Seneste generalforsamling

Bridge 80

Indkaldelse til Ordinær Generalforsamling

                    

Odense, den 28. marts 2024.

Hermed indkaldes der jfr. Klubbens vedtægter § 8, til ordinær generalforsamling

Tirsdag, den 30. april 2024 kl. 18.30 i Bridgehuset, Bogensevej 27, Odense N.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling:

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Godkendelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag.
    • Skal fremsendes senest 2 uger før gen. Forsamlingen
  7. Valg af formand (lige år)
    • Morten Kølbæk er på valg og villig til genvalg
  8. Valg af kasserer (ulige år)
  9. Valg af sekretær (ulige år)
  10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
    • Bestyrelsesmedlem, næstformand Elin Oris Larsen er på valg og villig til genvalg
    • Vi mangler et bestyrelsesmedlem, bestyrelsen foreslår John Kristiansen
  11. Valg af suppleanter
    • 1.suppleant Bent Rolin er på valg
    • 2.suppleant  mangler
  12. Valg af revisor og revisorsuppleant
    • Revisor Jens Ove Jensen er på valg
    • Revisorsuppleant Peter Riken er på valg
  13. Valg til diverse udvalg
    • Festudvalg
    • Turneringsudvalg
    • Lægning af kort
  14. Eventuel


Med venlig hilsen

        p. b. v.

Morten Kølbæk



Tidligere generalforsamlinger

Generalforsamling 2023

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Bridge80                                                                                Odense, den 28. marts 2023.

Hermed indkaldes der jfr. Klubbens vedtægter § 8, til ordinær generalforsamling

Tirsdag, den 25. april 2023 kl. 18.30 i Bridgehuset, Bogensevej 27, Odense N.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling:

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Godkendelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag.
    • Skal fremsendes senest 2 uger før gen. Forsamlingen
  7. Valg af formand (lige år)
  8. Valg af kasserer (ulige år)
    • Marianne Løkke er på valg og villig til genvalg
  9. Valg af sekretær (ulige år)
    • Solveig er på valg og ønsker ikke genvalg.
    • Bestyrelsen foreslår Irene Andersen
  10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
    • Jan Thor er udmeldt og kan derfor ikke genvælges
    • Bestyrelsen foreslår Torben Laan Andersen
  11. Valg af suppleanter
    • 1.suppleant Torben Laan kan ikke genvælges da han nu er i bestyrelsen
    • 2.suppleant John Christiansen er på valg.
  12. Valg af revisor og revisorsuppleant
    • Revisor Irene Andersen kan ikke genvælges da hun nu er i bestyrelsen
    • Revisorsuppleant Peter Riken er på valg
  13. Valg til diverse udvalg
    • Turneringsudvalg
    • Lægning af kort
  14. Eventuel
    • Klubkoordinator


Med venlig hilsen

        p. b. v.

Morten Kølbæk


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat af generalforsamling i Bridge 80 den 25. April 2023 kl 18:30

30 medlemmer deltog.


1. Valg af dirigent og referent.

John Oris blev valgt som dirigent.

Solveig blev valgt som referent.


2. Formandens beretning.

Morten Kølbæk fremlagde beretningen som blev enstemmigt vedtaget. Beretningen er indsat nedenfor.


3. Regnskab.

Marianne fremlagde regnskabet for 22/23. Der blev rejst spørgsmål om bank gebyrer. Marianne har undersøgt prisen for dette og det kan desværre ikke gøres billigere.

Regnskab blev enstemmigt godkendt.


4,Budget 23/24

Marianne fremlagde budget for 23/24.

Budgetteret overskud 2750 kr. under forudsætning af stigning på 10 medlemmer.

Budget enstemmigt godkendt.


5. Fastsættelse af kontingent.

Kontingentstigning for primærmedlemmer til 1100 kr. og for klubmedlemmer til 900 kr.


6.Indkomne forslag.

Finn har indsendt forslag om start på klubaftener kl. 18,30, såfremt dette ikke koster medlemmer.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget og Morten snakker med de resterende 6 medlemmer om tidspunktet.


7. Formanden ikke på valg i år.


8. Valg af kasserer.

Marianne genvalgt med applaus.


9. Valg af sekretær.

Irene blev enstemmigt valgt.


10. Valg af bestyrelsesmedlem.

Torben Laan blev enstemmigt valgt.


11. Valg af suppleanter.

John Kristiansen blev valgt som 1. suppleant.

Bent blev valgt som 2. suppleant.


12. Valg af revisor og suppleant.

Jens Ove blev valgt som revisor.

Peter Riken blev valgt som suppleant.


13. Udvalg.

Morten, Torben og nyvalg af Mona til turneringsudvalg.

Kortlægning udvalget fortsætter med Peter Riken, Marianne, Lone, Bent, Pernille, Erik, John og Morten.

Festudvalg forsætter med Irene, Conni og Elin.


14. Evt.

Klubkoordinator Irene fortsætter.

Medlemmerne kan via Energi Fyn støtte Bridge 80.

Bestyrelsen takker for gaverne fra medlemmerne


Godkendt af                        den      /       - 2023



__________________________                _______________________________


John Oris Larsen                                      Solveig Christensen


Dirigent                                               Ref.



Bridge 80 bestyrelsens beretning for 2023.


I sæsonen 22-23 mærkede vi heldigvis kun ganske lidt til Corona selvom smittetallene i efteråret var stigende. Det blev dog aldrig værre end at vi kunne gennemføre alle de planlagte turneringer.


I sidste sæson hvor december-smittetallet var over 50.000 smittede pr dag fik vi jo kun en ”juleafslutning light”. Men i år hvor der er ikke var Corona begrænsninger fik vi heldigvis en rigtig juleafslutning med flæskesteg og hvad dertil hører.


En turneringsplan til 36 medlemmer gav ikke mulighed for så mange varianter som vi ellers har været vant til, men vi fik en god start med Elins hjemmebagte boller. Men her sidst på sæsonen hvor vi fik hjælp af Randi og Kirsten plus Berit og Cathrine blev vi heldigvis tilstrækkelig mange borde til at spille klubmesteren opdelt i 2 rækker.


Den store juleturnering blev sikkert vundet at Torben og Pernille med Peter og Torben på anden pladsen.

I klubsølv må vi sige at Torben og Pernille lavede en helt ekstra ordinær score på landsplan scorede de 72% hvilket gav en første plads på landsplan. Tillykke med guldpointene for sejren.


Udover vores tirsdags turneringer har vi både været værter for Rød Klub og deltaget i de 5 turneringer der har været, vi fik ros for arrangementet og Irenes roulader. Bridge80 blev nummer 6 ud af de 14 klubber, flot.

På nettet er vores Funbridge turnering som blev startet sidste år stadig kørende. Vi er 15-20 deltagere hver uge og kommer fra både Bridge80, Klør5, Bridgeakademiet og nogle af nye fra kursusholdet.


Igen i år har der været undervisning af nye bridgespillere i Bridgehuset. Tirsdag aften har Claus undervist 18 anden års kursister og mandag eftermiddag plus torsdag aften har Leif undervist ca 30 nybegyndere. Anden års kursisterne skal ud i klubberne og spille fra næste sæson, vi har en forventning om at nogle af dem vælger at fortsætte med at spille om tirsdagen.


I Bridge80 havde vi sidste år et samarbejde med Klør5 og Bridgeakademiet om åbent hus. Det vil vi gerne fortsætte med og er lige nu vi ved at planlægge sommerens åbne huse. Vi forventer at holde åbent de sidste 3 mandage i august. Nærmere info kommer pr mail.


Vi har fået et varsel om en huslejestigning på kr 100 pr medlem for næste sæson renten er steget,  energipriserne er steget og samtidig lukker onsdagsklubben. Den 100kr vender vi tilbage til i forbindelse med budget og kontingent for næste år.


Tak for samarbejdet i året løb med en dejlig bestyrelse, specielt velkommen til vores suppleant Torben Laan som trådte til i stedet for Jan Thor.


Stor tak til Solveig, Peter, Erik, Lone, Marianne og Pernille for deres kæmpe indsats med alle de mange lagte kort. Vi har jo ikke bare lagt kort til Bridge80, men også til Klør5, Bridgeakademiet og undervisningsholdet. Så der er tjent gode penge til klubkassen. En speciel tak til Solveig som har været med alle årene og nu gerne vil trække sig lidt tilbage. Vi kommer til at savne dig, selvom vi er glade for at byde Bent velkommen i teamet.


