Bestyrelsesmøde

Hermed referat fra et godt og konstruktivt møde i aften.


Tidspunkt: torsdag den 14. marts 2024

Bogense Hotel.

Deltagere: den samlede bestyrelse.

Dagsorden:

  1. kommende generalforsamling

Dagsordensforslag fremlagt og godkendt. Henning retter til som indkaldelse, Hans lægger på hjemmesiden samt opslag i klubben næste torsdag.

Jan har styr på regnskab og aftale med revisor. Kassebeholdning p.t. ca. 13 tus. Aftalt at klubben betaler mad ved generalforsamlingen.

  1. Åbent hus

Der er ikke påskebridge, da Hotellet er fuldt optaget til anden side.

  1. Turneringsledere

René er bragt i forslag og vil gerne. Tilmeldes førstkommende relevante turneringslederkursus. Klubben betaler gebyr.

  1. Præmiestatus

Anders har bestilt supplerende vinlager hos Vinspecialisten, Inge-Marie har bestilt øl hos Albani.

  1. evt.

intet at bemærke

således opfattet:

Henning Gammelgaard




Mødet afholdt Torsdag den 24. august kl. 18:15

På Bogense Hotel

 

Dagsorden:

  • Dagsorden: tilføjet Præmiestatus, ellers godkendt.
  • Status på par/medlemmer kommende sæson: uændret antal som resultat af udmeldinger  og nye indmeldinger. Der forventet 10 borde.
  • Turneringsplan 1-2023: Hans og Anders er i gang. Regner med ”alle mod alle” 1-2 eller 3 aftener. Derefter plan.
  • Økonomi: p.t. 3.300,- i kassen uden Åbent Hus medregnet.
  • Åbent hus 2023: afviklet med rimelig tilslutning. En enkelt aflysning grundet fuld optaget på Hotellet. 2 aftener tilbage, ringe tilslutning i aften sandsynlig grundet meget stor tilslutning i Morud aftenen før.
  • Præmiestatus: Øl og vin ok p.t.  Inge-Marie kontakter Albani og vin skal snart opdateres.
  • Evt. : Bestyrelsesmedlem skal overvejes da Hans stopper ved næste valg og der bør ske opfordring til supplerende turneringsledere.

 

Således opfattet: Henning Gammelgaard.



Referat fra bestyrelsesmøde afholdt den 27. marts 2023.

Bogense Hotel, Bogense.

Deltagere:

Anders Roschou, Hans Kvisthøj, Jan Larsen og Henning Gammelgaard.

Afbud fra: Inge-Marie Kaspersen. (efterfølgende godkendt beslutningen/referatet)


Dagsorden:


Prokura til kassereren:

Jf. de på generalforsamlingen godkendte vedtægtsændringer giver bestyrelsen hermed kassereren prokura i h.t. vedtægternes §14  2. afsnit.

§ 14. Tegning og hæftelse.

Foreningen tegnes af formanden og mindst et yderligere bestyrelsesmedlem i fællesskab.

Foreningens kasserer kan meddeles prokura til at disponere over foreningens driftskonto, herunder også via elektroniske bankprodukter, vedr. foreningens løbende drift.

Ved optagelse af lån og ved salg/pantsætning af fast ejendom tegnes foreningen af den samlede bestyrelse.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.


Således opfattet: Henning Gammelgaard


Referat udsendt den 29-04-2023 pr. e-mail til bestyrelsen.

Og efterfølgende lagt på klubbens hjemmeside.

Bilag: ingen



Referat fra bestyrelsesmøde i Bogense Bridgeklub

Afholdt den 25. august 2022 på Bogense Hotel.

Deltage: bestyrelsen

Ad 1: kommende klubår, medlemmer, pardannelser, turneringer

  • En enkelt udmelding, men til gengæld en tilmelding, så der er 20 par i lighed med forrige år.
  • Hans og Anders planlægger turneringer.

Ad 2: økonomi, herunder kontingentopkrævning

  • Der er ca. 7 .000 på konto og dertil kommer ca. 8.000 fra sommerbridge.
  • Kontingent fastsat på generalforsamlingen. Kassereren laver ”opkrævninger” til første klubmøde
  • Beværtning på hotellet er steget grundet ordinære prisstigninger og fastsættes til kr. 45,-
  • Åbent hus fremover sættes til kr. 80,- pr deltager.  
  • Halvårsbetaling som tidligere aftalt på generalforsamling udsættes, hotellet fortsætter med opkrævning pr. spilleaften.


