Kontingent

Kontingentet for hele sæsonen 2023 - 2024 forfalder til betaling senest 1. september 2023.


Kontingentet er stadig 1150,- kr. for medlemmer, der har EBK som primærklub, og 900,- kr. for medlemmer med anden primærklub.

Nye medlemmer skal betale et indskud på 100,- kr.


Beløbet bedes overført via netbank til:

Reg. nr. 2267,   konto nr. 8477786945.

Husk at angive navn.


Medlemmer uden adgang til netbank, kan aftale andet med kassereren.


Øvrige oplysninger

SUBSTITUTTER.

Medlemmerne sørger selv for substitutter, evt. fra substitutlisten på klubbens hjemmeside. Listen bliver løbende opdateret.

I alle tilfælde bedes man - helst på forhånd - meddele det til turneringstilrettelæggeren på mail: eller SMS,

med tydelige oplysninger om: navnet på spilleren, der skal erstattes, og fulde navn og evt. DBf nr. på substitutten.

Man kan også på spilleaftenen udfylde den seddel, der ligger oppe ved computeren.


TURNERINGSLEDELSE.

Hans Henning Work, Jørn Jacobsen eller Jørgen Vedsten tager sig af uregelmæssigheder i turneringerne, og medlemmerne opfordres til altid at tilkalde en af disse ved uregelmæssigheder i meldinger eller spil, så evt. fejl kan rettes i overensstemmelse med bridgelovene.


TURNERINGER.

Startlisterne til turneringerne vil normalt fremgå af klubbens hjemmesid senest dagen før, så man ikke behøver at stå i kø på selve aftenen, hvor listen også fremlægges.

Resultaterne af turneringerne vil normalt blive oploadet umiddelbart efter turneringens afslutning, mens opdatering af substitutter først kan forventes dagen efter.


RETTELSER.

Har man rettelser til det indtastede resultat, kan man på spilleaftenen udfylde den seddel, der ligger oppe ved computeren.

Opdager man først en indtastningsfejl senere, bedes man rette henvendelse til turneringstilrettelæggeren på: mail eller SMS,

med relevante oplysninger om: række, parnumre på de involverede, den indtastede kontrakt og resultatet og den korrekte kontrakt og resultatet.

Oplagte fejl rettes umiddelbart. Øvrige rettelser kræver accept fra modstanderparret.


MESTERPOINTREGISTRERING.

Registrering af mesterpoint for klubbens turneringer sker online til Danmarks Bridgeforbund.


EDB-GIVNE KORT.

Alle turneringerne (undtaget sommerhold) vil blive afviklet med EDB-givne kort.

Kortfordelingerne vil blive uddelt når aftenens kort er færdigspillet og vil endvidere foreligge sammen med resultatet på klubbens hjemmeside.


SYSTEMKORT.

Ifølge Klubregler for Egå BridgeKlub skal medlemmerne altid fremlægge et udfyldt systemkort på spilleaftenerne. Det er ikke alle klubbens medlemmer, der tidligere har fulgt dette bud, men da konsekvent brug af systemkort er med til at højne spillet både inden for eget makkerskab og over for modstanderne, vil bestyrelsen igen prøve at sætte fokus på dette i den kommende sæson.


RYGEREGLER.

Der må ikke ryges inden døre. Rygeforbudet gælder også i gangen foran spillelokalet og på toiletterne og omfatter også kaffepausen.

Hvis nogle af klubbens medlemmer får lyst til at ryge, må det derfor ske udendørs, og bestyrelsen henstiller til medlemmerne, at dette respekteres, da klubbens mulighed for at bruge lokaler på lokalcentret afhænger af, at vi overholder de gældende ordensregler.


PARKERING.

Der er et begrænset antal parkeringspladser umiddelbart ved lokalcentret og en større parkeringsplads ved Vikær Toften, som er vejen ned mod lokalcentret.

Centret henstiller til brugerne, at der ikke parkeres udenfor de afmærkede båse eller på den nærliggende stikvej fra Tranekærvej.


Vedtægter for Egå BridgeKlub


§ 1. Klubbens navn og hjemsted

Klubbens navn er EGÅ BRIDGEKLUB, og klubben er hjemmehørende i Århus kommune.


§ 2. Formål

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridgespillet.


§ 3. Tilknytning til forbundet

Klubben er tilsluttet Danmarks Bridgeforbund og dermed underkastet forbundets regler.

Klubben er tilsluttet forbundets mesterpointordning efter de gældende regler.


§ 4. Bestyrelse og klubbens tegning

Klubben ledes af en bestyrelse på 5-7 medlemmer. Formanden vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen. De øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således at 2-3 er på valg hvert år.

