KLUBREGLER FOR GREVE STRANDS BRIDGEKLUB



                                       Opdateret  15. April 2013.





§ 1.  Sæson


         Sæsonen starter den første mandag i september måned og slutter en mandag ultimo april    

         næstfølgende år.


         Bestyrelsen planlægger den enkelte sæsons turneringer, der hvert år bliver beskrevet

         nærmere i det program, der udsendes til medlemmerne inden sæsonens start.


§ 2.  Spilletid.


         Klubbens spilleaften er normalt mandag. Der startes på spilleaftnerne i henhold til det i

         programmet fastsatte tidspunkt.


§ 3.  Spilleregler.


         For klubbens turneringer gælder de internationale love og etiketteregler i det omfang, de

         er godkendt af Danmarks Bridgeforbund (D.B.F.).


§ 4.  Kontingent.


         Kontingent for medlemskab af klubben fastlægges på generalforsamlingen for et år ad

         gangen, og giver ret til deltagelse i klubbens løbende par- og holdturneringer.


         Medlemmer, der kun deltager i den ene turneringsform (par eller hold) betaler reduceret

         kontingent + kontingent til Danmarks Bridgeforbund.


         Juniormedlemmer (under 18 år) betaler reduceret kontingent + kontingent til Danmarks

         Bridgeforbund, uanset om der deltages i én eller begge turneringsformer


         Passive medlemmer betaler kontingent til Danmarks Bridgeforbund.


§ 5.  Etikette.


         God etikette før, under og efter spillet forventes af medlemmerne. Meldekort er

         obligatoriske i alle turneringer.


         Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv.

         Turneringslederen skal altid tilkaldes, for at uregelmæssigheder kan blive rettet

         ensartet og i overensstemmelse med lovene.


         Turneringslederens afgørelse kan indankes for turneringskomiteen til afgørelse.

         Komiteens afgørelse kan om ønsket via bestyrelsen indankes for Danmarks      

         Bridgeforbund.


§ 6.  Materiel og oprydning.


         Det forventes, at klubbens medlemmer behandler klubbens materiel skånsomt og

         omhyggeligt, undlader at bøje eller fugte kort og udsætte kort og mapper for overlast etc.


Efter aftenens spil hjælper medlemmerne med oprydningen efter bestyrelsens anvisninger.


§ 7.  Substitut.


         Et medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, må selv skaffe substitut.


         Den turneringsansvarlige skal underrettes herom inden spillet begynder. Viser det sig

         umuligt at skaffe en substitut, skal meddelelse herom gives til den turneringsansvarlige

         så tidligt som muligt – i princippet senest dagen før. Den turneringsansvarlige er herefter

         frit stillet og kan indsætte en hvilken som helst substitut, eller lade det ukomplette par

         /hold udgå.


         Det antal point, som eventuelle substitutter opnår, indgår fuldt ud i resultatet af den

         pågældende turnering, som om det var det originale par, der selv havde spillet.

         Bestyrelsen har dog ret til at regulere resultatet i henhold til Danmarks Bridgeforbunds

         regler herom.


§ 8.  Meddelelser.


         Medlemmerne vil ved opslag i klubben blive underrettet om ændringer i spilletider,

         kampe mod andre klubber, tilmelding til turneringer under D:B:F. m.m.


         Disse klubregler er vedtaget på generalforsamlingen den 15. april 2013 og erstatter de

         på generalforsamlingen af 30. april 1984 med rettelse af 9. april 1987, 19. april 1993, 18.

         april 1994, 22. april 1996, 12. april 1999 , 5. april 2004 og 3. april 2006 vedtage regler.




VEDTÆGTER FOR GREVE STRANDS BRIDGEKLUB, CVR 31093562




§ 1. Navn og hjemsted

Klubbens navn er Greve Strands Bridgeklub og er hjemmehørende i Greve Kommune

                       

Klubben er stiftet den 18. oktober 1937




§2. Formål.

Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for gennem undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.




§ 3. Tilhørsforhold.

Klubben er tilsluttet Danmarks Bridgeforbund og dermed Distrikt Østsjælland og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.


Klubben er tilsluttet forbundets mesterpointordning efter de gældende regler.




§ 4 Medlemskab.

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.


Medlemmernes pligter og rettigheder er beskrevet i Klubregler for Greve Strands Bridgeklub.


Indmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen og er bindende for hele sæsonen. Medlemskab overføres automatisk fra en sæson til næste sæson.


Bestyrelsen kan optage passive medlemmer. Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet og har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.


Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel til udgangen af en sæson.


I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets økonomiske mellemværender med klubben afvikles.




§ 5. Kontingent

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Betalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. Bestyrelsens medlemmer og æresmedlemmer er fritaget for at betale kontingent.


Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen.




§ 6. Udelukkelse og eksklusion

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.


I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse. En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund.




§ 7. Ordinær generalforsamling.

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.


Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned på en af de sidste spilleaftener og indkaldes skriftligt med mindst 3 ugers varsel med angivelse af dagsorden.


Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest 2 uger inden generalforsamlingens afholdelse.


Dagsorden skal indeholde følgende:


1. Valg af dirigent.


2. Formandens beretning.


3. Godkendelse af årsregnskab og budget, herunder fastsættelse af kontingent.


4. Forslag.


5. Valg af formand.


6. Valg af mindst 2 bestyrelsesmedlemmer.


7. Valg af 1 suppleant.


8. Valg af 2 revisorer.


9. Eventuelt.


Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.


Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed. Undtaget er dog forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med 2/3-dels majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, samt forslag om opløsning af klubben, hvilket kun kan vedtages med 2/3-dels majoritet af samtlige klubbens medlemmer. Såfremt et forslag om klubbens opløsning opnår tilslutning fra mindst 2/3 af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, indkaldes med mindst 7 dages varsel til en ny generalforsamling, hvor forslaget da uanset antallet af medlemmer kan vedtages med 2/3-dels majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer.


Ekstraordinær generalforsamling afholdes i øvrigt, såfremt bestyrelsen finder det påkrævet, eller inden 1 måned efter at mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt har fremsat ønske herom til bestyrelsen. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal i disse tilfælde ske med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsorden og eventuelle forslag.


Ved generalforsamlingen kan skriftlig afstemning altid forlanges.


Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.


Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.




§ 8. Bestyrelsen.

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.


Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer, en formand, en kasserer, en sekretær og mindst 2 bestyrelsesmedlemmer. Formanden vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen. De øvrige medlemmer vælges ligeledes for 2 år ad gangen, men således at mindst 2 er på valg hvert år.


Bestyrelsen, der konstituerer sig selv med næstformand, kasserer og sekretær, er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede.


Bestyrelsen kan nedsætte udvalg til varetagelse af særlige opgaver. I et sådant udvalg skal altid indgå et bestyrelsesmedlem.


Bestyrelsen udarbejder klubregler, der skal godkendes på generalforsamlingen.




§ 9. Regnskab.

Klubbens regnskabsår er kalenderåret. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorernes påtegning og underskrift.




§ 10 Tegning og hæftelse.

Klubben tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner over 5.000 kr. eller ved låneoptagning kræves dog bestyrelsens godkendelse.


Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som hviler på klubben.




§ 11. Klubbens opløsning.

I tilfælde af klubbens opløsning, hvilket kun kan vedtages af en generalforsamling, jf. § 7, overgår en eventuel formue til Danmarks Bridgeforbund.





Disse reviderede vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen den 15. April 2013.

BridgeCentral, 18. april 2024