Referat fra repræsentantskabsmødet i Esbjerg Bridgecenter mandag den 1. april 2019
Deltagere: Lars, Palle, Henrik, Ernst, Ulla, Mette, Kent, Peder, Niels og Cathrine.
Dagsorden:
- Valg af dirigent og referent.
- Formandens beretning.
- Aflæggelse af regnskab.
- Præsentation af kommende sæsons bestyrelsesmedlemmer (hvis muligt)
- Valg af 2 revisorer.
- Fastsættelse af kontingent til EBC for kommende sæson.
- Indkomne forslag.
- Eventuelt.
------------
- Til dirigent valgtes Lars og til referent valgtes Cathrine.
- Lars aflagde beretning, der efterfølgende er indsat:
Beretning for Esbjerg Bridgecenter 1 april 2019
Beretningen dækker for en periode på 1 år. Vi er primært 4 personer (Mette-Ernst-Henrik-Lars), der varetager Bridgecenteret `s interesser. Samt personer, der løser ad hoc opgaver når det er påkrævet. - p.t. har vi mange bestyrelsesmedlemmer der laver et stort og godt stykke arbejde, og jeg vil gerne på bestyrelsens vegne takke for indsatsen.
Bridgeresultater
Igen i år vi fik et hold med til klubfinalen – hvor er det dejligt, at de igen klarede sig fint. Holdet med Palle Reimann – Jens Ole Jensen – Ove Sandholt - Steen Winkler vandt sølvmedaljer. Tillykke til dem.
I 3 division har vi 2 hold der ligger til oprykning til 2 division. De to hold er Henrik-Lars U-Palle-Jens Ole. – Kjeld – Carsten – Claus – Steen – Kim -Bo.
Op i 3 division er rykket et Varde hold, to spiller fast i spar K nemlig Jørgen Madsen og Claus Bødskov det andet par er ofte sub i Spar K nemlig Erik Fjord og Børge Larsen
Så er Nis også med sine fynske venner rykket op i 3 division.
Længere nede i Kval rækkerne gør spillere fra Bridgecenteret sig også bemærket - tæt på oprykning var Palle – Sonja – Jesper – Johann.
Niels Helbo og Gunnar Gregersen blev grøn mester.
Derudover har mange deltaget i 1 dags turneringer med positive resultater.
Næste sæson:
Esbjerg turneringen - indledende turneringer (hvis der bliver nogen) - Nytårsturnering - Drop-In – Klubhold for distriktet både indledende og finale.
IT:
Vi er blevet flere til at kunne betjene Bridgecentralen m.m. Nu er den nye version af bridgecentral BC 3 implementeret i bridgecenteret. Er der nogen, der gerne vil på kursus i BC3, er der ledige pladser lørdag den 13-7-19 i Svendborg.
Er der behov for at komme turneringskursus, så er EBC klar til at betale for dette
Tilmeldingssystemet har fungeret godt - dog skal vi være opmærksom på, at der muligvis kan være nogen, der ikke har mulighed for dette.
Efter jul har vores 2 blandemaskiner kørt dårligt – med det til følge at de begge strejkede på samme tid, Inden vi fik købt en ny maskine –fik vi blandet kort i Bramming. Den nye maskine blander til hårde plastmapper, hvilket er hurtigere og lettere. Derfor har vi været nødt til at købe nye hård plast mapper.
En investering i Bridge More er lige oppe over, da vi har fået et sponsorat fra Esbjerg´s selskabelige forening. Pengene skal bruges til indkøb af 5 maskiner, som vi vil bruge i forbindelse med vores arrangement med skolebridge og vores undervisningshold.
Undervisning
I år startede med ca. 15 til undervisning, hvor vi havde Sus Vang der tog efterår´s månederne. Efter jul har det været Henrik som primus motor for undervisningen med god hjælp fra flere bestyrelsesmedlemmer. Udbyttet af anstrengelserne er 4,5 par der starter næste år – to par torsdag eftermiddag de andre onsdag aften
Har bestilt Mads Krøjgaard til en undervisnings dag i september måned, har ikke fået en bekræftelse fra ham endnu. Spørgsmålet er, om vi skal arrangere et lidt mere svære kursusindhold med Jacob Røn.
Vi har fået skolebridge op at stå – Primus motor for skolebridgen har vi Niels Helbo, som kommer til at bruge meget tid på dette. Han har brug for mange hjælper, derfor er det vigtig at alle bestyrelsesmedlemmer hjælper til med dette.
Huset:
Efter ombygningen af vores lokaler synes jeg, at vi er faldet godt til. Der er stadigvæk ting vi kan forbedre. Mette er i løbende kontakt med huset, men som alle offentlige institutioner er ikke penge til noget som helst. Der er to ting, der er lidt irriterende for os, nemlig at radiatoren stadigvæk hyler. Elevationen trænger til at blive renoveret, og at den er funktionsdygtig når vi har weekend turneringer.
Huslejen vi betaler til Kommunen og er status quo.
Kontingent for den kommende bør vi hæve til 700 kr.
Fremtiden for Esbjerg Bridgecenter
Sidste år snakkede vi om at, vi skulle finde nogle ildsjæle, der ville løse nogle af de mindre opgaver. Dette må vi sige er lykkedes. Jeg vil gerne sige tak for arbejdet. I samme åndedrag kan jeg sige at vi i år får brug for flere p.g.a. skolebridgen, der vil kræve en stor indsats fra alle.
Angående Bridge More, skal vi investere i nogle flere, så vi har til 2 rækker til de spilleaftner, der er interesseret i at bruge den. På den lange bane er Bridge More en del af fremtiden.
Der er sikkert mange, der har gode forslag, lad os tage det under eventuelt og få en god konstruktiv debat om, hvordan vi kan udvikler Bridgecenteret.
- Aflæggelse af regnskab
Regnskabet for året 2018 blev fremlagt af Ernst. Der var et lille overskud på driften i 2018.
