Nyt fra bestyrelsen 2024

Nyt fra bestyrelsen april 2025

Sæson 2025-2026 - tilmelding

Husk at der er deadline for tilmelding til den kommende sæson 1. maj.

Tak for en fantastisk sæson med en forrygende opbakning fra alle vores medlemmer.

Den nye bestyrelse vil hen over sommeren få planlagt den kommende sæson og vi glæder os til at præsentere den for jer  og til at starte igen den 1. / 2. september

Rigtig god sommer og på gensyn

På bestyrelsens vegne

Ellen


Nyt fra bestyrelsen 11. marts 2025

Kære alle

Sæsonafslutning

Vi har sidste ordinære spilledag den 31.03 og 01.04, hvor der ikke er undervisning- OG vi starter til normal tid!

Til gengæld  er der en lidt længere pause og et glas portvin - og der vil også være præmier.

Generalforsamling den 8. april samt ekstra turnering den 7. april

Der spilles kun bridge efter generalforsamlingen og ikke formiddag og eftermiddag.

Indkaldelse til generalforsamling

Hermed indkaldelse til ordinær generalforsamling i Bridge Søllerød tirsdag den 8. april kl 17:00, Havarthigaarden, lokale C.


Dagsorden i henhold til vedtægterne:

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning om det forløbne år-herunder medlemsundersøgelsens resultater
  3. Aflæggelse af regnskab
  4. Indkomne forslag
  5. Fremlæggelse af budget og fastlæggelse af kontingent
  6. Valg af formand
  7. Valg af bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsessuppleant

Bestyrelsesmedlemmer:

På valg er: Jytte Damgaard og Michael Mogensen.

Begge er villige til genvalg (gælder for 2 år)

Suppleanter: Laila Egehoved og Anne Møller Boysen

Der skal vælges to suppleanter for 1 år.

  1. Valg af revisor og revisorsuppleant

Revisor Ole Helweg Larsen er villig til genvalg for 1 år

Revisorsuppleantposten foreslås som tidligere at være vacant

  1. Præsentation af medlemsundersøgelsen
  2. Eventuelt

Vedtægterne kan ses på www.bridge.dk/2183


Efter generalforsamlingen vil der være en sandwich og vi slutter af med en bridgeturnering.

Deltagelsen er gratis men tilmelding nødvendig!


Turneringen efter generalforsamlingen er fuldtegnet og der er oprettet en venteliste.

Som et ekstra tilbud vil alle medlemmer have mulighed for at tilmelde sig til en turnering om mandagen den 7. april kl. 09:30 på Havartigården, lokale C. Også her er der et maks deltagerantal på 84 og alle, der ønsker at spille den 7. april, skal tilmelde sig.

Næste sæson tilmelding

Det er nu muligt at melde sig til den kommende sæson inde på vores hjemmeside.

Der er deadline for tilmelding 1. maj.

Klubkamp med Lillerød Bridgeklub

Klubkampen afholdes i Lillerød Bridgeklubs lokaler, der har til huse i Allerød bibliotek, 1. sal, Skovensvej 4,1,Lillerød, 3450 Allerød

Distrikt Nordsjælland generalforsamling samt indlæg om etik ved bridgebordet

Alle de bridgeklubber, der er medlem af DBf er opdelt i distrikter og vi tilhører distrikt Nordsjælland. Som noget nyt inviteres alle klubbens medlemmer til at deltage ikke bare i selve generalforsamlingen men også det efterfølgende indlæg om etik.

Jeg håber, at der er flere af vores medlemmer, der kunne have lyst til at opleve det fællesskab, vi er en del af.


Mange hilsener

På bestyrelsens vegne / Ellen



Nyt fra bestyrelsen 10. november 2024

DBf numre / systemkort

Som det fremgår af invitationen til Nytårsturneringen, skal I vil tilmelding angive jeres DBf nummer, som I finder i spillelokalet de kommende mandage / tirsdage.

I denne forbindelse opfordrer vi også til at I får udfyldt et systemkort, da det er en god måde at sikre at du og din makker spiller efter de samme regler og at modstanderen nemt kan orientere sig. Til jer, der ikke har et systemkort eller ikke har fået det udfyldt endnu, vil der være hjælp at hente de kommende mandage / tirsdage, idet Peter Johansen og jeg vil være til rådighed, ligesom der vil ligge fortrykte systemkort og omslag fremme.