Ad 3: evt.

  • 100% præmier til åbenthusdeltager fra klubben 8 stk - uddeles sidste åbent hus (dd)
  • Præmiebeholdning er intakt og følges løbende.
  • Der søges efter nye TL til kursus. Henning forespørger mulige emner.



Således opfattet:

Henning Gammelgaard.



Referat fra bestyrelsesmøde den 24. juni 2020 på Bogense Hotel.

Deltagere: bestyrelsen

Dagsorden:

1: Åbent hus

Der er nu ”åbnet” for Åbent hus efter Covis-19 nedlukningen under forudsætninger at særlige forhold iagttages.

Emnet debatteret og bestyrelsen besluttede at afholde internt åbent hus for klubbens medlemmer, en slags Covid-19 tilpasning hvor medlemmer og klubben kan forberede sig til sæson 20-21. Aftalt at dette afholdes 20. og 27. august. Annoncering på hjemmesiden og ”mund til mund metoden” evt. substitutter er også velkomne. Henning kontakter pressen, Thomas, med henblik på mulig presseomtale.

2: økonomi

Jan fremlagde udkast til regnskab som blev godkendt til forelæggelse på generalforsamlingen.

3: generalforsamling

Grundet Covid-19 nedlukningen er generalforsamlingen udskudt, bestyrelsen vedtog forslag til afholdelse sidste to. I september, nærmere 24. september.

Bestyrelsen genopstiller,

Forslag til revisor genopstiller, Jan kontakter Lis Petersen og Lis Larsen.

Kontingentforslag uændret.

4: sæsonstart 20-21

Torsdag den 3. september. Nuværende pardannelse forventes fortsat evt. småændringer. Bestyrelsen afdækker dette evt. suppleret med nye medlemmer.

5: evt

Ingen bemærkninger.


Således opfattet: Henning Gammelgaard.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogense Bridgeklub.

Referat fra bestyrelsesmøde den 15. august 2019.

Afholdt på Bogense Hotel.

 

Deltagere:

Den samlede bestyrelse.


Dagsorden:


Ad 1: Kommende sæson

Starter i h.t. vedtægterne den 1. torsdag i september, hvilket i år er den 5. september 2019. Er annonceret på klubbens hjemmeside.

Jf. generalforsamlingen ønskes uge 42 og uge 7 afviklet som ”åbent hus” med bemyndigelse til bestyrelse om planlægning. Overdrages til turneringsudvalget.


Ad 2: Pardannelse/medlemmer

Der er indløbet enkelte ændringer i pardannelse i forhold til sidste år pt 22 sikre par og 2 par mangler endelig afklaring. Forventelig at der bliver 24 par. Aftalt at Hans og Anders følger op i løbet af næste uge.


Ad 3: Åbent hus-arrangementerne erfaring

Arrangementer forløbet tilfredsstillende med varierende, men tilfredsstillende, tilslutning.


Ad 4: Økonomistatus

Der er p.t. ingen ubetalte regninger. og kassebeholdningen inkl. de sidste åbent hus i august forventes at være ca. kr. 26.000, hvilket må anses for passende.


Ad 5: Præmiebeholdning

Beholdningen er p.t. på 51 flasker vin og ”masser af øl”


Ad 6: Evt. jubilæumsturnering

Klubben har 90-års jubilæum 20. september 2019, og derfor blev det aftalt, at der afholdes et arrangement internt i løbet af efteråret. Anders og Jan har meldt sig som tovholdere.


Ad 7: Undervisning og Nordfyn Open 2019

Undervisning annonceret på klubbens hjemmeside og afvikles i Morud. Nordfyn Open ligeledes annonceret på klubbens hjemmeside og afvikles i november måned. Som tidligere år i samarbejde med øvrige nordfynske bridgeklubber.


Ad 8: Evt.

Intet at bemærke.