Sidste men ikke mindst, tak for opbakningen fra alle jer medlemmer. Både de positive tilkendegivelser igennem året og jeres meget positive holdning til klubben og bestyrelsen. Tak for det.


På bestyrelsens vegne

Morten Kølbæk



Generalforsamling 2022


Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Bridge80                

Odense, den 4. april 2022.

Hermed indkaldes der jfr. Klubbens vedtægter § 8, til ordinær generalforsamling

Tirsdag, den 26. april 2022 kl. 18.30 i Bridgehuset, Bogensevej 27, Odense N.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling:

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Godkendelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag
    1. Skal fremsendes senest 2 uger før gen. Forsamlingen
    2. Bestyrelsen foreslår ændring af §8 i vedtægterne

Pkt 13 i dagsordenen foreslåes ændres:

          Fra ”Evt. valg til distriktets bestyrelse”

          Til ”Valg til diverse udvalg”

  1. Valg af formand (lige år)

Morten Kølbæk er på valg og villig til genvalg

  1. Valg af kasserer (ulige år)
  2. Valg af sekretær (ulige år)
  3. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

Elin er på valg og villig til genvalg

  1. Valg af suppleanter
    1. suppleant Torben Laan Andersen er på valg og villig til genvalg
    2. suppleant Chalotte Billenstein er på valg og ønsker ikke genvalg
  2. Valg af revisor og revisorsuppleant

Revisor Irene Andersen er på valg og villig til genvalg

Revisorsuppleant Peter Rieken er på valg og villig til genvalg

  1. Valg til diverse udvalg
    1. Turneringsudvalg
    2. Lægning af kort
  2. Eventuel
    1. Fleksible turneringer
    2. Klubkoordinator


Med venlig hilsen

        p. b. v.

Morten Kølbæk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat af ordinær generalforsamling den 22. april 2022 kl 18:30

Der var 32 fremmødte medlemmer.


1. Valg af dirigent og referent.

John Oris blev valgt som dirigent.

Solveig Christensen som referent.


2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Morten Kølbæk fremlagde beretning som blev enstemmigt vedtaget. Beretningen er indsat nedenfor.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Marianne Løkke fremlagde regnskab, som blev enstemmigt vedtaget.


4. Godkendelse af budget.

Marianne Løkke fremlagde budget, som blev enstemmigt vedtaget.


5. Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent. Dette blev enstemmigt vedtaget.


6. Indkomne forslag.

Bestyrelsen foreslog sproglig ændring af § 8 i vedtægterne til pkt. 13 i dagsordnen.

Enstemmigt vedtaget og ændres til ”Valg til diverse udvalg”.


7. Valg af formand.

Morten Kølbæk blev enstemmigt valgt.


8. Valg af kasserer.

Denne er på valg i ulige år.


9. Valg af sekretær.

Denne er på valg i ulige år.


10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Elin Oris Larsen blev enstemmigt valgt


11. Valg af suppleanter.

Torben Laan Andersen blev genvalgt som 1. suppleant.

John Kristiansen blev valgt som 2. suppleant.


12. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Irene Andersen blev genvalgt som revisor.

Peter Riken blev valgt som revisorsuppleant.


13. Valg til diverse udvalg.

Festudvalg er Conni Krone, Irene Andersen og Elin Oris Larsen.

Turneringsudvalg: Morten Kølbæk, Torben Laan Andersen og Jan Thor Hansen

Kortlægning: Pernille Andersen, Peter Riken, Marianne Nielsen, Lone Taisen og Solveig Christensen.


14. Eventuelt.

Punktet indeholdt drøftelse af bl.a. fleksible turneringer, ændring af mødetid på klubaftener til 18.30, input til turneringsudvalget, gennemgang af spørgeskemaundersøgelsen. Da der ikke kan vedtages noget under dette punkt, tages de forskellige input med tilbage i henholdsvis bestyrelse og turneringsudvalg til videre behandling.

Orientering om at Irene fra sæsonstart bliver klubkoordinator i forbindelse med klubaftenerne.


Bestyrelsen vil gerne sige tak for de flotte vin/slik gaver fra medlemmerne.



Godkendt af den      /       - 2022



__________________________                _______________________________

John Oris Larsen                        Solveig Christensen

Dirigent                                Ref.




Bridge 80 bestyrelsens beretning for 2022.

Sæsonen 21-22 blev stærkt påvirket af Corona og derfor ret særpræget, men der var heldigvis kun ganske få tirsdage hvor vi ikke spillede bridge.


Vi startede meget optimistisk med fuld turneringsplan og det gik også godt indtil midt november hvor smittetallene blev så høje at vi gik over til en ”Nødturneringsplan”. For at mindske smitterisikoen spillede vi derefter med et fastsiddende par ved hvert bord og mulighed for at melde fra indtil kl 12 på spilledagen hvis man var syg eller utryg ved at komme.


Nødturneringsplanen og et varierende antal par hver aften fortsatte hele vinteren igennem. Så vi blev efterhånden vant til at justere skifteplan fra gang til gang.


I december hvor der var over 50.000 smittede pr dag fik vores juleafslutning også et Corona-præg. For at smittesprede mindst muligt blev det til en ”juleafslutning light”, som i praksis var gløgg og æbleskiver i pausen.


Vi skulle helt hen til den 22.marts før smittetallene blev så lave at vi kunne komme vi tilbage på normal turneringsplan igen. Så det lykkedes lige præcis at få afsluttet efterårets holdturnering inden sæsonen også sluttede.


Udover vores tirsdags turneringer har vi også deltaget i 5 turneringer i Rød Klub. Bridge80 placerede sig på en 6. plads ud af de 10 klubber der var med.

I den sidste halvdel af sæsonen har vi så også haft en Funbridge turnering kørende. Der er deltagere fra Bridge80, Klør5 og Bridgeakademiet.


Igen i år har der været undervisning af nye bridgespillere i Bridgehuset. Tirsdag aften har Claus og Henrik undervist 18 nybegyndere og torsdag aften har Leif undervist 20 anden års kursister. Anden års kursisterne skal ud i klubberne og spille fra næste sæson, måske nogle af dem vælger at spille om tirsdagen.

I Bridge80 havde vi sidste år et samarbejde med Klør5 og Bridgeakademiet om åbent hus. Det vil vi gerne fortsætte med og er lige nu vi ved at planlægge sommerens åbne huse. Vi forventer at holde åbent i juni + august.


Tak for samarbejdet i året løb med en fantastisk bestyrelse, ingen tvivl om at alle i bestyrelsen vil medlemmernes bedste.

Stor tak til Solveig, Peter og Pernille for deres store indsats med alle de mange lagte kort. Vi har jo ikke bare lagt kort til Bridge80, men også til Klør5 og til undervisningsholdet. Så der er tjent gode penge til klubkassen.

Men også tak for opbakningen fra alle jer medlemmer. Dels de positive tilkendegivelser igennem året og dels krydserne i spørgeskemaet, som viser en meget positiv holdning til klubben og bestyrelsen. Tak for det.


På bestyrelsens vegne

Morten



Generalforsamling 2021


Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Odense, den 30. marts 2021.

Da såvel formand som sekretær har valgt at trække sig fra deres bestyrelsesposter med omgående virkning, indkaldes der hermed, jfr. Klubbens vedtægter § 10, til ekstraordinær generalforsamling

Tirsdag, den 31. august 2021 kl. 19.00 i Bridgehuset, Bogensevej 27, Odense N.

Dagsorden!

Punkt 1:        Valg af dirigent.

Punkt 2:        Valg af referent.

Punkt 3:        Valg af formand for 2 år.

Punkt 4:        Valg af sekretær for 1 år.

Punkt 5:        Eventuelt.

       Der gøres opmærksom på, at der under dette punkt intet kan vedtages.

Med venlig hilsen

        p. b. v.

Morten Kølbæk

---------------------------------------------------------------------------------------------

Indkaldelse til generalforsamling

Odense, den 30. marts 2021.

Hermed indkaldes der jfr. Klubbens vedtægter § 8, til ordinær generalforsamling

Tirsdag, den 31. august 2021 kl. 19.10 i Bridgehuset, Bogensevej 27, Odense N.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling:


  1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Godkendelse af budget
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag

Skal fremsendes senest 2 uger før

  1. Valg af formand (lige år)
  2. Valg af kasserer (ulige år)

Marianne Løkke er på valg og villig til genvalg

  1. Valg af sekretær (ulige år)

Sekretæren er netop valgt på den extra ordinære gen.forsamling og derfor ikke på valg

  1. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
  2. Valg af suppleanter
  3. Valg af revisor og revisorsuppleant
  4. Evt. valg til distriktets generalforsamling
  5. Eventuel


Med venlig hilsen

        p. b. v.

