Dagsorden - referat - beretning.

Hundested Bridgeklub

Dagsorden til generalforsamlingen  i Gubben

d. 27 april 2024 kl.  11.30





1.        Valg af dirigent og referent.

2.        Valg af stemmetællere.

3.        Formandens beretning.

4.        Aflæggelse af årsregnskab.

5.        Fastsættelse af kontingent.

6.        Indkomne forslag.

7.        Valg af formand.

8.        Valg af 1.bestyrelsesmedlem for 2. år.

9.        Valg af bestyrelsessuppleant.

10.        Valg af bilagskontrollant suppleant.

11.        Valg af delegeret til distriktets generalforsamling.

12.        Eventuelt.




Referat fra generalforsamlingen i Hundested Bridgeklub d. 27. april 2024

med følgende dagsorden:


1.        Valg af dirigent og referent.

2.        Valg af stemmetællere.

3.        Formandens beretning.

4.        Aflæggelse af årsregnskab.

5.        Fastsættelse af kontingent.

6.        Indkomne forslag.

7.        Valg af formand.

8.        Valg af 1`bestyrelsesmedlem for 2. år.

9.        Valg af bestyrelsessuppleant.

10.        Valg af bilagskontrolant suppleant.

11.        Valg af delegeret til distriktets generalforsamling.

12.        Eventuelt.


Til stede fra bestyrelsen var: Sonja Hornsyld,  Hans Pedersen,  Jette Matthiesen, Marianne Windfeld-Lund.


Forfald: Preben Svensson, Helle Svensson


Valg af dirigent og referent.


Jytte Borup  og Marianne Windfeld-Lund  blev valgt hhv. som dirigent og referant. Jytte kunne herefter konstatere, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. 


Valg af stemmetællere.


Esther Falck og Tove Rønne blev valgt.


Formandens beretning.


Denne er vedlagt.

Der var et par spørgsmål fra forsamlingen, som formanden uddybede.


1. Der bliver kun 3 spilledage om ugen. At torsdag er nævnt som en mulighed, er blot for at se, om nogen har ønske om at spille torsdag frem for mandag. Der er ikke tale om at nedlægge mandag som spilledag.


2.  Hundested Bridgeklub er på Facebook. Det er et middel, vi skal benytte fremover og jeg arbejder med at få det op at stå.


Beretningen blev godkendt.

Signe Justesen holdt en takketale  og roste formanden for hendes store arbejde.


Aflæggelse af årsregnskab.

Hans Frederiksen fremlagde regnskabet på Prebens vegne.

Hans kunne konstatere at klubben har et velafblanceret regnskab. Efter en kort gennemgang af posterne var der et enkelt spørgsmål til diverseposten.

Denne post indeholder køb af spillekort, porto, ny bridgemate samt indkøb af ny tromle til klubbens printer og toner. 4 personer har været på kursus.

Formanden tilføjede, at diverseposten også omfatter  middag til hjælperne en gang om året.


Et enkelt medlem spurgte hvad overskuddet skulle benyttes til. Formanden svarede, at man kunne overveje en fest i forbindelse med et kommende jubilæum. (Marianne 3.5.2024: Hundested Bridgeklub afholdt stiftende generalforsamling den 7.10.1980)

Regnskabet blev godkendt.


Fastsættelse af kontingent.


Bestyrelsen foreslog ingen stigning. Godkendt.


Indkomne forslag.


Ingen indkomne forslag.


Valg af formand.


Formanden er på valg og modtager genvalg. Sonja blev genvalgt for 2 år. Sonja fik overrakt blomster  med tak for sit store engagement i klubben.


Valg af 1 bestyrelsesmedlem for 2 år.


Jette er på valg og modtager genvalg. Jette blev genvalgt.


Valg af bestyrelsessuppleant.


Helle er på valg og modtager genvalg. Helle blev genvalgt.


Valg af bilagskontrolant suppleant.


Birgit Hald er på valg og modtager genvalg. Birgit blev genvalgt.


Valg af delegeret til distriktets generalforsamling.


Formanden oplyste at det almindeligvis er sidst i marts. 3 personer kan deltage. Der var ingen interesse.

Eventuelt.


Der var flere tilkendegivelser fra forsamenlingen.


a) Hvor mange år, har Sonja været formand. Marianne undersøger det. (Marianne 3.5.2024: Sonja blev valgt som formand på GF 17.4.2007. På møde den 4.6.2007 konstituerede bestyrelsen sig med Sonja som formand).


Flere foreslog at møde ca. 10 min. før turneringen begynder for at lette arbejdet for turneringslederne. Hans F. oplyste, at det eneste der kunne afhjælpe lidt på forvirringen er, hvis alle sætter sig på deres pladser og bliver siddende.