- Sidste år bestod styregruppen af Mette, Ernst, Henrik og Lars. Der udpeges medlemmer til styregruppen i kommende sæson efter generalforsamling i klubberne.
- Til revisorer genvalgtes Bo Thøgersen og Peter Jørgensen.
- Kontingent til EBC for kommende sæson fastsattes til kr. 200,- pr. medlem. Oplæg til kontingent i klubberne blev foreslået med en stigning på kr. 50,- til kr. 700,- pr. medlem for første spilleaften. Derefter også en stigning på kr. 50,- for efterfølgende spilleaftener.
Der var enighed om, at der kunne støttes med 15,- kr. pr. medlem til skolebridge.
- Indkomne forslag:
Lars havde forslag om køb af Bridge More. Det blev vedtaget, at der foreløbig købes 5 stk.
- Eventuelt:
Under eventuelt blev flere emner vedrørende lokaleforhold drøftet. Mette påtog sig at skrive til ”Nold” på Tobakken vedrørende dette. Nedenfor er indsat spørgsmål og svar. Svar er med kursivskrift:
Hej Nold
Vi havde repræsentantskabsmøde i Esbjerg Bridgecenter i går og drøftede følgende problemstillinger: 1. Elevator/ adgangsforhold. Der er flere eksempler på at elevatoren ikke kører på de tidspunkter, der er booket udenfor de tilbagevendende bookinger. Det er ved turneringer i weekender, hvor vi sidst havde problemer både lørdag og søndag. I går fungerede elevatoren ikke, da vi skulle gå og alle måtte ned ad trappen med stort besvær for nogle. En del stod i mellemgangen ved elevatoren og ventede, og det fik os til at drøfte en evt. brand. Står folk derude, kan de ikke komme nogen steder, såfremt elevatoren ikke fungerer og folk med nøgler er gået. Der er indimellem også problemer ved kraftig blæst og vi har tidligere talt om at lave en `forgang`. Vi indgår gerne i et samarbejde omkring forbedring af elevatoren.
Jeg har aftalt med Ove Knudsen fra Kommunen at vi får lavet en gennemgang af elevator samt adgangskontrol for at prøve at lokalisere fejlene. Det er noget kompleks, da det jo er fejl som er periodiske. Det kommer i gang så hurtigt, håndværkerne kan. Hvis det brænder, må man jo ikke bruge elevatoren som flugtvej. Det må vi skilte os ud af. Vi prøver i perioden, indtil vi har svar fra håndværkere at dobbelttjekke, at computerne har fået de relevante kommandoer.
2. Svamp? Der er flere, der har bemærket at deres tøj lugter muggent når de kommer hjem fra tobakken, herunder mig selv. Kan det have noget at gøre med det sort på loftet/ bjælkerne ved vinduerne?
Vi kommer op med nogle specialister i næste uge og får målt, om der er noget skimmel eller svamp deroppe og efterfølgende må vi beslutte hvad der skal gøres.
3. Rengøring. Vi skal have nye folk på den ugentlige rengøring i lokalerne og drøftede at jeres folk kunne være en mulighed. Hvad skal I have for den opgave? Det er støvsugning, aftørring af borde og vindueskarme samt gulvvask i køkkenet.
Du kan kontakte Betina ved Forenede rengøring som er vores rengøringspartner. 26892235
4. Depot Vi mangler depotplads efter ombygningen og drøftede muligheden af at om blå stålskab i undervisningslokalet kunne stå ude på loftet. Undervisningslokalet er meget presset på plads.
Yes No problems indtil nogen finder anden anvendelse af loftet:
5. Ved ombygning fik vi hylder i skabene i stedet for skuffer hvilket er en forringelse i forhold til det gamle køkken. Er der mulighed for at få nogle trådkurve i stedet for i skabene til venstre for vasken? Det var en omfattende liste, men jeg håber du får tid til at tage dig af.
Det ser PØ PÅ
-----------
Desuden blev der under eventuelt drøftet parkeringsforhold. Der er især problemer med parkering ved eftermiddagsbridge mandag og torsdag. Mette vil igen prøve at kontakte Esbjerg Kommune for at høre, om der er en løsning på problemet.
Esbjerg, den 9. april 2019
Referent: Cathrine
Referat fra repræsentantskabsmødet i Esbjerg Bridgecenter mandag den 19. marts 2018
Deltagere: Lars, Henrik, Gunhild, Ernst, Ulla, Mette, Peder, Kent og Cathrine.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og dirigent.
2. Formandens beretning.
3. Præsentation af kommende sæsons bestyrelsesmedlemmer (hvis muligt)
4. Regnskab og valg af 2 revisorer.
5. Fastsættelse af kontingent til EBC for kommende sæson.
6. Indkomne forslag.
7. Eventuelt.
1. Til dirigent valgtes Mette og til referent valgtes Cathrine.
2. Lars aflagde beretning, der er tilføjet nederst.
3. Sidste år bestod styregruppen af Mette, Ernst og Lars og Henrik. Der udpeges medlemmer
til styregruppen i kommende sæson efter generalforsamling i klubberne.
4. Regnskabet for året 2017 blev fremlagt af Ernst. Der var et lille underskud på driften i 2017.
Til revisorer genvalgtes Bo Thøgersen og Peter Jørgensen.
5. Kontingent til EBC for kommende sæson fastsattes uændret.
Oplæg til kontingent i klubberne blev foreslået til uændret kr. 650,- pr. medlem for første
spilleaften.
6. Ingen forslag.
7. Under eventuelt blev det drøftet, hvilke tiltag, der kan komme på tale for at synliggøre
bridge og hvorledes vi kan få flere til undervisning. Skal vi være med til foreningernes dag,
bridgens dag og andre arrangementer?
