Nyt fra Bestyrelsen

Referat fra virtuelt bestyrelsesmøde den 19. marts 2024



Til stede var:

Elin, Claus C, Ingvild, Klaus H, Claus S og Erik B


Mødet var indkaldt af Erik B for at afklare mulighederne for at undgå ventelister.
Emnet blev diskuteret, men der blev ikke taget beslutninger.
Evt. mulige forslag kan tages op på generalforsamlingen

Vi skal finde en erstatning for TL Erik Skov, som ønsker at nedtrappe

Vi blev enige om, at yde et tilskud på 65 kr. pr. deltager til sæsonafslutning

Referent: Erik Borgen



Beslutningsreferat fra virtuelt bestyrelsesmøde den 02.02.2024


Til stede var:

Elin, Claus C, Ingvild, Klaus H og Erik B


Vi startede med at konstatere, at distriktet ikke har forstået, hvordan man tiltrækker nye medlemmer. Dette er baseret på et møde i distriktet 7.01 med agendaen ”Inspirationsmøde om begynderforløb”, hvor Elin og Erik Skov deltog. Erik Skov blev ”hentet frem” og redegjorde for  dagens forløb.


EB kontakter de 2  bridgeklubber i Gribskov: Helsinge Bridgeklub og Nordsjællands Bridgeklub

med henblik på at etablere en koordinationsgruppe med følgende opgaver:

- i fællesskab at hverve nye medlemmer og igangsætte begynderundervisning

- koordinere evt. Sommerbridge aktiviteter

- oprette en fælles ugentlig RealBridge

- andre aktiviteter af fælles interesse


Der indkøbes 2 nye duge til de defekte bridgeborde samt 1 nyt bridgebord.

Erik B sørger for at hente i bridgebutikken og Elin for at skifte dugene.


EB kontakter kommunen med henblik på snarest, at få repareret hullerne på parkeringsarealet


Dato for generalforsamling fastsat til 18.04.2024 kl 18:00



Referent: Erik Borgen



Referat fra bestyrelsesmøde den 23. august 2023



Tilstede var den samlede bestyrelse.

Tilgang og afgang af medlemmer: Lau Henningsen og Hanne Beasley optages på mandagsholdet

som makker med henholdsvis Doris og Karen. Jørgen Larsen, som har været med siden klubbens

begyndelse i 2005, har besluttet at stoppe. Jette Kiil og Inge Nielsen er fremover makkere om

torsdagen.

Grundet problemer med indtastning af udspil blev det besluttet at stoppe med dette.

RealBridge vil kun fortsætte, hvis min. 16 spillere melder sig.

Årets bridgekalender blev drøftet.

Det blev drøftet, om man om torsdagen skal have samme pedelordning som om mandagen. Det blev

til et NEJ.


Det var ikke muligt at finde en fast ugedag for B-møder. Nogle møder kan klares virtuelt. Næste B-

møde er aftalt til den 10. november kl. 16 i klubhuset.


Det foreløbige forløb af sommerbridge blev drøftet. Vi forstår ikke den meget ringe tilslutning

sammenlignet med tidligere år. Dette på trods af flere yderligere tiltag. Vi overvejer, hvad der skal

ske til næste år.

Kaffevognen på loppemarkedet har givet et overskud på kr. 5.296, takket være mange fine

donationer, bl.a. fra Brød og Vin, Circle K og Rema1000 og ikke mindst Jan Nielsens brave indsats.

Det blev vedtaget, at klubben i sæson 23/24 vil bekoste såvel juleafslutninger som

sæsonafslutningen.

På klubbens hjemmeside findes en fane: Etik og regler. Disse bliver fortsat ikke overholdt.
Vi besluttede derfor at udsende disse til alle klubbens medlemmer.



Referat fra generalforsamling 17. april 2023


1. Valg af dirigent og referant
Valgt blev Erik Skov Hansen, dirigent og Erik Borgen, referent
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt varslet.


2. Bestyrelsens beretning - aflagt af formanden

Formanden indledte bestyrelsens beretning med at konstatere at det havde være et godt år uden udefra kommende afbrydelser. Han redegjorde derefter for klubbens aktiviteter gennem året. Han fandt deltagelsen i aktiviteterne tilfredsstillede, idet det dog kunne ønskes at der var flere deltagere i Real Bridge turneringerne. Han omtaler en beklagelig hændelse fra en klubaften en uges tid før genralforsamlingen og gav udtryk for at en sådan hændelse bør undgåes.

Han omtalte den tilfredsstillende økonomi og berettede at en del af overskuddet fremover vil blive benyttet til at øge den sociale del af klubaktiviteterne.

Han takkede bestyrelsens medlemmer for det gode samarbejde og samarbejdsklima og redegjorde for bestyrelsens aktiviteter samt udtrykte  tillige tilfredshed om samarbejdet med TGI.

Endelig afsluttede med at nævne at vi igen i år (d. 29/7) har kaffevognen ved loppemarkedet. Han håbede at medlemmerne ville slutte om om denne og assistere ved servering m.v.


3. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab
Regnskabet blev godkendt uden anmærkninger.
Det opnåede overskud er hovedsageligt baseret på vinsalg og kaffevogn.
Overskuddets størrelse på kaffevognen er afhængig af vejr og sponsorat fra bageren.

4. Fremlæggelse af budget og godkendelse
Budgettet blev godkendt uden anmærkninger.


5. Fastsættelse af kontingenter
Kontingentsatserne fortsætter uændret:
Indmeldelsesgebyr, 300 kr.
Satser: 700 kr. Som primært medlem 470 kr. Som klubmedlem
Grundkontingent dækker 1 spilledag
For hver ekstra spilledag/aften, betales 200 kr.


6. Indkomne forslag.
Bestyrelsen havde ikke modtaget forslag.


7. Valg af formand
Erik Borgen blev valgt


8. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg var Elin Skov Hansen og Ingvild Clausen.
Begge blev genvalgt.
Claus Christiansen erstatter Erik Borgen.

Desuden nyvalgtes Eva Beildorff.
Bestyrelsen består, ud over formand og kasserer, herefter af
Elin Skov Hansen, Ingvild Clausen, Eva Beildorff og Claus Christiansen

10. Valg af suppleanter
Der skal vælges en suppleant. Nuværende er Claus Sabroe.
Claus Sabroe blev genvalgt.


11. Valg af revisor og revisor suppleant
Nuværende er Anne  Marie Seiling hhv. Jan Nielsen
Anne Marie Seiling og Jan Nielsen blev genvalgt.


12. Eventuelt
Vores uformelle spørgeskema undersøgelse blev offentliggjort.
Undersøgelsen viser, at der er basis for at starte et daghold på tirsdage.
Bestyrelsen vil undersøge muligheden for at realisere det.


Tisvilde d. 17. april 2023

Erik Skov Hansen                Erik Borgen

Dirigent                        Referent




Referaf for bestyrelesmøde den 21-03-2023


Til stede var den samlede bestyrelse, en suppleant samt revisor (en suppleant manglede)

Dagsordenen blev godkendt.

Årsregnskabet var udarbejdet af Klaus og blev gennemgået. Det er igen i år meget tilfredsstillende. Af den grund blev det allerede nu besluttet, at klubbens julearrangementer i 2023 vil blive finansieret fuldtud af klubben.

Klubben vil igen, hvis det er muligt at skaffe frivillige, stå for kaffevognen på loppemarkedet en lørdag i løbet af sommeren.

Den forestående generalforsamling 17. april 2023 blev planlagt og der blev taget stilling til indstillinger om valg og genvalg.

Sommerbridge blev drøftet og vil finde sted efter samme koncept som sidste år med Ingvild som planlægger. Når der foreligger svar fra Allan om ledige torsdage, vil en mail herom blive udsendt til alle klubbens medlemmer.

Der vil ikke være Realbridge i sommermånederne, da tilslutningen sidste sommer var for lav.

Det blev besluttet at sælge overskydende gamle bridgeborde. Elin og Klaus tager sig af dette.

Et eventuelt daghold blev drøftet nøje og det blev vedtaget, at Erik B. i første omgang foretager en forespørgsel blandt medlemmerne om interessen herfor.



Referaf for bestyrelesmøde den 22-11-2022

Tilstede var Claus Christiansen, Klaus Hansen, Elin Skov-Hansen, Ingvild Clausen, Anne Marie Seiling, Claus Sabroe, Jan Nielsen

Claus Sabroe blev valgt til referent og dagsordenen blev godkendt.


Erik Borgen var medlem af et IT Forum i forbundet og  orienterede om, at dette Forum nu er lukket

Regnskabet blev gennemgået. Det blev diskuteret, hvad overskuddet skal bruges til, - Jan foreslog, at det skal bruges til fester, og det blev vedtaget at bruge det til det formål i forskellige sammenhænge,herunder blev det besluttet at benytte kr.1000 pr. hold til julefesten.. Men det skal også benyttes til nødvendige genanskaffelser af materiel. Der blev i denne sammenhæng spurgt om der er leveringstid på indkøb af en bridgemate.

Julearrangementerne finder sted den  12. og 15. december, hvert hold har styr på planlægningen.

Der er ønsker om selv at kunne vælge substitut ved makkers fravær. Der var uenighed om dette emne, planlæggerne ser anderledes på problematikken og ønsker ikke den mulighed indført, da det gør planlægning vanskelig. Beslutningen blev at medlemmer kan ønske en bestemt suppleant, men det vil altid være planlæggeren der har det endelige ord. Der var forslag fra Anne om at benytte Bofors-Mitchell frem for Mitchell turneringsformen. Det blev besluttet ikke at anvende Bofors-Mitchell, da alle mente, at det fungerer fint som vi gør det i dag.

Det er turneringslederen der styrer støj under turneringerne.

"Etik og regler" redigeres og udsendes.

Der indkøbes ny kuffert til kort.


Næste møde 21. marts 2023, kl. 19:00 hos Elin




Referat fra bestyrelsesmøde 16. august 2022


Til stede var Claus Christiansen, Klaus Hansen, Elin Skov-Hansen, Ingvild Clausen, Erik Borgen og Anne Marie Seiling

Dagsorden blev godkendt.


Tisvildehuset. Ny gruppe, som vil have oplysninger om vores brug af "huset", det har vi så afgivet.

Kaffevognen var en stor succes, overskud på 5.737 kr. Bageren i Tisvilde var sponsor for en hel del boller, franskbrød og borgmesterstænger.Stor tak for det!


Regnskab. Ingen tal for nærværende.


Sommerbridge har fungeret rigtig godt, Ingvild har ydet et kæmpe arbejde. Flot, Flot!!

Spillerne fra mandagsholdet  har været glade for at spille.

Har vi hørt fra dem der plejer at spille? Ingvild har haft kontakt. Vi har stadigvæk en reklame for sommerbridge hængende på opslagstavlen på Birkepladsen.

Søren og Marianne ville ikke spille p.g.a Bridge Maten.

Enighed om at vi ikke tager betaling for medlemmer, der er spillet 17 gange.med 1 hold kort.


Realbridge i sommersæsonen, der er alt for få der vil spille, så det skal ikke gennemføres fremadrettet.


Kommende sæson, vi har ikke fået svar fra Allan

Spilstart vil være 1.9.2022 for Torsdagsholdet , og 5.9.2022 for Mandagsholdet

Claus laver opvaskekalender og spil kalender.

Julefrokost Mandagsholdet 12.12.2022 og  15.12.2022 for Torsdagsholdet.

Opstart i 2023 Torsdag den 5.1.2023 og mandag den 9.1.2023.

Generalforsamling  den 17.4.2023 kl 18.30.


Medlemsstatus Mandag 41+1, Torsdag 38/40

Claus har haft henvendelse fra en nybegynder fra Vejby som gerne ville spille, men vil ikke spille på nettet.

Evt. et nyt medlem, og et medlem som ønsker at spille torsdag udover mandag.


Bridgematen ændres så man kan se alle oplysninger igen, og så skal der indføres indtastning af udspil.


Erik Borgen har udarbejdet "Etik og regler ved bridgebordet". Diskussion om tiden, og overholdelse af spilletid.

diskussion og forståelse af de enkelte punkter.


Næste møde er aftalt til 22.11.2022 kl 19.00


Anne Marie Seiling



Refarat fra generalforsamling 21. april 2022



1. Valg af dirigent og referant

Valgt blev Erik Skov Hansen, dirigent og Erik Borgen, referent

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt varslet.

       

2. Bestyrelsens beretning - aflagt af formanden

Jeg vil som tidligere indlede beretningen med en kommentar i forhold til det forløbne år. Og denne gang er kommentaren: Endnu et besværligt år men fremtiden tegner lidt lysere?