Morten Kølbæk

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Referat af ekstraordinær generalforsamling den 31. August 2021 kl 19:00


1.Valg af dirigent.

John Oris.


2.Valg af referent.

Solveig Christensen


3.Valg af formand for 1 år.

Morten Kølbæk   blev enstemmigt valgt


4.Valg af sekretær for 2 år.

Solveig Christensen   blev enstemmigt valgt


5. Evt.

Der blev ikke rejst noget under dette punkt.


Der deltog 47 medlemmer på både den ekstraordinære og ordinære generalforsamling.


-----------------------------------------------------------------------------------------

Referat af ordinær generalforsamling den 31. August 2021 kl 19:10

1. Valg af dirigent og referent.

John Oris Larsen blev valgt som dirigent.

Solveig Christensen som referent.


2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Indsat nederst i dette referat.

Beretning blev enstemmigt vedtaget.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Regnskab blev enstemmigt vedtaget.


4. Godkendelse af budget.

Budget blev enstemmigt vedtaget.


5. Fastsættelse af kontingent.

Der blev fra bestyrelsen foreslået en stigning på 100 kr. Hvilket ville betyde 1000 kr. for primær medlemmer og 800 kr. for klubmedlemmer.

Begrundet i henholdsvis huslejestigning på Bogensevej og kaffen bliver en del af kontingentet.

Sæson 2020/2021 blev kort pga corona og dette gav en nedsættelse af dette års kontingent. Kassereren havde lavet sedler da nogle havde indbetalt kontingent som primærmedlem andre som klubmedlem og nogle havde betalt for hele året andre kun halvdelen.

Kontingentet blev enstemmigt vedtaget.


6. Indkomne forslag.

Ingen forslag.


7. Valg af formand (lige år)


8. Valg af kasserer (ulige år)

Marianne Løkke blev enstemmigt genvalgt.


9. Valg af sekretær (ulige år ).

Sekretæren er valgt på den ekstraordinære generalforsamling og er derfor ikke på valg.


10. Valg af bestyrelsesmedlem.

Jan Thor blev enstemmigt valgt.


11. Valg af suppleanter.

Torben Laan blev enstemmigt genvalgt som 1. suppleant.

Chalotte Billenstein blev enstemmigt valgt som 2. suppleant.


12. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Irene Andersen blev enstemmigt genvalgt som revisor.

Peter Riken blev enstemmigt genvalgt som revisorsuppleant.


13. Evt. valg til distriktets generalforsamling.

Vælges blandt bestyrelsesmedlemmerne på bestyrelsesmøde.


14. Turneringsudvalg og festudvalg.

Til turneringsudvalget blev Jan Thor og Chalotte Billenstein valgt.

Festudvalget permanent udvalg som består af Conni Krone Elin Oris og Irene Andersen.


15. Eventuelt

Formanden orienterede om at der også i denne sæson er et kursushold med 20 til 25 deltagere. Claus og Henrik er undervisere og holdet starter op den 7. September.

Desuden orienterede formanden om at Kristoffer vil forsøge at lave fredagsbridge på Bogensevej, hvor både spil og hygge indgår. Nærmere orientering følger fra Kristoffer.

Vi har fået 6 nye medlemmer fra BK45, da klubben er ophørt. Velkommen til dem.

Vi får 2 nye fra sidste års undervisningshold. De starter senere på måneden og også velkommen til dem..

Der var ikke yderligere under punktet evt. og dirigenten takkede for god ro og orden.


Ref.

Solveig Christensen


Underskrevet og godkendt af dirigenten John Oris Larsen d.15.sep 2021


Bridge 80 bestyrelsens beretning for 2021.


Selv om vi ikke troede det kunne lade sig gøre blev seneste bridgesæson endnu mere mærkelig end forrige.

I september startede vi ellers meget optimistisk med fuld turneringsplan og vi fik også spillet nogle turneringer, men allerede i oktober blev smittetallene så høje at vi blev tvunget til at stoppe spillet. Så det må siges at være en kort sæson.

I samme periode blev vi så også en formand og en sekretær mindre i bestyrelsen, men vi var da stadig 3 bestyrelsesmedlemmer tilbage. Vi har haft et rigtig godt samarbejde og med støtte fra John Oris har vi ikke bare holdt klubben kørende, men også fejret klubbens 40 år jubilæum med en dejlig fest.

Henrik Ibsen og Claus Lund startede også et undervisningshold i september og de kom ellers godt i gang, men blev også ret hurtig indhentet at smittetallene.

Hvis man er til spil på nettet har der været god mulighed for at holde ”formen” ved lige selvom vi ikke kunne spille i Bridge80. Forbundet har igennem vinteren indbudt til daglige BBO turneringer og Bridgehuset har i foråret afholdt 2 ugentlige Realbridge turneringen, hovedsagelig med fynsk deltagelse.

Den korte sæson har givet nogle besparelser i Bridge 80 og dem har vi valgt at betale tilbage til medlemmerne som en rabat på næste års kontingent. Pengene er kommet fra besparelser på 3 fronter:

  1. Den korte sæson har resulteret i færre præmier og mindre bordafgift til forbundet
  2. Jubilæumsfesten blev billigere end budgetteret
  3. Bridgehuset har giver Corona rabat på huslejen

Men vi skal ikke være blinde for at Bridgehuset har haft det svært under Corona nedlukningen. Det har givet store tab og der er øgede omkostninger i næste sæson, specielt til en ny rengøringsaftale. Så vi skal forvente at næste års husleje stiger med 100 kr pr spiller og det er indregnet i næste års budget.

Vi ser ind i en spændende sæson med flere medlemmer. Dels et par nyuddannede bridge spillere fra Leif torsdagshold og dels et antal par fra vores naboklub BK45, som på deres generalforsamling d 24.august valgte at lukke klubben ned. Tag godt imod dem alle.

Så nu glæder vi os bare til en helt almindelig sæson hvor vi kan få lov til at hygge os med de planlagte Bridgeturneringer.


Bridge80 bestyrelsen

Elin, Marianne og Morten



Generalforsamling 2020


--------------------------------------------------------------


Referat af ordinær generalforsamling i Bridge 80 tirsdag den 8. september 2020 i Bridgehuset, Bogensevej 27, 5270 Odense N_____________________________

Den ordinære generalforsamling skulle have været afholdt inden udgangen af april måned, men på grund af nedlukning af klubben i relation til covid-19, blev den først afholdt nu.

Dagsorden pkt. 1: Valg af dirigent og referent.
Formanden oplyste, at bestyrelsen foreslog John Oris Larsen, og da der ikke var andre forslag, var John Oris Larsen valgt. Herefter foreslog formanden Birte Michelsen som referent, og da der ikke var andre forslag, var Birte Michelsen valgt.
Formanden gav herefter ordet til dirigenten, der kunne oplyse, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet jf. vedtægternes §8 ved opslag på opslagstavlen samt indkaldelse på klubbens hjemmeside og fremsendelse af mail til hvert enkelt medlem.

Dagsorden pkt. 2: Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Dirigenten gav ordet til formanden Roald Skjold Hansen, der aflagde beretningen. Formanden havde på forhånd lagt beretningen ind på klubbens hjemmeside.
Dirigenten indkaldte spørgsmål til beretningen, ingen ønskede ordet, og beretningen blev herefter enstemmigt godkendt.

Dagsorden pkt. 3: Godkendelse af det reviderede regnskab
Dirigenten gav ordet til kassereren Marianne Løkke, der gennemgik det reviderede regnskab, som udviste et underskud på kr. 4.478,21.
Kassereren oplyste, at underskuddet fremkom med baggrund i nedlukningen af klubben grundet covid-19 fra den 12. marts 2020.
Dirigenten udbad sig spørgsmål til regnskabet. Da der ikke var yderligere bemærkninger blev regnskabet godkendt.

Dagsorden pkt. 4: Godkendelse af budget
Dirigenten gav ordet til kassereren, der gennemgik budgettet. Der var budgetteret med et underskud på kr. 29.555.
Dirigenten udbad sig spørgsmål til budgettet.
Et medlem ønskede en begrundelse for det store underskud. Kassereren oplyste, at der tidligere har været hensat kr. 30.000 til jubilæumsfesten. Endvidere blev det oplyst, at vi får yderligere indtægt på kr. 1.000 fra kortblanding fra anden klub.
Der blev også forespurgt til gebyrudgiften. Kassereren oplyste, at det er gebyr til banken for at have netbank.
Dirigenten udbad sig andre spørgsmål. Da der ikke var yderligere bemærkninger, blev budgettet godkendt.