Referent: Cathrine
Beretning for Esbjerg Bridgecenter 19. marts 2017
Beretningen dækker for en periode af 1 år. Vi er primært 4 personer, der varetager
Bridgecentrets interesser. Samt personer, der løser ad hoc opgaver, når det er påkrævet. P.t. har
vi en del bestyrelsesmedlemmer, der laver et godt stykke arbejde.
Bridgeresultater
Igen i år fik vi et hold med til klubfinalen. Hvor var det dog spændende, de var millimeter fra at
vinde finalen. Det drejede sig kun om sidste kamp (1 spil ødelagde det hele) På Spar K s hold
spillede Carsten Claus Kjeld Sørensen samt Mads Krøjgård.
John og Carsten er stoppet på 1. divisionsholdet.
Vi havde 2 hold i 3. division (Lars U Henrik - Palle Jens Ole). Skal ud i en oprykningskamp
om en plads i 2. division og Kjeld S Bjarne _ Kim Bo fik en position midt i divisionen.
Desværre lykkedes det ikke Nis sammen med et fynsk par at rykke op i 3. division.
I mellemrækken fik Birthes hold placering midt i rækken (Børge Jørgen - Erik -Thomas)
Derudover har mange deltaget i 1 dags turneringer med positive resultater.
Næste sæson
Esbjerg Turneringen indledende turnering (hvis der bliver nogen) Nytårsturnering Drop in
IT
Vi er blevet flere til at kunne Bridgecentralen m.m. Når den nye version af bridgecentral BC3
kommer, skal vi have et par stykker med fra hver klub til et eksternt kursus.
Tilmeldingssystemet har fungeret godt vi skal over på BC 3, så snart det er muligt, da M
Bridge nu kan overføre de tilmeldte til bridgecentralen uden selv at skulle indtaste dem.
Investering i Bridge Spinner er sat på stand ny, indtil der er sket forbedringer med softwaren
.
Undervisning
Igen har vi haft ca. 15 gennem undervisningssystemet.
Derudover har vi haft Mads Krøjgård til en undervisningsdag. Hvilket viste sig at være en stor
succes.
Huset
Siden sidst er der sket en ombygning af vore lokaler. Det var påkrævet grundet indflytning af
Headspace, der har fået vores gamle køkken, toiletterne og det lille lokale. Vi har ganske vist
fået lidt mindre plads, men de nye toiletter samt køkken er væsentlig bedre end det, vi havde.
Som koordinator for dette har Mette ydet en stor indsats Vi er ikke helt i hus endnu, men tæt på.
Huslejen, vi betaler til Kommunen, er status quo.
Kontingent er det samme som sidste år.
Fremtiden for Esbjerg Bridgecenter
Sidste år snakkede vi om at skulle finde nogle ildsjæle, der ville løse nogle af de mindre
opgaver. Dette må vi sige er lykkedes. Vi vil gerne sige tak for arbejdet.
Der er sikkert mange, der har gode forslag. Lad os tage det under eventuelt og få en god og
konstruktiv debat om, hvordan vi kan udvikle Bridgecentret.
Styregruppemøde Esbjerg Bridgecenter d. 8. januar 2017 kl. 17:00
Deltagere
Lars Nielsen Henrik Kristensen Ernst Christensen Mette Brøsted Nielsen (ref.)
Referat 1. Velkommen til det nye medlem. Velkommen til Henrik, repræsentant for Spar K.
2. Evaluering af ombygningen, herunder nøgler.
Telefon – Lars ’donerer’ en mobiltelefon og får installeret et taletidskort i den. Man kan ringe ind såfremt man kender nummeret.
Nøgler – Der er nøgle til døren ud mod forpladsen både oppe fra garderoben og ned i gården (samme nøgle). Døren i gården åbner sammen med elevatoren, men er der problemer med elevatoren er det nødvendigt i weekender at have en nøgle.De øvrige dage/aftener kan man af nød komme ind via headspace, som er åben. Der lægges en nøgle med et gult skilt i den øverste kurv på skrivebordet, således at man kan tage den med hjem hvis man skal afholde turnering i weekenden. Den kan også anvendes til at låse op mod trappen.
Hængepartier ved selve ombygningen – Nold kontaktes af Mette ift.
- Radiator i det store rum hyler forfærdeligt
- Lyset på toilettet er meget længe om at slukke (strømforbrug)
- Nøgle til panelet ved elevatoren i nødstilfælde
- Smæklåsen på kontordøren skal fjernes / erstattes af en almindelig lås
- Ledning fra pc/ur er stadig i et hul mod køkkenet
- Gardinstænger skal sættes op på kontoret og i køkkenet
- Sorte udtræk på rørene, der går ned fra loftet i begge lokaler.
3. Undervisning, herunder ønske om ekstra undervisning i et eller flere emner.
Undervisning onsdage – Efter lidt opstartsproblemer er undervisningen nu velfungerende med 16 deltagere.
Undervisning hver 2. tirsdag før turnering ved Henrik – her møder ca. 10 op og alle er tilfredse med tilbuddet.
Skolebridge – dette emne blev ikke drøftet, men lægges ind under arbejdet for den undervisningsansvarlige.
Undervisning i temaer – der er ønsker og specielt fra de nyere spillere ift. undervisning weekend eller aften. Lars kontakter Mads Krøjgård for œ dags undervisning en lørdag eller søndag hurtigst muligt (svage 2 åbninger, doblinger mm). Udenbys klubber inviteres. Dette suppleres med opfølgning 2 mandag aftener af lokale undervisere (Henrik, Palle mfl.)
4. Fordeling af kommende arbejdsopgaver, herunder turneringer.
Arbejdsopgave
|
Ansvarlig
|
Turneringer
|
Lars
|
Undervisning
|
Henrik
|
Bibliotek
|
Henrik
|
Vedligeholdelse (bygning, rengøring)
|
Ernst
|
Indkøb
|
Ernst
|
Kortblanding
|
Ernst
|
Kasserer
|
Ernst
|
Presse
|
Mette
|
Lokalebookning
|
Mette
|
IT
|
Mette
|
Ansvarlige er ikke ensbetydende med at man selv skal lave al arbejdet, men man har ansvaret for at det bliver gjort.