Og hvad var så problemet

Corona krisen har, som i de to foregående år været den store krise, som har forhindret klubben i at mødes i længere tid.

Men vi kompenserede med Real Bridge, hvor mange deltog. Det betyder at vi i regnskabsåret har sparet forudsete udgifter og derfor kommer fint ud af regnskabsåret. Vi har i år haft et vist tab af medlemmer men nye er også kommet til således at netto medlemstallet er nogenlunde uændret.


Sæsonen 2021/22

Sæsonen begyndte normalt og i forventning om et normalt forløb. Men samtidig kunne man se en gradvis men stadig stigende epidemiaktivitet med nye og mere smitsomme men mindre pathogene varianter. I begyndelsen af oktober kom der spillerfrafald og den 2. december var sidste spilledag før lyset gik ud i klublokalerne.

Opstarten kom tidligere i år. Mandagklubben nåede et par gange i februar før hele klubben var tilbage til normalen fra begyndelsen af marts.

I år har vi så også kunne planlægge sommerbridge, men nu igen på en ny måde, som det ses på hjemmesiden.


En særlig aktivitet

Helsinge Bridgeklub henvendte sig til vores klub med henblik på et møde mellem de to bestyrelser. Mødet fandt sted d. 5. april. Formålet var at opnå et samarbejde mellem de to klubber. Der diskuteredes forskellige samarbejds emner og former på mødet. Men vi mangler at gøre vores interne overvejelser færdige. Bliver der tale om et mere vidtgående samarbejde, vil det komme op på en ekstraordinær eller ordinær generalforsamling.


Økonomi

Regnskabet bliver fremlagt senere i dagsordenen. Her derfor kun den korte bemærkning. Vi kommer ud af året med et overskud. Bestyrelsen vil ikke foreslå ændring af medlemskontingentet. Derimod kunne det være bestyrelsen kom frem til en gavnlig aktivitet, som en del af overskuddet kan anvendes til.


Bestyrelsen

Vi har et godt samarbejde i bestyrelsen. Jeg vil gerne på dette sted takke alle bestyrelsesmedlemmer for et godt samarbejdsklima. Der har i løbet af året været afholdt 3 bestyrelsesmøder, samt et ekstraordinært møde. Og vi har nu fået glæde af suppleanternes deltagelse i klubbens ledelse.

Samarbejdet med TGI er upåklageligt. Vi har som sædvanligt fået alle ønsker om spilledage både i den kommende sommer og i vintersæsonen opfyldt. Og spinnerne blev flyttet som jeg nævnte det sidste år.



3. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab.

Regnskabet blev godkendt uden anmærkninger.

Bestyrelsen blev dog opfordret til at vurdere om det akkumulerede overskud, kr. 51.114 kr., bør give anledning til overvejelser.


4. Fremlæggelse af budget og godkendelse.

Budgettet blev godkendt uden anmærkninger.


5. Fastsættelse af kontingenter.

Kontingentsatserne fortsætter uændret:

Indmeldelsesgebyr, 300 kr.

Satser: 700 kr. Som primært medlem – 470 kr. Som klubmedlem

Grundkontingent dækker 1 spilledag.

For hver ekstra spilledag/aften, betales 200 kr.


6. Indkomne forslag.

Bestyrelsen havde ikke modtaget forslag.


7. Valg af kasserer. På valg er Klaus Hansen.

Klaus Hansen blev genvalgt


8. Valg af bestyrelsesmedlemmer. Et medlem skal vælges. På valg er Erik Borgen

Erik Borgen blev genvalgt


9. Valg af suppleanter. Der skal vælges en suppleant. Nuværende er Claus Sabroe.

Claus Sabroe blev genvalgt.


10. Valg af revisor og revisor suppleant. Nuværende er Anne  Marie Seiling hhv. Jan Nielsen

Anne Marie Seiling og Jan Nielsen blev genvalgt.


11. Eventuelt
Ingen emner


Tisvilde d. 21. april 2022

Erik Skov Hansen                Erik Borgen

Dirigent                                 Referent



Referat fra bestyrelsesmøde 22. marts 2022


Til stede var den samlede bestyrelse samt revisor og en suppleant.

Dagsordenen blev godkendt.

Årsregnskabet blev gennemgået og drøftet. Det er meget tilfredsstillende.

Den forestående generalforsamling den 21. april 2022 blev planlagt og der blev taget stilling til indstillinger om valg og genvalg.

Sommerbridge blev drøftet og planlagt. TGF skal forespørges om antallet af ledige torsdage. Det bliver et arrangement for alle klubbens medlemmer. Derudover fortsætter Realbridge hele sommeren om tirsdagen kl. 13, også for alle medlemmer. Realbridgen kan også benyttes af gæster mod betaling.

Når vi kender datoerne for sommertorsdage, vil mail herom blive sendt til alle medlemmer med oplysninger om tilmelding m.v.



Referat fra bestyrelsesmøde 16. november 2021.

Til stede: Claus Christiansen, Klaus Hansen, Elin Skov-Hansen, Anne Marie Seiling, Erik Borgen

1. Sonderinger om muligt samarbejde med Helsinge Bridgeklub. Erik B tager kontakt.

2. Økonomien udvikler sig positivt, som forventet.

3. Julearrangement: Planlægges af Marianne Bruun og Sille Bjerg

   Klubben betaler velkomst-drink.

4. Vi er enige om, at der skal strammes op på overholdelse af spilletiden.

  Der er afsat 7 minutter pr. spil. Man må ikke tage kort op, før turenringslederen starter spillet og runden skal være færdig,
  når tiden udløber. Er det ikke tilfældet, har turneringslederen ret til at afslutte igangværende spil, som skal registreres som 'ikke spillet'.  

5. Formanden gjorde opmærksom på, at der skal formands-kandidater på banen inden næste generalforsamling.



Referat fra bestyrelsesmøde 17. august 2021 i et klublokale.


Tilstede var den samlede bestyrelse samt revisor og to suppleanter.

Dagsordenen blev godkendt.

Sommerturneringerne blev drøftet og forløbet har efter omstændighederne været tilfredsstillende.

Det blev foreslået, at sommerbridge næste år kun bliver èn gang ugentlig om torsdagen, hvor såvel gæster som alle medlemmer kan tilmelde sig fra uge til uge.

Realbridgeforløbet blev drøftet. Fra 1/9 vil der være Realbridge hver tirsdag kl. 13, hvor de tilmeldte 17 personer kan logge sig ind senest 10 min. før start.

Den kommende sæson blev planlagt, herunder spilledage og datoer for julearrangementerne i uge 50 i klubhuset.

Kalender for torsdagsholdet vil blive lagt på hjemmesiden. Heraf vil det også fremgå, hvem der skal vaske op den pågældende dato.

Mandagsholdet modtager liste over spilledage og pedeloversigt i lighed med tidligere.

Generalforsamlingen i 2022 vil finde sted en torsdag og i 2023 en mandag.

Pr. 1/9 har klubben 79 medlemmer, hvoraf 8 spiller både mandag og torsdag.Vi har modtaget følgende nye medlemmer: Marianne Bruun, Erik Svendsen, Nanna Voigt Topsøe, Vibeke Henningsen og Mette Mortensen.

Mandagsholdet vil fremover spille kl. 18,30.

På torsdagsholdet bliver der foretaget en afstemning om tidspunktet.

Visse regler om bl.a. etik/hensyn under turneringen vil blive repeteret jævnligt mundtligt.

Der indtastes meget ofte fejlagtigt på bridgemates. Brugen af disse vil derfor blive gennemgået, for at hjælpe spillerne til at undgå fejl. Samtidig vil det ikke fremover være muligt at se andres spilresultater men det vil stadig være muligt at se resultatprocenterne.



Referat fra generalforsamling d. 15. juni 2021


1. Valg af dirigent og referent:
Valgt blev Erik Skov Hansen, dirigent og Erik Borgen, referent
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt varslet.


2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år aflagt af formanden
Endnu et besværligt år, men med en glædelig afslutning.
Det er især Coronakrisen, som har været voldsomt generende. Den har betydet, at vi har mistet en stor del af sæsonen og desuden har vores sommerbridge først sent kunne igangsættes. Det betyder, at vi i regnskabsåret har mistet indtægter og haft usædvanlige udgifter, men årets underskud er begrænset. Vi har i år haft et vist tab af medlemmer, men nye er også kommet til, således at netto medlemstallet er nogenlunde uændret.
Sæsonen begyndte normalt og i forventning om et normalt forløb. Samtidig kunne man se en gradvis, men stadig stigende epidemiaktivitet og begyndende spillerfrafald i begyndelsen af oktober og den 22. oktober var sidste spilledag før lyset gik ud. Ingen udsigt til aktivitet før hen på sommeren. Men så kom RealBridge og fra 11. februar og frem starten på sommerbridge, spillede vi RealBridge. Den 3. juni fik vi kort i hånden igen. Og alle nød det. Det var starten på årets sommerbridge, som også inkluderer gæster på torsdagsholdet, medens mandagsholdets sommerbridge kun er for medlemmer.
Jeg fortalte sidste år om det arbejde Erik B og Erik SH var i gang med. Og dette vakte interesse i Dbf. Men andre steder i verden var tilsvarende aktiviteter igangsat og løsningen blev systemet RealBridge. Erik B er nu blevet medlem af Dbfs Innovationsforum, som bl.a. arbejder med udvikling af netbaseret undervisningsaktivitet. RealBridge hørte om første gang, da der i turneringslisten den 4. februar lakonisk står anført Test RealBridge Det hørte vi mere om og ugen efter, den 11. februar, så RealBridge dagens lys med 22 glade spillere. Der blev spillet uge for uge i resten af sæsonen og ind i sommersæsonen. Og RealBridge fortsætter som en ekstra aktivitet tirsdag eftermiddage som sommerbridge, men vil fortsætte ind i normalsæsonen.
Vi kommer ud af året med et mindre underskud. Bestyrelsen vil ikke foreslå en ændring af medlemskontingentet. Men vi vil foreslå, et der indføres to nye tillægskontingenter. Det drejer sig om et tillæg for at spille på et ekstra hold samt tillæg for at spille RealBridge. Begge kontingenter er begrundet i klubbens meromkostning.
Vi har et godt samarbejde i bestyrelsen. Jeg vil gerne takke alle bestyrelsesmedlemmer for et godt arbejdsklima. Der har i året været afholdt 1 fysisk bestyrelsesmøde. Al øvrig aktivitet har været via mails og telefon. Det betyder, at den udvikling af bestyrelsesarbejdet, som jeg skitserede sidste år, ikke har kunnet gennemføres, men vi vil tage aktiviteten op i det kommende år med henblik på at skabe fornyelse i klubbens ledelse. Jeg annoncerede sidste år min afgang i år. På grund af det årsforløb, jeg har beskrevet, har vi ikke fået uddannet afløsere til bestyrelsen og jeg genopstiller derfor i år til genvalg, men flest muligt af opgaverne, vil blive løst ved at inddrage andre bestyrelsesmedlemmer eller suppleanter.
Samarbejdet med TGF er upåklageligt. Vi har som sædvanligt fået opfyldt alle ønsker om spilledage, både i den kommende sommer, og i vintersæsonen. Det ser også ud til, at der for mandagsklubbens vedkommende sker en forbedring, idet spinnerne sandsynligvis rykkes, så lokalet er rent og ordnet, når holdet skal begynde.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Regnskabet blev gennemgået af formanden, da kasseren var forhindret. Regnskabet blev godkendt uden bemærkninger

4. Godkendelse af budget
Budget godkendt, men uden den afsatte udgiftspost til chips.

5. Fastsættelse af kontingent for aktive og passive medlemmer samt indmeldelsesgebyr.
Uændret indmeldelsesgebyr, 300 kr.
Kontingentet uændret, men dækker nu kun 1 spilledag/aften.
Satser: 700 kr. Som primært medlem 470 kr. Som klubmedlem
For hver ekstra spilledag/aften, betales 200 kr.
Eksempler:
Primært medlem spiller mandag og torsdag: 900 kr.
Klubmedlem spiller RealBridge tirsdag: 470 kr.
Klubmedlem spiller RealBridge tirsdag og fysisk torsdag: 670 kr.

6. Indkomne forslag
Formanden havde ikke modtaget forslag

7. Valg af formand
Claus Christiansen genvalgt

8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
To bestyrelsesmedlemmer var på valg: Ingvild Clausen og Elin Hansen
- begge blev genvalgt.