Dagsorden pkt. 5: Fastsættelse af kontingent.
Dirigenten gav ordet til kassereren, der oplyste, at bestyrelsen foreslog uændret kontingent uagtet, at der ved årets afslutning vil komme en regning fra huset vedr. ekstra rengøring, indkøb af sprit mv. Dette beløb bliver delt ud på alle klubberne, der bruger huset.
Dirigenten udbad sig spørgsmål. Da der ikke var nogen der ønskede ordet blev punktet godkendt.

Dagsorden pkt. 6: Indkomne forslag
Dirigenten oplyste, at der var indkommet et forslag fra bestyrelsen vedr. § 14:

Klubben tegnes af formanden. Ved dispositioner over kr. 5.000 eller ved låne-optagning kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.

Ændres til:

Klubben tegnes af formanden. Ved dispositioner over foreningens konto underskrives af formand eller kasserer hver for sig. 
Ved låneoptagelse kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.

Dirigenten gav ordet til kassereren, der redegjorde for baggrunden om ændring. Det skyldtes nye regler i banken. Hvis vi ikke ændrer, vil banken opkræve kr. 300,00 om måneden i gebyr.
Dirigenten udbad sig spørgsmål. Ingen ønskede ordet. Forslaget blev derfor vedtaget.

Dagsorden pkt. 7: Valg af formand (lige år)
Dirigenten oplyste, at Roald Skjold Hansen er villig til at modtage genvalg.
Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Roald
Skjold Hansen genvalgt.

Dagsorden pkt. 8: Valg af kasserer (ulige år)
Forslag ikke aktuelt i indeværende år.

Dagsorden pkt. 9: Valg af sekretær (ulige år)
Forslag ikke aktuelt i indeværende år.

Dagsorden pkt. 10: Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
Dirigenten oplyste, at Elin Oris Larsen er på valg og er villig til at modtage genvalg. Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Elin Oris Larsen genvalgt.

Dagsorden pkt. 11: Valg af suppleanter
Dirigenten oplyste, at nuværende suppleant er Torben Laan Andersen
Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Torben Laan Andersen genvalgt.

Dagsorden pkt. 12: Valg af revisor og revisorsuppleant
Dirigenten oplyste, at nuværende revisor er Irene Andersen og revisorsuppleant er Peter Riken.
Dirigenten udbad sig andre forslag fra forsamlingen, og da der ikke var andre forslag blev Irene Andersen genvalgt til revisor og Peter Riken genvalgt til revisorsuppleant.

Dagsorden pkt. 13: Evt. valg til distriktets generalforsamling
Dirigenten oplyste, at punktet ikke var aktuelt, idet distriktet lige havde afholdt general-forsamling. Roald Skjold Hansen og Elin Oris Larsen vil repræsentere foreningen, hvilket man var enige i.

Dagsorgen pkt. 14: Valg af turneringsudvalg/spilleudvalg
Dirigenten udbad sig forslag. Morten Kølbæk og Roald Skjold Hansen blev foreslået og valgt, og Chalotte Billenstein var villig til at blive suppleant. Da der ikke var andre forslag, var de pågældende valgt.  Solveig Christensen blev genvalgt til at stå for kortblandingen, da der ikke var andre forslag.
Roald Skjold Hansen oplyste at andre gerne må melde sig.

Dagsorden pkt. 15: Eventuelt
Dirigenten indkaldte spørgsmål fra forsamlingen.
Dirigenten oplyste, at den kommende jubilæumsfest vil blive afholdt i overensstemmelse med de af sundhedsmyndighederne givne retningslinjer.
Dirigenten oplyste, at huset netop har bestilt en desinficeringsmaskine, som kan rense gulve og vægge.

Dirigenten gav ordet til formanden, der takkede dirigenten for hvervet.

Referent Birte Michelsen


Godkendt af dirigenten John Oris Larsen den 15. september 2020.

--------------------------------------------------------------


Formandens beretning!

Vi startede med en opvarmningsturnering over 6 aftener, derefter en holdturnering, vi fik spillet mod hele DK. I Klubsølv med fine resultater. 1. spilledag i december får vi vores dejlige æbleskiver og gløgg. Vi fik afholdt vores gode og hyggelige julefrokost. Vi spillede en nytårsturnering, en op og nedturnering, efterfulgt af kvalifikation til klubmesteren. SÅ KOM COVID-19…….

Desværre betød det en nedlukning af al bridge i DK. Vi har i bestyrelsen selvfølgelig fulgt alle de tiltag det offentlige og DBF har anvist. Vi har selvfølgelig holdt telefonmøder i bestyrelsen om hvad der skal ske. hvornår slutter det? Vi ved det ikke, men er i dialog jævnligt med DBF om forholdsreglerne. Her i Bridgehuset har de også taget forholdsregler, som vi opfordrer til at overholde. Vi skal alle passe på alle.. Det fik desværre også betydning for vores 40 års jubifest. Der er udsat og ny dato er 26/09, men mere senere.Morten fik noget spil på BBO, ikke let da der pludselig var mange om buddet, så desværre lukkede de serveren ned, så kun de store fik adgang, der blev så tilbudt adgang mod betaling. Desværre er det loddet for vi små. Stort tak til Morten for kampen med BBO. Heldigvis nåede de da nogle få aftener.. Det er derfor extra glædeligt at fik endelig får lov til igen at komme i gang med kortene, bare husk de gældende regler.. Vi har også fået tilgang af nye spillere, så dem byder vi velkommen. Mona Sehested-Blad og Helge Barling Thomas Hald Nielsen og Julie Hald Nielsen Jens Lemb og Martin Larsen Mogens og Hanne overgår midlertidig som passive medlemmer grundet Hannes sygdom. Vi håber de snart er tilbage. Det er glædeligt at se Torben Laan tilbage efter sygdom. Klaus og Jan tog et sabbat år, men de er klar igen.. Skarpe som vanlig.. Vi har jo også miste nogle, heldigvis kun til andre klubber, pga. ændret spilledag, det må vi leve med, men tak for den tid de var hos os, vi ses sikkert ved bordet andet steds. Tak til alle vores flinke subber, dem kan vi ikke undvære, så har du/i brug for subber, behandl dem godt.. Vi er stolte af, vi har nu startet undervisning for begyndere, og det tegner godt. Vi har fået Claus Lund og Henrik (bornholmeren) Ibsen til at varetage undervisningen, så det er i gode hænder, begge div. Spillere og mange års erfaring. Det bliver spændende at følge.. Vi blander igen i år kort til Bridge 47, Det er Solveig med hjælp af Peter der står for det. Tak for det. Skulle du have tid til at hjælpe, snak med Solveig.. Tak til John Oris for altid at informere om nyt fra huset, så vi altid er med på det nyeste. Stor tak til vores festudvalg, vi glæder os til festen.. når den kommer.. Stor tak til min bestyrelse, det har været et stressende ½ år, specielt for mit vedkommende med 36 butikker i hele landet der skulle gøres Covid-19 sikre, men også bare Hvor står vi? Hvornår må vi starte? Mange spørgsmål, men ingen ved noget.. Vi derimod, skal passe på hinanden, så vi ikke kommer med i statistikkerne..

Med disse ord vil jeg afslutte min beretning..




BRIDGE 80

Odense, den 18. august 2020

Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling jf. vedtægternes §8 i Bridge 80

Tirsdag den 8. september 2020 kl. 18.30

i Bridgehuset, Bogensevej 27, 5270 Odense N.

Dagsorden:

1.   Valg af dirigent og referent 

2.   Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3.   Godkendelse af det reviderede regnskab

4.   Godkendelse af budget

5.   Fastsættelse af kontingent

6.   Indkomne forslag:       Der er indkommet et forslag  fra bestyrelsen således:

                          § 14.  Klubben tegnes af formanden. Ved dispositioner over kr. 5.000 eller ved låneoptagning kræves dog underskrift af formand og                                        kasserer i forening.

                          Ændres til:       Klubben tegnes af formanden. Ved dispositioner over foreningens konto underskrives af formand eller kasserer hver                                                        for sig. Ved  låneoptagelse kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.      

7.   Valg af formand (lige år).         På valg er Roald Skjold Hansen, der er villig til at modtage genvalg

8.   Valg af kasserer (ulige år).

9.   Valg af sekretær (ulige år).

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år).        På valg er Elin Oris Larsen, der er villig til at modtage genvalg.

