Referat af
Generalforsamling i Skævinge Bridgeklub
Onsdag den 24. april 2019
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent
- Formandens beretning
- Godkendelse af regnskab
- Godkendelse af budget
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
- Valg af revisor
- Valg af revisorsuppleant
- Eventuelt
Ad 1: Valg af dirigent og referent
Formand Inger Hedegaard foreslog Jens Kromann som ordstyrer. Han blev valgt med akklamation.
Knud Hellerung valgtes som referent.
Jens tog ordet og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
Ad 2: Formandens beretning 2018-2019
Vi har spillet 27 dage - spillet 746 spil og vendt 38.792 kort.
Vi har været 6 borde 20 gg. - 5 borde 6 gg. og 4 borde 1 gg.
Vi har brugt substitutter 45 gange - 1 gang 5 stk. på en aften og kun 3 gange har vi brugt 0 !!
Flest vundne kampe :
Hans – Jens 4 gange + Jens 3 x m. Hanne Nielsen
Bente – Steen 4 gange + Steen 1 x m. Jørgen
Helle – Jørgen 3 gange + Jørgen 1 x m. Steen
Karen – Erik 3 gange
Ole – Preben 3 gange
Inge – Karen 2 gange
Margit 2 gange m. Erik / Svend Åge
Takket være en ihærdig indsats fra Knud fik vi bevilget 9.000 Kr. fra Velux-fonden til indkøb af Bridgemate og server - STOR TAK til Knud !
Vi har indkøbt til 7 borde i håb om at blive lidt flere – i stedet er det gået lige modsat :
Inge + Karen, Karen Cl. Og Lone stopper, Ole + Preben holder pause næste år : det er 6, vi mister, og hvis Jørgen også stopper efterlader det 17 medlemmer næste sæson – av-av for en bløder !
Jeg har prøvet at sondere terrænet for at kunne spiller form. eller eftermiddag, det kan ikke lade sig gøre her, der er fuldt optaget.
Jeg har prøvet i Ree Golfklub, hvor der er fine spilleforhold og her kunne vi måske få nogle flere medlemmer også, men problemet er, at både Vyff-erne – Kornbeck – Bodil/Hans er optaget om dagen - og så er vi lige vidt!
Hvilket fører mig til et andet problem: vi mister 3 bestyrelsesmedlemmer: Inge og Karen stopper og Hans ønsker ikke genvalg.
STOR – STOR TAK til alle Bestyrelsesmedlemmer for et eksemplarisk samarbejde – det har været en fornøjelse, at arbejde sammen med jer alle !
Men nu mangler vi 3 : specielt én, der kan tage sig af substitutterne - en meget vigtig post !!
Og det ville da være ærgerligt at nedlægge vores hyggelige klub...........
Mvh Inger
Ovenstående beretning var rundsendt af Inger før mødet.
Ingers forslag om at anvende REE golfs lokaler i stedet for lokalet i Skævinge, blev drøftet og der var ikke opbakning til forslaget.
Jens foreslog at vi kunne lade Skævinge Bridgeklubs medlemmer blive en del af Slotsbridge.
Her er der et indskud på kr. 500 og en årlig afgift på kr. 1350.
Dette forslag var der heller ikke opbakning til.
Konklusionen blev, at vi alle må prøve at skaffe nye medlemmer til klubben.
Nedennævnte meldte sig til substitutlisten:
Karen Lissau, Ole Boye, Jørgen Jørgensen, Preben Hald og Karen Clementsen.
Inge Sinding opdaterer substitutlisten og rundsender den, så medlemmerne hver især kan finde afløser. Om nødvendigt kan Inge godt hjælpe med til dette.
Ad 3. Godkendelse af regnskab
Årsregnskab 2018 og budget 2019 var på mødet fremlagt til gennemsyn.
Regnskabet viste et overskud på ca. kr. 1.265 og en saldo ved årets udgang på kr. 11.628
Regnskabet blev godkendt.
Ad 4. Godkendelse af budget
Budgettet for 2019 er blevet rettet, da det ser ud til at vi kun bliver fire borde, når efterårssæsonen starter. Endvidere indgår køb af bridgemates og server i budgettet.
Budgettet viser et underskud på kr. 1.550
Ad 5. Fastlæggelse af kontingent
Kontingent er uændret:
Kr. 600 for primære medlemmer og kr. 360 for medlemmer der er primære i anden klub.
