Sæson 2023 - 2024

kr. 390 for primær medlem

kr. 150 for klubmedlem

Bestyrelse:

Kirsten Mogensen, formand                tlf. 61 33 29 39        mail: kirsten.mogensen@pc.dk

Jette Cavling, sekretær

Inge Rasmussen, kasserer

Poul Nielsen

Ole Frei

Suppleant:

Else Hansen

Vedtægter for Stenløse Bridgeklub.

1.        Klubbens navn er Stenløse Bridgeklub. Klubben er stiftet 1. oktober 1969 og har hjemsted i Egedal Kommune.

2.        Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener/dage. Sæsonen starter 1. september og slutter 30. april.

3.         Klubbens regnskabsår er 1. april - 31. marts.

4.        Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i april måned. Datoen bekendtgøres på årets spilleplan.

Den faste dagsorden er:

1.  Valg af dirigent og referent

2.  Formandens beretning

3.  Fremlæggelse og godkendelse af regnskab

4.  Forelæggelse af budget for det kommende regnskabsår

5.  Fastsættelse af kontingent

6.  Behandling af indkomne forslag

7.  Valg af bestyrelsesmedlemmer for to år

8.  Valg af suppleant for et år

9.  Valg af revisor for et år

10. Eventuelt

Alle beslutninger på en generalforsamling afgøres ved stemmeflertal blandt de fremmødte aktive medlemmer.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når mindst eet bestyrelsesmedlem eller mindst 1/3 af medlemmerne har fremsat ønske herom. Indvarsling herom foretages mundtligt de to foregående spilleaftener.

5.        Klubben ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer, der vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, kasserer og sekretær.

I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.

Bestyrelsen nedsætter spilleudvalg til at tilrettelægge og lede turneringer. I dette skal der være mindst 1 bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsen nedsætter festudvalg.

Bestyrelsen  holder medlemmerne underrettet om, hvad der skal ske i den nærmeste fremtid i klubben og om relevante bridgearrangementer uden for klubben.

Klubben tegnes af formanden sammen med endnu et bestyrelsesmedlem.

6.        Et medlem kan være aktivt medlem eller passivt medlem.

Både aktive og passive medlemmer er tilmeldt Danmarks Bridgeforbund, de modtager Dansk Bridge og er berettiget til at deltage i turneringer arrangeret af Danmarks Bridgeforbund.

Aktive medlemmer deltager i alle klubbens ordinære spilleaftener og/eller dage.

Et aktivt medlem, som ikke kan møde en spilleaften/dag, skal som hovedregel selv skaffe en substitut.

Et passivt medlem betaler nedsat kontingent.

Et passivt medlem skal normalt ikke møde op på klubbens ordinære spilleaftener/dage.

Et passivt medlem har ret til at deltage i klubbens generalforsamlinger og modtager invitation til klubbens fester.

7.        Tvistigheder mellem spillerne som følge af uregelmæssigheder under meldinger og spil eller af andre brud på bridgeetiketten afhjælpes ved  tilkaldelse af aftenens turneringsleder, der afgør sagen. En afgørelse kan appelleres til bestyrelsen.

8.        Vedtægtsændringer samt opløsning af klubben kan kun vedtages af en generalforsamling efter forudgående forslag herom.

9.        Ved klubbens opløsning overgår en eventuel formue til DBF's ungdomsarbejde.

Disse vedtægter er oprindelig vedtaget på generalforsamlingen den 23. marts 1983 og sidst ændret på ekstraordinær generalforsamling den 7. maj 2014.

Vedtægterne ændret på generalforsamling den 1. september 2021.

Vedtægterne ændret på generalforsamling den 3. maj 2023.

Retningslinier

Retningslinier i Stenløse Bridgeklub

Justering af score, parturnering

Når et par er substitueret, får parret gennemsnit af egen score, dog højst middel.

Ved manglende substitutter (oversidderbord)

1. Force major: 50/60
  2. Ved udeblivelse: 40/60

Justering af score, holdturnering

Når et hold spiller med 2 substitutter ingen restriktioner.

Når et hold spiller med 3 substitutter, er kampens resultat gældende, dog kan holdet med 3 substitutter højst få 15 kamppoint, hvis der spilles efter 25 point skalaen eller 10 kamppoint hvis der spilles efter 20 point skalaen.

Når et helt hold er substitueret får holdet middel af egne opnåede kamppoint, dog højst 12 kamppoint efter 25 point skalaen eller 8 kamppoint efter 20 point skalaen.

Holdet der møder det substituerede hold, får middel af egne opnåede kamppoint, dog mindst 12 kamppoint efter 25 point skalaen eller 8 kamppoint efter 20 point skalaen.

Tællende score

Når en regnskabslinie er mangelfuld eller fejlagtig, vil det normalt være spilpointene i kolonnen ”Score”, som bruges som resultat  medmindre andet er selvindlysende.

Tidsoverskridelse, parturnering

Fem minutter før rundeskift gives et signal, og er man ikke begyndt på sidste spil før dette signal lyder, må man ikke starte på dette spil. TU-lederen  henstiller kraftigt, at denne aftale overholdes.

Tidsoverskridelse, holdturnering

Da det er næsten umuligt at administrere tidsoverskridelse i klubregi, må TU-lederen nøjes med at bede deltagerne om at holde øje med tiden.

Præmier

Hvis et par på en præmieplacering har deltaget i mindre end 50% i en turnering, fortabes retten til præmie, og præmierne rykkes til næste par.

Nedskrevet februar 2001

BridgeCentral, 18. april 2024