Generalforsamling



Referat fra generalforsamling i Bogense Bridgeklub den 27. april 2023

  1. Valg af dirigent og referent
           Forslag: Bjarke Birk dirigent. Hanne Birk referent

Blev valgt


  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år


       Henning Gammelgård gennemgår årets beretning. Beretningen kan læses på Klubbens hjemmeside.

       29 spilleaftener plus 1 åbent hus.

       Klubmestre 2022/2023:

       Blå række:
       1. Carsten Eggert Poulsen - Bjarne Frederiksen
       2. Inge Marcussen - Henrik Demant
       3. Jan Sundstrup - Lars Sundstrup
       Rød række:
       1. Rie Billund Kvisthøj - Bjarne Christensen
       2. Hanne Pust - Mikkel Pust
       3. Jørgen Kirstan - Robert Kværnø


       By match imod Otterup. Desværre tabte Bogense.

       Godt hold af turneringsledere.

       Vi er 40 registrerede medlemmer. 20 par som spiller.

       Næste sæson starter 1. torsdag i september.

       Husk åbent hus juli og august. Tilmelding på M-bridge.


       Beretningen blev godkendt. Uden nogen kommentarer eller spørgsmål.


  1. Godkendelse af det reviderede regnskab


       Jan Larsen gennemgår regnskab for 2022-2023

       Regnskab godkendt. Uden nogen kommentarer eller spørgsmål.


  1. Fastsættelse af kontingent
           (Nuværende kr. 550/310)

              Forslag: Kontingent forbliver uændret.


               Generalforsamlingen beslutter ændring i kontingent for primærmedlemmer til 560 kr. og sekundære medlemmer til 300 kr.


  1. Indkomne forslag 
           Forslag fra bestyrelsen ang. vedtægtsændring af §14. (Se herunder).


               Forslag vedtaget        

       

  1. Valg af formand
           (Ikke aktuelt  kun i lige år)


  1. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
           (På valg Inge-Marie Kaspersen og Jan Larsen)
           Begge modtager genvalg.

Begge genvalgt


  1. Valg af suppleanter
           (På valg Mikkel Pust og Bjarke Birk)
           Begge modtager genvalg.

Begge genvalgt


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant
           (På valg hhv. Lis Pedersen og Leif Jacobsen)
           Begge modtager genvalg.


       Begge genvalgt


  1. Eventuelt


Forslag: Til julefrokost og generalforsamling betaler vi det samme beløb som til en almindelig kortaften, 45 kr.

Bestyrelsen beslutter op til de 2 aftener, om der er overskud til betaling af mad.

Husk det er overskud fra åbent hus, som er med til at generere overskud.

Ønske om mere blandede turneringsformer. Fx holdturnering og parturnering. Forslaget skabte lidt debat.





Senere på aftenen blev der snakket om at starte generalforsamling kl. 18, således det hele ikke slutter alt for sent.



Bogense Bridgeklub, generalforsamlingen den 27. april 2023.


Forslag til vedtægtsændring af §14.


Forslagsstiller:

Bestyrelsen i Bogense Bridgeklub.


Motivation:

Nordfyns Bank har i skrivelse af april 2022 påpeget:

” …at foreningens vedtægter ikke giver mulighed for at disponere over jeres konto på den måde, som foreningen gør i dag. (…) På denne baggrund opfordres foreningen til, at der foretages vedtægtsændringer, som giver mulighed for en anden form for disponering over kontoen i banken.”


Ændringsforslag:

NUVÆRENDE TEKST:



NY TEKST:

§ 14. Tegningsregler og hæftelse

Klubben tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner over kr. 15.000 eller ved lånoptagning kærves dog underskrift af formand og kasserere i forening.

Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.

§ 14. Tegningsregler og hæftelse

Stk. 1. Foreningen tegnes af formanden og mindst et yderligere bestyrelsesmedlem i fællesskab.

Foreningens kasserer kan meddeles prokura til at disponere over foreningens driftskonto, herunder også via elektroniske bankprodukter, vedr. foreningens løbende drift.

Ved optagelse af lån og ved salg/pantsætning af fast ejendom tegnes foreningen af den samlede bestyrelse.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.


Mvh.

Bestyrelsen

Bogense februar 2023.


Referat af generalforsamling 28/4.2022, Bogense Bridgeklub.

  1. Valg af dirigent og referent

Bjarke Birk dirigent. Hanne Birk referent


  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

Henning Gammelgaard fortæller, at beretningen er lagt på hjemmesiden. Henning Gammelgaard laver et kort referat af beretningen.

Der har været 26 spilleaftner. Takker turneringsudvalget.

Klubmester blå række: Hanne og Mikkel Pust

Klubmester rød række: Hans Theil og Palle Langaa

Bestyrelsen vil i næste sæson have gang i byturneringen mod Otterup.

Åbent hus i sommerferien og i påskeferien.

Albani giver fortsat ølpræmier. Vin bliver købt ved den lokale vinhandel.

Mbridge har haft en god start.

Der er 40 medlemmer i klubben. Klubben takker for den gode velvillighed blandt substitutter.

Klubben vil gerne have flere medlemmer. Hvilket desværre er et landsdækkende problem

Fra næste sæson betaler vi for kaffe og brød et halvt år ad gangen.

Næste sæson starter første torsdag i september.

Åbent hus i juli og august tilmelding på Mbridge.

Formanden opfordrer til, at lydniveau under spil dæmpes.

Beretningen blev godkendt uden yderligere spørgsmål.


  1. Godkendelse af det reviderede regnskab

Jan Larsen gennemgår regnskab for 2021-2022
Hvis der er præmier på lager, skal det skrives med på regnskabet under aktiver.
Regnskab godkendes.


  1. Fastsættelse af kontingent
    (Nuværende kr. 550/310)

Kontingent forbliver, som det er


  1. Indkomne forslag 

Ingen forslag


  1. Valg af formand
    (På valg Henning Gammelgaard)

Genvalg


  1. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)
    (På valg Anders Rosschou og Hans Kvisthøj)

Ønsker genvalg. De bliver begge genvalgt.

Hans Kvisthøj tager 2 år mere, det bliver dog også de sidste. Han har været meget glad for alle årene. Han vil dog bruge de næste 2 år på at få en ny ind i bestyrelsen, som han vil hjælpe godt på vej.


  1. Valg af suppleanter
    (På valg Mikkel Pust og Bjarke Birk)

Mikkel Pust og Bjarke Birk blev genvalgt.


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant
    (På valg hhv. Lis Pedersen og Lis Larsen)

Lis Pedersen modtager genvalg som revisor

Lis Larsen foreslår Leif Jacobsen, som blev valgt til revisorsuppleant

     


  1. Eventuelt

Nordfyn Open har nogle penge liggende. Henrik Demant starter nye bridgehold op for at hverve nye bridgemedlemmer. Henrik arrangerer kurser for nuværende spillere i august. Dette arbejde vil pengene blive brugt til, da der ikke længere bliver arrangeret Nordfyn Open.

Henning Gammelgaard takker Lis Larsen for hjælpen som revisorsuppleant.




Bestyrelsen




Bogense Bridgeklub.

Referat fra generalforsamling 2021

Tid: Torsdag den 30. september kl. 18.30. (udsat fra april grundet Covid 19)

Sted: Bogense Hotel

Dagsorden i henhold til vedtægterne

1. Valg af dirigent og referent

       Hans Theil dirigent
       Hanne Birk referent.


2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

      Henning Gammelgaard fortæller om året, der gik.

Bestyrelsens beretning for klubåret 2020-2021.

Bestyrelsens beretning er en opsamling af året, der er gået siden seneste generalforsamling, og jeg har prøvet at samle op og vil referere her.