11. Valg af suppleanter

12. Valg af revisor og revisorsuppleant

13. Evt. valg til distriktets generalforsamling

14. Valg af turneringsudvalg

15. Eventuelt

Med venlig hilsen

BESTYRELSEN


40 års jubilæumsfest 2020


OBS OBS Jubilæumsfesten er flyttet til lørdag 26.sep


Husk nu, vi er i en jubilæumssæson, så kom med gode idéer..

Så er der åben for tilmelding til 40 års jubilæumsfest i Bridge80

som holdes lørdag den. 18.april 2020 kl 17:00

Vi holder et brag af en fest i Bridgehuset, med dejlig middag, vin og drikke til maden, musik og dans. Du har mulighed for at invitere en ledsager med til festen.

Prisen for denne herlighed er kr 100 for klubbens medlemmer og kr 250 for ledsager.

Tilmelding på liste i spillelokalet, beløbet bedes indbetalt på klubbens konto xxxxx inden 16.marts.


Generalforsamling 2019


Referat af ordinær generalforsamling den 30. april 2019 i Bridge 80, i
Bridgehuset, Bogensevej 27, 5270 Odense N

Der var mødt 29 medlemmer op.

Dagsorden pkt. 1: Valg af dirigent
Formanden oplyste, at bestyrelsen foreslog John Oris Larsen, og da der ikke var andre forslag, var John Oris Larsen valgt. Herefter foreslog formanden Birte Michelsen som referent, og da der ikke var andre forslag, var Birte Michelsen valgt.
Formanden gav herefter ordet til dirigenten, der kunne oplyse, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet jf. vedtægternes §8 ved opslag på opslagstavlen samt indkaldelsen på klubbens hjemmeside.

Dagsorden pkt. 2: Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Dirigenten gav ordet til formanden Roald Skjold Hansen, der aflagde beretningen. Formanden havde på forhånd lagt beretningen ind på klubbens hjemmeside.
Dirigenten indkaldte spørgsmål til beretningen, ingen ønskede ordet. Dirigenten gav ordet til formanden, der oplyste, at man meget gerne vil nedsætte et jubilæumsudvalg som kan bidrage med gode ideer til, hvad der skal ske i forbindelse med jubilæet.
Da der ikke var flere, der ønskede ordet, kunne dirigenten konstatere, at beretningen var godkendt.

Dagsorden pkt. 3: Godkendelse af det reviderede regnskab
Dirigenten gav ordet til kassereren Marianne Løkke, der gennemgik det reviderede regnskab, som udviste et overskud på kr. 5.303,05.
Kassereren oplyste, at salget af vin, øl, vand og kaffe var svigtende i forhold til tidligere år. Bl.a. kunne kassereren oplyse, at der hver spilleaften var et mindre salg af vin og kaffe, hvilket ikke stod mål med det indkøbte kvantum af vin og kaffe. Der var i det forløbne år kun 14 medlemmer, der havde forudbetalt for kaffe for hele sæsonen.
Dirigenten udbad sig spørgsmål til regnskabet. Da der ikke var yderligere bemærkninger blev regnskabet godkendt.

Dagsorden pkt. 4: Godkendelse af budget
Dirigenten gav ordet til kassereren, der gennemgik budgettet. Der var budgetteret med kr. 30.000 til jubilæet, der ganske vist først finder sted i næste regnskabsår.
Hvad angår det kommende jubilæum blev det foreslået, at hver deltager betaler f.eks. kr. 100-150 til jubilæumsfesten som en slags depositum, hvilket vandt gehør i forsamlingen.

Dagsorden pkt. 5: Indkomne forslag
Dirigenten oplyste, at der var indkommet 2 forslag. Et fra Grethe Andersson vedr. køb af drikkevarer og et fra Conni Krone vedr. brug af meldekort.

Dirigenten gav ordet til Grethe Andersson, der begrundede sit forslag med at alle drikke-varer skal købes af bridgeklubben og derfor ikke medbringes hjemmefra. Dette begrundes med, at overskuddet ved salg af drikkevarer går til at nedbringe klubbens udgifter til klubbens arrangementer.
Efter en debat blev forslaget besluttet, og såfremt der medbringes drikkevarer skal der betales proppenge for hvert glas. Endvidere skal substitutter også betale for diverse drikkevarer.
Til den kommende sæson vil det fremgå af hjemmesiden samt i det brev, der fremsendes til alle inden klubstart, hvad priserne er.

Dirigenten gav ordet til Conni Krone, der begrundede sit forslag til brug af meldekort ved de ordinære klubturneringer. Argumentationen for at vi skal bruge meldekort er, at alle 4 ved bordet har en mulighed for at vide, hvad der foregår i meldinger og modspil. Forslaget blev efter en debat vedtaget ved en afstemning, hvor et flertal gik ind for forslaget. Klubben ligger inde med meldekort til udfyldelse ved sæsonstart, såfremt man ikke har et.

Dagsorden pkt. 7: Valg af formand (lige år)
Forslaget ikke aktuelt i indeværende år.

Dagsorden pkt. 8: Valg af kasserer (ulige år)
Dirigenten oplyste, at Marianne Løkke var villig til at modtage genvalg. Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Marianne Løkke genvalgt.

Dagsorden pkt. 9: Valg af sekretær (ulige år)
Dirigenten oplyste, at Birte Michelsen var villig til at modtage genvalg. Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Birte Michelsen genvalgt.

Dagsorden pkt. 10: Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
Dirigenten oplyste, at Morten Kølbæk var villig til at modtage genvalg. Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Morten Kølbæk genvalgt.

Dagsorden pkt. 11: Valg af suppleanter
Dirigenten oplyste, at nuværende suppleanter er Torben Laan Andersen og Peter Riken.
Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen. Da der ikke var andre forslag blev Torben Laan Andersen og Peter Riken genvalgt.

Dagsorden pkt. 12: Valg af revisor og revisorsuppleant
Dirigenten oplyste, at nuværende revisor er Irene Andersen og revisorsuppleant er Peter Riken.
Dirigenten udbad sig forslag fra forsamlingen, og da der ikke var andre forslag blev Irene Andersen genvalgt til revisor og Peter Riken genvalgt til revisorsuppleant.

Dagsorden pkt. 13: Evt. valg til distriktets generalforsamling
Dirigenten oplyste, at punktet ikke var aktuelt, idet distriktet lige havde afholdt general-forsamling.

Dagsorgen pkt. 14: Valg af turneringsudvalg/spilleudvalg
Dirigenten udbad sig forslag. Morten Kølbæk blev foreslået og valgt, da der ikke var andre forslag. Solveig Christensen blev genvalgt til at stå for kortblandingen, da der ikke var andre forslag.

Dagsorden pkt. 15: Eventuelt
Dirigenten indkaldte spørgsmål fra forsamlingen. Ingen ønskede ordet.
Dirigenten oplyste, at Bridgehuset har jubilæum i 2020. Den officielle dato er 24. juli 2020. Dagen markeres den 22./23. august 2020. Nærmere vil tilgå.
Vedligeholdelse af Bridgehuset finder sted en 22.5. og 23.5.2019. Alle kan melde sig, til Elin. Der afholdes også vedligeholdelse i august.
Bridgens dag holdes sidst i august.
Dirigenten gav ordet til formanden, der takkede dirigenten for hvervet.

Referent Birte Michelsen


Godkendt af dirigenten John Oris Larsen den 21. maj 2019


Formandens beretning!


Så kom vi igennem endnu en sæson i Bridge 80, det var året hvor DBF valgte at alle skulle bruge BC3, og som vi nok husker, skete det jo desværre ikke uden store udfordringer, heldigvis klarede Morten balladen med DBF, så vi andre ikke mærkede problemerne så voldsomt, tak Morten..

Endnu en sæson med vores egen kortblander, helt uden problemer, Solveig kan det bare, nylagte kort og kortfordelinger klar hver tirsdag, ja så hjælper hun jo også Klub 45 med 4x28, så der er gang i kortene hver mandag.. Stor tak til Solveig.

Vi startede i vanlig stil med en alle mod alle turnering, det er hyggeligt lige at hilse på alle vores medlemmer, er der sket noget vi ikke vidste.. 12 Vi ville så gerne have spillet en miniholdturnering, men det ville BC3 ikke være med til, så vi valgte en alm. Holdturnering, det er en turnering ikke alle bryder sig om, men den er en 100% retfærdig turnering, n/s og ø/v spiller jo de samme kort ved 2 borde.