Således opfattet:
Henning Gammelgaard Andersen



Bestyrelsesmøde i Bogense Bridgeklub afholdt på Bogense Hotel, torsdag den 31. august 2017

Deltagere: Inge-Marie Kaspersen, Hans Kvisthøj, Peter Høgstedt, Anders Rosschou, Henning Gammelgaard

Dagsorden:

1: evaluering af sommerbridge:

  • Nok den bedste sæson i mange år og slutter optimalt i aften med 64 tilmeldte.
  • Afviklet i god ro og orden med samlet overskud ca. 13 tus.
  • God ”blanding” af lokale og gæster, ca. 50/50
  • 9 spillere har deltaget i alle åbent hus aftenerne. Præmieres i aften.


2: kommende sæson:

  • Turneringsledere Anders og Hans sammensætter en turnering, starter med ”alle mod alle” over 3 aftener.
  • Start som sædvanlig 1. torsdag i sept. i år 7. september.


3: medlemmer og parsammensætning

  • Mindre justeringer, men der mangler et par. Prøver at finde et par evt. fra Morud. Ellers startes op med substitutpar.
    Hans spørger Maibritt og Thormod.


4: økonomi

  • Beholdning inkl. åbent hus p.t. ca. kr. 18 tus. Kontingentindbetalinger kommer efter 7. sept. heraf kontingent til forbundet. Økonomien er stabil, da der ikke umiddelbart er behov for nye investeringer.


5: evt.

  • Undervisning: annonceret 2 gange i Ugeavisen. P.t. 4 tilmeldte. Afklares nærmere med Henrik Demant
  • Nordfyn Open: annonceret i bridgebladet. P.t. god tilmelding.  
  • Præmiebeholdning ajourføres. Peter vin og Inge-Marie øl.
  • Gyldensteen har leveret ølpræmier til Åbent Hus arrangementerne. Anders har kontakten og overbringer en stor tak for dette sponsorat.


Referent: Henning Gammelgaard


Bogense Bridgeklub.

Referat fra bestyrelsesmødet den 18. august 2016 afholdt på Bogense Hotel.

Den samlede bestyrelse deltog.

1: sæson 2015-2016

Sæsonen forløb godt med gode turneringer, herunder lagte kort. Der har kun været ros til turneringerne.

2: sommerbridge 2016

Denne sommer har været med god tilslutning. De to foregående somre var ringe, men med denne sommer er der basis for at fortsætte med sommerbridge igen. Det økonomiske overskud til klubben er ca. 4,5 til 5 tus kr.

3: kommende sæson 2016-2017, start 1. september, herunder medlemmer, turneringsplaner

En enkelt udmelding, ændrede makkerskaber. 22 par er sikre, en mangler makker. Der sigtes mod at der kan etableres 24 par som er mere ideel for turneringsplanlægning. Anders og Hans laver turneringsplaner som sædvanlig.

4: undervisning fælles Nordfynske klubber

På mødetidspunkter var der ikke tilmeldinger, men de efterfølgende dage er der indløbet 2 tilmeldinger. Spændende om der bliver tilmeldinger nok til et hold. Fra forrige hold er der enkelte der har meldt sig ind i Morud Bridgeklub.

5: Nordfyn Open:

Tilmeldinger er godt på vej. Kan følges på Morud Bridgeklubs hjemmeside.

6: Økonomi

Kassereren fremlagde forelebig status udvisende en kassebeholdning på ca. kr. 26 tus, hvilket er tilfredsstillende.

7: evt.

Præmiebeholdningen er intakt til klubstart.

Bridgematen fungerer, men det bør overvejes at opdatere. Hertil skal søges fondsmidler, f.eks. Otto Greves Fond. Budget ca. kr. 20 tus.

Mødet slut.

Henning Gammelgaard.


Bestyrelsesmøde mandag den 24. august 2015.

Deltagere:

Inge-Marie, Peter, Anders, Hans og Henning.

Afbud fra: Ole Bonnén

Sommerbridge 2015: Der har været ringe fremmøde i indeværende sæson hvorfor indtjeningen til Bridgeklubben ikke har været som forventet. Bestyrelsen opfordrer medlemmer at argumentere for sommerbridgen fremover. Evt. skal markedsføringen intensiveres næste år. Er det prisen ??? Aftalt at emnet tages op igen til foråret og vurderes inden næste sommer. Evt. øges samarbejdet med Nordfynsguiden.