Bestyrelsen, der konstituerer sig selv med næstformand, kasserer og sekretær, er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen af bestyrelsesmedlemmerne er til stede. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Generalforsamlingen vælger hvert år 2 suppleanter til bestyrelsen.

Generalforsamlingen vælger hvert år 1 revisor og 1 revisorsuppleant.

Klubben tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner over kr. 5.000 eller ved låneoptagning kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening. Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.


§ 5. Udvalg

Bestyrelsen nedsætter et spilleudvalg til under bestyrelsens ansvar at tilrettelægge og lede turneringerne. I dette skal der være mindst 1 bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsen nedsætter et appeludvalg og har i øvrigt mulighed for nedsættelse af Ad Hoc udvalg.


§ 6. Regnskabsår

Klubbens regnskabsår er kalenderåret. Spillesæsonen er 1. september til 30. april.


§ 7. Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år på klubbens sidste spilleaften, dog senest 1 uge efter denne. Tidspunktet vil fremgå af sæsonens spilleplan, og senest 3 uger før, vil indkaldelse blive fremlagt på klubbens spilleaften.

Dagsorden skal indeholde følgende punkter:

       1.        Valg af dirigent.

       2.        Formandens beretning.

       3.        Aflæggelse af årsregnskab.

       4.        Fremlæggelse af budget og forslag til næste sæsons kontingent.

       5.        Indkomne forslag.

       6.        Valg af formand (lige år).

       7.        Valg af 2-3 bestyrelsesmedlemmer (ulige år).

       8.        Valg af 2-3 bestyrelsesmedlemmer (lige år).

       9.        Valg af 2 suppleanter.

       10.        Valg af revisor og revisorsuppleant.

       11.        Eventuelt.


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før.

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.

Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed. Undtaget herfra er dog forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med mindst 's majoritet af de på generalforsamlingen fremmødte medlemmer.

Skriftlig afstemning skal foretages, såfremt blot 1 medlem forlanger det, og altid ved valg mellem flere kandidater.

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.


§ 8. Medlemskab

Begæring om optagelse i klubben kan ske ved henvendelse til et bestyrelsesmedlem, hvorefter bestyrelsen træffer bestemmelse om optagelse.

Ved indmeldelse i klubben betales et indskud svarende til 1 måneds kontingent. Indmeldelsen er bindende for hele sæsonen, og medlemskab af klubben overføres automatisk fra én sæson til den næste, medmindre bestyrelsen har modtaget udmeldelse senest d. 1. juni.

Et aktivt klubmedlem kan med bestyrelsens accept overgå til passivt medlemskab mod at betale de omkostninger, som klubben har af medlemskabet. Et passivt medlem vil afhængig af omstændighederne have fortrinsstilling ved optagelse af nye medlemmer. Passivt medlemskab indebærer, at man modtager Dansk Bridge, som er Danmarks Bridgeforbunds medlemsblad, og at man har adgang til at deltage i eksterne turneringer arrangeret af klubber under DBF. Passive medlemmer kan deltage uden stemmeret i klubbens generalforsamling.

Kontingentet for hele sæsonen forfalder til betaling på den første spilledag i september.


§ 9. Æresmedlemmer

Der kan udnævnes æresmedlemmer i klubben efter indstilling fra bestyrelsen og efterfølgende godkendelse på generalforsamlingen.


§ 10. Tilskudsmuligheder

Bestyrelsen kan bevilge kontant tilskud til uddannelse af turneringsledere o.l., samt til hel eller delvis dækning af omkostninger i forbindelse med medlemmers deltagelse i turneringer, som arrangeres af Danmarks Bridgeforbund.

Bestyrelsen har fuldmagt til at disponere et beløb til dækning af udgifter til personer, der har arbejdet for klubbens drift og virke.


§ 11. Udelukkelse og eksklusion

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.

I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.

En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.


§ 12. Klubbens ophør

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling.

For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.

For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.

Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening.


Disse vedtægter er ændret i overensstemmelse med beslutningen truffet på generalforsamlingen den 30. april 2019.


Formand: Jørgen Vedsten Larsen        Dirigent: Niels Ammitzbøll


Klubregler for Egå BridgeKlub


§ 1 FORMÅL

Formålet med dette reglement er:

*  at sikre god tone og orden mellem spillerne under afvikling af  turneringer arrangeret af klubben.

*  at hjælpe spillerne til at forstå de turneringsansvarliges dispositioner.

*  at hjælpe de turneringsansvarlige med at disponere rigtigt og ensartet ved afviklingen af turneringer.

