Formand: Jørn Allan Pedersen, Skovgade 13, 3740 Svaneke.
Kasserer: Christa Poulsen,Møllebakken 4A, 3740 Svaneke.
Sekretær: Marianne Kofod Pedersen, Svanekevej 32, Østermarie, 3740 Svaneke,
Medlem: Lejf K. Pedersen, Ibskervej 13, 3730 Neksø.
Medlem: Birgit Kofoed Hansen, Dyrlæge Jürgensens gade 15, 3740 Svaneke.
1 suppleant: Jane Sonne-Hansen, Havnegade 31, 3730 Neksø.
Vedtægter:
Vedtægter for
Svaneke Bridgeklub
§ 1. Navn og hjemsted
Klubbens navn er Svaneke Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Bornholms Regionskommune.
§ 2. Formål
Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.
§ 3. Tilhørsforhold
Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Bornholm og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.
Klubben kan eventuelt tilslutte sig forbundets Mesterpointordning efter de gældende regler.
§ 4. Medlemskab
Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt leve op til klubbens formålsbestemmelse.
Endeligt afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.
Indmeldelse skal ske skriftligt eller mundtligt til bestyrelsen og er bindende for hele sæsonen.
Medlemskab overføres automatisk fra en sæson til næste sæson.
Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel før sæsonstart.
§ 5. Kontingent
Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen.
Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen.
§ 6. Udelukkelse og eksklusion
Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.
I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.
I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt.
En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.
En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter.
§ 7. Ordinær generalforsamling
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden den 15. maj.
Generalforsamlingen skal skriftligt indvarsles 14 dage før afholdelsen.
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til formanden senest 7 dage inden generalforsamlingens afholdelse.
Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne før generalforsamlingen.
En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§ 15 & 16.
§ 8. Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
1) Valg af dirigent og referent.
2) Formandens beretning for det forløbne år.
3) Godkendelse af det reviderede regnskab.
4) Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.
5) Indkomne forslag.
6) Valg af formand.
7) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.
8) Valg af suppleanter.
9) Valg af revisor og revisorsuppleant.
10) Eventuelt.
§ 9. Generalforsamlingens ledelse
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. .§§ 15 og 16.
Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det, og altid ved personvalg mellem flere kandidater.
Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.
§ 10. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen.
Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst 1/3 af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal afholdes senest 1 måned efter begæringens modtagelse.
For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.
§ 11. Bestyrelsen
Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, en formand, en kasserer, en sekretær og mindst
2 bestyrelsesmedlemmer og vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling.
Formanden og 1 bestyrelsesmedlem vælges i lige år, mens kassereren, sekretæren og
1 bestyrelsesmedlem er på valg i ulige år.
Yderligere vælges for 2 år en 1. og 2. suppleant, der afgår skiftevis hvert år.
Til at forestå klubbens turneringer og træffe afgørelser i opståede tvivlstilfælde udpeger
bestyrelsen et spilleudvalg samt en turneringsleder. Afgørelser truffet af spilleudvalget kan
indankes til bestyrelsen.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Ved stemmelighed er
formandens stemme afgørende.
§ 12. Regnskab
Klubbens regnskabsår er kalenderåret.
Regnskabet fremlægges på den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer inden den ordinære generalforsamling.
§ 13. Revision
På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.
Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.
§ 14. Tegning og hæftelse
Klubben tegnes af formanden. Ved låneoptagning kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.
Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.
Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.
§ 15. Vedtægtsændringer
Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.
§ 16. Opløsning
Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.
For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådant flertal på en ekstraordinær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed uanset de fremmødtes antal.
Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Svaneke Skakklub, Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening efter generalforsamlingens nærmere
beslutning.
Vedtaget på generalforsamlingen d. 22.marts 2010
Formand Dirigent
Mogens Nørregaard Jane Sonne – Hansen
Vedtægtsændring
I §14 er anden sætning” Ved økonomiske dispositioner over 5000 kr. og ved lånoptagning kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening” ændret til ovenstående formulering.
Vedtaget på generalforsamlingen d.11.april 2018.
Formand Dirigent
Mogens Nørregaard Niels Rasmussen
|