Juleafslutning / 20-20, kampen om kontrakten

I forbindelse med juleafslutningen ( den 9.12 / 10.12 ) har i tradition for at vi spiller om præmier. I år er præmien til nr 1 i hver række bogen 20-20, kampen om kontrakten. Bogen , der er skrevet af Christian Reinholdt og Jacob Røn, kan også købes i klubben til en favorabel pris kr 130,-, der indbetales til klubbens MobilePay 71938.

Ved juleafslutningen er der ingen undervisning  - så husk

- vi starter med at spille med det samme

I forbindelse med juleafslutningen sørger klubben for lidt sødt samt et lille glas.


Mange hilsner

Bestyrelsen / Ellen / Bridge Søllerød


Invitation – Nytårsturnering – 5. januar 2025

Kære alle

Vi vil gerne skyde det nye år i gang med en nytårsturnering for alle klubbens medlemmer.

Vi spiller på Havarthigården, og der vil blive spillet i styrkeopdelte rækker.

Der er maksimalt plads til 60 par, så tilmelding er efter ”først til mølle” princippet.

Prisen for arrangementet, der inkluderer kaffe, frokost, bobler og præmier er 75 kr. pr. spiller, som indbetales på MobilePay 71938.

Vi starter kl. 10.00

Man tilmelder sig parvis i systemet, (der hvor man melder afbud). Se hjemmesiden. Tilmeldingen kræver, at I bruger jeres DBF-nr. Lister ligger fremme i spillelokalet både mandag og tirsdag,

Der vil også være mulighed for singler at melde sig, så sammensætter vi par.

Tilmeldingsfristen er 29.12.24.

Vel mødt i det nye år!

Med venlig hilsen

Bestyrelsen


Nyt fra bestyrelsen 06.10.2024

Kære alle

Så er vi godt i gang med sæsonen og med flere nye medlemmer. Jeg håber at der er blevet taget godt imod jer og at I trives i vores bridgeklub.

Hjælpelister

Nu er der udarbejdet hjælpelister gældende for resten af 2024. I finder den på vores hjemmeside og så er den også vedhæftet denne mail. Det er vigtigt at I noterer jer, hvornår det er jeres tur, da forberedelse og oprydning er en vigtig del. Det er svært at udarbejde en vejledning, da behovet for hjælp er meget forskelligt fra hold til hold.

Mandag morgen møder vi et helt tomt spillelokale. Det betyder at alt materiale skal hentes frem af vores depoter og der skal stilles borde og stole op. Endvidere skal der brygges kaffe og rullebord fyldes med kopper mm. Efter turneringen kan borde og stole blive stående men der skal ryddes op i køkkenet og vores ting skal sættes på plads

Tirsdag morgen. Her skal suppleres med borde og stole. Derudover skal der brygges kaffe

og rullebord fyldes med kopper mm. Efter turneringen skal borde og stole blive stående ,men alt brugt porcelæn skal vaskes på og sættes på rullebord til næste hold.

Tirsdag eftermiddag. Her skal der justeres i antal af borde og stole og der skal brygges kaffe mv. Efter turnering skal alt brugt porcelæn vaskes op og sættes på plads / eller på rullebord til næste hold.

Tirsdag aften. Her skal antal af borde og stole justeres og der skal laves kaffe mm. Efter turnering skal alle borde og stole sættes på plads, alt porcelæn skal vaskes op og sættes på plads. Som det sidste skal skraldespanden bæres ud i containeren og alt vores materiale låses inde i vores depot.


Imellem formiddag og eftermiddag tirsdag er der kun ca ½ time, hvorfor det er vigtigt at kaffebrygningen starter med det samme.

Da flere fra bestyrelsen hjælper til undervejs, vil I opleve at der ikke er så meget at lave - men vi kan ikke forudsige, hvornår det er tilfældet.

Der vil ligge en vejledning i forberelse og oprydning samt en hjælpeliste ude i køkkenet i den røde kasse oppe på hylden over køkkenbordet.


Tirsdag formiddag: Jytte Damgaard

Tirsdag eftermiddag Peter Johansen

Tirsdag  aften Henrik Friis

Mandag Ellen


Efterårsferie

Da Havarthigaarden er lukket i uge 42, spiller vi ikke den 14/10 og den 15/10.