9. Valg af suppleanter
Claus Sabroe genvalgt.

10. Valg af revisor og revisorsuppleant
Anne  Marie Seiling , revisor - genvalgt
Jan Nielsen , revisorsuppleant  genvalgt

11. Eventuelt
Forslag fra Ulla Lucht: at RealBridge lægges tirsdag aften.
Formanden: Tidspunktet er valgt ud fra flere hensyn og det er ikke muligt at flytte til tirsdag aften, da turneringslederen er optaget.


Tisvilde d. 15. juni 2021

Erik Skov Hansen                Erik Borgen

Dirigent                                 Referent



Referat af bestyrelsesmøde 19. maj 2021 i klublokalet:


Tilstede var den samlede bestyrelse samt revisor og de to suppleanter.

Dagsordenen blev godkendt.

Regnskabet for 2020-21 blev gennemgået.

Orientering om medlemsstatus.

Begrebet passive medlemmer blev drøftet.

Den udskudte generalforsamling blev besluttet afholdt onsdag den 16. juni 2021 kl. 19 i klublokalet.

Generalforsamlingen blev planlagt og kontingentsatserne blev diskuteret.

Sommerbridge blev drøftet og forventes snarest at kunne påbegyndes.

Erfaringerne med Realbridge gør, at vi vil fortsætte med dette een gang ugentlig, tirsdag eller onsdag kl. 13 - 17, hvis interessen er tilstrækkelig. Dette vil være et tilbud udover de sædvanlige aftener i klublokalet.

Det blev besluttet, at klubben vil stå for kaffevognen på loppemarkedet en lørdag i løbet af sommeren og eventuelt opstille et bridgebord med skiftende spillere. Begge dele har tidligere fundet sted.

Dato for næste bestyrelsesmøde i august fastsættes efter generalforsamlingen.




Referat af generalforsamling d. 25. august 2020


1. Valg af dirigent og referent:

Valgt blev Erik Skov Hansen, dirigent og Erik Borgen, referent

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt varslet.


2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
Året blev præget af en usædvanlig afslutning. Corona-krisen har ødelagt meget for os. Den har betydet, at vi har mistet en god del af den sædvanlige sæson og desuden er vores planlagte sommerbridge (med deltagelse af sommergæster) gået totalt i vasken. Det betyder, at vi i det nye regnskabsår har mistet nogle indtægter. Én kedelig ting vi er begyndt at se i foreningen, er tab af medlemmer. Vi har ikke rigtig nogen god forklaring, men vi kan se, at der på grund af aldersfordelingen, er et vist naturligt frafald. Og det har været ret stort de senere år. Og det er måske én af grundene. Klubben udvikler sig hele tiden, og for 4 år siden præsenterede jeg et logo, som jeg lovede ville blive en del af en ny hjemmeside. Det var bygget på et udsagn fra bridgeforbundet, som havde lovet et nyt system til at designe hjemmesider med. Det fik vi ikke. Men nu har vi bragt Troels fine logo til ære og anvendelse. Dels står det på vores hjemmeside og dels bruger vi det på vores papir, når vi skriver breve, samt på alle pleksiglasskærmene. Sommerbridgen blev som sagt ikke til noget i forhold til det, som vi havde planlagt. Da man ikke kunne være 100 mennesker samlet det er nogen tid siden man kunne det kunne vi kun være 8-9 borde med den afstand, som kræves. Derfor blev der anskaffet pleksiglas-kryds, så hver især kunne sidde i sin lille boks, og derved være beskyttet mod de andres udåndingsluft. Det betød, at vi kunne starte med at spille op til 9 borde. Herefter kunne vi starte sommerbridgen, men uden de sædvanlige  sommergæster. Det er første gang i klubbens historie vi med succes har afholdt sommerbridge for medlemmerne to gange om ugen hele sommeren. Så vil jeg nævne en speciel aktivitet, som har foregået også i corona-pausen. For i corona-pausen har man været henvist til at eventuelt at spille på BBO, hvis man havde lyst til det. Jeg ved ikke om nogen har haft lyst til det. Men det kan man. Det koster penge og derfor er der måske mange, der undlader at gøre det. Store klubber har arrangeret turneringer der, f.eks. Blakset. Men det ville være for voldsomt for os. Heldigvis har vi en IT-kyndig blandt os, Erik Borgen. Og han har sammen med Erik Skov været i gang med at udvikle et system, hvor turneringen kan opsættes i klubregi, og hvor alle spillerne kan sidde hjemme og deltage. Noget af det sociale går selvfølgelig fløjten, men det er snart en mulighed. Og der har været en betydelig interesse i bridgeforbundet. Regnskabet vil blive forelagt og gennemgået i det følgende dagsordenspunkt. Men jeg vil fra bestyrelsens side give udtryk for, at vi ud over et overskud på den primære drift, har et meget beskedent resultat på den sekundære drift. Bestyrelsen vil derfor ikke foreslå ændring af kontingentet. Vi har i øvrigt et godt samarbejde i bestyrelsen og jeg vil gerne takke bestyrelsesmedlemmerne for et rigtig godt samarbejdsklima og vi har i løbet af året afholdt 3 bestyrelsesmøder. Samarbejdet med TGI er upåklageligt og vi får hjælp til det vi skal have hjælp til.
Mandagsklubben har haft nogle problemer (sved, dårlig luft) med de cyklister (spinnere), som anvendte lokalet umiddelbart før os. Efter corona ville det være næsten umuligt at overtage lokalet umiddelbart efter dem. Heldigvis er det blevet ordnet, så spinnerne trækker sig til et andet tidspunkt.



3. Godkendelse af det reviderede regnskab

Regnskabet godkendt uden bemærkninger


4. Godkendelse af budget
Budget godkendt

5. Fastsættelse af kontingent for aktive og passive medlemmer samt indmeldelsesgebyr.
Uændrede

6. Indkomne forslag
Formanden havde ikke modtaget forslag


7. Valg af kasserer
Kasserer Klaus Hansen genvalgt

8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
Ét bestyrelsesmedlem var på valg: Erik Borgen, som blev genvalgt

9. Valg af suppleanter
Claus Sabroe valgt.

10. Valg af revisor og revisorsuppleant

Anne  Marie Seiling , revisor - valgt
Jan Nielsen , revisorsuppleant valgt

11. Eventuelt

Klubbens relationer til TGI blev diskuteret


Tisvilde d. 25. august 2020



Erik Skov Hansen                Erik Borgen

Dirigent                        Referent




Referat af bestyrelsesmøde 10. august 2020 hos CC

Tilstede var den samlede bestyrelse.

Dagsordenen blev godkendt.

Det godkendte årsregnskab 2019/20 blev fremlagt. Det blev på sidste B-møde erklæret tilfredsstillende.

Generalforsamlingen, som blev planlagt på sidste B-møde og som desværre grundet Covid 19 måtte udsættes, blev besluttet afholdt tirsdag den 25. august 2020 kl. 17 udendørs, hvis vejret tillader det.

Den på sidste B-møde påbegyndte diskussion om visioner for klubbens fremtid blev fortsat og vil blive genoptaget. Covid 19 bremser visse eventuelle tiltag.

Problemerne med overholdelse af etiske regler m.v. blev diskuteret og EB vil udarbejde forslag til skrivelse til medlemmerne samt til indhold under en ny fane på hjemmesiden om etik.

Kalenderen for 2020/21 blev planlagt. Holdene vil fremover spille i såvel efterårsferien som vinterferien.

På mandagsholdet er optaget to nye medlemmer, Ester T. som makker med Olle, og Lis W. som makker med Alette. Dette blev formelt godkendt af bestyrelsen.

Det blev besluttet, at der på generalforsamlingen i 2021 vil blive stillet forslag om en mindre kontingentforhøjelse for de medlemmer, som spiller fast på begge hold.

Næste B-møde aftalt til den 10. november 2020 hos Elin. Tidspunktet fastsættes senere.


Referat af bestyrelsesmøde 10. marts 2020 hos IC


Tilstede var den samlede bestyrelse.

Dagsordenen blev godkendt.

Det blev besluttet, at det af Troels designede logo lægges på hjemmesiden.

Årsregnskab 2019/20 blev drøftet og var tilfredsstillende.

Sommerbridge:

Annoncering af de nu fastlagte 13 datoer for åben sommerbridge blev aftalt. Udover klubbens indlæg i TisvildeNyt marts/april samt udførlig beskrivelse via et link på klubbens hjemmeside ultimo marts om tilmelding, priser og betaling, vil EB også, efter oplæg fra ESH, lave en plakat herom til ophængning til sommer i Tisvilde og hos ReeGolf/Bridge. Lukket sommerbridge finder ikke sted.

Den forestående generalforsamling 16. april 2020 blev planlagt og der blev taget stilling til indstillinger om valg og genvalg.

Der fandt, efter oplæg fra ESH, en god diskussion sted om visioner for klubbens fremtid. Den vil blive fortsat på næste B-møde i august.

Næste B-møde aftalt til den 10. august 2020 kl. 11,30 hos CC.



Referat af bestyrelsesmøde 26. november 2019 hos KH


Tilstede var den samlede bestyrelse.

Dagsordenen blev godkendt.

Under orientering blev det oplyst, at Allan, trods rykkere, endnu ikke har foretaget det nødvendige og fået etableret den lovede WI-Fi.

Der vil blive indkøbt 3 nye borde.

Økonomien er tilfredsstillende.

Sommerens bridge blev evalueret og rammerne for næste års sommerbridge blev aftalt.

Årets julearrangement for mandagsholdet: Elin meddelte, at dette allerede var arrangeret, og orienterede herom. Aftenens fire pedeller hjælper hermed.

Årets julearrangement for torsdagsholdet:  Det arbejdende udvalg, som består af Annette, Birgitte, Ida, Grethe, Kirsten, Lida og Marianne, er fremkommet med en redegørelse for menu m.m., som bestyrelsen var godt tilfreds med.

Antal medlemmer: Thea har udmeldt sig og Ib og Morten har valgt fremover at spille om mandagen. Mulige nye medlemmer blev drøftet og CC arbejder videre med at undersøge dette.

Det blev besluttet at genopfriske nogle af reglerne for opførsel ved bordene, da der er visse ting, som ikke alle steder foregår korrekt.

Næste B-møde er efterfølgende aftalt til den 3. marts 2020 kl. 11,30 hos IC.


Referat af bestyrelsesmøde 6. august 2019 hos EB


Tilstede var den samlede bestyrelse.

Dagsordenen blev godkendt.

Under orientering blev det oplyst, at ESH, ESH, CC og KH deltager i et kursus i BC3 m.v.

Den igangværende sommerbridge blev kort drøftet og det blev besluttet et evaluere den endeligt på næste B-møde.

Økonomien blev drøftet, herunder bl.a. størrelsen på huslejen.

Medlemsstatus blev drøftet og det blev besluttet, hvem der kan optages som nye medlemmer om torsdagen og at torsdagsholdet nu har 52 medlemmer, således at der kan spilles ved 13 borde.

Mandagsholdet kan selv finde nye medlemmer, som efterfølgende skal godkendes på et bestyrelsesmøde.


Den kommende sæson:

Der er indkøbt nye kort og meldekort.

Det blev aftalt, at Erik SH, EB og CC 9/8 vil gennemgå samtlige bridgeborde og reparere dem samt vurdere, hvad der derudover skal ske.

Sæsonens datoer blev fastsat og CC kontakter Allan herom.

Allan rykkes igen for den lovede WI-FI.


Opfølgning på generalforsamlingen:

Efter modstand mod afskaffelse af gaveordningen blev det besluttet at bibeholde denne.

Det blev atter diskuteret, om der er mulighed for at oprette et yderligere hold i dagtimerne, også for at imødekomme dem, der gerne vil spille tidligere. Der foretages yderligere undersøgelser vedr. dette.


Næste B-møde blev aftalt til 19/11-19 kl. 11,30 hos KH.


Referat af Generalforsamlingen i Tisvilde Bridgeklub 12-4-2019


Formanden bød velkommen og åbnede 1. Punkt på dagsordenen hvor Jørgen Rosdahl var foreslået som dirigent. Der var ikke andre forslag, og Jørgen blev valgt med akklamation. Formanden overgav herefter ledelsen af mødt til dirigenten.

Der skulle vælges referent og Claus blev valgt som denne.


