Spillested

Hjerter 2

Espergærde Gymnasium

3060 Espergærde


Spilleaftener

Hjerter 2 (Torsdag aften)


Kontingent

Klubbens konto:

Reg.nr: 0454 - Kontonr.: 4724139914

MobilePay: 2710 9197


Kontingent for sæson 2021-22


Medlemmer der var medlem sidste sæson:

Primære medlemmer: 300.-

Klubmedlemmer: 40.-


Nye medlemmer:

Primære medlemmer: Kr. 800.-

Klubmedlemmer (som er primært medlem af en anden bridgeklub): Kr. 540.-

Indmeldelsesgebyr: Kr. 0.-

Socialt associerede medlemmer: Kr. 125.-

Socialt associerede medlemmer inkl. medlemskab af DBF: Kr. 460.-


Vedtægter


VEDTÆGTER


for


bridgeklubben


HJERTER TO


 §1


Klubbens navn er Hjerter To.


Dens hjemsted er Espergærde.


 §2


Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.


 §3


Klubben er tilsluttet Danmarks Bridgeforbund efter de til enhver tid gældende regler.


 §4


 Nye medlemmer optages fortrinsvis som makkere til eksisterende medlemmer. Hele par i det omfang forholdende tillader det. Medlemmerne har mødepligt, men kan lade sig repræsentere af en substitut.


Klubben kan optage et eller flere medlemmer der deler et medlemskab. Bestyrelsen fastsætter i hvert enkelt tilfælde de nærmere betingelser for et delt medlemskab.

 Klubben kan desuden optage associerede medlemmer. Associerede medlemmer har ret til at blive inviteret til klubbens sociale arrangementer. Associerede medlemmer har fortrinsret til optagelse som ordinære medlemmer.



 §5


Klubben ledes af en bestyrelse på mindst 5 medlemmer. Formanden vælges på generalforsamlingen for 1 år ad gangen. De øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, således at halvdelen er på valg hvert år, første gang efter lodtrækning.


Bestyrelsen, der konstituerer sig selv med næstformand, kasserer og sekretær, er beslutningsdygtig, når mere end halvdelen af bestyrelsesmedlemmerne er til stede. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.


Ved vakance kan den tilbageværende bestyrelse udpege en eller flere stedfortrædere, som fungerer for resten af den eller de pågældendes valgperiode.


 §6


Turneringslederen er kontingentfri. Turneringslederen skal deltage i bestyrelsesmøderne, dog uden stemmeret.


 §7


Klubbens regnskabsår er 1. maj 30. april, idet månederne marts og april indgår med estimerede tal i regnskabsåret.


 §8


Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling holdes hvert år i april måned på klubbens første ordinære spilleaften.


Dagsordenen skal indeholde følgende:


Valg af dirigent

Formandens beretning

Aflæggelse af årsregnskab

Forslag

Valg af formand

Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer

Valg af 1 revisor og 1 revisorsuppleant

Eventuelt


Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.


Enhver generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed. Undtaget herfor er dog forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, samt forslag om klubbens opløsning, som kun kan vedtages med mindst 2/3's majoritet af samtlige klubbens medlemmer.


Såfremt et forslag om klubbens opløsning opnår tilslutning fra 2/3 af de på generalforsamlingen mødende medlemmer, men ikke tilslutning fra 2/3 af samtlige klubbens medlemmer, indkaldes med mindst 7 dages varsel til en ny generalforsamling, hvor forslaget da uanset antallet af mødte medlemmer kan vedtages med 2/3's majoritet af de på generalforsamlingen mødende medlemmer.


Ekstraordinær generalforsamling afholdes, såfremt bestyrelsen finder det påkrævet, eller inden 1 måned efter at mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt har fremsat ønske herom. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsorden og eventuelle forslag.


Skriftlig afstemning kan altid forlanges.


 §9


Bestyrelsen fastsætter kontingent og indmeldelsesgebyr. Bestyrelsen fastsætter endvidere opkrævningsform og opkrævningstermin, samt gebyr ved forsinket indbetaling.


 §10


Indmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen. Udmeldelse skal ske senest til generalforsamlingen.


 §11


Andet kortspil end bridge er ikke tilladt. Der må ikke spilles om penge i klubben.


 §12


Særlige bestemmelser for medlemmernes pligter og rettigheder samt ordensregler er angivet i de på generalforsamlingen vedtagne ”Klubregler for bridgeklubben HJERTER TO”.


 §13


I tilfælde af klubbens opløsning, hvilket kun kan vedtages af en generalforsamling (se § 8), overgår en eventuel formue til Danmarks Bridgeforbund.


 _________     _______


 Disse vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen den 7.9.1978 kl. 19,30.


Revideret på generalforsamlingen d. 22.11.1979.


Revideret på generalforsamlingen d. 17. 4.1980.


Revideret på generalforsamlingen d. 23. 4.1981.


Revideret på generalforsamlingen d. 22. 4.1982.