Kontingent bedes betalt i august måned.
Ad 6. Indkomne forslag
Der har ikke været nogen forslag.
Ad. 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen er som følger:
Formand: Inger Hedegaard blev genvalgt
Kasserer: Knud Hellerung. Ikke på valg
Rikke Kornbeck blev valgt ind i bestyrelsen.
Hans Larsen ønskede ikke genvalg.
Ad. 8. Valg af revisor
Erik Kornbeck blev genvalgt.
Ad. 9. Valg af revisorsuppleant
Mogens Johansen blev genvalgt.
Ad. 10. Eventuelt
Der var ingen bemærkninger.
Referent
Knud Hellerung
Referat af
Generalforsamling i Skævinge Bridgeklub
Onsdag den 25. april 2018
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent
- Formandens beretning
- Godkendelse af regnskab
- Godkendelse af budget
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
- Valg af revisor
- Valg af revisorsuppleant
- Eventuelt
Ad 1: Valg af dirigent og referent
Formand Inger Hedegaard foreslog Jens Kromann som ordstyrer. Han blev valgt med akklamation.
Knud Hellerung valgtes som referent.
Jens tog ordet og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt
Ad 2: Formandens beretning
Inger fortalte, at vi i efteråret 2017 havde 5 borde (13 gange),
men at vi i foråret 2018 kunne øge til 6 borde (15 gange).
41 gange har vi fået hjælp fra substitutter.
Der er i sæsonens løb blevet spillet 799 spil og vendt 41.549 kort.
Vi har haft holdturnering 5 gange og todelte turneringer 8 gange.
Inger havde lavet statistisk undersøgelse af spredningen af de enkelte holds resultater:
Placering Hold
1-8 Margit og Erik
1-9 Lene og Leif, Hans og Jens
1-10 Bente og Steen, Karen og Erik
1-11 Helle og Jørgen, Inger og Knud, Bodil og Hans, Ole og Preben
1-12 Rikke og Erik, Inge og Karen
3-12 Vibeke og Mogens
Inger oplyste, at Hans Larsen har indvilget i at være det femte medlem af bestyrelsen og takkede ham for dette.
Ad 3. Godkendelse af regnskab
Årsregnskab 2017 og budget 2018 har været tilgængeligt på hjemmesiden, og der blev på mødet rundsendt eksemplarer.
Regnskabet viste et overskud på ca. kr. 2.200 og en saldo ved årets udgang på ca. kr. 10.400.
Regnskabet blev godkendt.
Ad 4. Godkendelse af budget
Budget for 2018 blev ligeledes godkendt.
Ad 5. Fastlæggelse af kontingent
Kontingent er uændret:
Kr. 600 for primære medlemmer og kr. 360 for medlemmer der er primære i anden klub.
Ad 6. Indkomne forslag
Der har ikke været nogen forslag.
Ad. 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen er som følger:
Formand: Inger Hedegaard
Kasserer: Knud Hellerung
Øvrige medlemmer: Inge Sinding, Karen Lissau og Hans Larsen
Vi byder Hans Larsen velkommen i bestyrelsen.
De fire andre medlemmer blev genvalgt.
Ad. 8. Valg af revisor
Erik Kornbeck blev valgt.
Ad. 9. Valg af revisorsuppleant
Mogens Johansen
Ad. 10. Eventuelt
Inge Sinding har fungeret som ”substitutmor” i den forløbne sæson, og det har fungeret upåklageligt.
Nogle gange har der dog været store problemer med at få substitutter, og vi efterlyser forslag til nye emner. Særligt efterlyses substitutpar.
Hvis der nogle der kender nogen der kunne være interesserede, må I endelig lade Inge det vide.
Referent
Knud HellerungReferat af
Generalforsamling i Skævinge Bridgeklub
Onsdag den 26. april 2017
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent
- Formandens beretning
- Godkendelse af regnskab
- Godkendelse af budget
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
- Valg af revisor
- Valg af revisorsuppleant
- Eventuelt
Ad 1: Valg af dirigent og referent
Formand Inger Hedegaard foreslog Jens Kromann som ordstyrer. Han blev valgt med akklamation.
Knud Hellerung valgtes som referent.