Kommende sæson:

Der er sket enkelte udmeldinger og skift i partnerskabene, men umiddelbart ser det ud til 23 par og der bør skaffes det 24. par. Henning kontakter et muligt emne.

Mødepligt 1. aften som annonceret på hjemmesiden.

Opfordringen på generalforsamlingen vedr. turneringer med lagte kort tages op til den kommende sæson. Der var enighed i bestyrelsen om at der bør ske udvikling i turneringerne dels for at skærpe interessen for såvel spillere som turneringsplanlæggere.

Anders og Hans sammensætter en turneringsplan. Bestyrelsen bakker op om turneringsudvalgets planlægning.

Undervisning.

Den annoncerede fælles undervisning i de nordfynske bridgeklubber for at få gjort nye spillere interesserede er sket dels ved annoncering i Områdeavisen og dels ved opslag. Bestyrelsen opfordres til at agitere for undervisningen. P.t. er der 2 tilmeldte. Tilmeldinger kan følges på hjemmesiden. Evt. opslag på gymnasie og skoler.

Nordfyns Open:

Afholdes i november. Nærmere opslag og annoncering følger i september-oktober måneder.

Vel mødt til sæsonstart den 3. september 2015.

Henning


Bestyrelsesmøde den 28. august 2014 på Bogense Hotel

Alle mødt inkl. suppleant Peter Høgsted.

Ole er forhindret i at møde den 1. spilleaften, men udarbejder kontingentindbetalingskort til udlevering på spilleaftenen.

Åbent Hus-arrangementerne blev igen i år gennemført i juli og august måneder. Der har været tilfredsstillende tilslutning og kontinuiteten fastholdes.

Den kommende sæson, der starter torsdag den 4. september, viser ændringer i parsammensætningerne. Der er såvel ud- som indmeldinger samt rokeringer, og der regnes med et deltagerantal på 24 par. Der mangler dog 1 par som forsøges at finde. Om nødvendigt suppleanter i starten.

Hans og Anders lægger spilleplaner. Peter har forslag til turnering.

Præmielageret trænger til opdatering. Henning kontakter Hos Jacobsen.

Som opfølgning fra generalforsamlingen blev det aftalt at kontingentet fastsættes til henholdsvis kr. 550,- og 310,- , hvormed der bliver lighed i kontingent for primær- og klubmedlemmer.  

Meddelelser fra Distriktet rundsendes til bestyrelsen.

 

Der ses frem til en god sæson 2014-2015.

Henning


Bestyrelsesmøde den 27. august 2013 hos Henning Gammelgaard.
Bjarne var desværre forhindret grundet arbejde øvrige mødt.

Ole er forhindret i at møde den 1. spilleaften, men har udarbejdet kontingentindbetalingskort til udlevering på spilleaftenen.

Åbent Hus-arrangementerne blev i år forsøgt gennemført kun i juli og august måneder. Der var desværre stadig ringe tilslutning, især fra klubbens egne medlemmer. Det giver dog et lille overskud. Besluttet at gennemføre fortsat trods alt. Kontinuiteten skal bevareres.

Det blev ligeledes besluttet, at julefrokosten kræver deltagerbetaling fremover, hvor imod vi finder det vigtigt, at tilskuddet i forbindelse med generalforsamlingen bevares.

Den kommende sæson, der starter torsdag den 5. september, viser ændringer i parsammensætningerne. Der er såvel ud- som indmeldinger samt rokeringer, og det giver et deltagerantal på 24 par.

Hans og Anders fortsætter med at lægge spilleplaner.

Præmielageret er stabilt, og der er forsøgt med 3 slags vin til Åbent Hus, og dette viser en god fordeling.

Som opfølgning fra generalforsamlingen er der indkommet forslag til klubregler. Efter lidt redigering blev reglerne besluttet og lægges på hjemmesiden. Klubreglerne skulle gerne afspejle medlemmernes ønsker således, at forslag til ændringer vil blive behandlet efterhånden, som de indkommer. Medlemmerne opfordres til konstant at forholde sig til klubreglernes ordlyd og komme med kommentarer hertil.

Vi ser frem til en god sæson 2013-2014.

