Spilleaftener

Vi spiller tirsdag aften fra 18:30 til  ca 22-23 tiden.

Vi spiller i Munkebo Kultur & Administrations Center kantine

Indgang fra bagsiden (fra den gamle sportsplads)

Vedtægter for Munkebo bridgeklub

(revideret 2019)

1. Navn og hjemsted.

• Klubbens navn er Munkebo Bridgeklub. Klubben er stiftet den 31. august 1965 og dens hjem- og spillested er Munkebo.

2. Formål.

• Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for gennem turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne i de gængse turneringsformer.

3. Medlemskab.

• Som medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen

• Endeligt afslag af medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.

4. Tilhørsforhold.

• Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund (distrikt Fyn), og forbundets og distriktets vedtægter er gældende for klubben og dens medlemmer. Klubben er tilsluttet Mesterpoint-ordningen.

5. Bestyrelsen.

• Bestyrelsen består af 5 medlemmer, der vælges for to år ad gangen. Ved hvert års ordinære generalforsamling er der mindst 2 medlemmer på valg.
  • Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 medlemmer er til stede.
  • Bestyrelsen konstituerer sig snarest muligt efter valget med næstformand og sekretær.
  • Ved vakance indtræder suppleanter i henhold til valget på seneste ordinære generalforsamling. Er dette ikke tilstrækkeligt, kan den tilbageværende bestyrelse selv supplere sig.
  • Et bestyrelsesmedlem udnævnes til materialeforvalter.

6. Bridgeturneringer.

• Bestyrelsen udpeger for hele året et turneringsudvalg med 3 medlemmer, hvoraf mindst én sidder i bestyrelsen.
  • Turneringsplanen udarbejdes af turneringsudvalget for det kommende halvår. Udvalget udpeger blandt sine medlemmer turneringsledere til de enkelte turneringer. Planen offentliggøres i klubbens program for halvåret.
  • Turneringsudvalget er samtidig klubbens lov - og regelfortolkende udvalg, som behandler evt. klager på turneringsledelsens afgørelser.

7. Regnskabsår.

• Klubbens regnskabsår følger spilleåret, altså til og med den sidste spilleaften i foråret, hvorefter det nye regnskabsår begynder.

8. Generalforsamling.

• Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år på sidste spilleaften i foråret. Dato for den ordinære generalforsamling indvarsles automatisk i klubbens program for andet halvår.

• Dagsordenen skal altid indeholde følgende i den angivne orden:

2. Formandens beretning
  3. Kassererens aflæggelse af regnskab
  4. Indkomne forslag
  5. Fastlæggelse af kontingent
  6. Valg af formand eller kasserer (formand ulige år kasserer lige år)
  7. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer
  8. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen
  9. Valg af 2 revisorer
  10. Valg af 1 revisorsuppleant
  11. Eventuelt

• Forslag, som skal behandles, skal meddeles skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingen.
  • Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uden hensyn til antallet af fremmødte medlemmer, og alle dagsordenens punkter afgøres ved simpel stemmeflertal.
  • Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen eller af 1/3 af medlemmerne og indkaldes med mindst 4 ugers varsel. Forslag skal være formanden i hænde 14 dage før en ekstraordinær generalforsamling.
  • Kontingent fastsættes hvert år af generalforsamlingen. Der skal bruges 20 25 % af kontingentet på præmier på årsbasis.
  • Afstemninger skal være skriftlige, såfremt bare ét medlem forlanger det.

9. Økonomi, regnskab og revision.

• Bestyrelsen er overfor generalforsamlingen ansvarlig for regnskabet.
  • Foreningens regnskab føres af kassereren.
  • Regnskabet revideres af de på generalforsamlingen valgte revisorer.
  • Hverken medlemmer eller andre er ejere af foreningens formue.

10. Tegningsret og hæftelse.

• Foreningen tegnes udadtil af underskrift af formanden og kassereren.
  • For foreningens forpligtelser hæfter alene dens formue.

11. Opløsning af foreningen.

• Opløsning af foreningen kan kun finde sted med ¾ flertal på to hinanden følgende generalforsamlinger, hvoraf den ene skal være ordinær.
  • I tilfælde af opløsning tilfalder foreningens aktiver Danmarks Bridgeforbund.

BridgeCentral, 15. december 2023