Jeg plejer at oplyse, at ”året er forløbet nogenlunde som tidligere år.” Det kunne jeg ikke sige sidste år, men til gengæld nok i år. Grundet Covid-situationen.

Sidste år blev generalforsamlingen også udsat og afholdt næsten præcist for et år siden.

I den periode blev der mulighed for at spille 2 x sommerbridge og 4 gange klubbridge så det blev jo ikke til så meget.

Men på trods af dette skal der dog lyde en tak til turneringsudvalget for de turneringer, der dog blev gennemført. 

Af samme årsag blev der heller ikke til klubmester eller bymatchen mod Otterup så det har vi også til gode.

Præmier: Vinen betales af klubkassen medens øl sponseres velvilligt af Albani. Så tænk venligst på sponsorerne, når I køber øl i anden anledning.


Den kommende sæson eller måske nærmere igangværende:

Nu er vi kommet i gang med den nye sæson, som forhåbentlig kan gennemføres på normal vis, dog med mulighed for afspritning ved bordene.

Men tak for sæsonen der er gået. 

Tak til bestyrelsen for godt samarbejde.

Tak til hjælpere, medlemmerne og substitutter for godt humør, god ro og orden.

      

Beretningen blev godkendt uden kommentar.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

       Jan Larsen gennemgik regnskab.
       Der var en fejl i regnskabet, som bliver rettet til i næste uge.

       Regnskab blev godkendt med bemærkning.


4. Fastsættelse af kontingent

       Bestyrelsen foreslår uændret kontingent. Vedtaget.


5. Indkomne forslag

Forslag 1: Indkøbe MBridge til åbent hus, et program, hvor man tilmelder sig elektronisk. Det koster et engangsbeløb på 400 kr. for tilmelding, herefter 200 kr. pr. år. Bogense Bridgeklub betaler udgiften. Der kommer et link på Bogense Bridgeklubs hjemmeside, hvor tilmelding til åbent hus er mulig. Julebridge bliver første gang, vi afprøver programmet. Forslaget blev vedtaget.
Forslag 2: Betale for forplejning et halvt år ad gangen. Med start fra januar og resten af sæson 2021/20202. 34 stemte ja, 2 stemte nej. Forslaget blev vedtaget. Inge-Marie kommer med forslag til betaling.


6. Valg af formand vælges i lige år.

Ikke aktuelt i 2021


7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

      Genvalg: Jan E. Larsen og Inge-Marie Kaspersen


8. Valg af suppleanter

      Genvalg: Mikkel Pust og Bjarke Birk


9. Valg af revisor og revisorsuppleant

      Genvalg: Revisor: Lis Pedersen og Revisorsuppleant: Lis Larsen


10. Eventuelt
      Revisoren fik udleveret en flaske vin fra bestyrelsen.



Bogense Bridgeklub.

Referat fra generalforsamling 2020

Tid: Torsdag den 22. oktober 2020 kl. 18:00. (udsat fra april grundet Covid 19)

Sted: Bogense Hotel

Dagsorden i henhold til vedtægterne

1. Valg af dirigent og referent

       Hans Theil som dirigent og Hanne Birk som referent.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

       Henning Gammelgaard fortæller om året der gik. Vi blev ramt af Covid 19 i

       foråret. Inden da var der planlagt 8 turneringer. Vi har haft 33 spille-aftner.

       Grundet Covid 19 har vi ikke afsluttet klubturneringen, derfor ingen

       klubmester i 2019/2020.

       24. feb. var der klubmesterskab mod Otterup. Pokalen kom med til Bogense

       igen.

       Der var åbent hus i julen og påsken. Der var lidt åbent hus for medlemmer i

       sensommeren.

       Turneringslederne står klar med hjælp ved bridgebordene. Tak for det.

       Præmier bliver fordelt til 1. og 2. pladsen samt et tilfældigt nr.

       Albani donerer øl, vin bliver købt af kontingentet. Der er 50 registrerede

       medlemmer og 24 spillende par.

       Vi følger med i Covid 19 udviklingen, hold jer opdateret på hjemmesiden.

       Tak for den gamle sæson, tak til bestyrelsen, medlemmer samt substitutter.

       Beretningen blev godkendt uden kommentar.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

       Jan Larsen gennemgik regnskab.

       Regnskab godkendt.

4. Fastsættelse af kontingent

       Bestyrelsen forslår uændret kontingent.

5. Indkomne forslag

       Ingen forslag

6. Valg af formand

       Genvalg

       Henning Gammelgaard fortsætter

7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

       Genvalg

       Anders Rosschou

       Hans Kvisthøj

8. Valg af suppleanter

       Genvalg

       Mikkel Pust

       Bjarke Birk

9. Valg af revisor og revisorsuppleant

       Genvalg

       Lis Pedersen

       Lis Larsen

10. Eventuelt

       Gebyr til Nordfyns Bank – desværre kan vi ikke finde en bank som vil tage

       foreninger. Nordfyns Bank er ligeledes hovedsponsor til Nordfyns Open.


Bogense Bridgeklub.

Referat fra Generalforsamling 2019, afholdt på Bogense Hotel torsdag den 25. april 2019.

  1. Valg af dirigent og referent: Marie Jensen blev valgt som dirigent og Hanne Birk som referent.

  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år: Formanden aflagde bestyrelsens beretning som forsamlingen tog til efterretning.
    • Åbent hus var godt besøgt
    • 96 bridgespillere deltog i Nordfyns open i november. Stor tak til sponsorer.
    • Uden den store hjælp fra substitutter er det svært at få aftenerne til at fungere, tak for hjælpen.
    • Klubben afholder åbent hus i juli og august.
    • Poul Erik Hansen fik anerkendelse for den store hjælp han altid er behjælpelig med.

Hans Theil spurgte ind til formandsskiftet: Hans Kvisthøj forklarer at formanden trak sig på grund af personlige misforståelser som var eskaleret. Peter Høgstedt har trukket sig som kasserer. Da Henning Gammelgaard trækker sig som formand, træder Inge-Marie Kaspersen, som er næstformand, til som formand.


Klubmesterskaber 2019

Rød række:
Nr. 4 Hanne Kragh Madsen og Gitte Nicolaisen

Nr. 3 Lene og Lars Bjørnsbo
Nr. 2 Kim Grony og Hans Kvisthøj

Nr. 1 Rie Billund Kvisthøj og Holger Pedersen


Blå række:
Nr. 4 Karsten Eggert Poulsen og Bjarne/Grethe
Nr. 3 Inge Marcussen og Egil Olesen
Nr. 2 Robert Kværnø og Bjarke Birk
Nr. 1 Lis Riber og Peter Høgstedt


        

  1. Godkendelse af det reviderede regnskab: Hans Kvisthøj tager ordet da kassereren ikke er til stede. Han overgiver fremlæggelsen af regnskabet til Jan Larsen. Der var en enkelt kommentar til egenkapitalen.
    Regnskabet blev godkendt.

  1. Fastsættelse af kontingent: Nuværende er henholdsvis kr. 550,- for primære medlemmer og kr. 310,- for sekundære medlemmer: Forslag til uændret kontingent blev vedtaget.

  2. Indkomne forslag:
    Forslag 1: Uge 42 og uge 7 afholdes som en form for åbent hus, som ikke tæller i den almindelige turnering.
    Forslaget blev godkendt. Generalforsamlingen gav bestyrelsen mandat til at beslutte hvordan uge 42 og uge 7 afvikles.
    Forslag 2: Mesterskabsturneringen spilles ud fra parhandicap, altså ikke med op/nedrykning inden turneringens start.
    Forslaget blev ikke godkendt. Bestyrelsen fik mandat til at beslutte hvordan turneringen skal afvikles.


