Spillested

Kokkedal Bridgeklub

Medborgerhuset Egedal

Broengen

2980 Kokkedal


Spilledage

Kokkedal Bridgeklub spiller hver torsdag i sæsonen kl. 14:00 - 18:00


Spilledatoer, efterår 2024

September

12

19

26



Oktober

3

17

24



November

7

14

21

28


December

5

12

19




Spilledatoer, forår 2025

Januar

2

9

16

23

30

Februar

6

13

20

27


Marts

8

13

20

27


April

3

10

24





Bestyrelsen



Navn

Funktion

Adresse

Telefon

Peter Hansen

Formand

Bygvænget 828,

2980 Kokkedal

4034 8368

Annette Prohazka-Olsen

Næstformand

Lærkehaven  9

2980 Kokkedal

4034 5969

Rolf Zink Jørgensen

Kasserer

Langelunden 6, 1 mf,

2990 Nivå

4914 9067

Harry Salomons

Turneringsplaner

Fasanvænget 540,

2980 Kokkedal

6165 3163

Frank Ramstedt

Medlem

Nygårdsvænget 6

2970 Hørsholm

20 85 45 78


Harry står for udfærdigelsen af turneringsplaner samt for rapportering af resultater til forbundet. Dette indebærer samtidigt, at hjemmesiden opdateres med de nye resultater herunder bronzestillingen. Forbundet opdaterer jævnligt MP-stillingen.

Anette står for kontakt med nye medlemmer og sammensætning af par.



Indkaldelse til generalforsamling

Hermed indkaldes til klubbens ordinære generalforsamling torsdag den 24. april 2025.


Dagsorden: Se vedtægterne.


Seneste generalforsamling

Kokkedal Bridgeklub


Ordinær generalforsamling


Torsdag den 24. april 2025 kl. 14:00 i lokalerne på Egedalen.


Dagsordenen var som følger:


  1. Valg af dirigent

Bestyrelsen foreslog Preben Smedegaard, der blev enstemmigt valgt.

Preben takkede for valget.


  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Peter fortalte at klubben har 30 medlemmer.

Vi er faldet godt til i de nye lokaler på Egedalen og har reserveret næste sæson.


  1. Godkendelse af det reviderede regnskab

Rolf fremlagde regnskabet. Regnskabet blev godkendt


  1. Indkomne forslag

Ingen forslag


  1. Godkendelse af budget

Peter fremlagde budgettet for næste sæson. Budgettet blev vedtaget.


  1. Fastsættelse af kontingent

Kontingentet for næste sæson blev fastsat til kr. 600 per medlem.


  1. Valg af formand (ulige år)

Peter blev genvalgt.


  1. Valg af næstformand (lige år)

Ikke aktuelt.


  1. Valg af kasserer (ulige år)

Rolf blev genvalgt.


  1. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

Frank blev genvalgt.


  1.  Valg af revisor og revisorsuppleant

Jarl blev genvalgt som revisor

Flemming blev genvalgt som revisorsuppleant


  1. Evt. valg til distriktets generalforsamling

Ikke aktuelt.

 

  1. Eventuelt

Peter fremlagde problemet med oversidderborde.

Der var overvejende stemning for at man undgår oversiddere ved at bede et par blive hjemme.


Bestyrelsen vil i løbet af sommeren udarbejde retningslinjer for hvordan parrene udvælges.


Preben erklærede herefter generalforsamlingen for afsluttet og takkede for god ro og orden.


Peter takkede Preben.


Referent:

Peter Hansen



Vedtægter


  Vedtægter

for

Kokkedal Bridgeklub





§ 1. Navn og hjemsted.

Klubbens navn er Kokkedal Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Fredensborg kommune.


Klubben er stiftet den 28. september 1976.


§ 2. Formål.

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.


§ 3. Tilhørsforhold

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund (klub nr. 2165) og dermed distrikt Nordsjælland og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.


Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter de gældende regler.


§ 4. Medlemskab.

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.


Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.

       

Endelig afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.


Bestyrelsen kan optage passive medlemmer. 

Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet.

Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.


Indmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen og er bindende for hele sæsonen, dog kan bestyrelsen tillade udmeldelse efter 1/2 sæson, når omstændighederne taler for det.


For medlemmer under 18 år skal indmeldelsen underskrives af forældre eller værge.


Medlemskab overføres automatisk fra en sæson til næste sæson


Udmeldelse skal ske til formanden til udgangen af en sæson.


I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.


§ 5. Kontingent

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.


Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette foreligges generalforsamlingen


§ 6. Udelukkelse og eksklusion.

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.


I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.


I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.


En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.


En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.


§ 7. Ordinær generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender. 


Ordinær generalforsamling afholdes inden udgangen af april måned.


Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted på hjemmesiden og/eller per e-mail til medlemmerne med mindst to ugers varsel. 


Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne senest en uge før generalforsamlingen.


Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer der ikke har kontingentrestance. 


Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.


En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§ 15 & 16.


§ 8. Dagsorden

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:


  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Godkendelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag
  7. Valg af formand (ulige år)
  8. Valg af næstformand (lige år)
  9. Valg af kasserer (ulige år)
  10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
  11.  Valg af revisor og revisorsuppleant
  12.  Evt. valg til distriktets generalforsamling
  13.  Eventuelt




Vedtægter 2. del

§ 9. Generalforsamlingens ledelse.

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.


Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. .§§ 15 og 16.


Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det.


Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger.


§ 10. Ekstraordinær generalforsamling.

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.


Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.


§ 11. Bestyrelsen.

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.


Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer, en formand, en næstformand, en kasserer og mindst 2 bestyrelsesmedlemmer, der vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden, kassereren og 1 bestyrelsesmedlem vælges i ulige år Næstformanden og 1 bestyrelsesmedlem vælges i lige år.


Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg og turneringskomite) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.


Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når

mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede.


De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne.


Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år og har stemmeret.


§ 12. Regnskab

Klubbens regnskabsår er 1. april 31. marts. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer senest en uge inden den ordinære generalforsamling.


§ 13. Revision

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.


Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.


§ 14. Tegning og hæftelse

Klubben tegnes af formanden. Formanden og kassereren kan hver for sig foretage økonomiske dispositioner. Køb, salg, låneoptagning eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.


Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.



§ 15. Vedtægtsændringer

Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.


§ 16. Opløsning

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.


For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.


Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening.


Vedtaget på generalforsamlingen den 22. oktober 2009


BridgeCentral, 2. maj 2025