremlæggelse af budget.
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag
6. Valg af formand. Tommy Schmidt Elholm (modtager genvalg)
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. På valg er: Lisbet Bollerup-Jensen (modtager genvalg), Henning Simonsen (modtager genvalg)
8. Valg af suppleanter. På valg er: Lars Kruse (modtager genvalg)
9. Valg af revisor og revisorsuppleant. Nuværende Bent Hansen og Ole Stampe Rasmussen
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling
11. Eventuelt
Under generalforsamlingen er klubben, vært ved et lettere traktement og diverse drikkevarer. Vi spiller også en lille turnering efter mødet på 12-15 spil.
Af hensyn til beværtningen, bedes man senest 1 uge før melde sig til via mail eller telefon til formanden.
Hvis du ikke vil deltage i bridgen, bedes dette også meddelt. Vi regner aftenen slutter senest 22.00.
Vel mødt!
På bestyrelsens vegne
Formand
Tommy Schmidt Elholm
R E F E R A T
Udsat ordinær generalforsamling i Lejre bridgeklub tirsdag den 25. August 2020 kl. 19:00.
Formand Tommy Schmidt Elholm bød velkommen, og glædede sig over, at vi endelig kan se fremad mod en nogenlunde normal sæson under hensyntagen til Covid-19/Corona restriktioner. Under henvisning til den udsendte dagsorden blev følgende besluttet/fremført:
1. Valg af dirigent og referent.
Ole Stampe blev godkendt som dirigent og Lisbet Bollerup som referent. Dirigenten indledte med at konstatere, at vi var i en force majeure situation, men fastslog generalforsamlingens lovlighed og beslutningsdygtighed, hvilken forsamlingen godkendte.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
Formandens mundtlige beretning var fremlagt i kopi, og kan ses på hjemmesiden. Visioner om evt. oprettelse af en fast virtuel afdeling i klubben samt afholdelse af træningsdage vakte gehør. Beretningen blev godkendt.
3. Godkendelse af det reviderede regnskab og fremlæggelse af budget.
Kassereren Henning Simonsen fremlagde det omdelte regnskab, som blev godkendt. Budgettet blev fremlagt og taget til efterretning.
4. Fastsættelse af kontingent.
Da klubben er særdeles velpolstret økonomisk, foreslog bestyrelsen nedsættelse af kontingentet, som for næste sæson vil være følgende:
Primære medlemmer: kr. 700 v. en spilledag, kr. 1100 v to spilledage.
Klubmedlemmer: kr. 500 v. en spilledag, kr. 800 v. to spilledage
Passive medlemmer: Kr. 400 uændret.
5. Indkomne forslag. Ingen
6. Valg af formand.
Tommy Schmidt Elholm blev genvalgt.
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.
På valg er Lisbet Bollerup-Jensen og Henning Simonsen. Begge modtog genvalg.
8. Valg af suppleanter.
På valg er Lars Kruse. Lars var ikke til stede, men havde tilkendegivet, at han modtog genvalg.
Vibeke Kristensen gjorde opmærksom på, at der i vedtægterne ikke specifikt er nævnt noget om præmisserne for valg af suppleanter. Bestyrelsen tog dette ad notam, og vil se på en evt. ændring af vedtægterne ved næste generalforsamling.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant.
Bent Hansen blev genvalgt som revisor. Ole Stampe blev genvalgt som revisorsuppleant.
10. Evt. valg til distriktets generalforsamling.
Beslutning overlades til bestyrelsen.
11. Eventuelt.
Henning meddelte, at bl.a. grundet Corona-situationen vil salgskassen ikke længere kunne betales med mønter. Man bedes i stedet anvende mobile pay eller bankoverførsel. Numre til anvendelse vil blive kommunikeret.
Et minuts stilhed for mangeårigt medlem af klubben, Birgit Brix, som afgik ved døden tidligere i år.
Lisbet Bollerup udtrykte stor tak til Tommy for hans meget store arbejde i forbindelse med Corona-situationen, dels m etablering af de turneringer, som er blevet etableret via BBO på nettet – og med etableringen af en spilleplan/sæsonprogram for den kommende sæson, som også tager stor hensyn til Corona-restriktionerne.
Dirigenten erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet.
Bestyrelsens beretning for sæsonen 2019-20
Øv, nu så det hele ellers så lyst ud. Vi skulle starte den nye sæson i vores nu endelig færdigombyggede lokaler her i Øm børne- og kulturhus. Den 25. lejreturnering skulle løbe af stablen i februar og vi så frem til igen at kunne afholde vores sommerbridge i vante omgivelser. Vi kunne starte sæsonen med 20 par om tirsdagen og 24 par om onsdagen. Vi nåede at spille venskabsturneringen mod bridgelogen i november og vi havde en succesfuld 25. Lejreturnering i februar med fuldt hus 48 par i 4 rækker. Men det må siges at fra den 10.marts 2020, blev meget ændret både for os i bridgeklubben, men så sandelig også for hele vores samfund, ja for hele verden.
Den meget uvelkomne gæst Covid-19 var flyttet ind.
Arbejdet i bestyrelsen har været fordelt på en sådan måde, at tilrettelæggelsen af turneringerne er blevet varetaget af Tommy. Kirsten har, assisteret af Mette styret medlemskartoteket, samt substitutter. Henning har stået for økonomien. Lisbet har stået for sekretær arbejdet og sammen med Mette, har de også begge assisteret ved klargøring af spilleborde på spilledagene. Kortlægning har Per og jeg stået for. Desuden har Kirsten, Henning og Tommy fungeret som turneringsledere.