  1. Valg af formand: Henning Gammelgaard blev valgt.

  2. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer: På valg Inge-Marie Kaspersen (modtager genvalg) og Peter Høgstedt (modtager ikke genvalg) Bestyrelsen foreslår Jan Larsen. Inge-Marie Kaspersen og Jan Larsen blev valgt.

  3. Valg af suppleanter: Bestyrelsen foreslår som 1. suppleant Mikkel Pust og som 2. suppleant Bjarke Birk. Begge blev valgt


  1. Valg af revisor og revisorsuppleant: Bestyrelsen foreslår Lis Petersen som revisor. Bestyrelsen foreslår Lis Larsen som revisorsuppleant. Begge blev valgt.

  1. Eventuelt:  Eigil Olesen fortæller om Bridge plus more (en maskine). 2 par kan spille sammen med maskinen. Da han har to maskiner, kan 4 par spille og der kan laves en holdturnering. Velux-fonden har sponsoreret med kr. 15.000,-.

Lars Bjørnsbo takker bestyrelsen for det store arbejde med opsætning af den ugentlige turnering m.m. Generalforsamlingen giver bestyrelsen en klapsalve.

Referent: Hanne Birk



Bogense Bridgeklub.

Referat fra Generalforsamling 2018, afholdt på Bogense Hotel torsdag den 26. april 2018.

  1. Valg af dirigent og referent: Hans Andersen blev valgt som dirigent og Henning Gammelgaard som referent.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år: Formanden aflagde bestyrelsens beretning som forsamlingen tog til efterretning. Beretningen lægges på klubbens hjemmeside i særskilt dokument.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab: Kassereren fremlagde regnskabet, der i øvrigt var udlagt på spillebordene ved spilleaftenen ugen før generalforsamlingen. Alle medlemmer havde således haft mulighed for at orientere sig i regnskabet. Regnskabet blev godkendt.
  4. Fastsættelse af kontingent: nuværende er henholdsvis kr. 550,- for primær medlemmer og kr. 310,- for sekundær medlemmer: Forslag til uændret kontingent blev vedtaget.
  5. Indkomne forslag: Der var ikke indkommet forslag.
  6. Valg af formand (lige år): Henning Gammelgaard blev genvalgt.                 
  7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år): Anders og Hans blev genvalgt.
  8. Valg af suppleanter: Ole Bonnén blev genvalgt. Mikkel Pust blev valgt som 2. suppleant.
  9. Valg af revisor og revisorsuppleant: Jan Larsen som revisor og Lis Larsen som revisorsuppleant. Begge blev genvalgt.
  10. Eventuelt: Livlig debat om anvendelsen af BridgeMate: mulighed for at slå oplysninger om %-fordeling og forrige spil fra for at undgå spildtid og manglende overholdelse af spilletid. Afstemning udviste af vi fastholder indstillinger som nu. Fortsat debat om overholdelse af spilletider resulterede i kraftig opfordring til at udvise pli og at alle overholder tiderne. Opfordring til turneringslederne om at være hurtigere til at følge kald på turneringsleder og være lidt mere konsekvente med hensyn til overholdelse af spilletider.

Debat om mulighed for at begynde spilleaftener f.eks. kl. 1830 afstemning endte ud i at fortsætte med start kl. 19, hvor der i øvrigt startes ret præcist.


For referat: Henning Gammelgaard


Bogense Bridgeklub generalforsamling 26. april 2018.

Bestyrelsens beretning for klubåret 2017-2018.
Bestyrelsens beretning er en opsamling af året, der er gået siden seneste , og jeg har prøvet at samle op og vil referere her:

Generelt er året forløbet nogenlunde som tidligere år.
Turneringsudvalget havde sammensat 8 turneringer og 5 enkeltaftener så det blev til i alt 33 spilleaftener inkl. jul og påske. Påskebridgen blev modsat sidste år gennemført Skærtorsdag med godt besøg. Faktisk som sidste år.
Tak til turneringsudvalget for jeres store arbejde.

Der blev fundet klubmestre, nemlig Niels Chr. og Villy i A-rækken -  Jørgen og Larssilas i B-rækken. Tillykke til jer. (præmieoverrækkelse)

Mex og Carsten nr.  2, Henrik og Arne nr. 3 i A Marie og Kiss nr. 2, Inge-Marie og Erik nr. 3 i B.

Top 16: Inge nr. 1, Peter nr. 2 og Jan nr. 3.  Par:  Robert og Bjarne i Blå, Kate og Helge i Rød


Bymatchen mod Otterup:

Som traditionen efterhånden byder med skift hvert andet år var det så Otterup Bridgeklub, der havde inviteret og lagde lokaler til, at Bogense Bridgeklub kunne lufte pokalen med en Bogense-Otterup tur/retur. Det er en god tradition, som gerne må fortsætte mange år fremover, og stor tak til arrangørerne og deltagerne.

Åbent hus i sommerferien, julen og påsken:

Tilslutningen har været god i denne sæson. Så det har været med til skæppe lidt i klubkassen, hvilket kassereren vil fremlægge i regnskabsaflæggelsen. Klubben nyder også godt af besøget fra Charles, der med sine artikler er med til at promovere bridgen og vise nogle af de spil, der blev kæmpet med ved bordene.
Tak til jer, der har arrangeret disse, og tak for deltagelsen såvel fra klubbens egne medlemmer som gæster.
Anders og Hans har igen i år givet tilsagn om at stå for Åbent Hus i månederne juli og august nu suppleret med Peter lad os håbe på godt fremmøde, såvel fra klubbens medlemmer som gæster i byen. Vi annoncerer ikke i bridgebladet, men lad rygtet sprede sig, og vi sætter opslag på campingpladserne og i marinaen.

Turneringledelse:
Klubben har et godt hold af turneringsledere, som kan tilkaldes, hvis/når der opstår forhold ved bordene, som bør afklares af en uvildig person.  Det er mit indtryk, at der ikke har været kaldt så meget på turneringslederne i denne sæson, men når der har været brug for dem, har de velvilligt afgjort sagen, så spillet kan fortsætte.

Kortblander:
Den i sæson 16-17 indkøbte kortblandemaskine har været flittigt brugt i år og har givet nogle spændende kortfordelinger. Ja, den har været brugt alle aftener  - så vidt jeg husker. Det var en god investering af donationen fra Veluxfonden. Der skal dog her rettes en stor tak til jer, der velvilligt arbejder med kortblandingen. Der er trods alt noget arbejde med det.

Præmier:
Vinpræmier har dels været indkøbt ved forskellige leverandører, og Anders og jeg ”ofrede” os med lidt prøvesmagning til det nuværende lager. Ja, jeg var nødt til at prøvesmage, da jeg nok ikke når til vinpræmien med mit sædvanlige spil.
6-pack øldåserne er velvilligt sponseret af Albani, og det takker vi selvfølgelig for.

Bridgemate:
I denne sæson fik vi også opgraderet vores bridgemates, så vi nu er med på den teknologiske udvikling  - om end ikke førende på feltet. Det fungerer, men kræver dog enkelte rettelser af turneringslederne, men det skyldes som regel den velkendte ”fejl-40” hvor Nord og Øst har fejlindtastet og -kontrolleret. Men tak til jer, der velvilligt retter uden de store kommentarer.

Medlemmer:
Medlemstallet i denne sæson har været stabilt med 50 registrerede medlemmer i klubben og 24 spillende par.
Der er en tilflytter, der har meldt sig som substitut og gerne vil spille i den kommen sæson.
Vi har igen nydt godt at den store velvilje, vore substitutter har udvist, når behovet har vist sig, og en tak til alle substitutter fra nær og fjern.

