Persondatapolitik

Privatlivspolitik for Danske Bank Bridge under Danske Banks Idrætsforening


Dato for seneste ændring i privatlivspolitikken: 14.06.2020.


Danske Bank Bridgeafdelings dataansvar


Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.


Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.


Kontaktoplysninger på den dataansvarlige


Danske Banks Indrætsforening er dataansvarlig, og vi i bridgeafdelingen sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen i henhold til EU’s persondataforordning som forkortet på engelsk: GDPR (General Data Protection Regulation).


Kontaktoplysninger:


Kontaktperson: formand Torben Larsen


Adresse: Nørre Søgade 25B, København


CVR: xxxxxxxx


Telefonnr.: 21 54 99 49


Mail: torbl@danskebank.dk


Website: www.bridge.dk/1126


Behandling af personoplysninger


Vi behandler følgende personoplysninger:


1) Medlemsoplysninger:

- Almindelige personoplysninger:

o Registrerings- og kontaktoplysningersom navn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse, DBF medlemsnr. og handicap

- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:

o Cpr nr. i vissetilfælde.


2) Oplysninger om underviser, medlem og medhjælpere herunder bestyrelse:

- Almindelige personoplysninger:

o Kontaktoplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse

o Andre oplysninger i relation til idrætsforeningen.

- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:

o CPR-nummer


Her indsamler vi oplysninger fra


Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:


• Dansk Bridgeforbund f.eks. oplysninger omhandicap

• Websites og andre offentlige kilder om oplysninger i.f.m. undervisning og substitutter.  


Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger


Vi behandler dine personoplysninger til bestemteformål, når vi har en lovlig grund.


Lovlige grunde til behandling er særligt:


• Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)

• At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig

• Behandling efter lovkrav

• Behandling med samtykke


Formålene:


1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:

• Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning

• Som led i foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning

• Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven

• Levering af varer og ydelser du har bestilt

• Administration af din relation til os

• Jubilæumsoplysninger


2) Formål med behandling af oplysninger påleder/bestyrelse og dirigent m.v.:

• Håndtering af dirigent, bestyrelse- og oleders hverv og pligter i orkestret

• Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser

• Opfyldelse af lovkrav

• Udbetaling af løn, godtgørelser, refusioner og lignende

• Administration af din relation til os


Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser


I det omfang vi behandler dine medlemsoplysningerpå baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret afberettigede (legitime) interesser som:


• Udøvelse af bridgeaktivitet, herunder udfærdigelse af medlemslister og programmerm.v.

• Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold tilgeneralforsamling

• Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.

• Afholdelse af sociale arrangementer, orkesterprøver, koncerter samt andre aktiviteter

• Brug af situationsbilleder taget i orkestret, der afbilder en konkret aktivitet eller situation.

• Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til offentlige myndigheder, Danske Banks Idrætsforeninge herunder portalinfo på Danske Bank site i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med aktivitet-

• Da bridgeafdelingen er medlem af idrætsorganisationer sker videregivelse af oplysninger om bestyrelse og formand til disse, for at de kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud samt øvrige information.

• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af bridgeafdelingen.

• Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik, jubilæum og lignende


Samtykke


Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.


Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.


Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.


Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.



Videregivelse af dine personoplysninger


Der sker videregivelse af oplysninger om dirigent/leder og medlemmer i relevant omfang tilmyndighede og organisationer, som orkestret er medlem af.


Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.



Opbevaring og sletning af dine personoplysninger


Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af orkestret, som ulønnet indsats eller som lønnet dirigent m.v.:


Medlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:

• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 20 årefter kalenderåret for din udmeldelse af bridgeafd.

Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer,substitutter, bestyrelse og personer med tilknytning til bridgeafdelingen til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.



Dine rettigheder


Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandlerpersonoplysninger om dig:


• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data

• Retten til indsigt i egne personoplysninger

• Retten til berigtigelse

• Retten til sletning

• Retten til begrænsning af behandling

• Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

• Retten til indsigelse

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøreindsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.


Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.


Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.



Revidering af privatlivspolitikken


Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.  

BridgeCentral, 1. maj 2025