Vores ”pokal” står stadig inde i skabet, ikke fordi vi vandt bykampen, men desværre kunne Vissenbjerg ikke stille hold i år, desværre… det er ellers en hyggelig turnering, med vægt på hygge..

Juleafslutning med efterfølgende kort er en hyggelig afslutningen på året, vores "huskok" Knud, anretter i bedste stil bestyrelsens Kulinariske retter på bedste vis, til de vanlige 5 kokkehuer.. Tak til Knud..

Vi har spillet en kval. Turnering til klubmesteren i 2 rækker, der blev spillet over 6 aftener, så der blev kæmpet godt. Selve klubmesteren blev en spændende affære, der var mange der kunne vinde før sidste aften. Men men, Oliver og Christina fejede alle af bordet og sluttede fint af med en score på 199 og hele 63,8%, det er flot, rigtig flot, så rigtig stort tillykke herfra med mesterskabet..

Vi har brugt mange subber i år, stor tak til dem, specielt stor tak til Torben og Musse Bentsen der villigt stiller op når vi kalder, de spillede hele mesterskabsrunderne, tak til dem. Tak til Jimmi, for at stille op hele foråret..

Tak til kaffebryggere og opryddere, det har gået godt igen igen.

Skal jeg lave et personligt kort tilbageblik på sæsonen, må det blive:  En godkendt sæson med de udfordringer der har været, både spil og hygge har været god, altid en hjælpsom bestyrelse, god omgangstone, så det er en fornøjelse at spille om tirsdagen. Der er altid nogen der hjælper til med opstille BM og kortmapper m.m. Tak for det.

Når alt det så er sagt….. Så venter en spændende sæson, som i kan se i regnskabet, så har Marianne åbnet pengepungen , Men… Kære medlemmer, kom frem i skoene, hvad skal vi lave? Gode ideér til: mad, musik, underholdning, spil, hvem vil hjælpe til? Kender du din lokale købmand eller andet sted du handler m.m., gir han/hun måske en flaske, blomst eller andet til vores jubi-lotteri… spørg, det koster GRATIS…


Med disse ord, tak for en god sæson, og en hyggelig aften med god mad og spil. Ser frem til en super spændende sæson med alle sejl sat til jubilæums året..

SÆT ALLEREDE X I KALENDEREN NU….          LØRDAG 18/04 2020


Formanden                                                                                                                                                                                   


                    


Klubben indkalder til ordinær generalforsamling..


Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling jf. vedtægternes §8 i Bridge 80, Evt. forslag sendes til formanden på rsh@it.dk, senest 14 dage før generalforsamlingen..

Tirsdag den 30. april 2019 kl. 18.30 i Bridgehuset, Bogensevej 27, 5270 Odense N.

Dagsorden:

1.   Valg af dirigent og referent        
2.   Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3.   Godkendelse af det reviderede regnskab
4.   Godkendelse af budget
5.   Fastsættelse af kontingent
6.   Indkomne forslag
7.   Valg af formand (lige år).
8.   Valg af kasserer (ulige år).
      På valg er Marianne Løkke, der er villig til at modtage genvalg.
9.   Valg af sekretær (ulige år).
      På valg er Birte Michelsen, der er villig til at modtage genvalg..
10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år).
      På valg er Morten Kølbæk, der er villig til at modtage genvalg.
11. Valg af suppleanter
12. Valg af  revisor og revisorsuppleant
13. Evt. valg til distriktets generalforsamling
14. Valg af turneringsudvalg
15. Eventuelt


Generalforsamling 2018


Referat af ordinær generalforsamling i Bridge 80 tirsdag den 24. april 2018 kl. 18.30 i Bridgehuset,
Bogensevej 27, Odense N__________________________________________________________

Formanden Roald Skjold Hansen bød velkommen.

DAGSORDEN:

1: Valg af dirigent og referent
John Oris Larsen blev valgt til dirigent og Birte Michelsen blev valgt til referent

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Dirigenten gav ordet til formanden Roald Skjold Hansen, der aflagde beretningen. Beretningen var lagt ud på vores hjemmeside.

Endvidere oplyste formanden, at man fra Dansk Bridgeforbund vil igangsætte tiltag med henblik på at få flere medlemmer herunder f.eks. opstart med skolebridge. Forbundet har givet tilsagn om at hjælpe til hermed ude i klubberne.

Formanden har haft en snak med Bridge 47 om evt. åbent hus arrangement henover sommeren. Nærmere herom på vores hjemmeside, såfremt det bliver aktuelt.

Formanden omtalte kort vores jubilæum i 2020. Gode ideer efterlyses.

Dirigenten udbad sig spørgsmål til beretningen. Ingen ønskede ordet og beretningen blev godkendt.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab.
Dirigenten gav ordet til kassereren Marianne Løkke, der gennemgik det omdelte regnskab.
Regnskabet udviste et overskud på kr. 6.588,74.
Regnskabet blev godkendt uden bemærkninger.

4. Godkendelse af budget
Dirigenten gav ordet til kassereren Marianne Løkke, der gennemgik det omdelte budget. Budgettet udviser et overskud på kr. 5.400,00. Det blev oplyst, at huslejen til Bridgehuset er uændret i 2018.
Budgettet blev godkendt uden bemærkninger.

5. Fastsættelse af kontingent
Dirigenten gav ordet til kassereren Marianne Løkke, der kunne oplyse, at der er kalkuleret med et uændret kontingent.

6. Indkomne forslag
Dirigenten kunne oplyse, at der ikke var indkommet forslag.

7. Valg af formand (lige år)
Dirigenten oplyste, at formanden Roald Skjold Hansen er på valg, og var villig til at modtage genvalg. Da der ikke var andre forslag, var Roald Skjold Hansen genvalgt.

8. Valg af kasserer (ulige år)
Dirigenten oplyste, at punktet ikke var aktuelt i år.

9. Valg af sekretær (ulige år)
Dirigenten oplyste, at punktet ikke var aktuelt i år.

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
Dirigenten oplyste, at Elin Oris Larsen er på valg, og var villig til at modtage genvalg. Da der ikke var andre forslag, var Elin Oris Larsen genvalgt.
Dirigenten oplyste, at Poul Melson ønsker at udtræde uden for tur. Dirigenten udbad sig forslag. Bestyrelsen foreslog Morten Kølbæk, og da der ikke var andre forslag, var Moren Kølbæk valgt.

11. Valg af suppleanter
Dirigenten udbad sig forslag. Bestyrelsen foreslog genvalg af Torben Laan Andersen og Peter Riken. Da der ikke var andre forslag, var de to genvalgt.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant
Dirigenten udbad sig forslag til revisor. Irene Andersen blev foreslået, og da der ikke var andre forslag, var Irene Andersen valgt.
Dirigenten udbad sig forslag til revisorsuppleant, Peter Riken blev foreslået, og da der ikke var andre forslag var Peter Riken valgt.

13. Evt. valg til distriktets generalforsamling
Dirigenten udbad sig forslag. Roald Skjold Hansen og Elin Oris Larsen blev foreslået, og da der ikke var andre forslag, var de to valgt.

14. Valg af turneringsudvalg
Dirigenten udbad sig forslag. Roald Skjold Hansen oplyste, at Morten Kølbæk og Jan Thor Hansen var villige til at indtræde i udvalget. Endvidere oplyste Roald Skjold Hansen, at han vil omdøbe udvalget til et spille/blandeudvalg, og han selv og Solveig Christensen også tiltræder udvalget.

15. Eventuelt
Dirigenten udbad sig spørgsmål. Et medlem forespurgte om muligheden for at betale med mobilepay.
Kassereren oplyste, at hun vil undersøge muligheden.

Formanden takkede dirigenten for veludført arbejde og forsamlingen for god ro og orden.

Referent
Birte Michelsen

Godkendt af dirigenten den 9. maj 2018.

John Oris Larsen


Generalforsamling 2017



Referat af ordinær generalforsamling den 25. april 2017 kl 18.30 i Bridge 80, Bogensevej 27, 5270 Odense N

Formanden Roald Skjold Hansen bød velkommen.

Der var fremmødt 40 medlemmer generalforsamlingen.

DAGSORDEN

Bestyrelsen foreslog Jørgen Steffensen som dirigent og Birte Michelsen som referent. Der var ikke andre forslag, hvorfor Jørgen Steffensen og Birte Michelsen var valgt.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen jf. vedtægternes § 7 var lovligt indvarslet ved opslag i klubbens lokaler 3 uger før afholdelsen.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Dirigenten gav ordet til formanden Roald Skjold Hansen
Formanden oplæste sin beretning som han samme dag havde lagt ud på klubbens hjemmeside.