Turneringer.
Indledende klubhold – Lars og Ernst
Begynderturnering – Ulla og Henrik
Distriktssølv – 24. marts men klubberne er ikke udpeget endnu
Prins Henriks Grandprix indledende turnering – Mette kontakter Varde og Bramming ift. et fælles arrangement idet området ikke kan bære turnering i alle klubber. Mette søger afhængig af resultatet (I hører via mail).
Der afholdes Drop In i maj, juni og august. Ernst er turneringsleder.
5. Strategi, herunder kommende investeringer.
Der blev enighed om at man skal kunne anvende mobile pay som betalingsmiddel ved turneringer, drop in mm. Nummeret knyttes til bridgecentrets konto – Lars og Mette sørger for dette.
Den nye version af Bridgecentralen er forsinket, men det forventes at den frigives og installeres i maj 2018.
Bridge Mate version III har en facilitet, således at man kan tilgå via en app og læse resultater. Den skulle kunne fungere med den nuværende version af Bridgecentralen, men der var enighed om at vi skal vide lidt mere inden den lægges på (Mette)
BridgematePro er fortsat under afprøvning. Der er enighed om at investere i dette så snart det er driftsstabilt, hvilket det ikke er endnu. Peder Nørgaard fortsætter som kortblander indtil dette indkøbes og er informeret.
Der er ønske om troldtex loft i det store rum mod garderoben. Dette for at dæmpe larmen.
Eventuelt.
Wifi Tobakken-Net – password sættes på opslagstavlen, når jeg har fået det.
Næste møde
Mandag d. 19/3 -2018 kl. 17 med efterfølgende fællesmøde med de to bestyrelser kl. 18:00. Der serveres smørrebrød.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Referat fra repræsentantskabsmødet i Esbjerg Bridgecenter mandag den 17.marts 2014
Deltagere: Ove, Lars, Nis, Ernst, Ulla, Mette og Cathrine.
Dagsorden:
- Valg af dirigent.
- Formandens beretning.
- Præsentation af kommende sæsons bestyrelsesmedlemmer.
- Regnskab og valg af 2 revisorer.
- Fastsættelse af kontingent til EBC for kommende sæson.
- Indkomne forslag.
- Eventuelt.
- Til dirigent valgtes Nis.
- Lars aflagde beretning, der blandt andet omfattede:
Resultater vedrørende EBC’s holdturneringer i årets løb.
Turneringer for kommende sæson.
Anskaffelse af 4 borde med skærme samt ny computer.
Huslejebetaling med kr. 25,- + moms pr. time, vi er i huset.
- Sidste år bestod styregruppen af Ulla, Ernst og Lars.
Gruppen er nu udvidet med Nis til 4 bestyrelsesmedlemmer i alt.
- Regnskabet for året 2013 blev fremlagt af Ernst. Til revisorer genvalgtes Bo Thøgersen og Peter Jørgensen.
- Kontingent til EBC for kommende sæson fastsattes uændret til kr. 150,- pr. medlem.
- Der var i 2013 et lille pænt overskud på driften, der til trods for huslejebetaling er medvirkende til, at kontingentet kan holdes uændret.
- Oplæg til kontingent i klubberne blev foreslået til uændret kr. 600,- pr. medlem for første spilleaften.
- Ingen forslag.
- Under eventuelt blev drøftet et eventuelt sponsorsamarbejde. Der arbejdes videre med sagen.
Referent: Cathrine
Onsdag d. 3. april 2013 kl. 18:00, spillelokalet på Tobakken.
På mødet deltog:
For Lille Klør:
- Bent Petersen
- Ernst Christensen
- Ulla Tradsborg
- Cathrine Underbjerg
- Mette Brøsted Nielsen (referent)
For Spar K:
- Ove Sandholdt
- Thomas Rønne
- Jørgen Samsing
- Nis Rasmussen
- Lars Nielsen (formand)
1. Valg af dirigent
Bent Petersen.
2. Formandens beretning v./Lars Nielsen.
Beretningen er vedhæftet referatet.
Beretningen taget til efterretning.
3. Regnskab og budget v./ Ernst Christensen.
Ingen bemærkninger.
Drøftelse af kommunens udspil ift. huslejebetaling. Der er ingen betaling i 2013 og det blev aftalt at vente og se, hvad der sker.
Der indkøbes rødvinsglas (Mette).
4. Præsentation af kommende bestyrelsesmedlemmer Ifølge vedtægterne skal hver klub stille med to medlemmer. Der meldes tilbage efter klubbernes udvælgelse.
5. Valg af to revisorer.
Bo Thøgersen og Peter Jørgensen.
6. Fastsættelse af kontingent til EBC for kommende sæson.150 kr. pr. person.
7. Turneringer.
Der er problemer med at få deltagere til turneringerne i Esbjerg. Der skal arbejdes med at oplyse mere omkring de enkelte turneringer. Til næste år satses på seniorpar, mixpar, damepar, samt klubturnering for medlemmer med grønt kort. Ulla tager initiativ til møde vedr. fordelingen.
Der er dropin fra juni måned og Ernst starter med at stå for turneringerne.
EDB udvalget arbejder med at sælge de gamle bridgemates.
8. Indkomne forslag
Kontingent i begge klubber er uændret
9. Evt.
Jørgen udarbejder materiale til hjemmesiden i forsøg på at rekruttere flere medlemmer.
Mette Brøsted Nielsen, april 2013.
Beretning for E B C 2 april 2013
Beretning dækker for en 2 årig periode og årsagen er, at der ikke har været afholdt møder bl.a. pga. udtrædelse af Vestkysten og Esbjerg Bridgeklub.