Nordfyn Open og undervisning:
Sammen med de øvrige nordfynske klubber fik vi år samlet et undervisningshold, som har nydt godt af Henriks kyndige undervisning. Så håber vi selvfølgelig, at de fleste af dem på holdet fortsat har lyst til at spille bridge og benytter sig af en af vore nordfynske klubber. Jeg synes, det er på sin plads at rette en tak til Henrik for dette arbejde.
Nordfyn Open blev afviklet i november og er således ved at blive en tradition, som vi planlægger at gennemføre igen til november i år.
Tak til alle, der var med og hjalp til med planlægning og afvikling.

Den kommende sæson:
Vi starter den næste sæson som sædvanligt den første torsdag i september måned, og, hvis bestyrelsen ikke hører andet, regner vi selvfølgelig med at spillere og par fortsætter som i år.
Tak for sæsonen, der er gået og god sommer til jer alle.
Tak til bestyrelsen for godt samarbejde.
Tak til hjælpere, medlemmerne og substitutter for godt humør, god ro og orden.

Henning Gammelgaard

Formand


Bogense Bridgeklub.

Referat fra Generalforsamling 2017, afholdt på Bogense Hotel torsdag den 27. april 2017.

Dagsorden i henhold til vedtægterne.

1. Valg af dirigent og referent:
Hans Theil blev valgt som dirigent og Henning Gammelgaard som referent.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år:
Beretningen ved formanden (særskilt dokument). Beretningen blev godkendt.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab:
Regnskabet var omdelt på bordene og blev gennemgået af kassereren, Peter. Regnskabet udviser et overskud på 3.864,- og en kassebeholdning på kr. 33.067,- Regnskabet blev godkendt.

4. Fastsættelse af kontingent:
Bestyrelsen foreslog uændret kontingent, henholdsvis kr. 550,- for primær medlemmer og kr. 310,- for sekundær medlemmer. Forslaget blev besluttet.

5. Indkomne forslag:
Der var ikke indkommet nogle forslag.

6. Valg af formand (lige år):
Ikke aktuelt i år.

7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år):
Peter og Inge-Marie var på valg og blev genvalgt.

8. Valg af suppleanter:
Ole Bonnén blev valgt som suppleant.

9. Valg af revisor og revisorsuppleant:
Jan Larsen blev valgt som revisor og Lis Larsen som revisorsuppleant.

10. Eventuelt:
Opfordring til at anvende Facebook samt omdeling på campingpladser mm til at reklamere for Bridgeklubben og Åbent hus arrangementerne. Debat om at spille flere turneringer i 3 rækker. Forslag om anerkendelse til Inge-Marie. Anerkendelse til Jørgen og Poul-Erik for deres indsats i åbent hus.


Henning Gammelgaard


Bogense Bridgeklub generalforsamling 27. april 2017.

Bestyrelsens beretning for klubåret 2016-2017.

Bestyrelsens beretning er en opsamling af året der er gået siden seneste generalforsamling, og jeg har prøvet at samle op og vil referere her.

Generelt er året forløbet nogenlunde som forrige år.

I sæsonen er der spillet i alt 33 aftener incl. Julebridge og afslutningen her. Påskebridgen blev aflyst i år, da bridgeaftenen måtte lide under Hotellets succes.

Tak til turneringsudvalget for jeres store arbejde.

Der blev fundet klubmestre, nemlig Mex og Karsten i A-rækken - Marie og Frank i B-rækken. Tillykke til Jer. (præmieoverrækkelse)

Villy og Niels Chr. 2, Inge og Egil 3 i A Lis og Peter 2, Hanne og Gitte 3 i B. Top 16: Jan Sundstrup. Blå Jørgen og Larssilas, Rød Jette og Anne-Marie.

Bymatchen mod Otterup.

I år inviterede vi Otterup her til Bogense med det resultat, at pokalen stadig står på hylden dernede i hjørnet.

Det er trods alt dejligt at vi kan spille denne turnering fortsat og tak til Jer, der deltog og tillykke med placeringerne.

Åbent hus i sommerferien, julen og påsken

Tilslutningen har været acceptabel, men der kunne sagtens være flere. Det er trods alt et arbejde at stille an, men dels giver det bridgespil og dels lidt penge i klubkassen.

Tak til Jer der har arrangeret disse og tak for deltagelsen såvel fra klubbens egne medlemmer som gæster

Anders, Hans og Jørgen har igen i år givet tilsagn om at står for Åbent Hus i månederne Juli og August lad os håbe på godt fremmøde, såvel fra klubbens medlemmer som gæster i byen. Vi annoncerer ikke i bridgebladet men lad rygtet sprede sig og vi sætter opslag på campingpladserne og i marinaen.

Turneringledelse:

Klubben har et godt hold at turneringsledere som kan tilkaldes hvis/når der opstår forhold ved bordene som bør afklares af en uvildig person. Det er mit indtryk at der ikke har været kaldt så meget på turneringslederne i denne sæson, men når der har været brug for dem, har de velvilligt afgjort sagen, så spillet kan fortsætte.

Kortblander

Efter en ihærdig indsats fra især Egil er der tilgået fondsstøtte fra Veluxfonden til indkøb af kortblandemaskine sammen med de nordfynske klubber desuden nye kort og kortkasser, således der nu kan blandes kort via kortblanderen. Tak for indsatsen og tak til fonden for støtten. Vi er nu fri for at blande kort ved bordene selv om nogle enkelte ikke helt har lagt denne vane fra sig. Nå det går fint nu og vi omtaler stadig at kortfordelingen er mærkelig med de lagte kort.

Blandingen kræver så indsats fra enkeltpersoner, der er udlært i blandemaskinen, og stor tak til jer, der har påtaget jer denne opgave.

Præmier:

Præmierne er delt indkøb og dels sponsorater.

6-pack øldåserne er velvilligt sponseret af Albani, og det takker vi selvfølgelig for.

Bridgemate:

Vi har i denne sæson oplevet flere og flere terminaler med funktionsvanskeligheder og manglende dupper på understellet. Det er nok ved at være tiden af få opgraderet bridgemate, hvilket bestyrelsen indstiller til, så de er klar til den kommende sæson.

Medlemmer:

Medlemstallet i denne sæson har været stabilt med 51 registrerede medlemmer i klubben.

Vi har igen nydt godt at den store velvilje, vore substitutter har udvist, når behovet har vist sig, og en tak til alle substitutter fra nær og fjern.

Nordfyns Open og Undervisning.

Sammen med de øvrige nordfynske klubber forsøgte vi igen at få gang i et undervisningshold, men med kun én tilmeldt blev det aflyst. Vi har dog besluttet at forsøge igen i efteråret og vil også forsøge på skolerne igen. Et enkelt skolehold blev forsøgt på Havrehedsskolen og stor tak til de frivillige, der deltog.

Forrige sæsons succes med Nordfyns Open blev gentaget i november. Knap så mange deltagere, men stadig en god tilslutning og oplevelse, som vi planlægger at gentage i år igen. Så nu er det næsten en tradition.

Økonomisk gav det lidt overskud, som er omsat til kort og kortkasser, så der ikke skal blandes så ofte.

Tak til alle der var med.

Den kommende sæson:

Vi starter den næste sæson som sædvanligt den første torsdag i september måned, og, hvis bestyrelsen ikke hører andet, regner vi selvfølgelig med, at spillere og par fortsætter som i år.

Tak for sæsonen, der er gået.

Tak til bestyrelsen for godt samarbejde.

Tak til hjælpere, medlemmerne og substitutter for godt humør, god ro og orden.

Henning Gammelgaard

Formand


Bogense Bridgeklub.

Referat fra generalforsamling 2016, afholdt på Bogense Hotel torsdag den 28. april 2016.

Dagsorden i henhold til vedtægterne.