Der udspandt sig en mindre diskussion om det uheldige i, at det var de samme numre man havde hele klubmesterskabsturneringen igennem samt det uheldige i, at man nulstillede resultaterne hver gang. Svarene herpå var, at det ikke var tilfældet hvad angår numrene og it-systemet ikke kunne håndtere resultaterne på anden måde.

Dirigenten forespurgte, om der var andre bemærkninger, hvilket ikke var tilfældet.

Beretningen blev herefter godkendt.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Dirigenten gav ordet til kasserer Marianne Løkke, der gennemgik det reviderede regnskab, det udviste et overskud på kr. 3.662,45.

Dirigenten udbad sig spørgsmål til regnskabet, men ingen ønskede ordet, hvorefter regnskabet blev
godkendt.

4. Godkendelse af budget
Dirigenten gav ordet til kasserer Marianne Løkke, der gennemgik budgettet. Der er budgetteret med et overskud på kr. 2.900,00.

Dirigenten forespurgte, om der var spørgsmål til budgettet, hvilket ikke var tilfældet, hvorefter budgettet blev godkendt.

5. Fastsættelse  af kontingent
Dirigenten gav ordet til kasserer Marianne Løkke, der kunne oplyse, at kontingentet var uændret.

6. Indkomne forslag
Dirigenten kunne oplyse, at der ikke var indkommet forslag.

7. Valg af formand (lige år)
Dirigenten kunne meddele, at punktet ikke er aktuelt i år.

8. Valg af kasserer (ulige år)
Dirigenten oplyste, at Marianne Løkke er på valg, og er villig til at modtage genvalg.
Dirigenten udbad sig andre forslag. Da der ikke var andre forslag kunne dirigenten meddele, at Marianne Løkke var genvalgt.

9. Valg af sekretær (ulige år)
Dirigenten oplyste, at Birte Michelsen er på valg, og er villig til at modtage genvalg.
Dirigenten udbad sig andre forslag. Da der ikke var andre forslag kunne dirigenten meddele, at Birte Michelsen var genvalgt.

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
Dirigenten oplyste, at Poul Melson er på valg, og er villig til at modtage genvalg.
Dirigenten udbad sig andre forslag. Da der ikke var andre forslag kunne dirigenten meddele, at Poul Melson var genvalgt.

11. Valg af suppleanter
Dirigenten oplyste, at Torben Laan Andersen og Finn Pedersen var villige til at modtage genvalg, og da der ikke var andre forslag, var Torben Laan Andersen og Finn Pedersen var genvalgt.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant
Dirigenten oplyste, at han selv (Jørgen Steffensen) var villig til at modtage genvalg. Dirigenten oplyste, at revisorsuppleant Peter Riken var villig til at modtage genvalg.
Dirigenten udbad sig andre forslag, hvilket ikke var tilfældet, hvorfor de begge var genvalg.

13. Evt. valg til distriktets generalforsamling
Dirigenten gav ordet til formanden, der kunne oplyse, at Elin Oris Larsen var villig til at modtage genvalg. Da der ikke var andre forslag, kunne dirigenten meddele, at Elin Oris Larsen var genvalgt.

14. Valg af turneringsudvalg
Dirigenten udbad sig forslag. Formanden oplyste, at Mariann Rasmussen var villig til at modtage genvalg, og nyvalg af Jan Thor. Jan Thor var ikke til stede, men var villig til at modtage valg, hvilket blev vedtaget.  Endvidere blev Preben Salling, Peter Riken og Poul Melson foreslået. Da Preben Salling, Peter Riken og Poul Melson ikke var til stede, blev man enige om, at bestyrelsen afklarer, hvem der yderligere skal i turneringsudvalget, hvilket der var fuld opbakning til.

15. Eventuelt
Dirigenten udbad sig spørgsmål.
John Oris Larsen takkede for en god beretning og et godt regnskab. Han opfordrede alle til at vi alle medvirkede til at få nye medlemmer i div. klubber. Der ligger tilmeldingsblanketter i Bridgehuset.

Formanden Roald Skjold Hansen havde den store glæde at kunne meddele, at bestyrelsen i Bridge 80 havde ansøgt Veluxfonden om midler til indkøb af en kortblandemaskine, og at vi har modtaget tilsagn om kr. 35.000 fra Fonden.

Dirigenten forespurgte om, der var flere, der ønskede ordet, hvilket ikke var tilfældet.
Dirigenten takkede forsamlingen for god ro og orden, og gav ordet til formanden for afsluttende bemærkninger.

Formanden Roald Skjold Hansen takkede dirigenten for veludført arbejde.
Herefter blev der sædvanen tro serveret en dejlig 3 rettes menu.

Referent Birte Michelsen


Bestyrelsens beretning..

Velkommen til årets ordinære generalforsamling. Vi har i aften et nyt spændende program og en super menu, der jo bliver anrettet af "vores" Københavner kok, og det plejer at være godt.

Vi startede, som vi har gjort de seneste år, med kaffe og boller og en alle mod alle-turnering, så hilser man lige på alle og får snakket lidt..

Ved sidste års generalforsamling var der ønske om et etik-foredrag, og vi var heldige at få H.K. Sørensen til at komme forbi Odense, og det må siges at være en stor succes, H.K. er en utrolig dygtig foredragsholder. Vi har jo også spillet noget bridge, og en holdturnering fik vi også. Vi har også spillet en handicap-turnering, hvor ens handicaptal skulle forbedres mest for at vinde, det var vist meget sjovt at prøve den udregnings metode. Vi har også spillet parturnering, både op og ned, og i faste rækker. I op og ned-turneringen bliver vi jo inddelt efter formåen og det danner baggrund for klubmesterskabet, hvilken række man spiller i. Klubmesterskabet blev en spændende dyst, indtil flere kunne komme fra baghjul, men de gamle mestre, vidste hvor meget snor de kunne give, så alle gode gang 3, tillykke til Klaus og Jan, 3 på stribe...Flot..

Bridge80 har haft 2 par meldt til Rød Klub, det er en turnering for spillere, med op til distriktsmester etui, der var klubber fra hele Fyn meldt til. Men den turnering vandt vi, så en pokal mere i skabet.. Flot gået af dem der deltog, tak for det, men der er mange flere der kunne melde sig til, det er spillere på ens eget niveau, så kom bare frem.

Poul Melson havde igen arrangeret en flot bykamp mod Vissenbjerg, og det manus kunne ikke skrives bedre, vi vandt meget sikkert, og stillede pokalen tilbage i skabet. Vissenbjerg hilser og siger tak for et supergodt setup.. Tak til Poul Melson..

Stor tak til den afgående formand for Distikt Fyn, John Oris, vi var altid informeret om det sidste nye fra DBF og Distiktet Fyn, det kommer vi til at mangle..Så det var en trist meddelelse, at du stoppede, men forstår din beslutning..

Vi mister desværre også nogle gode medlemmer, nogle pga. sygdom, andre der ikke lige kan afse tid en tirsdag, det er desværre det lod vi må accepterer. Stor tak for den tid i var medlemmer i Bridge80.

Vi kommer heldigvis også til at sige velkommen til nye medlemmer, så når røgen har lagt sig, er vi sikkert samme antal som sidst.. Stor tak til vores dejlige "subber", uden jer ville det blive svært..

Også en tak til kaffebryggere og oprydderne, dejligt alle giver en hånd med..

Tak til bestyrelsen, for et godt og sagligt godt samarbejde, vi er gode..:)

Tak til turudvalget, tak for nogle gode turneringer, og selvfølgelig, særlig tak til Mariann for det gode arbejde ved pc, og du har altid gjort dit hjemmearbejde på turneringsdagen, med startlister m.m. Flot arbejde..

Tak til Birthe for hendes skrive arbejde, men det vender vi tilbage til.

Og med disse linier/ord, vil jeg slutte beretningen, nu kan jeg lugte Knud er ved at have maden klar..

Tak..


Der indkaldes herved til ordinær generalforsamling jf. vedtægternes §8 i Bridge 80

Tirsdag den 25. april 2017 kl. 18.30

i Bridgehuset, Bogensevej 27, 5270 Odense N.

