Praktik

Egebjerg bridgeklub spiller i


Egebjerg Fælleshus

Agernhaven 8

2750 Ballerup



På generalforsamlingen 24. april 2024 blev kontingentet for sæsonen 2024-25 fastlagt som :

  • 730 kr for aktive der har Egebjerg som DBF primærklub,
  • 470 kr for aktive der har Egebjerg som sekundær (DBF klub status),
  • 320 kr for passive der har Egebjerg som primær klub og
  • 60 kr for passive der har Egebjerg som sekundær (DBF klub status).

Se nærmere på den medlemsliste som udsendes i september.


Kontingentet betales på een gang i september, med overførsel
til konto 2310 8130 013 037



Spilleaftener

Der spilles hver onsdag aften og programmet for sæsonen er planlagt som følger:


2024

September

Oktober

November

December

Par-turnering 1

Alle mod alle

4. + 11. + 18.




Par-turnering 2

2 rækker 5 dage

25.

2. + 9.



Efterårsferie:



16.



Par-turnering 2

(fortsat)


23. + 30.



Par-turnering 3

2 rækker 4 dage



6.+ 13. + 20. + 27.


Par-turnering 4

2 rækker 5 dage




4. + 11.

Juleafslutning:




18.

Juleferie:





25.


2025

Januar

Februar

Marts

April

Juleferie:


1.




Par-turnering 4

(fortsat)

8. + 15. + 22.




Par-turnering 5

2 rækker 4 dage

29.

5.



Vinterferie:



12.



Par-turnering 5

(fortsat)


19. + 26.



Par-turnering 6

2 rækker 4 dage



5.+ 12. + 19. + 26.


Bridge weekend

ikke planlagt endnu !



fredag 28. - søndag 30.


Par-turnering 7

Alle mod alle




2. + 9.

Påskeferie:





16.

Par-turnering 7

(fortsat)




23.

Generalforsamling og sæsonafslutning




30.

                       

sæsonplan pr. 09.01.2025


Vedtægter for Egebjerg bridgeklub

§1

Klubbens navn er Egebjerg Bridgeklub.

Klubbens hjemsted er i Egebjerg, Ballerup.

§2

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for at dyrke turneringsbridge. Andet kortspil end bridge er ikke tilladt. Der må ikke spilles om penge.

§3

Klubben ledes af en bestyrelse på 3 medlemmer, 1 formand, 1 kasserer og 1 sekretær.

Bestyrelsesmedlemmerne vælges på generalforsamlingen for 2 år af gangen, således at formanden er på valg i lige år og kasserer og sekretær er på valg i ulige år.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 2 bestyrelsesmedlemmer er til stede.

Bestyrelsen fastsætter retningslinier for optagelse af ny medlemmer.

Generalforsamlingen vælger hvert år 1 suppleant til bestyrelsen. Ved vakance indtræder suppleanten i bestyrelsen og fungerer for resten af pågældendes valgperiode.

Generalforsamlingen vælger hvert år 1 revisor og 1 revisorsuppleant.

§4

Bestyrelsen tilrettelægger turneringerne.

§5

Klubbens regnskabsår er fra 1. april til 31. marts.

§6

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år, senest den 10. maj. Såfremt generalforsamlingen afholdes på klubbens sidste spilleaften, kræves ingen særlig indkaldelse. Hvis generalforsamlingen ikke afholdes på den sidste spilleaften, skal der indkaldes ved opslag i klubbens lokaler med mindst 14 dages varsel. Dagsordenen skal indeholde følgende punkter:

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning.
  3. Aflæggelse af regnskab.
  4. Valg af bestyrelsesmedlem(mer) samt 1 suppleant og 1 revisor samt 1 revisorsuppleant.
  5. Forslag.
  6. Fastsættelse af budget, kontingent og betalingsterminer.
  7. Eventuelt.

Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Indsendte forslag, regnskab og budget udleveres til medlemmerne senest 7 dage før generalforsamlingen eller tilsendes senest 3 dage før generalforsamlingen.

Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed.

Undtaget herfra er dog forslag til vedtægtsændringer, til æresmedlemmer og til eksklusion af medlemmer, som kun kan vedtages med mindst 2/3 majoritet af de afgivne stemmer, dog af

mindst halvdelen af samtlige klubbens medlemmer, samt forslag om klubbens opløsning, som kun kan vedtages med mindst 2/3 af samtlige medlemmer.

Såfremt et forslag om klubbens opløsning opnår tilslutning fra 2/3 af de på generalforsamlingen afgivne stemmer, men ikke tilslutning fra 2/3 af samtlige klubbens medlemmer indkaldes skriftligt med mindst 7 dages varsel til en ny generalforsamling, hvor forslaget da uanset antallet af afgivne stemmer kan vedtages med 2/3 majoritet.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes såfremt bestyrelsen finder det påkrævet, eller inden en måned efter mindst 1/3 af klubbens medlemmer har fremsat motiveret ønske herom. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske skriftligt med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsorden og eventuelle forslag.

Fuldmagt kan gives til et andet medlem af klubben.

Skriftlig afstemning kan altid forlanges.

§7

Klubkontingent samt betalingsterminer fastsættes af generalforsamlingen. Bestyrelsen kan bevilge nedsættelse eller bortfald af kontingent.

Kontingentsatsen afhænger både af medlemmets status for DBF kontingent vedrørende Egebjerg bridgeklub, og om medlemmet er aktiv eller passiv hos Egebjerg.

§8

Stk. 1. Foreningen  tegnes udadtil ved underskrift af formanden og mindst et yderligere bestyrelsesmedlem i forening.

Stk. 2. Kassereren står for varetagelse af foreningens formue, herunder indkassering af kontingent samt betaling af regninger. Kassereren kan råde over foreningens konti, herunder betalingskort og netbank til foreningens konti, samt indgå aftale herom.

Stk. 3. Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser der påhviler foreningen.

§9

Indmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen. Dog kan bestyrelsen under særlige omstændigheder indrømme et medlem ret til udtrædelse af klubben.

Klubbens medlemmer er som udgangspunkt aktive og deltager ugentligt i klubbens turneringer. Et aktivt medlem kan selv vælge at blive blive passivt medlem af personlige årsager eller klubbens bestyrelse kan være nødsaget til at ændre et medlems status til passiv, hvis det ikke er muligt at få antallet af klubbens makkerpar til at gå op i et helt antal borde.

Passive medlemmer er de første til at blive tilbudt ledige pladser i klubben.

§10

Der skrives referat af bestyrelsesmøder og generalforsamlinger. Generalforsamlingsreferat underskrives af dirigenten.

§11

Såfremt klubben opløses, tilfalder klubbens midler Egebjerg Fælleshus.


Juni 1997, ændret 20. april 2016, 26. april  2023



Klubregler

Start og slut på bridgeaftenerne.

Vi spiller på onsdage i Egebjerg Fælleshus, Agernhaven 8, 2750 Ballerup. Vi begynder altid PRÆCIS kl. 19, så kom i god tid, således at kortene er blandet kl. 19.

Startlister vil være slået op, og skifteplaner vil være lagt på bordene før kl. l9. De først ankomne bedes hjælpe med at sætte meldekasser fast på bordene. Vi har en kaffepause på ca. 15 minutter i løbet af aftenen.

Når vi er færdige med at spille bedes ALLE hjælpe med at rydde op, sætte borde og stole på plads samt lukke vinduer.

Spillemåde, etik, regler og turneringsleder.

Vi spiller forholdsvis afslappet, har en venlig omgangstone og tilstræber en fair turneringsafvikling. Brug af systemkort er obligatorisk.