Claus fik dernæst ordet for at aflægge beretning. Han nævnte, at klubben havde haft en god sæson, og at et af de store goder var den indføring af blandemaskine og bridge Mate og er ikke i tvivl om, at alle er glade for fornyelsen. Han beskrev den ændring i julearrangementet i 2018, hvor man havde samlet hele klubben til et arrangement på St. Helenecentret. De deltagende havde været meget tilfredse. Men økonomien i julearrangementet havde ikke været god, og der var et underskud på regnskabet som ikke kan fortsætte. Han fortalte at vi i fremtiden må flytte julen til gymnastikhuset og gennemføre det uden tilskud fra klubben. Han nævnte i samme forbindelse at man i bestyrelsen havde set på gaveordningen og fundet at den ordning skulle afskaffes. Fra generalforsamlingen blev der udtrykt tilfredshed med at julefesten skal til gymnastikhuset, og flere ville gerne være med i planlægning af arrangementet. Tillige tilkendegav man, at der ikke kunne være en julefest uden bridge. Det blev også tilkendegivet, at gaveordningen er en del af den kit, som holder klubben sammen, og at man ikke ønsker den fjernet. Formanden sagde hertil,  at gaveordningen  vil blive taget op ved førstkommende bestyrelsesmøde.

Beretningen blev herefter godkendt.


Kassereren fremlagde regnskabet som udviste et underskud. Han gennemgik regnskabet og forklarede hvor lidt der egentligt var til overs efter Dbf og husleje er betalt. Han gennemgik tillige budgettet for det kommende år, og både regnskab og budget blev godkendt under et.

Fra salen kom der forslag om kontingent forhøjelse, men bestyrelsen fastholdt uændret kontingent, og det blev besluttet.

Det var ingen forslag til behandling fra bestyrelsen, men der var et forslag i 3 dele fra et medlem. A: Et forslag om at drikkevarer fremover betales med mobile pay. Kassereren besvarede forslaget med at man gerne vil indføre mobile pay som betalingsmetode. Fra salen ytredes ønsker om at der også vil være mulighed for kontant afregning, og det blev vedtaget at mobile pay bliver en betalingsmulighed sideordnet med kontant afregning. Forslagets punkt B var at bridgeaftenen torsdage skal begynde kl 1830, så der kan sluttes en halv time tidligere. Formanden angav, at det ville betyde at bestyrelsen skulle påbegynde aftenen kl 1730 og fandt at det var for tidligt i forhold til rimeligt at nå et aftensmåltid inden start. Flere i salen var glade for forslaget, og dirigenten lagde op til en vejledende afstemning. Resultatet var 18 for og 18 imod. Bestyrelsen tilkendegav herefter, at man vil arbejde med sagen. Forslagets punkt C var at afbud skulle kunne gives via en besked (SMS)  til turneringslederen, som så samtidigt vil kunne give kvittering for modtagelsen. Turneringslederen ønsker ikke at afvige fra mail beskeder, men lovede at afgive kvittering for modtagelse med mail. Dette var tilfredsstillende for forslagsstillerne og blev afgørelsen af dette punkt.


Valg.

Claus var på valg og var villig til at modtage genvalg som formand. Han blev valgt.

Der skulle vælges to bestyrelsesmedlemmer. Ingvild var på valg og villig til at modtage genvalg. Jette Guldmann var afgået før generalforsamlingen. Som erstatning for hende foreslog bestyrelsen Elin Skov Hansen. Ingvild og Elin blev valgt

Bestyrelsen mener ikke det er nødvendigt med en suppleant og foreslog at man ingen valgte. Det blev accepteret.

Valg af revisor og suppleant. Revisor Jørgen Larsen var villig til at tage et år mere, og han blev valgt. Birte Forsell var ikke villig til genvalg som suppleant for revisor. I stedet foreslog bestyrelsen valg af Anne Marie Selling som revisor suppleant, og hun blev valgt.

Der var intet under eventuelt, hvorefter dirigenten trådte tilbage.

Formanden takkede dirigenten for indsatsen.


Den 15. April 2019


Jørgen Rosdahl                        Claus Christiansen

Dirigent                        Referent


Referat af bestyrelsesmøde 12. marts 2019.

Tilstede var den samlede bestyrelse.

Dagsordenen blev godkendt.

Årsregnskabet 2018/19 blev gennemgået og drøftet.

Julearrangementet blev evalueret.

Den forestående generalforsamling 11. april 2019 blev planlagt og der blev taget stilling til indstillinger om valg og genvalg.

Sommerbridge blev drøftet og planlagt. Forslag til datoer forelå og TGF forespørges om lokalet er til rådighed. Der bliver et arrangement for alle klubbens medlemmer og eventuelt et åbent arrangement.

Gaveordningen blev drøftet og det blev besluttet at stoppe den med udgangen af april d.å.

Intet nyt fra Allan om stationær netadgang.

Næste B-møde aftalt til den 6/8 2019 kl. 11,30 hos KH.



Referat af bestyrelsesmøde 13. november 2018.

Tilstede var bestyrelsen og suppleant.

Dagsordenen blev godkendt.

Det overvejes at deltage i et møde, som distriktet afholder.

Klubbens økonomi er fortsat tilfredsstillende.

Sæsonens hidtidige forløb blev drøftet, herunder om ændringer skal foretages. Trods problemer med den nye udgave af BridgeCentral og BridgeMate var der enighed om, at det efterhånden er blevet mindre problemfyldt, da forbundet løbende får rettet mange af fejlene. CC vil endnu engang rykke Allan for stationær netadgang.

Det blev besluttet at optage to nye medlemmer på mandagsholdet, da der er plads. Else Marie H. som makker med Gitte U. og Solveig B. som makker med Birger U.

Juleafslutningen blev drøftet og planlagt.

EB og ESH vil arbejde videre på et forslag, som evt. kan støttes af regionsfonden.

Næste B-møde aftalt til 12. marts 2019 kl. 11,30 hos JG.


Referat af bestyrelsesmøde 7. august 2018.

Tilstede var bestyrelsen minus suppleant.

Dagsordenen blev godkendt.

Under orientering blev det oplyst, hvem der deltager i de af distriktet arrangerede møder/kurser i anledning af overgang til BridgeCentral 3 (BC3) og BridgeMate (BM). Desuden blev de allerede foretagne samt de kommende ændringer på hjemmesiden omtalt og drøftet. Af hensyn til fremtidige afbud retter CC forsiden så tidligt som muligt inden sæsonstart.

ESHs undervisningshold om onsdagen er for længst fuldt besat med 16 personer.

Regnskabsstatus er tilfredsstillende.

Der skal fortsat ikke betales ekstra kontingent af de medlemmer, der spiller både mandag og torsdag. Hvis dette senere kan blive aktuelt, skal det op på en generalforsamling til godkendelse. Beløbet kunne eventuelt være kr. 200,-.

Sæsonen 2018/19 planlagt og aftalt med TGF.

Det blev drøftet, hvad der skal indkøbes og aftalt hvor og af hvem. Der skal i klubhuset altid være et depot af batterier til BM. Samtlige batterier skal skiftes 2 gange årligt, ved årsskiftet og lige inden sommerbridge. Så undgår vi forhåbentlig nedbrud midt i en turnering. Indkøb af egen WI-FI udsat, da vi afventer at idrætsforeningen som lovet installerer dette med forhåbentlig en stationær netadgang. CC vil rykke Allan. Indtil videre stiller EB sin trådløse netadgang til rådighed.

Vi ville gerne have startet et eftermiddagshold om torsdagen (det eneste mulige tidspunkt for lokalerne), da en del kunne tænke sig at skifte dertil og da der er flere ansøgninger om medlemskab. Efter grundige undersøgelser viser det sig desværre ikke muligt i år, da vi mangler turneringsledere. Vi vil arbejde videre med dette.

Der er fire udmeldelser. Bente og Jørgen har beklageligvis måttet melde fra. Vivian sagde vi desværre farvel til tidligere på året og derfor har Birte F. ønsket som ny makker at få John M., som flytter fra mandags- til torsdagsholdet. Det blev besluttet ikke at optage nye medlemmer til torsdagsholdet. På mandagsholdet er Trine P. udmeldt og Inge N. optages som medlem og makker med Doris.

Det blev besluttet, hvor mange der skal have adgang til BC3 og CC giver forbundet besked herom. Vi overgår til BC3 i slutningen af august. Torsdagsholdet overgår samtidig til BM, som er afprøvet om mandagen.

Kortblanderen skal stå fast hos Elin og Erik, som har indvilget i dette og sat sig godt ind i, hvordan den skal plejes og betjenes. De sørger for alle klubbens blandinger.

Da redaktøren af Bridgevilde-Nyt er trådt tilbage og har sendt sidste udgave, vil det blive lukket ned.

Det blev drøftet og besluttet, hvem der fremover skal have nøgler til klubhuset m.v. og CC sørger for dette.

Den fremtidige afvikling af torsdagsturneringer blev drøftet og besluttet. Første klubaften 6/9 vil KH kl. 18,30 gennemgå BMs funktioner for dem, som ikke er bekendt med den, samt dem, som vil orienteres om forskellen på de nye og de gamle BM. KH skriver til medlemmerne herom.

Juleafslutning blev drøftet for begge hold.

Næste B-møde er aftalt til den 13/11 kl. 11,30 hos CC.


Hasteindkaldt B-møde 30/5 2018 hos Erik B. Fraværende var Claus C. og Erik SH.

Der var to punkter på dagsordenen:

1. Persondataforordningen.

2. Evt. oprettelse af et hold torsdag i dagtimerne.

Erik havde haft travlt og lavet et stort forberedende arbejde vedr. Persondataforordningen og dens betydning for klubben.

Fremover må klubben/bestyrelsen ikke rundsende mails til medlemmerne, hvor alles mailadresser fremgår. I stedet for at bruge CC skal der bruges BCC, hvor kun den enkelte modtagers adresse fremgår.

Vi skal dokumentere klubbens privatlivspolitik. Dertil havde Erik udarbejdet et dokument efter skabelon fra DBf. Dette lægges på hjemmesiden under en ny fane.

Derudover skal vi have en skriftlig databehandleraftale. Denne havde Erik ligeledes udarbejdet. Den skal ikke på hjemmesiden men befinde sig i klubbens papirarkiv.

Vi må ikke længere have medlemslister offentligt tilgængelige på hjemmesiden, hvorfor disse fjernes.


Vi drøftede et eventuelt nyt hold i dagtimerne på torsdage, da det kun er denne dag vi kan få. Vi er i tvivl om, hvor mange der vil være interesserede i at flytte hold. Inden vi undersøger dette, vil det være hensigtsmæssigt at undersøge, hvem der kan og vil tage sig af et sådant hold. Dette blev besluttet.


Referat af Generalforsamling i Tisvilde Bridgeklub den 5. april 2018.


Formanden bød velkommen til de fremmødte.

Første punkt på dagsordenen var valg af dirigent, hvor bestyrelsen forslog valg af Jørgen Rosdahl. Han blev valgt med applaus uden modkandidat og overtog herefter ledelsen af generalforsamlingen.

Der skulle herefter vælges referent, og bestyrelsen foreslog Claus Christiansen til dette hverv. Der var ikke andre forslag, og han blev valgt.

Formanden fremlagde sin beretning og gav herunder en redegørelse for de initiativer, der i årets løb var taget fra bestyrelsen. Han rettede i den forbindelse en tak til Veluxfonden for donation af midler til anskaffelse af en kortsorterings maskine. I indlægget rettede han to spørgsmål til de tilstedeværende. Det første er der ønske om, hvis muligt at etablere et eftermiddagshold. Der var interesse for dette, og bestyrelsen vil arbejde videre med sagen.

Det andet spørgsmål var, om den undervisning der hidtil er gennemført vil kunne undværes. Der var udbredt holdning til, at det kan den ikke, men for at spare underviserne kan man overveje undervisning i kortere blokke, gerne en tematiseret undervisning. Bestyrelsen vil arbejde videre med dette.

I sit indlæg takkede formanden Britta for den store indsats hun har udført i klubben og overrakte samtidig vingaver.

Beretningen  blev godkendt.

Herefter fremlagde kassereren regnskabet og redegjorde for årets underskud, som i det store og hele var forårsaget af anskaffelsen af BridgeMate.

Regnskabet blev godkendt.

Budgettet blev fremlagt, og det viste et mindre underskud, som er begrundet i den løbende udskiftning af spilleborde som er nødvendig.

Budgettet blev godkendt.

Fastsættelse af kontingent: Bestyrelsen ønsker det aktuelle kontingent fastholdt uændret. Dette blev godkendt.

Behandling af fremsatte forslag. Der var ingen forslag til behandling.

Der er valg af kasserer i lige år. Klaus Hansen var villig til genvalg. Der var ingen modforslag, så han blev valgt med applaus.

Der var et bestyrelsesmedlem på valg, og Britta Sønderriis ønskede ikke genvalg. Bestyrelsen foreslog Erik Borgen. Der var ikke andre forslag, og han blev valgt.

Bestyrelsen ønskede atter i år en suppleant valgt og foreslog Erik Skov Hansen. Der var ikke andre forslag, og han blev valgt.