Dagsorden:

1.   Valg af dirigent og referent        
2.   Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3.   Godkendelse af det reviderede regnskab
4.   Godkendelse af budget
5.   Fastsættelse af kontingent
6.   Indkomne forslag
7.   Valg af formand (lige år)
8.   Valg af kasserer (ulige år).
      På valg er Marianne Løkke, der er villig til at modtage genvalg.
9.   Valg af sekretær (ulige år).
      På valg er Birte Michelsen, der er villig til at modtage genvalg.
10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år).
      På valg er Poul Melson, der er villig til at modtage genvalg
11. Valg af suppleanter
12. Valg af  revisor og revisorsuppleant
13. Evt. valg til distriktets generalforsamling
14. Valg af turneringsudvalg
15. Eventuelt

                                                                               Med venlig hilsen

                                                                                BESTYRELSEN


Nekrolog

Det var med stor sorg, at vi i Bridge 80 modtog meddelelsen om, at vores æresmedlem,  tidligere formand og medlem Jørgen Mølgaard var sovet stille ind på Hospice efter længere tids sygdom.

Jørgens indsats for Bridge 80 var fantastisk.  Han havde styr på bridgen og it. Han var også stor fortaler for, at vi flyttede til Bogensevej. Ja, selv da han blev syg var han altid parat til at hjælpe.

Vi havde også den glæde, at Jørgen trods sin sygdom spillede bridge med Lis i vores sidste sæson.

Gennem rigtig mange år stod han og Lis for det kulinariske til vores julefrokost. Der blev lavet sild, flæskesteg og bagt småkager til os alle, hvilket vi alle satte meget stor pris på.

Vi har i Bridge 80 mistet et meget engageret medlem. Vores tanker har naturligvis også været hos Lis, som har mistet sin mand og makker ved bridgebordet.

Æret være hans minde.


Generalforsamling 2016


Referat af generalforsamling i Bridge 80 tirsdag den 26. april 2016 kl. 18.30 i klubbens lokaler på Bogensevej.

Formanden Roald Skjold Hansen bød velkommen.

Der var mødt 44 medlemmer op til generalforsamlingen.

DAGSORDEN:

1. Valg af dirigent og referent
Formanden udbad sig forslag til dirigent. Bestyrelsen foreslog Jørgen Steffensen, og da der ikke var andre forslag, var Jørgen Steffensen valgt og Birte Michelsen, der er klubbens sekretær, blev valgt til referent.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet ved opslag i klubbens lokaler 3 uger før afholdelsen.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Dirigenten gav ordet til formanden Roald skjold Hansen, der kom ind på de bedre lokaliteter, som vi har fået efter flytningen fra Kildemosevej.

Formanden kunne oplyse, at vi var startet op med en alle mod alle turnering. Der har været afholdt flere turneringer med edb-kort i den forløbne sæson.

En bykamp mod Vissenbjerg blev afholdt i februar, hvor Bridge 80 vandt. Der lød en stor tak til Poul Melson, som havde stået for arrangementet.

Der har været nogle problemer med ”bridge mate” i sæsonen. Formanden havde i den forbindelse haft kontakt til flere kompetente personer for at få løst problemerne. Det kan bl.a. have noget at gøre med hvilke kanaler vi kører på.

5 medlemmer har på nuværende tidspunkt meldt sig ud. 4 nye medlemmer har meldt sig ind.

Formanden udtrykte en stor tak til kaffeholdene, som har løst opgaven rigtig godt.

Tak til bestyrelsen for et godt samarbejde.

Dirigenten forespurgte, om der var nogle, der havde bemærkninger til beretningen, og da det ikke var tilfældet blev beretningen godkendt.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Dirigenten gave ordet til kassereren, der gennemgik regnskabet, og som udviste et overskud på kr. 11. 983,32.
Regnskabet blev godkendt.

4. Godkendelse af budget
Dirigenten gav ordet il kassereren, der gennemgik budgettet for det kommende år.  Der er budgetteret med et overskud på kr. 3.700,00. Budgettet blev godkendt uden bemærkninger.

5. Fastsættelse af kontingent
Dirigenten gav ordet til formanden, der oplyste, at bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på kr. 900,00, hvilket blev godkendt.

6. Indkomne forslag
Dirigenten oplyste, at der ikke var indkommet forslag.

7. Valg af formand (lige år)
Dirigenten oplyste, at formanden Roald Skjold Hansen var villig til at modtage genvalg, og da der ikke var andre forslag, var Roald Skjold Hansen genvalgt

8. Valg af kasserer (ulige år)
Punktet var ikke aktuelt i år.

9. Valg af sekretær (ulige år)
Punktet ikke aktuelt i år

10. Valg af bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
Dirigenten oplyste, at Elin Oris Larsen var på valg, og var villig til at modtage genvalg. Da der ikke var andre forslag var Elin Oris Larsen genvalgt.

11. Valg af suppleanter
Dirigenten oplyste, at Torben Laan Andersen var villig til genvalg. Endvidere blev Finn Pedersen nyvalgt.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant
Dirigenten gav ordet til formanden, der oplyste, at Jørgen Steffensen var villig til at modtage genvalg som revisor. Da der ikke var andre forslag, var Jørgen Steffensen genvalgt.
Dirigenten oplyste, at Peter Riken var villig til at modtage genvalg som revisorsuppleant, og da der ikke var andre forslag, var Peter Riken genvalgt.

13. Evt. valg til distriktets generalforsamling
Dirigenten udbad sig forslag. Elin Oris Larsen påtog sig opgaven, og da der ikke var andre forslag var Elin Oris Larsen valgt.

14. Valg af turneringsudvalg
Dirigenten oplyste, at Peter Riken var villig til at modtage genvalg. Endvidere meldte Mariann
Rasmussen sig også. Da der ikke var andre forslag var Peter Riken og Mariann Rasmussen valgt. Turneringsudvalget består nu Poul Melson, Peter Riken og Mariann Rasmussen.

15. Eventuelt
Dirigenten  forespurgte, om der var nogen, der ønskede ordet.
Marianne Nielsen takkede bestyrelsen for deres arbejde, og overrakte på medlemmernes vegne vingaver til bestyrelsen.
Jørgen Steffensen ville gerne have en aften med bridge etik. Formanden tog dette til efterretning og ville kontakte H K Sørensen.
Dirigenten takkede forsamlingen for god ro og orden, og gav ordet til formanden, der takkede dirigenten for veludført arbejde.
Herefter blev der sædvanen tro serveret en dejlig 3 rettes menu.

Referent: Birte Michelsen

Godkendt af dirigenten Jørgen Steffensen den 2. maj 2016


Generalforsamling 2015



Her er lidt læsestof til jer der ikke var til generalforsamlingen..


Referat fra generalforsamling tirsdag den 28. april 2015


   Valg af dirigent. Jørgen Steffensen foreslået og valgt. Konstaterede at generalforsamlingen lovligt var varslet.

   Bestyrelsens beretning. Beretningen blev godkendt. Jørgen Mølgaard fik gave og blomster og desuden udnævnt til æresmedlem i klubben.

   Regnskab. Godkendt, mindre underskud – kr. 177,50 – primært grundet andel i større varmeforbrug.

   Budget. Godkendt.

   Fastsættelse af kontingent. Uændret indtil videre. Ser hvordan det udvikler sig i Bridgehuset.

   Indkomne forslag. Ingen.

   Valg af bestyrelse. Klaus Jensen, Jørgen Mølgaard og Aage Bloch udtræder.

   Nyvalgt blev Roald Skjold Hansen, Birte Michelsen og Elin Oris Larsen.

       Roald Skjold Hansen blev valgt som formand.

   Marianne Løkke blev genvalgt som kasserer (på valg i ulige år).

   Valg af suppleant. Torben Andersen valgt.

   Valg af revisor. Jørgen Steffensen indstillet og valgt.

   Valg af turneringsudvalg. Roald Skjold Hansen og Peter Riken valgt.

   Eventuelt. Poul Skovgaard foreslog spil i 2 rækker (møder derved flere par) Forslag om spil med lagte kort. Begge forslag blev taget vel imod af den nye bestyrelse. Peter Riken foreslog at bestyrelsens navne og tlf.nr skulle fremgå af hjemmesiden. Karin Demkjær takkede den afgående formand og den øvrige bestyrelse for godt arbejde i de forløbne år. Efter generalforsamlingen den sædvanlige gode 3 retters menu og hyggespil.


Ny bestyrelse er nu:


Roald Skjold Hansen (formand)


Poul Melson


Marianne Løkke (kasserer)


Birte Michelsen


Elin Oris Larsen                                          



29/4 2015 Aage Bloch  





BridgeCentral, 3. april 2024