Klubreglerne er også et supplement til DBfs regelsamling, der angiver de overordnede regler.


§ 2 KLUBUDVALG

2.1 Generelt

Alle udvalg nedsættes af bestyrelsen. Bestyrelsen har det endelige ansvar i alle klubspørgsmål i relation til udvalgene (appeludvalget undtaget).


2.2 Spilleudvalg

Spilleudvalget består af 2 5 medlemmer med kendskab til bridgelovene og/eller kendskab til klubbens elektroniske bridgeudstyr og bridgeprogrammer. Mindst et af medlemmerne skal være et bestyrelsesmedlem. Spilleudvalgets medlemmer har ansvaret for afviklingen af klubbens turneringer mht. turneringsledelse, indsamling og formidling af resultater samt vedligeholdelse af udstyr og hjemmeside. Arbejdsfordelingen aftales med bestyrelsen.


2.3 Appeludvalg

Appeludvalget består af de lovkyndige medlemmer af spilleudvalget suppleret med et antal menige klubmedlemmer, så det samlede antal bliver 4. I hver enkelt appelsag betragtes den i sagen involverede turneringsleder som inhabil, og sagen behandles således af 3 udvalgsmedlemmer. Såfremt et menigt medlem af udvalget er personligt involveret i appellen, supplerer de 2 tilbageværende habile medlemmer af udvalget sig med et medlem fra klubben.

Appeludvalget træffer afgørelse i de tilfælde, hvor en turneringslederafgørelse appelleres af spillere.

En appel indgives gennem turneringslederen; denne skal orienteres om, at der indgives appel inden de implicerede forlader spillelokalet og senest 1/2 time efter spillets afslutning. Appeludvalget skal orienteres af begge parter (om fornødent skriftligt), inden det træffer sin afgørelse.

Appeludvalgets afgørelse kan appelleres videre til DBf efter de her gældende regler.


2.4 Weekendudvalg

Udvalget har som ansvarsområde at arrangere klubbens årlige bridge weekend.


2.5 Ad Hoc udvalg

Bestyrelsen kan nedsætte ad hoc udvalg til særlige opgaver.


§ 3 SYSTEMKORT

Systemkort er obligatorisk ved alle turneringer, og det skal uopfordret fremlægges på bordet for modspillerne ved starten af en runde eller en kamp.


§ 4 TURNERINGSAFVIKLING

4.1 Etik og etikette

God etikette, før, under og efter spillet forventes af medlemmerne. Enhver spiller bør ved sin optræden tilstræbe, at alle får den størst mulige glæde ved turneringsbridge og ved klublivet i øvrigt. Det kan nævnes, at det er uetisk at irettesætte såvel makker som modspillere under og efter spillet. Det samme gælder tegn eller mishagsytringer, der tilkendegiver tilfredshed eller utilfredshed med en melding, et udspil eller et spillet kort.


4.2 Uregelmæssigheder

Turneringslederen skal tilkaldes, så snart opmærksomheden er henledt på en uregelmæssighed. Tilkaldelsen af turneringsleder skal ske stilfærdigt, idet det er en naturlig del af turneringens korrekte afvikling. Der må ikke meldes eller spilles videre, før turneringslederen har truffet en afgørelse.

Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv. Turneringslederen skal altid tilkaldes, så uregelmæssigheder kan blive rettet ensartet og i overensstemmelse med regler og love.


4.3 Tidsoverskridelser

4.3.1. Parturneringer

I klubbens parturneringer er der afsat 7 minutter pr. spil samt 2 minutter til rundeskift. Der gives signal 5 minutter før rundeskift og ved rundeskift.

Når der er varslet 5 minutter, må der ikke påbegyndes nye spil. Hvis man ved et bord ikke når at spille sidste spil, tildeles begge par middel score

I tilfælde af, at et nyt spil påbegyndes efter at der er varslet 5 minutter, kan begge par straffes.

Når turneringslederen tilkaldes ved en uregelmæssighed, kan der gives ekstra tid til dette bord, ligesom en spillende turneringsleder selv skal have lejlighed til at afslutte runden/halvlegen på normale vilkår.


§ 5 SUBSTITUTTER

Fremskaffelse af substitut(ter)

Det påhviler ethvert aktivt medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, selv at skaffe substitut, og man er ikke forpligtet til at anvende klubbens substitutliste.


§ 6 JUSTERING AF SCORE VED SUBSTITUERING

6.1 Parturnering

Såfremt der kun er substitut for én spiller i et par, foretages der ingen justering.