Hvad gør man, hvis ens makke bliver forhindret 1 time før? Der er ingen lang substitutliste.

Der var p.t. ingen løsning, men når Facebook er i gang, kan denne måske benyttes til uofficielt at søge en substitut.


Flere medlemmer ønsker mere ro ved spillebordene. Hans F. kunne oplyse at fra næste sæson forsøges at indstille bridgematen, så det kun er selve indtastningen af resultater, der kan ses og ikke andres resultater. Dette giver formentlig mere ro.


Der var herefter ikke flere spørgsmål.


Formanden takkede for blomsterne og de smukke ord og tak til Jytte og Marianne for deres arbejde.





For ca. 3 uger siden begyndte jeg at tænke over hvad jeg skulle skrive til beretningen.

Jeg syntes det virkede svært, for det ville bare være en gentagelse af de forgående år.


Altså det går godt, vi har en hyggelig klub med skønne medlemmer.


MEN så fik jeg heldigvis en mail fra Bent Bischoff fra Lillerød Bridgeklub.


Han indbyder til en venskabs klubkamp. Det har de praktiseret med Søllerød med en 12-16 par fra hver klub. - Han skriver:

Konceptet er som følger: Vi stiller op med 12-16 par fra hver klub, turneringsleder(ne) fordeler hold så handicap er nogenlunde balanceret. Vi tilbringer så en hyggelig eftermiddag med en holdturnering, kaffe og kage samt et lille glas til at slutte af med. Der er præmie til bedste hold fra hhv. gæster og værter. Værtskabet går så på skift fra år til år.

Det første år havde Søllerød ikke nok tilmeldte, så de lånte nogle spillere af os. Arrangementet er populært hos os (vi fik udsolgt til årets turnering på én dag).

Jeg syntes det lyder hyggeligt og håber mange af jer vil deltage, det bliver i okt. - november.

Hvert år er der en naturlig afgang fra klubben og derfor er det vigtigt at vi får nye elever, så vi kan få fyldt hullerne op.

Til næste sæson vil Marianne godt starte med et hold nye elever, så snak gerne med venner og bekendte om det ikke er noget for dem.  Men der er også idéer om noget om aftenen. Hvordan det skal udmynte sig er noget vi har i støbeskeen. Vi vil i den forbindelse bruge facebook vi har en side men har ikke været flinke til at lægge noget op.

Men når vi sætter i gang, formentlig til august, må I meget gerne blive medlemmer af facebook siden og vigtigst like. Det gør at det ryger mere rundt i systemet.

Så har Hans F og jeg lagt hovederne i blød. For hvordan får vi flere til at spille tirsdag aften. Vi ved jo godt, at for nogen er det, at de ikke vil ud om aftenen for andre er det det der med at skaffe substitutter.

Derfor vil vi nu prøve noget nyt. Fra næste sæson vil det være sådan, at man kan og jeg siger kan skrive sig på for de næste 2 tirsdage. Bliver man her forhindret skal man skaffe en sub. Resten som ikke har skrevet sig på listen kan komme, men skal tilmelde sig senest om mandagen.

Dvs lad os sige vi er et hold på 32. De 20 skriver sig på for de kommende 2 gange. Resten de 12 ved ikke lige! Hvis de så har lyst til at spille alligevel, så sender de besked til Hans senest om mandagen. De spiller så drop in, hvor de 20 spiller en anden turnering.

Da vi ved, at der er flere der godt vil spille hvis det er drop in, åbner vi op for en prøveperiode på 3 mdr. hvor alle fra klubben kan komme og spille hvis de har lyst. Man skal bare huske at melde sig på, enten via sms eller mail til Hans F. Hans tlf og mail står på hjemmesiden.

Jeg har også sendt et spørgeskema ud, som jeg stadig godt vil bede jer besvare. Jeg vil med det samme sige, at der ikke bliver lavet noget om i den kommende sæson og måske slet ikke.

Det drejer sig om, at at der altid er så mange der vil spille om onsdagen i forhold til mandag. Derfor ville jeg undersøge om torsdag kunne være bedre i forhold til mandag. Ud fra de svar jeg har fået tilbage ser det ikke sådan ud.  Der ligger også det i det, at når vi får nye elever og de er færdige, så kan vi kun tilbyde mandag og tirsdag. Hvis det var lidt mere fordelt kunne det også være onsdag. Så nu kan jeg bare håbe på, at lidt flere måske føler sig fristet til at spille tirsdag aften i stedet, når vi nu åbner op for delvis drop in.

Næste sæson starter den første uge i sept.

Sluttelig vil jeg takke alle der hjælper til på den ene eller anden måde. Det er det der giver klubben værdi. Så et stort tak herfra.

BridgeCentral, 8. maj 2025