Henning


Bestyrelsesmøde den 22. august 2012 hos Henning Gammelgaard


Alle mødt.

Specielt velkommen til Bjarne Frederiksen som nyt medlem af bestyrelsen.


Da Ole ikke kan deltage ved første møde, kan kontingentbetaling lægges i kuvert, som Inge-Marie samler ind, eller medlemmer kan overføre til bankkonto.

Oplysning om betalingsmetode sker ved formanden på første møde. Ole trykker og leverer instruktionssedler til første møde.

Hans afklarer evt. passive medlemskaber og medlemmer med evt. 2. klubmedlemskab.


Åbent Hus-arrangementerne hen over sommeren har haft blandet til ringe tilslutning.

Økonomien balancerer "kun lige".

Aftalt, at bestyrelsen til generalforsamlingen indstiller, at Åbent Hus-perioden reduceres til august måned.


Kommende sæson udviser med den  nuværende kendte medlemstilslutning 25 par. 26. par, Ole og Bjarne, finder 3. mand, som kan indgå i deres "3-mands par", da der er usikkerhed i kommende arbejdssituationer.

Hans og Anders lægger en turneringsplan med start ved første spilleaften, som i 2012 er den 6. september.


Der er præmier nok på lager indtil videre.

Henning


Bestyrelsesmøde den 12/4 2012 på Bogense Hotel


Alle mødt.

Ole fremlagde regnskabet, der blev godkendt af bestyrelsen er endnu ikke revideret.

Forslag til vedtægtsændringer gennemgået forslagene vil kunne ses på opslagstavlen og på hjemmesiden. Der er kun tale om små tilpasninger, som bestyrelsen mener, er mere ”brugervenlige”.

Forberedelse til generalforsamlingen i øvrigt. Man besluttede bl.a. at det afsluttede regnskabet skulle være budget for næste sæson.

Drøftelse og orientering om stort og småt i klubben generelt der er jo altid kommentarer til dette og hint.

Bestyrelsen besluttede at udtrykke: Klubbens turneringsledere har den fulde beføjelse og opbakning til at træffe de fornødne beslutninger og afgørelser i de situationer, der måtte forekomme i de af klubben afholdte turneringer / arrangementer.

Der er indkøbt nye vinpræmier til den kommende sæson ny etiket så der er mulighed for at starte en ny samling .

Der tages kraftigt fat i, at vi ikke igen skal stå i den pinlige situation, at vi ikke kan stille hold til bykampen mod Otterup.

Kassereren og Inge-Marie bestemte med hård hånd præmierne til klubmesterskabet.

Derefter kunne vi lige nå en Pariserbøf og et glas øl.

                                               Karin



Bestyrelsesmøde den 9/8-2011 hos Karin.

Alle var mødt og det var, som altid ved bestyrelsesmøder på dette tidspunkt, med den kommende sæson på dagsordenen. Solveig og Kate har for længst meddelt, at de ikke spiller 2011/2012, men ellers er det kun løse rygter, der indikerer, at der er ændringer. Vi vil meget gerne endnu en gang -  opfordre til, at man så hurtigt som muligt giver besked til bestyrelsen, hvis man IKKE spiller den kommende sæson. Vi måtte lægge hovederne i blød ringe rundt tænke videre over mulige spillere de næste par dage, da der ikke kunne laves en endelig opgørelse over medlemmer på dette bestyrelsesmøde. Hans er jo turneringsplanoverho-vedmester, så det bliver jo hans problem i sidste ende. Løst og fast blev derefter drøftet, herunder en lille status over sommerens åbne huse, der var rimeligt besøgt. Det var så tid til den vanlige forplejning .

Karin


Bestyrelsesmøde hos Frank den 18. april 2011 kl. 19.00.

Alle mødt.

Formanden glædede sig over, at der ikke var mere ”gammel vin på flasker” de sidste blev brugt til at rense kloak hos Frank. Det var jo konstateret, at holdbarheden det sidste halve år ikke havde været tilfredsstillende men vi havde fået mange flasker sponseret bl.a. i forbindelse med jubilæumsturneringen, derfor synes vi ikke, det er på sin plads at klage vi glæder os nu i stedet over, at der er friske forsyninger på lager.