Der vælges hvert år revisor og revisorsuppleant. Revisor er Jørgen Larsen, som var villig til genvalg, suppleant er Brite Forsell, som ligeledes var villig til genvalg. Der var ikke andre forslag, de blev valgt.

Der var ikke spørgsmål eller andet under eventuelt.

Dagsordenen var herefter udtømt, og dirigenten takkede for god ro og orden og lukkede generalforsamlingen.


Claus Christiansen                        Jørgen Rosdahl

Referent                                Dirigent


Referat af bestyrelsesmøde den 27. februar 2018


Dagsordenen blev godkendt med få tilføjelser


Status på anskaffelser var, at bridge dealer 4 er kommet og betalt. Den sættes i drift sidst på ugen. Anskaffelsen af Bridge Mate®  påbegyndes snarest under Erik S. H.s ansvar

Jørgen Rosdahl foreslås som dirigent til generalforsamlingen. Som referent foreslås formanden.

Regnskab og budget blev forelagt og godkendt.

Der vil ikke blive fremsat ønske om kontingentforhøjelse på generalforsamlingen.

Der er i øjeblikket ikke indkomne forslag til behandling på generalforsamlingen men der er nogen tid endnu før fristen for fremsendelse slutter. Bestyrelsen vil ikke vil fremlægge forslag.

Valg af kasserer: Klaus Hansen er på valg og er villig til at modtage genvalg.

Valg af bestyrelsesmedlem. Britta er på valg og ønsker ikke genvalg. Bestyrelsen diskuterede mulig afløser, men har endnu ikke en kandidat at foreslå.

Bestyrelsen besluttede, at der ikke skal vælges substitut.

Revisor og revisor suppleant er på valg og begge er villige til genvalg.

Britta redegjorde for datoer for sommerbridge, og de blev vedtaget.

Britta ønsker ikke, p.g.a. dårlig ryg, at fortsætte som turneringsleder efter den nuværende sæson afsluttes ved udgangen af august. Turneringsleder ordningen blev derfor diskuteret. Ingvild er turneringsleder uddannet, og vil fra 1. september stå for planlægningen af turneringer, medens Klaus vil stå for ledelsen af turneringen.

Gave ordningen blev gennemgået. Klubben giver gaver ved runde fødselsdage, efter 70 også ved halvrunde fødselsdage. Gaver gives ligeledes ved private begivenheder når klubben får kendskab til disse via en fejring i klubben.

Undervisningen diskuteredes og bestyrelsen overvejer at der skal være en pause i denne.

Næste møde fastsættes til den 7. august kl 1130.


Bestyrelsen har efterfølgende besluttet alligevel at opretholde, at der vælges en substitut til bestyrelsen.


Referat af bestyrelsesmøde den 14. november 2017.


Dagsordenen blev godkendt uden ændringer


Der blev orienteret om mandagsholdets planlagte forårstur til Bornholm i 2018. Et medlem havde fremsat ønske om at der skulle arrangeres en lignende tur for torsdagsholdet, men bestyrelsen fandt at dette hold er mindre egnet til et sådant arrangement.


Regnskabet blev gennemgået og diskuteret. Året ser ud til at slutte med et mindre underskud, hvilket bestyrelsen tog til efterretning.


Den resterende planlægning af julefrokosten blev diskuteret.


Det blev konstateret, at klubben har behov for flere turneringsledere. Det blev besluttet at tage kontakt til Regionen om at etablere et sådant kursus.


Der forelå forslag fra formanden om at ansøge Veluxfonden om støtte til anskaffelse af BridgeMates og en Kortblandemaskine med tilhørende computer (pris ca. 58500 kr.). Det blev besluttet at indsende en sådan ansøgning. Britta gjorde opmærksom på, at elektronik og hende absolut ikke passer sammen, og at hun derfor ikke ønsker at fortsætte som turneringsleder den dag BridgeMate tages i anvendelse på torsdagsholdet, og at hun i øvrigt stopper som turneringsleder senest oktober 2019.


Den øvrige bestyrelse foreslog, at en anden person kunne tage sig af det tekniske og Britta, som hidtil, kunne tage sig af alt det andet turneringslederarbejde, men uden held.


Den øvrige bestyrelse besluttede at lade mandagsholdet teste systemet før også torsdagsholdet tager det i brug. Så Britta fortsætter som turneringsleder ”længe” endnu.


Referat af Bestyrelsesmøde den 7. august, 2017


Indledningsvist bekræftede bestyrelsen beslutningen om at interne substitutter i klubben ikke får gratis vin for at være substitut.


Regnskabsstatus er tilfredsstillende.


Sæsonen 2017/18 blev planlagt med hensyn til spilledage, julefrokost og generalforsamling.


Det blev vedtaget at der ikke er ekstra kontingent for de af medlemmerne der spiller i begge klubber.


Der var 8 ansøgere til medlemskab i klubben hvoraf 1 var til mandagsklubben. Det blev vedtaget at optage Niels Mossing og Bente Mossing som makkerpar. Karin har ønsket fremover at spille med Katrine, som blev optaget. Ingvild som så ikke længere skal være makker med Karin ønskede at få Elsie Bek som makker og hun blev optaget. Da Vibeke S.-R. forlader klubben og bliver substitut er Thea uden makker. Hun og Anne N. ønsker at spille sammen og bliver derved makkere. Derved bliver Ida uden makker. Der forelå ansøgning fra to personer som begge vil være passende makker for Ida og bestyrelsen besluttede at optage Mogens Nielsen. Endelig blev Sisse T. optaget til mandagsholdet. Herefter har torsdagsholdet 56 spillere.


Dette ovenstående betyder at torsdagsklubben har nået sin maksimale størrelse og at der derfor ikke længere kan blive tale om det ret automatiske optag af to makkere til to personer der ikke længere vil spille sammen. Enten må de pågældende finde mulighed for at bytte makker med andre par i klubben eller en eller begge spillere må forlade klubben før nyt optag kan finde sted.


Behovet for anskaffelser til den kommende sæson blev diskuteret og indkøbet planlagt.


Referat af Generalforsamlingen Tisvilde Bridge Klub den 6. April 2017


Formanden bød velkommen og åbnede dagsordenen med valg af dirigent. Jørgen Top blev valgt og

samtidig blev Claus Christiansen valgt som referent.

Formanden fremlagde bestyrelsens beretning. Der var ikke spørgsmål til denne og den blev

godkendt.

Kassereren fremlagde regnskab og budget for klubben. Regnskaberne

udviste overskud.

Regnskabet blev godkendt. Budgettet der viste et mindre underskud for det kommende år blev ligeledes godkendt

Trods de budgetterede underskud blev der fremsat forslag om fastholdelse af kontingent og det blev vedtaget

Der var ikke fremsat forslag til behandling så man kunne gå umiddelbart videre til valgene.

Claus Christiansen var på valg som formand og var villig til at modtage genvalg. Han blev valgt.

To bestyrelsesmedlemmer, Jette Guldmann og Ingvild Clausen var på valg og villige til at modtage genvalg. De blev valgt.

Bestyrelsesformanden havde i sin beretning begrundet at bestyrelsen ønsker en person fra mandagsklubben valgt som suppleant til bestyrelsen. Vedkommende vil blive inviteret til alle bestyrelsesmøder og vil fungere som bestyrelsens bindeled til mandagsholdet. Jan Nielsen blev foreslået og valgt.

Jørgen Larsen var på valg som revisor og Birte Forsell som revisorsuppleant. Begge var villige til

genvalg og blev valgt.

Der var intet under eventuelt og dirigenten kunne således lukke generalforsamlingen.

Formanden takkede dirigenten for den gode ledelse af generalforsamlingen.


Referat af  bestyrelsesmøde den 7. Marts 2017


Dagsorden godkendt

Der indledtes med en kort diskussion om indholdet i det diskussionsforum som DBf i øjeblikket har i gang. Det er svært at se hvilke konklusioner der kan ekstraheres af diskussionen.

Regnskabet er endnu ikke afsluttet (Regnskabsår 15/3-15/3), men den aktuelle situation er tilfredsstillende.

Budget for det kommende år blev diskuteret og godkendt.

Om Generalforsamlingen den 6/4:

  1. Bestyrelsen vil foreslå Jørgen Top som dirigent og formanden som referent.
  2. Årsberetning og indhold i denne blev diskuteret
  3. Valg.
    1. På valg er som formand er Claus Christiansen.
    2. På valg er bestyrelsesmedlemmerne Ingvild Clausen og Jette Guldmann.
    3. På valg som revisor er Jørgen Larsen og som revisorsuppleant Birte Forsell.
    4. Bestyrelsen besluttede at der skal vælges en suppleant som er fra mandagsholdet til bestyrelsen. Suppleanten skal deltage i bestyrelsesmøderne.
    5. Bestyrelsen besluttede, at ordningen med Erik Skov Hansen som observatør skal fortsættes.
    6. Alle er villige til genvalg og bestyrelsen indstiller at dette gøres.
  4. Fastsættelse af kontingent. Kontingentet foreslås uændret til kr. 700,00 for en hel sæson.

Løbende sager:

Der forelå en ansøgning om medlemskab af klubben fra et par. Bestyrelsen besluttede at udskyde realitetsbehandling af ansøgningen til mødet i august.

Datoer for Sommerbridge torsdage blev foreslået og gymnastikforeningen forespørges om lokalet er til rådighed.

Sommer bridge mandage blev diskuteret og gymnastikforeningen vil blive spurgt om lokale.

Den kommende Kredsgeneralforsamling blev diskuteret. Bestyrelsen besluttede at man ikke ønsker at deltage i denne.

Datoer for næste  bestyrelsesmøde og indkøbs ekskursion blev aftalt.


Bestyrelsesmøde den 22. November 2016


Alle bestyrelsesmedlemmer samt Erik Skov Hansen deltog i mødet.


Klubbens økonomi blev gennemgået og fundet tilfredsstillende.


Julefrokostarrangementet blev diskuteret. Prisen fastsat til kr 250 pr. medlem,  som skal være indbetalt til klubbens konto senest 5. december for deltagelse. Yderligere blev en række detaljer aftalt.


Begynderholdenes status blev diskuteret. Holdene lægges fra nytår sammen til et aftenhold med ca. 40 deltagere, som spiller mandage kl 19 med 10 minutters undervisning før spilstart.

Deltagerne på mandagsholdet bliver fra 1. .januar fuldt medlemmer af bridgeforbundet og dermed også af klubben. Derfor skal der betales indskud fra de der ikke tidligere har været medlemmer af klubben, jævnfør vedtægterne. Kontingentet for det første halvår bliver 350 kr, hvilket svarer til halvdelen af normalt kontingent. Der kan udveksles substitutter mellem mandagsholdet og torsdagsholdet.

Begynderne har juleafslutning den 19 december på Højskolen.


ESH har modtaget henvendelse om skolebridge på Bjørnehøjskolen  og givet tilsagn om sin deltagelse som underviser. Bestyrelsen gav tilsagn om at klubbens materiel (kort, meldekasser osv) kan udlånes til formålet.


Beslutning fra bestyrelsen af 5. september.

Bestyrelsen har tidligere modtaget meddelelse om at Nanna Topsøe alligevel ikke ville indtræde i klubben. Den beslutning førte til rokeringer i makkerskaber og Hanne Petersen kom ved dette til at stå uden makker. I samme forbindelse modtog bestyrelsen ansøgning om medlemskab fra Kathleen Nordahl med henblik på at hun ville spille med Hanne som fast makker. Efter skriftlig forhandling har bestyrelsen accepteret Kathleen som medlem.


Referat af bestyrelsesmøde den 9. August, 2016


Ingvild havde sendt afbud til mødet.

Mødets formål var at forberede den kommende sæson. Efter sommer sæsonen er økonomien tilfredsstillende. Indkøb til den kommende sæson blev fastlagt. Der blev fremlagt forslag til sæsonens kalender, og det blev vedtaget.


Der forelå 3 ansøgninger om medlemskab. Birte Forsell har ingen makker til den kommende sæson. Hun har fremsat ønske om at spille med Vivian Kierstein, Tisvildeleje. Vi har set Vivian ved et par lejligheder i løbet af sommeren. Bestyrelsen besluttede at Vivian kan få medlemskab. Kis og Jørgen Rosdahl har søgt medlemskab som makkere. De har begge tidligere været medlemmer i klubben og savner bridgen. Bestyrelsen besluttede at Kis og Jørgen kan indtræde i klubben. Der var anmodning om medlemskab fra Aina Heilesen. Bestyrelsen besluttede ikke at acceptere Aina Heilesens anmodning. Klubben har herefter 52 medlemmer.