Fra at være 6 i styregruppen er vi reelt 3 mand nu med følgende opgaver: Ernst regnskab, Ulla turneringer Lars alt muligt mand. Meget foregår pr. telefon eller mail, og der holdes generelt for få møder.Bridgeresultater:Klubhold bronze til JohnŽs hold Hold rykket op i 2 division Henrik Kristensen hold (Henrik-Lars Jørgen-Arne)
Kim’s hold rykkede desværre ned i kval. syd
NisŽs hold rykkede op i mellemrækken
Derudover har mange spiller været ud og gøre sig bemærket.
Lokaler:
Nyt gulvtæppe, væggene er malet og 3 aktive spillere har renoveret lokalerne med bl.a. planter og billeder.
IT:
Nye bridgemates er indkøbt.
Der investeres i en ny printer med indbygget kopimaskine samt en bærbar computer til erstatning af den stationære.
Huset:
Kommunens krav om husleje for foreninger generelt var oprindeligt ca. 150.000,-kr baseret på en timepris på 60,50 (Lille Klør 132.888 kr. og Spar K 12.705 kr.). Beregningen er baseret på det antal timer, elevatoren har været åben og er derfor ikke reel. Der sker ikke videre i den sag i 2013.
Holdningen er at det er fair, at der skal betales for lys og varme
Ref. af Repræsentantskabsmøde 2011 i Esbjerg Bridgecenter
Mandag d. 11. april 2011 kl. 19.00 i Centret.
Velkomst ved formand Lars Nielsen.
Til stede: Lars, Ove, Ernst, Ulla og Hella (ref.)Fraværende: Erik - med afbud.
Formandens beretning 2010/2011
Bridgemæssigt: Esbjerg har nu 3 klubhold med i 3. division og œ hold i 1. division. Dvs. vi er synlige på landkortet.
Ove er også som turneringsleder rykket op, og har været brugt ved DM.
Medlemmer: Vi har et vigende medlemstal. På sidste bestyrelsesmøde aftalte vi at udarbejde en folder med aktiviteter, som appetitvækker til muligt interesserede. Den plan fastholdes.
Undervisning: Undervisningen foregår efter Nordisk Standard på nybegynderholdet. Der er ikke noget fortsætterhold i kommende sæson. Sidste år fik vi en kontakt ved JV, som tilbød et samarbejde i form af annoncering og artikel. Kontaktpersonen er ikke ansat mere, men Lars og Bent genoptager kontakt, og hvis det ikke lykkes, så forsøges Ugeavisen.
Lokaler: Nye bridge-ure og lydisolering af loft er etableret.
Da vi ikke skal flytte lokale, afsættes ressourcer til nyt gulvtæppe.
Turneringer: Esbjerg Turneringen er vendt til en succes. Nytårsturnering – ligeledes ok.
Drop-in. Ulla og Henrik stopper efter en stor indsats. Tak for det.
Ove, Ernst, Lars og Karin (som føl) tager næste sæson.
Der arbejdes på at lave en træningsturnering (med skærme) med 3. divisionsspillerne, hvor publikum kan ugle.
EDB: Der etableres en løbende reparation. af Bridgemate. Netforbindelsen giver problemer pt.
Bibliotek: Vi mangler en person, som vil lave et system, så bøgerne bliver registreret og kan udlånes, og ikke mindst afleveres igen.
Økonomi: Økonomien ser fornuftig ud.
Dagsorden:
- Valg af dirigent:
Bent Pedersen blev valgt.
- Formandens beretning
Lars Andersen fremlagde den mundtlige beretning, og der var efterfølgende disse kommentarer:
Bent: Forslag om at lave turneringen med divisionsspillerne med rama.
Marianne spurgte til undervisningen i kommende sæson, hvor hverken dag eller pris er fastlagt.
Hella (sekretæren) nedskriver Lars’ beretning, så den kan blive offentliggjort.
Beretningen blev godkendt.
- Aflæggelse af revideret regnskab og fremlæggelse af budget.
Ernst fremlagde regnskabet, som endte med et overskud på 5917 kr.
Der var følgende kommentarer:
Bent: ønskede en uddybende forklaring på posten IT
Marianne: iøjnefaldende at medlemstallet falder og mødeaktivitetsudgifterne stiger. Undrede sig over underskuddet på kaffe. (Bent forklarede, at klubberne får overskuddet)
Regnskabet blev godkendt.
Ernst gennemgik derefter budgettet, og forudsatte at medlemskontingentet er 600 kr. og at vi har 300 medlemmer.
Karin spurgte til udgifterne på undervisningen. Ernst kunne forklare, at underviserne får et mindre honorar, og deltagerantallet er faldende.
Budgettet blev godkendt.
- Præsentation af kommende sæsons bestyrelsesmedlemmer Valg af 2 revisorer:
Ernst og Ulla fortsætter fra Lille Klør
Ove og Lars fortsætter fra Spar K.
Vestkysten fusionerer med Lille Klør onsdag aften, derfor repræsenteres klubben ikke i den kommende sæson.
Bo Thøgersen og Peter Jørgensen blev genvalgt som revisorer.
- Fastsættelse af kontingent til EBC
Bestyrelsen foreslår status quo, og nye medlemmer får ikke rabat.
Marianne: Nybegyndere får et prøvemedlemsskab i 3 eller 6 måneder. Annoncering.
Ove: Mener ikke det lille kontingent er afgørende for om folk vil spille bridge
Karin: Det vil desuden betyde bøvl for turneringsplanlægningen. Forslag til gratis undervisning. Forslag om nedsættelse af en tænketank. Babyrækker for nybegyndere på ordinære spilleaftener.
Bent: Alt skal prøves for at skaffe flere medlemmer.
Henrik: Forsøg med alternative starttidspunkter for undervisningen. F.eks. efter Kulturnatten.
Bestyrelsens indstilling blev vedtaget.
