Vedtægter revideret sept. 2018

Vedtægter for Club Tee

§ 1 Navn og hjemsted:

Klubbens navn er Club Tee, og klubben er hjemmehørende i Dragør kommune.

Klubben er stiftet 1992

§ 2 Formål

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, under-

visning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.

§ 3 Tilhørsforhold

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt København og er som sådan

underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.

§ 4 Medlemskab 

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er medlem af Dragør golfklub, og godkendt af bestyrelsen i Club Tee.

Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til

klubbens formålsbestemmelse. 

Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel til udgangen af en sæson.

I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværende med

klubben afvikles.

§ 5 Kontingent

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen.

Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.

Juniorer under uddannelse betaler halvt kontingent.

Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance, kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen.

§ 6 Udelukkelse og eksklusion

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til

skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.

I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endeligt afgøres på førstkommende

generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.

En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter. En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets

vedtægter §§ 13 og 14.

§ 7 Ordinær generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed i alle henseender.

Generalforsamlingen afholdes senest den første spilledag i sæsonen.

Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal ske skriftligt ved brev/mail med mindst 2 ugers varsel.

Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til

bestyrelsen senest 2 uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede

regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne senest en uge før

generalforsamlingen.

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.

Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance.

Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog

§§ 15 og 16.

§ 8 Dagsorden

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

1. Valg referent

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3. Godkendelse af det reviderede regnskab

4. Godkendelse af budget

5. Fastsættelse af kontingent og indskud

6. Forslag til turneringsplan

7. Indkomne forslag

8. Valg af formand (ulige år)

9. Valg af turneringsleder (ulige år)

10. Valg af kasserer (lige år)

11. Valg sekretær (lige år)

11. Valg af substitut leder(ulige år)

12. Eventuelt, herunder valg af festkomité

§ 9 Generalforsamlingens ledelse

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om

klubbens opløsning kvalificeret flertal jf. §§ 15 og 16.

Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det og altid ved personvalg.

Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives

af dirigenten.

§ 10 Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær general-

forsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt

over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

Generalforsamlingen skal afholdes senest 4 uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår

krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den

ordinære generalforsamling.

§ 11 Bestyrelsen

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.

Bestyrelsen består af mindst 3 medlemmer, en formand, en kasserer og en turneringsleder og vælges

for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og turneringslederen vælges

i ulige år, mens kassereren vælges i lige år.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen

af dens medlemmer, herunder formanden, er til stede. Der føres en protokol over bestyrelsens

forhandlinger.

Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år og har stemmeret.

Bestyrelsen udarbejder klubregler, der skal godkendes på generalforsamlingen.

Festkomiteer udpeges efter behov.

§ 12 Regnskab

Klubbens regnskabsår er 1. sept. 31. august. Det reviderede regnskab med revisors påtegning og

underskrift forelægges til godkendelse ved den ordinære generalforsamling.

Regnskabet udsendes sammen med indkaldelsen.

§ 13 Revision

På den ordinære generalforsamling vælges for 1 år ad gangen en revisor. Revisoren skal hvert år

gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.

§ 14 Tegning og hæftelse

Klubben tegnes i økonomiske henseender alene af den til enhver tid valgte kasserer.

I kassererens frafald tegnes klubben af formanden.

I alle øvrige forhold tegnes klubben af formanden.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som

påhviler klubben.

§ 15 Vedtægtsændringer

Ændring af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne

stemmer er for forslaget.

§ 16 Opløsning

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær general-

forsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemme-

berettigede medlemmer er til stede.

For at forslaget kan vedtages kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget.

Opnås et sådant flertal på en ekstraordinær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes

til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed,

uanset de fremmødtes antal.

Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Dragør golfklubs juniorafdeling.


Vedtaget på generalforsamlingen den 29.september 2014

BridgeCentral, 19. december 2017


Ændring af vedtægter:

På generalforsamlingen den 26 09 18 blev det enstemmigt vedtaget, at regnskabsåret ændres til:  1/9 31/8.


BridgeCentral, 3. februar 2025