Hvis et par er fuldt substitueret, justeres parrets score til aftenens middelscore. Der justeres ikke i scoren for de par, der møder et par med substitut(ter).


6.2 Holdturnering

Der justeres ikke i resultatet, hvis ikke et helt par er substitueret.

Hvis et helt par er substitueret, justeres scoren til middelscore. Modstanderholdet tildeles mindst middelscore.


6.3 Udeblivelse

Såfremt et par udebliver uden afbud eller acceptabel grund, tilkendes parret i en parturnering minimum score. Dette gælder også, hvis et par ikke kan stille op på grund af den ene spillers udeblivelse. I en holdturnering tildeles et hold 0 kp, hvis holdet ikke kan stille op på grund af en eller flere spilleres udeblivelse.

I tilfælde af force majeure / acceptabel grund kan turneringslederen justere scoren. Bestyrelsen kan desuden idømme de(n) pågældende en disciplinær straf.


§ 7 PRÆMIER

Ingen spiller er berettiget til præmie, medmindre han har spillet mindst halvdelen af spilleomgangene selv.

Præmier i interne turneringer kan kun vindes af klubbens medlemmer. Dette gælder dog ikke spurtpræmier.


§ 8 ALMINDELIGE ORDENSREGLER

8.1 Generelt

Det påhviler medlemmerne at behandle klubbens materiel skånsomt.

Indkøb af forfriskninger foregår ved selvbetjening.

Service, flasker og inventar anbringes efter brugen på de anviste steder. Efter aftenens spil påhviler det spillerne at rydde op ved det bord, hvor de sluttede spillet og i øvrigt hjælpe med oprydningen i henhold til den af bestyrelsen udarbejdede liste.


8.2. Rygning

Tobaksrygning er ikke tilladt i spillelokalet jf. Århus Kommunes regler.


§ 9 MEDLEMSORIENTERING

Ved sæsonstart fremlægger bestyrelsen en spilleplan for sæsonen, en medlems- og en substitutliste med adresser og telefonnumre, og desuden en oversigt med navne, adresser, telefonnumre og funktion for bestyrelsen og klubbens tjenestemænd.


Medlemmerne vil på hjemmesiden og direkte i klubben blive underrettet om ændringer i spilletider, kampe mod andre klubber m.m. De vil tilsvarende blive orienteret om distriktets og forbundets turneringer og om tilmelding til disse.


Alle bestyrelsens medlemmer er indstillet på at være til disposition for medlemmerne med råd og vejledning, der kan være med til at fremme interessen for bridge.


Disse klubregler er vedtaget på generalforsamlingen den 30. april 1996.

Ændret på generalforsamlingen den 30. april 2002.

Ændret på generalforsamlingen den 27. april 2004.

Ændret på generalforsamlingen den 26. april 2016.

Ændret på generalforsamlingen den 26. april 2017.


Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Egå BridgeKlub.

Senest ændret 14 august 2018

Bridgeklubbens dataansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun indsamler og behandler personoplysninger der er relevante for klubbens drift.

Vi sletter dine oplysninger på anmodning når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Egå BridgeKlub er dataansvarlig, og vi sikrer at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Jørgen vedsten Larsen
Adresse: J.H. Wessels Vej 7, 8230 Åbyhøj
Telefon: 23 36 65 75
Mail: egaabridgeklub@stofanet.dk
Website: www.bridge.dk/4223]

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

  1. Medlemsoplysninger:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato, indmeldelsesdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
  2. Oplysninger om medlemmer med særlige opgaver eller tillidshverv, samme som Medlemsoplysninger, samt:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Andre oplysninger: Oplysninger om hvervet, bankkontonummer mv.
  3. Oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Almindelige personoplysninger:
      1. Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato mv.
      2. Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
  4. Oplysninger om substitutter
  1. Almindelige personoplysninger:
  1. Kontaktoplysninger som navn, adresse, mail og telefonnummer.

Her indsamler vi oplysninger fra

Normalt får vi oplysningerne fra dig selv og fra Danmarks Bridgeforbund. Oplysninger vi modtager fra Danmarks Bridgeforbund er foruden almindelige registrerings- og kontaktoplysninger sportslige oplysninger om fx spillestyrke samt eventuelle udelukkelser.

Vores formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til at behandle personoplysninger er særligt:

  • Bridgeklubbens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen).
  • At der sker med dit samtykke.