Axat / Sydfrankrig

Da flere har opfordret mig til at arrangere en tur mere til Axat / Sydfrankring, vil der være en mulighed i juni 2025. Se vedhæftede præliminære program i mail fra Ellen Fænøe.

Skulle du være interesseret, må du meget gerne sende mig en mail, så jeg kan få en idé om tilslutningen.


Mange hilsener

Ellen / Bridge Søllerød


Nyt fra bestyrelsen 20.08.2024

Kære alle

Så er vi ved at skulle mødes til første spilledag i Bridge Søllerød

Mandag den 2. september kl 09:30 i lokale C (Bemærk!)

Tirsdag den 3. september i lokale C


Kontingent

Dermed er det også tid til at betale kontingentet på kr 1650,- / medlem for alle jer, der kun spiller i Bridge Søllerød (primær medlem).

For andre er kontingentet enten 1390 eller 1650. Forskellen på kr 260,- er kontingentet til DBf, der kun skal betales én gang.

Kontingentet indbetales til klubbens konto i Nordea.

Reg.nr 2252, kontonummer 5904538843

(Beklager fejlen i den pdf I tidligere har modtaget)

Husk at angive navnet på den spiller, indbetalingen drejer sig om.

Indbetales senest 1. september.


Hjælpelister

Vi fortsætter med at fordele de praktiske opgaver i forbindelse med forberedelse og oprydning via hjælpelister, der vil være tilgængelige på vores hjemmeside efter første spilledag, hvor bestyrelsen klarer de praktiske opgaver.

Klubformændene vil være behjælpelig med råd og vejledning

  • Klubformand Mandag Henrik Friis
  • Klubformand Tirsdag formiddag Jytte Damgaard
  • Klubformand Tirsdag eftermiddag Peter Johansen
  • Klubformand Tirsdag aften Ellen Fænøe


Afbud

Der vil være ens regler for afbud på alle fire hold. Det betyder afbud senest søndag kl 12:00 for mandag og senest mandag kl 12:00 for tirsdag. Ved akut opstået sygdom efter dette tidspunkt skal afbud altid ske på bridgesollerod@gmail.com.


Kaffe

Bestyrelsen har besluttet at der i den kommende sæson vil der være gratis kaffe / te.


Makkerskaber

Vi har afholdt den ene af de to planlagte makkerdate og flere har allerede fundet en ny makker til den kommende sæson. Til dem, der ikke finder en makker til sæsonstart, får de muligheden for at spille som substitut indtil en eventuel makker findes.


På gensyn til den kommende sæson.

Bestyrelsen glæder sig og vil gøre alt for at vi fortsætter med at have en velfungerende klub med en god stemning.

Mange hilsner

Bestyrelsen / Ellen


Turneringslederkursus

Vi har i samarbejde med Lillerød Bridgeklub etableret et internt turneringslederkursus. Formålet er at klæde deltagerne på til at kunne afgøre spørgsmål i vores egne turneringer. Kurset foregår med udgangspunkt i den røde turneringleder håndbog og vil starte med en række hjemmeopgaver, der skal besvares. Kurset afsluttes med et fysisk møde primo 2025, hvor opgaverne gennemgås og hvor teorien prøves af.  Målgruppen er de personer i vores respektive klubber, der foruden at spille på et rimeligt niveau, tillige har en interesse i at bistå klubben med planlægning og afvikling af turneringer.

Brug dette link for tilmelding:  Tilmeld turneringslederkursus



Kære alle


Så er bestyrelsen så småt gået i gang med planlægningen af den kommende sæson.


Medlemsoptag på de enkelte hold

I morgen vil hvert hold modtage en mail med en bekræftelse på, at de er tilmeldt det pågældende hold.

Skulle der være fejl i mine registreringer eller modtager I slet ikke en mail, vil jeg bede jeg give mig besked på bridgesollerod@gmail.com.


Bridgeundervisning - begyndere og let øvede/øvede

Da vi har haft stor succes med at tilbyde bridgeundervisning både til nybegyndere og til øvede/let øvede i sidste sæson, vil vi også gøre det i den kommende sæson.


Undervisningen foregår på Kulturcenter Mariehøj om mandagen.