- Indkomne forslag:
Bent: Foreslår, at vi får SE’s fibernet i centret. De har det på tobakken. Bent undersøger pris, og hvilke netværksmuligheder der findes – trådløst eller ej. Telefonen skal også kunne kobles på. Driftssikkerheden er et ultimativ.
Karin: Ønsker en præsentation af deltagerne ved mødestart. Bilagene bør også udsendes sammen med dagsordenen. Temaet tages op på kommende bestyrelsesmøde.
- Eventuelt:
- Drop In: Spillerne opfordres til at spille i sommerferien. Vi fastholder samme tilmeldingsform. Lars orienterer Karin om, hvilken tekst hun skal indtale på telefonen.
Formanden takkede for god ro og orden.
11. april 2011 Hella Hostrup
- Økonomi:
- Ernst gennemgik regnskabet, og vi lavede budget for 2011/12. Styregruppen anbefaler at fastholde et kontingent på 600 kr. i kommende sæson.
- Undervisning:
Lars tager fat i JV, og undersøger, om der stadig er basis for et samarbejde omkring reklamefremstød og dermed medlemshvervning. Vi besluttede at lave en folder, som egne medlemmer kan bruge som reklame – til udlevering - til eventuelle nye spillere.
Ove laver udkast til tekst, og Lars foretager det praktiske.
Der bliver ingen fortsætterhold i næste sæson.
Ove foreslår, at vi koordinerer undervisning for klubspillere i foråret.
Vi formoder, at Poul fortsætter undervisning af begynderhold om onsdagen.
- Lokaler
Stolene er blevet efterspændt.
Nøgle til køleskab hænger fremover på tavlen på kontoret – så behøver vi ikke at åbne ind til bridgeblanderen på spilleaftener.
- Bibliotek
Intet
- EDB
Ulla bad torsdagsspillerne om at tage de bridgemates fra, hvor tallene hænger, og give dem til Bent Christiansen.
- Turneringer i kommende sæson
26. marts distriktsfinale i damepar
1. maj for begyndere – højst spillet i 2 år – klubspillere, som har grønt kort.
4 borde i 3. division
Esbjerg-turnering lørdag d. 29.10.2011 i Lille klørs regi – guldturnering.
Champagneturnering 30. dec. 2011.
Drop-in: Lars, Ove og Ernst fordeler aftnerne. Karin Korup hjælper efter aftale.
Ulla byder på vegne af centret ind på indledende runder for mix, senior og damepar og på alle finaler.
- Kontorartikler
Ernst køber fortsat det der mangler.
- Evt.
Hvis der til næste sæson sker en fusion mellem Lille Klør og Vestkysten, så kommer der andre dagsordenspunker til repræsentantskabsmødet.
19. marts 2011 Hella Hostrup
Referat af styregruppemøde sæson 2009-10 i Esbjerg Bridgecenter
d. 8. marts 2010
Til stede: Esbjerg Bridgeklub: Lis Køhlert, Else Kruse; Spar K:, Lars Nielsen; Lille Klør: Ulla Tradsborg, Ernst Christensen; Vestkysten:, Erik Ladekjær Larsen, Hella Hostrup (referent)
On and off: Ove Sandholt p.g.a. undervisning.
- Dato for repræsentantskabsmøde, samt datoer for kommende sæson:
Fastlagt til d. 12. april kl. 19.00 Tobakken.
Laksesnitter m.m. bestilles hos Sydvesten. (Ernst/Ulla)
Klubberne melder tilbage til Lars, hvor mange der kommer.
- Undervisning for næste sæson. Nybegynder – klubspillere – elitespillere.
Poul Schmidt har købt Nordisk standard, og været til undervisning i systemet. Vi skal have undersøgt kvaliteten, og efterfølgende set på muligheden for at centret investerer i undervisningsmaterialet, da det koster 500.- kr. pr. halvår for hver elev.
Henrik underviser fortsat klubspillere – han kommer med et udspil.
Der forsøges etableret en eliteturnering. 3 kampe á 20 spil evt. med skærm. Centret giver mad og drikke til maden.
- Strategi for fastholdelse af medlemmer
Vi vedtog en introduktionspris for medlemskab af vores klubber for folk der har gået til undervisning, og som ikke tidl. har spillet i klub. De kan 1. år blive medlem for 300,- kr. – som så går til forbundet. Klubberne skal ikke betale bidrag til Centret for disse medlemmer.
Vores udgifter er blevet mindre (lokaleleje), derfor bliver satserne følgende det kommende år:
600 kr. for 1 spillegang, 950 for 2 gange og 1300 for 3 gange i samme klub.
- Økonomi – herunder fastsættelse af næste års kontingent.
Bidraget til EBC medsættes til 150,- kr. pr. medlem.
Det kommer i sæsonpausen lyddæmpende plader på lofter i den lavloftede del af spillelokalet. Hvis ikke Tobakken betaler, så gør vi det selv.
Der er indkøbt nye bridgemate.
Budgettet blev vedtaget og forelægges repræsentantskabet.
- Diverse
Turneringer:
A: 17. april/18. april 10: Distriktsfinale åben par. Turneringsleder m.v. Ove
B: 2. maj 10: Indledende klubhold. Turneringsledere: Ulla og Ernst. Vestkysten stiller med 4 - 5 hjælpere, da turneringen foregår på 2 etager. Service lånes hos Sydvesten.
C: 30. Okt. Esbjergturneringen. Lille klør søger om guldpoint.
Evt.
Hvis nogle bridgemate ikke dur, så bedes man tage nye i Spar K’s kasse, så vi kun forstyrrer den samme kasse.
Ref. Hella Hostrup 11.3. 2010.
Referat af 1. styregruppemøde sæson 2009-10 i Esbjerg Bridgecenter d. 17. aug. 2009.