  1. Valg af dirigent og referent: Robert Kværnø blev valgt som dirigent og Henning Gammelgaard som referent.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år: Beretningen ved formanden (særskilt dokument). Beretningen blev godkendt.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab: Regnskabet var omdelt på bordene. Enkelt kommentar ang. annoncering, som vedrører undervisning og Nordfyn Open, som er afholdt af Bogense, men skal fordeles mellem de øvrige nordfynske klubber. Regnskabet for disse to arrangementer er ikke indarbejdet i klubbens regnskab. Generelt ”løb arrangementerne samlet set lige rundt”. Ellers ingen spørgsmål eller kommentarer til regneskabet, der blev godkendt.
  4. Fastsættelse af kontingent: Bestyrelsen foreslog uændret, henholdsvis kr. 550,- for primær medlemmer og kr. 310,- for sekundær medlemmer. Forslaget blev vedtaget.
  5. Indkomne forslag: Der var ikke indkommet nogen forslag.
  6. Valg af formand (lige år): Henning Gammelgaard blev genvalgt.
  7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år): Hans Kvisthøj og Anders Rosschou blev genvalgt. Peter Høgstedt ”byttede plads” med Ole Bonnén og blev således valg til bestyrelsen.
  8. Valg af suppleanter: Ole Bonnén blev valgt som suppleant.
  9. Valg af revisor og revisorsuppleant: Jan Larsen blev genvalgt som revisor og Lis Larsen som revisorsuppleant.
  10. Eventuelt: Forslag om systemkort, andre modforslog. I turneringer, der gennemspilles flere gange, bør parnumre ”omfordeles” af hensyn til balancen. Oplysning inden turneringsafholdelse ang. hvilke pladser, der er præmiegivende. Opfordring til at anvende Facebook til at reklamere for bridgeklubben og åbent hus arrangementerne.


Referent: Henning Gammelgaard


Bogense Bridgeklub generalforsamling 28. april 2016.

Bestyrelsens beretning for klubåret 2015-2016.

Bestyrelsens beretning er en opsamling af året, der er gået siden seneste generalforsamling, og jeg har prøvet at samle op og vil referere her.

Generelt er året forløbet nogenlunde som forrige år.

I sæsonen er der spillet i alt 34 aftener inkl. Julebridge, Påskebridge og afslutningen her. Der var lagt en ekstraaften ind, hvis en aflysning blev nødvendig, men heldigvis blev det ikke aktuelt. I alt blev det til 8 turneringer og 5 enkeltaftener.

Tak til turneringsudvalget for jeres store arbejde.

Der blev fundet klubmestre, nemlig Bjarne og Hans i A-rækken og Arne og Henrik i B-rækken. Tillykke til jer(præmieoverrækkelse).

Bymatchen mod Otterup

I år var vi inviteret af Otterup og havde medbragt en nypudset pokal. Resultatet blev således, at vi ”var nødt” til at tage pokalen med tilbage til Bogense igen.

Det er trods alt dejligt, at vi kan spille denne turnering fortsat og tak til jer, der deltog, og tillykke med placeringerne. Vi inviterer Otterup næste år og giver dem chancen for at hente pokalen men ikke uden kamp.

Åbent hus i sommerferien, julen og påsken

Tilslutningen har været acceptabel, men der kunne sagtens være flere. Det er trods alt et arbejde at stille an, men dels giver det bridgespil og dels lidt penge i klubkassen.

Tak til jer, der har arrangeret disse, og tak for deltagelsen såvel fra klubbens egne medlemmer som gæster.

Anders, Hans og Jørgen har igen i år givet tilsagn om at står for åbent hus i månederne juli og august lad os håbe på godt fremmøde, såvel fra klubbens medlemmer som gæster i byen. Vi annoncerer ikke i bridgebladet, men lad rygtet sprede sig, og vi sætter opslag på campingpladserne og i marinaen.

Turneringledelse

Klubben har et godt hold af turneringsledere, som kan tilkaldes, hvis/når der opstår forhold ved  bordene, som bør afklares af en uvildig person. I lighed med tidligere år vil jeg gerne henstille til at turneringslederens afgørelse respekteres, så spillet kan fortsætte.  Det er mit indtryk, at dette er gået godt i år.

Lagte kort

Ved sidste års generalforsamling kom der forslag om at spille nogle turneringer med ”lagte kort”, og det har vi gennemført flere gange i denne sæson. Spændende og udfordrende med den generelle bemærkning, ”at det er nogle mærkelige fordelinger” men sådan er det vist egentlig ikke, blot føles det lidt anderledes. Det har være godt, og jeg lægger gerne igen i den kommende sæson vejen omkring Jens Benzonsgade med kortkufferterne. Der er lidt økonomi i de lagte kort, som det fremgår af regnskabet senere. Vi kan diskutere her, om vi skal udvide forsøget til en permanent løsning i den kommende sæson.

Præmier

Præmierne er delt indkøb og dels sponsorater.

6-pack øldåserne er velvilligt sponseret af Albani, og det takker vi selvfølgelig for.

BridgeMate

Vi har indtil videre opgivet at opdatere eksisterende, der egentlig fungerer fint, selv om en opdatering giver nye muligheder. Lad os se om ikke vi kan finde en sponsor til at hjælpe i nær fremtid.

Medlemmer

Medlemstallet i denne sæson har været stabilt med 49 registrerede medlemmer i klubben.

Desværre mistede vi år et kært medlem, nemlig Bruno Lund.

Vi har igen nydt godt at den store velvilje, vore substitutter har udvist, når behovet har vist sig, og en tak til alle substitutter fra nær og fjern.

Nordfyn Open og undervisning

Sammen med de øvrige nordfynske klubber er der gennemført undervisning for nye bridgespillere og enkelte har følt behov for opdatering i alt har 4 nye par gennemført. Så lad os håbe og tro, de fortsætter i en af de nordfynske klubber. Desuden blev der i november afviklet en stor turnering, Nordfyn Open, med deltagelse af 64 par fra nær og fjern. Begge dele var en positiv oplevelse, som er besluttet at gentage igen i år. Så spred også her rygtet til alle, i kender, såvel potentielle bridgespillere til undervisningen som erfarne til turneringen.

Økonomisk løb det samlet set ”lige rundt”. Men der er skabt en mulighed for overskud de næste år.

Tak til alle, der var med, og især tak til Henrik Demant for indsatsen.

Den kommende sæson

Vi starter den næste sæson som sædvanligt den første torsdag i september måned, og, hvis bestyrelsen ikke hører andet, regner vi selvfølgelig med, at spillere og par fortsætter som i år. 

Tak for sæsonen, der er gået.

Tak til bestyrelsen for godt samarbejde.

Tak til hjælpere, medlemmerne og substitutter for godt humør, god ro og orden.

Henning Gammelgaard

Formand


Referat fra Generalforsamling i Bogense Bridgeklub afholdt torsdag den 30. april 2015.

Dagsorden i flg. vedtægterne.


Ad 1 valg af dirigent og referent.

Robert Kværnø blev valgt som dirigent og erklærede herefter generalforsamlingen som beslutningsdygtig.

32 medlemmer og 1 suppleant var mødt til generalforsamlingen.


Ad 2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år:

Formanden Henning Gammelgaard aflagde beretning med en kort indledning efterfulgt af supplerende uddybning.

Dette års beretning kan gøres kort, så vi hurtigt kan komme til bridgebordene.

Året er forløbet nogenlunde som forrige år.

Det var det.

Men der kom lidt flere ord på.

I sæsonen er der spillet i alt 32 aftener fordelt over 9 turneringer og 4 enkeltaftener suppleret med julebridgen og bykampen .  Påskebridgen kunne ikke etableres, da hotellet havde fuldt belagt og dermed alle lokaler besat.  Tak til turneringsudvalget for Jeres store arbejde.