Apropos lager helt nøjagtigt er der for kr. 10.442,25 flasker på lager iflg. Oles optælling hvilket fremgår af regnskabet, som i.h.t. vedtægterne er afsluttet pr. 31/3. Regnskabet for i år udviser et underskud på kr. 25.909 der er jo indkøbt bridgemate og borde derfor et underskud. Regnskabsmaterialet går nu til Jacob Christoffersen til revision.

Den kommende generalforsamling blev drøftet den skal jo afholdes for første gang efter de nye vedtæg- ter og det gav anledning til en del snak også om, at de vedtægter, der blev vedtaget sidste år, måske ikke helt er trimmet til vores forening. Frank har meddelt, at han ikke ønsker at fortsætte og iflg. vedtægterne er formanden på valg i lige år. Vi har ingen suppleant, så der må vælges en ny til bestyrelsen. Vi foreslår Henning Gammelgård. Iflg. vedtægterne er også kasserer og sekretær på valg de (Ole og Karin) blev valgt sidste år men er så også på valg i år vi foreslår genvalg. Øvrige bestyrelsesmedlemmer skal så skiftes til at være på valg, så Hans eller Inge-Marie må også på listen, så inden vi ser os om, er hele bestyrelsen næsten på valg! Håber så nu på, at vi er kørt ind i den rigtige rytme.

Derefter til den mindre alvorlige side af mødet: Laks og ost samt de muntre indslag, som jo ikke mindst vores desværre afgående formand er garant for tak for en meget hyggelig aften


Karin


Bestyrelsesmøde mandag den 16/8 2010 hos Inge-Marie alle mødt Ole endda 2 gange (også sidste mandag).

Den kommende sæson var temaet for aftenens bestyrelsesmøde. Ind- og udmeldinger gik op i en højere enhed, og summa summarum blev, at vi sandsynligvis bliver samme antal spillere som sidste år. De nye afregningsformer til DBF omkring primære og sekundære klubber blev gennemgået og vi kunne konstatere, at Bogense Bridgeklub har flest primære medlemmer og skal altså afregne til højeste takst.

Annoncering af bridgekursus er at finde i det just omdelte hæfte for kulturen i Nordfyns Kommune. Vi opfordrer alle medlemmer til at gøre venner og bekendte opmærksom på denne fantastiske gode måde at lære om det dejlige spil.

Vi har jo som bekendt investeret i nye borde og i Bridgemate. For at passe godt på vores nye borde vil der fremover være brikker at finde til at sætte flasker, glas og kopper på. BRUG DEM!!! og skån vores borde

Bridgemate vil forhåbentlig være klar fra første aften vi smugtræner og får hjælp af et par eksperter tak for det.

Således velforberedte er vi klar til den nye sæson, hvor Hans vil lave en opstart hvor alle møder alle og vi får hilst på hinanden. Vi glæder os meget. Skal også hilse fra kassereren og gøre opmærksom på, at det lige nu er slut med at investere.

Det skal også lige tilføjes, at lageret af Inge-Maries gamle øl er svundet lidt


Bestyrelsesmøde 17/5 2010 hos Ole.


Alle mødt


  1. Konstituering Karin blev ny sekretær, de øvrige fortsatte i deres respektive funktioner.
  2. Generalforsamling Kritikken blev taget til efterretning, herunder proceduren omkring vedtægtsændringer, modtagelse af nye spillere (der arbejdes på en bedre indslusning) og opstramning af kaffepauserne.
  3. Plakater til ”Åbent hus” Hans laver dem Frank hænger dem op.
  4. Undervisning Der er forventninger om succes i forbindelse med undervisning i aftenskole-regi.
  5. Næste sæson blev rundet med de kendte afgange, som forhåbentlig kan opvejes af tilgange. Planlægning kan i sagens natur først endelig ske, når antal spillere kendes.
  6. Ingen Bogense By Night i år men har man lyst en lørdag i sommermånederne må man gerne låne bord, meldekasser og kort og så sætte sig ud på gaden og tage et spil kort det kunne måske også give lidt reklame.
  7. Der købes Bridgemate og - hvis pengene rækker - investeres i nye borde. Frank forsøger at forhandle sig til gode priser.
  8. Kaffe og tak for i aften næste møde i august.


Karin

BridgeCentral, 25. april 2024