Til stede: Esbjerg Bridgeklub: Lis Køhlert, Else Kruse; Spar K: Ove Sandholt, Lars Nielsen; Lille Klør: Ulla Tradsborg, Ernst Christensen; Vestkysten:, Hella Hostrup (referent)
Afbud: Erik Ladekjær Larsen
1. Esbjerg Turneringen 25. okt. 2009
Turneringen er godkendt som guld- og sølvpointturnering p.g.a. jubilæer.
Turneringsleder: Ulla, Regnskab: Ernst, Kaffe: Lis og Else, Mad bestiller Ulla ved Sydvesten. Klubberne opfordres til at skaffe sponserede vingaver, og Ernst forsøger at skaffe frugt. Tilmeldingsliste hænges op i vores lokale, og de sendes til klubberne i Varde, Bramming og Ribe.
2. Distriktsturneringer:
Ulla: EBC har fået en del turneringer tildelt:
30. aug. 09: Klubhold. Turneringsleder: Ulla. Kaffe: Ernst.
31. okt./1. nov. 09: Kval. Syd. Ulla påtager sig det praktiske.
21. nov. 09: Indledende damepar. Turneringsleder m.v.: Henrik
5. dec. 09: Indledende veteranpar. Turneringsleder m.v:. Ernst.
30. dec. 09: Nytårsturnering: Lars og Ernst.
6. febr. 10: Indledende mix. Turneringsleder m.v.: Lars.
6. marts 10: Indledende åben par: Turneringsleder m.v.: MANGLER
17. april/18. april 10: Distriktsfinale åben par. Turneringsleder m.v. Ove og MANGLER
2. maj 10: Indledende klubhold. Turneringsledere: Ulla og Ernst. Vestkysten stiller med 4 - 5 hjælpere, da turneringen foregår på 2 etager.
3. Undervisning
Ove:
I sæson 2008-09 afvikledes begynderundervisning og det gav et overskud på 6000,- kr.
I sæson 2009-10 forventes start af både et begynderhold og et hold for viderekommende. 10-12 deltagere er minimum for opstart af et hold.
Derudover forventer vi at starte undervisning af turneringsspillere, og Ove forsøger igen at starte et weekendkursus for klubspillere med Mads Kløjgaard.
Ulla laver et lokalt kursus i Bridgecentralen d. 12. sept. Kl. 10-18 på Tobakken. BEMÆRK datoen – da den er ændret.
Der er lavet et nyt fællesnordisk undervisningssystem, som begynderundervisningen vil benytte.
4. Bibliotek
Lars indkøber et alm. skab – uden glas og uden hjul. Klubberne opfordres til at indkalde alle udlånte bøger, så biblioteksudvalget kan registrere bøgerne. Klubberne finder selv ud af, hvordan de gør opmærksom på samlingen på klubaftener.
5. EDB
Ulla: Der har været problemer med netforbindelsen, primært fordi der var gravet ledninger op, men også fordi nogen - måske i et forsøg på at finde fejlen – har pillet vel meget ved ledningerne. Der er fortsat problemer med den bærbare, Ulla tager kontakt til Bent K. Peter Jørgensen har etableret trådløst netværk i Klubben.
Ernst og Lars undersøger markedet for en printer med kopifunktion.
6. Lokaler:
Ernst: Vi har lejet en maskine, som skal vokse gulvet i spillelokalet. Bordene flyttes efter drop-in d. 18. aug. Ugen efter renses tæpper.
7. Økonomi
Ernst: Det kører planmæssigt, og de nødvendige indkøb til kommende sæson laves.
8. Konstituering og ansvarsområder
Referat af Repræsentantskabsmøde 2009 i Esbjerg Bridgecenter
Onsdag d. 15. april 2009 kl. 17.00
Til stede: Ove, Lars, Ulla, Bent, Kathrine, Henrik, Ernst, Thomas, Else, Lis, Kirsten, Erik og Hella (referent). Alle 4 klubber var således repræsenteret.
Velkommen til alle 4 klubber ved næstformand Lars Nielsen.
Ad 1 Valg af dirigent
Bent blev valgt. Dirigenten indledte med at konstatere, at mødet ikke er indkaldt tidsmæssigt korrekt. Da der ikke var indvendinger eller protester mod dette fortsatte mødet.
Ad 2 Styregruppens beretning
Næstformanden aflagde beretningen for 2008/2009:
Der er etableret køkkenfaciliteter.
Biblioteket er ved at blive reetableret, da der er for stort svind. Det er ikke tydeligt, hvad man gør, og hvor bøgerne befinder sig.
Oprydningen strammes op i klubberne.
EDB: Ny router og ny skærm indkøbt.
Der er afviklet en række turneringer i det forgangne år.
Husleje: Der arbejdes løbende for at få Esbjerg Kommune til at ændre praksis for inddrivelse af husleje for EBC, når huslejerne for bridgeklubberne i kommunen skal harmoniseres.
Undervisning: Vi har haft 24 nybegyndere til undervisning i år. Vi skal kraftigt opfordre til at disse elever sluses ud i Centrets klubber eller fortsætter på undervisningshold for viderekomne.
Ulla etablerer et kursus i Bridgemate i aug. måned.
Kommentarer:
Der kom forslag til, at vi laver fælles oprydningssedler til alle klubber.
Opfordring til at Bridgemate renses.
Undervisning: Der er overfor kursisterne lavet reklame for spillesteder udenfor EBC’s regi. Dette er ikke tilfredsstillende. Klubbernes medlemstal er generelt vigende, derfor er det vigtigt, at vi beholder nye spillere i vores klubber.
Der kom forslag om at lave en reklamekampagne i Ugeavisen op til spillesæsonen. Kathrine tager affære.
Beretningen blev herefter vedtaget.
Ad 3 Aflæggelse af revideret regnskab og fremlæggelse af budget
Ernst gennemgik regnskabet, som blev vedtaget.
Ernst gennemgik herefter budgettet, som også blev vedtaget.