Der blev fundet klubmestre, nemlig Inge og Egil.  Arne og Henrik vandt i B-rækken. Tillykke til Jer.

Bymatchen mod Otterup.

Det nærmer sig det pinlige. I år var vi værter og 7 par fra Otterup mødte her i Bogense og måtte tage hjem uden pokalen, som stadig står på hylden dernede i hjørnet.

Det er trods alt dejligt, at vi kan spille denne turnering fortsat, og tak til jer, der deltog, og tillykke med placeringerne. Jeg håber, Otterup trods alt inviterer næste år.

Åbent hus i sommerferien, julen og påsken

Tak til jer, der har arrangeret disse, og tak for deltagelsen såvel fra klubbens egne medlemmer som gæster. Jeg tror, det er vigtigt at holde disse åbent hus arrangementer, såvel for klubbens medlemmer, der ønsker at spille bridge uden for sæsonen, som for de gæster, der besøger byen og kan se muligheden for en god gang bridge og møde nye bridgespillere.

Vi har valgt igen i år at holde åbent hus i månederne juli og august.

Turneringledelse:

Klubben har et godt hold af turneringsledere, som kan tilkaldes, hvis/når der opstår forhold ved bordene, som bør afklares af en uvildig person. I lighed med tidligere år vil jeg gerne henstille til at turneringslederens afgørelse respekteres, så spillet kan fortsætte.  Det er mit indtryk, at dette er gået godt i år.

Præmier:

Bestyrelsen har igen i år sørget for præmier på trods af de svære beslutninger, der må tages under prøvesmagningerne. Håber de er tilfredsstillende ellers hører vi gerne.

6-pack øldåserne er velvilligt sponseret af Albani, og det takker vi selvfølgelig for.

Bridgemate:

Sidste år kunne jeg oplyse, at der var ansøgt Albanifonden om tilskud til opdatering af bridgemate. Ansøgningen blev desværre ikke imødekommet, så vi må klare os lidt endnu.

Medlemmer:

Medlemstallet i denne sæson har været stabilt med 48 registrerede medlemmer i klubben.

Vi har igen nydt godt at den store velvilje, vore substitutter har udvist, når behovet har vist sig, og en tak til alle substitutter fra nær og fjern.

Som annonceret har vi på initiativ fra Morud og i samarbejde med de øvrige nordfynske klubber planlagt undervisning hen over vinteren, hvor vi forhåbentlig kan få nye medlemmer også her i Bogense. Jeg vil dog opfordre alle til at udbrede budskabet om at blive medlem i Bogense Bridgeklub.

Den kommende sæson:

Vi starter den næste sæson som sædvanligt den første torsdag i september måned og, hvis bestyrelsen ikke hører andet, regner vi selvfølgelig med at spillere og par fortsætter som i år. 

Åben turnering i november.

Sammen med de øvrige nordfynske klubber, og igen på initiativ fra Morud,  planlægges der en åben turnering, NORDFYNS OPEN,  som afvikles på Nordfyns Gymnasium den 14. november. Vi håber selvfølgelig, så mange som muligt sætter x i kalenderen allerede nu og melder sig til turneringen.

Tak for sæsonen, der er gået, og tak til bestyrelsen for godt samarbejde.

Beretningen blev godkendt.


Ad 3 godkendelse af det reviderede regnskab:

Kasserer Ole Bonnén havde udlagt regnskaber ved spilleaftenen forud for generalforsamlingen, og regnskabet blev i kassererens fravær gennemgået af formanden. 

Det  fremviste regnskab var godkendt af revisor.

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.


Ad 4 fastlæggelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent på henholdsvis kr. 550,- og kr. 310,-


Ad 5 indkomne forslag.

Der var ikke indkommet forslag.


Ad 6 valg af formand (lige år)

Formanden var ikke på valg. (ulige år) 


Ad 7 valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

Inge-Marie Kaspersen og Ole Bonnén blev valgt.

Ad 8 valg af suppleanter

Peter Høgsted blev valgt.


Ad 9 valg af revisor og revisorsuppleant

Jan Larsen blev valgt som revisor

Lis Larsen blev valgt som revisorsuppleant.


Ad 10 eventuelt:

Forslag om en turnering med ”lagte kort” til mesterskabsturnering. Turneringsudvalget tager forslaget med i planlægningen.


Herefter erklærede dirigenten generalforsamlingen for afsluttet.


Formanden takkede dirigenten for ledelsen,  hvorefter aftenen blev afsluttet med en god gang bridge.

Referent: Henning Gammelgaard



Referat fra Generalforsamling i Bogense Bridgeklub afholdt torsdag den 24. april 2014.

Dagsorden i flg. vedtægterne.


Ad 1 Valg af dirigent og referent.

Robert Kværnø blev valgt som dirigent og erklærede herefter generalforsamlingen som beslutningsdygtig.


Ad 2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Formanden Henning Gammelgaard aflagde beretning og omtalte de afviklede turneringer gennem sæsonen. Turneringsudvalget havde igen sammensat nogle gode turneringer og fundet på finurlige titler, f.eks. ”Bodils Revenge” efter stormen Bodil hærgen over landet og aflysning af spilleaften som følge. Byturneringen mod Otterup, som i år blev gennemført i Otterup og vundet af Bogense, så pokalen er på plads.  Åbent hus arrangementer i sommerferier, jul og påske er afviklet med vigende deltagelse, som beklagedes. Indtægterne fra de åbne huse er med til at stabilisere klubbens økonomi. Bestyrelsen har valgt igen i år at gennemføre åbne huse i juli og august måneder.

Præmier til turneringer er gået godt og især tak til Albani for sponsorat af ”six-pack”. Noget nyt med 3 slags vinpræmier har fungeret og vil fortsætte i den kommende sæson.

Bridgemate blev omtalt og særligt, at bestyrelsen har ansøgt Albani fonden om støtte til en opdatering. Resultatet af ansøgningen afventer fondens behandling sidst på året.

Medlemstallet, med frafald og tilgang blev omtalt, og der er p.t. stabilitet i medlemstallet. En enkelt udmelding her sidst på året. Der opfordres til at reklamere for klubben med henblik på at få nye og gerne yngre medlemmer ind.

Endnu engang fremhæves, at spilleaftnerne skal være hyggelige og man altid skal tilkalde turneringslederne og umiddelbart acceptere deres afgørelse. Der henvises i øvrigt til lokale klubregler, som kan ses på klubbens hjemmeside.

Formanden takkede de mange, der yder en indsats for afviklingen af bridgeaftenerne, og også medlemmerne for deres deltagelse og gode humør

Tak for året, der er gået, og vi ser frem til at mødes igen første torsdag i september.

Beretningen godkendt.


Ad 3 Godkendelse af det reviderede regnskab.

Kasserer Ole Bonnén havde udlagt regnskaber ved spilleaftenen forud for generalforsamlingen og gennemgik regnskabet under nærværende punkt. Kassereren fremhævede specielt, at regnskabet udviser et underskud.

Kassereren fremviste et regnskab med revisorpåtegning/godkendelse.

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.


Ad 4 Fastlæggelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent. Efter nogen debat med forslag om forhøjet kontingent for at nedbringe/afskaffe underskuddet og ”udligne” kontingenterne mellem primær og sekundær medlemmer, blev det vedtaget, at bestyrelsen kan arbejde med forhøjelse til f.eks. kr. 540,- .


Ad 5 Indkomne forslag.

Der var ikke indkommet forslag.


Ad 6 Valg af formand (lige år).

Henning Gammelgaard blev valgt. 


Ad 7 Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år).

Hans Kvisthøj og Anders Rosschou blev valgt.

