
Vedtægter
for
Birkerød Bridgeklub
§ 1
Klubbens navn er Birkerød Bridgeklub.
Klubbens hjemsted er Rudersdal kommune.
Klubben er stiftet 2. november 1950.
Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Nordsjælland.
§ 2
Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilledage.
§ 3
Som medlem kan optages enhver turneringsinteresseret bridgespiller. Optagelse sker efter bestyrelsens skøn. Bestyrelsen fører en liste over spillere, som er interesserede i optagelse i klubben.
§ 4
Udmeldelse skal ske skriftligt til udgangen af april måned.
§ 5
Kontingentet fastsættes af den ordinære generalforsamling for et år ad gangen. Kontingentet opkræves i september. Ved indmeldelse betales et indskud, som også fastsættes af generalforsamlingen.
§ 6
Et medlem, der er mere end 3 måneder i restance med betaling af kontingent, kan udelukkes af klubben. Et medlem, der opfører sig stødende mod klubbens ånd, kan af bestyrelsen idømmes karantæne for kortere eller længere tid. I særligt alvorlige tilfælde kan et medlem ekskluderes af klubben. Idømmelse af karantæne eller eksklusion skal meddeles det pågældende medlem skriftligt. En eksklusion skal behandles på næst følgende generalforsamling. En eksklusion indberettes til Danmarks Bridgeforbund.
§ 7
Foreningens daglige ledelse varetages af en bestyrelse bestående af 3 generalforsamlingsvalgte medlemmer samt et medlem fra hver afdeling. De generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer, hvoriblandt formanden eller næstformanden, er til stede. Bestyrelsens afgørelser træffes ved simpelt stemmeflertal. Står stemmerne lige, er formandens stemme afgørende.
Bestyrelsen skriver referat af sine møder. Væsentlige beslutninger fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger samt vigtige begivenheder i klubben refereres i klubbladet eller på hjemmesiden.
Bestyrelsen fungerer som turneringskomite.
§ 8
De enkelte afdelinger ledes af et udvalg på 3 medlemmer, nemlig:
1) det under § 7 nævnte bestyrelsesmedlem,
2) 2 medlemmer valgt af afdelingen. En af disse er suppleant for afdelingens bestyrelsesmedlem.
Mindst to af udvalgets medlemmer skal have kendskab til turneringstilrettelæggelse og –afvikling, og mindst ét medlem skal have deltaget i Danmarks Bridgeforbunds turneringslederkursus.
Udvalgets medlemmer vælges af den pågældende afdeling senest den sidste spilledag før generalforsamlingen.
Udvalget står for alle aktiviteter i den enkelte afdeling efter bestyrelsens anvisninger.
§ 9
Regnskabsåret er 1. april – 31. marts. Regnskabet revideres af en af generalforsamlingen valgt revisor.
§ 10
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. I forbindelse med de løbende forretninger tegnes foreningen af formanden alene eller af 2 bestyrelsesmedlemmer i forening.
§ 11
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år den 2. tirsdag i april, såfremt denne dag er en spilledag, i modsat fald den 3. tirsdag. Generalforsamlingen indkaldes med 3 ugers varsel ved opslag i spillelokalerne.
Dagsordenen skal indeholde følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Kassererens aflæggelse af regnskabet
4. Fastsættelse af kontingent og indskud
5. Indkomne forslag
6. Valg af formand og et bestyrelsesmedlem (i lige år) eller valg af kasserer (i ulige år)
7. Valg af en suppleant til bestyrelsen
8. Valg af en revisor og en revisorsuppleant
9. Eventuelt
Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, må være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen. Beslutninger på generalforsamlingen afgøres ved simpelt flertal. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
§ 12
Ekstraordinær generalforsamling kan med 14 dages varsel indkaldes af bestyrelsen og skal med samme varsel afholdes, når mindst 1/3 af medlem-merne fremsender skriftlig og motiveret begæring herom.
§ 13
Til vedtagelse af vedtægtsændringer samt til vedtagelse af forslag om klubbens opløsning kræves 2/3 af de afgivne stemmer. I sidstnævnte tilfælde skal mindst 3/4 af medlemmerne være til stede. Er dette ikke tilfældet, skal der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvor opløsningen kan vedtages, såfremt 2/3 af de tilstedeværende medlemmer stemmer herfor. Ved opløsningen skal generalforsamlingen træffe bestemmelse om, hvorledes klubbens aktiver skal anvendes.
Vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling den 7. april 1992, ændret på generalforsamlingen den 18. april 1995, på generalforsamlingen den 8. april 2003, på generalforsamlingen den 8. april 2008 og på generalforsamlingen den 17. april 2012.
sign. Bent Vestergaard, dirigent
|