Jens tog ordet og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt
Ad 2: Formandens beretning
I årets løb har Lars desværre måttet melde fra både med hensyn til spil og som formand.
Vi udtrykker en stor tak til Lars for hans virke i klubben og ønsker ham god bedring.
Tak også til Jens Kromann for undervisning og assistance til turneringerne
Inger Hedegaard berettede, at vi har spillet 27 onsdage i denne sæson. 4 gange med 5 borde og 23 gange med 6 borde. Der blev i alt spillet 769 spil og 39.988 kort vendt. Vi har spillet serie-turneringer 4 gange.
Vi har haft 17 substitutter i den forløbne sæson. Jørgen 14 gange, Annelise 12 gange og Birgitte 8 gange.
Ad 3. Godkendelse af regnskab
Årsregnskab 2016 og budget 2017 var rundsendt til medlemmerne sammen med indkaldelse til generalforsamling.
Regnskabet viste et overskud på ca. kr. 1.000 og en saldo ved årets udgang på ca. kr. 8.000.
Regnskabet blev godkendt.
Ad 4. Godkendelse af budget
Budget 2017 blev godkendt.
Ad 5. Fastlæggelse af kontingent
Forslag fra Erik Mortensen om nedsættelse af kontingentet blev ikke godkendt.
Kontingent er således uændret:
Kr. 600 for primære medlemmer og kr. 360 for medlemmer der er primære i anden klub.
Ad 6. Indkomne forslag
Der har ikke været nogen forslag.
Ad. 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen er som følger:
Formand: Inger Hedegaard
Kasserer: Knud Hellerung
Øvrige medlemmer: Inge Sinding, Karen Lissau og Inger Bøje Nielsen.
Bestyrelsen blev genvalgt.
Ad. 8. Valg af revisor
Lisa Kragh blev genvalgt
Ad. 9. Valg af revisorsuppleant
Erik Kornbeck blev genvalgt
Ad. 10. Eventuelt
Ved forrige generalforsamling var der en del diskussion om procedurer ved afbud.
Det endte med at Inge Sinding påtog sig hvervet som ”substitutmor”.
Jens Kromann bemærkede, at denne ordning har forløbet upåklageligt i sæsonen.
Vi takker Inge mange gange for hendes indsats.
Referent
Knud Hellerung
Uden for selve referatet, vil jeg takke Inger Hedegaard for at lægge hus til forårsafslutningen.
Der var jo vandskade i lokalerne i Skævinge, så Inger afholdt bridgen både den 19. og den 26. april.
Det var nogle rigtig vellykkede aftner og langt hyggeligere end i Skævinge.
Tak også til alle pigerne, der stod for den udsøgte middag.
Referat af
Generalforsamling i Skævinge Bridgeklub
Onsdag den 27. april 2016
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent
- Formandens beretning
- Godkendelse af regnskab
- Godkendelse af budget
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
- Valg af revisor
- Valg af revisorsuppleant
- Eventuelt
Ad 1: Valg af dirigent og referent
Jens Kromann blev valgt som dirigent og Knud Hellerung som referent.
Ad 2: Formandens beretning
På grund af afbud fra Lars Østergaard, indtrådte næstformand, Inger Hedegaard, som fungerende formand.
Inger Hedegaard berettede, at vi har spillet 29 gange i denne sæson. I starten med seks borde, stigende til syv og enkelte gange otte. Der er blevet spillet forskellige former for turnering.
Vi har spillet fra 27 til 33 spil pr. aften. I alt bliver det til 847 spil og der er vendt 44.044 kort!
Vi var 24 medlemmer i starten af sæsonen stigende til 28 medlemmer nu. Det ville jo være optimalt, hvis vi kunne blive 8 borde og hermed kunne spille flere forskellige turneringsformer, fx holdturneringer.
Klubbens økonomi er god, der er omkring 5.000 kr. i kassen, selvom klubben har betalt maden til både juleturnering og afslutningen.
Det kan vi primært takke Lars for, idet meget af overskuddet stammer fra det kursus, han afholdt sidste forår.
Desværre er Lars jo igen ramt af sygdom, som har stækket ham noget, og Jens har overtaget meget af turneringsplanlægning og jobbet som turneringsleder. For at blive flere til dette job, fik Jens den idé, opfordre mig til at tage på kursus som turneringsleder og det sagde jeg ja til.