Ad 8 Valg af suppleanter

Peter Høgstedt blev valgt.


Ad 9 Valg af revisor og revisorsuppleant

Jan Larsen blev valgt som revisor

Lis Larsen blev valgt som revisorsuppleant.


Ad 10 Eventuelt:

Som tak og anerkendelse for særlig aktivitet uddeltes vin til Bjarne Frederiksen, Jacob Christoffersen og Anders Rosschou.


Herefter erklærede dirigenten generalforsamlingen for afsluttet.


Formanden takkede dirigenten for ledelsen, hvorefter aftenen blev afsluttet med en god gang bridge.


Referent: Henning Gammelgaard


Referat fra Generalforsamling i Bogense Bridgeklub afholdt torsdag den 25. april 2013.

Dagsorden i flg. Vedtægterne.


Ad 1 valg af dirigent og referent.

Jacob Christoffersen blev  valgt som dirigent og erklærede herefter generalforsamlingen som beslutningsdygtig. Referent Henning Gammelgaard.


Ad 2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år:

Formanden Henning Gammelgaard aflagde beretning og omtalte de afviklede turneringer gennem sæsonen. Turneringsudvalget havde fundet på finurlige titler til de enkelte turneringer tilpasset deres aktualitet, f.eks. ”knivene hvæsses” op til byturneringen mod Otterup, som i år blev gennemført og vundet af Bogense.  Åbent hus arrangementer i sommerferier, jul og påske er afviklet med med vigende deltagelse, som beklagedes. Indtægterne fra de åbne huse er med til at stabilisere klubbens økonomi. Som resultat af dette har bestyrelsen som et forsøg i år vedtaget at reducere antallet af åbne huse til kun at gennemføres i juli og august måneder. Der henvises til åbne huse i Morud og Søndersø i maj og juni måned.

Præmier til turneringer er gået godt og især tak til Albani for sponsorat af ”six-pack”.

Medlemstallet, med frafald og tilgang, blev omtalt, og der er p.t. stabilitet i medlemstallet. Velkommen til de nye og gode tanker til de mistede.

Der er i år blevet indkøbt spillekort til klubben og i et omfang, så klubmedlemmer også har nydt godt af den favorable indkøbspris.

Formanden takkede de mange, der yder en indsats for afviklingen af bridgeaftenerne, og også medlemmerne for deres deltagelse og gode humør. Medlemmerne opfordres til at anbefale klubben, så der kan komme nye, og også gerne yngre, medlemmer til.

Tak for året der er gået, og vi ser frem til at mødes igen første torsdag i september.

Beretningen godkendt.


Ad 3 godkendelse af det reviderede regnskab:

Kasserer Ole Bonnén havde udlagt regnskaber ved spilleaftenen forud for generalforsamlingen og gennemgik regnskabet under nærværende punkt. Kassereren fremhævede specielt konto 1360 generalforsamling, hvor der i nærværende regnskab indgår omkostninger for 2 år, idet regningen fra forrige år ikke var indløbet inden regnskabsaflæggelsen i 2012. Gennemsnittet er dog sammenligneligt med tidligere år. Regnskabet udviser et underskud på kr. 11.352,20 og en egenkapital på kr. 33.069,39.

Kassereren fremviste et regnskab med revisorpåtegning.

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.


Ad 4 fastlæggelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent som herefter blev vedtaget af generalforsamlingen.


Ad 5 indkomne forslag.

Der var ikke indkommet forslag.


Ad 6 valg af formand (lige år)

Da dette år er ulige, er der ikke valg af formand. Henning Gammelgaard fortsætter.


Ad 7 valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (lige/ulige år)

På valg var Inge-Marie Kaspersen og Ole Bonnén.

Der var ikke andre kandidater, og da begge modtog genvalg, blev dette resultatet.

Ad 8 valg af suppleanter

På valg var Anders Roschou og Lis Larsen.

Der var ikke andre kandidater, og da begge modtog genvalg, blev dette resultatet.


Ad 9 valg af revisor og revisorsuppleant

På valg var hhv Jacob Christoffersen og Jan Larsen.

Der var ikke andre kandidater, og da begge modtog genvalg, blev dette resultatet.


Ad 10 eventuelt:

Egil: Forslag om at hæve kontingent med kr. 100 svarende til bestyrelsens forslag til egenbetaling af spisningerne ved Julefrokost og generalforsamling blev debatteret og trukket tilbage.

Hans: Orienterede om evt forslag til klubregler, som dog ikke bør være restriktive, men mere afklarende, f.eks. hvordan klubben behandler pointgivning i forbindelse med dobbeltsubstitutter. Hans opfordrede medlemmerne til at give bestyrelsen forslag til emner for klubregler.

Som tak og anerkendelse for særlig aktivitet modtog Jan Larsen, Anders Roscou og Poul Erik hver en flaske vin.

Herefter erklærede dirigenten generalforsamlingen for afsluttet.


Formanden takkede dirigenten for ledelsen,  hvorefter aftenen blev afsluttet med en god gang bridge.

Henning


Referat fra generalforsamlingen i Bogense Bridgeklub den 3. maj 2012

  1. Valg af dirigent og referent:

Dirigent Jacob Christoffersen, der konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet referent Karin Kjeldsen.

  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år:

Formanden udtrykte glæde over sit valg til bestyrelsen og glæde over klubben generelt, samt funderede over bridgens fortræffeligheder, hjernegymnastikken i forbindelse hermed samt lidt fra klubbens historie.

Om klubåret: Omtale af turneringerne, bykampen, der desværre ikke blev til noget, ”Åbne huse” sommeren over og til jul og påske, hvor der var en fordeling af gæster og egne medlemmer på ca. 50/50. Klubmestrene blev lykønsket, BridgeMaten goder/ulemper hermed opfordring til omhyggelighed ved indtastning og kontrol.

Desværre har klubben også mistet medlemmer i året. Nye medlemmer er kommet til og en velkomst til dem. Alle opfordredes til at være ambassadører for at skaffe nye medlemmer.

Tak til alle for året.

Beretningen godkendt.

  1. Godkendelse af det reviderede regnskab:

Regnskab gennemgået af Karin i Oles fravær Indtægter 40.153, udgifter 35.688 dvs. overskud 4.465. Beholdning i kr. 44.422, som også er klubbens egenkapital, da der ikke var nogen lagerbeholdning pr. 31.3.2012.

Regnskab godkendt.

  1. Godkendelse af budget:

Budget = regnskab pr. 31/3 2012 fremlagt af Karin..
Budget godkendt.

  1. Fastsættelse af kontingent:

Uændret dog under skyldig hensyntagen til primær/sekundære medlemmer, dvs. ikke primære medlemmer betaler klubbens kontingent med fradrag af kontingentet til forbundet.
Godkendt

  1. Indkomne forslag: 

Forslag om ændring af generalforsamling fra første torsdag i maj til sidste torsdag i april.
Vedtaget.
Forslag om vedtægtsændringer fra bestyrelsen.
Forslag om at referater kun lægges på hjemmesiden FORKASTET.
Øvrige ændringer godkendt.

  1. Valg af formand:

Henning Gammelgaard genvalgt

  1. Valg af kasserer:

Udgår efter vedtagelse af nye vedtægter

  1. Valg af sekretær:

Udgår efter vedtagelse af nye vedtægter

  1. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:

Hans Kvisthøj og Bjarne Frederiksen valgt.

  1. Valg af suppleanter:

Anders Rosschou og Lis Larsen.

  1. Valg af revisor og revisorsuppleant:

Jacob Christoffersen og Jan Larsen

  1. Evt. valg til distriktets generalforsamling:

Henning Gammelgaard

  1. Eventuelt:

Turneringsledere fik vin, Inge Marie og Karin fik blomster, opfordring med ”annoncering”, bykampen igen (bedre forberedelse), opfordring til alle om tage hensyn til hinanden.