  • Begynderundervisningen , der udbydes i samarbejde med AOF Nordsjælland, er i år om eftermiddagen fra kl 14:00 - kl 17:00 med Søren Hjorth som underviser og tilmelding er til AOF / Nordsjælland
  • Undervisningen for øvede / let øvede er om aftenen fra kl 18:30 - 21:00 med Leif Øgaard som underviser og tilmelding via vores hjemmeside.



Turneringslederkursus

Vi har i samarbejde med Lillerød Bridgeklub etableret en “intern” turneringslederuddannelse. Formålet er at klæde os på til at kunne afgøre spørgsmål ved vores egne daglige turneringer. Uddannelsen foregår med udgangspunkt i den røde turneringsleder håndbog med en række hjemmeopgaver, der skal besvares og afsluttes med et møde primo 2025 til de sidste opgaver og gennemgang. Målgruppen er de personer i vores respektive klubber, der foruden at spille på et rimeligt niveau, tillige har en interesse i at bistå klubben med planlægning og afvikling af turneringer. 

Ansvarlige for tilrettelæggelse og gennemførelse af kurset er lagt i hænderne på vores to turneringsledere Peter og Søren.

Har du lyst til at høre mere, kan du allerede nu tilmelde dig via vores  hjemmeside.


Turneringshold - ændringer 

Fra næste sæson vil der være småjusteringer på mandagsholdet. Vi starter kl 09:30 med ½ times undervisning hver gang (Søren) - efterfulgt af turnering.

Der vil være afmelding som på tirsdagsholdene. Der vil blive oprettet hjælpelister til forberedelse / oprydning efter behov


Kontingent

Kontingentet for den kommende sæson fastholdes. Det betyder at primære medlemmer betaler kr 1650,- / sæson og klubmedlemmer betaler kr 1390,- / sæson

Ønsker du både at spille mandag og tirsdag koster det kr 500,- ekstra.

Indbetaling skal ske til klubbens konto i Nordea :  Reg. nr 2252, kontonummer 5904538843

Sidste rettidige indbetaling 1. september 2024

Husk ved indbetaling at angive navn på den spiller, betalingen gælder for.


Holte Loppemarked


Søndag den 28. juli vil Bridge Søllerød være til stede på Holte Loppemarked på Stationsvej i Holte. Her vil vi besvare spørgsmål omkring de to undervisningshold ligesom vi vil tage imod tilmeldinger. Kender I nogle, der gerne vil lære at spille bridge, så forslå dem en tur på loppemarkedet for en uformel snak.



Mange hilsener og på gensyn til september

Bestyrelsen / Ellen




Kære alle

Som afslutning på sæson 2023-2024 modtager I her et godkendt referat fra generalforsamlingen.

Tak for en god sæson, og det er mit håb at I alle fortsætter med bridge i et eller andet omfang.

Til jer, der har valgt at fortsætte med at spille i Bridge Søllerød i den kommende sæson, vil I snarest få en bekræftelse på, hvilket hold I er tilmeldt.

Jeg glæder mig til byde jer alle velkommen til næste sæson, der starter den første mandag / tirsdag i september.

Mange hilsener og fortsat god sommer.

Mange hilsener

Ellen


Referat fra ordinær generalforsamling tirsdag den 30. april 2024 kl. 17.00 på Havarthigaarden

Formanden kom med den sørgelige meddelelse, at et mangeårigt medlem af klubben - Erik Jul - var død for en måned siden. Der blev afholdt et minuts stilhed for at ære hans minde.

Dagsorden

  1. Valg af dirigent
    Per Føge Jensen er valgt som dirigent. Han bekræftede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
  2. Formandens beretning