Jeg har været på det første af de tre moduler og kan fortælle jer, at det sprog, der står i paragrafferne, er endnu mere knudret og kringlet end i golfreglerne! Og der er ingen boblebog i bridge til at anskueliggøre tingene nemmere og klarere….
Men nu har jeg da styr på reglerne omkring kulørsvigt, udspil fra forkert hånd og strafkort,
Er I i øvrigt klar over, at der er forskel på et lille strafkort og et stort strafkort? Og at et stort giver forskellige rettigheder til modparten? Det var i hvert fald nyt for mig…
Så mange var ordene fra mig og jeg giver ordet til ordstyreren.
Ad 3. Godkendelse af regnskab
Regnskabet var mailet til medlemmer i forvejen og der var spørgsmål til punktet ”kursusafgift og materialer”. Indtægten her stammer fra Lars’ kursus sidste forår.
Kørselsgodtgørelse vedrører Lars´ kørsel til kurset.
Årets resultat var ca. kr. 4.200. Regnskabet blev godkendt.
Ad 4. Godkendelse af budget
Budget for indeværende år var ikke udsendt, men det viser overskud på kr.3.400.
Heri er ikke medregnet Inger Hedegaards kursusafgift på kr. 600. Denne afgift betales af klubben.
Budgettet blev godkendt.
Ad 5. Fastsættelse af kontingent
Kontingentet for den kommende sæson er uændret. Kr. 600 for primærmedlemmer og kr. 360 for
medlemmer, der er primære i anden klub.
Ad 6. Indkomne forslag
Jens Kromann foreslog, at mødetidspunktet blev ændret fra kl. 18.30 til kl 19.00.
Forslaget blev nedstemt ved håndsoprækning.
Ad 7. Valg af bestyrelse
Lars Østergaard (formand) og Inger Hedegaard (næstformand) blev, ved forrige generalforsamling valgt for to år. Begge forsætter med Inger som fungerende formand.
Undertegnede (kasserer) og bestyrelsesmedlemmerne Inge Sinding og Tage Jensen, er valgt for et år.
Alle tre opstillede til genvalg og blev valgt.
Ad 8. Valg af revisor
Lisa Kragh blev genvalgt
Ad 9. Valg af revisorsuppleant
Erik Kornbeck blev genvalgt
Ad 10. Eventuelt
Jens har haft et stort arbejde med at skaffe substitutter og ønskede at få lettet arbejdet.
Han fremførte, at det jo fremgår af klubreglerne, som vi vedtog sidste år, at man selv skal stille substitutter ved forfald. Bente Vyff fandt dette problematisk.
Imidlertid ville Inge Sinding gerne påtage sig arbejdet som ”substitutmor”.
Der blev talt en del om procedure for afbud og nedenfor er gengivet forslag for proceduren.
- Hvis man er forhindret i at komme til en spilaften, skal man iht. klubreglerne, selv prøve at finde substitut.
- Hvis dette ikke er muligt, skal afbud meldes, så tidligt som muligt på afbudslister, der vil være fremlagt ved alle spilaftener.
- Hvis årsagen til afbuddet opstår efter den forrige spilaften, skal afbud meldes snarest muligt telefonisk til Inge Sinding og senest mandagen før.
- Det kan jo ske, at der må meldes afbud, på grund af en akut opstået situation. Afbud meldes så hurtigt som muligt til Inge.
- Jens fremsender eksisterende substitutlister til Inge.
For at lette arbejdet for Inge, anmodes medlemmer om at oplyse om substitutemner til Inge, så
substitutlisten kan blive udbygget.
Referent
Knud Hellerung
Referat af
Generalforsamling i Skævinge Bridgeklub onsdag
den 29. april 2015
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
2. Formandens beretning.
3. Godkendelse af regnskab.
4. Godkendelse af vedtægter + Turneringsreglement.
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Indkomne forslag.
7. Valg af bestyrelse.
8. Valg af en revisor.
9. Valg af en revisorsuppleant
10. Eventuelt.
Ad 1: Valg af Dirigent og referent
Jens U Kromann blev valgt
Dirigenten redegjorde for baggrunden for den i forhold til tidligere lidt mere formelle generalforsamling. Den hidtidige formand, Arne Jensen havde trukket sig i løbet af sæsonen, og Lars Østergaard havde derfor fungeret som formand i siden. Lars og Jens havde fundet at tiden var inde til at få formaliseret klubbens forhold, herunder at sørge for at klubben fik egne vedtægter. For at få fordelt arbejdet lidt bedre havde de også fundet det hensigtsmæssigt at der blev etableret en egentlig bestyrelse. Godkendelse af vedtægterne var derfor dagens hovedtema.