Formanden takkede og forsamlingen gik herefter over til kortspillet

KARIN


Referat fra generalforsamlingen i Bogense Bridgeklub den 6. maj 2011

  1. Valg af dirigent og referent:
    Dirigent Jacob Christoffersen, der konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet referent Karin Kjeldsen.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år:
    Frank berettede, at der havde været 56 spillere i den forgangne sæson. Det blev forsøgt at starte undervisning for at tiltrække nye spillere, men desværre uden held. Frank takkede bestyrelsen og Inge Marie fik blomster for altid at have borde m.v. klar. Året som sådan er forløbet godt nye borde bridgemate (startet stort set uden problemer) og en generel tak for en rimelig sæson . Beretningen godkendt.
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab:
    Regnskab gennemgået af Ole Indtægter 52.921, udgifter 78.830 dvs. underskud 25.909
    MEN der er jo købt borde og bridgemate for i alt 36.000 Regnskab godkendt.
  4. Godkendelse af budget:
    Budget fremlagt af Frank underskud kr. 3.500 godkendt.
  5. Fastsættelse af kontingent:
    Uændret godkendt.
  6. Indkomne forslag:
    Ingen.
  7. Valg af formand (lige år):
    Henning Gammelgaard valgt for 1 år.
  8. Valg af kasserer:
    Ole Bonnén valgt for 2 år.
  9. Valg af sekretær:
    Karin Kjeldsen valgt for 2 år.
  10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:
    Hans Kvisthøj og Inge Marie Kaspersen genvalgt for hhv. 1 og 2 år.
  11. Valg af suppleanter:
    Holger Pedersen og Lis Larsen.
  12. Valg af revisor og revisorsuppleant:
    Jacob Christoffersen og Jan Larsen.
  13. Evt. valg til distriktets generalforsamling:
    Henning Gammelgaard.
  14. Eventuelt:
    Opfordring til at tage hensyn til hinanden samt oplysning om, at klubben er interesseret i en bærbar pc´er, der kan registrere tid (så vi sparer indkøb af et ur mere).


Formanden takkede og forsamlingen gik herefter over til kortspillet


KARIN



Generalforsamlingen 06/05 2010  i Bogense Bridgeklub.

Frank bød velkommen til årets generalforsamling og gav straks ordet til Inge Marie, der stod for overrækkelsen af præmierne i klubmesterturneringen. Vinderne i rød række blev følgende:

Nr. 3                   Ole G. Karstensen Frank Christiansen

Nr. 2                   Lis Larsen Jørgen Kirstan

Nr. 1                   Jacob Christoffersen Thorkil Kaspersen     B-Klubmester 2009/2010

Og vinderne i blå række:

Nr. 3                   Karin Kjeldsen Jørn Erik Hansen

Nr. 2                   Henning Kvisthøj Lis Riber

Nr. 1                   Roald S. Hansen Hans Kvisthøj                       A-Klubmester 2009/2010

STORT TILLYKKE TIL VINDERNE

Synes snart Kvisthøj står mange gange på ”pokalen”


Der var også en lille tilkendegivelse til Jan Sletskov for hjælpen ved indtastningen, stor tak også til Inge Marie for det store arbejde med opstillingen på klubaftenerne


Frank overtog og foreslog Jacob som dirigent til at lede aftenens generalforsamling, ingen modkandidater, så Jacob blev valgt. Jacob takkede for valget og gav straks ordet tilbage til formanden til formandens beretning.

Frank fortalte at vi pt. Er 56 medlemmer, takkede ildsjæle for den store hjælp til bl.a. åbent hus, jubilæumsturneringen m.m. Jubiturneringen gav et overskud på ca. 25000, men synes at det store arbejde ikke stod mål med overskuddet. Bykampen mod Otterup blev vundet KÆMPE stort og en afstraffelse af Otterup. Undervisning er vejen frem og Henrik Demant vil gerne undervise og der er mulighed for at komme ind under AOF. Bridgemate er bestilt ved DBF, men DBF har store problemer, så det er endnu uvist hvornår de kommer. Disse var ordene, men en livlig debat startede omkring ”bridgemate”. Jørgen Kirstan mente vi bare skulle købe de gamle som udgår. Jytte spurgte til de ”nye” medlemmer/kursister? Hvor er de henne? Har vi behandlet dem godt nok? Frank var uforstående!! Handler vist om brugen af de små blå foldere med meldingerne kursisterne får, - må de bruges på alm. Aftener?? Klubben kan have sine egne regler på det område, så de kan/er tilladte.  Bestyrelsen kikker på sagen. Der var en livlig og sund debat i god ro og orden. Beretningen blev godkendt.

Ole Bonen fik ordet for aflæggelse af regnskabet og startede med at sige at der desværre ikke var underskrift fra revisor, men at han ikke kunne finde papirerne Revisoren sagde dog at han havde godkendt regnskabet og fundet alle tingene ok.  Ole gennemgik regnskabet, og fortalte at vi havde fået 10000 fra Albani Fonden ”øremærket” til Bridgemate. Regnskabet blev godkendt.

Indkomne forslag, her var der forslag fra bestyrelsen om at indrette vedtægterne som DBF foreskriver. Det gav en del spørgen, om hvad det indebærer for klubben og Hans fortalte at det fik ingen indflydelse på klubben, da det kun er fortolkninger, datoer m.m. det drejer sig om. Ejvind synes dog datoerne for klubbens generalforsamling og regnskabsåret ikke var hensigtsmæssig helt ok. Det blev drøftet livligt, men enedes dog om at ændre det så det passer til aktuelle forhold i Bogense Bridgeklub. Forslaget blev vedtaget med flertal. Hans lægger de nye vedtægter på hjemmesiden. Roald havde et forslag til brug af systemkort i klubben, det gav også en del debat, men faldt til jorden under afstemningen. Inge sagde lige de vise ord som en lille kommentar til systemkortet: Man har pligt til at kende sit system, uden eller med systemkort.

Vi ilede videre til valget af formanden…….Genvalgt

Ole var på valg…………..genvalgt

Roald var på valg, men ønskede ikke genvalg,  bestyrelsen foreslog Karin Kjeldsen og Karin blev valgt

Revisor Jacob          også genvalg

Suppleant blev foreslået jan Larsen          Jan blev valgt

Videre til  EVT.

Jan mente vi skulle dele systemkort ud til alle på 1. turneringsaften.

Jørgen Kjeldsen mente at pauserne er for lange, indfør tidsbegrænsning.

Hans var enig med Jørgen, men så var det ikke sikkert at alle subberne var skrevet ind i resultaterne før fredag. Det var en ryger ☺☺☺

Jan bad subberne om at huske at skrive sig på listen over subber, når de kommer, altså først på aftenen.

Karin spurgte om det ikke var muligt at rydde op ved eget bord.

Jytte bad om ro når der ryddes op, det er ikke alle der er færdige.

Hans kommenterede, at det er jo det, der skal skrives ind de nye klubregler, så kom med forslag.

Henrik fortalte at i Morud Bridgeklub gav de middelscore til begge par, hvis de ikke kunne nå at spille et spil pga. tiden.

Jan ville gerne have 2 ure, vi spiller normalt i 2 rækker, så 2 ure ville lette skiftene.

Så alt i alt…Stram op på spilletiden, pauserne, støjen ved oprydningen, og- vis hensyn..


Jacob takkede for god ro og orden og gav Frank det sidste ord.


Frank takkede for i år og erindrede om sommerspillene. Så er der kort

Referent: Roald

BridgeCentral, 23. april 2024