Vi har i sæsonen 2019/20 kun afholdt 3 bestyrelsesmøder, grundet situationen. Men nogle af os har snakket utroligt meget sammen i telefon
Sommerbridgen 2019.
Sommerbridgen, blev igen i sæsonen 2019 gennemført i Hvalsøhallen. Vi fik spillet 16 mandage med i alt 420 spillere. 101 forskellige spillere deltog, vi havde besøg fra mange forskellige klubber heraf nogle fra Jylland og en enkelt kom endda helt fra USA. Vi forsatte med flidspræmier ved flittigt fremmøde, og her skal Yvonne Pedersen og Karin Folkertsen nævnes for at have deltaget alle 16 mandage, mens Lisa Pedersen og Henning Kokborg hver kun missede 1 mandag. Sommerbridgen, som man ville kunne se i regnskabet, har trods alt bidraget med et flot overskud på 11.300, selvom sæsonens vigende deltagerantal var skuffende. Alt sammen indtægter som er med til at holde kontingentet nede for klubbens medlemmer. Så støt op, og hold din bridge ved lige også om sommeren. Her skal der også lyde en stor tak til dem som har hjulpet til ved afviklingen, samt til alle fremmødte spillere.
Klubben og turneringsprogrammet
Vi havde nogle udfordringer omkring efterårsferien med at skaffe substitutter nok, men det lykkedes, så en stor tak til alle som i sæsonens løb har været substitut her i Lejre bridgeklub. Det siger sig selv, med den forkortede sæson nåede vi rent faktisk kun at finde klubmestrene i hold om tirsdagen. Normalt deltager vinderne i klubhold i Køge, men da vi kun havde fundet vinderhold om tirsdagen og turneringen foriøvrigt blev flyttet til de 3 sidste tirsdage i august valgte vi ikke at deltage.
Lejreturneringen
Vi spillede vores 25.lejreturnering 2.februar, her deltog i alt 96 spillere fordelt på hele 37 forskellige klubber og 4 distrikter var repræsenteret. Bedste placeringer hvor en eller flere af Lejre spillere var repræsenteret spillere A-række: Erik og Lise 5.plads, B-række: Vibeke og Anne 2.plads. C-række: Lisa og Jenina 1.plads. D-række Poul og Bent med 2 plads. Vinderparret af Lejreturneringen blev Bo Engel Olsen Rødovre og Kaj Druedal Ballerup. Turneringen blev afviklet til alles tilfredshed, og hele arrangementet modtog mange roser efterfølgende. Der skal her lyde en stor tak til alle som medvirkede til at Lejreturneringen igen blev en succes. Nu glæder vi os til den 26. udgave som bliver en sølvturnering her i huset den 7.februar 2021.
Venskabsturneringen med Bridgelogen i november, blev i sidste sæson spillet hos os, og vi havde en hyggelig eftermiddag hvor 28 par fra de to klubber deltog. Den planlagte turnering med Roskilde bridge1945 den 15. marts blev af før nævnte årsager ikke spillet. Disse arrangementer er gratis at deltage i, og er et dejligt frisk pust for mange af klubbernes medlemmer som normalt ikke deltager i turneringer. Desuden er klubberne også blevet gode til at benytte hinandens medlemmer som substitutter på klubdage. Vi planlægger igen i kommende sæson at spille disse hyggelige turneringer. Herfra sender vi en stor tak for dette samarbejde og venskab.
Den kommende sæson – Visionerne og de ændrede præmisser.
Den kommende sæson starter allerede på næste tirsdag. Vi bliver 18 par om tirsdagen og 20 par om onsdagen. Af hygiejnemæssige årsager vil det stille ændrede krav og betingelser for vores samvær i kommende sæson indtil videre. Når sæsonplanen udarbejdes, er man altid nød, til at tage hensyn til antallet af spillere de enkelte dage. Om tirsdagen vil der således være 2 gange 7 runders holdturnering for de 8 højest ratede par, og parturnering for de øvrige 10 par. Om onsdagen spilles der 11 runder hold i A-rækken og 7 runders hold i B-rækken. I holdturneringer begge dage bliver uden faste holdmakkere idet man er makker med et andet par hver gang vi spiller par. Det par som individuelt klarer sig bedst henholdsvis tirsdag og onsdag, vælger selv det makkerpar man ønsker sig til at repræsenterer sig til Klubhold ved distriktsmesterskaberne i maj.
Det overvejes om Lejrebridgeklub skal oprette en ”fast” virtuel afdeling i klubben.
Vi overvejer ved interesse at afholde forskellige ”trænings dage” med forskellige emner som man så kan tilmelde sig. Vi forestiller os ½-1 times før normal spilletid på klubdage.
Vi hører meget gerne hvis nogle af klubbens medlemmer har nogle input eller gode ideer.
Til slut vil jeg gerne takke bestyrelsen for et godt samarbejde.
En stor tak til alle som har bidraget med deres hjælp på spilleaftner og eftermiddage, og alle øvrige aktiviteter klubben har haft i den forgangne sæson. Til vores leverandører og samarbejdspartnere, skal der også lyde en tak for godt samarbejde.
24.august 2020
|