Ad 2: Formandens beretning
Lars Østergaard gennemgik årets program som var gennemført tilfredsstillende på trods af stort mandefald inden den nu afsluttede sæson. Vi har derfor kun haft ca 24 medlemmer pr klubaften mod omkring 32 året før. Lars havde derfor påtaget sig at få et undervisningshold op at stå og undervisningen var gennemført til alles tilfredshed således at vi nok kunne se frem til en vis medlemsfremgang i de kommende år. Undervisningen ville også fortsætte i den kommende sæson.
Ad 3: Godkendelse af regnskab.
Årsregnskabet for 1. januar 2014-31. december 2014 var udsendt. Regnskabet udviste et overskud på 2.300 kroner pr. ultimo 2014. Arne oplyste at der siden da var kommet indtægter, bl.a. kontingent fra kursuseleverne, så kassebeholdningen pr. d.d. var ca 6.000 kroner. Regnskabet blev godkendt.
Ad 4: Godkendelse af Vedtægter + turneringsreglement
Et forslag til "Vedtægter for Skævinge Bridgeklub" var udsendt, udarbejdet af Lars og Jens i forening. Arne redegjorde for tilknytningen til Ældresagen som fremgik af det hidtidige navn på klubben: "Skævinge Bridgeklub, Ældre-sagen". Jens anførte at forslaget om navneændring alene skyldtes, at Ældresagen som en del af klubbens navn kunne sende det forkerte signal, at ikke-medlemmer af Ældresagen samt yngre mennesker ikke kunne spille her. Der var i øvrigt ikke nogen tanke om at ændre på tilknytningen til Ældresagen. Bridgeklubben ville fortsat være en del af Ældresagens tilbud om aktiviteter. Dette sidste ønskede man indskrevet i vedtægterne, hvilket er sket i § 1 i de vedtagne vedtægter.
I § 4 besluttedes det at ændre nogle formuleringer om valg af bestyrelsesmedlemmer, således at det fremgik klart, at Formanden og to bestyrelsesmedlemmer vælges i ulige år, og Kasserer plus et bestyrelsesmedlem vælges i lige år. Formanden og kassereren er således generalforsamlingsvalgte, mens bestyrelsen derudover konstituerer sig selv
I § 6 besluttede man at regnskabet som hidtil skal følge kalenderåret.
Vedtægterne blev med disse bemærkninger godkendt.
Klubreglerne blev godkendt som foreslået. Der var lidt diskussion af kravet om fremlæggelse af systemkort. Det blev besluttet at overlade til bestyrelsen hvor strengt man ville håndhæve dette.
Ad 5: Fastsættelse af kontingent
Lars forslog uændret kontingent, 600 kroner for primære medlemmer og 360 kr. for klubmedlemmer. Dette blev tiltrådt.
Ad 6: Indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag.
Ad 7: Valg af bestyrelse
Lars Østergaard havde indvilliget i at påtage sig hvervet som formand indtil videre. Han blev valgt med akklamation for de kommende 2 år. Også den øvrige bestyrelse blev valgt uden modkandidater og med akklamation:
Knud Hellerung blev valgt som kasserer for 1 år.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer: Inge Sinding og Tage Jensen (begge for 1 år), Inger Hedegaard (for 2 år)
Ad 8: Valg af en revisor
Lisa Kragh blev valgt
Ad 9: Valg af en revisorsuppleant
Erik Kornbeck blev valgt.
Ad 10: Eventuelt
Lars takkede for den hidtidige formand, Arne Jensens utrættelige arbejde for klubbens ve og vel og udvikling. Lars foreslog at Arne udnævnes til æresmedlem, hvilket alle kunne tilslutte sig.
Klubben har dermed to æresmedlemmer, Eigil Agergaard og Arne Jensen.
Referent
Jens U Kromann
De nye vedtægter er udsendt sammen med referatet. De er også lagt på hjemmesiden.
|