Det blev besluttet at Klaus og Claus fortsætter undervisning i det kommende halvår, og at der lægges vægt på grundsystem og quizzer. Bestyrelsen besluttede ikke at arrangere ekstern undervisning i det kommende år.


Bestyrelsen besluttede at invitere Erik Skov Hansen til at deltage i kommende bestyrelsesmøder for at sikre bedst mulig kommunikation og beslutningsgang vedrørende begynderholdene.  Begynderholdenes status er, at der bliver ca. 40 fortsættere i 2. undervisnings år. Der bliver temaundervisning uden bog, idet bog 3 anses for at være for kompliceret. I første halvår er der ikke kontingent til gymnastikforeningen, og der er stadig kursus kontingent til bridge forbundet. Erik fortsætter til Nytår med opkrævning af kontingent fra begyndere. Ved nytår slutter perioden med kursuskontingent, og begynderne bliver medlemmer af klubben i form af mandags hold. Fra det tidspunkt overgår regnskabet for begynderne til Klaus.


Referat af Generalforsamlingen Tisvilde Bridge Klub den 14. April 2016


Formanden bød velkommen og åbnede dagsordenen med valg af dirigent. Jørgen Top blev valgt og

samtidig blev Claus Christiansen valgt som referent.

Formanden fremlagde bestyrelsens beretning. Der var ikke spørgsmål til denne og den blev

godkendt.

Kassereren fremlagde regnskab og budget for hovedklubben og begynderholdene. Regnskaberne

udviste overskud. De stigende omkostninger er således imødegået af sidste års

kontingentforhøjelse. Kontingentet fastholdes derfor uændret. Regnskabet blev godkendt og

budgettet vedtaget.

Der var ikke fremsat forslag til behandling så man kunne gå umiddelbart videre til valgene.

Klaus Hansen var på valg som kasserer og var villig til at modtage genvalg. Han blev valgt.

Et bestyrelsesmedlem, Britta Sønderriis, var på valg og villig til at modtage genvalg. Hun blev valgt.

Der blev i lighed med tidligere ikke valgt suppleant til bestyrelsen.

Jørgen Larsen var på valg som revisor og Birte Forsell som revisorsuppleant. Begge var villige til

genvalg og blev valgt.

Der var intet under eventuelt og dirigenten kunne således lukke generalforsamlingen.

Formanden takkede dirigenten for den gode ledelse af generalforsamlingen.


Referat af bestyrelsesmøde den 8. Marts 2016


Det næsten færdige årsregnskab blev gennemgået og bestyrelsen fandt det tilfredsstillende.

Regnskab for begynderholdene skal indarbejdes i regnskabet.

Den kommende generalforsamling blev diskuteret og der blev taget stilling til indstillinger om valg

og genvalg.

Der forelå fire anmodninger om medlemskab af klubben fra Kaj Grunnet, Gert

Knudsen, Nana Topsøe samt Lida Lindholm og de blev alle accepteret.  De indtræder i klubben fra begyndelsen af den kommende sæson. Klubben har herefter 49 medlemmer. Et enkelt medlem af disse har bedt om at stå som passiv for den kommende sæson.

Sommerbridge blev diskuteret og oplæg om datoer godkendt. Derved blev lokalebehov for

sommerbridge og for næste sæson fastlagt. De er efterfølgende bestilt.

Fra et medlem var der fremsat forslag om at give hjemmesiden et bedre grafisk udtryk. Dette blev

vedtaget.

Der blev truffet beslutning om køb af det bridgeur et medlem af klubben igennem nogen tid

har stillet til rådighed. Det blev vedtaget.

Erik Skov-Hansen redegjorde for status af begynderholdene.

Referat af bestyrelsesmøde den 23 november 2015


Bestyrelsen havde modtaget en rapport om begynderundervisningen fra Erik Skov Hansen. Bestyrelsen fandt rapporten udmærket og godkendte den.

Jule arrangementet blev gennemgået og planlagt.

Bestyrelsen havde en kort diskussion af foreliggende ansøgninger om optagelse som medlem og fandt at endelig beslutning om tilgang af medlemmer

skulle vente til forårs mødet.


Referat af bestyrelsesmøde den 5. August 2015


Klubbens økonomi er tilfredsstillende. Det vil til den nye sæson være 48 medlemmer, idet Gunver og Anne, der begge hidtil har været substitutter optages i klubben. Kalenderen for den kommende sæson blev planlagt. Første spilledag er 3 september. En række indkøb er nødvendige, dels til klubben og dels til begynderholdet. Disse anskaffelser blev drøftet. Der vil være undervisning i den kommende sæson ved Klaus og Claus. Der vil blive skiftet mellem opfriskende emner og nyere emner. Begynderundervisningen blev kort diskuteret og der er stor tilfredshed med det hidtidige forløb.


Referat af ekstraordinært møde i bestyrelsen den 30 april 2015

Anledningen til det ekstraordinære møde var at Erik Skov Hansen havde fremsendt et oplæg om begynderundervisning til bestyrelsen. Erik S. H. Deltog derfor ekstraordinært i mødet

Oplægget blev gennemgået og forskellige punkter blev uklarheder afklaret. Det blev besluttet at Erik planlægger annoncering efter interesserede begyndere, som skal være kursusmedlemmer i klubben med et særligt kontingent (Bridgeforbundet har et reduceret kontingent for kursister). Undervisningen vil finde sted i idrætshuset uafhængigt af klubbens øvrige aktiviteter. Kurset er tænkt tilbudt til alle interesserede i regionen.

Bestyrelsen besluttede at denne aktivitet kan igangsættes i klubbens regis.


Referat af generalforsamlingen i Tisvilde Bridge Klub den 16.April 2015-04-22

Formanden bød velkommen til de mange fremmødte.

Valg af dirigent: Jørgen Top blev foreslået af bestyrelsen og der var ingen andre forslag. Han blev valgt.

Formanden fremlagde bestyrelsens beretning og der var ikke spørgsmål til denne. Den blev godkendt.

Kassereren fremlagde regnskab og budget. Regnskabet viste et underskud på den ordinære drift, men et overskud efter ekstraordinære indtægter. Kassereren forklarede underskuddet med stigende omkostninger og der er yderligere stigninger i sigte. Regnskabet blev godkendt. Budgettet inkluderede de fremtidige stigende omkostninger og der var i budgettet indregnet en kontingentforhøjelse. Budgettet blev vedtaget.

Der var forslag fra bestyrelsen om at hæve kontingentet fra 600 kr pr. sæson til 700 kr. Kontingent-stigningen blev vedtaget.

Der var ikke fremkommet forslag fra medlemmer til behandling.

Formanden var på valg og var villig til at fortsætte. Han blev valgt.

To bestyrelsesmedlemmer (Ingvild Clausen og Jette Guldmann) var på valg. De var begge villige til at fortsætte i bestyrelsen.  De blev genvalgt.

Der var i lighed med tidligere forslag fra bestyrelsen om ikke at vælge suppleant til denne. Det blev vedtaget.

Jørgen Larsen var på valg som revisor og blev valgt. Det blev fra bestyrelsen foreslået ikke at vælge suppleant og dette blev vedtaget.

Under eventuelt kom formanden for Tisvilde gymnastikforening til stede. Han fik ordet og meddelte at man i gymnastikforeningen havde vedtaget at tildele Britta en vandrepokal for 1 år som påskønnelse af hendes store indsats i klubben.

Generalforsamlingen afsluttedes herefter og formanden takkede dirigenten for den gode ledelse af generalforsamlingen.


Referat af bestyrelsesmøde 10-03-2015

Bestyrelsesmødet stod i generalforsamlingens tegn. Dagsordenen blev diskuteret og enkelte punkter gennemgået. Regnskabet var næsten afsluttet og der var et lille underskud på den ordinære drift, men et overskud efter ekstraordinære poster: vinsalget og sommerbridge. Der forventes en stigning i udgiftsniveau i det kommende år på grund af den nu obligatoriske ordning om bronzepoints og bestyrelsen anser det derfor for nødvendigt at det årlige kontingent hæves til kr. 700 pr. Jette, Ingvild og Claus er alle på valg til generalforsamlingen og de erklærede sig alle villige til genvalg.
Datoer til sommerbridge blev diskuteret og vedtaget ligesom dato for juleafslutningen blev fastsat.


Referat bestyrelsesmøde den 6. november 2014

Bestyrelsen diskuterede den forløbne del af sæsonen og udtrykte tilfredshed med forløbet. Regnskabet blev gennemgået og der var tilfredshed med status.  Kassereren havde lavet en beregning af den økonomiske konsekvens for klubben af indførelsen af bronzepoints og bestyrelsen erkendte at der kan blive behov for en mindre kontingentstigning i konsekvens af denne omkostning. Den kommende julefrokost blev  planlagt og opgaver fordelt.

Der var fremkommet 4 ansøgninger om optagelse som medlemmer i klubben snarest muligt. De 4 personer er Lis og Jørgen Albertsen samt Kit Philipson og Hans Graversen, alle allerede kendte som substitutter eller fra sommerbridge i klubben. Efter grundig diskussion besluttede bestyrelsen at man vil optage alle 4 personer pr. 1. september 2015.

Referat af bestyrelsesmøde den 6.august.


På mødet udtryktes tilfredshed med den aktuelle regnskabs status og med forløbet af sommerbridge.

Fire personer har søgt om medlemskab af klubben pr. 1. september. Det blev vedtaget at optage alle 4 ansøgere, Jette Kiel med makker Birgitte Bundgaard, Jesper Christiansen som makker til Karsten Lawætz og Anne Nyholm som makker til Ida Kjærgaard.

Kalenderne for den kommende sæson blev fastlagt.

Indkøb af nye materialer til den kommende sæson blev aftalt.

Efter mødet har bestyrelsen modtaget ønske om at udtræde af klubben fra Jens Juul-Berg. Der er tillige modtaget anmodning om optagelse i klubben fra Sille Eva Bjerg som makker til Marianne Koch. Bestyrelsen har efter skriftlig procedure efterkommet dette.


Referat  af generalforsamlingen i Tisvilde Bridge Klub den. 10. April, 2014

Formanden bød velkommen til de mange fremmødte. Valg af dirigent: Jørgen Top var foreslået af bestyrelsen, og blev valgt.

Formanden fremlagde bestyrelsens beretning, og der var ikke spørgsmål til denne. Den blev godkendt.

Kassereren fremlagde regnskabet og budget.  Regnskabet udviste et underskud, men kassereren forklarede dette med at der var anskaffelser for et lignende beløb i behold.

Regnskab og budget blev godkendt

Der blev af bestyrelsen foreslået uændret kontingent for den kommende sæson og dette blev godkendt.

Der var ikke fremkommet forslag fra medlemmerne til behandling.

Kassereren Ib Rasmussen var på valg og han ønskede ikke genvalg. Bestyrelsen foreslog Klaus Hansen som blev valgt.

Britta Sønderriis var på valg og var villig til genvalg. Hun blev valgt.

Der var i lighed med tidligere forslag fra bestyrelsen om ikke at vælge suppleant til denne. Det blev vedtaget.

Jørgen Larsen var på valg som revisor og Birthe Forsell på valg som revisorsuppleant. Begge var villige til genvalg og blev valgt.

Dagsordenen var herefter udtømt og generalforsamlingen blev afsluttet.


Referat af bestyrelsesmøde d. 25. Februar 2014

Bestyrelsesmødet var indkaldt efter forudgående aftale med henblik på
planlægning af generalforsamlingen den 3. april samt den nye sæson som
begynder med sommerbridge 2014.

Der forelå forslag til foreløbig turneringsplan for sommerbridge og det blev
besluttet at søge den gennemført med adgang til lokale på de planlagte
datoer (Vi vil spille ca. 2 gange om måneden i løbet af sommeren). Samtidig vil vi søge at
reservere klublokalet til torsdag aftener gennem sæsonen fra september til
april.
Med hensyn til generalforsamlingen ønsker Ib ikke genopstilling og
bestyrelsen vil herefter søge efter emner til at afløse ham på kassererens
post.


Referat af bestyrelsesmøde den 5. november 2013

Regnskabsstatus: Tilmeldingen til vort kursus den 16 november forløber
tilfredsstillende. Vi forventer et årsresultat omkring nul.
Juleafslutning: Opgaver i forbindelse med afslutningen fordeltes. Det blev
besluttet at manglende framelding til julearrangementet er bindende.
Undervisning: opgaver omkring den 16. fordeltes. Den interne undervisning
blev kort omtalt.