Formålene:

  1. Vi behandler medlemsoplysninger:
    1. For at kunne gennemføre almindelig medlemshåndtering, kommunikation, kontingentopkrævning mv.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteter i en korrekt sportslig kontekst.
    3. For at kunne udstrække værdien af medlemskabet overfor Danmarks Bridgeforbund og overfor forbundets øvrige medlemsklubber.
  2. Vi behandler oplysninger om medlemmer med særlige opgaver:
    1. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til din særlige opgave.
  3. Vi behandler oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    1. For at kunne identificere og kommunikere med deltagerne i relation til aktiviteten.
    2. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteten i en korrekt sportslig kontekst.
  4. Vi behandler oplysninger om substitutter:
    1. For at kunne tilbyde vores medlemmer muligheden for at kunne kontakte mulige substitutter.

Vi behandler som hovedregel kun personoplysninger ud fra legitime interesser:

  • For at kunne gennemføre turneringsaktiviteter herunder offentliggøre start- og resultatlister samt MP- og handicapposteringer.
  • For at kunne håndtere dine medlemsrettigheder korrekt, fx i forhold til generalforsamlingen.
  • For at kunne håndhæve dine medlemsforpligtelser korrekt, fx i forhold til kontingentbetaling.
  • For at kunne afholde sociale arrangementer, fester mv. herunder invitere hertil på mail, sms eller telefon.
  • For at kunne vise indholdet og ånden i vores klubliv til udenforstående herunder offentliggøre billeder der illustrerer aktiviteten desuagtet at enkeltpersoner vil kunne genkendes herpå.
  • Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund for at sikre en korrekt håndtering af vores medlemskab heraf samt for at sikre opfyldelsen af dine rettigheder overfor DBf og DBfs øvrige medlemsklubber i kraft af dit medlemskab hos os.
  • For at kunne dokumentere vores foreningsstatus overfor legitime interessenter, fx for opnåelse af kommunal lokalestøtte eller private fondes tilskud.
  • For at kunne dokumentere vores aktiviteter i statistisk eller historisk kontekst.

Videregivelse af dine personoplysninger

  • Vi videregiver dine personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til andre samarbejdspartnere i det omfang det har naturlig relevans for en særlig opgave eller et tillidshverv, du har påtaget dig fx oplyser vi dine kontaktoplysninger på vores hjemmeside, hvis du er klubbens formand.
  • Vi videregiver dine personoplysninger til myndigheder efter deres lovlige krav herom.
  • Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemands marketingsformål.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

  1. Medlemmer:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger til du anmoder om at få dem slettet og dertil i op til 3 år efter det kalenderår, hvor du har meldt dig ud af klubben.
  2. Medlemmer med særlige opgaver: som medlemmer.
  3. Deltagere i åbne aktiviteter:
    1. Vi opbevarer dine personoplysninger indtil aktiviteten er endeligt afsluttet og du anmoder om at få dem slettet.

Vi opbevarer dog oplysninger der skal anvendes i en historisk eller statistisk kontekst så længe de har værdi i denne kontekst fx opbevarer og offentliggør vi navnene på årets klubmestre eller vinderne af vores åbne turneringer gennem hele klubbens levetid.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data (retten til at indsigt i nærværende politik).
  • Retten til indsigt i dine egne personoplysninger (se hvad vi har registreret om dig).
  • Retten til berigtigelse.
  • Retten til sletning.
  • Retten til begrænsning af behandling.
  • Retten til dataportabilitet (retten til at få udleveret de oplysninger, vi har registreret om dig i et læseligt format).
  • Retten til indsigelse.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Du kan finde kontaktoplysninger først i dette dokument.

Vær opmærksom på, at dine rettigheder ikke er ubetingede. Fx vil vi typisk have mere ret til at registrere dig end du har ret til at blive slettet så længe dit medlemskab af klubben består eller så længe du deltager i vores aktiviteter. Og selv efter at dit medlemskab er ophørt kan vi have en legitim ret til at afvise at slette dig, fx for at kunne opstille lovlig krævet dokumentation for et opnået kommunalt tilskud.

Hvis du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, vil vi hurtigst muligt tage stilling til, om vi finder der er et væsentligt og legalt hensyn i vores klubdrift der vejer tungere end din rettighed til rettelse eller sletning og finder vi ikke sådan et hensyn vil vi gennemføre ændring eller sletning hurtigst muligt derefter.

Substitutter optages kun på substitutlisten ved tilsagn, og du kan til enhver tid tilbagekalde dette tilsagn.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsesmyndighed, fx til Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik. Du kan se øverst i dokumentet hvornår denne udgave senest er ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside og vil kunne fås i udskrift ved henvendelse til kontaktpersonen.


Vedtaget af Egå BridgeKlubs bestyrelse 14/8 2018.


BridgeCentral, 30 January 2024