Ad 4 Præsentation af sæsonens bestyrelsesmedlemmer
Punktet blev udsat, da klubberne endnu ikke har haft generalforsamling og konstitueret sig.
Ad 5 Fastlæggelse af kontingent til EBC for den kommende sæson.
Emnet drøftedes allerede under budgetlægningen, og konklusionen er at kontingentsatsen bibeholdes uændret. 750 kr. for en aften og 1300 for to aftener i samme klub. Passivt medlemskab 300 kr.
Ad 6 Indkomne forslag
Bent foreslog vedtægtsændringer, så vedtægterne afspejler, at vi er 4 klubber i EBC. Bent fik mandat til at foretage disse ændringer.
Ad 7 Evt.
1. EBC byder ind på flere turneringer i den kommende sæson. Esbjerg Turneringen bliver en jubilæumsturnering, da både Vestkysten og Esbjerg Bridgeklub har jubilæum. Ulla har lavet annonce.
2. Der er forslag om at lave en velgørenhedsturnering. Emnet behandles af styregruppen.
3. Generalforsamling i distriktet 5. maj i Ribe. Bent deltager.
20. april 2009 Hella Hostrup
Referat af 3. styregruppemøde i Esbjerg Bridgecenter d. 20.marts. 2009
Til stede: Esbjerg Bridgeklub: Lis Køhlert, Else Kruse; Spar K: Lars Nielsen; Lille Klør: Ernst Christensen; Vestkysten: Erik Ladekjær Larsen, Hella Hostrup (referent)
1. Godkendelse af referat
Datoen på sidste referat er forkert. Der står august i stedet for jan. Hella forsøger at få det rettet på nettet.
2. Økonomi
Regnskabet blev uddelt, og Ernst gennemgik det. Konklusionen er, at foreningen har en sund økonomi. Der er i år brugt penge på nyt køkken, og det er der også økonomi til.
Budget for næste sæson blev vedtaget. Bestyrelsen anbefaler, at kontingentsatsen bliver uændret, og det betyder at foreningen budgetterer med et overskud på 1.500 kr.
Kontingentet forventer vi hermed bliver 750 kr. for en enkelt spilleaften og 1.300 for 2 spilleaftener i samme klub.
3. Generalforsamling
Generalforsamlingen fastsættes til den 15. april 2009 kl. 17.00. Lars laver invitation
4. Esbjergturneringen
Afvikles som en guld-pointsturnering pga. jubilæer.
5. evt.
Hella spørger Ulla, om hun som superbruger vil lave et lokalt kursus i Bridge-mate.
Ernst havde smagsprøver på ny vin med. Vi enedes om en vin, som kan købes fordelagtigt.
22. marts 2009 Hella Hostrup, ref.
Referat af 2. styregruppemøde i Esbjerg Bridgecenter d. 18. januar. 2009
Til stede: Esbjerg Bridgeklub: Lis Køhlert, Else Kruse; Spar K: Lars Nielsen; Lille Klør: Ulla Tradsborg, Ernst Christensen; Vestkysten: Erik Ladekjær Larsen, Hella Hostrup (referent)
1. Kortblander – politik ang. levering af kort til klubber, der ikke er under DBF
Beslutning: Vi giver mulighed for – fra sæson 2009-10 – at et medlem af EBC kan få blandet kort til turneringer udenfor EBC. Dette skal afregnes efter aftale med kasseren.
Kortblanderen har mandat til at afvise arbejdet, hvis arbejdsbyrden bliver for stor.
2. Husleje
Vi afventer en dialog med Esbjerg Kommune om betaling af husleje.
3. Lokaler
Der er sat varmemålere op, og de tjekkes jævnligt, som dokumentation for temperaturproblemer. Samtidig er der luftet ud i radiatorerne, så det kan være det afhjælper problemerne.
Husk aldrig at slukke for radiatorerne.
Centrets stole trænger til at blive spændt op m.m. Erik, Ernst, Lis og Lars mødes fredag d. 7. februar kl. 15 og ordner det.
Når der skiftes lysstofrør, så skal glimttænderen også skiftes. Alle skifter løbende, når de opdager defekte rør.
Vi skal sætte nye poser i skraldespandene, når vi fjerner de fyldte.
Rengøring af toiletter og defekte pærer o.l. hører under Tobakken.
4. Bibliotek
Lars køber et fleksibelt skab – med lås -, og biblioteksudvalget finder herefter en procedure, hvor bøgerne kan lånes, og hvor vi også ved, hvem der har lånt bøgerne.
5. EDB -
Ulla sørger for routeren.
Lars køber en fladskærn til kontoret.
Ulla kontakter Claus Øgaard, og finder ud af, hvilken version vi skal køre. Vores Bridgemate skal gerne passe sammen med de andre, som bruges i Vingsted.
6. Turneringer i foråret
Vi skal afvikle
1. Semi-Veteran 24. jan. 09. Lars og Ernst ansvarlig.
2. Distriktsfinale i Mix par 25.-26. april. Ove og Lars ansvarlig, Ernst kaffe.
3. Begynderturnering 19. april. Ulla skaffer hjælpere.
Ulla melder desuden ind på alle slags turneringer.
7. Kontorartikler m.m.
Der er købt nye regnskabssedler.
8. Evt.
Lille klør har fået oplysningskort til foreningsfortegnelsen i Esbjerg Kommune. Alle klubber udfylder skemaet. Hella foreslår, at vi sender ind samlet. Hvis I sender skemaerne til mig, så gør jeg det.
De turneringsansvarlige må ikke rette i opsætningerne – hvis der f.eks. skiftes fra hold eller par. Det er uhensigtsmæssigt for de andre klubber.
Opfordring til at folk kender deres medlemsnummer i DBF. På hjemmesiden giver det mulighed for at udskrive elektroniske meldekort. Er man substitut, er det også godt for turneringslederen. Skriv det på meldekortet.
18.1.2009 Hella Hostrup, ref.
|