Formandens beretning var blevet udsendt på forhånd til medlemmerne.
Formanden uddybede enkelte punkter i beretningen.
- Udviklingen i medlemsantallet fra 2017 til 2023 har været meget positiv, og bestyrelsen har brugt megen energi på at sikre denne udvikling.
- Mandagsafdelingen er nu blevet veletableret, specielt efter at der er tilknyttet undervisning hver anden gang. 
- Der har endvidere været succes med undervisningsholdene for begyndere og let øvede.
- Hjælpelisterne fungerer, men der skal nok strammes lidt op på det. Det er vigtigt at man framelder, hvis man ikke kan komme.
-Formanden gennemgik medlemsundersøgelsen, som i år var digital. Formanden takkede medlemmerne for deres tilbagemeldinger, da medlemmernes tilkendegivelser er særdeles vigtige for bestyrelsens arbejde.
- Formanden understregede vigtigheden af at man melder fra på Søllerød Bridge hjemmeside i Bridge Søllerød afbud/tilmeld modulet. Afmelding efter deadline skal til gengæld ske på bridgesollerod@gmail.com, da det kun er den turneringslederne og formanden hele tiden holder øje med.
- Der var et spørgsmål angående svarprocenterne. Formanden forklarede, at generelt er en svarprocent på 10-15% rigtig god.
- Formandens beretning blev godkendt under applaus.
- Formanden gennemgik så forslag til handlingsplan, om blandt andet at starte endnu et begynderhold op, for at sikre den fremtidige rekruttering af medlemmer til klubben.
- Der er også et initiativ i gang med at Lillerød og Søllerød i fællesskab prøver at lave et kursus i turneringsledelse. Peter J. tilføjede kommentarer til turneringsledelseskursus som en god mulighed for at lære mere om bridge.
- Vi gentager igen makkerdate lige inden sæsonstart.
- Der var et spørgsmål om man kan starte tidligere på morgenholdet om tirsdagen. Formanden svarede, at det vil blive undersøgt.

  1. Aflæggelse af årsregnskab

Kasseren/Peter gennemgik regnskabet som var blevet udsendt til medlemmerne på forhånd. Peter fremhævede, at klubben har en god økonomi, hvilket bl.a. skyldes medlemsfremgang. Men der er også andre indtægter, som hjælper til. Bl.a. får vi nu en god rente på vores bankindestående. Når budgettet skal lægges skal der tages højde for stigning i nogle af vores udgiftsposter.
Det er ikke et mål at have for stor en formue. Bestyrelsen vil løbende vurdere om god økonomi kan resultere i fastholdelse eller nedsættelse af kontingent.
Regnskabet blev godkendt.

  1. Indkomne forslag.
    Der var ikke indkommet nogen forslag.
  2. Fremlæggelse af budget (herunder handlingsplan) og fastlæggelse af kontingent

- Vi har et stabilt antal medlemmer og regner ikke med at se den samme stigning i medlemsantallet som tidligere.
- Formanden nævnte, at vi muligvis kan få et lokale på Havarthigaarden, hvor vi både kan afholde bestyrelsesmøder og opbevare vores kortblandingsmaskine.
Vi arbejder på at flere kan lære at bruge maskinen.
Vi laver et prøve år med at øge eftermiddagsholdet til 84. Hvis det ikke fungerer, laver vi det om.

Fastlæggelse af kontingent.
Bestyrelsen foreslog uændret kontingent for alle grupper.
Der var et spørgsmål om vi overvejer at sænke medlemskontingentet, da vi har en god økonomi, og der er øgede indtægter ved at flere spiller på eftermiddagsholdet næste sæson. Formanden svarede, at bestyrelsen holder løbende øje med regnskabet.

  1. Valg af formand

Formanden er ikke på valg.

  1. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

Kasserer Peter Sparre Andersen blev genvalgt.
Peter Johansen blev genvalgt.
Henrik Friis blev genvalgt.
Laila Egehoved og Anne Møller Boysen blev genvalgt som suppleanter for 1 år.

Formanden understregede, at bestyrelsen er ikke begrænset til 5 personer, så hvis nogle er interesseret, skal de bare melde sig til som kandidater.

  1. Valg af revisor

Ole Helweg Larsen er villig til genvalg og blev valgt for 1 år.

Revisorsuppleantpladsen foreslås som tidligere at være vakant.

  1. Eventuelt

Gennemgang af medlemsundersøgelsen blev foretaget under formandens beretning.

Der var Applaus til lærerne, som udover undervisning har foreslået makkerpardag, nytårsturnering samt udsendt quizzer.


Som afslutning erklærede dirigenten generalforsamlingen for afsluttet og ønskede en god aften.
Formanden der kvitterede for veludført hverv i forbindelse med generalforsamlingens gennemførelse, der sluttede kl. 18.00. Formanden takkede endvidere bestyrelsen for deres store arbejde og engagement med at få klubben til at fungere.

Efter generalforsamlingen blev der serveret lidt til maven og ganen, samt afholdt sæsonens sidste bridgeturnering.

Søllerød 30.4.2024


Ellen Fænøe, formand                                            Per Føge Jensen, dirigent



BridgeCentral, 11. maj 2025