Corona tiltag sæson 2020/2021

Bestyrelsen og de turneringsansvarlige er i fuld gang med at forberede opstarten af ny sæson pr. 1. september 2020.

Det bliver en lidt anderledes opstart end sædvanligt på grund af den sundhedskrise vi har i Danmark, Corona/Covid-19.

Vi skal passe på hinanden, og vi skal passe på os selv, og derfor er der nogle regler, som vi skal overholde for at kunne være i huset på Byvej og gennemføre vores turneringer.

Nedenfor kan du se, hvad der er gjort af tiltag for at leve op til myndighedernes krav og gøre det trygt for os alle.

For at vi kan planlægge turneringsopstart, er det nødvendigt for os at vide, hvem og hvor mange af vores medlemmer, der er klar til at starte op d. 1. september. Hvis man ikke føler sig klar eller tryg, så er det helt OK at vente med at komme i klubben. Vi beder jer derfor alle om at sende en mail til berit_dundal@hotmail.com , hvor du giver besked om din opstarts dato til ny sæson. Denne mail skal være modtaget senest d. 31. juli 2020.

Generalforsamlingen gennemføres som planlagt d. 29. august kl. 10, dog uden spisning og turnering.

Der er ændringer på nogle af frivillig-posterne fra 1.9.:

Mandag eftermiddag vil Henrik Brøsti Jørgensen være turneringsafvikler og Karsten vil tage sig af turneringsafgørelser.

Substitut skaffere på torsdage er til eftermiddag Kirsten Groth Andersen og til aften er det Jens og Else Jensen. Hjemmesiden opdateret snarest med kontaktinfo.

Tak til Karsten, Dan og Berit Kolko for jeres store indsats.


For at mindske smittespredning og skabe mest muligt tryghed, når man er i Ruder Es, har bestyrelsen og turneringsafviklerne skabt rammerne for en ansvarlig afvikling af vores arrangementer.

Den enkelte spiller skal også tage sine egne forholdsregler. Læs retningslinjerne herunder inden du deltager i en turnering i Ruder Es:


Først og fremmest: Møde ikke op, hvis du er syg eller har symptomer på Corona. Vask eller afsprit hænder og hold afstand.


Corona tiltag for spillere:

Klubbens tiltag:

Undgå kø ved opslagstavlerne, toiletter etc. Gå direkte til dit bord, når du ankommer til Ruder Es.

Færre borde i lokalerne og lokalet på 1. sal tages i brug på spilledage med 3 rækker.

Tjek om muligt startlisten hjemmefra

Håndsprit på alle borde, ved indgangen og andre strategiske steder som er obligatorisk at benytte.

Brug håndsprit ved hvert bordskift

Ingen kaffe/te, medbring selv.

Undgå håndtryk og anden fysisk kontakt

Kun 1 person ad gangen i køkkenet

Hold god afstand ved bordet. Ryk stolen lidt tilbage fra bordet

Ekstra corona-rengøring før hvert spilletidspunkt.

Det er kun Nord, der benytter bridgematen. Nord godkender, når Øst har givet tilsagn

Vi tilstræber turneringstyper med så få bordskift som muligt.

Bliv siddende ved bordet i pausen eller gå udenfor

Vi tilstræber at kortene ”hviler” i 3 dage efter hver spilledag.

Køb drikkevarer på skift og undgå kø

Grundig udluftning af lokaler før, under og efter turnering

Hver spiller bruger den samme meldekasse under hele turneringen. Medbring gerne din egen.

Flere opslag med startlister                 

Alt overtøj skal være i garderoben i kælderen. For gangbesværede kan skabet ved indgangen benyttes.


Indgang til garderoben sker via døren i kælderhalsen og trappen indenfor benyttes kun til at gå opad til lokalerne.


Medbring selv mundbind, visir, handsker, hvis du har behov for det.




Juli 2020 - Bestyrelsen.

BridgeCentral, 20. juni 2021