Frederiksberg Bridgeklub.
Generalforsamling den 17.marts 2025.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent
2. Formandens beretning
3. Aflæggelse af årsregnskab herunder bestyrelsens fastsættelse af klubkontingent.
4. Indkomne forslag
5. Valg af formand, Kirsten Vinæs er villig til genvalg
6. Valg af substitutansvarlig,
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
9. Eventuelt
Ad 1:
Formand Kirsten Vinæs bød velkommen.
Bestyrelsen foreslog Mogens Nielsen som dirigent og Per Jensen som referent – begge blev valgt.
Dirigent konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
Ad 2:
Kirsten Vinæs henviste til den skriftlige beretning:
Det er med stor glæde, at vi ser tilbage på året 2024, hvor Frederiksberg Bridgeklub har haft endnu et spændende og aktivt år. Klubben har fortsat været et samlingspunkt for rutinerede spillere, og vi har igen i år mærket en stærk opbakning fra vores 40 engagerede medlemmer. I forårssæsonen var vi 40 medlemmer, og der var nogle udskiftninger i løbet af sommeren. I efterårssæsonen har vi også været 40 medlemmer. Vi modtog to udmeldinger i december, men heldigvis fik vi med det samme to nye medlemmer og starter 2025 sæsonen med 40 medlemmer. Der blev afholdt tre turneringer i forårssemesteret, og i efterårssemesteret har vi afholdt en kvalifikationsturnering og to efterårsturneringer. Udover disse har vi afholdt to arrangementer med spisning, en forårs- og en juleturnering. Klubben arrangerede en vellykket weekend på Hotel Højbysø med 28 deltagere. Vi er ved at planlægge en ny weekend til maj 2025. Denne gang på Hundested Hotel og Kro. Klubbens medlemmer opdeles i primære og sekundære medlemmer af Danmarks Bridgeforbund. Dette indebærer at spiller man i en anden klub, der er medlem af Dansk Bridgeforbund skal man kun betale et hovedkontingent til forbundet. Kontingentet til Danmarks Bridgeforbund er 325 kr. for primærmedlemmer og 65 kr. for sekundærmedlemmer. ontingentbetalingen for klubben var 300 kr. for forårssæsonen og 400 kr. for efterårssæsonen. Klubbens økonomi er fortsat sund. Til sidst en tak til medlemmerne. I er hver især medvirkende til at vi kan spille hver mandag, og I bidrager til den gode stemning i klubben. Jeg er nu kommet til det punkt i min beretning, hvor jeg vil takke mine bestyrelseskolleger for det store arbejde, de lægger i klubben. Per og Lis styrer turneringerne suverænt, Inge er substitutansvarlig og Tue klarer økonomien.
Hermed overlader jeg beretningen til generalforsamlingen.
Formandens beretning blev godkendt.
Ad 3:
Tue Balslev henviste til det fremsendte årsregnskab og budget.
Han nævnte, at foreningen har en rimelig stor kapital og derfor havde planlagt et lille underskud for 2024, men at budgettet for 2025 er en nulløsning.
Regnskab, budget og kontingent blev godkendt.
Ad 4:
Kirsten Vinæs meddelte, at der ikke var fremkommet forslag fra medlemmerne, men at bestyrelsen
I indkaldelsen havde foreslået, at starttidspunktet for den nye sæson skulle flyttes en halv time frem til kl. 14.30.
Efter en kort debat, hvor enkelte gav udtryk for, at de ikke ønskede det, bad dirigenten om afstemning.
Her var 5 mod forslaget og resten (29) for forslaget.
Forslaget blev hermed vedtaget.
Ad 5:
Kirsten Vinæs er villig til genvalg - blev valgt.
Ad 6:
Kirsten Vinæs meddelte, at Inge Østergaard ønsker at fratræde dette arbejde og takkede hende meget for den fine indsats, hun havde ydet.
Kirsten kunne fortælle, at Jette Pedersen havde accepteret at overtage det store og vigtige arbejde.
Jette blev valgt
Ad 7:
På valg er Tue Balslev (kasserer) – er villig til genvalg – blev valgt.
Da den substitutansvarlige automatisk er medlem af bestyrelsen, ser nu således ud:
Kirsten Vinæs – formanf
Lis Frost – næstformand og turneringsleder
Per Jensen – turneringsleder
Tue Balslev – kasserer
Jette Pedersen – substitutansvarlig
Ad 8:
Som revisor og revisorsuppleant foreslår bestyrelsen Bjarne Børresen og Mogens Nielsen – blev valgt
Ad 9:
Inger Hansen opfordrede alle til at huske de gode hygiejniske regler vi havde under coronakrisen – især at hoste i armen og ikke i hænderne.
Referent: Per Jensen
Dirigent: Mogens Nielsen
18. marts 2025
|