Klubben er medlem af Dansk Bridge Forbund og vi følger reglerne herfra. Bestyrelsen udpeger turneringsledere for hver række. Turneringslederne afgør alle tvivlsspørgsmål i henhold til reglerne udgivet af Dansk Bridgeforbund. Disse afgørelser kan ankes til bestyrelsen og videre til Dansk Bridge Forbund.

Substitut/afbud.

Hvis man er forhindret i at spille på en klubaften SKAL man selv finde en substitut. Benyttelse af substitut skal meddeles til turneringslederen på spilleaftenen. Hvis substitut i nødstilfælde ikke kan findes, gives besked til bestyrelsen SENEST tirsdag aften. Substitutliste findes på klubbens hjemmeside og uddeles ved sæsonstart.

Turneringsafvikling (parturnering).

Til hvert spil er afsat 7 minutter, og 5 minutter før spillerunden er slut, bipper uret.

Hvis man starter spillet (=tager kortene op) :

EFTER 5 minutters signalet SKAL spillet straks afsluttes ved signalet for runde-slut.

FØR 5 minutters signalet må det færdigspilles selvom signalet for runde-slut lyder.

Ved spillerundens afslutning bedes kortene leveret videre iflg. spilleplanen. Hvis alle par har spillet spillet tages regnskabet ud af mappen.

Pointtildeling ved fravær af par eller ved brug af substitut i parturnering.

Ved fravær af begge spillere tildeles parret efter turneringen den gennemsnitlige score af parrets resultater i turneringens andre runder, hvor én eller begge har spillet. Dog højst middel score.

Ved anvendelse af én substitut i parret gælder den opnåede score for parret i pågældende runde..

Pointtildeling ved fravær af par eller ved brug af substitut i holdturnering.

Ved fravær af begge spillere i et par tildeles holdet, i den samlede turnering, den opnåede score i KP dog højst middel (10 jf ny KP skala).

Ved anvendelse af én substitut i et eller begge par på holdet tildeles holdet den opnåede score i KP for kampen.

Modstanderholdets score påvirkes ikke af disse regler.

Regler ved op- og nedrykning samt tildeling af præmier.

Der er tvungen op- og nedrykning mellem rækkerne i parturneringer.

I tilfælde af pointlighed er indbyrdes score i sidste runde mellem de involverede afgørende - er dette også lige, gælder rækkefølgen før points-ligheden indtraf.

En spiller, der ikke har spillet mindst halvdelen af aftenerne i turneringen, kan ikke få præmie.

Rygning.

Rygning er ikke tilladt i lokalerne.

Bestyrelsen.


Persondatafordningen - registrering og anvendelse

I henhold EUs persondataforordning og i forhold til danske datatilsyn skal bl.a. klubber redegøre for deres anvendelse af personoplysninger.

Til opfyldelse af dette krav har Egebjerg bridgeklub vurderet vores anvendelse af persondata og udarbejdet en privatlivspolitik.


Den fulde ordlyd af privatlivspolitikken kan fås ved henvendelse til klubbens formand.


Overordnet indhold i politikken:


  • Klubben behandler personoplysninger for medlemmer, substitutter, medlems-aspiranter og deltagere i åbne arrangementer.
  • Der er tale om almindelige personoplsyninger, herunder også bridgefaglige. Der er ikke tale om personlige oplysninger som kræver højere grad af beskyttelse.
  • Klubben  videregiver personoplysninger via Danmarks bridgeforbunds system Bridgecentral.
  • Klubben videregiver kontaktoplysninger for substitutter til klubbens medlememr og på hjemmesiden. Endvidere videregives kontaktoplysninger på medlemmer til øvrige medlemmer.
  • Klubbens historiske arkiv inkluderer bl.a. de fulde startlister og resultater fra klubbens arrangementer samt historiske medlemslister og lignende.
  • Du har en række rettigheder i forhold til klubbens opbevaring af personoplysninger, herunder bl.a. retten til indsigt, berettigelse, sletning.


Sidst opdateret 23. maj 2018

BridgeCentral, 1. maj 2025