Revideret på generalforsamlingen d. 12. 4.1984.


Revideret på generalforsamlingen d. 21. 4.1988.


Revideret på generalforsamlingen d. 18. 4.1991.


Revideret på generalforsamlingen d. 21. 4.2016.


Revideret på generalforsamlingen d. 4. 4.2019


Klubregler




KLUBREGLER

for

bridgeklubben

HJERTER TO



§ 1

Klubbens spilleaften er torsdag.

Der startes på alle spilleaftener kl. 19.00, og medlemmerne anmodes om at møde præcis og være klar ved spillebordene på dette tidspunkt.

§ 2

Sæsonen starter første torsdag i september og slutter sidste torsdag i april, dog er sidste ordinære spilleaften næstsidste torsdag i april. Der spilles aldrig på torsdage i jule- og påskeugen samt på torsdage der falder på en helligdag. Bestyrelsen kan dispensere fra sæsonslutningen, hvis der kun er en torsdag mellem Skærtorsdag og 1. maj. Meddelelse om brug af dispensationsmuligheden skal ske skriftligt i løbet af sæsonen, dog senest 1. marts. Meddelelsen skal indeholde oplysning om tidspunkt for såvel generalforsamling som sæsonafslutning.

§ 3

Substituering

Et medlem, som ikke selv kan møde en eller flere spilleaftener, må som hovedregel selv skaffe en substitut. Telefonnumre på spillere, som kan tænkes at være villige til at substituere, fremgår af den udarbejdede substitutliste.

§ 4

Justeret score ved substituering.

Stk.1:

Der beregnes kun en justeret score ved substituering efter
stk.2 hvis substitutten har et handikap der er 5 point lavere (bedre), end det medlem der substitueres
og efter
stk.3 hvis substitutten har et handikap der er lavere (bedre), end det medlem der substitueres.

Stk.2:

Ved substituering beregnes den forventede score for de ordinære spillere, par eller hold.

Den forventede score er baseret på handikaptallet for de ordinære spillere, par eller hold, for de spil hvori substitutten deltager.

I holdturneringer gælder, at den forventede score i IMP (IMP-differencen) er:

I øvrige turneringer er det BridgeCentrals angivelse af den forventede score i %, der er udgangspunktet for beregningen.

Stk. 3:

Hvis en spiller er substitueret, vil en score over den forventede, blive justeret efter følgende regler:

  1. I enkeltmandsturneringer justeres den opnåede score ned til den ordinære spillers forventede score. De øvrige spilleres score justeres ikke.
  2. I parturneringer justeres den opnåede score ned til det ordinære pars forventede score. De øvrige pars score justeres ikke.
  3. I holdturneringer er det holdets opnåede KP, der justeres til det der svarer til den forventede IMP-score. Der justeres med 25% af differencen mellem den opnåede og den forventede score, for hver substitut der er omfattet af §4 stk. 1. Modstanderholdets KP-score justeres tilsvarende.

§ 5

Almindelige regler ved substituering


Ingen spillere har ret til præmie, såfremt han/hun har spillet mindre end 50% af spillene i den pågældende turnering.

§ 6

Ophævelse af ligestilling

Hvis 2 eller flere står lige i en par- eller enkeltmandsturnering, er stillingen før spilleomgangens påbegyndelse afgørende.

Hvis 2 hold står lige er deres indbyrdes kamp afgørende. Hvis denne har været uafgjort afgøres placeringen af differencen i IMP.

§ 7

Sammensætning af hold til holdturnering

Sammensætning af par til holdturnering foregår ved lodtrækning.

Bestyrelsen og turneringslederen fastsætter de nærmere regler for lodtrækningen, afhængig af antallet af medlemmer.

§ 8

De internationale love for turneringsbridge er gældende i klubbens turneringer.

§ 9

Medlemmerne bedes behandle alt bridgemateriel, kort kortmapper, borde m.v. omhyggeligt, så materialet bevares pænt længst muligt.

Medlemmerne anmodes om efter aftenens sidste spil at arrangere mapperne i nummerorden, udtage regnskaber og vende en kortbunke i hver mappe.

§ 10

Medlemmerne bør før, under og efter spillet vise god etikette. Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv, men turneringslederen skal altid tilkaldes for at rette uregelmæssigheder i overensstemmelse med bestemmelserne i lovene.

§ 11


Medlemmerne vil ved opslag på klubbens hjemmeside samt pr. e-mail blive holdt underrettet om, hvad der skal ske i den nærmeste fremtid i klubben og om forestående arrangementer uden for klubben.

Disse KLUBREGLER er vedtaget på generalforsamlingen den 7.9.1978.

Revideret 5.10.1978

Revideret 17.4.1980

Revideret 23.4.1981

Revideret 22.4.1999

Revideret 26.9.2002

Revideret 19.4.2007

Revideret 3.4.2014

Revideret 23.4.2015

Revideret 21.4.2016

Revideret 4.4.2019


BridgeCentral, 13. maj 2022