Bestyrelsesmøde den 6. August


1. Medlemsstatus:

       Der er udmeldt to personer af klubben, John Wegener og Ulla Syndberg. Desuden har to medlemmer ønsket at blive overført

       som substitutter og passive medlemmer for måske senere at ønske at genindtræde. Det drejer sig om Kurt Reinhard og

       Marie Louise Reinhard. Den tidligere bestyrelse har besluttet at optage Marianne Richter og Karin Annette Olrik som

       medlemmer ved begyndelse af sæson 2013-14 og denne beslutning blev tiltrådt af den nuværende bestyrelse. Desuden

       ønsker Jens Juel-Berg  og Vibeke Skat-Rørdam at blive optaget som medlemmer. Bestyrelsen besluttede dette.

2. Økonomi:        

       Sommerens bridge har givet et overskud, så økonomien ser tilfredsstillende ud. Det blev besluttet at foretage de nødvendige

       indkøb af kort og meldekort snarest.

3. Undervisning:

       Det blev besluttet at gennemføre en gennemgang af grundsystem ved klubaftenerne. Desuden vil klubben søge at arrangere

       en undervisningsdag med professionel underviser i løbet af efteråret.


Generalforsamling den 11. april 2013.


1. Valg af dirigent.

       Bestyrelsen foreslog Jørgen Top, som blev valgt med akklamation.


2. Bestyrelsens beretning.

       Formanden aflagde bestyrelsens beretning, som blev godkendt.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

       Ib Rasmussen gennemgik regnskabet, der gav et overskud på 4.852,88 kr. resulterende i en bankbeholdning på 12.133,23 kr pr 15.3.2013.

       Regnskabet blev godkendt.


4 og 5. Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.

               Budgettet blev godkendt og kontingent og indskud forblev uændret.


6. Indkomne forslag.

       Bestyrelsen ønskede at tage medlemmerne med på råd om idealstørrelsen af klubben, og et evt. loft over antal af borde.

               Dirigenten præciserede:         En enig bestyrelse havde  den 23.8.2012  besluttet, at generalforsamlingen skulle med på råd.

                                                       Afstemningen var vejledende.

               

       Vinterbridge.

       På spørgsmålet ønsker du :        

       Max 40 medlemmer/10 borde         svarede 21 ja og 12 nej.

       

       Sommerbridge.

       På spørgsmålet ønsker du:

       Max 12 borde                         svarede 18 ja og 12 nej.        


7. Valg af formand.

       Erik modtog ikke genvalg. Bestyrelsen foreslog Claus Christiansen, som blev valgt med akklamation.


9. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

       Ingvild modtog genvalg, og blev valgt med akklamation.

       Grethe modtog ikke genvalg. Bestyrelsen foreslog Jette Guldmann, som blev valgt med akkalmation.


11. Valg af revisor og revisorsuppleant.

       Jørgen Larsen og Birte Forsell blev begge genvalgt med akklamation.


12. Eventuelt.

       Dirigenten takkede for god ro og orden.



Bestyrelsesmøde den 19. marts 2013


1. Udkast til årsregnskab viser en kassebeholdning på ca.11.000 kr.

2. Generalforsamlingen den 11. april planlagt.

       a. Erik og Grethe modtager ikke genvalg.

       b. Kontingent og gebyrer foreslås bibeholdt.

       c. Klubstørrelse, max. 10 borde / eller mere, bringes til afstemning.


3. Datoer for såvel vinter- som sommerbridge vedtaget. Afventer bekræftigelse fra TGF på lokalereservation.


4. Ekstern undervisning forsøges koordineret med Højskolen enten den 11. eller 25. August 2013.


Bestyrelsesmøde den 10. Oktober 2012


1. Prisen til julearrangementet vil blive 250 kr., resten betales af klubben.


2. Dagsarrangementet med extern lærer er foreløbigt udsat til foråret 2013.


3. Erik meddelte, at han ikke modtager genvalg på den kommende genneralforsamling.


4. Næste B-møde den 19 marts 2013 hos Ib.



Bestyrelsesmøde den 23. August 2012


1. Sommerbridgen har været bedre besøgt end bestyrelsen havde forventet. Næste år vil der max. blive 12 borde.


2. Vi starter sæsonen med 40 medlemmer. Generalforsamlingen skal med på råd vedr. evt. max. størrelse af TBK.


3. Julearrangementet på Højskolen bliver den 13.12.2012.


4. Vi forsøger at arrangere et heldags undervisningsarrangement med en extern lærer i november.


5. Næste B-møde den 10. okt kl 12:00 hos Grethe.




Generalforsamling den 12. April 2012


1. Valg af dirigent.

       Bestyrelsen foreslog Jørgen Top, som blev valgt.


2. Bestyrelsens beretning.

       Formanden omtalte bla.

       - Jette og Erik Guldmann er forsat det mest vindende par i A-rækken

        -Tak til bestyrelsen.

          Britta for sit store arbejde som Turneringsleder.

          Ib for kassererjobbet.

          Ingvild med slæbet som vinleverandør.  

          Grethe som har styr på klubbens mærkedage.

       - Britta og Ingvild har været på "Bridgecentral kursus". Vi har således to kyndige turneringsledere.

       - Aftalen vedr. TGIs lokale er på plads for sæsonen 2012-13.  

       - Klubben er i god gænge med  37 medlemmer og stabil økonomi.

       -  I 2011 startede vi  "Sommerbridge" i TGIs lokale for klubbens medlemmer og venner. Det var en succes og videreføres i 2012.

       - Et heldagsarrangement med undervisning af Mathias Brun var ligeledes en succes og overvejes gentaget under en eller anden form.

.

       Beretningen blev godkendt.



3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

       Kasseren gennemgik regnskabet som udviste et underskud på 3.025 kr. resulterende i en bankbeholdning på 7.280 kr. pr. 16 marts 2012.


       Regnskabet blev godkendt.


4 og 5. Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.

       Bestyrelsen foreslog uændret kontingent og et budget i balance med en omsætning på ca. 29.000 kr.


       Foreslaget blev godkendt.


6. Indkomne forslag

       Der var ikke modtaget noget.


7. Valg af formand ( ulige år )


8. Valg af kasserer ( lige år ).

       Ib Rasmussen blev genvalgt med akklamation.


9. Valg af bestyrelsesmedlem.

       Britta var på valg og blev genvalgt med akklamation.


10. Valg af suppleant. Ikke aktuelt


11. Valg af revisor og revisorsuppleant.

       Jørgen Larsen og Birte Forsell blev genvalgt med akklamation.


12. Eventuelt.

       Dirigenten takkede for god ro og orden.




Bestyrelsesmøde den 19. Marts 2012


1. Lyset i klublokalet er fortsat et problem. TGIs bestyrelse arbejder med sagen.


2. Årets resultat bliver et underskud  på ca. 3.000kr.


3. Generalforsamlingen afholdes den 12 April.

       Ib og Britta er på valg. Begge modtager genvalg.


4. 2012-13 sæsonen begynder den  6 September 2012 og slutter den 18 April 2013.


5. Der arrangeres sommerbridge 7 torsdage i løbet af sommeren 2012 i klublokalet.


6. Næste B-møde  hos Britta den 23.8 2012 kl 11:00




Bestyrelsesmøde den 21. November 2011


1. Lyset i klublokalet ønskes forbedret. Erik retter endnu en henvendelse til TGIs bestyrelse.


2. Kassebeholdningen er pt 19.055 kr., hvilket skyldes at vi endnu ikke har afregnet med TGI og indbetalinger til kursus med Mathias Bruun.


3. Mathias Bruun arrangementet den 27. nov. bliver med  32 deltagere.


4. Der inviteres til Julemiddag på Højskolen den 15. dec. Egenbetalingen bliver 250 kr.


5. Næste B-møde hos Ingvild 19.3.2012 kl 13:00





Bestyrelsesmøde den 17. August 2011


1. I forbindese med Højskolens bridgearrangementer vil vi blive inviteret til match mod kursisterne.


2. Kassereren oplyste at kassebeholdningen pr 17 aug-11 udgør 6.104 kr.


3. Vi indkøber 14 sæt spillekort og et antal meldekort til den nye sæson.


4. Vi indleder sæsonnen med 36 aktive medlemmer.

       600 kr for "primærmedlemmer"

       370 kr for "klubmedlemmer"

       300 kr for indskud


5. Julearrangementet bliver i år den 15.december på Højskolen.


6. Det undersøges, om der er interesse for en kursusdag søndag den 13 november under ledelse af Mathias Bruun.


7. Vi arbejder med lysforholdene i klublokalet.


8. Næste B-møde hos Erik den 21. nov- 11





Generalforsamling den 14 April 2011


1. Valg af dirigent

       Jørgen Rosdahl blev foreslået af bestyrelsen og valgt til dirigent.


2. Bestyrelsens beretning.

       Formanden omtalte bla.

       - Jette og Erik Guldmann var det mest vindende par i A-rækken.

       - Tak til bestyrelsen for godt samarbejde, med en speciel tak til Britta for den store arbejdsindsats som Turnerings Leder.

       - Klubben i god gænge med stabil økonomi og stigende medlemstal.

       - Som et nyt tilbud arrangeres sommerbridge 10 gange i løbet af sommeren. Gratis for klubmedlemmer og en symbolsk betaling for gæster.

       - Bestyrelsen foreslog at sende Britta og Ingvild på Turneringsleder Kursus.

       - Næste års sæson starter torsdag den 1. September 2011 kl 19:00.


       Beretningen blev godkendt.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

       Kassereren gennemgik regnskabet med en kassebeholdning pr. 16.3.2011 på kr. 10.305,71.


       Regnskabet blev godkendt.


4. Godkendelse af budget

       Kassereren gennemgik budgetet for 2011-12 udvisende et driftsunderskud på ca. 5.000 kr. resulterende i en kassebeholdnig pr. 16.3 2012 på ca 6.000 kr.

       

       Budgetet blev godkendt.


5. Fastsættelse af kontingent.

       - Kontingent 600 kr. og indskud 300 kr. fortsætter uændret.


6. Indkomne forslag

       Marie Louise stillede forslag om at klubben skulle dække Brittas omkostninger til kopiering.

       

       Det blev besluttet at Britta modtager 1.000 kr. i den kommende sæson.


7. Valg af formand (ulige år)

       Erik modtog genvalg og blev valgt.


9. Valg af to bestyrelsesmedlemmer.

       Ingvild og Grethe modtog begge genvalg og blev valgt.


11. Valg af revisor og revisorsuppleant.

       Jørgen Larsen blev valgt som revisor og Birte Forsell som revisorsuppleant.


12. Eventuelt.

       Jørgen Rosdahl bad bestyrelsen overveje om det ville give mere ro, hvis oprykning/nedrykning blev afgjort efter feks. 3 spilledage med færre skift pr. aften.


Dirigenten takkede for god ro og orden.






Bestyrelsesmøde den 28 Marts 2011


1. Årets resultat blev lidt bedre end forventet med en kassebeholdning på 10.305 kr pr. 16.3.2011


2. Det blev besluttet at sende Britta og Ingvild på Turneringsleder Kursus.


3. Genneralforsamlingen blev planlagt. Ingvild, Grethe og Erik er på valg og modtager alle genvalg. Kontingent og Indskud foreslås bibeholdt.


4. Som noget nyt etableres Sommerbridge i TGFs lokale for klubbens medlemmer og venner af huset. Der spilles 10 torsdage. Tilmelding parvis.

   Arrangementet er gratis for klubmedlemmer og koster 25 kr/næse for gæster. Spilledagene vil fremgå af hjemmesiden.


5. Næste B-møde onsdag den 17 august kl 13:00 hos Ib



Bestyrelsesmøde den 1. November 2010


1. Klubben har fået tilbud om optagelse på Erhversforeningens hjemmeside. Vi takker nej.


2. Vores økonomi er fortsat stabil med en forventet kassebeholdning ved sæsonens afslutning på ca 9.000 kr.


3. Julemiddag på Højskolen er fastlagt. Pris pr deltager 200kr., vinen betales af klubkassen.


4. Der bliver repetition af Bridgevejen 2 fra kl 18:30 til 18:50.  Første gang den 11 November.


5. Næste B-møde mandag den 28 marts kl 13:00 hos Grethe



Bestyrelsesmøde den 9 August 2010



1. Vi bliver 32  medlemmer i den kommende sæson.


2. Vores økonomi er stabil med en kassebeholdning pt på godt 9.000 kr.


3. Vi indkøber et komplet sæt nye kort og et reserve bord.


4. Sæsonen er planlagt og fremgår af kalenderen på klubbens hjemmeside.


5. Næste B-møde mandag den 1.11.kl 13:00 hos Britta.







2009 og 2010


Generalforsamling den 22. April 2010


1. Valg af dirigent.

       Jørgen Rosdahl blev foreslået af bestyrelsen og valgt til dirigent.


2. Formandens beretning.

       Formanden omtalte bla.

       - Marianne og Thea var mest vindende par i A-rækken.

       - Tak til "kagebagere", sponsorer og salgsfolk ved klubbens Kaffevogn. Arrangementet havde indbragt 3.846 kr.

          Bestyrelsen havde besluttet at takke nej til Kaffevognen i 2010 af flere årsager, bla. risiko for tab, tordenskjolds soldater mm.

          Birte Forsell beklagede beslutningen.

       - Tak til Britta og Elin for deres Sommerbridge, som havde været en stor succes med bred tilslutning af klubbens medlemmer.

       - Julefrokosten på Højskolen havde ligeledes været en succes, som bestyrelsen ville forsøge at gentage.

       - Betyrelsen vil undersøge mulighederne for en weekend tur med undervisning i den kommende sæson.

       - Bestyrelsen takkede med blomster Per og Elin for deres arbejde med at levere øl og rødvin.

       - Formanden takkede bestyrelsen for godt samarbejde.


       Beretningen blev godkendt.


3. Aflæggelse af årsregnskab

        Kassereren fremlagde det reviderede regnskab udvisende en kassebeboldning på 8.630.kr.

        Budgetet for 2010/11 baseret på uændret kontingent og indskud balancerede på 27.000 kr.


       Regnskab og budget blev godkendt.


4. Indkomne forslag.


Bestyrelsen havde fremsendt forslag til nye vedtægter efter anbefaling fra Danmarks Bridgeforbund.

Birthe Lynge havde kommentarer til specielt §7, som blev ændret til:

" Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted på klubbens hjemmeside med mindst tre ugers varsel, og pr. brev til medlemmer, som specifikt har ønsket dette"

De nye vedtægter blev derefter enstemmigt vedtaget.


Birte Forsell havde fremsendt forslag til etablering af et ny-begynderhold.

Bestyrelsen var ikke blevet kontaktet af potentielle elever og havde derfor ingen aktuelle planer.


6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

       Britta og Ib var på valg og modtog begge genvalg.

       Formanden anbefalede kraftigt på den øvrige bestyrelses vegne genvalg til begge.

       Der var ingen modkandidater, og begge blev genvalgt under akklamation.


7. Valg af revisor og revisorsuppleant.

       Birte Forsell modtog genvalg og Jørgen Larsen blev foreslået af bestyrelsen som revisorsuppleant.

       Der var ingen modkandidater, og begge blev valgt under akklamation.


9. Eventuelt.

       Ingelise bad bestyrelsen undersøge mulighederne for bedre lysforhold i lokalet.


Dirigenten takkede for god ro og orden.





Bestyrelsesmøde den 12 April 2010


1. Distrikt Nordsjælland afholder Generalforsamling. ESH deltager evt.


2. Ib meddeler at vi går ud af året med ca. 8.630 kr i beholdning.


3. Generalforsamlingen 22 april  planlagt i detaljer.


4.Næste B-møde den 9 August kl 1300 hos Ingvild.


Bestyrelsesmøde den 23 november 2009


Afbud: Ingvild


1. Tisvilde Lokalråd inviterer nye borgere til orienteringsmøde den 28 feb-10. Erik præsenterer Bridgeklubben.


2. Ib meddelte at økonomien fulgte de lagte planer.


3. Erik har ordret en timer i Sverige, men der er tilsyneladende leverings problemmer.


4. I foråret vil vi tilbyde opfriskning af enkelte temaer fra Bridgevejen. Vi starter med  ½ times gennemgang af svar på 1 og 2 UT åbninger  torsdag den 14 jan kl.18:30


5. Næste B-møde den 12 April kl 13:00 hos Ib.



Bestyrelsesmøde den 28 september 2009


Fravær: Ingen


1. Formanden meddelte, at DBF anbefaler en revideret standard vedtægt.

   Det blev besluttet at vi skal ændre vore vedtægter til den sidste version. ESH sørger for formalia og bringer punktet på dagsordenen til den kommende                generalforsamling.


2. Kassereren meddelte at der er ca 7.000 kr i kassen efter afregning med DBF og TGF.


3. Medlemmer. De nye vedtægter skal præcissere flg medlemsgrupper:

       Aktive medlemmer

       Betalende substitutter

       Passive medlemmer

       Substitutter


4. Intet nyt fra Turneringslederen


5. Indkøb. Det blev besluttet at indkøbe et Bridgeur.


6. Evt. Grethe, Ingvild og Britta er ansvarlige for årets jule/bridge/frokost.


7. Næste B-møde blev fastlagt til den 2 december kl 13:00 hos Grethe




Generalforsamling 26.03.09


1. Jørgen Top blev valgt til dirigent


2. Formandens beretning blev godkendt uden kommentarer


3. Revisorsuppleant Per Christensen forelagde regnskabet og budgettet som blev godkendt.

   Dog skal kasserer og revisor udarbejde nyt regnskab, idet en regnefejl på 30 kr skal rettes.


4. Der var ingen indkomne forslag.


5. Erik Skov Hansen blev valgt til formand.


6. Grethe Steen og Ingvild Clausen blev nyvalgt til bestyrelsen.


7. Revisor Birte Forsel og revisor suppleant Per Christensen blev genvalgt.


8. Ib og Erik blev valgt som delegerede til distriktets generalforsamling.


9. Under eventuelt takkede Erik den afgående formand Ingelise B. Lassen for det store arbejde med at etablere og drive klubben.



Bestyrelsemøde den 19 juni 2009


Fravær: Ingen


1. Formanden meddelte, at aftalen med TGF er forlænget for den kommende sæson.


2. Kasserer meddelte at der er godt 8.000 kr til rådighed.


3. 28 medlemmmer ønsker at fortsætte i den kommende sæson.

       Marianne ønsker at danne makkerpar med Tea.

       Ingelise danner makkerpar med Claus.

       Kis og Jørgen ønsker at indtræde i klubben igenefter et år som substitut.


4. Intet nyt fra TL.


5. Kaffevognen den 25 Juli

       Britta, Ingvild, Harin og Elin sørger for bemandning.

       Sponsorer af kage etc bedes melde sig snarest. Vognen er en vigtig del af klubbens økonomi.


6. Der indkøbes 4 nye borde, et sæt meldekasser og kort inden sæsonstart.


7. Første spilledag bliver torsdag den 10 sept kl 19:00

       Medlemmerne opfordres til at se kalenderen på hjemmesiden.


8. Næste B-møde blev fastsat til mandag den 28 sept kl 19:00






2008 og 2009

 


På klubbens generalforsamling den 13. marts blev bestyrelsen sammensat som følger:


Ingelise Lassen, formand

Marianne Koch

Ib Rasmussen

Britta Sønderriis

Erik Skov Hansen.


Suppleanter til bestyrelsen blev:

Jørgen Larsen

Paul Ægidius


Revisor:  Birte Forsell

Revisor suppleant: Per Christensen



Bestyrelsesmøde 25.3.08


1. Bestyrelsen konstituerede sig som følger:

       Marianne, sekr. og TL

       Ib, kasserer

       Britta, TL

       Erik, Hjemmeside

2. Det blev besluttet at Suppleanter ikke deltager i ordinære Bestyrelses møder, da stikords ref. fremgår af Hjemmesiden.

3. Sæson 2008/09 starter 11.9.08 og slutter 2.4.09. Næste års genneralforsamling blev fastsat til 26.3.09

4. Britta koordinerer næste sæsons undervisning med Jess.

5. Der er pt ikke noget nyt vedr lokaler. IL og ESH er ansvarlige for at finde en løsning.

6. Kontingent blev fastsat til 500 kr. og indmeldelsesgebyr til 300 kr.

7. Turneringer bliver planlagt via Danmarks Bridgeforbund. Dette medfører at resultater vil fremgå på klubbens hjemmeside

8. Næste B-møde 1.7.08 kl 13:30



Bestyrelsesmøde 1.7.08.


1. Bestyrelsen ønsker at fastholde ide grundlaget som en "Hygge-klub".


2. I sæson 2008-09 spilles der hver torsdag i TGF´s lokale på Bygaden i Tisvilde. Vi får nøgler til klubhuset og kan opbevare borde mm i depotrummet.

   Huslejen bliver 300 kr/ medlem pr sæson.


3. Der udsendes tilmeldings breve til alle medlemmer medio juli. (Brita og Erik)


4. Budgettet blev diskuteret med flg. hovedtal.

       

       Indtægter

       Kontingent 30 x 500                        15.000 kr

       Indmeldelses gebyr 4 X 300          1.200 kr

       Kaffevogn,vin salg etc                  3.800 kr

       Ialt                                        20.000 kr


       Udgifter

       Kontingent DBF 30 x 224                 6.720 kr

       Husleje TGF       30 x 300                 9.000 kr

       Undervisning      14 x 200                 2.800 kr

       Kort, scoretavler etc                         1.000 kr

       Ialt                                           19.520 kr

       

       Der bliver ikke mulighed for nogen form for vinpræmie.


5. Turneringsafvikling

    Der planlægges en A og B række med 3 borde i A-rækken. Efter hver turneringsrunde rykker de to bedste B-hold op og tilsvarende de to svageste A-hold ned.

   

6. Undervisning

   Britta og Ib aftaler praktiske forhold med Jess. Undervisningen baseres på Bridgevejen 3, og det forventes at alle er bekendt med Bridgevejen 1 og 2.


7. Vi har "Kaffevognen" på Birkepladsen lørdag den 16 Aug. Jørgen Top er ankermand.


8. Næste Bestyrelsesmøde 14 aug kl 11:00 hos Marianne.




Bestyrelses møde 14.8.08


1.Vi byder velkommen til 3 nye medlemmer for den kommende sæson:

       Ida Kjærgaard bliver makker med Jytte.

       Birthe Lynge Nielsen bliver makker med

       Karsten Lawætz

       

       dermed er vi 28 spillere, idet Ingelise, Marianne og Britta har ønsket at være "faste" substitutter.


2. Helsinge Bridgeklub foreslog samarbejde om medlems hverve brochure. Vi siger nej tak, da vi ikke har faciliteter til yderligere medlemmer.


3. Afbud til turneringsdage sendes til Britta i god tid.Tlf 36779010 mobil 22189824. Britta indkalder substitutter. Ingelise laver substitut listen.


4. De to første spilledage foregår som en kvalifikations turnering, resulterende i 6 par i A-rækken og 8 par i B-rækken. Efter den næste turnering vil de dygtigstige par i B-rækken rykke op i A-rækken, hvorfra de uheldigste par tilsvarende vil rykke ned.


5. Næste Bestyrelsesmøde  8 okt kl 14:00 hos Ib



Bestyrelses møde 16.10.08

Afbud: Marianne


1.  Ingelise svarer skriftligt til Helsinge BK at vi ikke deltager økonomisk i deres hverve brochure, men at de gerne må medtage vort navn og adr..


2. Ib opretter en Nordea bankkonto  i Tisvilde Bridge Klub`s navn.

   To medlemmer har endnu ikke betalt kontingent.


3. Det blev besluttet at klubben byder externe substitutter en øl eller et glas rødvin som tak for hjælpen.


4. Næste Bestyrelsesmøde 3 dec kl 15:00 hos Britta



Bestyrelses møde 3.12.08


1. Juleafslutning med ostebord finder sted torsdag den 11 december. Bemærk mødetid kl 18:30. Pris 70 kr / næse.


2. Økonomi: Kassereren oplyste at vi forventer at gå ud af året med ca 5.000 kr.


3. TL Britta er bortrejst i uge 4-5 og 6. Marianne overtager jobbet i de tre uger, Erik hjælper på hjemmefronten.


4. Jess havde ønsket en vejledning til systemkortet skulle findes på klubbens hjemmeside. Det blev besluttet, at de medlemmer, der har brug for systemkort kan    henvende sig i klubben og få udleveret blanke kort.


5. Næste Bestyrelsesmøde  3.3.09 kl 15:00 hos Marianne




Bestyrelses møde 3.3.09


1. Erik kontakter Bridge Forbundet vedr. pris på bronchepoint og borde.


2. Generalforsamlingen 29.3.09

   Vores formand siden stiftelsen 23.2.06 Ingelise B. Lassen ønsker ikke genvalg. Ligeledes ønsker vores sekretær Marianne Koch heller ikke genvalg.


3. Kassereren oplyste at årets overskud ville blive ca. 3.000 kr.  Bestyrelsen foreslår næste års kontingent stiger til 600 kr. Indskud fastholdes til 300 kr


4. Marinne foreslog en turneringsplan for næste år. Bestyrelsen blev enige om at TL Britta vælger turneringsplan.




BridgeCentral, 19. april 2024